• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FFK -Brann (semifinale), onsdag 21 sept., kl.20.00

Started by Gulløl, August 24, 2011, 11:28:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

eivhelle

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.

Det kan vel ha en sammenheng med at Brann ikke kan love billett til alle som har partoukort, selv om man med årets salg begynner å nærme seg faretruende. Det er jo også mulig at de regner med at de mest trofaste stadiongjengerene også er medlem, ikke vet jeg.

Uansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen. Det som er litt pussig med hele saken er at han ikke sendte meg faktura for fornyelse av medlemskapet i vår. Jeg har aldri tidligere opplevd en forening der man må gå aktivt inn for å melde seg inn hvert år.

roaldinho

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


100% enig! Latterlig av Daffy å pisse på de som har partoutkort. Faens klovn!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 10:51:52 AM
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.

Det kan vel ha en sammenheng med at Brann ikke kan love billett til alle som har partoukort, selv om man med årets salg begynner å nærme seg faretruende. Det er jo også mulig at de regner med at de mest trofaste stadiongjengerene også er medlem, ikke vet jeg.

Uansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen. Det som er litt pussig med hele saken er at han ikke sendte meg faktura for fornyelse av medlemskapet i vår. Jeg har aldri tidligere opplevd en forening der man må gå aktivt inn for å melde seg inn hvert år.


da er det vel bedre å tilby de billettene man har til de faste og ikke bare gi faen i de?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 10:51:52 AMUansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen.


Dersom det kun er snakk om fornyelse er det en annen sak. Men jeg trodde at medlemmene allerede var sikret billett?
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 11:17:14 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 10:51:52 AMUansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen.


Dersom det kun er snakk om fornyelse er det en annen sak. Men jeg trodde at medlemmene allerede var sikret billett?


Medlemmene er allerede sikret billett. Men man har satt en begrensning slik at medlemmer som melder seg inn etter 20. september ikke kan regne med å få billett. Det er tross alt litt gambling å betale 400 kr uten å vite utfallet av semifinalen.

eivhelle

September 18, 2011, 11:34:10 AM #155 Last Edit: September 18, 2011, 11:36:24 AM by eivhelle
Quote from: roaldinho on September 18, 2011, 11:10:58 AM
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


100% enig! Latterlig av Daffy å pisse på de som har partoutkort. Faens klovn!

Gulløl

September 18, 2011, 11:45:55 AM #156 Last Edit: September 18, 2011, 11:54:12 AM by Gulløl
Så det vil si at en person som enda ikke har vært på Stadion i år, aldri har vært medlem i Brann kan melde seg inn i Brann i morgen og være sikret cupfinalebillett ? Kan være en grei sjanse å ta det å betale 400 kr, og ha en omtrent 50 % sjanse til cupfinale. Alternativet for mange om Brann kommer til cupfinalen er å betale flere tusen kroner på svartebørsen. Selv har jeg betalt 5000 kr for en cupfinalebillett en gang.

Virker ganske urettferdig om det er så enkelt, en partoutkortholder som har gått trofast på alle hjemmekampene i år bør helt klart ha fortrinnsrett.

Er en kynisk kan en utnytte systemet og gamble litt med å melde inn 10 stk. av de nærmeste familiemedlemmene. Betale 4000 kr totalt. Blir det cupfinale kan en selge de for 4000 kr/stk., totalt 40000 kr.
Fortjeneste på 36000 kr, sjansen for det er omtrent 50 %.

Nei dette er ikke bra, Brann innbyr til spekulasjon og svikter de trofaste. Denne fristen fra Brann sin side burde vært før kvartfinalen mot Viking, da hadde de unngått svartebørshaier som med liten innsats kan få en enorm fortjeneste. Brann innbyr med dette til årets beste oddsspill  :o
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Nå ble jeg litt usikker igjen. Snakker vi om fornyelse her, eller også nye medlemmer?
Rød makt på Hansa

eivhelle

September 18, 2011, 12:32:14 PM #158 Last Edit: September 18, 2011, 12:38:07 PM by eivhelle
Daffy skriver "Medlemskap gir Cupfinalebillett" i overskriften. Det eneste kravet jeg kan se er at man må være medlem pr. 20 september, så i teorien kan du melde deg inn før 20 september og være berettiget til cupfinalebillett. Han refererer for øvrig til at det samme var tilfellet i 1999 og 2004, så dette er ikke ny praksis.

