• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2011, torsdag 24.2 kl 19

Started by fisken74, January 19, 2011, 11:26:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Xminator on January 28, 2011, 07:35:27 AM
BA går i dag knallhardt ut mot Moldestad og valgkomiteen.


Det blir litt for klar tale!

<- Denne gjelder kun fre 28.01.11

Det står vel litt i papirdelen, ingenting på nett foreløpig. Nokon som gidder utbrodere kva BA meiner utover overskriften?
GÃ¥ av.


krakra

BA mener at Moldestad har gjort for mange feil. Grepene som har blitt gjort for å bedre økonomien ble igangsatt. Prossessen rundt ansettelsen av RBH som daglig leder var svak og rotete, å sette opp en organisasjon uten sportssjef var en tabbe, forfremmelsen av Nilsen før han fikk sparken var svak, angrepet på supporterne var dårlig.

Og ikke minst er han dårlig likt blant de ansatte.

stig

Noen kjappe svar her: Steinbyggern sitt forslag er noe vi må ta videre. Bataljonen bør bruke litt tid på å verve medlemmer både til seg selv og til klubben,og gjøre det så enkelt som mulig. Giro i medlemsblad er en god idè. Flere medlemmer til Brann er en lettvint måtte å få inn mer penger. Kupp blir forøvrig vanskeligere ved flere medlemmer. Brann har forresten gjort det mye lettere de siste årene angående medlemskap.Nå ligger det en egen fane under "klubben" hvor man enkelt kan melde seg inn: http://www.brann.no/klubben/bli-medlem/.
Før sto det ingenting på nettsiden,og forsøk fra Bataljonen om å melde inn det sittende styret for noen år siden stoppet bare opp.

Angående Kjegil sin kommentar er det pr dags dato noen i styret som er medlem,mens andre ikke er det.Samme som resten av medlemmene tenker jeg. Dette må selvsagt bedres.
Jeg personlig har ikke hørt noe om at styremedlem i BBB har vært aktuelle som medlem av styret i Brann,men jeg da ikke alt heller.Kanskje det hadde vært en idè at et BBB-styremedlem fikk møterett på styremøter? Kunne ført til en tettere dialog.

BBB har ikke jobbet for å kuppe eller skaffe nye folk til styret. Kanksje det kunne vært et satsingsområdet i fremtiden,men det må tenkes langsiktig,og selvsagt at flere "supportere" er medlem av Brann. Nå styres mye av tirsdagsgjengen og de fleste i Brann-styret er tidligere Brann-spillere eller diverse senterledelse. Et bredere sammensatt styret med en andeledestenkende mann/kvinne kunne kanskje vært veien å gå?
Nettsideansvarlig

osoerli

Quote from: stig on January 28, 2011, 12:10:33 PM
Brann har forresten gjort det mye lettere de siste årene angående medlemskap.Nå ligger det en egen fane under "klubben" hvor man enkelt kan melde seg inn: http://www.brann.no/klubben/bli-medlem/.


Enkelt, men dyrt.  Fleire frÃ¥ Bataljonen hadde nok meldt seg inn om prisen var 2-300,- i staden for 600,-.  Trur dei hadde fÃ¥tt dobbelt sÃ¥ mange medlemer om prisen hadde blitt halvert, og altsÃ¥ tjent det same.  Men det er mogleg denne settes høgt for at tirsdagsgjengen enklare skal holde posisjonane sine.

Men medlemskontigenten skal fastsetjast pÃ¥ Ã¥rsmøtet.  SÃ¥ det er vel bare Ã¥ føreslÃ¥ eit lÃ¥gare beløp, anyone?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nummer9

Quote from: osoerli on January 28, 2011, 14:02:40 PM
Quote from: stig on January 28, 2011, 12:10:33 PM
Brann har forresten gjort det mye lettere de siste årene angående medlemskap.Nå ligger det en egen fane under "klubben" hvor man enkelt kan melde seg inn: http://www.brann.no/klubben/bli-medlem/.


Enkelt, men dyrt.  Fleire frÃ¥ Bataljonen hadde nok meldt seg inn om prisen var 2-300,- i staden for 600,-.  Trur dei hadde fÃ¥tt dobbelt sÃ¥ mange medlemer om prisen hadde blitt halvert, og altsÃ¥ tjent det same.  Men det er mogleg denne settes høgt for at tirsdagsgjengen enklare skal holde posisjonane sine.

