• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Brann - FFK 9.4.2011 kl 16.00

Started by vebo, April 06, 2011, 11:27:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Snart ny kamp! Fint vær er det også meldt.

Noen som har peiling på hvilken stand matten er i?

Forøvrig så tror jeg at vi bør starte med samme tropp. Om Austin er ute så foreslår jeg Zsolt på hans midtbaneplass og Yaw inn i midtforsvaret. Tror ikke Haugen eller Mjelde har defensive egenskaper gode nok til denne "oppdemmingsplassen". Zsolt viser seg derimot som en god spillende midtstopper med gode trygge passninger.
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Men har Zsolt stor nok radius og kjappe nok bein?
Rød makt på Hansa

dudo

Jeg er hellig overbevist om at Austin blir klar. Hvis ikke heller jeg heller mot å trekke Mjelde ned og gi Haugen sin første kamp fra start, det blir en mindre grad av rokkering i den grad at vi har prøvd det tidligere i fht å splitte stopperne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: Nixon on April 06, 2011, 11:44:23 AM
Men har Zsolt stor nok radius og kjappe nok bein?


Til å erstatte Austin - nei, til å være beste alternativ - ja. Det vil dog kreve enda mer av Torp.

Quote from: dudo on April 06, 2011, 11:52:36 AM
Jeg er hellig overbevist om at Austin blir klar. Hvis ikke heller jeg heller mot å trekke Mjelde ned og gi Haugen sin første kamp fra start, det blir en mindre grad av rokkering i den grad at vi har prøvd det tidligere i fht å splitte stopperne.


Men Mjelde var jo på ingen måte god der sist sesong?
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Quote from: dudo on April 06, 2011, 11:52:36 AM
Jeg er hellig overbevist om at Austin blir klar. Hvis ikke heller jeg heller mot å trekke Mjelde ned og gi Haugen sin første kamp fra start, det blir en mindre grad av rokkering i den grad at vi har prøvd det tidligere i fht å splitte stopperne.


Kva er det med Austin?  Eg har ikkje fått med meg noko om at han er skada.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Ja, det er mulig Zsolt er bedre enn Mjelde på midtbanen, men det er neppe en voldsom forskjell. Zsolt sliter med tempoet i midtforsvaret. Ting kommer til å gå veldig fort rundt ham på midtbanen. Ved å flytte ham opp bryter vi også opp et bra midtforsvar.

Flytt ned Mjelde, eventuelt flytt opp Fakiri og sett Holmvik på backen. Hvis ikke Austin skulle bli klar. Noe vi får håpe han blir.

vebo

Quote from: krakra on April 06, 2011, 11:57:00 AM
...
eventuelt flytt opp Fakiri og sett Holmvik på backen


Tenkte ikke på denne, men det er selvfølgelig et alternativ, men da er også spørsmålet om Bentley er klar. Et annet alternativ er jo Kissen på venstrabacken, men jeg tror det ville vært et større tap for forsvaret enn Zsolt.


Quote from: krakra on April 06, 2011, 11:57:00 AM
...

Hvis ikke Austin skulle bli klar. Noe vi får håpe han blir.


På alle måter!
Tiocfaidh ár lá

dudo

Nei, Mjelde var ikke bra der forrige sesong, men så synes jeg ikke han har vært voldsom god hittil heller. Om noe kan han kanskje få litt bedre tid som defensiv midtbane, noe som ville hjulpet han stort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Eg har ikkje troen på å gjøre rokkeringer i en lagdel for å fylle tomrom i en ny. Då har vi plutselig to endringer og begge i sentrallinjen. Mjelde må evt. kunne gjøre Austin-jobben i en kamp. Så får forsvaret vårt fortsette det gode samspillet.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Buljongmannen

Rart at verken BT eller BA hadde noe om Austins skade i dag.

Klaus_Brann

Jeg er enig i den. Nå har ting fungert så bra, så minst mulig forandringer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Buljongmannen on April 06, 2011, 13:22:54 PM
Rart at verken BT eller BA hadde noe om Austins skade i dag.


Brann har sagt at de har hatt han til røngten og at de ikke har funnet noe brudd, og at han mest sannsynlig bare trenger noen dagers hvile.
Jeg tipper han blir klar på lørdag hvis ikke det er noe mer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

April 06, 2011, 14:16:32 PM #14 Last Edit: April 06, 2011, 14:19:14 PM by Gepard
Selv vil jeg ha Mjelde ned i Austins posisjon dersom Austin må ut. El Fakiri har jeg ingen tro på i denne rollen da han har for dårlig radius og mangler litt kvikkhet i beina. El Fakiri er en slags Torp superlight i en evt midtbaneposisjon. Austins rolle er en mer vandrende boks til boks. Som krever meget god kondisjon enormt trøkk i spillet og forflyttnigsevne.

Mjelde har gode holdninger på banen, og gir alt. Sånnsett vil han funke godt sammen med Torp, og den offensive biten av Austin-rollen vil være tilnærmet like den han har i dagens posisjon.

Derimot er jeg litt mer usikker på hvem skal inn i Mjeldes rolle, Haugen har alt som skal til i det offensive spille, der er han tilogmed kanskje enda vassere enn Mjelde. Men litt bekymret for om han klarer å ta det samme defensive ansvaret som Mjelde har utført perfekt. Enormt viktig at Haugen fremstår mye mer balljagende enn han har gjort mot Rbk og Lsk dersom han skal inn.


Er Skarsfjord også usikker på Haugen inn i mjeldes rolle har han selvsagt alternativene med å sette Zsolt inn for Austin, men da må torp overta Austinrollen mens Zsolt går inn som en mer ren def midt. Tror ikke vi skal tukle med Torp sin rolle, da han har vært helt plettfri sålangt. Austinrollen krever enormt mye fysisk og Torp har gått tom etter ca 70 min i begge kampene sålangt, så spørs om ikke det blir gambling.

Så har man jo også spørsmålet om Bentley kan fylle Mjelde rolle istendenfor Haugen ?

Mange spenningsmomenter. Men selv håper jeg hverfall på at Mjelde går inn vedsiden av Torp, da dette tukler minst mulig med det som har funket så bra nå. Så er det et litt åpent spørsmål for hvem som skal inn i Mjeldes rolle igjen. Men  hadde vært spennende å gi det ansvaret til Haugen!

Men best av alt hadde selvsagt vært om Austin meldes fitt for fight. For en spiller !

Nixon

Jeg heller også mot Mjelde ned og Haugen inn dersom Austin mot all formodning ikke kan spille. Haugen er rett nok et usikkerhetsmoment i forhold til den defensive biten, men mot FFK på hjemmebane skal vi uansett ha mye av spillet selv. Og jeg regner med at publikum gir han beskjed dersom han trekker seg i for mange taklinger!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Nå må folk ikke se seg blind på siste innhopp. Haugen gikk på ingen måte hardt inn i duellene mot RBK heller, men han løp langt mer og jobbet defensivt. Haugen inn for Mjelde vil styrke oss offensivt og styrke oss offensivt. Det må vi tørre å ta sjansen på på hjemmebane mot FFK. Iallefall hvis Holmvik starter.

