• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann

Started by stig, June 06, 2011, 20:56:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: dudo on June 13, 2011, 23:03:02 PM
Jeg tenker vi stiller med samme lag som mot SIL, med unntak av at Ojo kommer inn for Haugsdal. Skarsfjord er ikke den som er gladest i å endre på laget.


Selv om jeg gjerne skulle sett det laget Hatleking foreslår har du nok rett. Haugen viste til gangs at det er på OM han hører hjemme i forrige kamp.

Markmus

Jeg er ganske sikker på at Brann hjelper Viking her, og hvis Skarsfjord uttaler "Vi har hatt en god treningsuke" er jeg brennsikker på tap.
Ka du ve?

kabelmann

Dette blir seier. 3-0.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger


Gulløl

Ja Mjelde bra du er skadefri, men du må nok starte på benken på torsdag.
http://www.brann.no/nyheter/mjelde-det-gar-mot-kamp/

Det Guastavino viste i den frie rollen mellom midtbane og spiss mot Sogndal er langt bedre en det Mjelde har vist i noen av de kampene han har spilt i den rollen i år. Men Bentley i favorittposisjonen på venstrekant og der han presterte stort i Odd er det greit med en bedre defensiv spiller på andre kanten, og der bør absolutt Haugsdal få sjansen etter den gode kampen mot Sogndal. Mjelde har ikke klippekort selv om han er kaptein sa Skarsfjord for et par uker siden så får håpe det stemmer og at han våger å sette han på benken til denne kampen. Og det at Mjelde har vært skadet og er sårbar for en forverring/tilbakefall tilsier også at han bør hvile på benken.

Dette blir nok laget:
 
                Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
        Haugen - Torp
Haugsdal - Guastavino - Bentely
                  Ojo 
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Tipper vi får se dette laget:

Vanlige 5
Haugen - Torp
Guastavino - Mjelde - Holmvik
Ojo
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Jeg kunne tenkt meg Mjelde på defensiv midt, sammen med Torp. Er ikke det en mulighet?

Nixon

Det burde absolutt være en mulighet. Det er mer trøkk i Mjelde, og Haugen fremsto som en av Brann sine svakeste da han fikk prøve seg der. Han kommer sannsynligvis bedre til sin rett litt lenger fremme på banen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

                    Piotr
Sæv    Zsolt   Kalven    Fakiri
Gustav  Torp  Haugen   Bentley
          Haugsdal  Ojo

Med Austin ute og Vikings form bør 442 vera aktuellt.
Holmvik kjem inn for Bentley midt i 1. omgang etter at B. har gÃ¥tt seg fast i eigne finter for n'te gong.  Mezquida kjem inn etter pause eller eit stykke ut i 2. omgang for Haugsdal.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Erlend

Det vi bør bekymre oss for er jo at Sæternes skal spille sin gode kamp for året

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

8/16 utespillere i Vikings tropp er juniorer. Tre juniorer i førsteelveren, blant annet Veton Berisha som er født i 94. Fem av seks utespillere på benken er juniorer.

For de som blir vettskremte bare vi har 2-3 juniorer på benken må jo dette være godis. Tror nok det blir et vel ungt mannskap som skal snu den elendige trenden for Viking mot oss.

1908

Hvordan ligger det ann med båt turen? Fylles den opp??

Christian

Eg håper en sulten Ojo tilbake etter karantene vil vippe dette i vår favør, tross alle omen for Viking-seier.

ostraume

Quote from: krakra on June 14, 2011, 17:39:42 PM
8/16 utespillere i Vikings tropp er juniorer. Tre juniorer i førsteelveren, blant annet Veton Berisha som er født i 94. Fem av seks utespillere på benken er juniorer.

For de som blir vettskremte bare vi har 2-3 juniorer på benken må jo dette være godis. Tror nok det blir et vel ungt mannskap som skal snu den elendige trenden for Viking mot oss.


Dette er selvagt gode ting for oss. Snakket ikke du varmt om Viking og deres satsing på talenter i oppkjøringen forresten? Får sitere fritt fra Roy Hodgson sin tid i Viking: Talenter gir deg to ting. Nedrykk og sparken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Araberen


Torvanger

Nesten litt ekkelt å møte et punktert Vikinglag, kan fort ende med uavgjort, og det er alt for dårlig sett ut fra forutsetningene. Godt å vite at vi har kalde fisker som Guastavino og Ojo, tror de kan vippe matchen i vår favør.

Spelaren

Quote from: Araberen on June 15, 2011, 09:32:56 AM
Vraket til Maakeberget er for salg
http://tvh.no/nyheter/24786


Hehe, herlig lite stikk til siddisene som kastet bort drøssevis med penger på eit "kunstverk".
GÃ¥ av.

Torvanger

Kan noen ta med et stort banner med et påtrykket bilde av denne bilen, til matchen imorgen? Eller er det rett og slett for kort varsel?

Gepard

At man nå må hive innpå unge talenter trenger ikke være negativt mot brann, man kommer enormt langt med innsatsvilje. Spesielt om brann tar lett på denne kampen.

