• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Med tanke på neste sesong.

Started by Sotraanda, October 19, 2003, 01:35:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sotraanda

Jaja, alle mine kjære medsupportere.
I måro er det staddaren igjen, og Brann kommer til å sikre plassen med seier over traktorlaget fra jæren.

Og da er det vel på tide å tenke på sesongen 2004.
Kem skal å bør inn, å kem skal ut?

Har en del meninger om dette.

SPISS:MIDTBANEN:

Her håper eg bare på at George blir. Da er han en bankers på laget.
Ellers blir vel Raymond på venstre, Cato på høyre, og Helge sammen med George sentralt. Alt i alt en genial midtbane, men noen backuper må en jo ha.
Håper at Alex får en oppstramming, å trener hardt i vinter å kommer tilbake i godt gammelt slag. Knarvik har potensialet, men hadde nok vært greit for alle parter om han fant seg en ny klubb.
Martin er et OK(ikkje noe mer) alternativ på kantene, syns Storesund bude fått noen sjangser.
HÃ¥per og Storvik kommer for fullt.
Men håper Brann kjøper et godt backup på midten.

FORSVARET:

Geddi gir seg, Knut på vei til en annen klubb.
Roy og Egil går mot slutten.
Det ser tynt ut.
Er glad for at islandske olofen er hentet, håper og de henter en kompanjong til han, med andre ord så håper eg på et helt nytt midtstopper par. Opphaug er helt ok, ikkje noe mer, på høyre backen, men burde helt klart hatt et backup. Har sansen for C. Eliassen, håper han får pørve seg.
PÃ¥ venstre er Erlend H en bankers.

KEEPER:

Er veldig usikker her. Men HÃ¥kon er framtiden, han har potensialet.
Tror det som trengs for han er å føle skikkelig tilitt, og dermed vil nok Ivar finne seg en ny klubb.

ALT I ALT:

UT:

- Rønningen
- Geddi
- Jokke
- Knarvik
- Pfo

INN:

- 1 ny toppspiss i tilegg til A. Walde
- 1 ny midtbanemann, backup sentralt
- 1 ny midtstopper.
- Storesund, Eliassen, Erlend Johansen

________________________________________________________
De som vil kan jo kommentere mine meninger og det er og lov å komme med sine ytringer om neste års sesong.

Vi sees på stadion, og til alle som skal på store stå:
VISS KEM SOM ER NORGES BESTE SUPPORTERE!  :D

______________________________
Anda fra Sotra, som elsker Brann.
ater, heter, hater NFF!

Erik

Jeg tror nokk vi skal grave oss igjenom denne sesongen før vi ser fremover!!!!!

monzilla

du er en av de folkene som aldri blir fornøyd med Martin Knudsen. Skjerp deg ! du har bare bestemt det for at du ikke liker han og dermed er han ikke god nok...

skjerpings !

Sotraanda

Nei, liker Martin eg, men fyren oser jo ikke akuratt av kvalitet.
Og spiller han godt så skryter eg av han, men hadde eg absolutt ikke likt han hadde eg skrevet at han måtte ut.

Martin har overasket meg positivt i år!
ater, heter, hater NFF!


bergenpetter

Brann trenger ivertfall en ny spiss, er enig idet. Hvorfor er det ingen som nevner Christian Johanesen? Han har 14 mål i førstedivisjon for Raufoss, spillt bra gjennom hele sesongen, er ung, og svært talentfull! Tror han kan bli stor, og kan være et kupp for Brann!

monzilla

At fyren ikke er akkurat av kvalitet ?
Jeg syntes at MK er en kjempespiller. Kampen i dag spilte han meget godt. Han arbeidet hardt gjennom  hele kampen og fikk til utrolig mye. Han tok pÃ¥ seg jobben for Ã¥ utfylle en ELENDIG Walltin og jeg er helt enig med juryen som kÃ¥rte han til dagens brannspiller.

