• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mål og målgivende 2012

Started by krakra, March 20, 2011, 19:12:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Det sier vel litt om angrepsstilen vår hvis Piotr får mange poeng på den måten, så er vel litt verdi i det og ;)

Uansett, bedre å ta med enten alle eller ingen.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 19:31:05 PM
Da er vi enige, men hvis Piotr sparker ut til Ojo i midtsirkelen, som tar ned ballen og passerer to mann, for så å spille gjennom Gustav som scorer, er det ikke så viktig hvem som har andreassist.
Det samme gjelder jo hvis Ojo scorer istedenfor å gi dem til Gustav.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 08, 2011, 19:44:56 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 19:31:05 PM
Da er vi enige, men hvis Piotr sparker ut til Ojo i midtsirkelen, som tar ned ballen og passerer to mann, for så å spille gjennom Gustav som scorer, er det ikke så viktig hvem som har andreassist.
Det samme gjelder jo hvis Ojo scorer istedenfor å gi dem til Gustav.


Ja, jeg har da ikke sagt noe annet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Neida. Men statistikk er jo heller ikke mer enn akkurat det - statistikk. Det er en egen episode bak et hvert tall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 19:47:15 PM
Quote from: krakra on May 08, 2011, 19:44:56 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2011, 19:31:05 PM
Da er vi enige, men hvis Piotr sparker ut til Ojo i midtsirkelen, som tar ned ballen og passerer to mann, for så å spille gjennom Gustav som scorer, er det ikke så viktig hvem som har andreassist.
Det samme gjelder jo hvis Ojo scorer istedenfor å gi dem til Gustav.


Ja, jeg har da ikke sagt noe annet?
Poenget er at det kan være uinteressante målgivende pasninger også, men det er fortsatt interessant å se hvor mange assist en spiller har. Og over 30 kamper er det neppe tilfeldig hvem som har flest andre-assists.

Klaus_Brann

Det er egentlig ingen debatt, for jeg er faktisk (!) ganske enig med deg her.
Nei, det er som regel offensive spillere:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Synes vi nok bør skille poeng for andreassisten på om pasningen er en del av spillertrekket som fører til mål.
Fører til mer analyse, men gjør statistikken mer korrekt.

For min del skulle jeg gjerne ønske at vi også kunne føre statistikk på løp som skaper rom, jeg ser på offensive bevegelser som binder opp forsvarere som minst like viktig som andreassist, men tviler litt på om noen her inne har den typen analyseverktøy tilgjenglig så det blir vanskelig å kunne gi poeng for alt og da blir ikke statistikken like nyansert som den burde vært.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Trenger ikke så mye annet verktøy enn å se kampene i reprise med mulighet for slow motion.
Det er en tung jobb, så spørsmålet er vel heller om noen gidder å bruke tid på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Tung jobb å spole frem og tilbake ja, mye enklere jobb hvis du har verktøy som automatisk følger bevegelser og hvor du kan tegne inn rom selv. Derfor jeg nevnte verktøy, fordi jeg godt kunne tenkte meg analyse med et slikt verktøy, men tanken er mindre fristende med opptak på pvr eller gud forby sumo.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Ja. Noe slikt tv2 har hadde det vært artig å fått fingrene i, slik at man kunne se kampene på nytt og danne seg et bedre og mer oversiktlig bilde av hvordan ting faktisk foregår. Det er vanskelig i kampens hete.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Noen som vet hvem som hadde pasningen til Bentley i forkant av Ojo sitt mål mot Start?
Nettsideansvarlig

krakra

Mener det  var et innkast fra Sæv

krakra

Guastav og Haugsdal med gårsdagens mål. Ingen målgivende. Grattis til Haugsdal med sesongens første målpoeng og karrierens første TL-mål.

vebo

Jodå, målgivende fra Cato og Udjus, så lenge vi lønner dem, kan vi sette dem på poengtabellen ;)
Tiocfaidh ár lá

krakra

1-1 Zsolt(Guastavino)
1-2 Mjelde(Austin, Guastavino)
1-3 Guastavino(Bentley, Torp)
3-4 Ojo(Guastavino, ??)
3-5 Austin(Guastavino, ??)

Sumo er ikke helt oppdatert så vet ikke hvem som var tredje sist på de to siste, men Guastavino hadde iallefall ett mål, tre målgivende og en andreassist. Fem målpoeng altså. Voldsomt!

kabelmann

Quote from: krakra on June 27, 2011, 20:10:21 PM
3-4 Ojo(Guastavino, ??)
3-5 Austin(Guastavino, ??)


3-4 Ojo(Guastavino, Mjelde)
3-5 Austin(Guastavino, Ojo)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

stig

Regner man målgivende på Kalvenes sin heading, når den går via tverrligger?
Nettsideansvarlig

Xminator

Quote from: stig on August 05, 2011, 08:53:48 AM
Regner man målgivende på Kalvenes sin heading, når den går via tverrligger?


Det bør man.

catometeret

Kan noen forklare de av oss som har litt vanskelig for det hvordan målpoengene regnes ut?

Klaus_Brann

Quote from: catometeret on August 05, 2011, 10:51:29 AM
Kan noen forklare de av oss som har litt vanskelig for det hvordan målpoengene regnes ut?


Det er såpass komplisert at jeg burde sendt et excel-ark, men kan ta det kort;

Mål + førsteassist + andreassist = målpoeng.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Som Klaus sier får man 1 målpoeng pr mål, målgivende eller 2. målgivende.  Det er litt uvanlig med 2. målgivende i slike statistikker, men jeg syntes Krakra sitt forslag før sesongen om dette var så interessant at jeg spurte om å få lage en egen sak på det. De fleste medier opererer med målpoeng som mål og målgivende, og slike statistikker kan du lese i nettopp de fleste medier. 
Sævarsson og Guastavino kommer langt høyere på vår tabell, enn andre nettopp pga dette.
Nettsideansvarlig

catometeret

aha, så enkelt! Trodde det var en form for vekting av de ulike typene. Takker for info.

dudo

Vi drar opp igjen denne! (Om noen vil, så skal de selvsagt få lage en ny en)

Uansett:

RBK - Brann
3 - 1

Mål: Askar
Assist: Nordkvelle
Andreassist: Askar
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Krise at det står 2011, blir bare rot. Jeg vet (av sikre kilder) at forumets ubestridte statistikkonge river av seg håret i dette øyeblikk over dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jeg er lat og gidder ikke lage ny tråd. Håper selvsagt noen påtar seg ansvaret.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

FKH-Brann:

1-1: Ojo(Askar, Haugen)

Godset-Brann

Barmen(Bentley)

Molde - Brann: 2-1 Askar(?? ??)

Brann - Ulf:
Austin
Askar(Haugen ??)
Ojo(Austin)


Klaus_Brann

April 23, 2012, 23:54:49 PM #76 Last Edit: April 23, 2012, 23:57:58 PM by Klaus_Brann
Det finnes en ny traad, som du sikkert vet.

Bentley faar vel ikke assist paa Barmen sitt maal nar den var innom et par Godset-spillere.
Foroevrig var det Brann-Godset, og FKH vant 2-1.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up