• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Haugesund - Brann 15.04 kl 19.00

Started by krakra, April 09, 2011, 21:13:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Hatleking on April 15, 2011, 19:53:53 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:51:53 PM
Quote from: Hatleking on April 15, 2011, 19:48:27 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:46:44 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 15, 2011, 19:39:45 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:37:54 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 15, 2011, 19:32:12 PM
Ikke mye bevis på at Bentley har vært så outstanding siste uken iallefall. Da skal visst krakra innpå også
Nei, jeg sittter her jeg.


Du tok nå av deg overtrekksdrakten,
Skarsfjord skal være glad for at jeg ikke er Haugen. For hadde jeg blitt satt innpå 30 sekunder før overtidens var ute hadde jeg blitt forbannet.

"Jeg har sagt at Haugen skal spille mye i år og det står jeg for. Kanskje allerede til helgen" - Rune Skarsfjord i torsdagens BA.


Kva masar du om? Han har kome inn som innbyttar i alle kampane. Mjelde var grei nok i dag.
Ja, 30 sekund. Vindundering. Elendig at han ikke senket Haugesund. Mjelde var god i første. Den siste halvtimen var han, som resten av angrepet, var han usynelig.

Haugen får mindre og mindre spilletid og det virker mer og mer om som at talentarbeid i år, som i fjor, blir noe man snakket varmt om i forsesongen for så å drite i når alvoret er i gang. I fjor var det Haugsdal som skulle spille mye. Han fikk sågar starte første kamp. De ble med fem kamper.

SKal man først gjøre et feigt bytte kan man jo ta det helt ut og sette innpå en forsvarsspiller, men Haugen kom vel innpå nettopp så Skarsfjord skal kunne si at han har kommet innpå i hver kamp. Imponerende at vi kom tilbake fra 3-1, men andreomgangen var veldig skuffende og preget av feighet.


Eller kanskje ville me demme opp for Haugesund? Det er ikkje noko feigt byte i det heile. Slik eg ser det, var dette uansett ikkje ein kamp for Haugen. Mjelde passa mykje betre i ein slik slitekamp. Han gjorde forresten ein grei 2. omgong òg.
Han startet andreomgangen bra, men falt og falt i kvalitet utover omgangen og var usynelig den siste halvdelen av andreomgangen. Selvfølgelig er det et feigt bytte. Vi gjør det for å hale ut tiden og sikre inn 3-3. Feigt. Eller kynisk om du vil. Da kunne han like godt satt inn en forsvarsspiller.

Nixon

Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:54:09 PM
Enda mer skremmende er det at han har vært så fantastisk på trening. Det skyldes jo ikke hans elendige innhopp dårlig form.


På en måte skremmende, men på en annen side er det betryggende at han er god på trening. Da er jo sjansen større for at han kommer til å gjøre det bedre på banen. Uendelig mye bedre enn at han faller gjennom på trening slik andre nykommere har gjort de siste årene.

Jeg skriver det på kontoen at han er vår nyeste spiller og ikke samspilt med laget. Men det bør selvsagt endre seg relativt raskt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Langhår on April 15, 2011, 19:49:24 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:46:44 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 15, 2011, 19:39:45 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:37:54 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 15, 2011, 19:32:12 PM
Ikke mye bevis på at Bentley har vært så outstanding siste uken iallefall. Da skal visst krakra innpå også
Nei, jeg sittter her jeg.


Du tok nå av deg overtrekksdrakten,
Skarsfjord skal være glad for at jeg ikke er Haugen. For hadde jeg blitt satt innpå 30 sekunder før overtidens var ute hadde jeg blitt forbannet.

"Jeg har sagt at Haugen skal spille mye i år og det står jeg for. Kanskje allerede til helgen" - Rune Skarsfjord i torsdagens BA.


Leser jeg feil, eller står det "kanskje"? Skarsfjord har sine ord i behold og jeg kan godt forstå at han vegret seg for å sette inne Haugen slik kampen utviklet seg. Hans manglende arbeidskapasitet kunne blitt skjebnesvanger og på bakgrunn av hans prestasjoner tidligere på dette nivået tror jeg heller ikke han kunne snudd kampbildet på egenhånd.
Han har sagt, ganske bastant, at Haugen skal spille masse i år. Det har han iallefall ikke stått for så langt. Jeg vet at du ikke er Haugens største fan, men har han tre skudd som bare var centimetre unna å gå inn og 2-3 gjennomspill som ga oss gode sjanser. På drøye 40 minutter spilletid. Så selvfølgelig kunne han snudd kampen på egenhånd. Han kunne iallefall gjort en bedre jobb en Bentley.

krakra

Quote from: Nixon on April 15, 2011, 19:58:06 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:54:09 PM
Enda mer skremmende er det at han har vært så fantastisk på trening. Det skyldes jo ikke hans elendige innhopp dårlig form.