Zsolt og Kalvenes begynner å ligne et velsmurt maskineri. Jeg tror det er en større defensiv risiko å splitte opp dem enn å sette Haugen inn på OM.

Uansett er det ingen veldig aktuell diskusjon. Austin blir sikkert klar, men det kommer nok til å bli aktuelt etterhvert.

ostraume

Austin blir nok klar denne gangen, men temaet vil nok komme opp igjen.

Pr. i dag har vi bare en "luksus"spiller i start11eren som gjerne henger igjen oppe, og det er Guastavino. Det jeg har sett av Haugen så virker han som en luksusspiller, jeg er også veldig spent på å se hvor mange meter Bentley legger ned når han er inne på laget.

Vi tåler en luksusspiller, kanskje til og med to, men om vi får en trio med Guastavino - Haugen - Bentley så er jeg redd det blir for ubalansert. Husker med gru i fjor når Bakke, Huseklepp og Guastavino stort sett hang igjen oppe og backene våre kom i 1 mot 2 situasjoner støtt og stadig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

April 06, 2011, 15:33:48 PM #18 Last Edit: April 06, 2011, 15:35:52 PM by krakra
Det er bare tull å kalle Guastavinho en luksusspiller.  Han jobber knallhardt gjennom hele kampen. Om Bentley starter vet vi ikke. Holmvik har gjort det bra og Bentley har vært ute i flere månder. Han er nok et godt stykke unna toppformen. Vi tåler helt fint å ha Haugen på banen.

dudo

Bentley virket da ganske bra i det defensive mot LSK, selv om det selvsagt er et ekstremt snevert grunnlag å uttale seg på. Jeg tror heller problemet med han er at han er en av-på-spiller, som ikke er jevn nok. Slik som Ojo angivelig er. Guastavino er for øvrig bra som førsteforsvarer og legger ned en stor defensiv innsats den første timen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Guastavino har en høvelig fri rolle i laget, og det er flott det. Jeg vet ikke om dere legger det samme som meg i luksusspiller. G er en av mine favoritter, han jobber absolutt hardt og bør klart være fast på laget, men at han er "bra" som førsteforsvarer er jeg rett og slett ikke enig i.

Ang. Bentley så er jeg avventende, blir for tynt å si noe etter LSK-kampen.

Spørsmålet er hvor mange av de 4 offensive vi tåler som først og fremst er gode offensive og med ballen i laget for å opprettholde det fabelaktige kollektive presset, høyt i banen endog(!), vi har sett i to kamper. Ser folk for seg det vil fungere like bra med f.eks Bentley og Haugen inn for Holmvik og Mjelde?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Stakkars meg som må pine meg gjennom eit 50-årslag i Kvinesdal mens denne kampen pågår :( .
Det blir om å gjere å finne dei mest fotballuinteresserte gamle tantene med blått hår og konsumere rikeleg med kaffi. Deretter kjapp retur til Kristiansand, inn på Sumo uten å sjå resultatet og sjå greien i opptak.

Fy søren kor perfekt denne dagen kunne ha blitt i Bergen.
Gå av.

krakra

April 06, 2011, 15:46:41 PM #22 Last Edit: April 06, 2011, 15:48:31 PM by krakra
Vel, jeg syns Guastavinho gjør en mer enn godkjent defensiv innsats og mistenker egentlig at hans defensive bidrag blir litt undervurdert fordi han først og fremst sees på som en offensiv spiller. På samme måte som at Mjeldes defensive bidrag blir overvurdert fordi han ikke bidar offensivt. Vi vet ikke engang om Bentley går inn i førsteelveren. Han har nettopp kommet tilbake fra et lengre skadeavbrekk.

Skulle Haugen og Bentley komme inn for Mjelde og Holmvik vil nok det svekke oss defensivt ja, men samtidig styrke oss offensivt og gi oss flere strenger å spille på hvis/når Ojo har en dårlig dag på jobben. På hjemmebane mot en dumpekandidat bør vi ikke være redde for å sette inn en offensiv spiller for en defensiv. Iallefall ikke på offensiv midtbane.

dudo

ostraume: Da tror jeg vi er uenige, ja. Guastavino går veldig ofte i press mot backrekken den første timen, og det er dette jeg definerer som "førsteforsvar". Det har funket veldig bra i de to kampene i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 06, 2011, 15:53:43 PM
ostraume: Da tror jeg vi er uenige, ja. Guastavino går veldig ofte i press mot backrekken den første timen, og det er dette jeg definerer som "førsteforsvar". Det har funket veldig bra i de to kampene i år.


Det er nok ikke bare din definisjon. Kalvenes & co i forsvaret har jo også skrytt av dette, fordi det gjør forsvarets jobb enda lettere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article197450.ece

Vi stiller tilsynelatende med samme lag igjen. Nytt av året er at alle er i full trening!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Blir spennende å se hvem som blir vraket fra kamptroppen da. Tipper det blir Juninho eller Haugsdal.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Løkhuer!! Kan ikke denne Osdal lage en artikkel om nettopp dette, for å unjinxe det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Så så. Seriegull blir det ikke uansett så lenge vi ikke taper ørten - null mot Lyn. Og hvor er Lyn? Ikke i TL i hvert fall.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


dudo

Nå var det vel heller FFK-kampen og ikke gullet som skulle unjinxes?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 08, 2011, 14:32:11 PM
Løkhuer!! Kan ikke denne Osdal lage en artikkel om nettopp dette, for å unjinxe det?


Osdal skrev jo allerede i går om dette som BT skriver om i dag. Jeg tenker på dette om at Brann kun én gang tidligere har vunnet alle de tre første, og at dette var i 2007. Men denne Osdal unngikk jinxing ved å også skrive at det selv med uavgjort eller tap vil være en serieåpning av de sjeldne for vår del.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on April 08, 2011, 14:39:39 PM
Så så. Seriegull blir det ikke uansett så lenge vi ikke taper ørten - null mot Lyn. Og hvor er Lyn? Ikke i TL i hvert fall.


Snakker ikke om seriegull, men om generell jinxing. Det er så unødvendig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 08, 2011, 14:44:20 PM
Nå var det vel heller FFK-kampen og ikke gullet som skulle unjinxes?


Det er korrekt. Umulig å lage stats på jinxing, men det er noe med det. Håper Brann klarer å fokusere på at VG fortsatt tipper oss på nedrykk, og ikke tullet fra lokalavisene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 08, 2011, 15:17:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 08, 2011, 14:32:11 PM
Løkhuer!! Kan ikke denne Osdal lage en artikkel om nettopp dette, for å unjinxe det?


Osdal skrev jo allerede i går om dette som BT skriver om i dag. Jeg tenker på dette om at Brann kun én gang tidligere har vunnet alle de tre første, og at dette var i 2007. Men denne Osdal unngikk jinxing ved å også skrive at det selv med uavgjort eller tap vil være en serieåpning av de sjeldne for vår del.