Tror på skandaleoverskrifter i her i byen, mens man får hyllest av ungdommen i stavanger.

Dette minner om da brann reiste nederlagsdømte til Oslo for å møte Vif, avr det i cuppen ?

Torvanger

Ikke mÃ¥te pÃ¥ til jinxing her.  ;D

krakra

June 15, 2011, 13:57:25 PM #71 Last Edit: June 15, 2011, 14:01:38 PM by krakra
Quote from: ostraume on June 15, 2011, 09:25:34 AM
Quote from: krakra on June 14, 2011, 17:39:42 PM
8/16 utespillere i Vikings tropp er juniorer. Tre juniorer i førsteelveren, blant annet Veton Berisha som er født i 94. Fem av seks utespillere på benken er juniorer.

For de som blir vettskremte bare vi har 2-3 juniorer på benken må jo dette være godis. Tror nok det blir et vel ungt mannskap som skal snu den elendige trenden for Viking mot oss.


Dette er selvagt gode ting for oss. Snakket ikke du varmt om Viking og deres satsing på talenter i oppkjøringen forresten? Får sitere fritt fra Roy Hodgson sin tid i Viking: Talenter gir deg to ting. Nedrykk og sparken.

eivhelle

http://www.dagbladet.no/2011/06/15/sport/fotball/tippeligaen/viking/age_hareide/16926311/

Hareide overtar alt sportslig ansvar i Viking. Minner mye om Brann i fjor da Steinar Nilsen fikk tilsvarende fullmakter for så å bli sparket et par uker senere.

Jeg antar at en storseier til Brann ville passe bra i så måte.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: eivhelle on June 15, 2011, 13:57:38 PM
http://www.dagbladet.no/2011/06/15/sport/fotball/tippeligaen/viking/age_hareide/16926311/

Hareide overtar alt sportslig ansvar i Viking. Minner mye om Brann i fjor da Steinar Nilsen fikk tilsvarende fullmakter for så å bli sparket et par uker senere.

Jeg antar at en storseier til Brann ville passe bra i så måte.


Lukter sparken på Hareide på oppklaringsmøtet i morgen, etter vår 5-0 seier.

Nei jeg regner med tap i morgen, kun pga viking stiller med B-lag, sliter i bunnen av tabbelen og har en trener med en fot utenfor stadion  :-\

Nightfox

Forventer vi ikke tap uansett i denne kampen? Om Viking hadde vært skadefrie og akkuratt vunnet 4-0 i Haugesund så hadde de vel vært i siget og valset over Brann. Om Viking hadde tapt ALLE seriekamper til nå så hadde det vel snudd mot Brann. Om Viking hadde spilt helt på det jevne og lå på en 7. plass så hadde de vel knust Brann. Viking på Viking Stadion er dømt til å bli tap uansett - så får vi heller bli positivt overasket. Hvilket scenario på Viking Stadion kunne vi likt? Hva sier du Krøvel, når ligger forutsetningene til rette for en grei Brannseier, tatt i betraktning at vi er de hjelpesløses hjelper?

Det eneste jeg kan komme på er hvis Viking hadde lagt på 2. plass, for vi har jo til vane for å spille relativt bra mot bra lag.

Huff

Vi er ikke lenger et primadonnalag som ''vet vi er best'', men et kollektiv bestående av for det meste bra fotballspillere. At vi ikke har klart oss i de få kampene der vi har vært favoritter sålangt skyldes ikke den gode gamle ''seieren kommer av seg selv-tankegangen'', men snarere uflaks, en dårlig dag og taktiske feilvurderinger. Viking derimot er en klubb i dyp krise som i tillegg til å famle i blinde er sterkt redusert. Sterkt er her en underdrivelse, de er forferdelig reduserte. Derfor tror jeg ikke på det obligatoriske og tradisjonelle tapet i morgen.

MisforstÃ¥ meg rett, sÃ¥ naiv optimist er jeg ikke. Tap blir det likevel, men trolig heller av det uheldige slaget. Tipper Brann spiller en halvveis ok kamp mot et Vikinglag som er bÃ¥s av en annen dimensjon, skaper klart flest sjanser men taper  1-0 grunnet et horriblet selvmÃ¥l. Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?

Nightfox

Quote from: Huff on June 15, 2011, 21:13:31 PM
Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?


Jeg tviler på at Piotr vil være så til de grader feilplassert at han mister og fomler et retningsløst innlegg over sidelinjen....

olebrann3

Fortsatt ledige plasser på båten til stavanger imorgen.
Kan bestilles fram til kl 2300 på

http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

maddog

www.bgg08.com

Gu kor herlig

Klaus_Brann

Quote from: Huff on June 15, 2011, 21:13:31 PM
Tipper Brann spiller en halvveis ok kamp mot et Vikinglag som er bÃ¥s av en annen dimensjon, skaper klart flest sjanser men taper  1-0 grunnet et horriblet selvmÃ¥l. Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?