På en måte skremmende, men på en annen side er det betryggende at han er god på trening. Da er jo sjansen større for at han kommer til å gjøre det bedre på banen. Uendelig mye bedre enn at han faller gjennom på trening slik andre nykommere har gjort de siste årene.

Jeg skriver det på kontoen at han er vår nyeste spiller og ikke samspilt med laget. Men det bør selvsagt endre seg relativt raskt.
Det er bra du er så tålmodig med noen av nykommerne da. Jeg forventer mer fra vår klart dyreste spiller. At han er lite samspilt er en ting, men forutenom det lille innhoppet mot LSK har jeg sett veldig lite av hans indiviuelle egenskaper. Stort sett blir han egoistisk og går seg fast.

Demba var jo også fantastisk på trening. Egenskaper vi aldri har sett i TL. Var det ikke noe sånt Mjelde sa?

Jose Arrogantio

Nekter å tro at Guastavino er beste dødballsskytteren vi har. Eneste dødballer som ikke ble skutt langt vekk var de Holmvik tok.

esp123

Det at han er lite samspilt er en ting, men han gikk jo glipp av hele sesongoppkjøringen og er nettopp tilbake etter et langt skadeavbrekk. Bentley kommer etter hvert.

krakra

Guastavinho er i alt han gjør en enten/eller-spiller. Enten er det strålende, eller elendig. Samme med dødballene. Få av dem er OK, enten så scorer han, eller som bommer han stort.

vekkreist

For en sjanse i slutten der da! Men keeperen til Haugesund kommer bra ut.

Alt i alt er uavgjort et OK resultat. og slik kampen ble, tar vi med oss poenget.



tem

vil jo si at det som virkelig var posetivt i dag var holdningen på 3-1
man kommer tilbake og "vinner" ett poeng
de siste års utgaver hadde tapt denne kampen etter 12 minutter og 2-1

fikk og i dag se det som kanskje er det største problemet .
mangelen på fart i forsvaret !
heller ikke spesielt imponerende keeperspill på 2-1

men jeg tar med meg holdningen som "snur" kampen som dagens glade

krakra

Quote from: esp123 on April 15, 2011, 20:06:45 PM
Det at han er lite samspilt er en ting, men han gikk jo glipp av hele sesongoppkjøringen og er nettopp tilbake etter et langt skadeavbrekk. Bentley kommer etter hvert.
Får virkelig håpe det. For han må heve seg 4-5 hakk hvis han ikke skal bli en flopp i år. Likevel var jo nettopp egoismen hans noe vi ble advart mot av Odd-fansen og jeg syns han virker veldig egotistisk til tider. Skal prøve på ting han ikke har sjans til å få til.

vekkreist

Quote from: tem on April 15, 2011, 20:07:47 PM
vil jo si at det som virkelig var posetivt i dag var holdningen på 3-1
man kommer tilbake og "vinner" ett poeng
de siste års utgaver hadde tapt denne kampen etter 12 minutter og 2-1

fikk og i dag se det som kanskje er det største problemet .
mangelen på fart i forsvaret !
heller ikke spesielt imponerende keeperspill på 2-1

men jeg tar med meg holdningen som "snur" kampen som dagens glade



ENIG

krakra

Håper Grorud er god nok til å danke ut Kalvenes, for han holder ikke mål. Jeg vet at mange syns han har vært bra hittill og stort sett er jeg enig, men han gir bort veldig billige mål og sjanser, både mot Haugesund, FFK og LSK. Da hjelper det ikke hvor god du spiller ellers.

Torp hadde sin kanskje dårligste dag på jobben i dag, men var likevel helt ok. Middels minus kanskje. Ojo var bra. Ikke like dominerende som alltid, men ett mål og en målgivende er mer enn godt nok. Zsolt spilte en god kamp, men gjør også en juniorfeil, som han heldigvis ikke blir straffet på. Holmvik var svak, Mjelde var god i 70 minutter, Guastavinho gir bort og scorer ett mål og var ellers svak, Austin var bra og backene  var middelmådige. Yaw kommer inn og gjør en god jobb og Bentley kommer inn og gjør en dårlig jobb.

Vi burde også takke Edvardsen for 1p i dag. Likevel tillater jeg meg å si at han var elendig og assistentdommeren må ha bommet på et titalls offside-avgjørelser.

vekkreist

Etter min mening helt riktig analyse av kampen

football

Quote from: Utmedsnolken on April 15, 2011, 19:01:44 PM
Quote from: Hatleking on April 15, 2011, 18:53:30 PM
Kva er det som skjer med Opdal på 2-1-målet? Hovudlaust å springe ut der.


Stod i mål på første situasjon, så tenkte vel å variere litt. Kalvenes blir jo løpt rett ifra på begge situasjonene, så han fortjener mer skyld enn Opdal for de to første.

