• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannâ??Strømsgodset, søn. 07.august, kl. 18.00

Started by Gulløl, August 03, 2011, 22:53:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vekkreist

Quote from: Utmedsnolken on August 07, 2011, 19:49:05 PM
Quote from: Baunebob on August 07, 2011, 19:46:57 PM
For meg virker det som om flere av spillerne blir slitne, tidlig. Spillere som Ojo, Torp og Mjelde virker slitne tidlig i 2.omgang. Så også litt av det samme mot Viking. Kan for all del bare være øynene og frustrasjonen som bedrar.


Resultatet av ett kampprogram og null rullering


skyt meg gjerne.. men ikke katastrofe om vi ryker ut i cupen nĂĄ til torsdag? ;)

Nixon

Quote from: krakra on August 07, 2011, 19:55:11 PMDiego må ha fått seg en smell. Hvis ikke var det håpløst å ta han av istedenfor Mjelde.


Kanskje Skarsfjord ikke ville ha Diego og Larsen pĂĄ banen samtidig for balansen sin skyld. For Diego var bedre enn Mjelde i dag.

Ellers enig i de som etterlyste kantspillet. Merkverdig hvor trangt og fantasiløst Brann skal spille for tiden. Det er jo f.eks. helt håløst for backene i oppspillfasen når det er trangt og null bevegelse foran de.
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 07, 2011, 20:04:34 PM #52 Last Edit: August 07, 2011, 20:17:49 PM by Gulløl
Skarsfjord bør priotere ĂĄ fylle opp energilagrene til spillerne neste uke frem mot kvartfinalen med rett type og riktig mengde trening, tydelig at flere spillere er slitne. Ellers god fremgang fra Viking kampen med press pĂĄ  ballfører. Ellers var vĂĄr eminente polske keeper Branns beste i dag sammen med Austin. I den halvtimen Tadas Labukas fikk spille overrasket han meg ihvertfall, kan tyde pĂĄ at han blir en nyttig tilvekst i høst. Ellers var Nordkvelle en av Strømsgodset sine beste spillere i dag. Han smilte lurt nĂĄr tv2 reporteren spurte han om han var interessert i ĂĄ gĂĄ til Brann, men fikk han ikke til ĂĄ si noe annet en at han konsentrerte seg om Strømsgodset sĂĄ lenge han spilte der. Personlig tror jeg han blir Brann spiller og at han flytter til kjæresten sin i Bergen foran 2012 sesongen. Jeg har et hĂĄp om at Hardball kan stille med midler for ĂĄ løse han ut nĂĄ i august allerede, spesielt viktig nĂĄ som andre midtbanespillere som Haugen og Maxi er skadet og Austin sannsynligvis kan risikere ĂĄ  sone et par tre kamper i resten av sesongen. I tillegg merker Torp og Mjelde hardkjøret.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĄr man heier pĂĄ Brann

krakra

Nå gjør jo Larsen en bedre defensiv jobb enn BEntley, så når han kan være på banen samtidig som Gustav så kan vel Larsen også være det? Han kunne jo også tatt av Ojo, som ikke fikk til all verdens i dag og virket veldig sliten på slutten.

Utmedsnolken

Kan gjerne bruke viking kampen til å teste ut nye spillere og hvile de av de faste som virker tungr. Serien bør være det viktigste nå som vi er bare 5p bak.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Jeg vet ikke helt hva som går av meg, men jeg eier ikke gullambisjoner i serien. Det må ha med de historisk lave forventningene jeg hadde før sesongen å gjøre.
Gull i cupen, derimot, kan skje. Vi bør prioritere kvartfinalen, og heller hvile spillere i neste seriekamp.

Ellers overrasket Labukas positivt, og Larsen innfridde forventningene tatt i betraktning at det var hans debutt. To gode debutter.

Jeg har kokt opp en teori om Bentley. Dere har sikkert lagt merke til at han ofte løper bredbeint, på en knotete måte, som om han bremser. Han gjør det ofte når han blir ubesluttsom. Vel, jeg tror saken er at han er redd for sin egen fart. Der noen er redd for å kjøre fort i bil er han redd for å løpe fort, derfor setter han bremsene på.
Tren pĂĄ langskudd

SK

Bentley gjorde ingen dårlig kamp i dag. Bidro med mye bra fremover på banen, og gjorde også en bra defensiv jobb flere ganger ved å vinne ballen tilbake ganske høyt i banen.

krakra

Bentley gjorde iallefall ingen god jobb, men han har friskere enn tidligere.

Erlend

Synes Bentley og Sævarsson hadde ganske fint samarbeid til tider. Synes også Labukas virket svært lovende.


