• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann

Started by stig, June 06, 2011, 20:56:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

stig

Båtturen er lagt ut. Beklager sein informasjon, men vi sleit med å få tak i båt.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=563
Nettsideansvarlig

osoerli

Quote from: stig on June 06, 2011, 20:56:39 PM
Båtturen er lagt ut. Beklager sein informasjon, men vi sleit med å få tak i båt.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=563


Nokon mulighet for å gå innom Leirvik for å plukka opp stordabuar og bømlingar på vegen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hansakongen

hvilken båt er det man har fått fatt i er det snarveien eller hardangerprins som vanlig eller andre båter?

Gulløl

Enig med at et stopp for båten på Leirvik hadde vært supert for å få med Brann interesserte Sunnhordlendinger fra Stord, Bømlo, Fitjar, Kvinnherad og Tysnes. Vi er en bra stor skare Brann supportere her i sør. Båten til Vikingkampen har stoppet på Leirvik før så det burde ikke være det store problemet å få det til denne gangen også. Et slikt stopp ville ikke ta mer en 10 - 15 minutter ekstra. Fikser du det Stig ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Sender en mail til båtselskapet umiddelbart og hører om de kan legge det inn. Syns å huske at Rubbestadneset har vært fast stopp, men dette vet selskapet. Forøvig er det Hardangerprinsvi har leid.
Nettsideansvarlig

stig

Det ble vanskelig med stopp på Leirvik, siden det var utenfor leia de kjørte. Måtte regne 25 min. ekstra og en del tusen i ekstra betaling. Det kan vi ikke gjøre, for denne turen er et taps-prosjekt allerede. Vi kan legge turen innom Rubbestadneset hvis dette er av interesse. Da må de som ønsker å komme på her, gi beskjed om det ved kjøp av tur, slik at vi vet hvor mange og hvem som evt. ikke kommer på i Bergen.
Nettsideansvarlig

krakra

Spennende å se hvilket lag vi stiller med her. Ojo er tilbake, men hvem erstatteren han? Ganske åpenbart at han blir ensom spiss, men kan Haugsdal få muligheten på en av kantene? Mjelde skulle visstnok være klar tidligere enn antatt, men er han klar allerede mot Viking? Isåfall går han vel inn som DM. Blir Haugen da benket eller flyttet opp? Og er Piotr spilleklar? Får han spille isåfall?


Håper på dette laget:

             Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
        Haugen - Torp
Haugsdal - Guastavino - Holmvik
                  Ojo

Er Mjelde tilbake går Haugsdal ut, Gustav flyttes ut på kant, Haugen opp som OM og Mjelde som DM.

Minst èn juniorspiller vil bli med ettersom Juninho og Austin definitivt er ute og etterlater en ledig plass. Mjelde og Nico er usikre, så vi kan fort tre juniorer på benken.

Gulløl

June 11, 2011, 23:50:51 PM #7 Last Edit: June 12, 2011, 00:07:56 AM by Gulløl
Nesten enig, bortsett fra at jeg vil ha Bentely på venstre istedenfor Holmvik. Ikke fordi at Holmvik er en dårligere spiller pr. i dag men på litt sikt har Bentely mye større potensiale og må få lov å spille seg i form etter skadeavbrekket og inn i sin rolle i laget.

Håper da på dette laget mot Viking:

               Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
       Haugen - Torp
Haugsdal - Guastavino - Bentely
                 Ojo

Er Mjelde tilbake skadefri mener jeg han bør sitte på benken. Det Guastavino viste i den frie rollen mellom midtbane og spiss mot Sogndal er langt bedre en det Mjelde har vist i noen av de kampene han har spilt i den rollen i år. Går for Kalven som kaptein, en spiller som overgår Mjelde som lederpersonlighet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 12, 2011, 19:45:42 PM #8 Last Edit: June 12, 2011, 19:48:50 PM by Gulløl
Storklubben som forsvant http://www.dagbladet.no/2011/06/12/sport/fotball/viking/tippeligaen/tabellen_2011/16893927/

Ja skal bli spennende Ã¥ se pÃ¥ torsdag hvordan Brann oppfører seg mot dette skadeskutte dyret  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 12, 2011, 19:45:42 PMStorklubben som forsvant http://www.dagbladet.no/2011/06/12/sport/fotball/viking/tippeligaen/tabellen_2011/16893927/

Ja skal bli spennende Ã¥ se pÃ¥ torsdag hvordan Brann oppfører seg mot dette skadeskutte dyret  :)


Og i år er det 20 år siden den selvutnevnte "Vestlandets storebror" tok gull eller sølv i serien.
Legg ned hele klubben!

vebo

Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Vi fryktet jo det før Sogndal også. Udjus skulle storspille og Hansen skåre mål. Men forhåpentligvis er dette året da gamle sannheter står for fall!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

Jepp, så vi fortsetter med negative vibber ;)
Tiocfaidh ár lá

Markmus

120 millioner? Har de brukt 120 millioner på spillerkjøp på 5 år? Hvor mye har Brann brukt til sammenligning? Høres helt ekstremt ut.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 12, 2011, 20:58:09 PM
Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Vi fryktet jo det før Sogndal også. Udjus skulle storspille og Hansen skåre mål. Men forhåpentligvis er dette året da gamle sannheter står for fall!:)


Men vi forventet vel alle braktapet i Tromsø og at Rushfeldt skulle klare rekorden.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 12, 2011, 21:55:52 PM
Quote from: Nixon on June 12, 2011, 20:58:09 PM
Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Vi fryktet jo det før Sogndal også. Udjus skulle storspille og Hansen skåre mål. Men forhåpentligvis er dette året da gamle sannheter står for fall!:)


Men vi forventet vel alle braktapet i Tromsø og at Rushfeldt skulle klare rekorden.


Touché! Ja, vi er tross alt Brann. Så det er best å ha lave forventninger.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

FKH leder altså mot Viking, og siddispakket er på vei mot sin 8. strake uten seier. Skjer det, så kan jeg ikke se noe annet alternativ enn at vi får grisebank i Stavanger på torsdag.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Erik Nevland har fÃ¥tt gult kort. MÃ¥ stÃ¥ over mot Brann  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 13, 2011, 17:18:12 PM
Erik Nevland har fÃ¥tt gult kort. MÃ¥ stÃ¥ over mot Brann  :)


Jo flere som må stå over, jo større er sjansen for at vi taper.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

June 13, 2011, 18:06:48 PM #19 Last Edit: June 13, 2011, 18:11:27 PM by Gulløl
Valon Berisha har ogsÃ¥ fÃ¥tt gult kort og mÃ¥ ogsÃ¥ stÃ¥ over mot Brann. Viking troppen er da omtrent helt tom for rene midtbanespillere  ;D. Utrolig svakt dette Viking laget. Sæthernes som spiss er ikke i nærheten av det han var i Brann. Og pÃ¥ dødballer imot er laget elendig, sÃ¥ litt ekstra fokus pÃ¥ det av Brann pÃ¥ torsdag kan lønne seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Viking er virkelig elendig for tiden, skapte ikke i nærheten av noe som helst mot Fkh i andre omgang i dag.

De har masse skader.

Nevland og Berisha må stå over mot neste kamp.

I tillegg har viking kun 3 dager mellom kampene mens Brann har seks. En stor stor fordel for Brann.

Med andre ord : Dette stinker storseier, til Viking.

Brann hjelper garantert siddisene med en enkel seier.

'Kan ikke fatte og begripe at vi får noe somhelst ut av denne kampen, Viking er gigafavoritter.

bbjorn

Ja alt tyder pÃ¥ vikingseier nÃ¥. Hareide mÃ¥ gÃ¥ om viking taper, brann gir Hareide et foreløbelig pusterom og Viking vinner endelig en kamp og farer forbi Sogndal pÃ¥ tabellen...HÃ¥per Hareide fÃ¥r vel litt meir tid, ikkje godt Ã¥ seie, kanskje han allerede er borte til torsdag og da sliter virkelig Brann...  :)

Nixon

Det var da svært så mange som i god gammeldags Krøvel-ånd vil kunne si "hva sa jeg" etter kampen...;)

Jeg for min del tror vi vinner!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 13, 2011, 20:09:50 PM
Det var da svært så mange som i god gammeldags Krøvel-ånd vil kunne si "hva sa jeg" etter kampen...;)

Jeg for min del tror vi vinner!


Ja da må vi ta med oss en vraket bil til Stavanger.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Brann er de hjelpesløses hjelper og dermed blir det tap, Nixon.
Ka du ve?

Lasaron

Hadde Viking vunnet ville det bli sagt at nå er de i siget og garantert vinner mot Brann. På den ene siden kan vi si at Viking har alt å vinne, på den andre siden er det de som har presset på seg. Brann drar her fordel av bortebane. Scorer vi det første målet blir det seier. Lett. Sånn akkurat nå er jeg fornøyd med uavgjort.
Tren på langskudd

Oppreist

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2011, 17:25:10 PM
Quote from: Gulløl on June 13, 2011, 17:18:12 PM
Erik Nevland har fÃ¥tt gult kort. MÃ¥ stÃ¥ over mot Brann  :)


Jo flere som må stå over, jo større er sjansen for at vi taper.

Er enig med Krøvel - nÃ¥r Brann i tillegg har hatt flere dager med oppladning siden sist kamp bærer det mot tap. 
Stein på stein blir Steinar.

abe78

Bilvrak til stavanger! Her har tifogruppen en utfordring!
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on June 13, 2011, 20:51:48 PM
Hadde Viking vunnet ville det bli sagt at nå er de i siget og garantert vinner mot Brann.


Jeg sa før helgen at hvis Viking ikke vant mot FKH heller, så snur det mot Brann.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on June 13, 2011, 20:53:55 PM
Bilvrak til stavanger! Her har tifogruppen en utfordring!


Bare så synd at bilvrak-ideen allerede er tatt av FKH. Selv om det selvsagt er forskjell på å hente et lokalt vrak, og det å sende det flere hundre kilometer nedover kysten, så er det liksom måkenes idé.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Det er da ikke vanskelig...

http://www.knoks.no/

5 km fra stadion...

dudo

Om skadesituasjonen: Torsdag venter Brann hjemme i Stavanger. Til den kampen må Hareide klare seg uten både Erik Nevland og Valon Berisha. Begge fikk sesongens tredje gule kort, og må derfor stå over neste kamp. I tillegg er definitivt Patrik Ingelsten, Tomasz Sokolowski og Tommy Knarvik ute med skade. André Danielsen sto over mot Haugesund, og det er tvilsomt om han blir frisk etter å ha ødelagt et leddbånd i kneet under lørdagens trening.

- Vi får prøve å komponere et lag, men vi har ikke så mange igjen å ta av. Nå må vi bruke mange juniorspillere som egentlig ikke er klar til å spille i eliteserien, sier Hareide."


