• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: VIF-Brann 07.05

Started by krakra, May 04, 2011, 12:49:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

May 04, 2011, 12:49:16 PM Last Edit: May 06, 2011, 11:49:51 AM by BBB-mod
Brann reiser til Tiggerstadden for å møte trygdesnylterne til hatkamp. Lagene har vært jevngode så langt denne sesongen, men VIF er likevel en klar favoritt i denne kampen på grunn av lag og stall. Barcelonafotballen deres har lidd et lite skudd for baugen og de har vært blant de dårligste lagene offensivt denne sesongen, men potensialet er der og som alltid når det er snakk om uforløst potensiale hos motstanderen så lever Brann farlig.

Vi har, etter en god start, kun tatt ett poeng på tre kamper. Spillet har vært litt både og: Syns vi kunne fortjent både 1p mot Molde og tre poeng mot FFK, men når vi ikke får ballen i mål så hjelper det ikke. Kalvenes er tilbake fra karantene og Grorud er på vei tilbake fra skade. Det er duket for en spennende kamp om rollen som Zsolts makker i midtforsvaret: Hvem vinner? Er han i form tror jeg det hadde vært godt med Grorud i denne kampen. Vi trenger litt fart, men Grorud er neppe i form.

Også fremover på banen er det noen spørsmål. Fortjener Bentley ny tillitt etter en svak kamp, med en god avslutning sist? Har han vist noe i Brann hittil som gjør ham fortjent til en plass i førsteelveren?
Og får Haugen sin første kamp fra start? Jeg vraket Bentley og latt ham spille seg i form gjennom innhopp og andrelaget, satt inn Haugen og flyttet Mjelde ut på kanten.

Guastavino forlot banen med skade mot Molde, men vi har ikke hørt noe om det så jeg antar at han er frisk.

Håper vi starter med følgende lag:

             Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud - Kalven
        Austin - Torp
Gustav - Haugen - Mjelde
             Ojo

Tror vi starter med dette:

         Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Fakiri
       Austin - Torp
Gustav - Mjelde - Bentley
            Ojo

Uansett så forventer jeg å se den samme innsatsen vi hadde i de to første kampene. Vi må gå i strupen på et VIF-lag som sikkert tror de skal få spille ball i hatt med oss. Klarer vi å ha seriestart-innstillingen mot dem og Ojo samtidig har dagen kan det ble i en morsom kveld.

Edit. Rettet kampdato i tittel.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

osoerli

Om eg hadde vore Scars:

                   Piotr
Sæv       Zsolt   Kalven    Fakiri
          Austin        Torp
Gustav      Haugen      Holmvik
                    Ojo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Christian

Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2011, 21:02:08 PM

Mens årets Brann-lag godt kan gjøre det... Lett å bli nedfor før denne kampen, men det trenger ikkje gå galt. Det kan jo virke som om VIF òg vil svinge en del denne sesongen, som de fleste andre lag. Brann-laget har en del kvaliteter som gjør de farlige for alle. No har vi spilt flere kamper uten å ha stort av marginer med oss - kanskje det bedrer seg litt til helgen. Tør nesten håpe på poeng.

Det er vel midtstopperplassen ved siden av Zsolt er vel den mest usikre. Holder en knapp på Grorud der. Tror ellers Bentley fortsetter på venstrekanten.

Torvanger

Er veldig bekvem med Kalvenes tilbake i midtforsvaret. Selv om han er noe hard i tacklingene enkelte ganger, er han utrolig viktig å ha der, med tanke på at han ofte er i forkant av situasjoner og bryter av farlige pasninger. Mitt soleklarte førstevalg ved siden av Zsolt.

dudo

Jeg tror Grorud vil fremstå som det soleklare førstevalget etterhvert. Jeg er dog litt usikker på hvorfor jeg tror det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on May 06, 2011, 11:57:26 AM
Er veldig bekvem med Kalvenes tilbake i midtforsvaret. Selv om han er noe hard i tacklingene enkelte ganger, er han utrolig viktig å ha der, med tanke på at han ofte er i forkant av situasjoner og bryter av farlige pasninger. Mitt soleklarte førstevalg ved siden av Zsolt.


Selv med flere markeringsglipper allerede, som har ført til mål?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Krøvel du hadde en oversikt for en tid tilbake som viste at Brannkamper på lørdag var identisk med tap, har den endret seg den siste tiden? Mulig at det kun var lørdag og kunstgress, men mener at det også gjaldt lørdag og naturgress.

krøvel vellevold

Quote from: steinbygger on May 06, 2011, 14:32:39 PM
Krøvel du hadde en oversikt for en tid tilbake som viste at Brannkamper på lørdag var identisk med tap, har den endret seg den siste tiden? Mulig at det kun var lørdag og kunstgress, men mener at det også gjaldt lørdag og naturgress.