Markmus

Quote from: krakra on August 07, 2011, 21:25:43 PM
Bentley gjorde iallefall ingen god jobb, men han har friskere enn tidligere.


Jævlig slakk type. Godset hadde nærmest 100% kontroll på venstresiden fordi Bentley aldri gadd å arbeide defensivt. Patetisk å se på.
Ka du ve?

storB

Quote from: Markmus on August 07, 2011, 22:05:50 PM
Quote from: krakra on August 07, 2011, 21:25:43 PM
Bentley gjorde iallefall ingen god jobb, men han har friskere enn tidligere.


Jævlig slakk type. Godset hadde nærmest 100% kontroll på venstresiden fordi Bentley aldri gadd å arbeide defensivt. Patetisk å se på.


Dette går jo på taktikken vi spillte etter, du ser tydeligt at ved f.eks dødballer til SIF så ligger kun gustav og bentley igjen på topp. Når vi kontret så er det også tydeligt at samme to spillere har fått beskjed om å true bakrom. Der Ojo er nede og hjelper i midtbaneleddet så ligger bentley høyt i banen, noe til høyre for en litt mer lavtliggende gustav. mulig dette er gjort for å binde motspillere samtidig som disse to representer fart og god en- mot en teknikk.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

At Bentley ikke jobber defensivt er greit nok. Den friheten har han sikkert fått. Men da må han virkelig gjøre en bedre jobb offensivt. I dag fremstod han(igjen) ikke som noen offensivt spesialist og gjorde lite som ikke Bjørnar Holmvik eller Bjarte Haugsdal kunne gjort offensivt. To spillere som også jobber bra hjemover.

Lasaron

Bentley bidrar jo ikke med fart, han gir jo aldri full gass. Han stamper. Kanskje han skulle hatt seg en ferie. Det hadde han ikke i sommer.
Tren pĂĄ langskudd

SK

Quote from: krakra on August 07, 2011, 22:19:17 PM
At Bentley ikke jobber defensivt er greit nok. Den friheten har han sikkert fått. Men da må han virkelig gjøre en bedre jobb offensivt. I dag fremstod han(igjen) ikke som noen offensivt spesialist og gjorde lite som ikke Bjørnar Holmvik eller Bjarte Haugsdal kunne gjort offensivt. To spillere som også jobber bra hjemover.


Dette er å trekke tingene alt for langt. For enkelte må Bentley tydeligvis spille som en gud og ikke gjøre en eneste feil før man kan si noe positivt om han. Bentley var involvert i mye i første omgang, og hadde fine involveringer som førte til farligheter. Han briljerte ikke, men gjorde en absolutt godkjent kamp.

Lister

Guinness - Makes you drunk


krakra

Quote from: SK on August 07, 2011, 22:25:05 PM
Quote from: krakra on August 07, 2011, 22:19:17 PM
At Bentley ikke jobber defensivt er greit nok. Den friheten har han sikkert fått. Men da må han virkelig gjøre en bedre jobb offensivt. I dag fremstod han(igjen) ikke som noen offensivt spesialist og gjorde lite som ikke Bjørnar Holmvik eller Bjarte Haugsdal kunne gjort offensivt. To spillere som også jobber bra hjemover.


Dette er å trekke tingene alt for langt. For enkelte må Bentley tydeligvis spille som en gud og ikke gjøre en eneste feil før man kan si noe positivt om han. Bentley var involvert i mye i første omgang, og hadde fine involveringer som førte til farligheter. Han briljerte ikke, men gjorde en absolutt godkjent kamp.
Bentley har ikke vært i nærheten av å "spille som en gud". Ikke engang glimtvis. Han var dårlig, noe spillerbørsene gjenspeiler. Jeg forventer at en spiller uten defensivt ansvar som spiller kamp etter kamp er en relativt kontant trussel på vingen, som setter motstanderen i ubalanse og skaper flere sjanser. Ikke en som står og dribler rundt seg selv og slår feilpasninger.

Han hadde ballen en del, men det resulterte mer eller mindre aldri i noen farligheter.

nero

Synes Labukas imponerte litt, ja. Bevegelig og arbeidssom, brukbar teknikk. En god del gode løp. Kanskje 4-4-2 med Ojo og Labukas på topp?
Lions led by donkeys.

SK

Quote from: krakra on August 07, 2011, 22:32:05 PM
Bentley har ikke vært i nærheten av å "spille som en gud". Ikke engang glimtvis. Han var dårlig, noe spillerbørsene gjenspeiler. Jeg forventer at en spiller uten defensivt ansvar som spiller kamp etter kamp er en relativt kontant trussel på vingen, som setter motstanderen i ubalanse og skaper flere sjanser. Ikke en som står og dribler rundt seg selv og slår feilpasninger.