Fra http://fotball.bt.no/eliteserien/article203032.ece

Hvordan ligger Mjelde an, noen som vet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Saken er at Viking er så ekstremt dårlige at selv ikke vi burde klare å drite oss ut mot dem.

De har to poeng og 2-11 i målforskjell på sine siste sju kamper. Berisha og Nevland har scoret disse to målene. De spiller ikke. Berisha er den eneste som har vist bittelit prov på kvalitet.

Taper vi mot Viking er det rett og slett så ekstremt pinlig at spillerne bare må si ifra seg månedslønnen. Vi møter ingen dårligere lag i år. Sogndal erflere hakk bedre.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 13, 2011, 21:03:35 PM
Saken er at Viking er så ekstremt dårlige at selv ikke vi burde klare å drite oss ut mot dem.

De har to poeng og 2-11 i målforskjell på sine siste sju kamper. Berisha og Nevland har scoret disse to målene. De spiller ikke. Berisha er den eneste som har vist bittelit prov på kvalitet.

Taper vi mot Viking er det rett og slett så ekstremt pinlig at spillerne bare må si ifra seg månedslønnen. Vi møter ingen dårligere lag i år. Sogndal erflere hakk bedre.


Neineinei! INGEN er for dårlige til å slå Brann! Det er bare noen uker siden vi såvidt klarte å slå ut Fana i cupen. Dette er "årets kamp" i Stavanger. Selvfølgelig kan Viking greit slå oss.
Legg ned hele klubben!

krakra

June 13, 2011, 21:08:41 PM #34 Last Edit: June 13, 2011, 21:10:16 PM by krakra
Nå skal vi ikke bli for høye på oss selv. Viking var nok like motiverte for å slå både Haugesund og Start. Uten at de hadde noe særlig å stille opp med mot noen av dem. To lag som er dårligere enn oss. Fana hadde guts, i tillegg gamblet vi med en helt absurd spillestil og formasjon. Hvis vi bare gjør jobben vår og kjemper som vi har gjort i bortimot samtlige kamper i år så slår vi Viking lett.


Vi skulle jo tapte mot Sogndal også, men det gikk greit.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 13, 2011, 21:08:41 PM
Nå skal vi ikke bli for høye på oss selv. Viking var nok like motiverte for å slå både Haugesund og Start. Uten at de hadde noe særlig å stille opp med mot noen av dem. To lag som er dårligere enn oss.


Forskjellen er at når de møter oss, så er det DE som er lillebror.
Legg ned hele klubben!

abe78

Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2011, 20:56:03 PM
Quote from: abe78 on June 13, 2011, 20:53:55 PM
Bilvrak til stavanger! Her har tifogruppen en utfordring!


Bare så synd at bilvrak-ideen allerede er tatt av FKH. Selv om det selvsagt er forskjell på å hente et lokalt vrak, og det å sende det flere hundre kilometer nedover kysten, så er det liksom måkenes idé.


Vraket må selvsagt inn på stadion!
.og husk!

dudo

De to andre kampene var på bortebane, dette er derbyet på hjemmebane. Og jeg tror både Start og FKH er mer motiverte rival-messig når det gjelder å slå Viking enn hva vi er. For oss er det mer VIF og RBK som gjelder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on June 13, 2011, 21:10:30 PM
De to andre kampene var på bortebane, dette er derbyet på hjemmebane. Og jeg tror både Start og FKH er mer motiverte rival-messig når det gjelder å slå Viking enn hva vi er. For oss er det mer VIF og RBK som gjelder.
Joda, men poenget var ikke bare at de tapte, men at de var bortimot sjanseløse. Jeg tror ikke det har noe å si hvor motiverte Viking er. Spiller vi som vi har gjort på bortebane i år så har de ikke kapasiteten til å slå oss.

Churchill

I år har vel ikke Brann hatt for vane å skjemme seg ut i kamper vi har forventet å vinne? Jeg regner med og tror at vi vinner lett i Stavanger, hvis bare spillerne ikke tror dette blir walk-over...
...we shall never surrender.

krøvel vellevold

Quote from: Churchill on June 13, 2011, 21:17:15 PM
I år har vel ikke Brann hatt for vane å skjemme seg ut i kamper vi har forventet å vinne?


Brann - FFK? Brann - MFK?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krakra on June 13, 2011, 21:12:35 PM
Quote from: dudo on June 13, 2011, 21:10:30 PM
De to andre kampene var på bortebane, dette er derbyet på hjemmebane. Og jeg tror både Start og FKH er mer motiverte rival-messig når det gjelder å slå Viking enn hva vi er. For oss er det mer VIF og RBK som gjelder.
Joda, men poenget var ikke bare at de tapte, men at de var bortimot sjanseløse. Jeg tror ikke det har noe å si hvor motiverte Viking er. Spiller vi som vi har gjort på bortebane i år så har de ikke kapasiteten til å slå oss.


Som mangeårig Brannsupporter er jeg fullstendig klar over at det ikke er så enkelt. Som krøvel sier slo vi Fana med et nødskrik, og vi har jo nettopp slitt mot lag som ikke er interessert i å angripe så voldsomt

Men klart, Ojo bør være veldig spillesugen, og vi får 3 dager mer hvile. Disse to tingene kan være tungen på vektskålen, men det er overhodet ikke slik at vi kan gå og hente tre poeng helt uten videre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Viking er håpløse men vi kommer ikke til å få til noe som helst heller. En kjedelig 0-0 kamp.

Belfort

Du kan umulig kjenne din Brann historie Krakra hvis du ser på det dette som en grei seier.

krøvel vellevold

Viking har scoret fem mål på de første ti kampene. Hvorfor skulle de ikke kunne score like mange mot Brann alene?
Legg ned hele klubben!

boven

Quote from: vebo on June 12, 2011, 20:54:50 PM
Brann, de hjelpesløses hjelpere. Går greitt dette Viking..


Eneste magefølelsen jeg sitter med, frykter kalassifre for de blå. :(

Torvanger

June 13, 2011, 21:58:48 PM #46 Last Edit: June 13, 2011, 22:13:03 PM by Torvanger
Det blir en tøff kamp, men Brann har en stor fordel med 1 uke pause vs Viking med kun 3 dager i forhold til forrige kamp. Ingen walk in the park, men jeg er overbevist om at Brann tar poeng, 1 poeng er godkjent, men det skal være fullt mulig å øke totalen til 19 poeng.

Fra Stavanger Aftenblad:

Torsdag venter Brann hjemme i Stavanger. Til den kampen må Hareide klare seg uten både Erik Nevland og Valon Berisha. Begge fikk sesongens tredje gule kort, og må derfor stå over neste kamp. I tillegg er definitivt Patrik Ingelsten, Tomasz Sokolowski og Tommy Knarvik ute med skade. André Danielsen sto over mot Haugesund, og det er tvilsomt om han blir frisk etter å ha ødelagt et leddbånd i kneet under lørdagens trening.

- Vi får prøve å komponere et lag, men vi har ikke så mange igjen å ta av. Nå må vi bruke mange juniorspillere som egentlig ikke er klar til å spille i eliteserien, sier Hareide.

Gepard

June 13, 2011, 22:14:57 PM #47 Last Edit: June 13, 2011, 22:40:36 PM by Gepard
Quote from: krøvel vellevold on June 13, 2011, 21:50:49 PM
Viking har scoret fem mål på de første ti kampene. Hvorfor skulle de ikke kunne score like mange mot Brann alene?


Kom igjen krøvel :) det er jo nettopp slike statistikker som beviser at dette gÃ¥r mot Vikingseier :) jo mer som taler FOR Brann seier, jo mere sannsynlig e det med skandale-tap. Forutsetning nr en for brannseier i Ã¥r er 110 % innsats. SpørsmÃ¥let er om en klarer Ã¥ mobilisere dette  i en kamp hvor mye taler FOR Brann. Det blir rett og slett en kjempeutfordring for Skarsfjord Ã¥ fÃ¥ guttene til Ã¥ ha den rette innstillingen. Imponert om han klarer dette.

EDIT : Eg er for trøtt ;) ser at du er inne på riktig spor for å si det sånn ;)


Hatleking


dudo

Jeg tenker vi stiller med samme lag som mot SIL, med unntak av at Ojo kommer inn for Haugsdal. Skarsfjord er ikke den som er gladest i å endre på laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on June 13, 2011, 23:03:02 PM
Jeg tenker vi stiller med samme lag som mot SIL, med unntak av at Ojo kommer inn for Haugsdal. Skarsfjord er ikke den som er gladest i å endre på laget.


Selv om jeg gjerne skulle sett det laget Hatleking foreslår har du nok rett. Haugen viste til gangs at det er på OM han hører hjemme i forrige kamp.

Markmus

Jeg er ganske sikker på at Brann hjelper Viking her, og hvis Skarsfjord uttaler "Vi har hatt en god treningsuke" er jeg brennsikker på tap.
Ka du ve?

kabelmann

Dette blir seier. 3-0.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger


Gulløl

Ja Mjelde bra du er skadefri, men du må nok starte på benken på torsdag.
http://www.brann.no/nyheter/mjelde-det-gar-mot-kamp/

Det Guastavino viste i den frie rollen mellom midtbane og spiss mot Sogndal er langt bedre en det Mjelde har vist i noen av de kampene han har spilt i den rollen i år. Men Bentley i favorittposisjonen på venstrekant og der han presterte stort i Odd er det greit med en bedre defensiv spiller på andre kanten, og der bør absolutt Haugsdal få sjansen etter den gode kampen mot Sogndal. Mjelde har ikke klippekort selv om han er kaptein sa Skarsfjord for et par uker siden så får håpe det stemmer og at han våger å sette han på benken til denne kampen. Og det at Mjelde har vært skadet og er sårbar for en forverring/tilbakefall tilsier også at han bør hvile på benken.

Dette blir nok laget:
 
                Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
        Haugen - Torp
Haugsdal - Guastavino - Bentely
                  Ojo 
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Tipper vi får se dette laget:

Vanlige 5
Haugen - Torp
Guastavino - Mjelde - Holmvik
Ojo
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Jeg kunne tenkt meg Mjelde på defensiv midt, sammen med Torp. Er ikke det en mulighet?

Nixon

Det burde absolutt være en mulighet. Det er mer trøkk i Mjelde, og Haugen fremsto som en av Brann sine svakeste da han fikk prøve seg der. Han kommer sannsynligvis bedre til sin rett litt lenger fremme på banen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

                    Piotr
Sæv    Zsolt   Kalven    Fakiri
Gustav  Torp  Haugen   Bentley
          Haugsdal  Ojo

Med Austin ute og Vikings form bør 442 vera aktuellt.
Holmvik kjem inn for Bentley midt i 1. omgang etter at B. har gÃ¥tt seg fast i eigne finter for n'te gong.  Mezquida kjem inn etter pause eller eit stykke ut i 2. omgang for Haugsdal.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Erlend

Det vi bør bekymre oss for er jo at Sæternes skal spille sin gode kamp for året

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

8/16 utespillere i Vikings tropp er juniorer. Tre juniorer i førsteelveren, blant annet Veton Berisha som er født i 94. Fem av seks utespillere på benken er juniorer.