Nå tviler jeg sterk på at man kan risikere å plutselig få meldt inn et par tusen svartebørshaier som alle er ute etter å tjene penger på å selge videre billetter. Det er tross alt en viss risiko å gamble på at Brann skal vinne mot et lag som har slått oss to ganger i år.

Jeg vil heller si at dette er en mulighet for de som gjerne vil ha billett og ikke er medlem allerede til å kjøpe seg en fortrinnsrett.

Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.

kabelmann

Quote from: Gulløl on September 18, 2011, 11:45:55 AM
Så det vil si at en person som enda ikke har vært på Stadion i år, aldri har vært medlem i Brann kan melde seg inn i Brann i morgen og være sikret cupfinalebillett ?


Skulle tro at det i teorien er sånn, ja. Men så har du de som ikke har partoutkort men som likevel går på stadion hver bidige kamp. Jeg har litt problemer med å se hvorfor de skulle være "mindreverdige" i forhold til en partoutkortinnehaver.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

1908

No er det no en god del som har partourkort som ikke går på hver bidige kamp...

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

September 18, 2011, 12:51:01 PM #162 Last Edit: September 18, 2011, 12:54:16 PM by Nixon
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 11:26:55 AMMedlemmene er allerede sikret billett.


Det har jeg alltid trodd, men på brann.no står ikke cupfinalen under fordelene til medlemmene.
http://www.brann.no/klubben/bli-medlem/

Så det kan være at Daffy mener eksisterende medlemmer som fornyer medlemsskapet sitt sitt. For det er vel bare medlemmer som har fått dette tilbudet? Ikke godt å si. Jeg håper ikke at dette gjelder nye medlemmer. Det blir for dumt. For selv om Brann ikke har nok til alle med partoutkort så kan de f.eks. begynne med ansiennitet og se hvor langt det rekker.

Nå det gjelder Kabelmann sitt poeng med de som går på Stadion i hver kamp kontra partoutkortinnehavere så er de selvsagt ikke mindreverdige. Men vi med partoutkort forplikter oss tross alt for en hel sesong før sesongen starter og vi gir Brann penger i en periode med kontanttørke. Det må vel telle for noe?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: 1908 on September 18, 2011, 12:42:26 PM
No er det no en god del som har partourkort som ikke går på hver bidige kamp...


Det er rett. Og siden vi blir registrert når vi går inn kan sikkert Brann lett lage noen regler som sier at dersom kortet ikke er i bruk i mer enn f.eks. to kamper i løpet av en sesong mister man muligheten til forkjøpsrett på cupfinalebilletter.
Rød makt på Hansa

eivhelle

Man kan gjerne kverulere om hvordan systemet burde ha vært, men budskapet er vel ganske enkelt at hvis Brann skulle vinne mot FFK og komme til cupfinalen så ligger du godt an til å få billett hvis du melder deg inn før 20.september.

kabelmann

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 12:51:01 PM
Nå det gjelder Kabelmann sitt poeng med de som går på Stadion i hver kamp kontra partoutkortinnehavere så er de selvsagt ikke mindreverdige. Men vi med partoutkort forplikter oss tross alt for en hel sesong før sesongen starter og vi gir Brann penger i en periode med kontanttørke. Det må vel telle for noe?


Selvsagt bør det telle. Partoutkortinnehavere generer en noenlunde økonomisk forutsigbarhet for Brann og det er selvsagt bra. Så har du disse som kjøper enkeltbilletter til hver kamp som igjen genererer mer inntekter til Brann sammenlignet med en partoutkortkjøper (om en ser bort i fra kiosksalg, butikksalg etc.). I tillegg er det er ganske stor sjanse for at de faktisk stiller på stadion :)

Nå tror jeg ikke det er mange som kjøper enkeltbilletter til hver kamp, men jeg synes det er helt fair at disse gies en mulighet for cupfinalebilletter. Problemet blir vel å skille disse fra de som bare kjøper en billett i ny og ne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Slik snittet til de aktuelle klubbene er nå, får vi 7487 billetter hvis vi møter Start, mens vi får 7025 billetter hvis vi møter AaFK. Det skulle vel bety at det skulle være nok billetter til dem som har hatt p-kort i minimum de to siste sesongene. Møter vi Start, skulle det vel være nok til alle som har hatt p-kort i år. Men det forsvinner vel en del tusener til sponsorer, ansatte, osv?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


Ja, det er slue saker synes jeg, i stedet for at gold diggers nå kan hive seg på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Bortekamper genererer ikke mye penger til Brann.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 18, 2011, 14:43:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Bortekamper genererer ikke mye penger til Brann.


