• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Molde (Man. 25.04 18:00)

Started by abe78, April 16, 2011, 09:45:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

tem

til dels enig med at det muligens burde vært byttet
man var vel og klar til dette .
men akkurat da kjørte brann kampen og skapte store muligheter
det er nok derfor det ikke kom noen bytter mot slutten
i etterkant kan man nok si at man burde byttet , men det det trøkket brann hadde mot slutten skjønner jeg at kampen ble fullført uten endringer

ostraume

Synes Piotr gjorde en god kamp, han var vel så godt som feilfri? Hadde lite å gjøre, et par gode redninger og er sjanseløs på målene.

Synes for øvrig også det blir rett å bruke en keeper som åpenbart er hentet som 1. keeper og som har kontrakt i 3 år fremfor en falmet landslagskeeper som er Bosman.

edit: jeg synes ikke det er noe godt argument at noen "Opdal-hatere" ville gitt Opdal pes for 1. målet til Molde. Piotr kan ikke lastes for den, og det kunne heller ikke Opdal om han sto i mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

Noen korte kommentarer om mediehåndtering:

Jeg tror Brann ville ha tapt mye på å nekte spillere å uttale seg eller å gi dem manus foran intervjuer.

Troverdighet og ærlighet, mikset med respekt for andre, er noe av det viktigste når man skal uttale seg om en sak. Ordvalget har selvfølgelig også noe å si, men i lengden tror jeg respektfull åpenhet - også om at man er skuffet over et laguttak - er bedre med enn robotspillere som alltid lirer av seg 100 % uangripelige formuleringer.

Når det er sagt, synes jeg ikke Opdal sine uttalelser om at han ikke forstår trenerens begrunnelse og "forventer å bli målt ut fra" det han gjør i kamp (en implisitt, men likevel tydelig kritikk av treneren) er helt bra. Selvfølgelig ville det vært bedre å si at han er skuffet og ikke selv synes han har spilt seg ut, men at han vil fortsette å jobbe hardt for å bli et klart førstevalg. Men jeg synes samtidig det skal være litt takhøyde og at dette må kunne passere - så lenge det blir med dette fra Opdals side.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Henki

Hvorfor i alle dager stemte folk på Zsolt som banens beste i går?
Ballen skal fremover!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Quote from: Henki on April 26, 2011, 11:29:32 AM
Hvorfor i alle dager stemte folk på Zsolt som banens beste i går?


Fordi han var best?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheRock

Gårsdagens høydepunkt: Sakseskuddet til Juninho i krysset i pausen. Så nesten brydd ut med all applausen.

Halling

Quote from: TheRock on April 26, 2011, 19:09:23 PM
Gårsdagens høydepunkt: Sakseskuddet til Juninho i krysset i pausen. Så nesten brydd ut med all applausen.



For et mål! viser at det bor kvaliteter i den unge brassen! Hadde Skarsfjord turt å gjøre noen offensive bytter kunne det kanskje ha endt annerledes.  Mezquida stakkars varma opp i 2 timer, hadde han kommet innpå hadde han jo vært kjørt.

Klaus_Brann

Ja, det var herlig. Nesten rart at det ikke kom med på matchball. Uten at jeg vet om det gjorde det eller ei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Hvordan vurderer folk følgende situasjoner:

1) Straffe-situasjonen med Diego
2) Straffe-situasjonen med Mjelde
3) Handsen i MFK-feltet i 2.omg.
4) Trøyeholdingen i MFK-feltet i 2.omg.
5) Sævarssons gule kort
6) Hodeduellen mellom Ojo og Forren i forkant av 1-2.
Legg ned hele klubben!

DangerousDan

Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2011, 12:44:54 PM
Hvordan vurderer folk følgende situasjoner:

1) Straffe-situasjonen med Diego
2) Straffe-situasjonen med Mjelde
3) Handsen i MFK-feltet i 2.omg.
4) Trøyeholdingen i MFK-feltet i 2.omg.
5) Sævarssons gule kort
6) Hodeduellen mellom Ojo og Forren i forkant av 1-2.