For de som blir vettskremte bare vi har 2-3 juniorer på benken må jo dette være godis. Tror nok det blir et vel ungt mannskap som skal snu den elendige trenden for Viking mot oss.

1908

Hvordan ligger det ann med båt turen? Fylles den opp??

Christian

Eg håper en sulten Ojo tilbake etter karantene vil vippe dette i vår favør, tross alle omen for Viking-seier.

ostraume

Quote from: krakra on June 14, 2011, 17:39:42 PM
8/16 utespillere i Vikings tropp er juniorer. Tre juniorer i førsteelveren, blant annet Veton Berisha som er født i 94. Fem av seks utespillere på benken er juniorer.

For de som blir vettskremte bare vi har 2-3 juniorer på benken må jo dette være godis. Tror nok det blir et vel ungt mannskap som skal snu den elendige trenden for Viking mot oss.


Dette er selvagt gode ting for oss. Snakket ikke du varmt om Viking og deres satsing på talenter i oppkjøringen forresten? Får sitere fritt fra Roy Hodgson sin tid i Viking: Talenter gir deg to ting. Nedrykk og sparken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Araberen


Torvanger

Nesten litt ekkelt å møte et punktert Vikinglag, kan fort ende med uavgjort, og det er alt for dårlig sett ut fra forutsetningene. Godt å vite at vi har kalde fisker som Guastavino og Ojo, tror de kan vippe matchen i vår favør.

Spelaren

Quote from: Araberen on June 15, 2011, 09:32:56 AM
Vraket til Maakeberget er for salg
http://tvh.no/nyheter/24786


Hehe, herlig lite stikk til siddisene som kastet bort drøssevis med penger på eit "kunstverk".
GÃ¥ av.

Torvanger

Kan noen ta med et stort banner med et påtrykket bilde av denne bilen, til matchen imorgen? Eller er det rett og slett for kort varsel?

Gepard

At man nå må hive innpå unge talenter trenger ikke være negativt mot brann, man kommer enormt langt med innsatsvilje. Spesielt om brann tar lett på denne kampen.

Tror på skandaleoverskrifter i her i byen, mens man får hyllest av ungdommen i stavanger.

Dette minner om da brann reiste nederlagsdømte til Oslo for å møte Vif, avr det i cuppen ?

Torvanger

Ikke mÃ¥te pÃ¥ til jinxing her.  ;D

krakra

June 15, 2011, 13:57:25 PM #71 Last Edit: June 15, 2011, 14:01:38 PM by krakra
Quote from: ostraume on June 15, 2011, 09:25:34 AM
Quote from: krakra on June 14, 2011, 17:39:42 PM
8/16 utespillere i Vikings tropp er juniorer. Tre juniorer i førsteelveren, blant annet Veton Berisha som er født i 94. Fem av seks utespillere på benken er juniorer.

For de som blir vettskremte bare vi har 2-3 juniorer på benken må jo dette være godis. Tror nok det blir et vel ungt mannskap som skal snu den elendige trenden for Viking mot oss.


Dette er selvagt gode ting for oss. Snakket ikke du varmt om Viking og deres satsing på talenter i oppkjøringen forresten? Får sitere fritt fra Roy Hodgson sin tid i Viking: Talenter gir deg to ting. Nedrykk og sparken.

eivhelle

http://www.dagbladet.no/2011/06/15/sport/fotball/tippeligaen/viking/age_hareide/16926311/

Hareide overtar alt sportslig ansvar i Viking. Minner mye om Brann i fjor da Steinar Nilsen fikk tilsvarende fullmakter for så å bli sparket et par uker senere.

Jeg antar at en storseier til Brann ville passe bra i så måte.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: eivhelle on June 15, 2011, 13:57:38 PM
http://www.dagbladet.no/2011/06/15/sport/fotball/tippeligaen/viking/age_hareide/16926311/

Hareide overtar alt sportslig ansvar i Viking. Minner mye om Brann i fjor da Steinar Nilsen fikk tilsvarende fullmakter for så å bli sparket et par uker senere.

Jeg antar at en storseier til Brann ville passe bra i så måte.


Lukter sparken på Hareide på oppklaringsmøtet i morgen, etter vår 5-0 seier.

Nei jeg regner med tap i morgen, kun pga viking stiller med B-lag, sliter i bunnen av tabbelen og har en trener med en fot utenfor stadion  :-\

Nightfox

Forventer vi ikke tap uansett i denne kampen? Om Viking hadde vært skadefrie og akkuratt vunnet 4-0 i Haugesund så hadde de vel vært i siget og valset over Brann. Om Viking hadde tapt ALLE seriekamper til nå så hadde det vel snudd mot Brann. Om Viking hadde spilt helt på det jevne og lå på en 7. plass så hadde de vel knust Brann. Viking på Viking Stadion er dømt til å bli tap uansett - så får vi heller bli positivt overasket. Hvilket scenario på Viking Stadion kunne vi likt? Hva sier du Krøvel, når ligger forutsetningene til rette for en grei Brannseier, tatt i betraktning at vi er de hjelpesløses hjelper?

Det eneste jeg kan komme på er hvis Viking hadde lagt på 2. plass, for vi har jo til vane for å spille relativt bra mot bra lag.

Huff

Vi er ikke lenger et primadonnalag som ''vet vi er best'', men et kollektiv bestående av for det meste bra fotballspillere. At vi ikke har klart oss i de få kampene der vi har vært favoritter sålangt skyldes ikke den gode gamle ''seieren kommer av seg selv-tankegangen'', men snarere uflaks, en dårlig dag og taktiske feilvurderinger. Viking derimot er en klubb i dyp krise som i tillegg til å famle i blinde er sterkt redusert. Sterkt er her en underdrivelse, de er forferdelig reduserte. Derfor tror jeg ikke på det obligatoriske og tradisjonelle tapet i morgen.

MisforstÃ¥ meg rett, sÃ¥ naiv optimist er jeg ikke. Tap blir det likevel, men trolig heller av det uheldige slaget. Tipper Brann spiller en halvveis ok kamp mot et Vikinglag som er bÃ¥s av en annen dimensjon, skaper klart flest sjanser men taper  1-0 grunnet et horriblet selvmÃ¥l. Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?

Nightfox

Quote from: Huff on June 15, 2011, 21:13:31 PM
Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?


Jeg tviler på at Piotr vil være så til de grader feilplassert at han mister og fomler et retningsløst innlegg over sidelinjen....

olebrann3

Fortsatt ledige plasser på båten til stavanger imorgen.
Kan bestilles fram til kl 2300 på

http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

maddog

www.bgg08.com

Gu kor herlig

Klaus_Brann

Quote from: Huff on June 15, 2011, 21:13:31 PM
Tipper Brann spiller en halvveis ok kamp mot et Vikinglag som er bÃ¥s av en annen dimensjon, skaper klart flest sjanser men taper  1-0 grunnet et horriblet selvmÃ¥l. Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?


Før eller siden må tabbene hans gi uttelling for motstanderen, og det kan fort skje mot Viking.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

GKH vær!

Kamp mot tippeligaens dårligste lag, digg vær og kald pils på båten. Brann kommer garantert til å tape i kveld...

Gulløl

Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Nightfox on June 15, 2011, 21:26:11 PM
Quote from: Huff on June 15, 2011, 21:13:31 PM
Kanskje noe ala et retningsløst innlegg som Piotr mister og fomler over sidelinjen?


Jeg tviler på at Piotr vil være så til de grader feilplassert at han mister og fomler et retningsløst innlegg over sidelinjen....


Tja, sålangt minner stilen meg om Ivar Rønningen, og da er alt mulig, men du forstod vel poenget -mente selvsagt mållinjen.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Christian

Det er godt du planlegger for alle eventualiteter, Krøvel. Liker det.

Hva om Brann vinner i kveld? Første seier i Stavanger siden...?

Markmus

25. mai 2008. 1-2 ble resultatet.

Men før det må vi tilbake til 17. juni 2001 hvor resultatet ble 0-2.
Ka du ve?

Markmus

Bookmakerne tror faktisk på hjemmeseier de også.
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Huff on June 16, 2011, 10:44:01 AM
-mente selvsagt mållinjen.


Så lenge det er den delen av mållinjen som er utenfor stengene så er det greit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Christian

den heter vel strengt tatt dødlinjen...

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 16, 2011, 10:58:20 AM


Da er det uansett bare et tidsspørsmål før trønderne gjør det. Og da forsvinner trumfkortet til siddisene i enhver fotballdiskusjon. Gode nyheter!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on June 16, 2011, 11:40:11 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 16, 2011, 10:58:20 AM


Da er det uansett bare et tidsspørsmål før trønderne gjør det. Og da forsvinner trumfkortet til siddisene i enhver fotballdiskusjon. Gode nyheter!


Takk og lov. Maratontabellen er såklart av akademisk interesse, men gamle seriegull ruster fort.
GÃ¥ av.

kabelmann

Quote from: Christian on June 16, 2011, 11:39:14 AM
den heter vel strengt tatt dødlinjen...


Nei. Linjen fra cornerflagg til cornerflagg heter mållinjen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

June 16, 2011, 13:59:01 PM #92 Last Edit: June 16, 2011, 14:04:47 PM by Gulløl
Dødlinje eller mållinje.

Et annet navn er dørlinje, dialektisk og mest brukt på nordvestlandet (både i by og bygd).
Det var det sikkert ikke sÃ¥ mange som viste. NÃ¥ har dere lært noe i dag ogsÃ¥  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Nå har Viking blitt såpass mobbet at de har fjernet bilen. De har begynt å tro på at den har gitt de dårlig karma og at den spredte negativitet. Når de nå heiste den ned og fjernet den var det som et tungt symbol. Et symbol på at det ikke står på noe når Viking nå skal slå tilbake.

Hahahaha, for noen overtroiske nisser ;D ;D. De burde heller begynne å satse på skadeførebygging :P

http://webtv.tv2.no/webtv/main.do?treeId=2071&progId=525828
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 13:59:01 PM
Et annet navn er dørlinje, dialektisk og mest brukt på nordvestlandet (både i by og bygd).


Ikke et annet navn, men en annen feil beskrivelse på mållinje :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

Quote from: kabelmann on June 16, 2011, 13:38:35 PM
Quote from: Christian on June 16, 2011, 11:39:14 AM
den heter vel strengt tatt dødlinjen...


Nei. Linjen fra cornerflagg til cornerflagg heter mållinjen.

2 av de heter vel strengt tatt sidelinje.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Quote from: Kjell249 on June 16, 2011, 14:29:14 PM
2 av de heter vel strengt tatt sidelinje.


Ja, selvsagt.