Denne Osdal balanserer i så fall på en knivsegg. Dristig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Quote from: kabelmann on April 08, 2011, 14:39:39 PM
Så så. Seriegull blir det ikke uansett så lenge vi ikke taper ørten - null mot Lyn. Og hvor er Lyn? Ikke i TL i hvert fall.


Ja 6-0 tap og 3-1 seier for å være nøyaktig, bare i motsatt rekkefølge iht h og b.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

kabelmann

Quote from: dudo on April 08, 2011, 14:44:20 PM
Nå var det vel heller FFK-kampen og ikke gullet som skulle unjinxes?


Greit greit. Så lenge ikke gullet jinxes, så... ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

April 08, 2011, 19:50:22 PM #41 Last Edit: April 08, 2011, 19:52:32 PM by krøvel vellevold
VIF-tap i kveld gjør at vi vil ligge foran dem selv med ettmålstap i morgen. Ett poeng vil gjøre at vi får gleden av å lede serien et helt døgn.
Legg ned hele klubben!

krakra

Det blir jo veldig spennende å se hvordan nye Brann takler å være favoritter. Gamle Brann hadde en tendens til å ikke takle det, selv da vi hadde TLs beste stall i 2006 knakk vi sammen, men heldigvis skjedde ikke det i 2006.

Men så har vi sett at det er mye nytt med nye Brann. De klarer å ro i land en ledelse, holde fokus gjennom hele kampen og har en innsatsvilje jeg ikke kan huske å ha sett tidligere. Kanskje klarer de også å vinne en kamp alle forventer at de skal vinne+

Klaus_Brann

Selv med tap kan vi jo lede serien frem til neste helg:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

football

Får vi se Torp i midten, Kalvenes på venstreback og Fakiri på benk snart?

Fakiri hadde riktignok en ok kamp sist, men dog.. Litt tidlig for Torp kanskje.


Jose Arrogantio

Regner med at Football mener Grorud ;)

Jeg vil nå heller beholde Kalvenes og Zsolten i midten, så lenge de jobber så bra sammen, i hvert fall inntil Grorud er i bedre form. Kan kanskje la Zsolt og Grorud spille sammen i cup, se hvordan det funker først.

football

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2011, 00:43:22 AM
Regner med at Football mener Grorud ;)

Jeg vil nå heller beholde Kalvenes og Zsolten i midten, så lenge de jobber så bra sammen, i hvert fall inntil Grorud er i bedre form. Kan kanskje la Zsolt og Grorud spille sammen i cup, se hvordan det funker først.


Sorry, Grorud naturligvis ja  ;)

krakra

Da tror jeg det er for tidlig ja. Husk at fyren bare har 45 minutter kamptrening i år. Han spiller 2-lagskamp på mandag og får kanskje et innhopp mot FFK. Så får vi se.

Men jeg tror det tar en stund før han spiller fra start.

Markmus

Og hvorfor skulle han? Midtstopperparet vårt har da gjort jobben sin de.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Ja, per nå er det ingen grunn til det, med mindre Fakiri gjør jobben som venstreback elendig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det er mulig å gjøre endringer i førsteelveren uten at noen gjør det elendig hvis man har bedre alternativer.

Jose Arrogantio

Joda, men forsvarsrekken er gjerne den man vil endre minst på, sånn generelt. De tjener veldig på samspill og å kjenne hverandre.

Nixon

Kalvenes som venstreback blir i alle fall helt annerledes enn Fakiri med sin ballsikkerhet. Det blir nødvendigvis ikke dårligere totalt sett, bare annerledes. Og så spørs det hvordan det vil påvirke Brann sitt offensive spill som har fungert bra de to første kampene. Et offensivt spill som Fakiri tildels er mye involvert i.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 09, 2011, 02:06:02 AM
Det er mulig å gjøre endringer i førsteelveren uten at noen gjør det elendig hvis man har bedre alternativer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det er greit å være frempå og styrke laget uten at noen må gjøre det dårlig først. Fakiri har ikke vært spesielt god så langt, så å få inn en erstatter for ham ville neppe vært en katastrofe. Jeg skulle også gjerne sett at vi gjorde det uten å gjøre andre endringer på laget, men desverre har vi ikke alternativer på venstrebacken som ikke spiller andre steder.

Tifo

Tifo-gruppen trenger litt ryddehjelp etter kampen i dag.

Supert om noen blir igjen på tribunen å hjelper. Mye artigere å kjøre igang noe Tifo når folk hjelper  ;)
.:Tifo-gruppen:.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 09, 2011, 10:05:40 AM
Det er greit å være frempå og styrke laget uten at noen må gjøre det dårlig først. Fakiri har ikke vært spesielt god så langt, så å få inn en erstatter for ham ville neppe vært en katastrofe. Jeg skulle også gjerne sett at vi gjorde det uten å gjøre andre endringer på laget, men desverre har vi ikke alternativer på venstrebacken som ikke spiller andre steder.


Jeg er for "never change a winning team" med mindre det er selvsagtheter, som f.eks. at Bentley skal inn på laget.
Fakiri har ikke vært dårlig heller, litt over middels, og Kalvenes har med unntak av markeringsglippen gjort det bra på stopperplass, så inntil videre satser jeg på at vi beholder de samme fire.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

April 09, 2011, 10:22:25 AM #58 Last Edit: April 09, 2011, 10:24:05 AM by krakra
Vel, jeg mener at man kan gjøre utskiftninger og forsterkninger også når vi vinner og ikke bare når vi taper. Når det gjelder Bentley syns jeg egentlig ikke det er så selvsagt siden Holmvik faktiisk har overrasket og spilt bra på kanten.

Men han kunne kanskje blitt flyttet ned på backen.

dudo

Jeg er mest spent paa om vi holder nullen snart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Hassan bør få fortsette inntil videre. Synes han får for mye tyn. Han og Holmvik hadde full kontroll på spurvenes farlige høyrekant sist mandag. Kunne vært spennende å se Skage der men synes iallefall ikke Hassan har spillt seg ut. Har og bidratt offensivt. Som på 1-0 målet mot bartene og 2-0 målet nå sist. En god start på sesongen for hans del.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Lykke til, heia Brann og leve republikken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

football

Quote from: Markmus on April 09, 2011, 01:40:16 AM
Og hvorfor skulle han? Midtstopperparet vårt har da gjort jobben sin de.

Absolutt enig i det!

Tanken var at jeg selv er superivrig på å se Kalvenes sine ferdigheter litt bredere i banen i tippeliga -og Brannsammenheng. Dvs på venstreback.

Hvis det etterhvert viser seg at Grorud kan gjøre en tilnærmet like god jobb som kalven i midtforsvaret, så ser jeg forsvaret totalt sett som styrket med Grorud inn, Kalven ut til venstre, og Fakiri på benk (backup for backer og midtbane)

Til Nixon: Blir nok annerledes ja, men med positivt fortegn. Kalven har god nærteknikk han, men det er riktignok litt sjelden kost for spillere som gjerne blir ansett som krigere..

Lasaron

Vi må ikke glemme Yaw her. Han har faktisk bevist noe på dette nivået, med flere gode eliteseriekamper. Dessuten er han fortsatt ung, og lokal.
Tren på langskudd

krakra


krøvel vellevold

Seier: Serieledelse etter runden hvis Start ikke vinner.

