• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2011

Started by krøvel vellevold, April 13, 2011, 21:09:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KEO

Har sett langt nede i juice glasset mitt, og der ble det vist noen oransje prikker... så da blir det Aalesund hjemme!!
Nu kør vi!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

KEO

Faens kvinnfolke fotball
Nu kør vi!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

Det ble bortekamp mot Fredrikstad  >:(. Langt fra uventet. Men hvilken dag blir det ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

KEO

Helvete Nixon!!!kast magen din
Nu kør vi!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Tom C

Aldri mer Obos....

Erlend

Bare å spille for 0-0 og straffekonk. Lett til finale

Nixon

Jeg tar på meg null skyld! Men det var vel totalt sett den verste trekningen. Vi får en vanskelig bortekamp, og oransjepakket får walk-over til finalen. Tenk å vasse rundt i Oslo med hauger av oransjekledde sunnmøringer...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

1925 var sist vi vant over FFK i cupen...
Legg ned hele klubben!

KEO

Quote from: krøvel vellevold on August 17, 2011, 20:27:39 PM
1925 var sist vi vant over FFK i cupen...


Da vinner vi.. dette laget gjør jo alt i mot statistikker i år!!
Nu kør vi!

Markmus

Får virkelig håpe NFF innser hvor jævla idiotisk cupsystemet er lagt opp nå.
Ka du ve?

skuteviken

Quote from: Markmus on August 17, 2011, 20:33:05 PM
Får virkelig håpe NFF innser hvor jævla idiotisk cupsystemet er lagt opp nå.


?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Speedy

Quote from: Nixon on August 17, 2011, 20:00:49 PM
Min magefølelse er ingen venn å stole på. Men den sier også Fredrikstad borte.


HÃ¥per du fÃ¥r dÃ¥rlig mage nÃ¥!  :-[
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

kabelmann

Møkkatrekning.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Det absolutt værste. Men Brann trivst med å slå undenfrå, så kanskje?


Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 20:22:41 PM
Det ble bortekamp mot Fredrikstad  >:(. Langt fra uventet. Men hvilken dag blir det ?


De sa vel at det ble enten 21. eller 22.
Men siden vi ble trukket sist, blir det vel 22.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tippetuppen

Statistisk sett så kan dette bli det 4 tapet mot FFK denne sesongen..
E det så nøye då

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 17, 2011, 20:25:55 PM
Jeg tar på meg null skyld! Men det var vel totalt sett den verste trekningen. Vi får en vanskelig bortekamp, og oransjepakket får walk-over til finalen. Tenk å vasse rundt i Oslo med hauger av oransjekledde sunnmøringer...


Tror Start tar det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on August 17, 2011, 20:34:00 PM
Quote from: Markmus on August 17, 2011, 20:33:05 PM
Får virkelig håpe NFF innser hvor jævla idiotisk cupsystemet er lagt opp nå.


?


Fordi vi IGJEN fikk bortebane. Mens de andre har hatt hjemmebane.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: KEO on August 17, 2011, 20:32:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 17, 2011, 20:27:39 PM
1925 var sist vi vant over FFK i cupen...


Da vinner vi.. dette laget gjør jo alt i mot statistikker i år!!


Eller med statistikken. Bare spør Rushfeldt...

Nei, dette blir vanskelig. Fredrikstad er proppfull av cuptradisjoner, og både lag og by kommer til å mobilisere stort.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on August 17, 2011, 20:36:16 PM
Det absolutt værste. Men Brann trivst med å slå undenfrå, så kanskje?


Er det virkelig det? Jeg hadde følt det værre hvis oransjepakket gikk til finalen på bekostning av oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 17, 2011, 20:38:52 PM
Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 20:22:41 PM
Det ble bortekamp mot Fredrikstad  >:(. Langt fra uventet. Men hvilken dag blir det ?


De sa vel at det ble enten 21. eller 22.
Men siden vi ble trukket sist, blir det vel 22.


Det er det jo TV som bestemmer. Vi får vel avspark kl 2210 eller noe sånt, slik at de kan dra seere til kveldsnytt i pausen.
Legg ned hele klubben!

Lister

Cup er jo NRK, de gir jo blanke faen i seere. Lisenspenger får de jo uansett.

Cupfinalen, minutt for minutt?
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: skuteviken on August 17, 2011, 20:34:00 PM
Quote from: Markmus on August 17, 2011, 20:33:05 PM
Får virkelig håpe NFF innser hvor jævla idiotisk cupsystemet er lagt opp nå.


?


Fredrikstad får spille både kvarten og semien på hjemmebane, mens Brann spiller begge på bortebane. Hvor faen i helvete er logikken?

Det tullet med reisebelastning må VEKK. Og så må må man ha full trekning tidligere, fra 3. runde og/eller når to elitelag blir satt opp mot hverandre.