Sånn i tilfelle det skulle være tvil om navnet på linjen (og om noen i det hele tatt bryr seg), så kan man laste ned NFFs spilleregler her: http://www.fotball.no/Documents/PDF/2009/NFF/spilleregler_11er_fotball.pdf?epslanguage=en
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Oppreist

Vi bør absolutt ikke undervurdere dette Vikinglaget. Det er riktig at de har en del juniorer pÃ¥ benken men 11-eren som skal spille har erfaring - kanskje med unntak av yngste blad Berisha.  Disse unge spillerne til Viking er imidlertid store talenter med stor fart og bra ferdighetsregister. Jeg et dessverre ikke sikker pÃ¥ at bortfallet av Nevland øker vÃ¥re sjanser.  Som nevnt tidligere trÃ¥den har sÃ¥gar de fleste bookmakere Viking som knappe favoritter.

Som vanlig nÃ¥r vi spiller blir 1. mÃ¥let altavgjørende. Putter vi først vil tankene til Vikingspillenerne rotere rundt Adecco og morgendagens avisdekning. 
Stein på stein blir Steinar.

stigh

kan være verd å merke seg at ingen av de som er spille klare oss i viking ikke har et eneste tippeliga mål!

vebo

Quote from: stigh on June 16, 2011, 16:12:00 PM
kan være verd å merke seg at ingen av de som er spille klare oss i viking ikke har et eneste tippeliga mål!



Utdype ;)
Tiocfaidh ár lá

bernu

Haugen og Haugsdal ut.
Mjelde og Ojo inn.
Blir spennende å se Gustav videre i den offensive midtrollen.
HANSA - Z

roaldinho

Branns lag mot Viking: Leciejewski - Sævarsson, Korcsmár, Kalvens, Fakiri - Torp, Mjelde - Bentley, Guastavino, Holmvik - Ojo

Faen altså! Vil ikke ha Mjelde på laget. Og hvorfor er Haugen vraket? Han fikk ikke vise seg i sin vante rolle, og Bentley har overhodet ikke prestert. På tide å benke Bentley og gi Haugen sjansen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Mjelde er det greieste alternativet vi har på DM. Noe som nok sier mest om alternativene. Haugen burde selvfølgelig fått prøve seg i sin beste rolle. At Skarsfjord nekter å la ham prøve seg en hel kamp som OM, samtidig som Bentley får sjanse på sjanse på sjanse viser at Skarsfjord lovnader til Haugen om mye spilletid i år trolig var usanne. Ikke overraskende. Skarsfjord har en tendens til å si ting som høres bra ut der og da, men som ikke passer helt med virkeligheten. Seneste uttalelsene er at Bentley har spilt bra og at Sævarsson ikke er langt unna å være en toppback internasjonalt.
Både Skarsfjord, Sæv og Bentley vet trolig at dette ikke stemmer. Det vet også de fleste som leser uttalelsene og jeg tror Skarsfjord også vet at han ikke lurer noen. Så jeg ser ikke poenget med å si sånt. Ser heller ikke poenget med å komme med lovnader om spilletid uten å holde dem. Det er kanskje motiverende med en gang, men når du innser at det var løgn så må det være demotiverende.

bernu

Gustav er mest sannsynlig den beste vi har i den offensive rollen.
Helt greit at vi lar han fortsette der. Og Haugen har ikke overbevist i den deffensive rollen.
Da er det også greit at Mjelde kommer inn der.
HANSA - Z

roaldinho

Quote from: bernu on June 16, 2011, 18:00:32 PM
Gustav er mest sannsynlig den beste vi har i den offensive rollen.
Helt greit at vi lar han fortsette der. Og Haugen har ikke overbevist i den deffensive rollen.
Da er det også greit at Mjelde kommer inn der.


Poenget mitt er ikke å bruke Haugen på deffensiv midtbane, men offensiv. Det er der han er best og der han har kvalitetene. Det er nærmest hjernedødt å bruke han som deffensiv midtbane, sånn som sist.
Helt greit, man har ingen alternativer på deffensiv midtbane utenom Fakiri, men da blir det mange forandringer. Kanskje i drøyeste laget, så okei, Mjelde er det eneste alternativet.

Bentley burde bli vraket, da kan Haugen komme inn i den offensive rollen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Guastavino er ikke særlgi bedre som OM enn høyrekant. Vi blir ikke svekket ved å flytte ham ut dit. Bentley har vært dårlig og bør benkes. Haugen inn som OM. Han kommer aldri til å venne seg til TL hvis han ikke får spille og da i den rollen hvor han faktisk er best.

SK

Quote from: krakra on June 16, 2011, 17:59:17 PM
Haugen burde selvfølgelig fått prøve seg i sin beste rolle. At Skarsfjord nekter å la ham prøve seg en hel kamp som OM, samtidig som Bentley får sjanse på sjanse på sjanse viser at Skarsfjord lovnader til Haugen om mye spilletid i år trolig var usanne. Ikke overraskende. Skarsfjord har en tendens til å si ting som høres bra ut der og da, men som ikke passer helt med virkeligheten.


Dette stemmer jo ikke. Haugen har fått spille mye allerede.

Det du sier om Haugen gjelder for øvrig også Bentley. Heller ikke han kommer til å bli bedre hvis han ikke får spille.

krakra

Quote from: SK on June 16, 2011, 18:08:10 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 17:59:17 PM
Haugen burde selvfølgelig fått prøve seg i sin beste rolle. At Skarsfjord nekter å la ham prøve seg en hel kamp som OM, samtidig som Bentley får sjanse på sjanse på sjanse viser at Skarsfjord lovnader til Haugen om mye spilletid i år trolig var usanne. Ikke overraskende. Skarsfjord har en tendens til å si ting som høres bra ut der og da, men som ikke passer helt med virkeligheten.


Dette stemmer jo ikke. Haugen har fått spille mye allerede.
Nei, han har ikke fått spille mye. Bentley har fått spille mye.

SK

Quote from: krakra on June 16, 2011, 18:10:53 PM
Quote from: SK on June 16, 2011, 18:08:10 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 17:59:17 PM
Haugen burde selvfølgelig fått prøve seg i sin beste rolle. At Skarsfjord nekter å la ham prøve seg en hel kamp som OM, samtidig som Bentley får sjanse på sjanse på sjanse viser at Skarsfjord lovnader til Haugen om mye spilletid i år trolig var usanne. Ikke overraskende. Skarsfjord har en tendens til å si ting som høres bra ut der og da, men som ikke passer helt med virkeligheten.


Dette stemmer jo ikke. Haugen har fått spille mye allerede.
Nei, han har ikke fått spille mye. Bentley har fått spille mye.


Ikke det? Han spilte hele forrige kamp og store deler av kampen mot Tromsø. Han har også vært innpå i de fleste andre kampene, og det har stor sett ikke vært snakk om "innpå de siste 5-minuttene"-innbytter. Det vil jeg kalle mye for en ung spiller som er i A-stallen på første året og som ikke er i førsteelleveren.

krakra

Kun tre kamper har han fått mer enn 20 minutter i sin favorittposisjon. Ellers har han to kamper som DM med mer enn 20 minutter. Han har èn kamp fra start, han har spilt rundt 300 minutter. Altså 1/3 maks. Det er ikke mye for en spiller som burde være en kandidat for førsteelveren. Spesielt ikke når over halvparten av disse minuttene har vært i en rolle han tydeligvis ikke trives i.

Tror nok Haugen etterhvert begynner å angre på at gikk til Brann og det gir et bra signal til andre lokale og ambisiøse unggutter: Hold dere unna Brann. Slå igjennom i en annen klubb i TL, så blir dere kjøpt tilbake for en større sum og får klippekort.

SK

Quote from: krakra on June 16, 2011, 18:23:55 PM
Kun tre kamper har han fått mer enn 20 minutter i sin favorittposisjon. Ellers har han to kamper som DM med mer enn 20 minutter. Han har èn kamp fra start, han har spilt rundt 300 minutter. Altså 1/3 maks. Det er ikke mye for en spiller som burde være en kandidat for førsteelveren. Spesielt ikke når over halvparten av disse minuttene har vært i en rolle han tydeligvis ikke trives i.

Tror nok Haugen etterhvert begynner å angre på at gikk til Brann og det gir et bra signal til andre lokale og ambisiøse unggutter: Hold dere unna Brann. Slå igjennom i en annen klubb i TL, så blir dere kjøpt tilbake for en større sum og får klippekort.


1/3 vil jeg karakterisere som mye for en ny, ung spiller som aldri har spilt Tippeliga før. Det er mer enn de fleste andre som ikke er i førstelleveren får. At han ikke har fått spilt så mye i favorittposisjonen sin er dumt, men nå snakket vi om utsagnet til Skarfjord, og det inneholdt så vidt jeg så ikke noen detaljer om hvor på banen han skulle spille. Er man midtbanespiller, bør man dessuten kunne evne å spille brukbart i mer enn én bestemt rolle. Selv om Haugen har gjort en del bra har han ikke dominert de gangene han har spilt heller. Synes han har fått spille omtrent passe i forhold til hva han har vist seg å være god for til nå. Hadde han spilt enda bedre, hadde han også fått spille mer.
Han ersom sagt innpå i nesten hver kamp og vil få sjansene sine hvis han viser at han er god nok.

krakra

June 16, 2011, 18:35:54 PM #112 Last Edit: June 16, 2011, 18:40:58 PM by krakra
At han ikke er i førsteelveren er et merkelig argument for at han har spilt mye. Han burde vært i førsteelveren i flere av kampene. Som f.eks. i dag, og mot Tromsø. Med flere. At Bentley har spilt dobbelt så mye som Haugen er helt utrolig.

Han har jo ikke fått en skikkelig sjanse til å vise seg frem der han er best. Det blir for dumt å si at han må kunne spille andre steder. Hvordan tror du Guastavino hadde klart seg som DM? Haugen er bedre på begge kantene enn han er som DM, men han får ikke prøve seg der heller.

1 av 11 kamper fra start er uansett lite. Haugen er ikke noen tilfeldig unggutt fra juniorlaget. Han har flere kamper i adeccoligaen bak seg og var en av de 2-3 beste midtbanespillerne der i fjor. Han burde få flere skikkelige muligheter til å vise seg fram. Ikke bare små innhopp som OM, eller lengre som DM.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

Quote from: krakra on June 16, 2011, 18:35:54 PM
At han ikke er i førsteelveren er et merkelig argument for at han har spilt mye. Han burde vært i førsteelveren i flere av kampene. Som f.eks. i dag, og mot Tromsø. Med flere. At Bentley har spilt dobbelt så mye som Haugen er helt utrolig.

Han har jo ikke fått en skikkelig sjanse til å vise seg frem der han er best. Det blir for dumt å si at han må kunne spille andre steder. Hvordan tror du Guastavino hadde klart seg som DM? Haugen er bedre på begge kantene enn han er som DM, men han får ikke prøve seg der heller.

