• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannâ??Strømsgodset, søn. 07.august, kl. 18.00

Started by Gulløl, August 03, 2011, 22:53:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

August 03, 2011, 22:53:56 PM Last Edit: August 03, 2011, 23:12:52 PM by Gulløl
Håper det kommer mye folk og at "den 12 mann" mobiliserer og er skikkelig tilbake til denne kampen og kan være med å løfte laget til en ny seier. Altså at en får magien fra høstkampene i 2007 tilbake da publikum var veldig sentral i kampen om poengene på Brann Stadion.

God kamp  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĄr man heier pĂĄ Brann

blobby winters

Er usikker pĂĄ 14-15000 tilsk.

Nok engang til er det folk som ser seg rundt billett bodene etter kampen med smil og entusiasme etter en dramatisk og morsom hjemmeseier bare for å oppleve at alt er stengt. I morgen tidlig dvaler interresen for å kjøpe billetter. Jeg blir like oppgitt hver gang jeg opplever hvordan Brannsledelse prøver å tjene penger.

Erlend

skjønner meg ikke på folk som ikke går på kamp. Er jo spennende hver gang!

Nixon

Søndagens kamp blir en liten lakmustest på tilskuerinteressen her i byen. Vi bør bevege oss opp mot 15.000 for at det skal være akseptabelt, men jeg tviler litt på om vi i det hele tatt bikker 14.000.

Ellers får vi bare håpe på ekstraomganger i kveld slik at Strømsgodset må ta seg skikkelig ut. For spiller Brann slik som i går trenger vi all den hjelp vi kan få.
Rød makt på Hansa

krakra


         Piotr
Sæv - Grorud - Zsolt - Fakiri
         Austin - Torp*
Haugen - Gustav - Mjelde
              Ojo

*HĂĄper egentlig at Maxi kan spille denne, sĂĄ Torp fĂĄr hvile litt, men utifra det han leverte i gĂĄr sĂĄ tviler jeg.

Jeg tror det er veldig viktig at vi tar initiativet fra start mot Godset og ikke lar dem spille for mye ball. De trives dårlig når motstander har ballen og bør legge opp til en ballbesittende spillestil. Dette er en kamp som er veldig viktig i medaljestriden. Vinner vi denne ligger vi veldig godt ann. Taper vi kan det bli tøft. Satser på full tenning og en Ojo i storform. Han trives i de store kampene og dette er definitivt en toppkamp. Hvem hadde trodd vi skulle oppleve det i august før årets sesong?

Torvanger

August 04, 2011, 12:55:27 PM #5 Last Edit: August 04, 2011, 17:07:59 PM by Torvanger
Brann viste seg fra en dårlig side mot Viking, dette har de garantert lyst til å revansjere. Når Godset i tillegg har 1 dag mindre hvile etter en tøff Europacupkamp, da bikker oddsene fort i Branns favør. Kampen skal uansett spilles, ballen må plasseres i motstanderens mål, noe jeg ikke er bekymret for når vi er velsignet med spillere som Ojo og Guastav. Haugen, Mjelde og Austin er ikke ueffne foran mål de heller.

Brann har vel et tap å hevne også, fra tidligere i år. Kjør på!

Tom C

Quote from: Gulløl on August 03, 2011, 22:53:56 PM
Bjørnar Holmvik må stå over med for mange gule kort. Kveldens helt Fredrik Haugen er vel mest sannsynlig til å erstatte han.


Var det ikke det fjerde kortet til Holmvik? Trodde at man stod over pĂĄ tre, fem, sju osv.?
Aldri mer Obos....

Lister

Helt korrekt det, Holmvik har allerede sonet sitt tredje. Dette var det fjerde og dermed ingen karantene.

Se ellers egen trĂĄd for oppdatert oversikt over kort og karantener.

Austin mĂĄ sone neste cupkamp, ellers er vi helt fri for karantener.

Men vi ligger veldig utsatt med tanke pĂĄ runden etter.

Birkir, Zsolt, Holmvik, Austin, Torp, Mjelde og Ojo mĂĄ alle stĂĄ over neste kamp hvis de fĂĄr gult i kommende.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Hvis noen av de som mĂĄ stĂĄ over ved neste gule fĂĄr gult i neste, betyr det at de mĂĄ stĂĄ over i cupen eller neste seriekamp?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Wingfoot

August 04, 2011, 13:51:46 PM #10 Last Edit: August 04, 2011, 13:56:47 PM by Wingfoot
Man soner i serien hvis kortene er pådratt i serien, og vice versa m.h.t. cup.

Med unntak om man skulle sonet neste cup-kamp og laget røl ut, da soner man i påfølgende seriekamp...

Og røde kort med mer enn 1 kamp karantene...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Sitter og ser på Godset-AM nå, og det er bare å håpe at de løper fra seg i dag. Dette Godsetlaget ville rundspilt gårsdagens Brannlag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on August 04, 2011, 18:14:21 PM
Sitter og ser på Godset-AM nå, og det er bare å håpe at de løper fra seg i dag. Dette Godsetlaget ville rundspilt gårsdagens Brannlag.