Det er ikke poenget heller. Poenget er at man bruker mye penger på å støtte Brann i løpet av en sesong, også på bortekamper. Du som kjenner denne Osdal burde vite det. Dessuten støtter man Brann ved å dra på bortekamper, om ikke direkte økonomisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Hvis man kan sikre seg retten til cupfinalebilletter ved å være medlem av Brann blir det tåpelig og komme i etterkant og grine over urettferdig fordeling etterpå. Medlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.

Det er klart at man kan være trofast supporter uten å ha medlemskap. Men hvis man er opptatt av klubbens beste er det litt rart at man ikke ønsker å ha mulighet til innflytelse slik man får ved å være medlem og ha stemmerett på årsmøtet. Tross alt er ikke 400 kroner all verden.

eivhelle

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:30:26 PM
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


Ja, det er slue saker synes jeg, i stedet for at gold diggers nå kan hive seg på.


Vil vel si at hvis 2000 "gullgravere" skulle melde seg på vil det være et fint plaster på såret for Brann hvis vi nå skulle ryke i semifinalen mot FFK.

Nixon

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 15:00:18 PMMedlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.


Det er klart. Og det er helt greit at medlemmene i Brann har sine frynsegoder. Men det blir feil når det kommer et slikt tilbud (dersom det stemmer og det ikke bare er fornyelser for eksisterende medlemmer) rett før en semifinale. Dersom disse var interessert i å støtte Brann hadde de meldt seg inn lenge før.
Rød makt på Hansa

dudo

Men er det litt søkt mtp at man har begynt å snakke om sosial prising? Jeg sier ikke at modellen hvor medlemmer får finalebilletter er feil, men særlig sosialt er det kanskje ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 12:53:05 PM
Quote from: 1908 on September 18, 2011, 12:42:26 PM
No er det no en god del som har partourkort som ikke går på hver bidige kamp...


Det er rett. Og siden vi blir registrert når vi går inn kan sikkert Brann lett lage noen regler som sier at dersom kortet ikke er i bruk i mer enn f.eks. to kamper i løpet av en sesong mister man muligheten til forkjøpsrett på cupfinalebilletter.


det er iallefall den mest latterlige regelen jeg har sett foreslått på en stund.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Hvorfor det? Cupfinalebillett er et knapphetsgode og heller ingen menneskerett, og jeg synes at folk må gjøre en innsats for å få tilgang på det.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 16:08:01 PM
Hvorfor det? Cupfinalebillett er et knapphetsgode og heller ingen menneskerett, og jeg synes at folk må gjøre en innsats for å få tilgang på det.


Så lenge det også blir fritt salg med et visst antall billetter - iallefall 1000 - så er det greit for meg. Poenget er at økonomi utover at man har råd til selve billetten ikke bør avgjøre. Jeg vil ha folk i kø i telt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, det kan jeg være enig i. Poenget mitt var å differensiere på oppmøte i tillegg til ansiennitet når partoutkortinnehaverne skal få tildelt billett. Jeg mente ikke at alle Brann sine billetter skulle deles ut på denne måten.
Rød makt på Hansa

eivhelle

September 18, 2011, 16:31:16 PM #179 Last Edit: September 18, 2011, 16:33:26 PM by eivhelle
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 15:16:36 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 15:00:18 PMMedlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.


Det er klart. Og det er helt greit at medlemmene i Brann har sine frynsegoder. Men det blir feil når det kommer et slikt tilbud (dersom det stemmer og det ikke bare er fornyelser for eksisterende medlemmer) rett før en semifinale. Dersom disse var interessert i å støtte Brann hadde de meldt seg inn lenge før.


Slik jeg forsto det var ikke dette et nytt tilbud, men bare en videreføring av tidligere praksis fra 1999 og 2004 der medlemmene fikk tilbud om billett til cupfinalen. Jeg antar at dette blir på samme måten som for billetter til hjemmekampene der medlemmene har 48 timers forkjøpsrett.