1 av 11 kamper fra start er uansett lite. Haugen er ikke noen tilfeldig unggutt fra juniorlaget. Han har flere kamper i adeccoligaen bak seg og var en av de 2-3 beste midtbanespillerne der i fjor. Han burde få flere skikkelige muligheter til å vise seg fram. Ikke bare små innhopp som OM, eller lengre som DM.


Det er irrelevant at Guastavino ikke fungerer som DM, så lenge han faktisk fungerer i flere posisjoner. Det var det jeg etterlyste. Haugen har ikke spilt et eneste minutt kant i år, og det er bare en antakelse at han vil være god der. Det er feil å si at Haugen ikke har fått noen skikkelig sjanse til å vise seg frem. Han har spilt en god del, og i fotball må man ta vare på de sjansene man får. Han kommer dessuten til å få flere sjanser også. Føler at jeg har sett nok av ham til å gjøre meg opp en foreløpig mening om hvilket nivå han ligger på pr. dags dato. Og den meningen er at han har flere sterke offensive kvaliteter, men at han er svak på det fysiske og generelt dårlig uten ball. Dette er noe han må forbedre hvis han skal ta steget. Hvis han ikke blir bedre på det feltet, vil det bli for lett for forsvarere å ta han ut av kamper. Har for øvrig hørt at han har en noe slapp innstilling til den fysiske delen av treningen, det er noe han må endre på.

Bentley er for øvrig en dårlig sammenlikning, han har bevist at han har høyere nivå inne enn hva han har vist til nå.

skuteviken

Ja dette kan vise seg å være avgjørende.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Yngve

Ei jævla gåvepakka frå Brannforsvaret og sjølvsagt Sæternes som puttar.

Oh the ironi.

Spelaren

Fin idioti av Torp der.
GÃ¥ av.

roaldinho

Helvetes Sævarsson. Han med den første tabben også kommer Torp og følger opp! Feil i amatørklasse.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

StuckedPaaOstlandet

Oddsen på at det var sæternes var vel ikke stor. Men tror brann skal klare å komme tilbake etter dette

skuteviken

Vikinghordene ser forøvrig ut som noen klovner.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Bentley med sedvanlig godt mottak.
GÃ¥ av.

Torvanger

Jeg har irritert meg i samtlige kamper hittil i år, over Torps hang til å ta stor risiko når det ikke er nødvendig. Selvfølgelig skal han forsøke å trikse seg ut av egen 16-meter. Skarsfjord må stramme opp Oslogutten.

roaldinho

Der skal du gjøre bedre Ojo.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

skuteviken

Nå speeder trommen opp litt. Han som trommer ser ut som en koselig trommenerd, og med han ved siden av med vikingcaps og en størrelse for liten drakt, så dreper de ikke fordommene mot dem.

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Morkel

Typisk...Men mister på ingen måte motet...det viktige for Brann er å kjøre på. Ser klare svakheter i strukturen til Viking.

Torvanger

Brann er de hjelpeløses beskytter. Helvetes irriterende om ikke Brann drar dette i land.

roaldinho

Andre feilen til Sævarsson. Først gjorde han tabben under målet, der Torp fulgte opp med en enda verre tabbe, og nå lar han Berisha få sjansen til å avslutte i luften. Sævarsson suger deffensivt.

Brann må bare kjøre på, ser sprekker i laget, og Ojo hadde en glimrende mulighet nettopp. De har svakheter, gjelder bare å utnytte dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Morkel on June 16, 2011, 19:07:47 PM
Typisk...Men mister på ingen måte motet...det viktige for Brann er å kjøre på. Ser klare svakheter i strukturen til Viking.


Ser litt svakheter bak hos brann også, forventet ikke så mange viking sjanser. Og Bentley har vært svak igjen, må gire opp ett hakk om han skal forsvare pris og plass!

Spelaren

ELENDIG. Miste ballen i angrepsposisjon og så først støte så seint at det blir corner i mot...
GÃ¥ av.

skuteviken

Setter 100 kr på Brann vinner til 6,00.

SÃ¥ stiger pulsen et par hakk til.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Morkel

Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:11:13 PM
Quote from: Morkel on June 16, 2011, 19:07:47 PM
Typisk...Men mister på ingen måte motet...det viktige for Brann er å kjøre på. Ser klare svakheter i strukturen til Viking.


Ser litt svakheter bak hos brann også, forventet ikke så mange viking sjanser. Og Bentley har vært svak igjen, må gire opp ett hakk om han skal forsvare pris og plass!


Ja merker jeg må moderere meg litt...men det viktigste er at vi ikke blir desperate, vi har spillet og jeg tror ikke dette Vikinglaget holder helt ut.

skuteviken

Vi bør bytte ut Bentley om han ikke hever seg. Synd for jeg ønsker å se han blomstre i Brann. Det høres ut som det er bandøving i Jåttåvågen i kveld.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

olebrann3

Kordan har viking greid å voldta banen på den måten i 16.meteren?

roaldinho

Bentley er alt for sentral! Kom deg ut på siden for å lage rom! Herregud.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: roaldinho on June 16, 2011, 19:27:00 PM
Bentley er alt for sentral! Kom deg ut på siden for å lage rom! Herregud.
Han er alt for dårlig!

Der må Sævarsson stå over neste kamp.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Hvis Brann taper denne kampen, taper de den på personlige feil.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

skuteviken

Gustav må ta denne.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

roaldinho

Greit frispark av Gustav, men ikke mer enn det. Vært keepertabbe om den gikk inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

olebrann3

Vi rævkjører jo de, skal det være en kamp der vi ikke klarer å være effektiv i det hele tatt

skuteviken

Hvorfor overrasker ikke dette meg.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Morkel

FAEN!!! Det burde ikke være mulig. 2 sjangser 2 Mål.

Gud

En sånn dag i dag ja...

roaldinho

HELVETE!!! Er det mulig? Hvor er presset i forsvar?

Riktignok flaksemål, men likevel.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Jepp, da er det over til Hurtigruten på NRK2...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Jada %¤&! barmhjertige samaritanere. Nok eit eksempel på elendig forsvarsspel. Mjelde kan bli i garderoben.
GÃ¥ av.

Kjell249

Er d mulig??? Viking har nesten ikke vært over midten og alt renner inn...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: skuteviken on June 16, 2011, 19:18:12 PM
Setter 100 kr på Brann vinner til 6,00.

SÃ¥ stiger pulsen et par hakk til.


Er veldig glad unibet.com komtoen min var tom nå, skulle til å satse 200 på 6,6..

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on June 16, 2011, 19:37:30 PM
Jepp, da er det over til Hurtigruten på NRK2...


What?! Mange høydepunkt igjen. Sæternes kommer til å kopiere hattricket fra cupfinalen og Viking vil runde 2000 seriemål.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 10:29:03 AM
Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[


Ja slik blir det bare  >:( ::)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Og derfor bør ikke Mjelde skyte fra distanse. Faen så dårlig han er på å skyte.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Romarius

Vi kan klage på uflaks og kun to sjanser i mot. Men sannheten er jo at vi nesten ikke har skapt en drit selv, og gjør vi tegneseriefeil bak, så får vi mål i mot. Vi har kun oss selv å takke.

skuteviken

Helvete!!

Vi mangler totalt brodd i angrepet. Vi har NULL bredde i angrepet vår. Bentley soser inn sentralt i steden for å skjære inn fra kant. Holmvik legger innlegg og er ikke en naturlig ving.

Faen altså! Så poleball fra Mjelde etterpå!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Få så ræva Bentley er. Tipper Kjetil Kalve kunne gjort en bedre jobb.

Ellers er vi klart bedre enn Viking, som scorer på tilfeldigheter. Men vi sliter med å tre oss igjennom forsvaret. Gustav og Ojo prøver stadig på for vanskelige ting, Bentley er den dårligste spilleren som har spilt fast for Brann på mange år og Holmvik/Fakiri blir for treigt.

Få innpå Haugsdal og Haugen etter pause.

roaldinho

Viking har vel strengt tatt 3 sjanser, men uansett. Det er Brann som styrer, men Viking setter sjansene. Det er om å score mål, urettferdig eller ikke.

Vi har rett og slett ingen bredde i angrepet, alt går sentralt og alt blir for trangt. Bentley er alt for sentral, og det er få folk i boksen når man får til innlegg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Bentley hadde ikkje spelt eit minutt for Brann om han kostet 2,50 og ein bug frå Løv-Ham. Odd har gjort tidenes handel her.
GÃ¥ av.

StuckedPaaOstlandet

Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på

gladiporno

Som forventet, dette.

Klaus_Brann

Bentley er nok en gang elendig, Mjelde og Torp med tullefeil. Det Torp gjør er så totalt unødvendig, og det Mjelde gjør er totalt elendig.

Bortsett fra det, er det ganske ufortjent at Viking leder i det hele tatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Torp gjør en overall god jobb som DM, men i denne kampen burde vi sjanse, bytte ut Bentley med Haugen. Flytte Torp opp og Haugen ned.

Ja jeg vet at Haugen er bedre som OM, men jeg føler Torp har den roen vi trenger for å komponere et angrep i dag. Gustav gjør en dårlig jobb med det, Ojo trenger å bli servert lenger opp i banen, og Bentley suger.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på


SÃ¥ du 1. Omgang?
Det var vel ikke tvil om hvem som var best, men når vi gir de gavepakker er det jo pokker ikke rart de takker og bukker.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Få innpå mezquida og haugen. Kan noen venligst skremme vekk mjelde neste gang det er frispark!

Chrisstah

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:46:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på


SÃ¥ du 1. Omgang?
Det var vel ikke tvil om hvem som var best, men når vi gir de gavepakker er det jo pokker ikke rart de takker og bukker.


Vil ikke si at vi er så veldig gode. Hvis det at 2 spillere prøver å tråkle seg gjennom 6-7 spillere er å være best så har vi vært det.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på
Problemet er ikke arbeidsinnsatsen, men spilllestilen. Vi spiller som om vi var super-underdogs som skal kjempe favoritten ut av stil og kontre. Når motstanderen bare legger seg bakpå og ikke er interessert i å ha ballen så aner vi ikke hva vi skal gjøre. Holmvik slår innlegg til ingen, Bentley dribler seg selv og Ojo og Guastavino forsøker seg på veggspill som blir avslørt på tredje forsøk og utover. Så roter vi bort ballen, forsvaret er ukonsenterte og vi slipper inn mål.

Har sagt det flere ganger. Vi er helt horrible mot etablert forsvar. Det har blitt avfeid av enkelte her inne fordi vi har gjort det så bra, men vi er nærmest sjanseløse når motstander legger seg bakpå. Med mindre de gir oss mål, som Sogndal.

Jeg trodde at Viking skulle være så dårlige at selv vi kunne tre oss igjennom dem, men når det er null plan og enkelte av de offensive spillerne er så håpløst dårlige så hjelper det ikke. Nå må vi bare få inn Haugen og håpe at han, Gustav og Ojo kan skape noe fra eget hodet. KAn godt sette innpå Haugsdal for Holmvik også. Ingen grunn til å være feig.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:46:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på


SÃ¥ du 1. Omgang?
Det var vel ikke tvil om hvem som var best, men når vi gir de gavepakker er det jo pokker ikke rart de takker og bukker.

