• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2011, torsdag 24.2 kl 19

Started by fisken74, January 19, 2011, 11:26:21 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kalinkasvingen

Ser at kontingentinntektene gikk kraftig opp ifjor. Fra 114-tusen til over 300-tusen. Men mener å ha lest at medlemsmassen er redusert jevnt de siste årene. Noen som vet hvordan dette har seg?

114-tusen vil jo si 190 medlemmer, og siden spillere i en klubb må være medlemmer for å være spilleberettiget, så kan det jo ikke ha vært mange andre medlemmer. 190 er vel cirka antall spillere i SKB ifjor.

paf

Quote from: kjegil on February 20, 2011, 12:01:54 PM

Ja. Og så da? Dette indikerer ikke at det er gjort noen hestehandel. Hva er poenget ditt?

paf

Quote from: Timmen on February 20, 2011, 12:18:50 PM
Ser at kontingentinntektene gikk kraftig opp ifjor. Fra 114-tusen til over 300-tusen. Men mener å ha lest at medlemsmassen er redusert jevnt de siste årene. Noen som vet hvordan dette har seg?

Du ser på kontigentkostnadene, ikke inntektene. Brann har ikke sagt noe i årsmelding og regnskap om antall medlemmer i klubben.

Kalinkasvingen


OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: kjegil on February 20, 2011, 12:09:47 PM
På spørsmål om jeg mener det er galt at dere mener noe om styrets totale sammensetning så er svaret "usikker"... Ideelt sett synes jeg dere burde nøyd dere med å fremme egne kandidater
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

SK

Quote from: paf on February 20, 2011, 12:30:47 PM
Ja. Og så da? Dette indikerer ikke at det er gjort noen hestehandel. Hva er poenget ditt?


Jo, det er akkurat det det gjør. Hvorfor ellers ha kontakt med en annen gruppering, og åpent støtte deres kandidat? Det gjør man ikke uten at man har noe igjen for det.

For øvrig er jeg uenig i argumentasjonen om at det er viktig at de fleste grupperinger i klubben er representert i styret, og at "gamle" Brann må ha noen der. Selv om det bare er medlemmene som kan stemme på årsmøte, er Brann en klubb som er mye bredere enn medlemsmassen. Brann er hele byens fotballklubb, ikke bare en klubb som er til for medlemmene slik de fleste andre klubber er. For en klubb av Branns størrelse, er det essensielle at det sitter kompetente folk i styret. Ikke at en eller annen snever gruppering innad i klubben har sine folk der. Klubben burde ha kommet forbi det stadiet for lenge siden.
Skal man velges inn i styret i SK Brann, skal det mest være fordi man er kompetent til å sitte der. Ikke hovedsakelig fordi man kjenner de rette folkene, jf. Bilsback. Ved å støtte slike kandidaturer, bidrar man bare til å videreføre den ukulturen som klubben burde ha vokst fra for lenge siden.

kjegil

February 20, 2011, 13:23:46 PM #256 Last Edit: February 20, 2011, 13:26:40 PM by kjegil
Quote from: paf on February 20, 2011, 12:30:47 PM
Quote from: kjegil on February 20, 2011, 12:01:54 PM

Ja. Og så da? Dette indikerer ikke at det er gjort noen hestehandel. Hva er poenget ditt?


Min tanke var at når dere støtter tirsdagsgjengens kandidat, så vil de støtte deres kandidater... Men hvis så ikke er tilfelle, så beklager jeg det. Synes likefullt at å støtte Atle Bilsbacks kandidatur er alt annet enn bra, noe jeg har begrunnet tidligere...

Til OmOssSjOgHansaø:
Medlemmene mÃ¥ gjerne tenke helhetlig - men det kan virke ødeleggende i forhold til Ã¥ skape et bredt engasjement. Sakene som ble fremmet støtter jeg hundre prosent, men kjenner at jeg  i alle fall ikke har lyst Ã¥ være med pÃ¥ et initiativ som vil ha inn Bilsback i styret og som gir tirsdagsgjengen mer innflytelse.