Han hadde ballen en del, men det resulterte mer eller mindre aldri i noen farligheter.


Jo det ble farligheter flere ganger. Blant annet fint samarbeid og gjennomspill til Sævarsson to ganger, og en del andre ting. Han hadde også flere gode gjenvinninger av ballen høyt oppe i banen. Men fordi han også gjør et par feil (i likhet med minst halvparten av laget) henger folk seg opp i det.

Huff

Quote from: nero on August 07, 2011, 22:33:28 PM
Synes Labukas imponerte litt, ja. Bevegelig og arbeidssom, brukbar teknikk. En god del gode løp. Kanskje 4-4-2 med Ojo og Labukas på topp?


Nei, vi har ikke kantspillere til 4-4-2. Ellers så jeg ikke kampen pga at jeg ble tvunget i familiebesøk av damen, men etter det jeg forstår var Brann relativt gode, solide bakover , men skuffende offensivt. Forstår det og slik at denne balteren vår gjorde det bra. Hvem utmerket seg ellers og hvem skuffet?

krakra

Han treffer med et par pasninger til Sævarson og plutselig er han god? Dette skyldes neppe annet enn at forventningene er svekket fordi han har vært ræva tidligere i år. TIpper både Holmvik, Larsen, Haugen og Haugsdal kunne gjort en minst like god jobb offensivt.

For de som faktisk sitter med positive tanker rundt Bentleys prestasjoner i dag så kan jeg nesten garantere utløsning når han får ut potensiale sitt. For dette, og resten av sesongen hans, er ikke et gram av det han har inne.

SK

Quote from: krakra on August 07, 2011, 22:41:21 PM
Han treffer med et par pasninger til Sævarson og plutselig er han god? Dette skyldes neppe annet enn at forventningene er svekket fordi han har vært ræva tidligere i år. TIpper både Holmvik, Larsen, Haugen og Haugsdal kunne gjort en minst like god jobb offensivt.


De pasningene var bare et par eksempler fordi det var det konkrete jeg husket best i farten. Men det var gode pasninger, hvor han fintet innlegg og i stedet slo ballen igjennom noe uventet.
Bentley har akkurat de samme forventnigene som alle andre, men siden han startet sesongen svakt er det slik at flere fortsatt er like kritisk bare han gjør et par feil og ikke dominerer. Litt som Geir Hasund en gang i tiden, som fikk ti ganger så mye tyn når han gjorde én enkelt feil, i forhold til hva andre fikk for ti tilsvarende feil.
At alle de du nevner kunne gjort en bedre offensiv jobb enn det Bentley gjorde i dag er bare tull.

krakra

Han SKAL dominere offensivt. Han har tilnærmet ubegrenset tillitt, med 1-2 unntak, og er nærmest fritatt defensivt ansvar. Da skal han selvfølgelig dominere offensivt. Det holder ikke med et par gode offensive innvolveringer i mellom alle de dårlige.

Lister

Quote from: krakra on August 07, 2011, 22:41:21 PM
For de som faktisk sitter med positive tanker rundt Bentleys prestasjoner i dag så kan jeg nesten garantere utløsning når han får ut potensiale sitt. For dette, og resten av sesongen hans, er ikke et gram av det han har inne.
Guinness - Makes you drunk

SK

Quote from: krakra on August 07, 2011, 22:51:19 PM
Han SKAL dominere offensivt. Han har tilnærmet ubegrenset tillitt, med 1-2 unntak, og er nærmest fritatt defensivt ansvar. Da skal han selvfølgelig dominere offensivt. Det holder ikke med et par gode offensive innvolveringer i mellom alle de dårlige.


Dominerte Ojo offensivt i dag? Larsen? Guastavino? Det var ingen som gjorde det. Det går an å gjøre en helt OK kamp uten å dominere. Man har tydeligvis ulike forventninger til ulike spillere. I dag var det forresten slik at de dårlige involveringene kom innimellom de gode.

krakra

Ojo dominerte ikke offensivt, ei heller Guastavino nei, men nå har det vel blitt påpekt av flere at Ojo var svak i dag. Selv om han gjør en langt større defensiv jobb enn Bentley. Guastavino var langt bedre enn Bentley offensivt og stod for stort sett alle farligheter vi skapte. Guastavino var helt ok.

Larsen spilte bare 15 min.

