• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Rosenborg 20.03 kl. 20

Started by skuteviken, March 12, 2011, 18:35:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Sumo og Brann.no!
Quote from: vebo on March 21, 2011, 12:32:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2011, 03:31:42 AM
Quote from: Spelaren on March 20, 2011, 23:01:53 PM


Er det bildet manipulert???
Uansett; FANTASTISK!


Ikke manipulert, kom opp med en gang kampen var ferdig.


Pur klasse. Hvem er det som hadde ansvaret for det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

http://www.brann.no/nyheter/dette-var-ekte-lidenskap/

Kristian Kalvenes: "Du får det ikke i Norge, det er kun her i Bergen."

Herlig utsagn!

Markmus

Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Erlend on March 21, 2011, 14:01:53 PM
http://www.brann.no/nyheter/dette-var-ekte-lidenskap/

Kristian Kalvenes: "Du får det ikke i Norge, det er kun her i Bergen."

Herlig utsagn!


Jeg liker også dette: "- Det er slik vi vil fremstå, vi har snakket sammen og blitt enige om at det er slik som dette vi kan få resultater, sier veteranen og henvender seg til de publikumerne som fikk gratis inngang i går om å ta turen til Stadion neste gang også."

Med spill og innsats som dette istedenfor langpasninger og stillstand så kommer publikum tilbake, det er jeg ganske sikker på. Kanskje ikke fulle tribuner kamp etter kamp, men høyere enn det vi fikk i fjor.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

SÃ¥g pÃ¥ opptaket pÃ¥ tv2 at han begynte Ã¥ føle seg dÃ¥rlig allerede under trøkket nÃ¥r nystemten holdt pÃ¥  ;D
http://fotball.bt.no/eliteserien/article195887.ece

Jada det skal være et helvete å komme til Brann Stadion, både for motstanderene trenere og spillere 8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Vil gjenta oppfordringen en kom med tidligere i tråden om å poste karakterene BT har gitt.

Edit: Og BA, eller ligger de på nett?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Erlend

Makan til syting...

BT:

Opdal: 5

Sævarsson: 5
Korcsmar: 6
Kalvenes: 6
El Fakiri: 5

Torp: 7
Austin: 5

Guastavino: 7
Mjelde: 5
Holmvik: 7

Ojo: 8

Kampkarakter 6 :)

Erlend

Og BA:

Opdal: 6

Sævarsson: 5
Korcsmar: 6
Kalvenes: 8
El Fakiri: 6

Torp: 8
Austin: 6

Guastavino: 6
Mjelde: 5
Holmvik: 6

Ojo: 8

Skarsfjord fikk i tillegg terningkast 3, som jeg synes var litt strengt

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Erlend


Klaus_Brann

Herlig å se Lundekvam med et stikk til Mini under fotballunsj, etter rundt 09.45 og utover:=)

http://www.tv2sporten.no/fotball/se-fotballunsj-rosenborg-mangler-troekket-3447916.html
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Erlend on March 21, 2011, 14:01:53 PM
http://www.brann.no/nyheter/dette-var-ekte-lidenskap/

Kristian Kalvenes: "Du får det ikke i Norge, det er kun her i Bergen."

Herlig utsagn!


Haha, jeg har fått mer og mer sansen for Kalvenes den siste tiden, for det er så godt å se bergensere på laget som viser at de vet hva det går i, og at de gjerne hadde vært på tribunen selv i går, hvis de ikke hadde vært fotballspillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Giles

På tide med en liten botsgang. Ikke tvil om at mange av de spillerne jeg avskiltet før kampen ga svar på tiltale. All ære til de. Når det er sagt så gjør en svale ingen sommer, vi får se hva fasiten sier etter 10 kamper.
Ellers mener jeg kampen viste at Haugen er em mer kreativ spiller enn Mjelde, selv om han skal ha for entusiasmen.
Takk ogsÃ¥ til Skarsfjord for taktikken. Rett i strupen pÃ¥ motstanderen  viste seg Ã¥ være det eneste rette. Dermed mÃ¥tte RBK innrette seg etter Brann og ikke omvendt.Fortsett slik!

football

Gledelig for en som har fulgt Kalvenes etter han forlot Brann sist, å se han KLE AV Prica så til de grader i duellene. Alsaker: - Prica er kvass i hodespillet, men Kalvenes er enda kvassere!


