• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamptråd: FFK - Brann 26.02

Started by krakra, February 24, 2011, 18:56:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

February 27, 2011, 15:15:43 PM #101 Last Edit: February 27, 2011, 15:19:52 PM by osoerli
3 prøvespelarar frå start var vel ingen genistrek.
Ein omgang kvar over 2 kampar hadde kanskje vore å føretrekka.
Men streng tatt burde vel prøvespelarar vore noko ein helst skulle vore ferdig med i løpet av januar.  Siste månaden før seriestart skal førsteelveren spelast inn, mot sterk motstand.

Husekleppsalget har kommt som julekvelden på kjerringa.  Oversikt, kartlegging av spelarar er fråverande som vanleg.

Eg vil ha 4-4-2!  Slutt med det helvetes jålete 4-2-3-1-tøyset!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gnåler sånn over formasjonen. Det er ikke formasjonen som er problemet. Det er fult mulig å spille lekker fotball med denne formasjonen. Problemet er jo at vi hopper over trioen bak spissen. Inkluder dem mer i spillet og få satt et system så går det bra.

dudo

Krakra har helt rett. Problemet mot FFK var at Cisse og Thorsteinsson var ALT for langt unna Ojo, og Mjelde er jo kronisk på etterskudd, så han bidro kanskje med enda mindre. Det bedret seg litt da Haugen kom inn, siden han faktisk evner å komme litt oppi spissen han skal støtte. Men også de sittende midtbanespillerne våre er for langt unna, og må involvere seg vesentlig mer i oppbyggingen av spillet.

Ved nærmere ettertanke kan det jo kanskje høres ut som det er spissen som er for langt foran ... ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ZsoltKorcsmar

Greit nok at 4-2-3-1 kansje ikke er den aller verste taktikken. Balanserende taktikk, men stiller høye krav til kantene. Bentley og Gustavino kan være løssningene der.

Vår offensive firer er (slik jeg tror/håper den vil se ut pr dags dato):

                     Ojo

Bentley       Haugen      Gustavino

Vet ikke hva dere mener om dette. Men det første som slår meg når jeg ser disse navnene er teknikk, kreativitet, presise innleg, fart, flikk flakk, en touch, veggspill, overlapp, geniale stikkere etc.
Fart har blitt etterlyst som mangelvare. Men Bentley er ingen sinke, Haugen har overskende kvikke bein og Gustavino har best rykk/akselrasjon på hele Brann. (Refererer til testene som ble gjort nå nylig på trening.)
Ojo er ingen sprinter, men er heller ingen sinke, en del av målene hans i Nybergsund kom etter å ha vunnet en spurtduell.

Med disse fire burde vi spille en fotball alà Arsenal i norsk målestokk. Vi har vår egen Nasri (Gustavino), vi har Fabregas (Haugen), vi har Arshavin (Bentley) og Ojo (en slags Chamakh).

Alikevel spiller vi som om vi fortsatt har spillere bottet for teknikk, men med andre ferdigheter. Som foreksempel Solli, Bakke, David Nielsen og Karadas.

Hvorfor ha tre offensive midtbane-menn som er god med ball i bena, når ballen likevel skal sveve høyt over dem?

Savner et klart spillermønster som utnytter styrkene til spillerene og skjuler svakheter.

Romarius

For ikke å glemme Torp, som er en av våre mest tekniske og ballsikre spillere. Samt Austin og Zsolt, som er ballsikre og presise i oppspillene. Ingen grunn til å videreføre neandertalfotballen som Steinar Nilsen innførte altså...

dudo

Jeg er ikke uenig med noen av dere, men et slikt spillermønster krever måneds-, for ikke å si årevis med terping for å sitte bra, og det er ikke noe vi kommer til å se i år. Ihvertfall ikke under Skarsfjord.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alzheimer/Silverspurs

Det er i morgondagens kamp Brann burde starta med 10 frå startoppstillinga og 1 prøvespelar, og så bytta inn ein anna prøvespelar etter 45-60. Eg er positiv til prøvespelarar sjølv få veker før seriestart, men bør brukast fornuftig slik dei fleste skriv over her.

Go Up