Dette er TL vs La Liga-effekten. Ein pussig greie som fĂĄr oss til ĂĄ framstĂĄ som internasjonale gode lag.
GĂĄ av.

Lister

Har nok noe å si at laget fra Madrid såvidt er i gang med oppkjøring samt en del spillere som nylig har spilt copa america.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Godset spiller fortsatt bra, og spiller de på samme måten mot oss på søndag kommer vi til å få store problemer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Lister on August 04, 2011, 18:35:36 PM
Har nok noe å si at laget fra Madrid såvidt er i gang med oppkjøring samt en del spillere som nylig har spilt copa america.


De har vel bare et par uker til seriestart, så de bør vel begynne å komme i form.
Uansett er det imponerende av Godset. De hadde fortjent bedre enn resultatet viser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Ikke ĂĄ ta noe fra Godset, men tror nok kampen ville sett ganske anderledes ut hvis ikke atletico fikk et relativt tidlig mĂĄl.
Guinness - Makes you drunk

stigh


Klaus_Brann

Quote from: Lister on August 04, 2011, 19:23:16 PM
Ikke ĂĄ ta noe fra Godset, men tror nok kampen ville sett ganske anderledes ut hvis ikke atletico fikk et relativt tidlig mĂĄl.


De spilte ganske bra pĂĄ bortebane ogsĂĄ. De lot seg ikke presse, og spilte sitt spill der nede.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

True, skal ikke ta fra godset noe som helst, men et atletico madrid i sesong med behov for å vinne stort ville nok kjørt over godset.

I begge kampene var det tydelig at de gjorde det de mĂĄtte og ikke mer. SĂĄ hadde de til tider marginer pĂĄ sin side.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Forlan var vel ikke med heller?

Uansett ligger det mye bra i Godset. De skapte sjanser, la press på ATM og prøvde spille sitt eget spill. Det kommer de nok til å gjøre på søndag også.

Brann taper nok om de spiller sĂĄnn som i andreomgangen mot Viking.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: Spelaren on August 04, 2011, 18:28:36 PM
Quote from: dudo on August 04, 2011, 18:14:21 PM
Sitter og ser på Godset-AM nå, og det er bare å håpe at de løper fra seg i dag. Dette Godsetlaget ville rundspilt gårsdagens Brannlag.


Dette er TL vs La Liga-effekten. Ein pussig greie som fĂĄr oss til ĂĄ framstĂĄ som internasjonale gode lag.


Eventuelt bare TL i Europa-effekten... Ser for meg alle latvierne som har sett pĂĄ Ventspils-Brann og tenkt "Ventspils kommer til ĂĄ knuse oss 6-0 hvis de fortsetter som dette :("

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĄr man heier pĂĄ Brann

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Trenger poenggivere til denne kampen. Litt laber deltagelse de siste kampene.
Nettsideansvarlig

Hansakongen

Litt usikker hvor jeg skal poste dette innlegget men la merke til at molde skal til tr.heim i morgen. dette kan jo også utgjøre en viktig faktor hvordan serien forsetter. Enten gi trønder pakket blod på tann eller la molde fosse videre. Men akurat håper jeg på trønder serier i morgen og 3 poeng opp til molde om 24 timers:). Kan gi en liten vitamin innsprøyting før 2 viktige kamper seinere denne mnd mot molde borte og tromsø hjemme....

Klaus_Brann

Akkurat det er fire utrolig viktige kamper. Vi mot Godset, MFK og TIL, og RBK-TIL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Noe som kan gi poeng idag?  Hansakongen? Gulløl?
Nettsideansvarlig


Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner ĂĄ gĂĄ opp for meg no, ka vi har fĂĄtt oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

vekkreist

VELDIG SYND at ikke skuddet til Gustav fyker inn. Herregud så nærme vi var 1-0 der .....

men sĂĄnn er fotball :P

Romarius

Litt antiklimaks av en kamp dette. Bra innsats og lite finspill. Noe positivt å ta med seg? Tja, synes debutantene var ganske friske. Labbetuss virker i det minste mye bedre enn Bentley. Larsen kommer vi til å få mye glede av, og vil sikkert få prøve seg en del mer ut over høsten.

vekkreist

HELT greit resultat dette. Brann ligger nĂĄ pĂĄ 2 plass... 

hvem skulle trodd det før sesongen? ;)

bernu

Hva i helvete slags taktikk var det vi kjørte i dag da ????
Hvor i svarte var kantene ? En venstreside med Fakiri og Torp, og en høyreside med kun Sævarson.
I 2. omgang trøkker vi faen meg ALT inn i midten. Helt på trynet.
HANSA - Z

vekkreist

Er veldig enig med deg, men idag velger jeg ĂĄ se lyst pĂĄ det og fokusere at vi ligger pĂĄ 2 plass med dette laget. Er glad jeg er skuffet etter dagens kamp.. slik Skarsfjord sa det.

men ja, mye ĂĄ sette fingern pĂĄ

Belfort

Nå må noen spørre skarsfjord hvorfor han ikke vil ha kantspill!