Men medlemskontigenten skal fastsetjast pÃ¥ Ã¥rsmøtet.  SÃ¥ det er vel bare Ã¥ føreslÃ¥ eit lÃ¥gare beløp, anyone?

Rabatt for de med partoutkort burde være en no brainer. I ale fall med den hårreisende prisen en har i dag.

paf

Quote from: osoerli on January 28, 2011, 14:02:40 PM

Enkelt, men dyrt.  Fleire frÃ¥ Bataljonen hadde nok meldt seg inn om prisen var 2-300,- i staden for 600,-.  Trur dei hadde fÃ¥tt dobbelt sÃ¥ mange medlemer om prisen hadde blitt halvert, og altsÃ¥ tjent det same.  Men det er mogleg denne settes høgt for at tirsdagsgjengen enklare skal holde posisjonane sine.

Men medlemskontigenten skal fastsetjast pÃ¥ Ã¥rsmøtet.  SÃ¥ det er vel bare Ã¥ føreslÃ¥ eit lÃ¥gare beløp, anyone?

Kommer an på hvor mye man bryr seg om klubben det, osoerli. Sant å si er det ingen andre fordeler enn å ha stemmerett på årsmøtet for de 600 kronene. Kontigenten har vært stemt opp over en del år ut fra at Brann trenger pengene.

Til Stig: Klanen har hatt møterett på årsmøtene i VIF Fotball i mange år. Jeg anbefaler Bataljonsstyret å prate med sine kolleger i Klanen om hvordan de opplever dette. Man kan fort komme i en litt kilen situasjon i forhold til både selvstendighet og troverdighet i slike tilfeller. Så er det vel også slik at Bataljonens ledelse har hatt jevnlige møter med ledelsen i Brann uten at det nødvendigvis betyr noe hverken hit eller dit.

Uansett skal man ikke se bort fra at det kommer en del initiativ på årsmøtet og jeg anbefaler sterkt de som er medlem og har stemmerett å møte.

nummer9

Quote from: paf on January 28, 2011, 14:08:38 PM
Quote from: osoerli on January 28, 2011, 14:02:40 PM

Enkelt, men dyrt.  Fleire frÃ¥ Bataljonen hadde nok meldt seg inn om prisen var 2-300,- i staden for 600,-.  Trur dei hadde fÃ¥tt dobbelt sÃ¥ mange medlemer om prisen hadde blitt halvert, og altsÃ¥ tjent det same.  Men det er mogleg denne settes høgt for at tirsdagsgjengen enklare skal holde posisjonane sine.

Men medlemskontigenten skal fastsetjast pÃ¥ Ã¥rsmøtet.  SÃ¥ det er vel bare Ã¥ føreslÃ¥ eit lÃ¥gare beløp, anyone?

Kommer an på hvor mye man bryr seg om klubben det, osoerli. Sant å si er det ingen andre fordeler enn å ha stemmerett på årsmøtet for de 600 kronene. Kontigenten har vært stemt opp over en del år ut fra at Brann trenger pengene.

Til Stig: Klanen har hatt møterett på årsmøtene i VIF Fotball i mange år. Jeg anbefaler Bataljonsstyret å prate med sine kolleger i Klanen om hvordan de opplever dette. Man kan fort komme i en litt kilen situasjon i forhold til både selvstendighet og troverdighet i slike tilfeller. Så er det vel også slik at Bataljonens ledelse har hatt jevnlige møter med ledelsen i Brann uten at det nødvendigvis betyr noe hverken hit eller dit.

Uansett skal man ikke se bort fra at det kommer en del initiativ på årsmøtet og jeg anbefaler sterkt de som er medlem og har stemmerett å møte.

Har du noe inside-info på at "noe" vil skje, eller er dette bare antagelser?

paf

Quote from: nummer9 on January 28, 2011, 16:01:34 PM
Har du noe inside-info på at "noe" vil skje, eller er dette bare antagelser?

Ingen av delene egentlig. Jeg har sluttet å tro på at vi som supportere har det noen andre steder enn i kjeften. Men det er lov å håpe og det er viktig å være tilstede hvis noe skjer.

Nixon

BA melder at medlemstallet er halvert siden 2007, og det var heller ikke uvanlig mange innmeldinger i høst. Så sjansen for kupp er sannsynligvis liten.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

Hadde Bataljonen fått fingeren ut av den tiltaksløse ræven sin og gått i bresjen her, så kunne det nærmet seg noe.
Ka du ve?

dragonman

January 29, 2011, 18:55:44 PM #111 Last Edit: October 22, 2017, 17:16:30 PM by dragonman
-
Når du sitter under kampen og reiser deg i pausen er du havnet på feil tribune!