Uavgjort: Serieledelse etter runden hvis TIL slår Start, men ikke med mer enn 1 mål.

Tap: Serieledelse utelukket. Kan ramle ned til 10.plass. Faktisk 11.plass hvis vi taper med 10 mål.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krakra on April 09, 2011, 13:05:14 PM
Quote from: Lasaron on April 09, 2011, 13:04:31 PM
Dessuten er han fortsatt ung, og lokal.
Der er problemet.


Mener du det? Jeg tror neppe at det er noe problem for Skarsfjord.

Jeg liker Yaw, men han har sannsynligvis ikke en fremtid i Brann dersom klubben nå klarer å bygge seg opp igjen til å ha et lag som hvert år skal kjempe i toppen. Men håper selvsagt han motbeviser meg kraftig!:)
Rød makt på Hansa

DangerousDan

Quote from: Markmus on April 09, 2011, 01:40:16 AM
Og hvorfor skulle han? Midtstopperparet vårt har da gjort jobben sin de.

krakra

Quote from: Nixon on April 09, 2011, 13:34:15 PM
Quote from: krakra on April 09, 2011, 13:05:14 PM
Quote from: Lasaron on April 09, 2011, 13:04:31 PM
Dessuten er han fortsatt ung, og lokal.
Der er problemet.


Mener du det? Jeg tror neppe at det er noe problem for Skarsfjord.

Jeg liker Yaw, men han har sannsynligvis ikke en fremtid i Brann dersom klubben nå klarer å bygge seg opp igjen til å ha et lag som hvert år skal kjempe i toppen. Men håper selvsagt han motbeviser meg kraftig!:)
Det gjelder flere i førsteelveren. Så langt på de to første kampene har våre unge, lokale spillere fått 50 minutter i TL. Haugsdal er vraket fra dagens kamptropp. Virker ikke som det er viktig for Skarsfjord at unge, lokale spillere skal spille iallefall.

football

Ville du heller utelatt juninho?

Tror nok ungutta er svært fornøyde med spilletiden i årets sesong om du spør de når sesongen er ferdig :)

krakra


Churchill

Siden jeg bor i Oslo, hadde jeg benket meg foran TVn med en masse godteri. Men finner ikke kampen på noen av kanalene. Stemmer det eller?
...we shall never surrender.

Markmus

Det stemmer. Har Sumo, så jeg koblet laptopen til TV-en.
Ka du ve?

Eivind

April 09, 2011, 14:59:47 PM #74 Last Edit: April 09, 2011, 15:01:49 PM by Eivind
Ser glissent ut på Hansa.

Retter meg litt etter et bedre overblikk.. Ikke glissent, men litt hullete!

krakra


Markmus

Ka du ve?

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Markmus

Ka du ve?

Tom C

Nei, den var definitivt Kalven sin.....

Forøvrig helt grei førsteomgang synes jeg, selv om jeg ikke er fornøyd med Mjelde. Begynner å helle mot å være enig med Krakra om at vi har valgt feil kaptein, for han kommer vel ikke til å bytte ut uansett hvor dårlig han er i andre...

Men dersom vi hever oss et hakk til foran mål, så bør vi vel putte et mål eller to i andre.
Aldri mer Obos....

eivhelle

Skuffende uttelling så langt. Brann har vært best, men FFK har vært litt heldige så langt. Etter å ha sett repetisjon av scoringen er det mulig at Askar er hårfint i offside i det passningen går. Men dømmt er dømmt. Burde fortsatt være mulig å snu dette her.

Markmus

Elyounoussi fortsetter å dive i år også. Ekkel fyr.
Ka du ve?

krakra

Flott at vi har en kaptein som står frem og driver laget fremover når vi sliter. Helt strålende. Skarsfjord vil vel ikke bytte ham ut heller.

Eivind

Opp med guffen da!! Virker som det er Fredrikstad som ligger under..

Tom C

Takk for det, Skarsfjord. Flott at han faktisk ser det samme som vi andre, at Mjelde er for dårlig.
Aldri mer Obos....

Markmus

Ka du ve?

Joggi Bogga

Hvis det skulle være noen tvil, så viser vel denne kampen med all tydelighet at Mjelde har vært offensiv dirigent for siste gang. Funker rett og slett ikke når vi skal dominere.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

vekkreist

Quote from: Joggi Bogga on April 09, 2011, 16:39:58 PM
Hvis det skulle være noen tvil, så viser vel denne kampen med all tydelighet at Mjelde har vært offensiv dirigent for siste gang. Funker rett og slett ikke når vi skal dominere.


HELT ENIG. og at han ikke klarer å score på den sjansen da!!! arrgh. Hadde sett helt annerledes ut om det hadde stått 1-0 til Brann etter 3 minutter. F....

FFK begynner virkelig å gå meg på nervene, skal ikke vi klare å slå dette laget iår??


vekkreist

for en drittmål vi får imot oss altså. Sæv blir jo fintet langt opp i tribunen, kan ikke mannen takle?? og Kalvenes står helt feilplassert i forhold til Borges.

Belfort

Da var alt ved det gamle. Med en gang det er et snev av forventninger til laget så svikter man. Dette har jeg sett i 25 år.

anders_flanderz

då var vi tilbake i hverdagen..... møkkakamp av brann!
rite Drite Drite Drite på Oslo By


krakra

Ta fra Mjelde kapteinsbindet og sett ham på benken. Herregud det er trist at en så dårlig fotballspiller har klippekort. Han er agressiv og jager mye, men det er alt. Litt bedre enn Cato Hansen. Litt.

Bentley skuffer meg. Veldig egoistisk. At han ikke får til alt kan skyldes manglende kampform, men ikke egoismen. Fremstår som den dårligste nykommeren så langt. Grorud og Piotr er ikke vurdert.

Belfort

Quote from: krakra on April 09, 2011, 16:50:50 PM
Ta fra Mjelde kapteinsbindet og sett ham på benken. Herregud det er trist at en så dårlig fotballspiller har klippekort. Han er agressiv og jager mye, men det er alt. Litt bedre enn Cato Hansen. Litt.

Det som slår meg med Mjelde er at det ser ut som han løper i en meter sirup.

Tom C

Skuffende. Men kanskje bra med en påminnelse om at vi ikke har noe topplag? Bentley viste ingenting som tilsier at han blir noen knallsuksess i dag, og Gustav var vel heller ikke noen åpenbaring. Skuffende av Mjelde og ikke spesielt bra av Ojo i dag heller. Ellers på det jevne fra de fleste. Skal man trekke fram noe positivt, så vil jeg faktisk si at Opdal var ganske bra.

Når skal forresten den pokkers banen se normal ut?? Faen meg en skandale at det fremdeles ser ut som en åker på Brann stadion.
Aldri mer Obos....

