• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann -TIL, fre. 26.august, kl. 19.00

Started by Gulløl, August 22, 2011, 16:33:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

August 22, 2011, 16:33:07 PM Last Edit: August 24, 2011, 17:40:20 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Dine feberfantasier om Moldetap og Brann et skritt nærmere gullstriden var vel like greit å slette ja...

Ellers er det en helt åpen kamp. Synes Brann har vært slitne og passive de siste kampene. Og jeg vil ikke se et Brannlag som legger seg lavt og lar samene spille ball på vår egen hjemmebane. Håper på mye folk og selvsagt seier. Og da får det ikke hjelpe av vi hjelper Solskjær til seriegull...
Rød makt på Hansa

dudo

Like greit at LSK holdt seg 3 poeng bak oss, i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

Hansakongen

Forventer at vi vinner denne kampen og sier takk for sist etter den tragiske kampen som TIL vant der oppe i GOKK tilligere i sesongen som fort kunne endt med brann seier og. Hadde ikke vært meg foruten om det var dritt vær ikke fullt fine bane forhold hele veien og brann vinner til sist skal vi håpe på 4-0 seier på fredag hadde ikke meg foruten. TIL spiller jo bare kjedelig fotball uansett...

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 22, 2011, 20:09:05 PM
Like greit at LSK holdt seg 3 poeng bak oss, i mine øyne.


Det var vel en vinn-vinn for oss på en måte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Flere Brannspillere virker slitne, og håper Mjelde starter på benken. Ojo også, kan satse på Labbetuss. Haugen bør komme inn for Mjelde for å få mer fart i angrepet. Jada, jeg vet at Gustavinho har godt tempo, men med han og Haugen kunne de utrettet mye bra der fremme. Med temposvake Mjelde så går alt så tregt og Tromsø får lett stabilisert seg i forsvar.

Austin virker også litt sliten, men han trenger Brann og spesielt i den kampen. Tipper han kommer opp på nivået han var på for noen kamper siden, og styrer midtbanen med Torp.

Laget: Piotr - Sæva, Zsolt, Kalvenes, Fakiri - Torp, Austin - Gustav, Haugen, Haugsdal/Larsen - Labbetuss.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Med Haugen på banen vil vi trolig ha større ballinnhav. Ja, Guastavino gjør mye bra med ballen og er for øyeblikket mer skapende enn Haugen(på sitt beste iallefall, Guastavino har ikke vært helt tipp-topp de siste kampene han heller), men han gjør langt flere feil enn Haugen. Det samme gjør alle andre. Haugen er den mest ballsikre spilleren av de offensive alternativene og trues egentlig bare av Austin av alle spillerne. Det så vi mot Stabæk. Han rotet aldri bort ballen eller spilte på oss brudd slik Guastavino, Holmvik og ikke minst Mjelde gjorde veldig ofte. Jeg mener at det er en viktig del av grunnen til at vi ble bedre da han kom innpå, og Stabæk press avtok.

Man skal ikke undervurdere viktigheten defensivt av å faktisk ha ballen. Motstanderen kan ikke score mot oss hvis vi har ballen og får vi ned antallet feilpasninger, spesielt farlige feilpasninger som påfører oss brudd, så vil det avta presset mot oss. Offensivt er det ingen tvil om at Haugen er en forsterkning.

Har TIL ballen like mye som Stabæk hadde den kommer kanskje ikke Haugen til sin rett, selv om han har en styrke i at han kan skaffe seg selv og andre målsjanser utifra ganske vanskelige forusetninger. Men hvorfor ikke legge opp til at vi skal ha ballen mest? For en gangs skyld. Mjelde har bare spilt dårligere og dårligere enn ferien og trenger en pause(eller en spark i ræven), Bentley kan holde seg på benken. La Haugen komme inn for Mjelde og sett Guastavino ut på kanten igjen. Storspillet som OM fra i sommer har avtatt og han er ikke lenger bedre enn han alltid har vært ute på kanten. Han og Haugen kan uansett bytte posisjoner, som Mjelde og Guastavino ofte gjør. Så får Holmvik ta venstrekanten.