Super Hasund

Hvorfor blir vi bare servert 50 sekunder med høydepunkter fra kampen?
La Folket Synge

*Feltz*

TheRock

9 minutters versjon til høyre på tv2sporten.no, "Sammendrag kamp".

Super Hasund

Quote from: TheRock on March 21, 2011, 17:52:12 PM
9 minutters versjon til høyre på tv2sporten.no, "Sammendrag kamp".


Du reddet dagen. Takker og bukker.
La Folket Synge

*Feltz*

Alzheimer/Silverspurs

Måten Haugen fyrer av skota er fantastisk. For nokre treff. Så reint og presist. Dreiv på slik i Løv-Ham og, og har sett han på LH-trening der han står og prikkar inn.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2011, 16:49:38 PM
Quote from: Erlend on March 21, 2011, 14:01:53 PM
http://www.brann.no/nyheter/dette-var-ekte-lidenskap/

Kristian Kalvenes: "Du får det ikke i Norge, det er kun her i Bergen."

Herlig utsagn!


Haha, jeg har fått mer og mer sansen for Kalvenes den siste tiden, for det er så godt å se bergensere på laget som viser at de vet hva det går i, og at de gjerne hadde vært på tribunen selv i går, hvis de ikke hadde vært fotballspillere.


Det var visst ham som ordnet gratisbillettene (ikke bare delte dem ut) til de fremmøtte på lørdagstreningen også.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

SÃ¥pass ja! Det viser jo enda mer hva jeg mener, herlig type.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Tusen takk til Skarsfjord og spillerne som kriget som om de var med på oppfølgeren til Bravehart! (da selvfølgelig Torp i hovedrollen som W.Wallace, ligner en del) Ekstra spesiell takk til Chess som var med på å ligge grunnlaget for den fantastiske rammen kampen fikk. MAGISK:)

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Utmedsnolken

Hva var den nettsiden det var reklame for på storskjermen støtt og stadig? Noe interresant eller bare bås?
"og der snubler Sæternes igjen"


Gulløl

March 22, 2011, 14:49:23 PM #323 Last Edit: March 22, 2011, 14:51:17 PM by Gulløl
Sikkert ikke alle som vet at sitatet som kom på skjermene på Stadion etter RBK massakren på søndag opprinnelig er et Nils Arne Eggen sitat etter at de slo Real Madrid:

http://www.dagbladet.no/2010/05/20/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/nils_arne_eggen/11794199/

Men genialt Ã¥ bruke det mot de sekunder etter at kampen var avblÃ¥st  ;D

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on March 22, 2011, 14:49:23 PM
Sikkert ikke alle som vet at sitatet som kom på skjermene på Stadion etter RBK massakren på søndag opprinnelig er et Nils Arne Eggen sitat etter at de slo Real Madrid:

http://www.dagbladet.no/2010/05/20/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/nils_arne_eggen/11794199/

Men genialt Ã¥ bruke det mot de sekunder etter at kampen var avblÃ¥st  ;D




I dagens BT var det sitert fra en (åpenbart trønder) som hadde svart på Doddo-bloggen. Han ironiserte over at vi måtte ha gratisbilletter for å gidde å gå på kamp (look who´s talking), han mente at dette tapet bare var et arbeidsuhell (som om det var uflaks og marginer imot), og ikke minst at vi var ligaens dårligste vinnere. Når det gjelder det siste, så er det vel det som kalles seiersglede og stemning han mener. Noe de ikke er så godt kjent med der oppe. Men jeg vet ikke om de er så gode vinnere i Trøndelag heller. De skryter jo fremdeles av en kamp mellom RBK og Brann for femten år siden.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on March 22, 2011, 14:49:23 PM
Sikkert ikke alle som vet at sitatet som kom på skjermene på Stadion etter RBK massakren på søndag opprinnelig er et Nils Arne Eggen sitat etter at de slo Real Madrid:

http://www.dagbladet.no/2010/05/20/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/nils_arne_eggen/11794199/