monzilla

Quote from: SK on February 20, 2011, 13:14:49 PM
For øvrig er jeg uenig i argumentasjonen om at det er viktig at de fleste grupperinger i klubben er representert i styret, og at "gamle" Brann må ha noen der. Selv om det bare er medlemmene som kan stemme på årsmøte, er Brann en klubb som er mye bredere enn medlemsmassen. Brann er hele byens fotballklubb, ikke bare en klubb som er til for medlemmene slik de fleste andre klubber er. For en klubb av Branns størrelse, er det essensielle at det sitter kompetente folk i styret. Ikke at en eller annen snever gruppering innad i klubben har sine folk der. Klubben burde ha kommet forbi det stadiet for lenge siden.
Skal man velges inn i styret i SK Brann, skal det mest være fordi man er kompetent til å sitte der. Ikke hovedsakelig fordi man kjenner de rette folkene, jf. Bilsback. Ved å støtte slike kandidaturer, bidrar man bare til å videreføre den ukulturen som klubben burde ha vokst fra for lenge siden.


Her treffer du spikeren på hodet, og noe jeg har argumentert for i mange år. Man kan gjøre uendelig med endringer i organisasjonen, men så lenge det er samme styre som setter de overordnede føringene så vil man få en minimal endringseffekt.

Forøvrig så mener jeg at styret skal ha kudos for å ha redusert underskuddet så kraftig som de har gjort. Men på andre siden, så er det styrets overordnede ansvar at underskuddet ble så stort som det ble.

pmi

Quote from: SK on February 20, 2011, 00:09:41 AM
Quote from: pmi on February 19, 2011, 22:38:17 PM
En viss effekt vil det vel ha hatt også på fjorårets resultat, da prinsippendringen går ut på å inntektsføre disse rettighetene hurtigere, også i 2010 får en vel da en høyere inntekt enn tidligere benyttet prinsipp ville gitt vel?


Nei, for i og med at dette er en ren prinsippendring, skal det ikke føres i resultatet. Det føres direkte mot egenkapitalen.



Effekten for tidligere år går mot egenkapitalen ja, men prinsippet som endres er vel det som gjelder selve inntektsføringsprofilen for seterettighetene, det medfører vel at videreføring av det gamle prinsippet ville gitt lavere inntekter også i 2010?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on February 20, 2011, 16:07:12 PM


Nei, det må jo nødvendigvis være flere kvaliteter enn det som gjør at en person er kvalifisert. Akkurat som en supporterkandidat bør ha mer å fare med enn partoutkort på Hansa.

Men å ha personer i styret med bakgrunn i Brann, enten som spiller eller supporter, ser jeg ikke på som negativt. Jeg ser ikke på det som noe god løsning å kun se på CV-er og kanskje få et helt styre med personer som ikke har noe som helst forhold til Brann fra før.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

SK

Quote from: pmi on February 20, 2011, 15:55:26 PM
Quote from: SK on February 20, 2011, 00:09:41 AM
Quote from: pmi on February 19, 2011, 22:38:17 PM
En viss effekt vil det vel ha hatt også på fjorårets resultat, da prinsippendringen går ut på å inntektsføre disse rettighetene hurtigere, også i 2010 får en vel da en høyere inntekt enn tidligere benyttet prinsipp ville gitt vel?


Nei, for i og med at dette er en ren prinsippendring, skal det ikke føres i resultatet. Det føres direkte mot egenkapitalen.



Effekten for tidligere år går mot egenkapitalen ja, men prinsippet som endres er vel det som gjelder selve inntektsføringsprofilen for seterettighetene, det medfører vel at videreføring av det gamle prinsippet ville gitt lavere inntekter også i 2010?


Dette har ikke noe med tidligere år å gjøre (år 2010 inkludert), men derimot fremtidige år.
Man inntektsfører leieinntekter som egentlig gjelder for senere Ã¥r allerede nÃ¥. Leieinntektene for 2010  er jo allerede inntektsført uansett ved den gamle prinsippanvendelsen, sÃ¥ det vil ikke endres.


kabelmann

Quote from: osoerli on February 20, 2011, 16:07:12 PM


Om Tirsdagsgjengen har hatt sin klamme hånd over klubben så skal de vel også ha sin del av æren for seriegullet?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: kabelmann on February 20, 2011, 20:03:26 PM
Quote from: osoerli on February 20, 2011, 16:07:12 PM


Om Tirsdagsgjengen har hatt sin klamme hånd over klubben så skal de vel også ha sin del av æren for seriegullet?