Ja jeg så første omgang, ble ikke veldig imponert, vi styrte mot fyllingen i fjor også, gjør ikke kampen bedre. Dette kunne fint vært viking sitt andrelag, kun enkelte i forsvar som kunne spillt seg inn på vårt lag ( på papiret). Flaut!

Klaus_Brann

Quote from: Chrisstah on June 16, 2011, 19:49:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:46:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på


SÃ¥ du 1. Omgang?
Det var vel ikke tvil om hvem som var best, men når vi gir de gavepakker er det jo pokker ikke rart de takker og bukker.


Vil ikke si at vi er så veldig gode. Hvis det at 2 spillere prøver å tråkle seg gjennom 6-7 spillere er å være best så har vi vært det.


Nei, vi er ikke veldig gode, men vi har hatt mest ball, og hvis vi som du sier evner å bruke Sævarsson og Holmvik mer, kan det bli 1 poeng i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:50:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:46:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på


SÃ¥ du 1. Omgang?
Det var vel ikke tvil om hvem som var best, men når vi gir de gavepakker er det jo pokker ikke rart de takker og bukker.

Ja jeg så første omgang, ble ikke veldig imponert, vi styrte mot fyllingen i fjor også, gjør ikke kampen bedre. Dette kunne fint vært viking sitt andrelag, kun enkelte i forsvar som kunne spillt seg inn på vårt lag ( på papiret). Flaut!


Javel? Jeg hadde gjerne tatt til takke med f.eks. De Lanley og Berisha.
Kunne godt sendt et par av våre spillere på Brann 2 og, f.eks. Bentley og Mjelde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:52:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:50:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:46:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på


SÃ¥ du 1. Omgang?
Det var vel ikke tvil om hvem som var best, men når vi gir de gavepakker er det jo pokker ikke rart de takker og bukker.

Ja jeg så første omgang, ble ikke veldig imponert, vi styrte mot fyllingen i fjor også, gjør ikke kampen bedre. Dette kunne fint vært viking sitt andrelag, kun enkelte i forsvar som kunne spillt seg inn på vårt lag ( på papiret). Flaut!


Javel? Jeg hadde gjerne tatt til takke med f.eks. De Lanley og Berisha.
Kunne godt sendt et par av våre spillere på Brann 2 og, f.eks. Bentley og Mjelde.
Nå er det lillebror Berisha som spiller. Han hadde neppe fått plass i stallen vår engang hvis han hadde vært fra Bergen.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:49:46 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på
Problemet er ikke arbeidsinnsatsen, men spilllestilen. Vi spiller som om vi var super-underdogs som skal kjempe favoritten ut av stil og kontre. Når motstanderen bare legger seg bakpå og ikke er interessert i å ha ballen så aner vi ikke hva vi skal gjøre. Holmvik slår innlegg til ingen, Bentley dribler seg selv og Ojo og Guastavino forsøker seg på veggspill som blir avslørt på tredje forsøk og utover. Så roter vi bort ballen, forsvaret er ukonsenterte og vi slipper inn mål.

Har sagt det flere ganger. Vi er helt horrible mot etablert forsvar. Det har blitt avfeid av enkelte her inne fordi vi har gjort det så bra, men vi er nærmest sjanseløse når motstander legger seg bakpå. Med mindre de gir oss mål, som Sogndal.

Jeg trodde at Viking skulle være så dårlige at selv vi kunne tre oss igjennom dem, men når det er null plan og enkelte av de offensive spillerne er så håpløst dårlige så hjelper det ikke. Nå må vi bare få inn Haugen og håpe at han, Gustav og Ojo kan skape noe fra eget hodet. KAn godt sette innpå Haugsdal for Holmvik også. Ingen grunn til å være feig.


Nei er enig i det du sier her, burde snart funnet en spillestil mot etablert forsvar, for nå er vi avhengig av ekstreme enkelt prestasjoner eller flaks.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:56 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:52:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:50:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:46:18 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 19:43:55 PM
Noen andre som blir lei av "vi må jobbe like hardt i hver kamp for å få poeng"? Hvor er jobbingen da? Hver eneste kamp vi er favoritter går det til helvete, eneste unntak var sist når Sogndal ga vekk mål. Tror fortsatt på uavgjort om det blir gjort store endringer, men seier klar jeg ikke håpe på


SÃ¥ du 1. Omgang?
Det var vel ikke tvil om hvem som var best, men når vi gir de gavepakker er det jo pokker ikke rart de takker og bukker.

Ja jeg så første omgang, ble ikke veldig imponert, vi styrte mot fyllingen i fjor også, gjør ikke kampen bedre. Dette kunne fint vært viking sitt andrelag, kun enkelte i forsvar som kunne spillt seg inn på vårt lag ( på papiret). Flaut!


Javel? Jeg hadde gjerne tatt til takke med f.eks. De Lanley og Berisha.
Kunne godt sendt et par av våre spillere på Brann 2 og, f.eks. Bentley og Mjelde.
Nå er det lillebror Berisha som spiller. Han hadde neppe fått plass i stallen vår engang hvis han hadde vært fra Bergen.


Det er jeg klar over.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BojeN

2 bytter..Positivt at skarsfjord velger å ta grep allerede
ojeN

Klaus_Brann

Godt å se at byttene blir gjort med en gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nesten de byttene jeg ønsket. Skulle gjerne sett Haugsdal istedenfor Nico, men nå vet jeg ikke hvor god Nico egentlig er, så byttet er kanskje det beste.

roaldinho

Mezquida og Haugen inn! Dette kan bli bra.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

olebrann3

Takk for at du hadde samme tanker som meg skarsfjord!
Skjeldent at skars tar bytter så tidlig, men endelig!

krakra

Herregud, så må Haugen ned som DM igjen.


     Torp - Mjelde
Nico - Haugen - Guastav.

Er det så vanskelig?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

June 16, 2011, 19:59:31 PM #180 Last Edit: June 16, 2011, 20:01:06 PM by StuckedPaaOstlandet
Ville gjerne hatt viking sine talenter jeg også, men de hadde ikke startet kamper for oss. Og hvert fall veton berisha som spiller nå er 94'? Så han hadde nok ikke vært i nærheten enda. Liker byttene som ble gjort nå i pausen hvert fall!

Edit: ipad liker å endre ordene jeg skriver

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:59:14 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Hva var nummer to? Uten at det blir noe særlig mindre pinlig førsteomgang av det.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:02:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:59:14 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Hva var nummer to? Uten at det blir noe særlig mindre pinlig førsteomgang av det.


Birkirs.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:58:57 PM
Herregud, så må Haugen ned som DM igjen.


     Torp - Mjelde
Nico - Haugen - Guastav.

Er det så vanskelig?


Tydeligvis! Latterlig, alle vet at Haugen passer best som offensiv.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

BojeN

Herre jeeze, latterlig gult kort, skal Kalven flytte seg for å la viking spilleren løpe mot mål?
ojeN

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:06:53 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:02:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:59:14 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Hva var nummer to? Uten at det blir noe særlig mindre pinlig førsteomgang av det.


Birkirs.
At det telles som en av to sjanser illustrer hvor lite vi har skapt.

olebrann3

Vi får gult kort bare vi står å se på menst for de blå er det fritt fram

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:15:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:06:53 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:02:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:59:14 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Hva var nummer to? Uten at det blir noe særlig mindre pinlig førsteomgang av det.


Birkirs.
At det telles som en av to sjanser illustrer hvor lite vi har skapt.


Det var da fælt da. Det er da en sjanse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

Ville lagt om til

Torp
Mjelde Haugen nico
Gustav ojo

Edith: blir vel 3-5-2 nå?

roaldinho

Blir bytte nå da: Yaw for Fakiri visstnok.

SATAN for noen sjanser til Viking.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Piotr er Branns beste i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 20:24:45 PM
Piotr er Branns beste i dag.


Den minst dårlige i hvert fall. Huff for en useriøs gjeng.
GÃ¥ av.

Kjell249

Byttene har gjort at vi har tapt iniativet i kampen...

Ekspertkommentatoren er tilbakestående og veldig anti Brann. Hvis det er greit å ta mann så lenge du tar ball, hvorfor fikk Austin Rødt kort mot Tromsø for noen år siden?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Ja, han kommer da inn med knotter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

To situasjoner med knotter i leggen på brannspillere er helt greie, men sævarsson sitt kort var de aldri uenig i
"og der snubler Sæternes igjen"

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Kjell249 on June 16, 2011, 20:25:45 PM
Byttene har gjort at vi har tapt iniativet i kampen...

Ekspertkommentatoren er tilbakestående og veldig anti Brann. Hvis det er greit å ta mann så lenge du tar ball, hvorfor fikk Austin Rødt kort mot Tromsø for noen år siden?


Austin sin var ikke så stygg en gang, han traff vel ikke med knotttene rett i leggen? Eneste var vel at han hadde god fart.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:18:31 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:15:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:06:53 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:02:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:59:14 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Hva var nummer to? Uten at det blir noe særlig mindre pinlig førsteomgang av det.


Birkirs.
At det telles som en av to sjanser illustrer hvor lite vi har skapt.


Det var da fælt da. Det er da en sjanse.
Det er en halvsjanse. Han skyter fra 16 meter på skrått hold med en forsvarsspiller foran seg, som blokkerer ballen.

Men du er jo ikke så kresen når det gjelder Brann.

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on June 16, 2011, 20:27:47 PM
To situasjoner med knotter i leggen på brannspillere er helt greie, men sævarsson sitt kort var de aldri uenig i


Nei for den var sånn "dersom han hadde truffet sånn og sånn kunne det blitt ille"... (!)
GÃ¥ av.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

roaldinho

Syntes Mezquida har vært grei etter han kom inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

FANKEN meg ikkje eit jækla ord om den taklingen der!!
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Mezquida kan bli bra utover, men han sliter litt med Bentley-syndromet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:28:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:18:31 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:15:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:06:53 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:02:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 19:59:14 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 19:53:07 PM
At vi står med èn målsjanse mot dette laget er bare pinlig. Ingenting bra ved det. At vi har hatt ballen klart mest gjør det egentlig bare mer flaut at vi ikke har klart å skape noen ting bortsett fra èn sjanse forsvaret rømte fra Ojo.


To.
Hva var nummer to? Uten at det blir noe særlig mindre pinlig førsteomgang av det.


Birkirs.
At det telles som en av to sjanser illustrer hvor lite vi har skapt.


Det var da fælt da. Det er da en sjanse.
Det er en halvsjanse. Han skyter fra 16 meter på skrått hold med en forsvarsspiller foran seg, som blokkerer ballen.

Men du er jo ikke så kresen når det gjelder Brann.