Det handler ikke om at han ble løpt fra. Stopperne var for seine i hodet og tok ikke ut bakrommet tidlig nok. Er man ikke nok på hugget i de situasjonene så er spissene i full fart før stopper i det hele tatt har begynt å løpe. i den situasjonen var både kalven og presset fra midtbanen for svakt.
2-1-målet er definitivt Opdal sitt. Kalvenes løp jo opp og skjærte inn mot Sørum da plutselig Opdal kom ut og fucka opp.

krakra

Ja, jeg tror også at Kalvenes ville avverget 2-1 hvis ikke Opdal hadde kommet ut for å leke. Likevel var Kalvenes vår dårligste spiller i førsteomgang. Han burde vært utvist og rotet det til flere ganger enn de han ble straffet for. Hans dårligste kamp for Brann så langt siden comebacket. Han er en gammel mann. Kanskje er det greit med en pause? Tre gule på fire kamper står det uansett respekt av.

Jose Arrogantio

Fint å se Amankwah gjøre en grei jobb i Kalvenes' plass, regner med at han starter mot Molde, tviler på at Grorud er i form helt ennå.

eivhelle

Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:58:38 PM
Quote from: Langhår on April 15, 2011, 19:49:24 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:46:44 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 15, 2011, 19:39:45 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 19:37:54 PM
Quote from: Utmedsnolken on April 15, 2011, 19:32:12 PM
Ikke mye bevis på at Bentley har vært så outstanding siste uken iallefall. Da skal visst krakra innpå også
Nei, jeg sittter her jeg.


Du tok nå av deg overtrekksdrakten,
Skarsfjord skal være glad for at jeg ikke er Haugen. For hadde jeg blitt satt innpå 30 sekunder før overtidens var ute hadde jeg blitt forbannet.

"Jeg har sagt at Haugen skal spille mye i år og det står jeg for. Kanskje allerede til helgen" - Rune Skarsfjord i torsdagens BA.


Leser jeg feil, eller står det "kanskje"? Skarsfjord har sine ord i behold og jeg kan godt forstå at han vegret seg for å sette inne Haugen slik kampen utviklet seg. Hans manglende arbeidskapasitet kunne blitt skjebnesvanger og på bakgrunn av hans prestasjoner tidligere på dette nivået tror jeg heller ikke han kunne snudd kampbildet på egenhånd.
Han har sagt, ganske bastant, at Haugen skal spille masse i år. Det har han iallefall ikke stått for så langt. Jeg vet at du ikke er Haugens største fan, men har han tre skudd som bare var centimetre unna å gå inn og 2-3 gjennomspill som ga oss gode sjanser. På drøye 40 minutter spilletid. Så selvfølgelig kunne han snudd kampen på egenhånd. Han kunne iallefall gjort en bedre jobb en Bentley.


Det hadde nok helt klart vært et bedre bytte med Haugen i stedet for Bently. Men jeg har stor forståelse for at Skarsfjord ventet i det lengste med det siste byttet fordi Austin hadde fått seg flere solide trøkker i det beinet han allerede var skadet i. Man kunne i verste fall spillt den siste delen av kampen med 10 mann hvis Austin fikk en trøkk til.

Men vi vil etter hvert merke slitasje på spillerene i troppen og da vil nok Haugen etter hvert få mye mer spilletid.

Men det blir uansett endringer i førsteoppstillingen i neste kamp fordi Kalvenes har karantene. Da håper jeg også at vi får se Pjotr bak stengene for første gang denne sesongen. Opdal var ingen matchvinner for oss i denne kampen og viser nok en gang at han er for utrygg i feltarbeidet.

Chrisstah

Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:08:02 PM
Quote from: esp123 on April 15, 2011, 20:06:45 PM
Det at han er lite samspilt er en ting, men han gikk jo glipp av hele sesongoppkjøringen og er nettopp tilbake etter et langt skadeavbrekk. Bentley kommer etter hvert.
Får virkelig håpe det. For han må heve seg 4-5 hakk hvis han ikke skal bli en flopp i år. Likevel var jo nettopp egoismen hans noe vi ble advart mot av Odd-fansen og jeg syns han virker veldig egotistisk til tider. Skal prøve på ting han ikke har sjans til å få til.


Han har ikke trent med ball siden november , så å forvente at han er i slag 2 uker etter han kom tilbake er vel litt i drøyeste laget? det er nesten 5 mnd borte. Han må bare få lagt et brukbart treningsgrunnlag så får vi bare håpe at han har funnet følingen og formen til Austin reiser vekk.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Quote from: Chrisstah on April 15, 2011, 20:32:48 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:08:02 PM
Quote from: esp123 on April 15, 2011, 20:06:45 PM
Det at han er lite samspilt er en ting, men han gikk jo glipp av hele sesongoppkjøringen og er nettopp tilbake etter et langt skadeavbrekk. Bentley kommer etter hvert.
Får virkelig håpe det. For han må heve seg 4-5 hakk hvis han ikke skal bli en flopp i år. Likevel var jo nettopp egoismen hans noe vi ble advart mot av Odd-fansen og jeg syns han virker veldig egotistisk til tider. Skal prøve på ting han ikke har sjans til å få til.