Fyren har ALDRI klaget til media (knarvik) og når han har møtt et hinder (han har slitt med å komme med på laget og slitt med "mobbing") så har han jobbet knallhardt for å komme seg videre. Dette er en spiller som ikke er redd for å gå inn i en takling og viser at han ofrer seg for det laget han spiller på.

Sånne spillere trenger vi. Håper bergensfotballen avler opp mange personer med samme innstilling som MK (selv om han snakker med bløde konsonanter). Sånne folk trenger vi.

Sotraanda

Quote from: "monzilla"At fyren ikke er akkurat av kvalitet ?
Jeg syntes at MK er en kjempespiller. Kampen i dag spilte han meget godt. Han arbeidet hardt gjennom  hele kampen og fikk til utrolig mye. Han tok pÃ¥ seg jobben for Ã¥ utfylle en ELENDIG Walltin og jeg er helt enig med juryen som kÃ¥rte han til dagens brannspiller.

Fyren har ALDRI klaget til media (knarvik) og når han har møtt et hinder (han har slitt med å komme med på laget og slitt med "mobbing") så har han jobbet knallhardt for å komme seg videre. Dette er en spiller som ikke er redd for å gå inn i en takling og viser at han ofrer seg for det laget han spiller på.

Sånne spillere trenger vi. Håper bergensfotballen avler opp mange personer med samme innstilling som MK (selv om han snakker med bløde konsonanter). Sånne folk trenger vi.



Jo, må si meg ganske enig med deg.
MK var dårlig før, men i treningskampene i vinter såg eg en stor forbedring, og eg er ganske forønøyd med ka Martin har prestert i år!
ater, heter, hater NFF!

Xminator

NÃ¥ var jo ikke Walltin elendig da.

Ragnvald Soma. Et kupp, hvis om og men.
Rune Lange. Tilbake etter skade, 3. valg av spissene i klubben sin.
Pavlovic.
Gudmundson.
Denne unge nigerianeren som erstatning for PFO.

Vi ender nok opp med et par svensker vi aldri har hørt om før :)

Ricky

Jeg tror Hannes Sigurdsson hos Viking ville ha vært en lur investering. På to sesonger har Viking prestert å la ham spille i hele 33 kamper, men aldri mer enn 45 minutter! Han har bare startet én kamp, og da ble han byttet ut ved pause. I år har han spilt i 21 av 24 kamper, men aldri mer enn 30 minutter!
Synes det virker veldig merkelig, for fyren er jo et stort talent. Han har puttet syv ganger for Viking på de 570 minuttene han har fått spille siden han kom til klubben, og han har aldersbestemte landskamper. I følge VG vil Sigurdsson til en annen klubb etter sesongen, og Viking slipper ham nok relativt billig. Forøvrig er han bare 20 år gammel (83-modell) og relativt høy (188 cm).

jinxter

Jeg sjekket ut hva folk på noen svenske fora synes om spissene som ble nevnt i BA her om dagen, og dette er komentarene :

Igor Sypniewski
Only reason why Sypniewski isn't a regular starter for Poland is because he is in somekind of disput with the polish FA or media, I'm not 100%, but he's not willing to play for Poland or go back in anyway as I've understand it.
Unfortunatly for HBK, Sypniewski will prolly have to move, that's partly why Jonas Thern resigned. The club don't have the money to keep Synpiewski, and Thern wanting a better squad was now left with a worse one, which is why he's leaving.

Anyway, Sypniewski is an extremly pacey player, similiar to Henry's speed. He doesn't have Henry's techniuqe but he has been pretty lethal up front. He probably need a big target player next to him who can deliver passes to him as he's not one of those players that can do everything by his own.

Peter Ijeh
Ijeh on the other hand, IS just that. He got it all. He got pace, techniuqe, creativity and scores tons of goals.
He has formed a perfect attacking-pair with Niklas Skoog this year and as they are somewhat similiar players you can in one game see Skoog be the creative player who creates the chances while Ijeh scores on them and in the next game it's the other way around.
So if you could get Ijeh you will get a fantastic player.(Although it was only rumours but still, Barca was said to be after him last year...).

Mikael Andersson
A very good and useful player for Bajen that will be greatly missed.