Dagens system er innebygget urettferdig.
Ka du ve?

Klaus_Brann

I slike saker synes jeg det er rart at ikke TL-lagene reagerer mot NFF.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

August 17, 2011, 20:56:23 PM #179 Last Edit: August 17, 2011, 20:58:09 PM by eivhelle
Er det mulig å håpe at Borges blir solgt før overgangsvinduet stenger. Uten Borges er FFK en overkommelig motstander for Brann.

Ellers hadde det vel vært greit om man hadde hatt to kamper hjemme/borte i semifinalen for å gjøre det mer rettferdig.

Markmus

Quote from: eivhelle on August 17, 2011, 20:56:23 PM
Er det mulig å håpe at Borges blir solgt før overgangsvinduet stenger. Uten Borges er FFK en overkommelig motstander for Brann.


Brann får legge inn bud ;D
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: eivhelle on August 17, 2011, 20:56:23 PM
Er det mulig å håpe at Borges blir solgt før overgangsvinduet stenger. Uten Borges er FFK en overkommelig motstander for Brann.

Ellers hadde det vel vært greit om man hadde hatt to kamper hjemme/borte i semifinalen for å gjøre det mer rettferdig.


Ja, den løsninga er jeg enig i.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: eivhelle on August 17, 2011, 20:56:23 PM
Ellers hadde det vel vært greit om man hadde hatt to kamper hjemme/borte i semifinalen for å gjøre det mer rettferdig.


I alle fall når idiotsystemet er som det er. Faktisk ganske merkelig det ikke er dobbeltkamp.

NFF må sjekke datostempelet på cupen. "Utgått på dato" står det.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on August 17, 2011, 20:55:07 PM
I slike saker synes jeg det er rart at ikke TL-lagene reagerer mot NFF.


NFF gir jo faen. Om de legger om systemet til et rettferdig system, så vil de jo ikke kunne favorisere favorittklubben deres lenger (som likevel driter seg ut før cupfinalen).
Ka du ve?

Markmus

krøvel, jobb til deg. Brann har spilt 26 cup-semier. Hvor mange hjemme/borte-kamper har vi?

edit: Vet ikke hvor mange av disse som er dobbeltkamp dog.
Ka du ve?

dons599

Jeg fulgte med på hele trekningen, helt til det stod at brann skulle møte start på sør arena. Da skiftet jeg kanal.. Hva skjedde etter det? Blir det FFK i stede?? Har jeg drømt hele trekningen?

Hatleking

Quote from: dons599 on August 17, 2011, 21:08:23 PM
Jeg fulgte med på hele trekningen, helt til det stod at brann skulle møte start på sør arena. Da skiftet jeg kanal.. Hva skjedde etter det? Blir det FFK i stede?? Har jeg drømt hele trekningen?


Tydelegvis :s

blobby winters

Runde 4
Fredrikstad borte mot Odd
Brann hjemme mot Sogndal

Runde 5
Fredrikstad hjemme mot Molde
Brann borte mot Viking

Dvs 1 kamp borte og 1 kamp hjemme til hver lag.

Det ville vært like urettferdig for Fredrikstad å få bortekamp enn det er for oss. Akkurat som i FA Cupen i England må du godta "the luck of the draw". Cup er Cup.

La oss glemme urettferdigheter og fokusere på en spennende kamp i semi-en som vi ikke hadde beregnet med i begynnelsen av sesongen. Jeg gleder meg til en ny mulighet å slå Fredrikstad denne sesongen og jeg tror vi klarer det denne gangen selv om vi er på bortebane.

Gulløl

August 17, 2011, 21:23:34 PM #188 Last Edit: August 17, 2011, 21:25:29 PM by Gulløl
Hvor mye folk tar Fredrikstad Stadion ? Og hvor mye billetter tror dere at vi får ? Er vel en kamp som kan trekke rundt 1000 Brannsupportere selv om det er midtukekamp, tror dere ikke det ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: eivhelle on August 17, 2011, 20:56:23 PMEllers hadde det vel vært greit om man hadde hatt to kamper hjemme/borte i semifinalen for å gjøre det mer rettferdig.


Det har vært prøvd før. Og såvidt jeg husker var en av grunnene til at det ble endret at det ble for mange uinteressante returkamper. I f.eks. CL er det som oftest alltid jevnbyrdige lag når man kommer så langt som til semifinalen, men i den norske cupen kan det være større forskjell på lagene, og dermed kan det hele være avgjort etter første kamp. Men klart, det kan være noe å tenke på.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

eivhelle

Quote from: blobby winters on August 17, 2011, 21:13:47 PM
Runde 4
Fredrikstad borte mot Odd
Brann hjemme mot Sogndal

Runde 5
Fredrikstad hjemme mot Molde
Brann borte mot Viking

Dvs 1 kamp borte og 1 kamp hjemme til hver lag.

