• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningsdrepende sang...

Started by Kruxleiven, October 23, 2003, 23:14:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kruxleiven

Sorry for fjortisprikkene på overskriften!

Den lyder slik:
Skillingsboller,Hansaøl
Hansaøl,Hansaøl
Det e nokke for seg sjøl
For seg sjøl,for seg sjøl
Bryggen,Lille Lunggaardsvann
Fotikken og SK BRANN
Bergen e min kjærlighet
Bergen i all evighet!!!

Jeg krever kortere og mer stemningsskapende sanger. Trenger vi alltid ha så mye mening med det vi synger? Hva med melodien som KFL har til Fugla ole og Uwe Rösler scorer mål. Mange har hørt dem og vet hvilken melodi jeg snakker om.  Dette er melodier som får alle med seg. Synger man navnet på spilleren så trenger vi ikke ha en lang fortelling om at han elsker skjorten og dribler så og så mange på vei mot målet.  Hørte Juventus fansen i kampen mot Real Sociedad. De sang: Marco Di Vaio, sha la la la la, Marco di Vaio. Selvfølgelig mange gjentagelser av navnet hans før og etter det. Men jeg prøver bare å gi et eksempel på en enkel sang uten allverdens mening som skaper stemning.

Og en ting til. Slutt å tro at vi lager alle sanger selv. Vi stjeler fra andre vi også. Men jeg er ikke dummere enn at jeg ønsker at vi lager nye melodier jeg heller, men det kommer ikke til å skje. Brann i fra Bergen (Melodi:Jenter fra Bergen) kommer aldri til å spre seg. Det betyr ikke at jeg ikke vil beholde den sangen. Jeg synes den er bra, men når det gjelder andre sanger er vi for dårlig. "Vi bor mellom fjell...." er fin da. Men den synges nesten aldri.

Thomas

Det kan ikke være sånn at vi bare skal ha så enkle sanger at selv den største idiot kan lære seg de.

Jeg er for en variasjon av sanger, det øyeblikket vi bare synger navnet på spillerne setter jeg meg på tribunen, så kan du få inn en fra Manpower til å ta over.

grei

Jepp, overalt ellers er folk i stand til å lære seg lange sanger, det er ikke så vanskelig hvis man følger med. Men det er nok sånn at folk flest på stadion ser på store stå sine sanger som litt "ulovlige", av en eller annen grunn, og de blir nok aldri med på annet enn helt-korte rop og "Byen er bergen".

Er det andre som leser "Tifo, sanger, øl" hver gang de er inne på disse sidene.

JhonnyBeGood

ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Go Up