Han har ikke trent med ball siden november , så å forvente at han er i slag 2 uker etter han kom tilbake er vel litt i drøyeste laget? det er nesten 5 mnd borte. Han må bare få lagt et brukbart treningsgrunnlag så får vi bare håpe at han har funnet følingen og formen til Austin reiser vekk.

Hva skal Bentley gjøre når Austin reiser vekk? At han har dårlig treningsgrunnlag er greit nok, men da ser jeg ikke poenget med å hive ham innpå i over en halvtime når vi ikke har en trygg ledelse.

Uansett så forventer jeg at Bentley blir en dominerende spiller for oss i år. Det må han hvis han skal forsvare prislappen. Han har vært veldig langt unna det så langt. Jeg har knapt sett tendenser.

Jose Arrogantio

Bentley viste noen fine dribleferdigheter, men var ellers ganske anonym. Men regner med at det kommer seg, uansett for tidlig å kalle ham flopp.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on April 15, 2011, 20:40:01 PM
Bentley viste noen fine dribleferdigheter, men var ellers ganske anonym. Men regner med at det kommer seg, uansett for tidlig å kalle ham flopp.
Det er selvfølgelig for tidlig å kalle ham en flopp, men det er ikke for tidlig å si at han bør heve seg mange hakk hvis han ikke skal bli en flopp. Han er vår dyreste signering og når sesongen er over burde han har vært vår beste nykommer(tilgir ham riktignok selv om han ikke er bedre enn gullegget Ojo). Så langt har han fremstått som den dårligste. Iallefall av de som forventes å bidra i år. Juninho og Nico får være litt utenfor.

abe78

Fyren har jo nesten vært ute et halvt år nå. Trenger mye mer tid før han er tilbake. Synes også du overdriver kritikken i dag. Bentley var helt ok, men ikke noe mer.
.og husk!

krakra

Quote from: abe78 on April 15, 2011, 20:46:37 PM
Fyren har jo nesten vært ute et halvt år nå. Trenger mye mer tid før han er tilbake. Synes også du overdriver kritikken i dag. Bentley var helt ok, men ikke noe mer.
Holmvik var helt ok. Bentley var dårligere. Han skal selvfølgelig få tid på seg, men hvis grunntreningen er grunnen til at han er så svak så er det ingen grunn til å la ham spille så mye. Han spilte jo en hel omgang sist og en halvtime denne gangen.

Belfort

Man kan da faen ikke dømme Bentley når han ikke har hatt en normal oppkjøring. Husk at både Vaagan Moen og Huseklepp brukte hele vårsesongen på og komme i form når de ble skadet sine respektive forsesonger.

Chrisstah

Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:34:20 PM
Quote from: Chrisstah on April 15, 2011, 20:32:48 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:08:02 PM
Quote from: esp123 on April 15, 2011, 20:06:45 PM
Det at han er lite samspilt er en ting, men han gikk jo glipp av hele sesongoppkjøringen og er nettopp tilbake etter et langt skadeavbrekk. Bentley kommer etter hvert.
Får virkelig håpe det. For han må heve seg 4-5 hakk hvis han ikke skal bli en flopp i år. Likevel var jo nettopp egoismen hans noe vi ble advart mot av Odd-fansen og jeg syns han virker veldig egotistisk til tider. Skal prøve på ting han ikke har sjans til å få til.


Han har ikke trent med ball siden november , så å forvente at han er i slag 2 uker etter han kom tilbake er vel litt i drøyeste laget? det er nesten 5 mnd borte. Han må bare få lagt et brukbart treningsgrunnlag så får vi bare håpe at han har funnet følingen og formen til Austin reiser vekk.

Hva skal Bentley gjøre når Austin reiser vekk? At han har dårlig treningsgrunnlag er greit nok, men da ser jeg ikke poenget med å hive ham innpå i over en halvtime når vi ikke har en trygg ledelse.

Uansett så forventer jeg at Bentley blir en dominerende spiller for oss i år. Det må han hvis han skal forsvare prislappen. Han har vært veldig langt unna det så langt. Jeg har knapt sett tendenser.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:48:07 PM
Quote from: abe78 on April 15, 2011, 20:46:37 PM
Fyren har jo nesten vært ute et halvt år nå. Trenger mye mer tid før han er tilbake. Synes også du overdriver kritikken i dag. Bentley var helt ok, men ikke noe mer.
Holmvik var helt ok. Bentley var dårligere. Han skal selvfølgelig få tid på seg, men hvis grunntreningen er grunnen til at han er så svak så er det ingen grunn til å la ham spille så mye. Han spilte jo en hel omgang sist og en halvtime denne gangen.


Ved å gi ham kamptrening kommer han jo raskere i form, og når han er "outstanding" på trening er det vel tillatt å håpe han er på vei til kampform og at en halvtime utpå er riktig.

Forresten, mer enn en sesong han skal spille for oss, han trenger ikke være super hele denne sesongen for å være verdt pengene om han gjør jobben sin de kommende også.