Klaus_Brann

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 15:00:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Hvis man kan sikre seg retten til cupfinalebilletter ved å være medlem av Brann blir det tåpelig og komme i etterkant og grine over urettferdig fordeling etterpå. Medlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.

Det er klart at man kan være trofast supporter uten å ha medlemskap. Men hvis man er opptatt av klubbens beste er det litt rart at man ikke ønsker å ha mulighet til innflytelse slik man får ved å være medlem og ha stemmerett på årsmøtet. Tross alt er ikke 400 kroner all verden.


Jeg klager over det i forkant for det er et dårlig system. I teorien kan folk som ikke har vært på en eneste kamp i år sikre seg retten, mens vi som har hatt partoutkort i flere år ikke blir belønnet for det med å være sikret. De som har vært medlem i hele år er én ting, men at folk kan sikre seg det nå er feil for meg.

400 kroner er ikke all verden nei, men når det kommer i tillegg til en del andre Brann-relaterte utgifter, blir det all verden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Dette er jo et evig tilbakevendende tema, selv om det går noen år mellom hver gang. Det burde uansett, i 2011, være mulig å få opp et system som sikrer de med et visst antall kamper i beltet i løpet av sesongen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 16:31:16 PMSlik jeg forsto det var ikke dette et nytt tilbud, men bare en videreføring av tidligere praksis fra 1999 og 2004 der medlemmene fikk tilbud om billett til cupfinalen.


Det er fortsatt ikke helt lett å bli klok på hva du egentlig har fått fra Brann (er det ingen andre som har fått dette brevet?:), om dette gjelder eksisterende medlemmer eller nye som melder seg inn nå.
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 18, 2011, 17:35:13 PM #183 Last Edit: September 18, 2011, 17:37:46 PM by Gulløl
Sannsynligvis får vi se Kevin Dure som midtstopper for FFK mot Brann på onsdag. Han fikk mye skryt etter kampen i går. Under linken nederst er det et videovindu med et intervju med Kevin Dure. Registrerer at han er en rolig og reflektert kar som er flink å snakke for seg. Stor tillit han har fått i FFK, rett inn i eliteseriekamper uten andrelagsfotball, imponerende. Lett å forstå hvorfor han valgte FFK, han hadde aldri fått opplevd en slik tillit så tidlig i Brann.
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4378/372/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

eivhelle

September 18, 2011, 17:56:27 PM #184 Last Edit: September 18, 2011, 18:27:16 PM by eivhelle
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 16:56:52 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 16:31:16 PMSlik jeg forsto det var ikke dette et nytt tilbud, men bare en videreføring av tidligere praksis fra 1999 og 2004 der medlemmene fikk tilbud om billett til cupfinalen.


Det er fortsatt ikke helt lett å bli klok på hva du egentlig har fått fra Brann (er det ingen andre som har fått dette brevet?:), om dette gjelder eksisterende medlemmer eller nye som melder seg inn nå.

Jeg fikk brevet fordi jeg ennå ikke hadde fornyet medlemskapet, hvilket jeg selvsagt hadde gjort for lenge siden hvis noen hadde giddet å sende meg faktura for fornyelse tidligere. Jeg antar at de sender en påminnelse nå for å unngå at folk melder seg inn/fornyer etter at en finaleplass evt var klar og så kommer og forventer å få billetter.

Gulløl

September 18, 2011, 19:46:34 PM #185 Last Edit: September 18, 2011, 20:02:04 PM by Gulløl
Fredrikstad Stadion var nesten utsolgt, men nå er det lagt ut flere billetter:
Klipp fra FFK forumet  fra i går:
Det er solgt 11.300. De siste 1200 er frigjort for salg. Dette var billetter som var sperret, men nå ute for salg.

Blant annet 16 billetter på felt T ved siden av bortefelten R og S, et felt som trolig allerede er bra befolket med Brann fans.

Billetter på felt R og S er vel ikke å oppdrive lenger, men ser det er 1 billett på felt R til salgs på finn.no:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30407387
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Jeg har fortsatt noen billetter til salgs på felt R til ordinær pris hvis noen ikke har fått ut fingeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Hatleking

Molde klarte ikkje å på skikkeleg måte spele sitt spel mot FFK. På heimebane er dei aggresive og høgt oppe i press, inspirerte av heimebana. Eg trur først og framst me skal sjå på det defensive opp mot denne kampen. Kampen mot FFK på bortebane (for oss) var vel utan Austin? No er han tilbake og fit for fight. Dersom Brann er på tå hev, er det absolutt moglegheiter for avansement - men ein skal ikkje sjå vekk frå at det blir ekstraomgongar og vel så det.