"PÃ¥ tross av..."
Ka du ve?

dudo

Mye av grunnen til at Mjelde var såpass omstridt innad i Brann var jo nettopp fordi han så bort fra tirsdagsgjengen (og de andre gjengene).
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: Nixon on February 20, 2011, 16:21:54 PM
Quote from: osoerli on February 20, 2011, 16:07:12 PM


Nei, det må jo nødvendigvis være flere kvaliteter enn det som gjør at en person er kvalifisert. Akkurat som en supporterkandidat bør ha mer å fare med enn partoutkort på Hansa.

Men å ha personer i styret med bakgrunn i Brann, enten som spiller eller supporter, ser jeg ikke på som negativt. Jeg ser ikke på det som noe god løsning å kun se på CV-er og kanskje få et helt styre med personer som ikke har noe som helst forhold til Brann fra før.


20 sesonger på supportertribune bør bety mer enn to sesonger på benken med nedrykk som spiller :p

krakra

Skal ikke budsjettet presenteres før årsmøtet?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Klarer vi kuttene er vel Brann på det kostnadsnivået Moldestad ønsker? Forhåpentligvis kan vi bygge satsningen igjen fra og med 2012. Forhåpentligvis bygger vi et sterkere fundament denne gangen.

dudo

Herregud så flott det ville vært å være gjeldsfri. 10,3 mill i netto finanskostnad? Sammen med 4 mva-millioner kunne det gjort seg ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Klarer de kuttene samtidig som laget ikke rykker ned ser jeg ikke hvordan en skal klare å gå i minus, svært nøkternt og liker det jeg ser.

Beklager positiviteten.

Markmus

Quote from: Huff on February 21, 2011, 19:35:47 PM
Klarer de kuttene samtidig som laget ikke rykker ned ser jeg ikke hvordan en skal klare å gå i minus, svært nøkternt og liker det jeg ser.

Beklager positiviteten.


Ikke noe problem. Bare ikke la det gjenta seg.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on February 21, 2011, 20:21:20 PM
Quote from: Huff on February 21, 2011, 19:35:47 PM
Klarer de kuttene samtidig som laget ikke rykker ned ser jeg ikke hvordan en skal klare å gå i minus, svært nøkternt og liker det jeg ser.

Beklager positiviteten.


Ikke noe problem. Bare ikke la det gjenta seg.


Nettopp, for det kan jo skape ukultur.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Regner med at det ikke blir noe gjennomslag for "moderat prisnivå" på billetter. Er det ikke stort sett bare folk fra møblerte hjem som dukker opp på disse årsmøtene? Disse velstående 80-åringene fra Hop har vel ingen forståelse for at slabedaskene fra arbeiderklassen ikke kan se seg råd til å betale 4000 kroner for billetter. Brann er og blir en klubb for sosieteten.
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: krøvel vellevold on February 22, 2011, 13:30:52 PM
Regner med at det ikke blir noe gjennomslag for "moderat prisnivå" på billetter. Er det ikke stort sett bare folk fra møblerte hjem som dukker opp på disse årsmøtene? Disse velstående 80-åringene fra Hop har vel ingen forståelse for at slabedaskene fra arbeiderklassen ikke kan se seg råd til å betale 4000 kroner for billetter. Brann er og blir en klubb for sosieteten.

Hva utfallet blir, avhenger av om du og andre som ikke er velstående 80-åringer fra Hop møter på årsmøtet og stemmer for forslagene våre. Jeg synes det er dumt å gi opp på forhånd og proklamere at man ikke har sjans fordi Brann er og blir en klubb for sosieteten. En ting er historien, men fremtiden - den skaper vi sammen.

krøvel vellevold

Quote from: paf on February 22, 2011, 13:42:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 22, 2011, 13:30:52 PM
Regner med at det ikke blir noe gjennomslag for "moderat prisnivå" på billetter. Er det ikke stort sett bare folk fra møblerte hjem som dukker opp på disse årsmøtene? Disse velstående 80-åringene fra Hop har vel ingen forståelse for at slabedaskene fra arbeiderklassen ikke kan se seg råd til å betale 4000 kroner for billetter. Brann er og blir en klubb for sosieteten.