Vi vant i Tromsø en lørdag i høst.
Legg ned hele klubben!

SK

Og siden det har vi slått Hønefoss på en lørdag.

krøvel vellevold

Quote from: SK on May 06, 2011, 19:16:01 PM
Og siden det har vi slått Hønefoss på en lørdag.


Det var på bortebane lørdagskamper var helt håpløst.
Legg ned hele klubben!

football

Hadde vært spennnede:  Sæv-Zsolt-Grorud-Kalvenes, sterk rekke!

krakra

Sterk og sterk. Zsolt er vel den eneste i den backrekken med virkelig klasse. Spent på Grorud, men ikke superoptimist.

stig

Trenger poenggivere til morgendagens kamp. Noen som føler for å vurdere Brann-laget?
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 06, 2011, 19:41:27 PM
Sterk og sterk. Zsolt er vel den eneste i den backrekken med virkelig klasse. Spent på Grorud, men ikke superoptimist.


Synes Sævarsson virker mer spennende i år enn tidligere, og har troa på at han kan ta steg videre i år og bli en bedre back med bl.a. litt bedre ballfølelse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: stig on May 06, 2011, 20:32:56 PM
Trenger poenggivere til morgendagens kamp. Noen som føler for å vurdere Brann-laget?


Jeg kan vel stille igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bjornsvg

Heia...bare et kort spørsmål her om noen vet...samles folk noe sted etter kampen også? Vil det da evt være på Joes Sportsbar da også?

dex1974

Jeg hadde håpet på å ta et par pils på vårt gamle sted...Champ ved Oslo Spektrum men der vil det kry av velkledde fra østkanten så ble frabedt om å komme.
Joe´s er veldig populært fredag og lørdag kveld og er vel fotball i andre kanaler etter kampen.
Satser selv på å dra nedover igjen etter kampen selvom jeg bor 5 minutter fra Tulevål :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

stig

Hyggelig klaus, men ønsker egentlig litt forskjellige folk fra kamp til kamp. Gir deg en meldign hvis du er med.

Dex: kunne du gitt poeng?

Andre som kan plukke ut de 3 beste på Brann i morgendagens kamp?
Nettsideansvarlig

krakra


stig

Nettsideansvarlig

Hatleking

Eg er vekke i større delar i morgon, så eg missar ulykksalegvis kampen :(

Klaus_Brann

Quote from: stig on May 06, 2011, 21:16:34 PM
Hyggelig klaus, men ønsker egentlig litt forskjellige folk fra kamp til kamp. Gir deg en meldign hvis du er med.


Synes så synd på dere siden oppslutningen er så laber;)
Gi meg en melding hvis det trengs du.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Da har jeg sendt Stig en SMS at jeg kan være med på poeng givingen i ettermiddag:)

Forresten...og egentlig merkelig ikke krakra har nevnt det men Skjerven har måttet dømme forfall til kampen i ettermiddag. Ny kampleder er Svein Erik Edvartsen. Mannen fra Kaupanger blir av flere (og særlig etter kampen på Lerkendal 2.påskedag 2004) sett på som en Brannhater. Hockeydommer Edvartsen blir vel sett på som Engenhater for å sammenlikne. Han har tatt flere steg de siste årene og har ikke vært så håpløs som tidligere skjønt han vel ikke var hel patent i forrige bortekampen vår mot FKH. Tør vi håpe vi får en billig straffe i ettermiddag og? :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Onside !!!

May 07, 2011, 10:11:33 AM #24 Last Edit: May 07, 2011, 10:13:32 AM by Onside !!!
Quote from: stig on May 06, 2011, 20:32:56 PM
Trenger poenggivere til morgendagens kamp. Noen som føler for å vurdere Brann-laget?