Har ikke noe med Brann å gjøre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?

skuteviken

Der mistet jeg alt håp for poeng!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

roaldinho

Beste Sævarsson har gjort deffensivt i hele år!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det er da for pokker frispark
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Larsi Ã?en

Han liker ikke Brann eller Bergen.
Opp med det flagget!

Utmedsnolken

Hvorfor må alle prøve å spille så jævla trangt som mulig. Har to giganter i feltet, så da må vi komme til innlegg!
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har jo funka så bra i hele kampen, så da er det ikke rart de prøver videre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

Skal jeg dra ut noe positivt vil jeg si nico sitt innhopp. Gjort det greit.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.

skuteviken

S***n så dårlig!! Får ikke til en drit. Vi må da ha noe mønster vi kan spille på.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

boven

Stakk ut og handlet i kveld, denne kampen med 0% sjanse å vinne gadd jeg rett og slett ikke å kaste bort tid på. Kommer hjem til 2-0 og ser at magefølelsen fremdeles holder. Kun personlig moral som hindret meg å sette en 500-lapp på viking.

Tragisk at det alltid skal være sånn som dette.

krakra

Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 16, 2011, 20:42:27 PM
Skal jeg dra ut noe positivt vil jeg si nico sitt innhopp. Gjort det greit.
Ja, han ble satt inn i feil posisjon til å begynne med, men har gjort det bra ute på kanten hvor han hører hjemme. Ellers er denne kampen noe av det flaueste vi har levert på lenge. At vi taper er en ting. At vi knapt skaper noen verdens ting er noe annet.

Dommeren heiet på Viking. Den er grei, men tapet er likefult fortjent.

roaldinho

Fantastisk redning av Piotr! Garantert Branns beste i dag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Jævla dritt(linje)dommer
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Og der kom hatricket. Er ikke overrasket.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Ojo er bambi på isen, Torp kampens store syndebukk, futsalentusiasten som forsøker å leke seg ut av forsvar uten sikring, Skarsfjord er mildest talt hoderystende elendig som ikke har klart å stille et piggere lag mot Viking, som kun har 3 dagers pause. Hva faen er det du har gjort med laget denne uken, Skarsfjord?

Er så fly, steikende forbannet, saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!

Ricky

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 10:29:03 AM
Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[


Enig.

Trøsten får være at Viking gav utrolig odds; regner med det ikke finnes én bergensk oddstipper som hadde noe annet enn H på kupongen i kveld..

olebrann3

lavmål å filme når man er 2 min på overtid. Men vi viste alle at når sæternes først scorer så får han orgasme og scorer minst 3. Forøvrig trodde eg piotr reddet halvparten av straffer mot seg, men har vell sluppet inn tre til nå?

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on June 16, 2011, 20:43:59 PM
Fantastisk redning av Piotr! Garantert Branns beste i dag.


Han får den da nesten rett på seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Og der kom hattricket til Sæternes, ja..
Lions led by donkeys.

Gulløl

Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 10:29:03 AM
Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[


Helsikens spÃ¥dom, er det mulig  ::)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Jeg syns det blir feil å ta Torp, feil skjer. Mye verre måten vi spiller på. De offensive spillerne vi anser å være best, svinger veldig i prestasjonene. Bentley og Ojo er ræv i dag feks. Touchen sitter ikke. Vi får ingenting til.

Austin og Torp hadde gjort en helt annen midtbane. Jeg tror vi hadde fått mer ut av 11`eren etter pause og om Haugen lå litt høyere i banen. Mjelde bare provoserer meg, for han virker som å ha klippekort og han har bommet (ikke bare i denne kampen) på avgjørende ting.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Hatleking

Har ikkje ord. Elendig Brann-dag, ufyselege Viking-spelarar, elendig dommar og filming som toppar det heile. Ojo og Torp dei to dårlegaste i dag. Kalvenes var god. Var ikkje straffe.





aogeppeipgropigjporgpnhjonjsgrjlhs ljshrnnhrsip

olebrann3

sæternes scorer alltid 3/4 eller ingen

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on June 16, 2011, 20:48:40 PM
Jeg syns det blir feil å ta Torp, feil skjer.


Det er lov å gjøre feil, men det er vel barnelærdom at man ikke skal prøve å finte seg ut av eget forsvar, med mindre man spiller på Barca.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:49:20 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.
Enkeltspillere ja. Men klarer du å innrømme at Brann er elendig i dag? Begynner du å innse at Brann er for dårlige mot etablert forsvar? Alt avhenger av enkeltspillere og tilfeldigheter fordi Skarsfjord ikke har noen jævla plan. At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:49:20 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.


NÃ¥ leker jeg forumpoliti her og stiller meg laglig til men;

Syns vi vanligvis har en saklig tone her inne, nå nærmer det seg litt VGD-nivå. Dere har luftet deres betraktninger om sjanser. Er ikke det idiotisk sak å gå på mann og ikke ball på. Nesten litt som "Spaghetti er godt" - "Nei det smaker dritt".

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Hatleking

Quote from: Ricky on June 16, 2011, 20:46:29 PM
Quote from: Gulløl on June 16, 2011, 10:29:03 AM
Store sjanser for hattrick av Sæternes i kveld   :-[


Enig.

Trøsten får være at Viking gav utrolig odds; regner med det ikke finnes én bergensk oddstipper som hadde noe annet enn H på kupongen i kveld..


Stråmyhr.

Gulløl

Det eneste positive. At Piotr begynner å vise at han er en klasse keeper.

B-laget/juniorlaget til Viking vinner helt klart fortjent.

Brann hadde ikke hodet, konsentrasjon og innsats på plass i dag.

Heldigvis bare 3 dager til ny kamp, lange spillerpauser takler ikke Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Jeg mener at vårt største problem itillegg til det jeg nevnte - er at vi suger mot etablert forsvar, ikke forsvarstabbene, for det er slikt som kan skje.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

oslo øst

vi ligger under 2-0 men på hvert eneste hjørnespark viking får i 2 omgang så skal ojo ned ?????? hadde vi ledet 2-0 skulle jeg ha skjønt det men under , helt jævla utrolig
da har brunnikken gjort nok ett bomkjøp bentley for ett bomkjøp
nei sa det før sesongen begynte rykker vi ikke ned skal vi være fornøyd

Hatleking

Piotr, Kalvenes og til dels Guastavino er best av Brann-spelarane i dag, i den grad nokon av dei var 'gode'.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:51:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:49:20 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:42:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2011, 20:38:55 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
Hva har ikke noe med Brann å gjøre? Sævarssons "sjanse"?


Ja, hehe. At jeg mener det er sjanse.
Du sliter iallefall med å kritisere Brann og virker å være ekstremt enkel å blidgjøre fra Branns side. Sævarsson hadde en halvsjanse. Hadde vi skapte skikkelige sjanser hadde den ikke blitt talt med. En avslutning fra 16 meter på skrått hold inn i en forsvarsspiller er ingen målsjanse.


Jeg kritiserer lett mange av spillerne i dag nu, og bl.a. også i første omgang i et innlegg tidligere.
Men du ser det du vil se.
Enkeltspillere ja. Men klarer du å innrømme at Brann er elendig i dag? Begynner du å innse at Brann er for dårlige mot etablert forsvar? Alt avhenger av enkeltspillere og tilfeldigheter fordi Skarsfjord ikke har noen jævla plan. At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.


Hvorfor skulle jeg ikke kunne innrømme at Brann var dårlige i 2. omgang i dag?
At du har fått for deg at jeg aldri kritiserer laget får du slite med.
1. Omgangen var ok, men mål preger selvfølgelig kamper, og det er forbanna kjipt at vi roter det til så vi kommer under etter kun 5 min.

Det var varslet at Viking skulle gå ut med et voldsomt trykk, men det så vi lite til, og Brann var best i 1. uten å imponere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: skuteviken on June 16, 2011, 20:48:40 PM
Jeg syns det blir feil å ta Torp, feil skjer.


Feilen Torp gjorde ikveld var utilgivelig, hvorfor i helvete forsøkte han å leke seg ut av egen 16-meter uten sikring? Hadde vi hatt alternativer i stallen burde han få smake benken i neste match.

eivhelle

For en drittkamp. Viking får to mål av Brann basert på elendig forsvarsspill og får sjansen til å legge seg bakpå fra starten av. I tillegg får vi to gule kort som er heller tvilsomme. Dvs. at dommeren skulle minst ha gitt viking 5-6 stk hvis han skulle ha vært konsekvent.

Ojo hadde en diger sjanse som han skulle ha scoret på i første omgang, når en bommer på slike sjanser er det umulig å vinne på bortebane. Jeg skjønner heller ikke hvorfor Mjelde fikk spille hele kampen. Han var dårlig sentralt og ikke mye bedre på kant. Hadde vært mye bedre å beholdt Holmvik eller å ha flyttet Bently over på venstrekant.

Det var ingen overraskelse at viking kom til å legge seg lavt, og da er det aller viktigeste at man ikke lar dem score det første målet. Da er det håpløst å holde på med dragninger og småspill i egen 16 meter. Hvis man ikke klarer å rette opp sånne ting fremover kommer det ikke til å ta mange kamper før Brann har begge beina i bunnstriden.

Spelaren

Det er ingenting verdt å huske frå dagens kamp, nok
GÃ¥ av.

olebrann3

Quote from: oslo øst on June 16, 2011, 20:53:33 PM
vi ligger under 2-0 men på hvert eneste hjørnespark viking får i 2 omgang så skal ojo ned ?????? hadde vi ledet 2-0 skulle jeg ha skjønt det men under , helt jævla utrolig
da har brunnikken gjort nok ett bomkjøp bentley for ett bomkjøp
nei sa det før sesongen begynte rykker vi ikke ned skal vi være fornøyd

At Bentley skulle bli et feilkjøp er iallefall ikke rbh sinn feil. Alle trodde bentley skulle slÃ¥ til, han hadde allerede bevist pÃ¥ dette nivÃ¥et. Bentley har det inne, men fÃ¥r det ikke til.  Kanskje skars skal prøve Ã¥ sette han til Ã¥ spille pÃ¥ en annen mÃ¥te

Eivind

Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.

Hatleking

Torp har hatt ei kurve som peikar nedover, synst eg. Gjer litt for ofte feil i tillegg til å ikkje kunne skyte i det heile.

Xminator

Han kan begynne med å sette ham ut til venstre der han hører hjemme. Og Brann ble ikke akkurat bedre av at han gikk ut heller.

For dette var en skikkelig svak kamp. At vi flakser oss til 3 poeng mot Sogndal kan vise seg veldig viktig, for det er god kontakt med bunnkampen enda. Om Brann spiller som i dag de siste 2/3-delene av sesongen så er vi nederst i november.