Men genialt Ã¥ bruke det mot de sekunder etter at kampen var avblÃ¥st  ;D




Det er nok ikke alle som vet det nei, og kanskje færre som vet at Follos trener brukte det etter cupseieren over RBK i fjor:)
Ja, det var herlig!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/stem-paa-rundens-maal-i-tippeligaen-3449588.html

Jeg synes det var flere mål som var penere enn Holmviks mål og synes ikke engang det var pent nok til å være blant de nominerte. Derfor stemte jeg på Holmvik på trass og ser til min store overraskelse at han har fått 40% av stemmene. Regner med det er flere som tenker som meg :P
Ka du ve?

crm

Quote from: Erlend on March 21, 2011, 16:09:45 PM
Skarsfjord fikk i tillegg terningkast 3, som jeg synes var litt strengt


Bet meg merke i det samme. Omtalen var veldig positiv, men karakteren direkte svak. Minner om en filmanmeldelse på God kveld, Norge.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Røde Jarl

Quote from: Erlend on March 21, 2011, 16:09:45 PM

Skarsfjord fikk i tillegg terningkast 3, som jeg synes var litt strengt


Korrigert i dagens BA, skulle være en femmer.

krøvel vellevold

Etter at Brann sist rykket opp (1986), er det bare tre sesonger der vi ikke har tatt poeng mot RBK: 2002, 2004 og 2010.

Seier har vi fått i 1990 (3-1 hjemme), 93 (4-0 borte), 94 (3-2 hjemme), 99 (3-2 borte og 2-1 hjemme), 05 (4-1 hjemme), 07 (3-2 hjemme) og 11 (2-1 hjemme).

I tillegg vant vi to ganger mot dem i RL høsten 2006 (3-1 borte og 3-2 hjemme)
Legg ned hele klubben!

Nixon

http://www.forskning.no/kortnytt/283214


Lurer på om det var mange skamslåtte kvinner oppe i Trøndelag søndag kveld?;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

De begynte så smått å snu kjerringene sine og nå slår de også? Jaja.
Ka du ve?

Gulløl

March 23, 2011, 15:17:47 PM #332 Last Edit: March 23, 2011, 15:19:52 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on March 23, 2011, 14:28:34 PM
http://www.forskning.no/kortnytt/283214


Lurer på om det var mange skamslåtte kvinner oppe i Trøndelag søndag kveld?;)


Og sÃ¥ kan en forske pÃ¥ 9 mnd frem i tid fra søndag, om det blir en kraftig økning i barnefødsler i Bergen  ;D

Ja alle husker vel nÃ¥r gullet kom hem i 2007 at dødligheten gikk kraftig ned i Bergen den høsten, begravelsebyrÃ¥ene gikk nesten arbeidsledige. Og sÃ¥ ble det et rush i etterkant at "gullet kom hem". Du ko herlig, tenk Ã¥ vente Ã¥ dø til gullet kom hem 8). Statistikk og forskning er herlig   :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ble vel også en grei økning i barnefødsler 9mnd etter gullet?
Ka du ve?

Spelaren

GÃ¥ av.

Markmus

det kan hende det var en del av feiringen, sier nybakt pappa Robert Hatlem. "

haha, kjekt å vite for poden at han sikkert vart et resultat av dritings foreldre :P
Ka du ve?

Super Hasund

Quote from: Markmus on March 23, 2011, 16:05:06 PMdet kan hende det var en del av feiringen, sier nybakt pappa Robert Hatlem. "

haha, kjekt å vite for poden at han sikkert vart et resultat av dritings foreldre :P


De fleste er vel det, så han er ikke aleine.
La Folket Synge

*Feltz*

krakra

http://www.rbkweb.no/vis/8036

Trønderpakket lever i fornektelse.

(sjekk kampfakta)

Markmus

Quote from: Super Hasund on March 23, 2011, 21:46:06 PM
Quote from: Markmus on March 23, 2011, 16:05:06 PMdet kan hende det var en del av feiringen, sier nybakt pappa Robert Hatlem. "

haha, kjekt å vite for poden at han sikkert vart et resultat av dritings foreldre :P


De fleste er vel det, så han er ikke aleine.