Eg kan om det trengs ;)

Klaus_Brann

Er det noen lure datahoder som kan forklare hvorfor sumo låser seg når jeg skal åpne fullskjermmodus??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Onside: du er med.
Klaus_Brann: du er med du og
Nettsideansvarlig

dons599

Jeg finner ikke kampen på bt.no, har de sluttet å sende kamper på web? Er det kun tv2 sumo som viser den på nett?

tem

May 07, 2011, 13:11:54 PM #28 Last Edit: May 07, 2011, 13:15:43 PM by tem
særs usikker på muligheten for poengfangst i dag ( sett utfra forventninger før sesongen )
men ser en på sesongen så langt , og hva en kunne forvente før sesongen startet , så har vif vært svakere enn forventet , mens brann har ikke gjort seg bort
ergo er nok avstanden på disse 2 lag mindre enn det undertegnede fryktet før sesongen kom i gang

men skal det blir noe resultat å skrive hjem om , må nok spillerene gå i seg selv og hente fra innsats og spill fra de første rundene

klarer man det , kan det bli poeng . faktisk flere

men ser en på terminliste for 2011 , så er vel dette en av de kampanje hvor en vilel sagt at poeng er bonus
ergo så har man gjerne ikke så høye forventinger , og det er bare til å trå til fra første minutt


Erlend

Nå har vi jo vunnet begge "poeng er bonus"-kampene våre, så må jo være lov å håpe

Markmus

Vi hverken vinner eller tar poeng i dag. VIF har et tap å revansjere (Brann også, men vi er ikke gode på slikt) og det er lørdagskamp.

Ang. lørdagskamp; hvorfor i huleste er det det? VIF - Brann og Brann - VIF er da en av seermagnetene i eliteserien. I stedet har de satt opp Molde - Rosenborg som hovedkamp. Forstå det den som kan.
Ka du ve?

krakra

http://www.brann.no/nyheter/gjor-to-endringer-mot-valerenga/

Gustav på benken. Det bør virkelig skyldes skade. Hvis det er så viktig å ha Holmvik på banen så har vi en spiller på motsatt kant som hadde vært mer naturlig å ta av.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: krakra on May 07, 2011, 13:48:28 PM
http://www.brann.no/nyheter/gjor-to-endringer-mot-valerenga/

Gustav på benken. Det bør virkelig skyldes skade. Hvis det er så viktig å ha Holmvik på banen så har vi en spiller på motsatt kant som hadde vært mer naturlig å ta av.


Vil tro det skyldes at Gustav ikke kan spille 90min enda, men har også troen på at skarsfjord er fornøyd med poeng, noe sikkert de fleste av oss er også, så han satser på å ta ut ett sterkt vif lag med deffansive spillere, får håpe Ojo har dagen, han må være topp 3 duellspillere i tippeligaen, og kommer det en riktig fot der ballen detter ned får vi nok ett mål :)

krakra

HÃ¥per Ojo har dagen ja. Ser ikke for meg at de bak ham skal skape all verdens uten at han storspiller.

Klaus_Brann

Det har vel litt med å gjøre at vi vil ha litt mer defensive fibre, og det kan vi trenge.
Ikke at vi skal forsvare oss, men vi blir voldsomt offensive med Gustav også. Uansett er det mange kamper fremover og vi trenger å rullere når kampene kommer så tett som de gjør fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Da kunne han tatt ut Bentley, som ikke har bidratt med noe.

Selvfølgelig skal vi forsvare oss. Vi stiller med èn spiller med utpregede offensive ferdigheter. I tillegg til Bentley da, som i utgangspunktet skal være offensiv.

Klaus_Brann

Forsåvidt enig i det, men det kan godt hende at han har grunner vi ikke vet om for å spare Gustav.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ja, det er klart. Han ble jo skadet mot Molde og det kan godt være at den skaden fortsatt sitter litt. Isåfall er det jo fornuftig å ikke ta noen sjanser.

Klaus_Brann

Ja, han kan heller få hvile denne og cupkampen og forhåpentligvis være klar til 16. Mai.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Synes Ojo går unødvendig mye i offside.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Der kommer vi tre mot to, men pokker for offside.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Røde Jarl


krakra

OJO! For en spiller vi har fått!

Klaus_Brann

Så deilig! Perfekt slått og en knallheading. Måtte det holde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Nydelig. Og viktig Ã¥ fÃ¥ det første mÃ¥let. Brann er nÃ¥ pÃ¥ bronseplass  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

"All or nothing"-taklingene til Austin er faen meg så inderlig herlige.
Ka du ve?

Gulløl

To ganger har Piotr hatt såpe på hanskene. Må skjerpe seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Brann bør bytte hanskeleverandør

Klaus_Brann

Der er vi heldig vi ikke får en i mot. Opdal for keeper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 07, 2011, 15:22:03 PM
"All or nothing"-taklingene til Austin er faen meg så inderlig herlige.


Det ekke kødd, han er helt rå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up