• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann

Started by stig, June 06, 2011, 20:56:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Gler meg til Austin kjem tilbake - ein med skikkeleg innsats heile tida. Dette laget er ikkje aggresivt nok. Kva var det Skarsfjord gjorde med dei før kampen og i pausen?

vekkreist


eivhelle

En rask tilbakespoling av straffesituasjonen viser at det var en klar filming. Kalven trekker til seg beina og Nisja gjøre hele fallet av egen maskin. Ingen god dag for den norske dommerstanden med andre ord. Tre feilaktig/tvilsomt idømte straffer i en og samme serierunde.

krakra

Torp dalende formkurve? Han var da vår beste spiller mot Tromsø og Sogndal.

Markmus

Ka du ve?

Jose Arrogantio

Skarsfjord sa vel i starten av sesongen at han ville la spillerne være litt kreative oppe i angrep, så spillerne skal absolutt ta sin del av skylden for den inteteksisterende bredden.

Ellers er det veldig veldig irriterende hvordan første omgang gikk. Tror ikke vi hadde vært så drit i andre omgang om ikke de to tullemåla hadde stresset opp spillerne.

Ellers bør Holmvik flyttes til benken, Bentley til venstre (se om han gjør bedre der) og Nico på høyre for neste kamp. Og Mjelde får holde seg som DM, kan jo ikke bruke Haugen der.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on June 16, 2011, 21:17:47 PM
Skarsfjord sa vel i starten av sesongen at han ville la spillerne være litt kreative oppe i angrep, så spillerne skal absolutt ta sin del av skylden for den inteteksisterende bredden.

Ellers er det veldig veldig irriterende hvordan første omgang gikk. Tror ikke vi hadde vært så drit i andre omgang om ikke de to tullemåla hadde stresset opp spillerne.

Ellers bør Holmvik flyttes til benken, Bentley til venstre (se om han gjør bedre der) og Nico på høyre for neste kamp. Og Mjelde får holde seg som DM, kan jo ikke bruke Haugen der.
Det er jo det samme tullet som Nilsen snakket om og det betyr egentlig "Jeg har ikke peiling, så jeg bruker noen gode individualister og satser på at de ordner alt".

Det er ikke bare i dag vi har slitt med å skape skikkelige målsjanser mot etablert forsvar. Det skjer konstant, også mot 2. divisjonsmotstand. Det har treneren en stor del av skylden for.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 16, 2011, 21:20:05 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 16, 2011, 21:17:47 PM
Skarsfjord sa vel i starten av sesongen at han ville la spillerne være litt kreative oppe i angrep, så spillerne skal absolutt ta sin del av skylden for den inteteksisterende bredden.

Ellers er det veldig veldig irriterende hvordan første omgang gikk. Tror ikke vi hadde vært så drit i andre omgang om ikke de to tullemåla hadde stresset opp spillerne.

Ellers bør Holmvik flyttes til benken, Bentley til venstre (se om han gjør bedre der) og Nico på høyre for neste kamp. Og Mjelde får holde seg som DM, kan jo ikke bruke Haugen der.
Det er jo det samme tullet som Nilsen snakket om og det betyr egentlig "Jeg har ikke peiling, så jeg bruker noen gode individualister og satser på at de ordner alt".

Det er ikke bare i dag vi har slitt med å skape skikkelige målsjanser mot etablert forsvar. Det skjer konstant, også mot 2. divisjonsmotstand. Det har treneren en stor del av skylden for.


Ja for så vidt enig i at Skarsfjord viser klare taktiske mangler her.

Belfort

Denne kampen viser nok en gang at ikke noe annet lag i norge er mer de hjelpesløses hjelper enn Brann. Sånn har det vært og sånn kommer det alltid til og være

vekkreist


Markmus

http://vglive.no/#match=10003507

haha, hvordan i faen har de telt sjanser? ;D Greit nok Viking fikk gratissjanser ut i andre omgang fordi Brann sto høyere, men 12? Og bare 2 til Brann? ;D
Ka du ve?

krakra

To til Brann høres greit ut. 12 til Viking var da voldsomt.

hansastril

Mezquida var den eneste som imponerte meg i dag, mtp. hvor lite han har fått spilt før. Kalven og Piotr var ok. Takk gud for hansa pils på triste dager som dette.
Stolt og kry

krakra

Tror Nico hadde hatt mer spilletid hvis han ikke hadde vært skadet. Han har jo gått glipp av 4-5(?) kamper på grunn av skaden? Kunne kanskje spilt litt mer før der, men antar at han trengte litt tid til å bli kjent med laget og spillestilen og (det lave) tempoet i TL. Uansett. Han bør vi forlenge med. Fortsetter han sånn burde vi kanskje kjøpe ham.

hansastril

Hadde meg en liten "prat" med Tor Kristian Karlsen på twitter for noen uker siden. Han mener at Brann må hente Nico, og at de ville gjort/har gjort et kjempe kupp. Han har følgt han siden han var 14 og mener det er et kjempe talent som har staggnert litt de siste årene, men veldig bra potensial. Ble jo årets spiller i 2006 U15 VM. Vet ikkje ka/om prisen på Nico blir om brann har avtalt noe, men jeg håper vi satser.