Det ville vært like urettferdig for Fredrikstad å få bortekamp enn det er for oss. Akkurat som i FA Cupen i England må du godta "the luck of the draw". Cup er Cup.

La oss glemme urettferdigheter og fokusere på en spennende kamp i semi-en som vi ikke hadde beregnet med i begynnelsen av sesongen. Jeg gleder meg til en ny mulighet å slå Fredrikstad denne sesongen og jeg tror vi klarer det denne gangen selv om vi er på bortebane.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 21:23:34 PM
Hvor mye folk tar Fredrikstad Stadion ? Og hvor mye billetter tror dere at vi får ? Er vel en kamp som kan trekke rundt 1000 Brannsupportere selv om det er midtukekamp, tror dere ikke det ?


13 300 tar den. Er det ikke 5 % vi har rett til?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Quote from: Klaus_Brann on August 17, 2011, 21:37:44 PM
Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 21:23:34 PM
Hvor mye folk tar Fredrikstad Stadion ? Og hvor mye billetter tror dere at vi får ? Er vel en kamp som kan trekke rundt 1000 Brannsupportere selv om det er midtukekamp, tror dere ikke det ?


13 300 tar den. Er det ikke 5 % vi har rett til?



10% dvs 1330 billetter om den tar 13300

Gulløl

Quote from: Hansakongen on August 17, 2011, 21:48:23 PM
10% dvs 1330 billetter om den tar 13300


1330 billetter høres bra ut, bør dekke behovet. Blir nok et himla liv og greit forspill før finalen 8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Quote from: Nixon on August 17, 2011, 21:27:36 PM
Quote from: eivhelle on August 17, 2011, 20:56:23 PMEllers hadde det vel vært greit om man hadde hatt to kamper hjemme/borte i semifinalen for å gjøre det mer rettferdig.


Det har vært prøvd før. Og såvidt jeg husker var en av grunnene til at det ble endret at det ble for mange uinteressante returkamper.


Eg hugsar ein kamp i 1995 som alle trudde kom til å verta keisam. Bomma der gitt.

Hansakongen

Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 22:03:08 PM
Quote from: Hansakongen on August 17, 2011, 21:48:23 PM
10% dvs 1330 billetter om den tar 13300


1330 billetter høres bra ut, bør dekke behovet. Blir nok et himla liv og greit forspill før finalen 8)

hansastril

Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 22:03:08 PM
Quote from: Hansakongen on August 17, 2011, 21:48:23 PM
10% dvs 1330 billetter om den tar 13300


1330 billetter høres bra ut, bør dekke behovet. Blir nok et himla liv og greit forspill før finalen 8)

Bra liv blir det nok. Bare synd at den blir ødelagt av Afrika trommene til plankehaugen.
Stolt og kry

Nedre Glomme

Stadion tar 12565 tilskuere. Jeg tror borteseksjonen er på ca 1500 stk. Gleder meg stort til å ta i mot Brann. Vi blir jo ofte kalt østlandets bergensere, så vi er på mange måter litt like. Stadion er forøvrig den beste i Norge i forhold til stemning. Dere får Norges mest akustiske borteseksjon, noe som kommer til å gjøre stemningen magisk. Jeg gleder meg storveis.

roaldinho

Quote from: Nixon on August 17, 2011, 21:27:36 PM
Quote from: eivhelle on August 17, 2011, 20:56:23 PMEllers hadde det vel vært greit om man hadde hatt to kamper hjemme/borte i semifinalen for å gjøre det mer rettferdig.


Det har vært prøvd før. Og såvidt jeg husker var en av grunnene til at det ble endret at det ble for mange uinteressante returkamper. I f.eks. CL er det som oftest alltid jevnbyrdige lag når man kommer så langt som til semifinalen, men i den norske cupen kan det være større forskjell på lagene, og dermed kan det hele være avgjort etter første kamp. Men klart, det kan være noe å tenke på.


De kan gjøre det som i Copa Libertadores sluttspillet. Hvis bortelaget vinner med 2 mål eller mer så blir returkampen strøket og ikke spilt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Nedre Glomme on August 17, 2011, 22:30:01 PM
Stadion tar 12565 tilskuere. Jeg tror borteseksjonen er på ca 1500 stk. Gleder meg stort til å ta i mot Brann. Vi blir jo ofte kalt østlandets bergensere, så vi er på mange måter litt like. Stadion er forøvrig den beste i Norge i forhold til stemning. Dere får Norges mest akustiske borteseksjon, noe som kommer til å gjøre stemningen magisk. Jeg gleder meg storveis.


En del av oss her inne var der for ca 2 måneder siden, og skal innrømme at det er en flott stadion og behagelig borteseksjon.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up