Laget trenger forsterkninger og ingen bør være fredet og tildelt klippekort. Lokal eller stjerne.

krakra

Quote from: Eivind on June 16, 2011, 21:04:59 PM
Quote from: krakra on June 16, 2011, 20:34:09 PM
At vi spiller så sinnsykt smalt i dag skyldes ikke spillerne, det skyldes treneren. De vet ikke hva de skal gjøre.
Jeg tror ikke Skarsfjord har sagt noe særlig nei. Han har neppe bedt dem om å spille smalt. Det virker ikke som han har gitt dem noe særlig beskjeder i det hele tatt. Gang på gang mot etablert forsvar så ser vi at spillerne ikke aner hva de skal gjøre, annet enn å slå langt på Ojo eller forsøke å drible seg igjennom forsvaret. Det skyldes ikke bare spillerne. Det skyldes ikke treneren.


Hatleking

Gler meg til Austin kjem tilbake - ein med skikkeleg innsats heile tida. Dette laget er ikkje aggresivt nok. Kva var det Skarsfjord gjorde med dei før kampen og i pausen?

vekkreist


eivhelle

En rask tilbakespoling av straffesituasjonen viser at det var en klar filming. Kalven trekker til seg beina og Nisja gjøre hele fallet av egen maskin. Ingen god dag for den norske dommerstanden med andre ord. Tre feilaktig/tvilsomt idømte straffer i en og samme serierunde.

krakra

Torp dalende formkurve? Han var da vår beste spiller mot Tromsø og Sogndal.

Markmus

Ka du ve?

Jose Arrogantio

Skarsfjord sa vel i starten av sesongen at han ville la spillerne være litt kreative oppe i angrep, så spillerne skal absolutt ta sin del av skylden for den inteteksisterende bredden.

Ellers er det veldig veldig irriterende hvordan første omgang gikk. Tror ikke vi hadde vært så drit i andre omgang om ikke de to tullemåla hadde stresset opp spillerne.

Ellers bør Holmvik flyttes til benken, Bentley til venstre (se om han gjør bedre der) og Nico på høyre for neste kamp. Og Mjelde får holde seg som DM, kan jo ikke bruke Haugen der.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on June 16, 2011, 21:17:47 PM
Skarsfjord sa vel i starten av sesongen at han ville la spillerne være litt kreative oppe i angrep, så spillerne skal absolutt ta sin del av skylden for den inteteksisterende bredden.

Ellers er det veldig veldig irriterende hvordan første omgang gikk. Tror ikke vi hadde vært så drit i andre omgang om ikke de to tullemåla hadde stresset opp spillerne.

Ellers bør Holmvik flyttes til benken, Bentley til venstre (se om han gjør bedre der) og Nico på høyre for neste kamp. Og Mjelde får holde seg som DM, kan jo ikke bruke Haugen der.
Det er jo det samme tullet som Nilsen snakket om og det betyr egentlig "Jeg har ikke peiling, så jeg bruker noen gode individualister og satser på at de ordner alt".

Det er ikke bare i dag vi har slitt med å skape skikkelige målsjanser mot etablert forsvar. Det skjer konstant, også mot 2. divisjonsmotstand. Det har treneren en stor del av skylden for.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 16, 2011, 21:20:05 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 16, 2011, 21:17:47 PM
Skarsfjord sa vel i starten av sesongen at han ville la spillerne være litt kreative oppe i angrep, så spillerne skal absolutt ta sin del av skylden for den inteteksisterende bredden.

Ellers er det veldig veldig irriterende hvordan første omgang gikk. Tror ikke vi hadde vært så drit i andre omgang om ikke de to tullemåla hadde stresset opp spillerne.

Ellers bør Holmvik flyttes til benken, Bentley til venstre (se om han gjør bedre der) og Nico på høyre for neste kamp. Og Mjelde får holde seg som DM, kan jo ikke bruke Haugen der.
Det er jo det samme tullet som Nilsen snakket om og det betyr egentlig "Jeg har ikke peiling, så jeg bruker noen gode individualister og satser på at de ordner alt".

Det er ikke bare i dag vi har slitt med å skape skikkelige målsjanser mot etablert forsvar. Det skjer konstant, også mot 2. divisjonsmotstand. Det har treneren en stor del av skylden for.


Ja for så vidt enig i at Skarsfjord viser klare taktiske mangler her.

Belfort

Denne kampen viser nok en gang at ikke noe annet lag i norge er mer de hjelpesløses hjelper enn Brann. Sånn har det vært og sånn kommer det alltid til og være

vekkreist


Markmus

http://vglive.no/#match=10003507

haha, hvordan i faen har de telt sjanser? ;D Greit nok Viking fikk gratissjanser ut i andre omgang fordi Brann sto høyere, men 12? Og bare 2 til Brann? ;D
Ka du ve?

krakra

To til Brann høres greit ut. 12 til Viking var da voldsomt.

hansastril

Mezquida var den eneste som imponerte meg i dag, mtp. hvor lite han har fått spilt før. Kalven og Piotr var ok. Takk gud for hansa pils på triste dager som dette.
Stolt og kry

krakra

Tror Nico hadde hatt mer spilletid hvis han ikke hadde vært skadet. Han har jo gått glipp av 4-5(?) kamper på grunn av skaden? Kunne kanskje spilt litt mer før der, men antar at han trengte litt tid til å bli kjent med laget og spillestilen og (det lave) tempoet i TL. Uansett. Han bør vi forlenge med. Fortsetter han sånn burde vi kanskje kjøpe ham.

hansastril

Hadde meg en liten "prat" med Tor Kristian Karlsen på twitter for noen uker siden. Han mener at Brann må hente Nico, og at de ville gjort/har gjort et kjempe kupp. Han har følgt han siden han var 14 og mener det er et kjempe talent som har staggnert litt de siste årene, men veldig bra potensial. Ble jo årets spiller i 2006 U15 VM. Vet ikkje ka/om prisen på Nico blir om brann har avtalt noe, men jeg håper vi satser.

Nico hadde nok fått mer spillertid hadde det ikke vært for skaden. Rart i grunn når Skars går ut å sier at Nico fikk seg en trøkk, men ble ute i, som du sier, 4 eller 5 kamper.
Stolt og kry

krakra

Vel. Skarsfjord er ikke lege:)

vekkreist


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ja, Nico gjorde en del ting bra. Men han bør lære seg å slippe ballen fra seg kjappere. Det blir for mange ballberøringer som ikke alltid er så veldig nyttige for spillet. Først da kan han bli en virkelig god TL-spiller for Brann. Hvis ikke blir det som med Guastavino som litt for sjelden spiller virkelig gode kamper.

Ellers håper jeg at Viking innbiller seg at det var en stor prestasjon å slå Brann, og derfor tror at de er over kneiken. De ligger fortsatt sist og jeg krysser fingrer for at det varer lenge!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

For en sortmaling. Før sesongen var hele gjengen her inne klar på at nedrykk var sannsynlig utfall av sesongen - nå etter å ha hatt en god sesong, så slakter vi laget når vi taper? Klart vi kommer til å tape kamper, klart at alle spillerene kommer til å ha varierende formkurver - vi er jo tross alt Brann. Kampen i får var en drittkamp, men vi ligger fremdeles trygt midt på tabellen. Selv glemmer jeg kampen i går og ser frem til stadda på søndag. Håper også på litt forsterkninger i sommer, selv om jeg ikke regner med noe.

Når det gjelder bytter - om vi ikke hadde gjort byttene, hadde Skarsfjord ikke gjort dem, hadde han også vært en taktisk idiot. Nico og Haugen er jo årets frelsere...

Vh
vebo - plutselig optimist
Tiocfaidh ár lá

1908

Håper Viking taper på søndag.. Hadde vert koslig at de igjen får påbevist at de er et bunnlag ;) Ellers en jævlig dårlig kamp, årsverste.. Skapte 0 og ingneting.. Bentley er et 0.... Mjelde er en sur grineunge som ikke fortjener å vere kaptein!!!

Torvanger

I Nico har vi en uslepen Alanzinho. Syk teknikk og kjappe bein. Skal ikke trekke Messi inn i dette, men jeg ser også visse likhetstrekk der. Løp og kjøp!

krøvel vellevold

http://www.brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/660568_viking-aid-2011

Når det gjelder Vikings 2000. mål i eliteserien, ligger vel det an til å komme på Stadion 24. juli.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: ostraume on June 17, 2011, 07:41:20 AM
Du må gjerne bli drittlei av å høre det, men det er ingen tvil om at Haugen er langt bedre som OM enn som DM. Da bør han brukes der han er best. Nå har han spilt mest der han er dårligst denne sesongen. Det blir for dårlig. Nicolas led også av å bli satt i en posisjon hvor han var usikker og ble merkbart bedre da han fikk komme ut på kanten. At han sliter litt taktisk er ikke rart. Det er hans andre kamp i TL, han er ny i Norge og ny med måten vi spiller fotball på i Norge og har også vært lenge ute med skade. Likevel hadde han alt i alt et bra innhopp. Haugen og Nico kan godt starte neste kamp. Bentley fortjener en tur på benken og Holmvik må nok ned å vikariere på benken. Men da bør de brukes riktig.

hansastril

Quote from: vebo on June 17, 2011, 08:06:44 AM
For en sortmaling. Før sesongen var hele gjengen her inne klar på at nedrykk var sannsynlig utfall av sesongen - nå etter å ha hatt en god sesong, så slakter vi laget når vi taper? Klart vi kommer til å tape kamper, klart at alle spillerene kommer til å ha varierende formkurver - vi er jo tross alt Brann. Kampen i får var en drittkamp, men vi ligger fremdeles trygt midt på tabellen. Selv glemmer jeg kampen i går og ser frem til stadda på søndag. Håper også på litt forsterkninger i sommer, selv om jeg ikke regner med noe.

Har sett et x antall 10 talls personer som trodde på gull etter kampen mot RBK. Virker som folk flest har glemt hvilken situasjon vi er i. Utrolig irriterende er det å tape mot Viking så klart.
Stolt og kry

osoerli

Oppskrifta pÃ¥ Ã¥ slÃ¥ Brann er veldig enkel.  Ligg lavt og tett i midten, 3 mann pÃ¥ Ojo, sats pÃ¥ kontringar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann er best

Herlig tur til Stavanger unntatt kampen som ble et nedtur!
Hjemturen igjen virket det ut som at de fleste hadde glemt tapet og var i et fint humør :)
Må forresten få takket de som hjalp meg når eg var kvalm og satt bak å spydde i sjøen på vei ned til Stavanger, slapp heldigvis det på veien hjem :)
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Gulløl

Ja øl og bølger er ikke alltid en god kombinasjon  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann er best

Quote from: Gulløl on June 17, 2011, 19:56:49 PM
Ja øl og bølger er ikke alltid en god kombinasjon  ;)

Kan no bare si at eg hadde ikke drukket ettersom eg bare er 15 år ;)
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Spelaren

Bølger kan vere kjipe nok i seg sjølv, men tanken på å måtte ferdes blant siddiser kan få sjølv den mest hardbarkede sjømann til å brekke seg.
GÃ¥ av.

Go Up