Markmus

Quote from: Lasaron on August 07, 2011, 22:24:32 PM
Bentley bidrar jo ikke med fart, han gir jo aldri full gass. Han stamper. Kanskje han skulle hatt seg en ferie. Det hadde han ikke i sommer.


Gir han aldri full gass eller er han ikke raskere? Jeg er ganske sikker på at jeg slår ham til løpsduell, enten det er 10 eller 100 meter.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Et under at gustav ikke fikk gult kort for situasjonen i 2.omg hvor han går ned og tar seg til ansiktet. Så ut som ren filming fra min utsiktspunkt
"og der snubler Sæternes igjen"

Torvanger

Det kan virke som om Skars innimellom får noen merkelige idéer om at midtbanen ikkke skal brukes. Spesiel i 1 omgang var det mye meningsløs poling opp på Ojo. Hvorfor?

roaldinho

Det var ikke tilfeldig at Bentley ble byttet ut tidlig, han var rett og slett dårlig. Joda, han hadde to fine kombinasjoner med Sævarsson, som kunne gitt farligheter, men nei.

Brann hadde ogsĂĄ en veldig god kontringsmulighet, men Bentley mistet ballen nok en gang pga sin treghet. Han mistet ballen ved flere anledninger, og det var helt riktig ĂĄ bytte han ut. Erstatteren var jo bedre ogsĂĄ.

Piotr var bra i dag, hadde noen viktige inngrepen, og Austin er som vanlig veldig god, og hadde vel 2 brukbare skudd pĂĄ mĂĄl.

Latterlig mur på frisparket til Austin. Dommeren sier at muren skal stå der, men like etterpå går de frem noen steg og gjør avstanden kortere, uten at dommeren bryr seg. Skandale.

Forsvaret klarte seg greit, mens Godset sitt mistet vel ballen ved noen par anledninger til Ojo.

Mjelde gikk som vanlig tom litt ut i 2 omgang, men blir selvsagt ikke byttet ut. Ojo virket også sliten i andre omgang, selv om han iallefall prøvde å få til noe.

Debutantene gjorde seg ikke bort, og leverte bra innsats.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

stigh

Quote from: Utmedsnolken on August 08, 2011, 07:34:34 AM
Et under at gustav ikke fikk gult kort for situasjonen i 2.omg hvor han gĂĄr ned og tar seg til ansiktet. SĂĄ ut som ren filming fra min utsiktspunkt


Fikk vel en hand i ansikte sĂĄ de utsom ĂĄ de karaktisere jo ikke til gult

Utmedsnolken

Quote from: stigh on August 08, 2011, 09:38:51 AM
Quote from: Utmedsnolken on August 08, 2011, 07:34:34 AM
Et under at gustav ikke fikk gult kort for situasjonen i 2.omg hvor han gĂĄr ned og tar seg til ansiktet. SĂĄ ut som ren filming fra min utsiktspunkt


Fikk vel en hand i ansikte sĂĄ de utsom ĂĄ de karaktisere jo ikke til gult


men var det noen grunn til å gå ned. klarer ikke å ta han seriøst når han blir felt lenger. greit at han ble tatt i første omgang, men å rulle 5-6 ganger ble litt for teatralsk for meg.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Hvis Guastavino fikk gult kort for hver gang han spilte/overspilte, så hadde han blitt utvist flere ganger i løpet av en kamp.
Ka du ve?

juninho

Makan te dårlig kommentator på tv2 sport! Bytta Brann virkelig inn ein Kristoffersen (Kristoffer Larsen) på slutten? Og at han kommentatoren klarte å vær enig med dommaren, selv etter å ha sett reprisen, når Ojo tvinge Kwarasey til å klarere ballen ut til kast...
Ellers ein forferdelig kjedelig kamp, der ingen av lagene fortjente ett poeng. Men hardt kampprogram kan ta skylden for det. Nå møte me hjemmesvake Stabæk. Tredje strake seier på kunstgress??

Markmus

haha, bet meg merke i kommentatoren - mildt sagt. Enten er han heeeelt fjern eller sĂĄ er han Godset-supporter (og da kan den partiske delen sĂĄnn sett unnskyldes).
Ka du ve?

Spelaren

Frykteleg frustrerende kamp, manglende bevegelser og håplause baller i véret titt og ofte. Det virker som om me mangler andreballsgenet i spelet vårt. Stadig vekk er det motstanderne som plukker opp nedfallsfrukten frå våre dueller, ofte uten press frå våre folk overhodet.

Austin og Piotr var dei eg synes stod best fram denne kampen, Bentleys innsats var regelrett svak mens resten var pĂĄ det jevne. Det er utruleg at han fĂĄr starte kamper fremdeles, det virker som om han driver med kappgang og aldri springer med begge beina over bakken samtidig. Drittreigt gĂĄr det i hvert fall, og ein treg ving med forutsigbar teknikk er ikkje det me trenger.
GĂĄ av.