Også enig i at Ojo trenger en pause. Han er kanskje bedre enn Labbetuss selv når han er sliten, men for resten av sesongen kan det være positivt at Ojo får seg en god hvil. Så kan han heller komme innpå som "joker" hvis vi sliter. En fresh og utvilt Ojo mot slitne Tromsø-bein kan funke. Ojo som joker er ingen permanent løsning og jeg ser helst at han hviler hele kampen med mindre det er nødvendig å sette ham innpå, men det kan være en bra spiller å ha i bakhånd.

ostraume

Nå er det landslagspause etter denne kampen så Ojo får seg en god hvil til helgen. Etter kampen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det er nok mange spillere som er slitne, virker det som. Jeg tror Skarsfjord tenker/tenkte noe sånt som dette:

"Nå har vi tre kamper på rad mot topplag: Stabæk, Tromsø og Molde. Selv om mange er slitne, må jeg toppe laget i disse kampene. Jeg vil ikke bli beskyldt for å "hvile" oss ut av gullkampen. Hadde det vært mot noen dårligere lag, da skulle jeg hvilt noen."

Jeg er redd resultatet blir at mange av spillerne aldri kommer ovenpå igjen i løpet av høsten og at det totalt sett går ut over tabellplasseringen.
Tren på langskudd

HenningSB

Tar turen over fra Oslo for å se denne kampen! Håper på 3 poeng!

Danny

August 23, 2011, 10:34:34 AM #11 Last Edit: August 23, 2011, 10:36:29 AM by Danny
Quote from: krakra on August 23, 2011, 01:40:41 AM
Mjelde har bare spilt dårligere og dårligere enn ferien og trenger en pause(eller en spark i ræven)


En viktig årsak til at han presterer så dårlig er at han har en kronisk kneskade, han spiller med smerter i kneet hele tiden. Det er ikke farlig, men er noe som oppstår når slitasjen blir for stor. Løsningen er å hvile noen kamper. Med den informasjonen kan en skjønne hvorfor ikke Mjelde storspilte i kvartfinalen i Stavanger. Men en sliten Mjelde blir mye dårligere på banen enn Fredrik Haugen. På fredag håper jeg Mjelde hviler, og Haugen spiller. 

                Piotr
Sæv - Korc - Kalv - Fakir
      Torp  -  Austin
Haugen - Gustav - Holmvik
                Ojo

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

August 23, 2011, 10:49:38 AM #13 Last Edit: August 23, 2011, 10:56:28 AM by Gulløl
Noen som vet om Kalvenes er i trening igjen og blir klar til fredag ? HÃ¥per det fordi at han er hakket bedre en Grorud, og han og Zsolt er mer samspilt.

Ellers bør Skarsfjord absolutt ta sjansen på å la Mjelde hvile på fredag og la Haugen slippe til fra start i en kamp. Det fortjener Haugen og det vil passe i denne kampen som Brann normalt skal føre. I tillegg vil en sliten og halvskadet Mjelde få hvile i 3 uker.

Når det gjelder Ojo tror jeg ikke han trenger hvile i denne kampen, holder med de 2 ukene han får deretter. Eventuelt kan han få avløsning av Labbetus i slutten av kampen om han går tom.

Ellers synes jeg Skarsfjord kunne tatt sjansen å gitt Kristoffer Larsen plass fra start på venstrekanten på bekostning av Holmvik. Holmvik er på utgående kontrakt og Larsen trenger en skikkelig test for å se om han kan erstatte han.

            Piotr
Sæv - Korc - Kalv - Fakir
     Torp  -  Austin
Haugen - Gustav - Larsen
               Ojo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 23, 2011, 12:14:31 PM #15 Last Edit: August 23, 2011, 12:19:10 PM by Gulløl
Hele syv av Branns spillere vil få karantene om de får gult kort i Tromsø kampen:

Står med fire gule, og må sone ved det femte:
- Kim Ojo
- Birkir Már Sævarsson
- Bjørnar Holmvik

Står med to gule, og må sone ved det tredje:
- Zsolt Korcsmár
- Rodolph Austin
- Carl-Erik Torp
- Erik Mjelde
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Jeg tror grunnen til at Ojo har virket sliten er at han har hatt veldig vanskelig arbeidsforhold de siste kampene. Nå er det veldig lenge siden Brann har spilt en bra fotballkamp. Entusiasmen, presset og samhandligen fra de første kampene er helt borte. I starten spilte vi på oss selvtillit gjennom høy innsats og aggresivitet. De siste kampene har vi blitt reddet av enkeltmannsprestasjoner (og flaks), både forover og bakover på banen. Vi ligger så lavt at Ojo få null støtte fra resten av laget når vi først klarer å vinne ballen.