Markmus

Vi fortjente en uavgjort, men fortjente også å få denne på trynet så dårlig som det ble jobbet offensivt.
Ka du ve?

krakra

Kalvenes viser nok engang svakheten sin. Han kan spille en knallkamp, men plutselig gjøre helt elementære feil som ødelegger alt. Det holder ikke. Hadde han vært 15 år yngre hadde han ikke fått fornyet tillitt etter en sånn glipp. Ja, det var flere som dreit seg ut, men Kalvenes er hovedsynderen.

Mjelde er for dårlig når vi skal styre kampen. For treig, for veik, for dårlig teknisk. Samme med Holmvik, men Bentley var ikke særlig bedre.

Austin var veldig heldig som ikke ble utvist.

Ellers må vi tåle å tape en kamp. Ingen lag kommer til å gå ubeseiret gjennom serien og det er ingen grunn til å dra frem dommedagsprofetiene igjen. Vi har fortsatt hatt en veldig god start.

Og for de som mener at Haugen er en lat luksusspiller basert på innhoppet mot LSK så jobbet han bra i dag. Han burde startet denne kampen eller iallefall kommet innpå mye tidligere. Fikk ikke mye tid til å gjøre noen forskjell.

eivhelle

Tabbe å sette inn Bently fra start av i andre omgang. Han er tydeligvis langt fra kampform og vi mistet mye av trøkket da Holmvik gikk ut. Mens Holmvik jobbet over hele banen luntet Bently langs kanten og ventet på ballen. Det ble nesten som å spille med en mann mindre.

Ellers var banen av elendig forfattning og gjorde jobben med å score mål langt vanskeligere. Brann burde helt klart ha vunnet denne kampen, men desverre var det Mjelde og ikke Guastavinho som fikk sjansen alene med keeper etter et par minutters spill. Gustav ville helt sikker ha dratt av keeper i den situasjonen i stedet for å skyte med en gang. Mjelde hadde god tid og keeper kom rusende ut og tok en sjanse. Og da ville det ha vært en grei sak å ta en dragning mot venstre og sette ballen i det åpne målet.

Markmus

Ja, Bentley er defintivt langt unna kampform.
Ka du ve?

eivhelle

April 09, 2011, 17:21:10 PM #99 Last Edit: April 09, 2011, 17:22:47 PM by eivhelle
Sjekket baklengsmålet igjen og det er helt klart Kalven som svikter her. Han følger ikke Borges inn og i tillegg klarer han i forkant såvidt å legge seg innenfor Askar så det ikke blir offside. Hadde han markert Borges i det innlegget gikk ville Askar vært i klar offside posisjon. I tillegg ville det vært vanskeligere for Borges å snu seg og løpe i posisjon med en mann i ryggen.

Jose Arrogantio

Så målet igjen nå. Førsteinntrykket mitt var at Fakiri hadde størsteparten av skylden, som lot de to spillerne ved stolpen umarkert, men Kalvenes gjorde dårlig markeringsjobb og har nok mesteparten av skylden. Synd, for han gjorde ellers en god jobb.

Klaus_Brann

Kalven svikter nok en gang med å miste mannen sin. Men i dag er det ku BA og BT som jinxet det. På en måte er det kanskje greit, så slipper vi gullpresset.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Kalvenes mistet mannen sin, men var slik jeg ser det Branns beste ved siden av Opdal. Torp - ok i første, men ikke så synlig i andre.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: vebo on April 09, 2011, 17:35:12 PM
Kalvenes mistet mannen sin, men var slik jeg ser det Branns beste ved siden av Opdal. Torp - ok i første, men ikke så synlig i andre.
Men det er litt av poenget. Det hjelper ikke å dominere aldri så mye når du har hjerneblødninger som den der. Det er ikke akkurat utypisk Kalvenes med slike glipper.

På samme måte som at det ikke gjør noe om en spiss spiller elendig hele kampen så lenge han scorer. Påfallende at det var de to rutinerte, som skal tilføre forsvaret ro og trygghet, som dreit seg ut på baklengsmålet. Og det det var kapteinen som hemmet oss mest i det offensive spillet.

Jose Arrogantio

Ellers synes jeg hele angrepet gjorde dårlig jobb i dag. Mjelde somlet bort alt som var av angrep, Guastavino var utrolig upresis og Ojo hadde noen gode involveringer, men klarte ikke å komme til avslutninger. Holmvik var vel best foran, men han var ikke super han heller. Akabueze hadde ett fint løp og innlegg like etter innbytte men var etter det helt anonym.


Jose Arrogantio

Quote from: vebo on April 09, 2011, 17:35:12 PM
Kalvenes mistet mannen sin, men var slik jeg ser det Branns beste ved siden av Opdal. Torp - ok i første, men ikke så synlig i andre.


Er for så vidt enig her, uten den glippen hadde Kalvenes vært nest best etter Torp, men når du er i forsvar ødelegger slike tabber mye. Du kan ikke glippe når det gjelder som han gjorde. Samme med Opdal, gjorde noen kjemperedninger i andre omgang, men var for slapp ved målet, og fortjener derfor ikke for mye skryt for kampen. Selv om han igjen ikke spilte seg ut av keeperkampen heller.

Huff

Elendig 2.omgang i dag. Opdal best, ellers lite å skryte av. Synes byttene var merkelige, Holmvik var best av en heller blek offensuiv kvartett i første, Mjelde svakest. Bentley virket langt fra kampklar, men vet ikke hva han har vist på trening, ut fra det som er prestert tidligere burde derimot Haugen startet 2.omgang ui stedet for Mjelde.

Joggi Bogga

Ellers så etterlyser jeg mer fotballklokskap hos publikum. Til tider er det høylydt misnøye mot alt som ikke er beining av ballen fremover. Merket meg dette selv når det var 30, 20 og 15 minutter igjen + tillegg. Merkelig oppførsel som i værste fall kan få spillerne til å gjøre dårligere valg for å slippe å bli buet på.

Noen ganger er det faktisk lurt å holde ballen, kampen varer tross alt i 90 minutter og statistisk scores flest mål jo nærmere slutten man kommer.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

SK

Rett og slett tragisk at Mjelde ikke ble tatt av før, men jeg var likevel overrasket da det faktisk skjedde. Hadde forventet at Guastavinho hadde blitt tatt av, han var like dårlig som Mjelde. Mjelde bidrar negativt ved å ødelegge flere angrep.
Holmvik må for øvrig starte neste igjen, for Bentley var svak. Og jeg vil at Holmvik tar alle dødballer. Ikke bare de som er fra høyresiden. Han kan umulig gjøre det dårligere enn Guastavinho, som som enten slår ballen inn til keeper eller helt i ytterkanten av feltet.

God kamp av Opdal. Jeg har også lyst til å gi Ojo godkjent. Han døde riktignok ut i 2.omgang, men i første utrettet han en del bra. I denne kampen var han vår eneste offensive trussel, men det blir for mye for ham å gjøre alt alene når de andre offensive spillerne ikke fungerer i det hele tatt.

Støtter meg ellers til de som slakter banen. Den er ikke det spor bedre nå, enn den var på denne tiden av året før vi fikk varmekabler. Den virket nesten verre enn sist kamp.