Kruxleiven

Markus Ringberg børbli ny spiss. Han pøser inn mål. Hvis Rønningen går. Hvem skal vi da få inn? Jeg mener at Rønningen bør stå fast også i 2004.

Kruxleiven

Quote from: "Ricky"Jeg tror Hannes Sigurdsson hos Viking ville ha vært en lur investering. På to sesonger har Viking prestert å la ham spille i hele 33 kamper, men aldri mer enn 45 minutter! Han har bare startet én kamp, og da ble han byttet ut ved pause. I år har han spilt i 21 av 24 kamper, men aldri mer enn 30 minutter!
Synes det virker veldig merkelig, for fyren er jo et stort talent. Han har puttet syv ganger for Viking på de 570 minuttene han har fått spille siden han kom til klubben, og han har aldersbestemte landskamper. I følge VG vil Sigurdsson til en annen klubb etter sesongen, og Viking slipper ham nok relativt billig. Forøvrig er han bare 20 år gammel (83-modell) og relativt høy (188 cm).


Enig. Jeg ville tatt sjansen på han hvis jeg hadde vært manager. I Viking er det mer profilerte navn enn han som gjør at han ikke får spille.

BrannMann

Ragnvald soma!!!!!!!

Får vi tak i han vil brann få en helt ny offensiv kraft... Soma kaster jo praktisk takt ballen i mål..

trenger også en ny midstopper, en klassespiller til på midten og en stor kraftig hodesterk spiss som kan vinne dueller og flikke videre baller til Robbie(og score mål etter innkast fra Soma) Robbie og Petter er altfor like typer.
jokomelk og brød og seriegull!!!

jinxter


Christian

Funker ikkje med lange kast for Brann. Er jo ingen som tar imot i feltet. Det har vel og merke bedret seg litt i år, hovedsaklig pga Olofinjana, men Brann er fremdeles veldig langt ifra å være veldig farlig på høye baller i feltet...

Likevel; ser gjerne Soma på Brann. Han kan jo annet enn å kaste langt.

KennethS

akkurat det e jo en av grunnene til at Brann vil hente Kovacs eller en annen spiss med litt høyde, så vi kan bli farligere på dødball.
tå på Brann

Kagain


Pulekenn

Vil vi virkelig ha Kovacs til Brann?

Alvorlig?
Den som har begge beina i bakken, står stille

KennethS

ikkje for en hver pris ihvertfall.
tå på Brann

Sotraanda

NEI, vi vil for all del ikkje ha Kovacs!
ater, heter, hater NFF!

Ã?ge

Quote from: "Sotraanda"NEI, vi vil for all del ikkje ha Kovacs!


Tror han er et bedre alternativ enn mangen av de som har vært testet ut de siste årene.

Sotraanda

Skal Brann først hente en spiss, så prøv på Helstad eller Rusheldt, eller noen andre enn Kovacs.

Dette er ikke mannen Brann trenger!
ater, heter, hater NFF!

Ã?rnen

Tromsø er et av de lagene som skaper minst sjanser i tippeligaen i følge VG sine statistikker. Tromsø har bortsett fra noen kamper i høst stort sett hatt motgang, det kan psyke ut de fleste. Kovacs er toppskorer hos TIL (8 mål). Han puttet 14 mål på 14 kamper i 1.div i fjor. Han er stor og sterk, rask, aggressiv og nesten umulig å stoppe med lovlige midler. Han minner litt om Tsjekkias Jan Koller, ikke fullt så høy, men raskere og mer aggressiv. Tungt skudd, bra i lufta. Vi bør ta imot Kovacs med åpne armer. Brann skaper mer sjanser enn de fleste i tippeligaen. Mannen er bare 25 år, han vil garantert blomstre i Brann.

hjallisen

Skal vi istedet for Kovaks(Kojakk-cognac.whatever!!) hente inn Helstad og/eller Rushfelt, så burde vi heller tenke på en som er i Barcelona for tiden.. Patrick Kluivert har en klausul med at han kan gå til en annen klubb etter denne sesongen for 15mill NOK. Dette kan jo være noe for Brann så får vi en rævkjørt økonomi igjen... (les Tennfjord og Kottila, bare i litt mindre omfagn)

WAKE UP AND SMELL THE COFFEE folkens-Brann kan ikke plukke fra de øverste hyllene!! Hanne-derre cognac fyren fra TIL er jo stor og sterk-og i tillegg en av-om ikke den styggeste fotballspilleren i Norge. Kanskje han kunne skremt livdriten ut av forsvarsspillere mens frisøren gåller...?

