• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk-Brann 21 august kl 2000

Started by branngirl85, August 09, 2011, 16:25:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Heldig poeng.

Men kjedelig kveld uten et fungerende forum...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Huff

Meget svak kamp av oss i går, flaks sikret det ene poenget. Syntes både Piotr og Zsolt var gode, mens resten i beste fall var under middels. Branns svakeste aktør i går var derimot Skarsfjord som bommer med både laguttak og kampledelse. Det er lenge siden Holmvik og Mjelde har spilt bra for Brann og begge var rimelig usynlige i går, om benken utelukkende hadde bestått av juniorer burde Skars likevel tatt grep, og jeg syntes det var feigt å bytte ut en tullete -men dog offensiv trussel- i Guastavinho.

Var overrasket over at ikke Haugen spilte fra start og slik Brann fremsto i første burde både Haugen og Bentley eller Haugsdal kommet inn i pausen, i stedet ventet Skars til Stabæk hadde vært det klart beste laget i 75 minutter før han foretok seg noe.


Zolkan

Mjelde har vært blandt våre dårligste I hele år, noen mål I ny og ne har reddet ham fra den verste kritikken. Treig som få, plasseringssvak og mye feilpasninger. Han har helt klart godt av å kjenne litt på benken han og.

Huff

Quote from: Zolkan on August 22, 2011, 10:54:23 AM
Mjelde har vært blandt våre dårligste I hele år, noen mål I ny og ne har reddet ham fra den verste kritikken. Treig som få, plasseringssvak og mye feilpasninger. Han har helt klart godt av å kjenne litt på benken han og.



Mjelde åpnet middels/middels dårlig og dette ble etterfulgt av en periode der han tross lite overbevisende spill skorte mye mål. I de siste fem seks kampene har han dog bare blitt svakere og svakere, mens Haugen har imponert i innhoppene. Nå må klippekortet inndras!

Lasaron

Takket være Piotr og Ojo ble det poeng.
Pluss til Skarsfjord får å "hvile" Bentley hele kampen. Holmvik var bedre enn Bentley pleier å være.

Pussig at Guastavino stadig havnet i forsvarssituasjoner Sævarsson normalt tar seg av. Siden det skjedde så mange ganger, var det meningen? I så tilfelle var det et dårlig valg.
Nærmest fortvilende med denne polingen fram på Ojo. Vi gir vekk ballen med en gang vi får den, for så å bli løpende imellom lenge.
Jeg syns laget kom seg med Haugen innpå.

Ellers er det å si at Mix, Farnerud og Andersson var gode.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Stabæk-fansen må jo ha hatt tidenes dårligste punchline på et banner:

"Ekte fans kaster rop"

KASTER rop?? Eller "kaster opp"? Hvem KASTER rop? Hvordan gjør man det?

Har vel inntrykk av at denne Stabæk Support-gjengen stort sett består av 14-åringer.
Legg ned hele klubben!

nero

Stabækfansen må da være blant landets aller mest ufyselige supportere.
Lions led by donkeys.

Gulløl

Må si jeg ble meget imponert av Mikkel Diskerud i går. Og så er han bare 20 år.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article207920.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Diskerud var irriterende god ja. Satt egentlig bare å ventet på at Austin skulle smelle til i en takling og vise ham hvem som var sjefen utpå der, men han fikk danse ivei og fordele baller i øst og vest uten at det så ut til at noen på Branns midtbane var interessert i å sette ham under særlig press. Det er typisk sånn spill som jeg virkelig hater, når vi blir liggende en 5-10 meter fra motspillerne, og liksom bare venter på hva de skal finne på. Gir de allverdens med tid og rom til å finne på et eller annet istedenfor å være aggressiv og presse dem til å gjøre feil. Er det midtbanen vår det er noe galt med, eller er det instruksene fra Skarsfjord som tilsier dette tafatte presset?
Aldri mer Obos....

dudo

Austin har spilt under pari (til han å være, riktignok) de siste kampene, og jeg hadde ærlig talt trodd han skulle opp på normalt nivå nå som han fikk seg en pause mot Viking. Den gang ei, men nå er det igjen lenge til neste gang, og jeg håper et par av spillerne våre kan få overskuddet tilbake - da i særdeleshet Torp, Austin og Ojo.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Så lenge er det vel ikke? Spiller vi ikke fredag?