Markmus

Ang. høye baller på Ojo. Er jo helt vanvittig at de fortsetter å slå disse ballene når de er klar over at Godset-stopperne er gode nok til å slå ham i luften. Dette viste de i første kamp og de viste det igjen i går. Latterlig.

Og hva faen skjer med bredden? Austin prøver hele tiden å slå ballene ut til kantspillerne, men det første de gjør er jo å løpe inn i midten for å prøve å forsere 5-6 Godset-spillere. Latterlig.
Ka du ve?

Lister

Når de legger en albue hver opp på skuldrene til Ojo er det ikke så veldig rart at de vinner duellene. Kunne ikke se fra der jeg stod om det skjedde i første, men skjedde hvertfall et par ganger i andre.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Husker de gjorde det enormt mye i den første kampen, men bet meg ikke merke i det i går.
Ka du ve?

Belfort

Quote from: Markmus on August 08, 2011, 10:11:21 AM
Ang. høye baller på Ojo. Er jo helt vanvittig at de fortsetter å slå disse ballene når de er klar over at Godset-stopperne er gode nok til å slå ham i luften. Dette viste de i første kamp og de viste det igjen i går. Latterlig.


Fordi Brann ikke har et offensiv mønster utenom og pumpe opp på Ojo

Nixon

Ojo vinner ogsĂĄ en del i luften, men det hjelper jo ikke nĂĄr bevegelsene rundt han starter etter hodeduellen. Da er det som oftest for sent.

Men bredden bør Skarsfjord innføre igjen med en gang. Fotball skal ikke spilles i en kø med to personer i bredden...
Rød makt på Hansa

krakra

Meningsløst med poleballer opp på Ojo når ingen beveger seg rundt duellen. Hva er poenget da?

Tom C

Quote from: Utmedsnolken on August 08, 2011, 09:42:03 AM
Quote from: stigh on August 08, 2011, 09:38:51 AM
Quote from: Utmedsnolken on August 08, 2011, 07:34:34 AM
Et under at gustav ikke fikk gult kort for situasjonen i 2.omg hvor han gĂĄr ned og tar seg til ansiktet. SĂĄ ut som ren filming fra min utsiktspunkt

Fikk vel en hand i ansikte sĂĄ de utsom ĂĄ de karaktisere jo ikke til gult


men var det noen grunn til å gå ned. klarer ikke å ta han seriøst når han blir felt lenger. greit at han ble tatt i første omgang, men å rulle 5-6 ganger ble litt for teatralsk for meg.



Er det gått sport i å disse Gustav eller? Greit nok at han er litt teatralsk innimellom, men for pokker; Han fikk jo armen til godset forsvareren rett i trynet i den ene situasjonen, og den armen hadde ingenting i trynet til Gustav å gjøre. Og en annen situasjon ble han soleklart tatt i leggen på 16 meterstreken, mens skalle-helvetet står to meter unna og ser på uten å blåse. Så greit nok at han noen ganger overdriver, men han blir pokker meg tatt mye også. Og han kommentatoren kan bare ryke og reise når han ikke en gang på reprisen får med seg at Gustav ble tatt.

Nei, Gustav faller nok litt for lett innimellom, og det gjør desverre at han heller ikke får noe de gangene han blir tatt, noe som faktisk er ganske ofte.

Aldri mer Obos....

Utmedsnolken

Quote from: Tom C on August 08, 2011, 14:42:13 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 08, 2011, 09:42:03 AM
Quote from: stigh on August 08, 2011, 09:38:51 AM
Quote from: Utmedsnolken on August 08, 2011, 07:34:34 AM
Et under at gustav ikke fikk gult kort for situasjonen i 2.omg hvor han gĂĄr ned og tar seg til ansiktet. SĂĄ ut som ren filming fra min utsiktspunkt

Fikk vel en hand i ansikte sĂĄ de utsom ĂĄ de karaktisere jo ikke til gult


men var det noen grunn til å gå ned. klarer ikke å ta han seriøst når han blir felt lenger. greit at han ble tatt i første omgang, men å rulle 5-6 ganger ble litt for teatralsk for meg.


Nei, Gustav faller nok litt for lett innimellom, og det gjør desverre at han heller ikke får noe de gangene han blir tatt, noe som faktisk er ganske ofte.


da er jo vi helt enig da.
"og der snubler Sæternes igjen"

Tom C

Aldri mer Obos....

Go Up