Ellers håper jeg også å se Nico utpå der, spennende spiller som jeg gjerne vil se mer av.

krakra

Bentley kommer da ikke til å fylle noe tomrom etter Austin. Hvis det ikke kan forventes at han presterer bedre enn mot FFK og Haugesund bør han heller ikke få så mye spilletid som han har fått. Han har jo visstnok vært dominerende på trening. Skremmende at han får så lite av dette ut i kamp. Egoismen hans blir uansett feil å tilskrive manglende trening.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on April 15, 2011, 20:52:07 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:48:07 PM
Quote from: abe78 on April 15, 2011, 20:46:37 PM
Fyren har jo nesten vært ute et halvt år nå. Trenger mye mer tid før han er tilbake. Synes også du overdriver kritikken i dag. Bentley var helt ok, men ikke noe mer.
Holmvik var helt ok. Bentley var dårligere. Han skal selvfølgelig få tid på seg, men hvis grunntreningen er grunnen til at han er så svak så er det ingen grunn til å la ham spille så mye. Han spilte jo en hel omgang sist og en halvtime denne gangen.


Ved å gi ham kamptrening kommer han jo raskere i form, og når han er "outstanding" på trening er det vel tillatt å håpe han er på vei til kampform og at en halvtime utpå er riktig.


Ellers håper jeg også å se Nico utpå der, spennende spiller som jeg gjerne vil se mer av.
Det kommer jo ann på hva han mangler. Men jeg syns det blir for lett å unnskylde ham for manglende form når han istedenfor å gi en enkel pasning velger å prøve å drible av flere menn. Han går seg ofte fast når han har enkle og konstruktive alternativer og det er noe han har blitt kritisert for i Odd også.

Jeg tror det vil ta lengre tid enn til sommeren å få Bentley til å fungerende optimalt i Brann. Han minner endel om Guastavinho, selv om Guastavinho hadde en god start, og det tok lang tid å få ham til å fungere. Han er jo fortsatt litt for ustabil.

Kjell249

Ingen vits å spre usannheter Stråhmyr. Ganger du prisen til Bentley med 2 så er du fremdeles under beløpet vi gav for Austin.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

April 15, 2011, 20:55:28 PM #179 Last Edit: April 15, 2011, 20:57:14 PM by krakra
Quote from: Kjell249 on April 15, 2011, 20:54:55 PM
Ingen vits å spre usannheter Stråhmyr. Ganger du prisen til Bentley med 2 så er du fremdeles under beløpet vi gav for Austin.
Hva har Austin med saken å gjøre? Helt annet marked.

Forøvrig ganske vilt å kalle meg Stråmyhr bare fordi jeg mener at Haugen bør spille fast. Jeg er vel blant de som har vært mest positive til nykjøpene og årets sesong, men andre har sutret om nedrykkstrid og adeccoligaklasse. Det betyr ikke at ikke jeg også kan være kritisk.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:54:04 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 15, 2011, 20:52:07 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:48:07 PM
Quote from: abe78 on April 15, 2011, 20:46:37 PM
Fyren har jo nesten vært ute et halvt år nå. Trenger mye mer tid før han er tilbake. Synes også du overdriver kritikken i dag. Bentley var helt ok, men ikke noe mer.
Holmvik var helt ok. Bentley var dårligere. Han skal selvfølgelig få tid på seg, men hvis grunntreningen er grunnen til at han er så svak så er det ingen grunn til å la ham spille så mye. Han spilte jo en hel omgang sist og en halvtime denne gangen.


Ved å gi ham kamptrening kommer han jo raskere i form, og når han er "outstanding" på trening er det vel tillatt å håpe han er på vei til kampform og at en halvtime utpå er riktig.


Ellers håper jeg også å se Nico utpå der, spennende spiller som jeg gjerne vil se mer av.
Det kommer jo ann på hva han mangler. Men jeg syns det blir for lett å unnskylde ham for manglende form når han istedenfor å gi en enkel pasning velger å prøve å drible av flere menn. Han går seg ofte fast når han har enkle og konstruktive alternativer og det er noe han har blitt kritisert for i Odd også.


Det er i så fall noe Skarsfjord får ta tak i. Tror det bedrer seg dessuten når han blir mer samkjørt med laget.

Rart forresten hvor rask du er til å dømme en ute av form Bentley, mens du maner til tålmodighet med Haugen når hans mangler påpekes.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on April 15, 2011, 20:58:59 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:54:04 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 15, 2011, 20:52:07 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:48:07 PM
Quote from: abe78 on April 15, 2011, 20:46:37 PM
Fyren har jo nesten vært ute et halvt år nå. Trenger mye mer tid før han er tilbake. Synes også du overdriver kritikken i dag. Bentley var helt ok, men ikke noe mer.
Holmvik var helt ok. Bentley var dårligere. Han skal selvfølgelig få tid på seg, men hvis grunntreningen er grunnen til at han er så svak så er det ingen grunn til å la ham spille så mye. Han spilte jo en hel omgang sist og en halvtime denne gangen.