Nico hadde nok fått mer spillertid hadde det ikke vært for skaden. Rart i grunn når Skars går ut å sier at Nico fikk seg en trøkk, men ble ute i, som du sier, 4 eller 5 kamper.
Stolt og kry

krakra

Vel. Skarsfjord er ikke lege:)

vekkreist


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ja, Nico gjorde en del ting bra. Men han bør lære seg å slippe ballen fra seg kjappere. Det blir for mange ballberøringer som ikke alltid er så veldig nyttige for spillet. Først da kan han bli en virkelig god TL-spiller for Brann. Hvis ikke blir det som med Guastavino som litt for sjelden spiller virkelig gode kamper.

Ellers håper jeg at Viking innbiller seg at det var en stor prestasjon å slå Brann, og derfor tror at de er over kneiken. De ligger fortsatt sist og jeg krysser fingrer for at det varer lenge!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

For en sortmaling. Før sesongen var hele gjengen her inne klar på at nedrykk var sannsynlig utfall av sesongen - nå etter å ha hatt en god sesong, så slakter vi laget når vi taper? Klart vi kommer til å tape kamper, klart at alle spillerene kommer til å ha varierende formkurver - vi er jo tross alt Brann. Kampen i får var en drittkamp, men vi ligger fremdeles trygt midt på tabellen. Selv glemmer jeg kampen i går og ser frem til stadda på søndag. Håper også på litt forsterkninger i sommer, selv om jeg ikke regner med noe.

Når det gjelder bytter - om vi ikke hadde gjort byttene, hadde Skarsfjord ikke gjort dem, hadde han også vært en taktisk idiot. Nico og Haugen er jo årets frelsere...

Vh
vebo - plutselig optimist
Tiocfaidh ár lá

1908

Håper Viking taper på søndag.. Hadde vert koslig at de igjen får påbevist at de er et bunnlag ;) Ellers en jævlig dårlig kamp, årsverste.. Skapte 0 og ingneting.. Bentley er et 0.... Mjelde er en sur grineunge som ikke fortjener å vere kaptein!!!

Torvanger

I Nico har vi en uslepen Alanzinho. Syk teknikk og kjappe bein. Skal ikke trekke Messi inn i dette, men jeg ser også visse likhetstrekk der. Løp og kjøp!

krøvel vellevold

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/660568_viking-aid-2011

Når det gjelder Vikings 2000. mål i eliteserien, ligger vel det an til å komme på Stadion 24. juli.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: ostraume on June 17, 2011, 07:41:20 AM
Du må gjerne bli drittlei av å høre det, men det er ingen tvil om at Haugen er langt bedre som OM enn som DM. Da bør han brukes der han er best. Nå har han spilt mest der han er dårligst denne sesongen. Det blir for dårlig. Nicolas led også av å bli satt i en posisjon hvor han var usikker og ble merkbart bedre da han fikk komme ut på kanten. At han sliter litt taktisk er ikke rart. Det er hans andre kamp i TL, han er ny i Norge og ny med måten vi spiller fotball på i Norge og har også vært lenge ute med skade. Likevel hadde han alt i alt et bra innhopp. Haugen og Nico kan godt starte neste kamp. Bentley fortjener en tur på benken og Holmvik må nok ned å vikariere på benken. Men da bør de brukes riktig.

hansastril

Quote from: vebo on June 17, 2011, 08:06:44 AM
For en sortmaling. Før sesongen var hele gjengen her inne klar på at nedrykk var sannsynlig utfall av sesongen - nå etter å ha hatt en god sesong, så slakter vi laget når vi taper? Klart vi kommer til å tape kamper, klart at alle spillerene kommer til å ha varierende formkurver - vi er jo tross alt Brann. Kampen i får var en drittkamp, men vi ligger fremdeles trygt midt på tabellen. Selv glemmer jeg kampen i går og ser frem til stadda på søndag. Håper også på litt forsterkninger i sommer, selv om jeg ikke regner med noe.

Har sett et x antall 10 talls personer som trodde på gull etter kampen mot RBK. Virker som folk flest har glemt hvilken situasjon vi er i. Utrolig irriterende er det å tape mot Viking så klart.
Stolt og kry

osoerli

Oppskrifta på å slå Brann er veldig enkel.  Ligg lavt og tett i midten, 3 mann på Ojo, sats på kontringar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann er best

Herlig tur til Stavanger unntatt kampen som ble et nedtur!
Hjemturen igjen virket det ut som at de fleste hadde glemt tapet og var i et fint humør :)
Må forresten få takket de som hjalp meg når eg var kvalm og satt bak å spydde i sjøen på vei ned til Stavanger, slapp heldigvis det på veien hjem :)
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Gulløl

Ja øl og bølger er ikke alltid en god kombinasjon  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann er best

Quote from: Gulløl on June 17, 2011, 19:56:49 PM
Ja øl og bølger er ikke alltid en god kombinasjon  ;)

Kan no bare si at eg hadde ikke drukket ettersom eg bare er 15 år ;)
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Spelaren

Bølger kan vere kjipe nok i seg sjølv, men tanken på å måtte ferdes blant siddiser kan få sjølv den mest hardbarkede sjømann til å brekke seg.
Gå av.

Go Up