Uavhengig av startoppstilling er vi avhengig av å finne tilbake til taktene fra starten av sesongen. Vi trenger spillere som løper ræven av seg, og samtidig må vi klare å holde på ballen når vi får tak i den. Klart vi skal spille gjennombruddshissig når vi har mulighet til det, men når vi ikke har mulighet må vi holde litt på ballen.

Med startoppstillingen på topp med

Haugen - Gustav - Larsen
               Ojo

tror jeg av vi blir spist levende. Fire offensive spillere uten et defensivt fiber i kroppen blir trøbbel (utenom kanskje Ojo). Jeg er enig i at Haugen bør få starte, men da trenger vi defensive fibre på motsatt side. Så enig i Danny sin startoppstilling, utenom at jeg heller vil ha Grorud med mer fart enn Kalven.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Larsen skal selvfølgelig ikke starte, men det hadde kanskje vært greit om han fikk være med i en kamptropp igjen og kanskje stå igjen med mer enn ett innhopp denne sesongen?

Jeg tar gjerne Holmvik på venstresiden. Holmvik har også offensive egenskaper. Jeg er dog ikke enig i at Ojo ikke eier et defensivt fiber. Ojo gjør en veldig god defensiv innsats, både når spillet er i gang og på defensive dødballer. Haugen og Guastavino kan også gjøre sitt, men bør holdes unna vår egen 16-meter.

Hvis det stemmer at Mjelde er så dårlig fordi han sliter med en kneskadet som blir forverret av kampbelastningen så er det jo bare mer merkelig at han har spilt så mye. Vet Skarsfjord om denne skaden? Har de visst om den lenge?

Danny

Quote from: krakra on August 23, 2011, 13:03:42 PM
Hvis det stemmer at Mjelde er så dårlig fordi han sliter med en kneskadet som blir forverret av kampbelastningen så er det jo bare mer merkelig at han har spilt så mye. Vet Skarsfjord om denne skaden? Har de visst om den lenge?


Vet ikke hvor lenge skaden har vært kjent, men jeg fikk første gang høre om skaden etter Vikingkampen. Den er tydeligvis ikke så alvorlig at det er farlig for han å spille fotball, den er bare smertefull om kampbelastningen er for stor. I vikingkampen var Mjelde det eneste alternativet Skarsfjord hadde på sentral midtbane, så da fikk han heller spille med smerten hele den kampen. At han blir dårligere av skaden, er bare noe jeg antar. Synes han virker veldig tung i steget i enkelte kamper, blant annet i Vikingkampen.

psv-hasund

Mjelde har ikke briljert de siste kampene, men det er ikke tilfeldig at Stabæk overkjørte oss sentralt når Mjelde lå på kant i første omgang, mens de kom på kant når Mjelde gikk inn sentralt. Jeg er enig i at Haugen kan være et bedre alternativ når vi kjører kampen, men jeg er ganske sikker på at Mjelde var ett riktigere valg i forrige kamp. Hva taktikken blir mot Tromsø er jeg usikker på, men jeg håper vi skal kjøre kampen og at vi derfor kan starte med Haugen eller Bentley hvis det er Holmvik som skal ofres. Gustavinho bør spille sentralt da han er klart beste alternativet i den posisjonen, men de kan selv vandre og bytte underveis.

Mitt lag blir derfor (offensiv satsing)

-----------------Piotr----------------

-Birkir--Kalven--Zsolt---Hassan---

-----------Torp---Austin-----------

--Haugen------Diego-----Holmvik--

-----------------Ojo-----------------

Forutsetter at Kalven er frisk og at vi starter med høyt press.

Gulløl


Sammendraget fra fjorårets hjemmekamp mot Tromsø. Håper det ikke endre på samme måte på fredag. Typiske resultater er vel 0-1 eller 0-0.
http://www.brann.no/historie/kampdatabase/brann-tromso-il15/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Her er noe av omtalen Tromsø sitt supporterforum Isberget har om kampen:

Også isberget.no gikk før sesongen ut med tabelltips, og i likhet med flere andre spådde vi en vanskelig sesong for laget som ynder å kalle seg Bergens stolthet. Heldigvis har Bergen by mye å være stolt av bortsett fra fotball-laget sitt, som f.eks. musikkmiljø, fin natur (om enn ikke så mye fint vær kanskje?) og selvsagt selveste Veum, Varg Veum. Nå er ikke Veum den eneste litt lurvete figuren fra denne byen (PS: skrevet av en stor V.V.-fan!), som også huser personligheter som Davy Wathne og Bruun Hanssen, to gjøker som ikke akkurat trekker opp. Men Bergen er en hyggelig by, som vi håper mange TIL-fans finner veien til fredag.
Men vi skal ikke snakke oss bort. Vi bommet grovt i tipset for Brann, som vi plasserte på 15. og nedrykksplass. Brann er nemlig sesongens aller største overraskelse så langt. 3. plass i serien til nå, og semifinaleplass i cupen vitner om at Skarsfjord junior har funnet en bra resept på hvordan man får resultater - og Brann er nå en reell medaljekandidat i både serie og cup.
Ikke bare er resultatene bedre enn ventet, også enkeltspillere har vist seg frem som mye bedre enn forventet. Urokråka Kim Ojo har langt fra blitt det problembarnet en del fryktet eller spådde. Istedet har han banket inn 11 seriemål så langt.
Men også vi har hatt en god sesong, riktignok hjemme. Borte er det verre. Men de fleste husker nok årets hjemmekamp mot nettopp Brann. Gutan gav Bergenslaget rundjuling med hele 4-0, etter blant annet tre mål av scoringskongen Sigurd Rushfeldt, som i den kampen tok rekorden som tidenes mestscorende i norsk toppserie. Skadesituasjonen i troppen er bedre enn tidligere i sommer, men fortsatt vet vi ikke om Sahlman og Yndestad er skikkelig kampklare.
GOD STATISTIKK MOT BRANN I BERGEN
Gutan har trivdes i Bergen de siste årene. I fjor ble det seier 1-0 etter mål av Sigurd (se bildet), og året før banket vi Brann med 4-2 (ledet 4-0 før Brann fikk to gratis straffer av dommeren) i en kamp der vi satte inn fire mål på 14 minutter. To av Moldskred og to av Sigurd. Dette var også kampen der Rudolph Austin forsøkte å sette en slutt på Joel Lindperes karriere, med taklinga daværende Brann-trener Steinar Sviker (ihvertfall da) Nilsen anså som verdens reneste.
I 2008 endte det 1-1 på Brann stadion.
Vi tapte i Bergen i 2007 og 2006, men fikk ett poeng der i 2005. De 6siste oppgjørene i Bergen har altså gitt 2-2-2 i seire-u-tap.

http://www.isberget.no/news/878/66/For-Brann-TIL-fredag-26-august
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on August 24, 2011, 15:58:39 PM
Dette var også kampen der Rudolph Austin forsøkte å sette en slutt på Joel Lindperes karriere, med taklinga daværende Brann-trener Steinar Sviker (ihvertfall da) Nilsen anså som verdens reneste.
[/i]



Da er vi igang igjen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on August 24, 2011, 16:15:01 PM
Quote from: Gulløl on August 24, 2011, 15:58:39 PM
Dette var også kampen der Rudolph Austin forsøkte å sette en slutt på Joel Lindperes karriere, med taklinga daværende Brann-trener Steinar Sviker (ihvertfall da) Nilsen anså som verdens reneste.
[/i]



Da er vi igang igjen.


haha, de er så nedsnødde at de fortsatt ikke har fått med seg at det var underlaget som gjorde at Lindpere fikk smake på Austins knotter, ikke Austins takling i seg selv :P
Ka du ve?

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Leffen

Quote from: psv-hasund on August 23, 2011, 18:09:15 PM
Mjelde har ikke briljert de siste kampene, men det er ikke tilfeldig at Stabæk overkjørte oss sentralt når Mjelde lå på kant i første omgang, mens de kom på kant når Mjelde gikk inn sentralt.


Nå lå jo Mjelde strengt talt inne sentralt hele kampen, selv om han skulle være kant i første omgang. Så den forklaringen holder ikke helt mål.

Sjansen for at Skarsfjord setter Mjelde ut av laget ligger vel og vipper mellom 2% og 3%. Det har vi vel alle skjønt i løpet av denne sesongen.

psv-hasund

Quote from: Leffen on August 24, 2011, 19:03:06 PM
Quote from: psv-hasund on August 23, 2011, 18:09:15 PM
Mjelde har ikke briljert de siste kampene, men det er ikke tilfeldig at Stabæk overkjørte oss sentralt når Mjelde lå på kant i første omgang, mens de kom på kant når Mjelde gikk inn sentralt.