Ved å gi ham kamptrening kommer han jo raskere i form, og når han er "outstanding" på trening er det vel tillatt å håpe han er på vei til kampform og at en halvtime utpå er riktig.


Ellers håper jeg også å se Nico utpå der, spennende spiller som jeg gjerne vil se mer av.
Det kommer jo ann på hva han mangler. Men jeg syns det blir for lett å unnskylde ham for manglende form når han istedenfor å gi en enkel pasning velger å prøve å drible av flere menn. Han går seg ofte fast når han har enkle og konstruktive alternativer og det er noe han har blitt kritisert for i Odd også.


Det er i så fall noe Skarsfjord får ta tak i. Tror det bedrer seg dessuten når han blir mer samkjørt med laget.

Rart forresten hvor rask du er til å dømme en ute av form Bentley, mens du maner til tålmodighet med Haugen når hans mangler påpekes.
Haugen har vært bedre enn Bentley. Dessuten var Bentley vår klart dyreste signering dette vinduet og han er tre år eldre enn Haugen. Så selvfølgelig hra jeg større forventinger til ham enn Haugen. Jeg forventer at Haugen skal gå inn og utkonkurere Mjelde og ellers gjøre en helt ok jobb denne sesongen. Om 2-3 tror jeg han vil være en nøkkelspiller. Bentley forventer jeg skal bli en nøkkelspiller allerede i år. Han var tross alt veldig dyr(i forhold til vår økonomi og markedet ellers) og ble hentet som Huseklepss erstatter.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:54:04 PM


Jeg tror det vil ta lengre tid enn til sommeren å få Bentley til å fungerende optimalt i Brann. Han minner endel om Guastavinho, selv om Guastavinho hadde en god start, og det tok lang tid å få ham til å fungere. Han er jo fortsatt litt for ustabil.


Om det tar lengre tid enn til sommeren tviler jeg på, så lenge vi matcher han riktig og han unngår flere skader. Dessuten har han vel signert for tre år, så om han ikke holder helt nivået man forventer første sesongen men gjør opp for det de to kommende er det greit.

Minner meg litt om Diego ja, med egoismen også. Men Guastavino er gull verdt for laget nå, blir Bentley like god er han verdt pengene.

osoerli

Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:08:02 PM
Quote from: esp123 on April 15, 2011, 20:06:45 PM
Det at han er lite samspilt er en ting, men han gikk jo glipp av hele sesongoppkjøringen og er nettopp tilbake etter et langt skadeavbrekk. Bentley kommer etter hvert.
Får virkelig håpe det. For han må heve seg 4-5 hakk hvis han ikke skal bli en flopp i år. Likevel var jo nettopp egoismen hans noe vi ble advart mot av Odd-fansen og jeg syns han virker veldig egotistisk til tider. Skal prøve på ting han ikke har sjans til å få til.

Min skepsis var at han går for mykje med ball når han har gode pasningsalternativ framfor seg.  Om han ikkje får eit kraftig spark bak og det raskt, er eg redd denne mannen kjem til å drepa mange av våre kontringar i år.  Altfor tidleg å avskriva dog.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on April 15, 2011, 21:04:32 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:08:02 PM
Quote from: esp123 on April 15, 2011, 20:06:45 PM
Det at han er lite samspilt er en ting, men han gikk jo glipp av hele sesongoppkjøringen og er nettopp tilbake etter et langt skadeavbrekk. Bentley kommer etter hvert.
Får virkelig håpe det. For han må heve seg 4-5 hakk hvis han ikke skal bli en flopp i år. Likevel var jo nettopp egoismen hans noe vi ble advart mot av Odd-fansen og jeg syns han virker veldig egotistisk til tider. Skal prøve på ting han ikke har sjans til å få til.

Min skepsis var at han går for mykje med ball når han har gode pasningsalternativ framfor seg.  Om han ikkje får eit kraftig spark bak og det raskt, er eg redd denne mannen kjem til å drepa mange av våre kontringar i år.  Altfor tidleg å avskriva dog.
Enig i alt. Han er for egoistisk, men skal selvfølgelig få mer tid på seg. Likevel bør han være den mest størst forventinger mot seg av nykommerne. Han har en fet prislapp å forsvare.

Chrisstah

Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:52:18 PM
Bentley kommer da ikke til å fylle noe tomrom etter Austin. Hvis det ikke kan forventes at han presterer bedre enn mot FFK og Haugesund bør han heller ikke få så mye spilletid som han har fått. Han har jo visstnok vært dominerende på trening. Skremmende at han får så lite av dette ut i kamp. Egoismen hans blir uansett feil å tilskrive manglende trening.


Har du hørt om å kompensere? Blir vi styrket offensiv, så kanskje ikke det blir så fantastisk dårlig at Austin er borte. Hadde vi mistet Austin akkurat nå , så hadde det vært krise.