Hva utfallet blir, avhenger av om du og andre som ikke er velstående 80-åringer fra Hop møter på årsmøtet og stemmer for forslagene våre. Jeg synes det er dumt å gi opp på forhånd og proklamere at man ikke har sjans fordi Brann er og blir en klubb for sosieteten. En ting er historien, men fremtiden - den skaper vi sammen.


Nei jeg sier ikke at man skal gi opp. Jeg bare sier hva man kan forvente blir utfallet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

February 23, 2011, 13:14:22 PM #276 Last Edit: February 23, 2011, 13:38:56 PM by krøvel vellevold
Det er ikke alle klubber som har prisen på medlemskontigenten på hjemmesiden, men her er de jeg har funnet:

Brann 600
Start 500 (600 for ektepar) - Livsvarig: 6500 (8000 for ektepar)
Viking 500 (i 2010)
MFK 400 (200 for barn/honnør)
RBK 350 (i 2010)
S08 300 (150 for barn/honnør)
FFK 300
LSK 250 (100 for barn/honnør)
VIF 230
AaFK 200
Stabæk 100 (i 2010)

Hva i helvete er det vi betaler 600 kroner for?
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: krøvel vellevold on February 23, 2011, 13:14:22 PM
Hva i helvete er det vi betaler 600 kroner for?

Engasjementet og entusiasmen i Bergen er så stor at prisen ikke har noe å si.

krøvel vellevold

Noen tilføyninger i innlegget mitt over.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Eg synes fortsatt planen min om å masseinnmelde tusen bataljonsmedlemmer foran neste års rbk-årsmøte er genial. 2/3 flertall for å legge ned barteklubben, anyone?
GÃ¥ av.

paf

Quote from: Spelaren on February 23, 2011, 13:46:19 PM
Eg synes fortsatt planen min om å masseinnmelde tusen bataljonsmedlemmer foran neste års rbk-årsmøte er genial. 2/3 flertall for å legge ned barteklubben, anyone?

Hehe. En gammel, våt drøm det. Men av vedtektsgrunner kan man ikke vedta akkurat det. Det man derimot kan få til er å legge ned fotballsatsingen og satse på bandy isteden.

Markmus

February 23, 2011, 14:21:43 PM #281 Last Edit: February 23, 2011, 14:23:20 PM by Markmus
Nei, la dem heller bli en kjedelig håndballklubb med kubjeller på tribunen ;D

Lurer på om det hadde latt seg gjøre å gjennomføre dette?
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on February 23, 2011, 14:21:43 PM
Nei, la dem heller bli en kjedelig håndballklubb med kubjeller på tribunen ;D

Lurer på om det hadde latt seg gjøre å gjennomføre dette?


Det er jo teoretisk mulig. Problemet er at vedtaket måtte gjentas tre (?) måneder seinere for effektuering, igjen med 2/3 flertall. Det spørs om me hadde kunnet masseinnmelde nok folk til å kunne gjenta dette. Om det mislyktes, hadde trønderne plutseleg uhorveleg masse penger pga nye medlemmer :) .
GÃ¥ av.

krakra

Men de har vel metoder for å unngå slike kupp? Hvis supportere av andre klubber melder seg inn for å ødelegge kan man vel få dem eksludert og vedtaket gjort uskyldig?

Spelaren

Quote from: krakra on February 23, 2011, 15:43:56 PM
Men de har vel metoder for å unngå slike kupp? Hvis supportere av andre klubber melder seg inn for å ødelegge kan man vel få dem eksludert og vedtaket gjort uskyldig?


§ 22. Oppløsning.
Oppløsning av klubben må først behandles på ordinært årsmøte. Blir oppløsning vedtatt
med minst 2/3 flertall, innkalles ekstraordinært årsmøte 3 måneder senere. For at
oppløsning skal skje må vedtaket her gjentas med 2/3 flertall.
Sammenslutning med andre lag anses ikke som oppløsning av klubben. Vedtak om
sammenslutning og nødvendige lovendringer i tilknytning til disse, treffes i samsvar med
bestemmelsene om lovendring, jfr. § 21.
I tilfelle oppløsning eller annet opphør av klubben tilfaller lagets eiendeler NIF eller formål
godkjent av idrettskretsstyret. Ved oppløsning sendes klubbens arkiv til idrettskretsen.
Ved konkurs anses klubben som oppløst og mister således sitt medlemskap i NIF. Ved
konkurs gjelder reglene i konkursloven og dekningsloven.


http://www.rbk.no/multimedia/archive/00085/Rosenborg_Ballklubs__85912a.pdf

;)
GÃ¥ av.

krakra

Joda, men skulle vi nå få 1000 stk til å melde seg inn i RBK og stemme for oppløsning så vil da de samme være stemmeberettiget ved neste årsmøte også. Og sannsyneligvis være i stort flertall.

