• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

En markering for Stabæksuppoerterne?

Started by JørnAE, August 16, 2011, 16:59:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

JørnAE

Hei.
Håper jeg tar dette opp i rett fora. Arrester meg om jeg poster feil.
Men kunne det vært en idè å markere før kampen mot Stabæk (eller i pausen) å vise vi i Bataljonen og de fleste Brannsupportere generelt tar sterk avstand fra hærverk og vold som skjer i forbindelse med fotballkamper?
At vi vil si "unnskyld" og vise at vi tar avstand fra hendelsen som skjedde i forbindelse med Stabæksupporternes buss da de var i Bergen tildigere i sommer...

En tanke jeg har hatt en stund og tror det kan bety mye både for Brannsupportere og Stabæksupportere og forholdet oss imellom at det hadde blitt markert på et vis.
Også mht til så mye dårlig omtale supportere generelt har fått den senere tid.

krøvel vellevold

Si unnskyld for noe vi ikke har noe med å gjøre?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det var for lite. Og for lenge siden.
Synes rett og slett ikke at det er verdt en "minnemarkering"!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

skuteviken

August 16, 2011, 17:28:50 PM #3 Last Edit: August 16, 2011, 18:13:24 PM by skuteviken
Latterlig. Stabæk-fansen kan bare hate, jeg og mange andre er ikke like interessert som deg i å ta en øl med motstanderene sine supportere - heller tvert i mot. Skulle det skje at jeg snakker med en fra Bærum, så får jeg tro han er oppegående nok til å skjønne at jeg ikke var involvert i hendelsen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Northside

Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...

Lister

Vi kan vel skrive noe om at vi ikke ønsker å kaste stein i gymsal :P
Guinness - Makes you drunk

JørnAE

Nei kanskje er det feil ettersom en skal helst være "tøffest". Har ikke noe med å ta øl med motstandernes suppoertere å gjøre etc.
men en skal ikke stikke under en stol at mye negativ omtale er rettet mot fotballsupportere generelt i det siste.
Markeringsforslaget var ment som en måte å vise en tar avstand fra slikt på. Skrev "unnskyld" slik fordi det tross alt ikke er oss som står for det men at vi desverre også har slike idioter i våre rekker.
Men da falt ikke det i god jord ser det ut som og sånn går no dagan...

branngirl85

Quote from: JørnAE on August 16, 2011, 19:01:18 PM
Nei kanskje er det feil ettersom en skal helst være "tøffest". Har ikke noe med å ta øl med motstandernes suppoertere å gjøre etc.
men en skal ikke stikke under en stol at mye negativ omtale er rettet mot fotballsupportere generelt i det siste.
Markeringsforslaget var ment som en måte å vise en tar avstand fra slikt på. Skrev "unnskyld" slik fordi det tross alt ikke er oss som står for det men at vi desverre også har slike idioter i våre rekker.
Men da falt ikke det i god jord ser det ut som og sånn går no dagan...


Eg er faktisk enig med deg!
For det viser at vi er imot det som skjedde, er ikke snakk om å vere venner med Stabæk supporterene, men å vise at vi tar avstand mot vold, og for å vise resten av Supporter klubbene om det!!

Lister

Har ingenting med å være tøffest å gjøre, men vi har ingenting å si unnskyld for.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Nei, trådstarter kunne fått mer positiv repons dersom han ikke hadde brukt ordet "unnskyld" i innlegget sitt. Det blir helt feil.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Vanlige folk skjønner at andre vanlige folk er i mot å hive brosten på motstanderens supportere.
Jeg leste i kommentarfeltet på Brann.no at det var en Stabæk-supporter som takket oss fordi en hadde gitt de penger?! Skal vi opprette en konto for å samle inn penger til ofrene og?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

JørnAE

Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...
Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...


Nå skrev jeg "unnskyld" i gåseøyne da.. Og om dette hadde blitt markert  så ville enhver oppegående person skjønt hva en mente med en slik markering.

Forøvrig er personen som kastet stein utestengt fra Brann sine kamper nå. BRA!

http://www.brann.no/nyheter/utestenger-person-fra-brann-kamper/

JørnAE

Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2011, 20:22:07 PM
Vanlige folk skjønner at andre vanlige folk er i mot å hive brosten på motstanderens supportere.
Jeg leste i kommentarfeltet på Brann.no at det var en Stabæk-supporter som takket oss fordi en hadde gitt de penger?! Skal vi opprette en konto for å samle inn penger til ofrene og?

selvsagt ikke.
Men tror folk her inne ikke klarer å se verdien i en slik markering så tenker jeg for min del avblåser diskusjonen her.