Enig at han kanskje ikke burde spille så mye om han ikke utgjør noe forskjell, men på en annen side så sier det nok litt om de andre kvalitetene vi har på benken. Bentley er uansett så god at han KAN finne på å gjøre noe selvom han er helt ute av form. Vi så glimt av det mot Lsk, men dog enig at Haugen burde stå foran i køen. Egoismen kan ikke unnskyldes, men jeg tror det har noe med at han ikke er skikkelig samspilt med resten av gjengen.

At du allerede begynner å hinte til flopp stempelet for være på din regning, for min del håper jeg han begynner å prestere litt og litt frem mot sommeren og at han holder et stabilt høyt nivå gjennom hele høsten.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

osoerli

Er pensjonsalderen for linjemenn for høg?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 15, 2011, 21:01:38 PM
Haugen har vært bedre enn Bentley. Dessuten var Bentley vår klart dyreste signering dette vinduet og han er tre år eldre enn Haugen. Så selvfølgelig hra jeg større forventinger til ham enn Haugen. Jeg forventer at Haugen skal gå inn og utkonkurere Mjelde og ellers gjøre en helt ok jobb denne sesongen. Om 2-3 tror jeg han vil være en nøkkelspiller. Bentley forventer jeg skal bli en nøkkelspiller allerede i år. Han var tross alt veldig dyr(i forhold til vår økonomi og markedet ellers) og ble hentet som Huseklepss erstatter.


Haugen fikk også en full sesongoppkjøring. Og hvis du forventer at han skal utkonkurrere kapteinen vår forventer du mer enn at gjør en "helt ok jobb", bortsett fra FFK kampen har Mjelde gjort en grei jobb.

Bentley har skuffet så langt, men å gi ham den spilletiden han har fått så langt har vært helt riktig. Nettopp med tanke på prisen er det vel greit å få ham i kampform tidligst mulig.

krakra

Quote from: Chrisstah on April 15, 2011, 21:05:54 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 20:52:18 PM
Bentley kommer da ikke til å fylle noe tomrom etter Austin. Hvis det ikke kan forventes at han presterer bedre enn mot FFK og Haugesund bør han heller ikke få så mye spilletid som han har fått. Han har jo visstnok vært dominerende på trening. Skremmende at han får så lite av dette ut i kamp. Egoismen hans blir uansett feil å tilskrive manglende trening.


Har du hørt om å kompensere? Blir vi styrket offensiv, så kanskje ikke det blir så fantastisk dårlig at Austin er borte. Hadde vi mistet Austin akkurat nå , så hadde det vært krise.

Enig at han kanskje ikke burde spille så mye om han ikke utgjør noe forskjell, men på en annen side så sier det nok litt om de andre kvalitetene vi har på benken. Bentley er uansett så god at han KAN finne på å gjøre noe selvom han er helt ute av form. Vi så glimt av det mot Lsk, men dog enig at Haugen burde stå foran i køen. Egoismen kan ikke unnskyldes, men jeg tror det har noe med at han ikke er skikkelig samspilt med resten av gjengen.

At du allerede begynner å hinte til flopp stempelet for være på din regning, for min del håper jeg han begynner å prestere litt og litt frem mot sommeren og at han holder et stabilt høyt nivå gjennom hele høsten.
Vel, dette har jo vært argumentet for å bruke Mjelde for Haugen. Haugen er klart bedre offensivt, men dårligere defensivt. Så derfor bruker vi Mjelde.

Uansett så kommer vil til å savne Austin med mindre noen på laget viser at de kan gå inn og utfylle rollen hans. Det hjelper ikke med folk som er gode med ballen hvis vi ikke har folk til å vinne ballen. Der er Austin vår suverent beste spiller.

En Bentley på toppnivået han holdt med Odd blir viktig både med og uten Austin.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on April 15, 2011, 21:08:04 PM
Quote from: krakra on April 15, 2011, 21:01:38 PM
Haugen har vært bedre enn Bentley. Dessuten var Bentley vår klart dyreste signering dette vinduet og han er tre år eldre enn Haugen. Så selvfølgelig hra jeg større forventinger til ham enn Haugen. Jeg forventer at Haugen skal gå inn og utkonkurere Mjelde og ellers gjøre en helt ok jobb denne sesongen. Om 2-3 tror jeg han vil være en nøkkelspiller. Bentley forventer jeg skal bli en nøkkelspiller allerede i år. Han var tross alt veldig dyr(i forhold til vår økonomi og markedet ellers) og ble hentet som Huseklepss erstatter.


Haugen fikk også en full sesongoppkjøring. Og hvis du forventer at han skal utkonkurrere kapteinen vår forventer du mer enn at gjør en "helt ok jobb", bortsett fra FFK kampen har Mjelde gjort en grei jobb.

Bentley har skuffet så langt, men å gi ham den spilletiden han har fått så langt har vært helt riktig. Nettopp med tanke på prisen er det vel greit å få ham i kampform tidligst mulig.
Vel, jeg forventer at Haugen er bedre enn Mjelde. Det er forventingene jeg har til Haugen. Om det gir ham spilletid eller ikke er jo opp til Skarsfjord.