krakra

Fordi "taktikken" var ĂĄ pole baller mot Ojo og la Guastavino ta seg av alt av angrepsspill mot bakken-

Ricky

Greit nok med 0-0. Godset var solide defensivt, synes det var 7 mot 2 hver gang ballen ble slĂĄtt inn i feltet.. Ble mye smĂĄfikst og langskudd i stedet.
Dette var vår fjerde "sekspoengskamp" mot Molde/Tromsø/Godset så langt i sesongen, og vi har tatt totalt 1 poeng. Er vel her medaljene eventuelt ryker for oss i år :/

eivhelle

Mye nesten i dagens kamp. Veldig synd at Haugen ikke var tilgjengelig i dag. Jeg tror han fort kunne ha bidrat til ĂĄ vippe dette riktig vei.

Bently åpnet veldig bra, men sluknet før det var gått et kvarter. Labbetuss hadde noen fine involveringer og kunne headet ballen i mål like før slutt hvis ha bare hadde fått litt mer klem på ballen. Larsen hadde vel en grei debut, men rakk ikke å vise stort.

Branns beste i dag var som alltid Austin i tillegg til Pjotr som var veldig solid i dag. Forsvarsspillet var langt bedre i dag enn i de forrige kampene. Angrepsmessig var det Gustav som var beholdningen, Ojo var langt under vanlig nivĂĄ.

Eller var det nytt lavmål av dommerstande og da i sær linjemennene som i løpet av de først 5 minuttene av andre omgang presterte å dømme innkast feil vei 4 ganger på rad. De to siste gangene grep dommeren inn og overstyrte. Han på sin side snøt Brann for to klare frispark fra 18 meters hold, men klart forøvrig å unngå å gjøre noe særlig skade.

Utmedsnolken

Skjønner ikke at Ojo fikk spille hele kampen, han virket sliten og hadde tydelig vondt på slutten. Andre kampen på rad hvor han ikke har vært på topp
"og der snubler Sæternes igjen"

Baunebob

For meg virker det som om flere av spillerne blir slitne, tidlig. Spillere som Ojo, Torp og Mjelde virker slitne tidlig i 2.omgang. Så også litt av det samme mot Viking. Kan for all del bare være øynene og frustrasjonen som bedrar.

Utmedsnolken

Quote from: Baunebob on August 07, 2011, 19:46:57 PM
For meg virker det som om flere av spillerne blir slitne, tidlig. Spillere som Ojo, Torp og Mjelde virker slitne tidlig i 2.omgang. Så også litt av det samme mot Viking. Kan for all del bare være øynene og frustrasjonen som bedrar.


Resultatet av ett kampprogram og null rullering
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Quote from: bernu on August 07, 2011, 19:02:08 PM
Hva i helvete slags taktikk var det vi kjørte i dag da ????
Hvor i svarte var kantene ? En venstreside med Fakiri og Torp, og en høyreside med kun Sævarson.


Fordi Mjelde er totalt håpløs på å lese rom i det defansive spillet. Herregud for en autostrada på høyresiden, men ikke faen om Mjelde skulle ut der før det ofte var for sent.

Labbetuss virker som en spiller som ofrer alt, var ikke redd for å kaste seg frempå og inn i ting. Litt treg, men ok spillforståelse og løpsmønster. Ikke gale innleggsfot heller.

Konge å se Larsen på Banen, litt uklar i rollen og burde nok vært litt mer kontant og rett på mål, men absolutt godkjent.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Baunebob on August 07, 2011, 19:46:57 PM
For meg virker det som om flere av spillerne blir slitne, tidlig. Spillere som Ojo, Torp og Mjelde virker slitne tidlig i 2.omgang. Så også litt av det samme mot Viking. Kan for all del bare være øynene og frustrasjonen som bedrar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Larsen var litt usikker og var ikke helt trygg med tempoet. Naturlig nok når han kommer fra 3. divisjon, men han fikk vist at han er en spiller vi kommer til å få mye glede av etterhvert. Labbetuss var også frisk og blir bra når han blir mer samkjørt med laget. Diego må ha fått seg en smell. Hvis ikke var det håpløst å ta han av istedenfor Mjelde.

krakra

Quote from: Baunebob on August 07, 2011, 19:46:57 PM
For meg virker det som om flere av spillerne blir slitne, tidlig. Spillere som Ojo, Torp og Mjelde virker slitne tidlig i 2.omgang. Så også litt av det samme mot Viking. Kan for all del bare være øynene og frustrasjonen som bedrar.
Ikke rart. De er vel de tre som jobber hardest og har spilt mest av spillerne vĂĄre. Forutenom Austin da, men han er jo en ustoppelig maskin. Utenomjordisk.

Lister

Noen må fortelle Mjelde at det finnes en høyreside og at hvis Bentley og Gustav skal ha frie roller, Austin dekke midten og Torp dra ut til venstre så kanskje det bør være en ide at han tar seg turen ut dit i tilfelle motstanderene skulle se at hele kanten vår består av en back.
Guinness - Makes you drunk

Go Up