Nixon

Det som skuffet meg mest var at jeg lot meg lure av de to første kampene...
Rød makt på Hansa

Huff

Nja, noen må lære han offsideregelen, fyren gikk jo mer i offside enn duoen Helstad/Løvik gjorde på en halv sesong.

krakra

Spillerbørs:

Opdal: 6,5
Sæv: 5
Kalvenes: 4(trekk for baklengs)
Zsolt: 5
Fakiri 3

Gustav: 4
Mjelde: 2
Holmvik: 5,5

Ojo: 5

Bentley: 1

Jose Arrogantio

April 09, 2011, 18:00:37 PM #112 Last Edit: April 09, 2011, 18:04:28 PM by Jose Arrogantio
Synes Zsolt var dårligere enn Kalvenes, til tross for glippen. Zsolt hadde jo også en glipp som veldig fort kunne blitt mål, da han ga fra seg ballen i feltet.

Og hvor ble det av midtbanen i børsen din?

Leffen

Det er jo ingen tvil om at mange var usunt høyt oppe etter de første kampene (kanskje ikker her på forumet dog). Men kan vi si at dette var så veldig overraskende?

Når det er sagt skal vi ta med oss at vi hadde flere gode sjanser i første omgang, og det burde stått 1-1 til pause. Veldig rart å ta ut Holmvik, hovedsaklig fordi Bentley virker langt unna kampform. Nekter å gi noen dom over han etter denne kampen.

Helt enig i at Mjelde var meget dårlig mens Haugen var bedre enn i LSK-kampen. Den innbyrdes duellen dem imellom er meget jevn etter mitt skjønn.
Kalvenes roter på målet, han har 1 mann å passe på inne i feltet. En stor glipp.
Ojo er god i første, men får strengt talt lite å jobbe med i andre omgang. Guastavino latet til å være preget av at familien hans kom på kamp for første gang. Han ville tydeligvis imponere dem, og fyrte av slappe skudd istedetfor innlegg når han hadde sjansen på dødball. Var hvertfall det det virket som.

Matten på Brann stadion er et perfekt sted å cruise på en 1-0 ledelse, den var ikke særlig til hjelp utover i kampen.

Dette laget kommer til å svinge i prestasjonene, men synes ikke det vi så i dag var så ille i forhold til forventingene før sesongstart. Guttene reiser seg forhåpentligvis igjen til Haugesund-kampen.

Nixon

Det som skurrer mest med den spillerbørsen er fem-eren til Sævarsson. Vel spilte Brann trangt og han fikk til tider lite hjelp på kanten, men han spilte ikke i nærheten av en slik karakter etter min mening.

Ellers skuffet vel Torp og Austin mest av de som har storspilt i de første to kampene.
Rød makt på Hansa

SK

Tillegg til krakra's spillerbørs:

Austin 3,5
Torp 4,5

Langhår

Jaja. Ned på jorden igjen. En del gode individuelle prestasjoner fra noen av spillerne våre, men utover det ikke all verden. Kanskje kunne kampen vært anerledes om Mjelde hadde puttet alene med keeper etter 3 minutter.

Ojo viser at hans prestasjoner vil svinge i år. Han imponerte dessverre ingen denne gangen.
Heller ikke Torp. Synes Guastavino var god i 1.omgang men utover i andre ble han usynlig og valgte feile løsninger når han fikk mulighetene. Synes vi jobbet godt, men i dag var ferdighetene for dårlig. Entusiasmen forsvant også urovekkende fort etter at FFK skåret.

Haugen fikk muligheten etter 78nde minutt uten å makte og tilføre noe særlig bortsett fra et dårlig skudd. Synes fremdeles at han løper for lite. Spesielt med tanke på at han kommer inn med friske bein. Det bør han utnytte.

Branns beste spiller utvilsomt Håkon Opdal som holdt oss inne i kampen med noen svært fine klasseredninger. Står garantert også neste kamp.

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on April 09, 2011, 18:09:47 PM
Det som skurrer mest med den spillerbørsen er fem-eren til Sævarsson. Vel spilte Brann trangt og han fikk til tider lite hjelp på kanten, men han spilte ikke i nærheten av en slik karakter etter min mening.

Ellers skuffet vel Torp og Austin mest av de som har storspilt i de første to kampene.


Synes Sævarsson var blant våre beste i andre omgang, og kom med et par farlige løp, spesielt et som skulle endt i mål hadde angrepet vårt holdt nivået i dag. Synes forresten Austin fortjener bedre enn 3,5, gjorde en ok jobb i dag, og gjorde noen gode taklinger, selv om han ble litt vel aggressiv mot slutten.

krakra

Quote from: Langhår on April 09, 2011, 18:21:23 PM
Jaja. Ned på jorden igjen. En del gode individuelle prestasjoner fra noen av spillerne våre, men utover det ikke all verden. Kanskje kunne kampen vært anerledes om Mjelde hadde puttet alene med keeper etter 3 minutter.

Ojo viser at hans prestasjoner vil svinge i år. Han imponerte dessverre ingen denne gangen.
Heller ikke Torp. Synes Guastavino var god i 1.omgang men utover i andre ble han usynlig og valgte feile løsninger når han fikk mulighetene. Synes vi jobbet godt, men i dag var ferdighetene for dårlig. Entusiasmen forsvant også urovekkende fort etter at FFK skåret.

Haugen fikk muligheten etter 78nde minutt uten å makte og tilføre noe særlig bortsett fra et dårlig skudd. Synes fremdeles at han løper for lite. Spesielt med tanke på at han kommer inn med friske bein. Det bør han utnytte.

Branns beste spiller utvilsomt Håkon Opdal som holdt oss inne i kampen med noen svært fine klasseredninger. Står garantert også neste kamp.


Ojo og Torp skuffet kanskje i forhold til det høye nivået de har vist så langt, men hvis dette var bunnivået deres har vi ingenting å beskymre oss for fra den kanten. Austin var jo dårligere enn begge og han var på ingen måte vår dårligste han heller.

vekkreist

fikk med meg missen til Mjelde i første omgang da han var alene på keeper. Herregud den irriterer meg fortsatt :P. (ja vet jeg nevnte det tidligere idag, men kan  ikke noe for det :)

Ellers så tror jeg kampen ble preget at de scoret først, og banen virker blytung, da ble de vanskelig for spillerene å holde agresseviteten oppe.

Langhår

Quote from: krakra on April 09, 2011, 18:33:41 PM
Quote from: Langhår on April 09, 2011, 18:21:23 PM
Jaja. Ned på jorden igjen. En del gode individuelle prestasjoner fra noen av spillerne våre, men utover det ikke all verden. Kanskje kunne kampen vært anerledes om Mjelde hadde puttet alene med keeper etter 3 minutter.

Ojo viser at hans prestasjoner vil svinge i år. Han imponerte dessverre ingen denne gangen.
Heller ikke Torp. Synes Guastavino var god i 1.omgang men utover i andre ble han usynlig og valgte feile løsninger når han fikk mulighetene. Synes vi jobbet godt, men i dag var ferdighetene for dårlig. Entusiasmen forsvant også urovekkende fort etter at FFK skåret.