Gulløl

September 19, 2011, 07:42:57 AM #189 Last Edit: September 19, 2011, 07:45:51 AM by Gulløl
Brann går til finalen mener de på Odds.Net.com.
Her er vurderingen:
http://oddsnet.com/fora/view/message/138229
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Då var forkjøpsretten til cupfinalen i boks for min del også. Eg var medlem, og hadde partoutkort (som ble brukt éin gang) for 2010 men fornyet ingen av disse foran denne sesongen. Er sjølvsagt fornøyd om eg skulle klare å snike meg til ein kamp på Ullevaal, men forstår utmerket godt at dette ville virke provoserende på folk som har brukt atskillig meir penger på partoutkort. Forkjøpsrett for cupfinalebilletter er ikkje nevnt under medlemsfordeler på Brann.no heller.
Gå av.

stig

Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.
Nettsideansvarlig

stig

Fremdeles noen ledige plasser på bussen, som også inkluderer kampbillett. Vi tar den av nettbutikken kl 22 i kveld.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: stig on September 19, 2011, 09:25:24 AM
Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.


Det var det jeg prøvde å få svar på i går, men hele diskusjonen ble litt "Goddag mann økseskaft". Men det kan virke som at det er medlemmer som ikke har fornyet som får dette tilbudet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Gulløl on September 19, 2011, 07:42:57 AM
Brann går til finalen mener de på Odds.Net.com.
Her er vurderingen:
http://oddsnet.com/fora/view/message/138229



I hvilken verden er Brann favoritter på onsdag? FFK er selvsagt nærmere en finale enn det Brann er.
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: stig on September 19, 2011, 09:25:24 AM
Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.

Ordlyden i brevet jeg har mottatt er :
"Som i 1999 og 2004 vil medlemmene i SK Brann få tilbud om kjøp av cupfinalebillett dersom vi skulle være på vei mot Ullevaal sent onsdag kveld den 21. september.

Da må du ha fornyet ditt medlemskap innen 20. september. "

Brevet tar ikke stilling til om nye medlemmer som melder seg inn innen fristen får samme rett. Håper dette er oppklarende nok.

stig

Takk for det. Førstegangs medlemmer kan jo ikke fornye noe, så da tar jo ordlyden stilling til det.
Nettsideansvarlig

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Skal bli spennende å se om Brann tropp som kommer snart har med Christian Kalvenes. Er han skadefri er han nok hakket bedre som midtstopper en Grorud sammen med Zsolt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bjss

Quote from: eivhelle on September 19, 2011, 10:06:23 AM
Quote from: stig on September 19, 2011, 09:25:24 AM
Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.

Ordlyden i brevet jeg har mottatt er :
"Som i 1999 og 2004 vil medlemmene i SK Brann få tilbud om kjøp av cupfinalebillett dersom vi skulle være på vei mot Ullevaal sent onsdag kveld den 21. september.

Da må du ha fornyet ditt medlemskap innen 20. september. "

Brevet tar ikke stilling til om nye medlemmer som melder seg inn innen fristen får samme rett. Håper dette er oppklarende nok.


Hmmmm.. Vet ikke hvor mye løftene er til å stole på, men ganske tydelige meldinger her:
http://www.brann.no/nyheter/kjop-partoutkort-for-hostsesongen/

- Det er cirka 8000 partoutkort-innehavere på Stadion nå. Disse vil være først i køen når et eventuelt salg av cupfinalebilletter starter.

- .. Om vi skulle være så dyktige at vi kommer til cupfinalen, så blir det rift om de plassene vi får tildelt. Om man ikke har partoutkort, så stiller man bakerst i køen, forsikrer Algerøy.

Kan ut fra dette ikke forstå at partoutkort innehaverne skal komme bak medlemmer ift cupfinalebilletter....
Men det er jo ikke billetter nok til å holde alt som er lovet her, så da er det vel medlemmer/VIP'er som får billettenesiden partoutkortene er så mange at det uansett ikke er nok billetter til dem.

Mitt forslag: Alle som reiser til semien får kjøpe finalebilletter først!

Go Up