Nå lå jo Mjelde strengt talt inne sentralt hele kampen, selv om han skulle være kant i første omgang. Så den forklaringen holder ikke helt mål.

Sjansen for at Skarsfjord setter Mjelde ut av laget ligger vel og vipper mellom 2% og 3%. Det har vi vel alle skjønt i løpet av denne sesongen.


Jeg er innforstÃ¥tt med at det er flere ting som pÃ¥virker kampene, men Skarsfjord byttet Mjelde og Guastavinho samtidig som presset i midten avtok sÃ¥ Ã¥ avfeie det helt som en forklaring tror jeg er like feil som prosentregningen din. 

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Det nytter ikke med et ultradefensivt opplegg imorgen, Skarsfjord, det eneste som hjelper er å gå rett i strupen på TIL, plage dem for hver bidige ball og kjøre på i angrep. 3 poeng imorgen vil være av uvurderlig betydning.

Torvanger


Gulløl

Brann-troppen ser slik ut:

MÃ¥lvakter
12 HÃ¥kon Opdal
24 Piotr Leciejewski

Forsvar
2 Birkir Sævarsson
4 Lars Grorud
7 Hassan El Fakiri
21 Zsolt Korcsmár
25 Yaw Amankwah
26 Bjørnar Holmvik

Midtbane
5 Rodolph Austin
6 Carl-Erik Torp
8 Fredrik Haugen
10 Erik Mjelde
16 Bjarte Haugsdal

Angrep
9 Kim Ojo
11 Bentley
15 Diego Guastavino
19 Tadas Labukas
30 Kristoffer Larsen

http://www.brann.no/nyheter/troppen-mot-tromso-er-klar/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Leciejewski
Sævarsson - Zsolt - Grorud - Fakiri
Haugen - Austin - Torp - Bentley
Guastavino - Ojo

Ja, jeg vil ruske litt opp i formasjonene etter noen kamper med heller begredelig offensivt spill. Og jeg vil ha balltapene Mjelde og Holmvik på benken.


Nixon

Rød makt på Hansa

Tom C

Og jeg henger som vanlig ut flagget på verandaen på Lierskogen. Alle monner drar, som de sier...
Aldri mer Obos....


TheRock

Bra initiativ, den røde veggen var noe av det som virkelig kjennetegnet 07-sesongen. Håper på et herlig trøkk i kveld, skal i hvert fall bidra med mitt.

Lasaron

Quote from: Xminator on August 26, 2011, 05:23:01 AM
Leciejewski
Sævarsson - Zsolt - Grorud - Fakiri
Haugen - Austin - Torp - Bentley
Guastavino - Ojo

Ja, jeg vil ruske litt opp i formasjonene etter noen kamper med heller begredelig offensivt spill. Og jeg vil ha balltapene Mjelde og Holmvik på benken.


Ikke feil med 4-4-2, men jeg er uenig i å bruke Bentley. Jeg mener forsåvidt at mange her ikke burde spille. De burde hvile i stedet. Jeg mener seriøst det ville ført til flere poeng i de 4 neste kampene, denne inkludert.
Tren på langskudd

Wingfoot

Quote from: Xminator on August 26, 2011, 05:23:01 AM
Ja, jeg vil ruske litt opp i formasjonene etter noen kamper med heller begredelig offensivt spill. Og jeg vil ha balltapene Mjelde og Holmvik på benken.


Men du vil heller ha balltapende Bentley på banen?
Eneste forskjellen er at han av og til klarer å holde på ballen noen sekunder ekstra...

Nei, jeg vil heller ha Holmvik på banen enn Bentley. Ellers er jeg enig med lagoppstillingen
Står på Frydenbø og synger av full hals!

redaktør

For oss som er i Oslo, er det noe sted man pleier å se kamper?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Bentey tilbake i førsteelveren. Må være en av Skarsfjords dårlige vitser.

roaldinho

Quote from: krakra on August 26, 2011, 17:33:28 PM
Bentey tilbake i førsteelveren. Må være en av Skarsfjords dårlige vitser.


Trodde det var en spøk selv da jeg leste det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

Bentley har vært en åpenbaring. Holder bredde, direkte i spillestil, bra innlegg, plettfri defensivt og skaffer et veldig viktig straffe!!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up