Før eller siden må tabbene hans gi uttelling for motstanderen, og det kan fort skje mot Viking.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

GKH vær!

Kamp mot tippeligaens dårligste lag, digg vær og kald pils på båten. Brann kommer garantert til å tape i kveld...

Gulløl

Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Nightfox on June 15, 2011, 21:26:11 PM
Quote from: Huff on June 15, 2011, 21:13:31 PM
Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?


Jeg tviler på at Piotr vil være så til de grader feilplassert at han mister og fomler et retningsløst innlegg over sidelinjen....


Tja, sålangt minner stilen meg om Ivar Rønningen, og da er alt mulig, men du forstod vel poenget -mente selvsagt mållinjen.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Christian

Det er godt du planlegger for alle eventualiteter, Krøvel. Liker det.

Hva om Brann vinner i kveld? Første seier i Stavanger siden...?

Markmus

25. mai 2008. 1-2 ble resultatet.

Men før det må vi tilbake til 17. juni 2001 hvor resultatet ble 0-2.
Ka du ve?

Markmus

Bookmakerne tror faktisk på hjemmeseier de også.
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Huff on June 16, 2011, 10:44:01 AM
-mente selvsagt mållinjen.


Så lenge det er den delen av mållinjen som er utenfor stengene så er det greit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Christian

den heter vel strengt tatt dødlinjen...

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 16, 2011, 10:58:20 AM


Da er det uansett bare et tidsspørsmål før trønderne gjør det. Og da forsvinner trumfkortet til siddisene i enhver fotballdiskusjon. Gode nyheter!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on June 16, 2011, 11:40:11 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 16, 2011, 10:58:20 AM


Da er det uansett bare et tidsspørsmål før trønderne gjør det. Og da forsvinner trumfkortet til siddisene i enhver fotballdiskusjon. Gode nyheter!


Takk og lov. Maratontabellen er såklart av akademisk interesse, men gamle seriegull ruster fort.
GÃ¥ av.

kabelmann

Quote from: Christian on June 16, 2011, 11:39:14 AM
den heter vel strengt tatt dødlinjen...


Nei. Linjen fra cornerflagg til cornerflagg heter mållinjen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

June 16, 2011, 13:59:01 PM #92 Last Edit: June 16, 2011, 14:04:47 PM by Gulløl
Dødlinje eller mållinje.

Et annet navn er dørlinje, dialektisk og mest brukt på nordvestlandet (både i by og bygd).
Det var det sikkert ikke sÃ¥ mange som viste. NÃ¥ har dere lært noe i dag ogsÃ¥  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Nå har Viking blitt såpass mobbet at de har fjernet bilen. De har begynt å tro på at den har gitt de dårlig karma og at den spredte negativitet. Når de nå heiste den ned og fjernet den var det som et tungt symbol. Et symbol på at det ikke står på noe når Viking nå skal slå tilbake.

Hahahaha, for noen overtroiske nisser ;D ;D. De burde heller begynne å satse på skadeførebygging :P

http://webtv.tv2.no/webtv/main.do?treeId=2071&progId=525828
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 13:59:01 PM
Et annet navn er dørlinje, dialektisk og mest brukt på nordvestlandet (både i by og bygd).


Ikke et annet navn, men en annen feil beskrivelse på mållinje :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

Quote from: kabelmann on June 16, 2011, 13:38:35 PM
Quote from: Christian on June 16, 2011, 11:39:14 AM
den heter vel strengt tatt dødlinjen...


Nei. Linjen fra cornerflagg til cornerflagg heter mållinjen.

2 av de heter vel strengt tatt sidelinje.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Quote from: Kjell249 on June 16, 2011, 14:29:14 PM
2 av de heter vel strengt tatt sidelinje.


Ja, selvsagt.

Sånn i tilfelle det skulle være tvil om navnet på linjen (og om noen i det hele tatt bryr seg), så kan man laste ned NFFs spilleregler her: http://www.fotball.no/Documents/PDF/2009/NFF/spilleregler_11er_fotball.pdf?epslanguage=en
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Oppreist

Vi bør absolutt ikke undervurdere dette Vikinglaget. Det er riktig at de har en del juniorer pÃ¥ benken men 11-eren som skal spille har erfaring - kanskje med unntak av yngste blad Berisha.  Disse unge spillerne til Viking er imidlertid store talenter med stor fart og bra ferdighetsregister. Jeg et dessverre ikke sikker pÃ¥ at bortfallet av Nevland øker vÃ¥re sjanser.  Som nevnt tidligere trÃ¥den har sÃ¥gar de fleste bookmakere Viking som knappe favoritter.

Som vanlig nÃ¥r vi spiller blir 1. mÃ¥let altavgjørende. Putter vi først vil tankene til Vikingspillenerne rotere rundt Adecco og morgendagens avisdekning. 
Stein på stein blir Steinar.

stigh

kan være verd å merke seg at ingen av de som er spille klare oss i viking ikke har et eneste tippeliga mål!

Go Up