• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd Grenland - Brann 31.07 kl 18:00

Started by Torvanger, July 28, 2011, 09:16:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Herlige mål om ikke annet. Utrolig kjekt at Haugen endelig scorte, det hadde han fortjent etter å ha vært så nære så mange ganger.
Ka du ve?

DangerousDan

Quote from: Torvanger on July 31, 2011, 23:11:01 PM
Så målene fra kampen i reprise nå, etter å ha sett matchen live i Skien, og Opdal var verre enn noensinne på samtlige av Odds cornere i 2 omgang. Han tar ikke kommando i feltet, han står bare og gjemmer seg bak medspillere og motspillere, på 2-3 blir han sågar dyttet i mål av en egen spiller. Brann kan dessverre se langt etter at Opdal evt skal ha funnet seg en ny klubb etter kveldens kamp.

Uansett, oppløftende med seier og godt å se at Haugen har tatt steget, nå er det ikke lenger en selvfølge at hverken Bentley, Mjelde eller Torp skal ha fast plass.


Vi har skjønt det nå: Du liker ikke Opdal og han gjorde en svak kamp. Greit.

Strålende scoringer, sinnsyke misser og en del slurv. 3 poeng smaker uansett godt, og i Diego\Ojo har vi enorme profiler offensivt.
Om Haugen har "tatt steget" eller ikke vil jo vise seg, men ingenting er bedre enn at han scorer og spiller bra. 

Ellers Heelt kriminelt at Brannfansen på Tv2 fikk Fagermo til å fremstå som en vinner etter Kovacs-episoden. Gratulerer!

stigh

Quote from: Lasaron on July 31, 2011, 21:29:20 PM
Irriterende at Bentley kommer til å starte neste kamp.
du mä gi han tid vent ti neste år la han få en oppkjøring.. Han var jo skadet hele oppkjøringen så vent å gi han tid

Tom C

Må bare le av VG's statistikk etter kampen. Det går vel ikke an å påstå at Brann kun skapte 4 sjanser med mindre man har både hvit stokk og førerhund? I tillegg til målene, som også telles som sjanser skal vi altså bare ha hatt 1 annen sjanse i løpet av de 93 minuttene. Da må med andre ord 2 av gangene vi var kliss alene med keeper ikke telle som målsjanse.
Aldri mer Obos....

kabelmann

Det kommer jo litt an på hva man skal kategorisere som en sjanse. F.eks. den ene til Ojo hvor han driblet seg bort og ikke en gang fikk avsluttet. Er det en sjanse? Den andre gangen kom han alene ogklarte til slutt å lompe avgårde et skudd i foten til en motspiller. Endte med en corner. Eller Guastavino som til slutt endte opp med et innlegg som ikke nådde noen. Jeg vet da honen, jeg. Mulig de burde vært telt som sjanser men jeg har på sett og vis forståelse for at de ikke ble det også.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Quote from: krakra on July 31, 2011, 20:28:13 PM
Paul Addo er en bedre v.back enn Fakiri,


Synes du virkelig det? Han kan nok bli bedre, men jeg synes Addo gjorde mange gale valg og førte til mye farlige balltap for Odd i går. Fin fot, og bra fart, så potensialet er absolutt der, men jeg synes ikke han var noe særlig i går.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han er kanskje ikke like stabil og trygg, men et langt bedre angrepsvåpen og jeg syns nå engang at også backer så kunne bidra offensivt.

Addo var iallefall en god del bedre enn Fakiri i går.

skuteviken

Addo virket faktisk ikke som han holdt nivået i TL når Odd gjestet Stadion, utover det har jeg sett lite av han.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Lister

Offensivt er nok Addo bedre enn Fakiri, men tar Fakiri fremfor Addo any day. Hvertfall de neste 1.5 årene.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Enig i det. Synes Fakiri har vært relativt stødig i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Ikke rart Brann vant, Frode Johnsen måtte jo gi seg før kampstart pga ryggskade. Han jaktet jo sitt 100 mål.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TheRock

Og det gjorde han forrige gang Brann og Odd møttes også, uten å skape noe farlig, snakk om å svartmale alt. Vi ligger på 4. plass for pokker.

Klaus_Brann

Det er jo ikke uten grunn, vi bruker jo å hjelpe spillere eller lag i slike situasjoner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

August 03, 2011, 08:38:46 AM #63 Last Edit: August 03, 2011, 08:45:07 AM by TheRock
Det har blitt sagt foran nesten hver eneste kamp denne sesongen. Har, så vidt jeg kommer på i farten, bare slått til mot Viking når de var langt nede i sumpen og trengte en seier denne sesongen. Ellers har vi bare tapt mot Fredrikstad, Godset, Molde og Tromsø, så ser ikke helt hvordan dette kvalifiserer til de hjelpesløse hjelper.

Klaus_Brann

Husker ikke helt i farta, men det har vært tilfelle ved flere anledninger i år.
Eksempelvis mot Tromsø var det snakk om at vi selvfølgelig måtte hjelpe Rushfeldt å komme nærmere scoringsrekorden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: TheRock on August 03, 2011, 08:38:46 AM
Det har blitt sagt foran nesten hver eneste kamp denne sesongen. Har, så vidt jeg kommer på i farten, bare slått til mot Viking når de var langt nede i sumpen og trengte en seier denne sesongen. Ellers har vi bare tapt mot Fredrikstad, Godset, Molde og Tromsø, så ser ikke helt hvordan dette kvalifiserer til de hjelpesløse hjelper.


- Viking som ikke hadde vunnet på lenge - og Sæternes med tre mål etter lang måltørke.
- Rush sin scoringsrekord etter lang måltørke. (Hadde han ikke hatt en del kamper uten mål?)
- Borges sitt hattrick etter lang måltørke.

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Borges hadde også bare scoret på bortebane, og dermed gjorde slutt på måltørken på hjemmebane. Like gjerne med ett hatrick.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside


stig

Quote from: krøvel vellevold on August 03, 2011, 12:34:50 PM
Quote from: TheRock on August 03, 2011, 08:38:46 AM
Det har blitt sagt foran nesten hver eneste kamp denne sesongen. Har, så vidt jeg kommer på i farten, bare slått til mot Viking når de var langt nede i sumpen og trengte en seier denne sesongen. Ellers har vi bare tapt mot Fredrikstad, Godset, Molde og Tromsø, så ser ikke helt hvordan dette kvalifiserer til de hjelpesløse hjelper.


- Viking som ikke hadde vunnet på lenge - og Sæternes med tre mål etter lang måltørke.
- Rush sin scoringsrekord etter lang måltørke. (Hadde han ikke hatt en del kamper uten mål?)
- Borges sitt hattrick etter lang måltørke.





Sæternes har scoret alle sine 4 mål mot Brann.
Borges har scoret 4 av 5 mål mot Brann, og har vel aleine tatt 6 poeng mot Brann
Rushfeldt scorte i de tre først, for så å gå 5 kamper uten mål før hat trick mot Brann og målrekord.

Og selvsagt Viking-hjelpen.
I år har det vært ekstremt, og jeg håper Start snart begynner å vinne kamper. 
Nettsideansvarlig

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Quote from: roaldinho on August 05, 2011, 20:06:16 PM


Nei, han har scora mykje i år. Finst det spelarar som det vart knytt mykje forventningar til - som ikkje har innfridd? Tippar Kleiven, Asante og Hoff scorar.

krakra


Hatleking

Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:56:12 PM
Mads Stokkelien!


Han er vel skada lenge? Viss ikkje - hattrick frå han!

Go Up