Basert på tribunesyn, uten å ha sett tv-bilder:
1)Ingenting
2)Klar straffe
3)Ser ikke ut som hands for meg
4)Ikke noe spesielt
5)Helt latterlig, klokkeren blokkering
6)Husker ikke

Klaus_Brann

Fikk bare med meg 3, 5 og 6 godt nok fra tribunen og 3 ser ikke ut som hands, 5 er jeg også enig med Dan, det var en fin og dyktig takling av Birkir, og på den siste hadde det vært helt greit om Molde hadde fått frispark, det ser ut som Ojo gir en liten hoftesving eller dytt der, så Forren bommer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: DangerousDan on April 27, 2011, 12:52:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2011, 12:44:54 PM
Hvordan vurderer folk følgende situasjoner:

1) Straffe-situasjonen med Diego
2) Straffe-situasjonen med Mjelde
3) Handsen i MFK-feltet i 2.omg.
4) Trøyeholdingen i MFK-feltet i 2.omg.
5) Sævarssons gule kort
6) Hodeduellen mellom Ojo og Forren i forkant av 1-2.


Basert på tribunesyn, uten å ha sett tv-bilder:
1)Ingenting
2)Klar straffe
3)Ser ikke ut som hands for meg
4)Ikke noe spesielt
5)Helt latterlig, klokkeren blokkering
6)Husker ikke


1. Takling på ball, ingenting.
2. Var obstruksjon, så indirekte frispark.
3. Ballen ble skutt opp i arm/hånd på MFK-spilleren, ingenting.
4. Aner ikke.
5. Ingenting, skandale.
6. Aner ikke.
Ka du ve?

psv-hasund

1. Ingen straffe
2. Ingen straffe, kunne vært obstruksjon men ok å ikke blåse
3. Jeg ser ingen hands
4. Jeg ser ikke den heller
5. Ikke kort soleklart på ballen
6. Jeg ser ikke at Ojo er i ryggen på Forren, ikke frispark

krøvel vellevold


Situasjonen med Guastavino: Han blir jo løpt ned av han som ikke takler på ballen, så jeg vet ikke...

Situasjonen med Mjelde: MFK-spilleren holder rundt Mjelde i duellen.

Når det gjelder den handsen, så ser det ut til at ballen først går i brystet/magen på MFK-spilleren, for så å gå i armen. Men det er ikke lett å se.

Trøyeholdingen i 2.omg.: Jeg husker ikke hvem det var som var involvert, men jeg husker i hvert fall at det var en klar trøyeholding på en Brann-spiller inne i feltet.

Ojo vs Forren før 1-2: Kan virkelig ikke se den store kontakten mellom de to. Ja Ojo er kanskje borti sideflesket hans, men ingen klar dytt. Det er da lov med kroppskontakt i dueller?

I følge en MFK-supporter på denne Osdals blogg, så var taklingen til Sævarsson farefull og hensynsløs.
Legg ned hele klubben!

Christian

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2011, 09:15:41 AM
I følge en MFK-supporter på denne Osdals blogg, så var taklingen til Sævarsson farefull og hensynsløs.

Et nytt tilfelle av en imaginær takling. Sævarson blokkerer innlegget og Molde-spilleren løper på han. Ikkje ulikt en viss situasjon mot Tromsø for en tid tilbake. Vi skal sikker være glad islendingen vår ikkje ble utvist...

ostraume

Dommeren gir nok kortet for farefullt spill da Sæv kommer i høy fart.

Dette hadde vært fair nok om han faktisk hadde taklet rent på ball+mann, men dette var altså snakk om en ren blokkering av et innlegg, han var jo en halvmeter unna spilleren! Latterlig kort.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Det var vel ikke engang kontakt mellom de to før MFK-spilleren landet på beina til Sævarsson? MFK-spilleren var helt sikkert like forbauset over frisparket og det gule som vi er.
Ka du ve?

Go Up