Jeg syns Mjelde har vært blant våre 2-3 svakeste spillere i de tre første kampene. I dag fikk han en opptur og spilte en god kamp. Ikke bare fordi han scorte og var innvolvert i 3-3, men også fordi han hadde noen gode pasninger offensivt og var en brukbar playmaker. Få geniale pasninger, men høyere treffprosent enn i de tidligere kampene. Alt i alt var han, sammen med Austin og Ojo, vår beste spiller.

Man kan ikke unnskylde at med manglende kampform. Egoismen hans var noe han slet med i Odd også. I tillegg til at han spilte enkelte elendige kamper.

osoerli

Ellers var det dårlegare press på ballfører i denne kampen enn dei 3 føregåande.  No flyttar Haugesund føttene raskt og kjem med mange folk, så sånn sett er dette ein vanskelegare kamp.  Men det er framleis slik at det beste tidspunktet å ta ballen frå ein motstandar er innanfor 2 sekund etter at han har motteke den.  Presset skal starta i det pasningen blir spelt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 15, 2011, 21:11:35 PM

Man kan ikke unnskylde at med manglende kampform. Egoismen hans var noe han slet med i Odd også. I tillegg til at han spilte enkelte elendige kamper.


Ja, egoismen kan bli et problem, håper Skarsfjord tar tak i det.

Giles

Austin var i grunnen den eneste som var god kampen i gjënnom, Zolt spillte seg opp og Ojo gjorde igjen mye bra under dårlige arbeidsforhold. Ellers var det mye av og på, mest av.
Ikke enig i at Mjelde var spesielt god men bedre enn tidligere kamper. Opdal gjør en avgjørende feil ellers helt greit.
Bentley må ganske enkelt få spillle på det han er god på og trenger i likhet med Haugen mer spilletid og tillit for å fungere bra.
Tempo er en annen akilleshæl i mannskapet. Zolt, Kalvenes, Fakiri og Torp har problemer som må kompenseres med smartness, men i dag var det tydelig spesielt for Kalvenes at det ikke alltid er mulig.

Torvanger

Opdal - Elendig, spiller ikke Piotr mot Molde må man begynne å lure på hva som skal til.

Sævarsson - Gjorde seg vel ikke bort

Kalvenes - Synd at ikke den røffe stilen han har tatt med seg fra England blir akseptert i TL. Ok.

Zsolt - En suveren spiller, Branns klipp bak.

Fakiri - Blir overløpt, men gjør seg ikke veldig bort

Torp - Mye unødvendige balltap, lar ofte spillere komme unødig tett i seg før han leverer, skummelt på dårlige baner. Uansett godkjent.

Guastav - 2011 er Guastavs år.

Mjelde - Har åpnet scoringskontoen, det er mer i vente derfra.

Holmvik - God.

Ojo - Leverer igjen

Yaw - Skapte ro i forsvaret, bør spille fast. Kalvenes på en av backene?

Bentley - Har en sinnsyk ro med ballen, herlig å se når han snurrer med motstandernes forsvarere, når gresmattene kommer seg, og i de kunstgresskampene Brann spiller borte, vil han komme mer til sin rett.

krakra

Morsomt at den eneste spilleren du strengt tatt kritiserer er Opdal Torvanger. Ikke overraskende dog. Opdal må ta skylden for 2-1, men det var ikke bare han som var dårlig i dag.

Belfort

Quote from: Torvanger on April 15, 2011, 21:26:26 PM


Kalvenes - Synd at ikke den røffe stilen han har tatt med seg fra England blir akseptert i TL. Ok.


Yaw - Skapte ro i forsvaret, bør spille fast. Kalvenes på en av backene?




Hjeper ikke og være knallhard når du gang på gang er håpløst på etterskudd. Når jeg ser på Kalven tenker jeg på Torjus Hansen som ble sammenlignet med et esel av engelsk presse etter Arsenal-Rbk i CL 2004. Han flytter beina noe utrolig seint.

krakra

VGs børs hr ikke kommet ennå, men Tv2 gir Zsolt en 7er. Den syns jeg var litt vill. Dette var ikke hans beste kamp i år.



football

Quote from: Belfort on April 15, 2011, 21:39:10 PM
Quote from: Torvanger on April 15, 2011, 21:26:26 PM


Kalvenes - Synd at ikke den røffe stilen han har tatt med seg fra England blir akseptert i TL. Ok.


Yaw - Skapte ro i forsvaret, bør spille fast. Kalvenes på en av backene?




Hjeper ikke og være knallhard når du gang på gang er håpløst på etterskudd. Når jeg ser på Kalven tenker jeg på Torjus Hansen som ble sammenlignet med et esel av engelsk presse etter Arsenal-Rbk i CL 2004. Han flytter beina noe utrolig seint.

Tror nok den litt keitete stilen forsterker det inntykket en del har om at det går seint.  

Go Up