Haugen fikk muligheten etter 78nde minutt uten å makte og tilføre noe særlig bortsett fra et dårlig skudd. Synes fremdeles at han løper for lite. Spesielt med tanke på at han kommer inn med friske bein. Det bør han utnytte.

Branns beste spiller utvilsomt Håkon Opdal som holdt oss inne i kampen med noen svært fine klasseredninger. Står garantert også neste kamp.


Ojo og Torp skuffet kanskje i forhold til det høye nivået de har vist så langt, men hvis dette var bunnivået deres har vi ingenting å beskymre oss for fra den kanten. Austin var jo dårligere enn begge og han var på ingen måte vår dårligste han heller.


Synes ikke Austin var dårligere enn dem, nei. Han var i likhet med de fleste andre ikke i toppslag men han hadde en del gode ballgjenvinninger, jobbet enormt, dekket store flater og var mye mer involvert i spillet.

Forøvrig kan jeg ikke se at jeg skrev noe sted at dette var bunnivået til verken Torp eller Ojo. Jeg tror de er istand til å spille mye dårligere enn dette.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

SK

Austin var bra defensivt, men svak i det offensive. Han hadde mange dårlige avleveringer og svake pasninger i dag.

krakra

Torp hadde ballgjenvinninger han også og var som alltid solid med ballen. Ojo vant flere dueller, spesielt i førsteomgangen hvor han skaffet Mjelde en sjanse han burde scoret på. Austin var rufsete med ballen, pådro seg et unødvenidg gult kort og kunne veldig fort blitt utvist.

Ja, selvfølgelig vil Torp og Ojo variere. Det hadde vært helt vanvittig hvis de hadde prestert på det nivået det har levert de to første kampene gjennom 30 kamper. Ingen av dem var spesielt dårlige i dag uansett og jeg er ikke spesielt beskymret for de to. Iallefall ikke Torp. Jeg er mer beskymret for de som varierer mellom det middelse til det helt elendige og jeg er beskymret for vår hjelpesløse 4,5 millioners-signiering.

Jose Arrogantio

Jeg er bare glad for at han Austin ikke fikk kort for strupetaket mot slutten. Kunne lett blitt Mjelde og Torp på midten neste kamp der.

Torvanger

Var det ikke offside på han som headet inn til FFKs målscorer?

vekkreist

tja, tvilsom i så fall. Mener Kalvenes opphevet den i siste liten.....


vekkreist

Kjenner roen inntar meg. Ok, la oss være ærlige, ingen trodde vel vi skulle stå med 6 poeng etter LSK og RBK kampene? ALLE trodde vi skulle slå Fredrikstad på hjemmebane..??

la oss være edruelige, som Skarsfjord selv sa, det blir bølgete sesong...


la oss snu arket og se videre mot kampen mot Haugesund...

lenge igjen av sesongen  ;D


sånn, det var dagens positive ... .god natt og god helg folkens!




eivhelle

Kampen ble helt klart preget av baklengsmålet og den dårlige banen. FFK la seg veldig lavt etter ledermålet og det var vanskelig å spille rask og presis fotball på det ujevne underlaget. Det tragiske var at Mjelde ikke puttet etter to minutter. Da ville det blitt en helt annen kamp.

Det var forøvrig litt komisk at komentatoren i sendingen på fotballkanalen til Altibox mente at en tidlig scoring til FFK var bra for kampen. En tidlig scoring til bortelaget medfører jo nesten alltid at de legger seg lavt resten av kampen og dreper all underholdningsverdi. Det var forøvrig så mye uthaling av tiden fra FFK sin side at det er merkelig at dommeren bare legger til 3 minutter i 2. omgang.

osoerli

Alex Valencia sier at Fredrikstad la stor vekt på å prøve å utnytte rommet på siden av Torp og Rodolph Austin, som ligger som dype midtbanespillere for Brann. Det var blant annet slik målet kom, da Valencia kom alene mot høyreback Birkir Sævarsson og fikk lagt inn.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article197571.ece

Ikkje overraskande.  Eg har sagt før at me kan bli for smale bak med denne 4-2-3-1-formasjonen til Scarsford.  Eg vil ha ein kompakt 4-4-2.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Gustav var veldig hissig på grauten i dag.  Såg ut som han hadde bestemt seg for å avgjera kampen på eigahand.  Spelarar som får familiebesøk på tribunen for fyrste gong bør kanskje benkast.  Saman med Mjelde våre 2 svakaste i dag.

Austin var og i overkant hissig på slutten.  Burde hatt rødt ved det idiotiske kveletaket.  Bør Roe seg kraftig ned.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Romarius

Jaja, tross alt ingen skandalekamp, har sett mye mye verre. Heller en kamp da vi manglet den siste gnisten, og der det ble mye nesten og litt for lite kreativitet. Den viste vel at vi neppe blir et absolutt topplag i år - da hadde vi tatt poeng på en slik dag - og at vi neppe blir et bunnlag - vi har for tredje gang i år overtaket spillemessig (selv om det ikke var et direkte ufortjent tap i dag).
Nå gjelder det bare å finne igjen den ekstra gløden vi hadde de to første kampene igjen til neste kamp, da er Haugesund ingen umulig oppgave.

olebrann3

Da var vi tilbake til alle mann i forsvar.
Det var ofte lite folk i angrep. I tillegg når ffk har corner og leder 1-0, trekker vi tilbake alle 11 i egen 16. meter? Why? Ka har Guastavino å gjøre i egen 16 meter?

vekkreist

Alexander  Osdal sin blogg (http://brannbloggen.bergen360.no/) pppsummerer disse 3 rundene ganske greit:



krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Planen min om å sjå kampen i opptak gjekk i det minste greit. Men søren til bortkastet tid når det gjekk som det gjekk.  >:(
Gå av.

Joggi Bogga

Quote from: osoerli on April 09, 2011, 20:34:59 PM
Alex Valencia sier at Fredrikstad la stor vekt på å prøve å utnytte rommet på siden av Torp og Rodolph Austin, som ligger som dype midtbanespillere for Brann. Det var blant annet slik målet kom, da Valencia kom alene mot høyreback Birkir Sævarsson og fikk lagt inn.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article197571.ece

Ikkje overraskande.  Eg har sagt før at me kan bli for smale bak med denne 4-2-3-1-formasjonen til Scarsford.  Eg vil ha ein kompakt 4-4-2.


Jeg synes ikke problemet er formasjonen. Det er heller nivået på backene. De er meget viktige i denne formasjonen og de er våre desidert svakeste punkt. Fremover som bakover.

Sammen med det faktum at alle våre offensive spillere liker seg sentralt, er dette nok til at alle trenere som gjør hjemmeleksen sin før kampene mot oss, kan kle av oss.

Heldigvis for oss fokuserer nesten ingen norske lag spesielt mye på motstanderen eller det taktiske generellt. Det redder oss, men kommer samtidig til å gi oss store overraskelser når vi venter det som minst.