hehe, ja, det er vel ofte slik.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Ser Brann - RBK om igjen på Sumo nå. Fantastisk bra gjengivelse av stemningen! Det må være første gang jeg har blitt positivt overrasket over stemningslyden fra en Stadion-kamp på tv. Vanligvis er jo stadionlyden skrudd ned, eller ødelagt av at man mikker 50 bortesupportere opp slik at de høres ut som de overdøver hele Stadion. Husker med skrekk tv-bildene fra Brann - Stabæk 8-1 i 2001. Knall stemning på tribunene - men da man kom hjem og så tv-bildene, hørte man bare de fire Stabæk-supporterne som sang "ååååå Stabæk ååååå" gjennom hele kampen.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Så i gjennom hele kampen i går og kan ikke huske å ha hørt trønderne en eneste gang. Greit nok micingen har vært latterlig på Stadion i mange år, men har de helt kuttet ut mic i nærheten av bortesupporterne? Det er ikke meg i mot, men hadde det ikke vært bedre å plassere et par micer helt oppe i takene rundt banen? Da slipper man helt unna problemet med at drittunger står nær micen og skriker rett inn i den, uten at det virket å være et problem denne gangen.
Ka du ve?

kabelmann

March 24, 2011, 00:12:20 AM #341 Last Edit: March 24, 2011, 00:14:26 AM by kabelmann
Jeg satt på firmaplassene våre omtrent så midt på SPV som man kan komme og jeg hørte ikke annet enn en sjelden gang små antydninger til det fremdeles like forferdelige "roooo-seeeen-booorg" i det fjerne. Hadde de glemt megafonen og trommen? Eller ble de kanskje bare overkjørt av et fantastisk Bergens-publikum?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Kan det være tromme ble nektet? Var jo trussel om dette fra Stadion-sjefen en gang av en grunn jeg ikke helt husker.

Hvorfor ikke bare innføre tromme- og megafonforbud uansett? Kan NFF forby forsanger på banen, så kan vi forby trommer og megafon på tribunene :)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Hadde RBK-supporterne blitt nektet tromme, hadde vi garantert fått høre gnålet deres i ettertid.

"Jævla skjiiiiiiitbergensera! Dæm veit itj ka stæmning e! Kainn jo itj lag stæmning uuuutn nånn ting å schlå på! Dæm lage så dååååårli stæmning aitt dæm må øøøøødelægg for dem ainner suppårterainn så dæm itj ooooverdøv dæm!"
Legg ned hele klubben!

Markmus

Overdøve oss med kjeften skal de få lov til, men det skjer jo ikke så ofte at det gjør noe.
Ka du ve?

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on March 23, 2011, 23:15:49 PM
Ser Brann - RBK om igjen på Sumo nå. Fantastisk bra gjengivelse av stemningen! Det må være første gang jeg har blitt positivt overrasket over stemningslyden fra en Stadion-kamp på tv. Vanligvis er jo stadionlyden skrudd ned, eller ødelagt av at man mikker 50 bortesupportere opp slik at de høres ut som de overdøver hele Stadion. Husker med skrekk tv-bildene fra Brann - Stabæk 8-1 i 2001. Knall stemning på tribunene - men da man kom hjem og så tv-bildene, hørte man bare de fire Stabæk-supporterne som sang "ååååå Stabæk ååååå" gjennom hele kampen.


Det var magisk å se det på tv for en gang skyld! Gåsehud over hele kroppen!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Red Rabitt

Den beste "prestasjonen" fra Brann publikumet var etter min mening når Rbk reduserte, da så vi jublende trøndere, men det eneste vi hørte var Heia Brann!:) (virket faktisk som om nesten hele stadion var med på den, da det var en voldsom trøkk).
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Tullpip

Vet ikke om trommen ble nektet, men den var der ikke (mener jeg). Satt for en gang skyld på bt og fryktet å få kampen ødelagt av tromming, men kan ikke huske at det plaget meg en eneste gang.

Falkman

Quote from: Tullpip on March 24, 2011, 14:54:37 PM
Vet ikke om trommen ble nektet, men den var der ikke (mener jeg). Satt for en gang skyld på bt og fryktet å få kampen ødelagt av tromming, men kan ikke huske at det plaget meg en eneste gang.


satt ogsÃ¥ på¨BT. er  99% sikker pÃ¥ at de ikke hadde med seg noen tromme.

Oppreist

Noen som har torrent av denne kampen?
Stein på stein blir Steinar.

Go Up