JørnAE

Quote from: branngirl85 on August 16, 2011, 19:09:07 PM
Quote from: JørnAE on August 16, 2011, 19:01:18 PM
Nei kanskje er det feil ettersom en skal helst være "tøffest". Har ikke noe med å ta øl med motstandernes suppoertere å gjøre etc.
men en skal ikke stikke under en stol at mye negativ omtale er rettet mot fotballsupportere generelt i det siste.
Markeringsforslaget var ment som en måte å vise en tar avstand fra slikt på. Skrev "unnskyld" slik fordi det tross alt ikke er oss som står for det men at vi desverre også har slike idioter i våre rekker.
Men da falt ikke det i god jord ser det ut som og sånn går no dagan...


Eg er faktisk enig med deg!
For det viser at vi er imot det som skjedde, er ikke snakk om å vere venner med Stabæk supporterene, men å vise at vi tar avstand mot vold, og for å vise resten av Supporter klubbene om det!!


godt det iallefall en èn som tar poenget her...

Lister

August 18, 2011, 16:50:58 PM #15 Last Edit: August 18, 2011, 19:41:48 PM by Lister
Er forskjell på å ikke "ta poenget" og å skjønne hva du prøver å si men ikke være enig i at du har et poeng.

Hadde det vært et holdningsproblem ang. vold i supportergrupperinger rundt Brann hadde du kanskje hatt et poeng.

Dette er helt urelatert både til BBG og andre supportergrupperinger. Enkeltindividet har blit straffet av korrekte instanser. Politiet og Brann.

Hverken som bergensere eller supportere har vi noe som helst form for ansvar eller skyld.
Guinness - Makes you drunk

SK

Litt av en straff Brann ga ham. Utestengt i hele ett og et halvt år fra Stadion.
Slikt pakk skulle vært utestengt på livstid, man fortjener rett og slett ikke å se Brann spille med slik oppførsel.

JørnAE

Quote from: Lister on August 18, 2011, 16:50:58 PM
Er forskjell på å ikke "ta poenget" og å skjønne hva du prøver å si men ikke være enig i at du har et poeng.

Hadde det vært et holdningsproblem ang. vold i supportergrupperinger rundt Brann hadde du kanskje hatt et poeng.

Dette er helt urelatert både til BBG og andre supportergrupperinger. Enkeltindividet har blit straffet av korrekte instanser. Politiet og Brann.

Hverken som bergensere eller supportere har vi noe som helst form for ansvar eller skyld.


så du tok ikke poenget.. neivel.... sier litt

Lister

Du kan ta "poenget" og hersketeknikkene dine andre steder.
Guinness - Makes you drunk

Speedy

August 20, 2011, 00:50:48 AM #19 Last Edit: August 20, 2011, 00:53:35 AM by Speedy
Quote from: JørnAE on August 18, 2011, 16:24:29 PM
Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...
Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...


Nå skrev jeg "unnskyld" i gåseøyne da.. Og om dette hadde blitt markert  så ville enhver oppegående person skjønt hva en mente med en slik markering.

Forøvrig er personen som kastet stein utestengt fra Brann sine kamper nå. BRA!

http://www.brann.no/nyheter/utestenger-person-fra-brann-kamper/


Kaller du alle oss andre som ikke er enig i denne "unnskyldningen" du vil vise, for dum?  
Hvorfor i helvete skal vi gidde å bruke tid og energi på noe som Bataljonen allerede har tatt sterk avstand fra?  Bataljonen er ikke akkurat kjent for å støtte vold og fanteri heller, så hele greien blir bare tull.. Bruk heller all fokuset på å støtte Brann.
Jeg er kanskje en av få som gir en god faen i om andre supportere ikke liker hva jeg gjør på og utenfor stadion?

Edit: Men du som er så oppegående og forståelsesfull, kan jo holde opp en tostangs med teksten "Eg synes steinkasting på bussar er teit eg og, dåkkar"
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Klaus_Brann

Quote from: JørnAE on August 19, 2011, 22:56:48 PM
Quote from: Lister on August 18, 2011, 16:50:58 PM
Er forskjell på å ikke "ta poenget" og å skjønne hva du prøver å si men ikke være enig i at du har et poeng.

Hadde det vært et holdningsproblem ang. vold i supportergrupperinger rundt Brann hadde du kanskje hatt et poeng.

Dette er helt urelatert både til BBG og andre supportergrupperinger. Enkeltindividet har blit straffet av korrekte instanser. Politiet og Brann.

Hverken som bergensere eller supportere har vi noe som helst form for ansvar eller skyld.


så du tok ikke poenget.. neivel.... sier litt


Det er tydelig at det er du og en/to til som ikke tar poenget her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

JørnAE

Quote from: Speedy on August 20, 2011, 00:50:48 AM
Quote from: JørnAE on August 18, 2011, 16:24:29 PM
Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...
Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...


Nå skrev jeg "unnskyld" i gåseøyne da.. Og om dette hadde blitt markert  så ville enhver oppegående person skjønt hva en mente med en slik markering.