Ojo, Mjelde, Torp og Austin virker veldig slitne. Austin er fortsatt en av våre beste spillere, riktignok.
De to første er enkle og erstatte, vi har gode erstattere på benken. De to andre er vanskeligere, er Bajter skadefri snart? Men jeg tror vi kunne klart oss med Haugsdal inn for Torp i en kamp. Iallefall når Torp bare fungerer for halv maskin, for han har ikke vært god i det siste.

krakra

Kampen i går var forøvrig noe av det verste jeg har sett under Skarsfjord. Poenget var bare et rent lykkelig. Vi fikk ikke til noen ting fremover, og at en halvgod heading og et vilt langskudd fra Austin er det Skarsfjord klarer å hoste opp av sjanser forteller nok om det.

Defensivt hang vi heller ikke med. Stabæk hadde flust av sjanser til å score både 2 og 3 mål. Vi startet med Mjelde og Holmvik fremme for at de skulle demme opp, men de(spesielt Mjelde) er virkelig oppskrytt i sin defensive jobbing. De er for treige til å kunne ta ut motspillere og blir alt for ofte fraløpt. De blir løpende i mellom både offensivt og defensivt og Mjelde fungerer bare defensivt når han kan stresse ballfører nok til at noen annen kan komme opp i ham, eller når ballfører er veldig nær.

Guastavino og Ojo hadde ikke dagen og da hadde vi ingenting å by på. Vi rotet bort ballen alt for mye, noe som også ga oss defensive problemer. Backene var også dårlige. Ojo får godkjent for målet, men gjorde ikke all verdens utover det. Piotr var bra nok og hindret et par scoringer.

ostraume

Ojo hadde da håpløse arbeidsforhold og klarte likevel å krige inn et veldig bra mål, så det må bli godkjent og vel så det.

Ellers er jeg ikke helt enig i at poenget var et lykketreff, greit nok at presset var for dårlig og at Stabæk dominerte totalt, men de skapte ikke all verden.

At vi ikke evnet å holde mer i ballen var selvsagt et stort problem. Generelt sett sliter vi når vi møter lag med raske angripere, da settes presshøyden så lavt at vi har null initiativ i kampen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Ville vært greit fornøyd med 1 poeng før kampen, så da får man vel være det også etter kampen.. Men litt bedrøvelig at vi står med 11 mann i forsvar hele kampen; er sånn Sogndal sikrer seg en og annen ettpoenger på bortebane.

Helt latterlig av Guastavino å blokkere et innlegg med armene strekt opp over hodet, men dette problemet skaper vi jo egentlig selv ved å spille så defensivt at vi til og med har spissene våre stående inne i egen 16-meter for å forsvare (uten at det er snakk om corner e.l.)

alltiduansett

Til deg som samler på og gjerne ville bytte skjerf på parkeringsplassen etter kampen, hvis du er her, eller hvis noen her kjenner han jeg prater om. Send meg gjerne en PM når det nærmer seg kamp til neste år, så skal jeg ta med et ekstra til deg. Beklager at jeg måtte si nei, gullsesongskjerfet mitt er bare for kjært :)

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Torvanger

Noe sent å komme med betraktninger, men kort og konsist:

Piotr - Priser meg lykkelig over at han er vår førstekeeper, briljant

Fakiri - Bra

Grorud - God, men har en tendens til å støte ballen ut i farlig rom der motstander ofte står

Zsolt -  God

Sævarsson - Et aktivum, både offensivt og defensivt

Torp -  Få jobber like godt som ham, eller slår like presise pasninger, men det slår helt krøll i meg innvendig når jeg ser hvor tregt det går fremover med ham og det er nummeret før klikk da han lar seg bli løpt opp og fratatt ballen, etter å ha ført ballen x antall meter, få minutter før slutt. Det er livsfarlig med overganger som det, lær ham det Skarsfjord!

Austin - Branns beste, sinnsyk langpasnings- og skuddfot

Guastav - Under pari

Mjelde - I likhet med Torp så kan det til tider gå gudsforjammelig tregt med Mjelde. Det var noen matcher på rad nå i sommer, da det luktet mål av ham, men mot Stabæk kom han bare subbende da han hadde muligheten, bare for å bli blokkert

Holmvik - Godkjent

Ojo - Labukas er en bedre pasningsspiller en Ojo, og har bedre bevegelser og kontroll på mottaket enn nigerianeren, men når det først smeller, da stemmer alt. Ojo kan gå fra Bambi på isen til Terminator på null komm niks.

Go Up