Ser ikke bort fra en svært tidlig cup-exit og et braktap mot Sarpsborg.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Markmus

Så tynn som stallen vår er, er jeg jaggu ikke sikker på om jeg bryr meg om vi ryker ut i første runde av cupen.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on April 09, 2011, 20:34:59 PM
Alex Valencia sier at Fredrikstad la stor vekt på å prøve å utnytte rommet på siden av Torp og Rodolph Austin, som ligger som dype midtbanespillere for Brann. Det var blant annet slik målet kom, da Valencia kom alene mot høyreback Birkir Sævarsson og fikk lagt inn.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article197571.ece

Ikkje overraskande.  Eg har sagt før at me kan bli for smale bak med denne 4-2-3-1-formasjonen til Scarsford.  Eg vil ha ein kompakt 4-4-2.


Ja, det er lett å være etterpåklok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Etter denne runden kan vi altså være alt fra nr. 2 til nr. 8, og det er faktisk gode sjanser for at vi er nr. 2. Dessuten er vi garantert at serielederen etter denne runden enten vil være Start eller TIL.
Legg ned hele klubben!

Doffen85

Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2011, 07:53:08 AM
Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2011, 19:25:23 PM
Var onside.

http://img848.imageshack.us/i/ffkmlonside.jpg/


DET bildet viser jo ikke allverden da. Må få det fra en annen vinkel.


Jo, DET bilde viser at Kalvenes opphever offsiden. Om Hassan er utenfor eller innenfor er mer tvilsomt, men Kalvenes er utvilsomt innenfor Askar.

eivhelle

Hassan var helt klart utenfor og jeg tror kanskje han gamblet på å sette FFK spillerene i offside, men Kalven var ikke med på notene der. I og med at Hassan og Kalven var alene mot 3 FFK spillere var det nok også noen andre som ikke gjorde jobben sin. Det var plutselig veldig tomt for Brann spillere i eget felt. I tillegg kan man også kristisere Sævarsson for å la seg dra av alt for enkelt av Valencia.

nero

Quote from: Markmus on April 10, 2011, 01:40:28 AM
Så tynn som stallen vår er, er jeg jaggu ikke sikker på om jeg bryr meg om vi ryker ut i første runde av cupen.


Jepp. Cupen betyr ingenting i år, det må vi vel bare innse. Faktisk blir det bare negativt hvis vi krøker oss videre til en kvart/semifinale, og bruker masse energi og pådrar oss en haug med skader på den allerede syltynne stallen vår.

Eller vinner cupen og rykker ned. ;D
Lions led by donkeys.


Nixon

Quote from: SK on April 10, 2011, 11:47:41 AMFor Kalvenes er ikke målet nevnt i det hele tatt.


Ikke i BA heller. Her står det at han ikke hadde vesentlige glipper.

Ellers var børsen slik:

Opdal 7

Sævarsson 4
Zsolt 6
Kalvenes 6
Fakiri 5

Torp 5
Austin 5
Guastavino 4
Mjelde 4
Holmvik 4

Ojo 6

Og hold dere fast...
Bentley 5
Rød makt på Hansa

Yngve

Haugen sprang mykje inni mellom i går, men han gjorde ikkje noko dårlegare jobb enn Mjelde. Meinar eg.

Men gud hjelpe meg kor evneveik Sævarsson er.

Neste gong Brann skal henta spelarar frå Island, hadde eg sett pris på om dei leita på den delen av øya som har ein ball. Ikkje berre der dei spring til sjøen med vassbytter og ber med seg.

Han manglar teknikk, fotballforståelse og evner. Han spring litt raskt. Det er det.

Og kven ville trudd at me nokon gong skulle undra oss over at Holmvik vart bytt ut?

Laget mista heilt trøkket når han gjekk ut og Bentley kom inn. At han fekk 5 i BT er jo latterlig. 2 ville eg sagt. Max.

Eg var nøgd med fyrsteomgangen til klubben, sjølv om me sov heilt utilgjiveleg på målet.

Andre omgang var direkte svak av Brann. Ingen ting stemte.

Men om dette er botnnivået til Brann er eg happy..

Giles

Ut fra det som er vist til nå er det ingen grunn til å bytte i midtforsvaret og i allefall ikke Kalvenes. Om noe skulle gjøres i forsvaret er det kanskje en ide å la Holmvik prøve seg på venstrebacken i stedet for Fakiri.Holmvik ser ut til å ha lagt alen til sin vekst og kan bidra fremover samtidig som han ser mer robust ut defensivt.
Kanskje bør også Haugen få en sjanse fra start i stedet for Mjelde. Mjelde hadde altfor mange balltap i enkle situasjoner. Haugen vil få opp dampen og sikkert ha større sjanse til å prege kamper om han spiller fra start.

krakra

I kamper som denne, hvor vi skal styre og dominere syns jeg vi bør stille med følgende 11er. Forutsatt at alle er i form, noe Bentley ikke er akkurat nå.

           Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Holmvik
       Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
             Ojo

Jeg frykter ikke at Haugen og Bentley blir for lite defensive som mange andre gjør. FFK la seg stort sett bakpå i går og presset ikke. I slike kamper er det stort sett vi som vil ha ballen mest, mens motstanderen ligger bakpå og venter på en kontringsmulighet. Da bør vi stille med spillere som kan spille seg igjennom etablert forsvar og holde på ballen og unngå brudd og kontringer i mot.

Giles

Enig i det laget. Brann bør forøvrig alltid stille med et lag som kan styre en kamp.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 10, 2011, 14:03:59 PM
I kamper som denne, hvor vi skal styre og dominere syns jeg vi bør stille med følgende 11er. Forutsatt at alle er i form, noe Bentley ikke er akkurat nå.

           Piotr
Sæv - Zsolt - Kalven - Holmvik
       Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
             Ojo

Jeg frykter ikke at Haugen og Bentley blir for lite defensive som mange andre gjør. FFK la seg stort sett bakpå i går og presset ikke. I slike kamper er det stort sett vi som vil ha ballen mest, mens motstanderen ligger bakpå og venter på en kontringsmulighet. Da bør vi stille med spillere som kan spille seg igjennom etablert forsvar og holde på ballen og unngå brudd og kontringer i mot.


Er litt skeptisk til Holmvik som back, men ellers stort sett enig. Men kanskje Holmvik har spilt seg opp til selvtillit nok til å spille greit back også.

krakra

Jeg tror ikke Holmviks gode spill så langt utelukkende skyldes posisjonsskiftet. Han virker kvikkere, sterkere og tryggere enn jeg noen sinne har sett ham i Brann og jeg tror ikke han er dårligere enn Fakiri.

Halling

Mjelde beviste mot Fredrikstad at han ikke fortjener en plass på laget. etter 3 minutter bør han sette en stor sjanse, ikke mæle ballen rett på keeper. Etter det løp han rundt og surra som en annen idiot. Han var heller ikke god i de 2 første kampene.
Slipp til unge lovende Haugen. Selvom han vil variere i starten er det erfaring han trenger. Nå må ikke Brann rote bort nok ett talent, det handler om spilletid og det trenger Haugen. Syntes han har vært positiv  i de 3 første kampene, uansett bedre enn  Mjelde!

Go Up