Bare en tanke:)
ed beina plantet på bakken

KennethS

tå på Brann

Ã?ge

men årst sa når Brann var interisert i sommer at det kun var rævbk som var aktuelt i norge utenom tromsø.
Men ville heller brukt noen extra kr på Helstad eller Rushfeldt. Eller hva med Steffen Iversen, han er jo bosman til våren å sliter med spilletid i england. Så han hadde ikke blitt så dyr tror eg, og han holder bra tippeliganivå.

DÃ? FOR BRANN

ø for Brann

Bergen Sin Gutt

Steffen Iversen!?!? Han er i den kategorien av spillere hvor jeg rygger når jeg hører navnet blir nevnt. Hvorfor? Det burde være unødvendig å si. Kanskje han hadde fått 2 kamper på en hel sesong. Som innbytter. Resten av sesongen hadde han vært i England, Frankrike eller USA og operert alle veier, og når han hadde vært i Bergen hadde han hinket rundt på krykker...

jinxter

Når vi snakker om Iversen... Heggem hadde ikke vært så dumt. Han er jo ikke like skadeforfulgt som Iversen, han ble vel skadet, og så funnet for dårlig for Liverpool. Brann er jo ikke akkurat bortskjemt med gode høyrebacker, og Heggem er bedre enn Ophaug, selv om han har gjort sine ting bra. Heggem er vel også bosman eller free transfer eller noe, vet ikke om kontrakten hans allerede har gått ut, eller om den holder på å gjøre det.

Ã?ge

Heggem har vært klubbløs siden juni. Han sliter med skader endå etter det eg har hørt. Rævbk er interisert i han men tviler pga nettop skade situasjonen hans.

Kagain

Quote from: "KennethS"


Ser at han har scoret 8 mål, og det på et lag som omtrent ikke skaper sjanser. Hvor mange mål har �rst scoret?

Ã?ge

Moldes David Ljung vil ikke forlenge med Molde.
Tror han kunne blitt en bra forsterkning i forsvaret.

Yngve

Adrian Gashi hadde jo vert ein interesant spelar, han var jo heilt klart Vif sin beste spelar i går, og eg tvilar på at han er så interesert i å spele 1divisjon neste år..

jinxter

Peter Ijeh har enda ikke funnet seg en ny klubb. Malmø har akkurat nå de 3 beste spissene i Allsvenskan, og skal kvitte seg med Ijeh som er bosman spiller.

Vi trenger jo helt klart nye spisser, så Brann burde absolutt tenke på å kjøpe ham. Gjør jo ingenting om vi får en god en. Trenger ikke å være en middelmådig første division spiss.

Superjack

Eggen som trener, glem nye spillere.
Vi vinner serien i neste år, ja visst faen gjør vi det som i nittensekstitre.
Mjelde som assistent.
Brannsupporter.

Ã?ge

Ka skal vi med eggen?
Mjelde har vist bra trener potensial denne sesongen og fortjener å lede Brann videre som hovedtrener.

Sotraanda

Quote from: "Superjack"Eggen som trener, glem nye spillere.
Vi vinner serien i neste år, ja visst faen gjør vi det som i nittensekstitre.
Mjelde som assistent.


Helt latterlig av deg å sitte å uttale deg sånn om frelseren Mons, mens du heller vil ha den trønderske stor røykeren som du like godt kan kalle MR. ROSENBORG som trener i BRANN!

Du kan umulig ha tenkt deg godt nok om når du kom med dette utspillet.
ater, heter, hater NFF!

Go Up