Forøvrig er personen som kastet stein utestengt fra Brann sine kamper nå. BRA!

http://www.brann.no/nyheter/utestenger-person-fra-brann-kamper/


Kaller du alle oss andre som ikke er enig i denne "unnskyldningen" du vil vise, for dum? 
Overhodet ikke. Men virker som andre heller faller i den kategorien... :)

Ta nå ikke helt på vei da. Jeg kom med et forslag. Folk raste hysteriske. Men er ikke overrasket. Er ofte slik det er her inne på forumet. Her skal en stort sett ha samme mening alle sammen..
akkja.

JørnAE

Quote from: Speedy on August 20, 2011, 00:50:48 AM
Quote from: JørnAE on August 18, 2011, 16:24:29 PM
Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...
Quote from: Speedy on August 16, 2011, 21:58:24 PM
Quote from: Northside on August 16, 2011, 17:49:06 PM
Banner: "Stein på stein"

Og gjerne noe mer...


Nå skrev jeg "unnskyld" i gåseøyne da.. Og om dette hadde blitt markert  så ville enhver oppegående person skjønt hva en mente med en slik markering.

Forøvrig er personen som kastet stein utestengt fra Brann sine kamper nå. BRA!

http://www.brann.no/nyheter/utestenger-person-fra-brann-kamper/


Kaller du alle oss andre som ikke er enig i denne "unnskyldningen" du vil vise, for dum? 
Hvorfor i helvete skal vi gidde å bruke tid og energi på noe som Bataljonen allerede har tatt sterk avstand fra?  Bataljonen er ikke akkurat kjent for å støtte vold og fanteri heller, så hele greien blir bare tull.. Bruk heller all fokuset på å støtte Brann.
Jeg er kanskje en av få som gir en god faen i om andre supportere ikke liker hva jeg gjør på og utenfor stadion?

Edit: Men du som er så oppegående og forståelsesfull, kan jo holde opp en tostangs med teksten "Eg synes steinkasting på bussar er teit eg og, dåkkar"


Overhodet ikke. Men virker som andre heller faller i den kategorien... 

Ta nå ikke helt på vei da. Jeg kom med et forslag. Folk raste hysteriske. Men er ikke overrasket. Er ofte slik det er her inne på forumet. Her skal en stort sett ha samme mening alle sammen..
akkja.

For ordens skyld... Som nevnt så var det ikke bare den enkeltepisoden dette gjaldt. men nok om dette nå.
Ferdig, avblåst. Lykke til

krakra

Du kan jo gå på Onkel Blaa og gi en personlig unnskyldning til Stabæksupporterne selv. Så får du sikkert drikke øl med dem.

Nixon

Quote from: JørnAE on August 20, 2011, 15:18:04 PMJeg kom med et forslag. Folk raste hysteriske. Men er ikke overrasket. Er ofte slik det er her inne på forumet. Her skal en stort sett ha samme mening alle sammen..


Du kan umulig ha opplevd mye hysteri dersom du synes responsen var hysterisk... Og hvis dette forumet er fullt av noe, så er det folk med ulike meninger. Nei, du får slutte med dette alle-er-imot-meg-tullet, og heller godta at vi andre stort sett syntes det var et dårlig forslag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

JørnAE

Quote from: Nixon on August 20, 2011, 15:37:39 PM
Quote from: JørnAE on August 20, 2011, 15:18:04 PMJeg kom med et forslag. Folk raste hysteriske. Men er ikke overrasket. Er ofte slik det er her inne på forumet. Her skal en stort sett ha samme mening alle sammen..


Du kan umulig ha opplevd mye hysteri dersom du synes responsen var hysterisk... Og hvis dette forumet er fullt av noe, så er det folk med ulike meninger. Nei, du får slutte med dette alle-er-imot-meg-tullet, og heller godta at vi andre stort sett syntes det var et dårlig forslag.


Klart jeg godtar det. men godtar IKKE at folk skal rakke ned fordi jeg har en annen mening. At "jeg ikke har et poeng osv"...

JørnAE

Quote from: krakra on August 20, 2011, 15:20:14 PM
Du kan jo gå på Onkel Blaa og gi en personlig unnskyldning til Stabæksupporterne selv. Så får du sikkert drikke øl med dem.


Hvorfor skulle jeg gjøre det?
Og hva får deg til å vinkle dette inn på at det er det jeg ønsker?
Gud bedre...
Men nok nå.

krakra

Quote from: JørnAE on August 20, 2011, 21:19:36 PM
Quote from: krakra on August 20, 2011, 15:20:14 PM
Du kan jo gå på Onkel Blaa og gi en personlig unnskyldning til Stabæksupporterne selv. Så får du sikkert drikke øl med dem.


Hvorfor skulle jeg gjøre det?
Og hva får deg til å vinkle dette inn på at det er det jeg ønsker?
Gud bedre...
Men nok nå.
Fordi du tydeligvis mener det er viktig.

Lister

Quote from: JørnAE on August 20, 2011, 21:18:37 PM
Klart jeg godtar det. men godtar IKKE at folk skal rakke ned fordi jeg har en annen mening. At "jeg ikke har et poeng osv"...

Så det er kun du som har lov å mene noe om andres meninger?
Guinness - Makes you drunk

Go Up