Jeg tenker mer juridisk. Hvis dette skulle skjer, er det da mulig for RBK å få "oss" eksludert foran det ekstraordinære årsmøtet?

dudo

Føkk oppløsning, det står jo at sammenslåing også er et alternativ. Altså sluker SKB RBK, og selger unna alle verdiene i Trøndelag, og vips, så er vi gjeldsfrie og har både Skjelbred, Prica og Henriksen i stallen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: krakra on February 23, 2011, 16:06:13 PM
Joda, men skulle vi nå få 1000 stk til å melde seg inn i RBK og stemme for oppløsning så vil da de samme være stemmeberettiget ved neste årsmøte også. Og sannsyneligvis være i stort flertall.

Jeg tenker mer juridisk. Hvis dette skulle skjer, er det da mulig for RBK å få "oss" eksludert foran det ekstraordinære årsmøtet?


Juridiske grublerier til side, eg er rimeleg sikker på at om dette forslaget gjekk gjennom på det ordinære årsmøtet, ville det bli veldig mange trønderske (ekte) innmeldinger i forkant av det møtet som er tre måneder etter "dommedag"... Me måtte ha kompensert med ENDA fleire sabotasjeinnmeldinger.
GÃ¥ av.

roaldinho

Om man hadde gjort det og fått 1000 folk herfra og melder seg inn i Rbk, og fått 2/3 av stemmene til nedleggelse så hadde jobben såvidt begynt. Det ville blitt en kamp i etterkant å få like mange medlemmer som Rbk, og man måtte visst når og hvor mange som hadde meldt seg inn og holdt følge med det, helst enda flere. For de kan komme i siste minutt og melde inn 200 og dermed få flertall. Hadde blitt en kamp i de månedene før neste møte (Må vel betale 1 måned i forkant for å kunne stemme?) men gevinsten hadde desto smakt godt om man hadde fått flest stemmer.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Bare stem Tirsdagsgjengen inn i styret deres, så er halve jobben gjort med å ødelegge klubben deres gjort.

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

nero

Tror Bergersen har helt rett her. Viktig å begrense Tirsdagsgjengens makt i Brann. De står jo ikke akkurat for nytenkning og kompetanse.
Lions led by donkeys.

Markmus

Ang. supporternes mann. Det burde vært avsatt en plass på styrerommet til supporternes mann. Eller er ulovlig å "gi" vekk en styreplass?
Ka du ve?

paf

Quote from: Markmus on February 24, 2011, 10:55:09 AM
Ang. supporternes mann. Det burde vært avsatt en plass på styrerommet til supporternes mann. Eller er ulovlig å "gi" vekk en styreplass?

Hva tenker du på da? Er man valgt, så er man valgt. Det går selvsagt an å fratre (som Brandtun gjorde), men da velger styret en annen. I Vålerengen har Klanen fast møterett i klubbens styre. Såvidt meg bekjent har aldri det vært diskutert i Brann-sammenheng.

Markmus

paf; jeg tenker på å ha en stol på styrerommet (og en stemme) som SKAL forbeholdes supporternes talsmann. Noe ala det VIF og Klanen har, ja.
Ka du ve?

Yngve

Det er vel fullt mogleg. Det er visse krav til kva som er minimum av kva som skal vera representert i eit styre. Ut over det trur eg dei kan gjera kva dei vil.

Ein suportarstol er jo på mange måtar det same som ein stol til dei tilsette.

Men vif har vel den fordelen at dei er litt meir organisert enn me er. Bat al jonen er jo ikkje til stades i diskusjonane.


nero

Er det heeelt tilfeldig at Bentley ble klar samme dag som årsmøtet? ;)
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: nero on February 24, 2011, 11:54:29 AM
Er det heeelt tilfeldig at Bentley ble klar samme dag som årsmøtet? ;)


Nei!
Og du kan lese mer om det på www.konspirasjonen.no
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Lions led by donkeys.

Go Up