Det nærmeste du kommer utlandet i Norge er vel Bergen og Brann (Ruben Yttergård Jenssen)

sveines

Med så få medlemmer som Brann har no er det faktisk store muligheter for makt i klubben vi er glad i. Eg er sjølv medlem i både BBB og SK Brann, og har vært det i årevis. Tydligvis er det store flertallet fornøyd med RBH og måten klubben styres på siden det ikkje har vært noe tilstrømming av medlemmer. Tror ikkje det er mange av oss som er medlem i både BBB og SKB.

Eg hadde tenkt meg på årsmøte og gi min stemme. Men om det er null engasjement der ute så er det gitt på forhånd at tirsdagsklubben og gutteklubben på stadion har alt i sin hule hånd. Skuffende.
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Huff

Quote from: dragonman on January 29, 2011, 18:55:44 PM
Quote from: Spelaren on January 27, 2011, 23:00:23 PM
Tips til ein annen gang: Eit par tusen av oss melder oss inn i rinnanbanden i god tid før neste årsmøte der oppe, møter opp og med to tredjedels flertall går inn for å legge ned klubben.


Her begynner man allerede å snakke om årsmøtet i 2012. Kjekt dette, det skjer nok lite endringer på årets årsmøte, valgkomiteen sin innstilling går nok gjennom mens flere sitter på bakerste benk og banner (og enda flere sitter hjemme og banner).

Det er faktisk lurt å meldt seg inn i den klubben man "ønsker å styre" om noe skal skje ... kom ikke å si at det har vært mangel på anledninger.

Etter det jeg minnes av å ha lest denne (og tilsvarende tråder) her så har ingen klart å komme med noe konkret som faktisk kan bidra til at man når det "alle" er enig i.


Jeg gidder ikke melde meg inn for Ã¥ melde meg inn.  Skal dette skje skal noen meningsbærende personer ha tatt initiativ til Ã¥ kaste styret, hva jeg eller andre anonyme supportere foretar oss har neppe noen effekt, noe mÃ¥ skje fra noen med nettverk og gjennomslagskraft. Kommer det et reellt og seriøst benkeforslag som lanseres i media melder jeg meg inn sporenstreks, men da snakker vi kompetanse, ikke en gjeng fra bataljonen.

Xminator

BA: En supportergruppering jobber med å få inn egne folk i styret. De aktuelle skal være Gina Barstad og Per-Arne Larsen.

Kanskje BA's blogger burde vurderes for en styreplass også? Brann trenger folk som tør å snakke dem midt i mot. Det er neppe høyere terskel for å gjøre det i styret enn i avisen, og Osdal har mange viktige synspunkter som kunne vert viktige for klubben å måtte høre nærmere på.

Nixon

Flott at det kommer alternativer til valgkomiteen sin utrolig kjedelige innstilling. Men det må ikke gå like langt andre veien. Brann er ikke tjent med et styre som har en overvekt av supportere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

paf

Quote from: Nixon on February 05, 2011, 08:45:47 AM
Flott at det kommer alternativer til valgkomiteen sin utrolig kjedelige innstilling. Men det må ikke gå like langt andre veien. Brann er ikke tjent med et styre som har en overvekt av supportere.

Selvsagt ikke, Nixon. Det er det heller ingen som foreslår. Men jeg håper du er enig i at Brann trenger et styre med personer fra forskjellige miljøer og med forskjellig innfallsvinkel?

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Barstad, SV-politikeren? Om det stemmer høres det ut som en dårlig ide. SV er jo ikke kjent for å få gjennomslag for noe som helst når de sitter med makten :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kjegil

Synes supporternes kamp virker uten mål og mening; men utelukker ikke at jeg tar jeg feil... Kanskje noen kan svare på hva hensikten med denne kampanjen er? Hvilke saker er det en ønsker å kjempe igjennom på årsmøte? Hvis hensikten kun er å få inn sine egne representanter så stiller jeg meg totalt likegyldig til hele greien...

Dagens styre har sikkert ikke gjort en kjempejobb, men jeg klarer ikke helt å se at en ungdomspolitiker fra SV (som ikke har fremhevet seg på noen som helst måte) skal gjøre så mye fra og til.

 

paf

Quote from: kjegil on February 05, 2011, 09:56:42 AM
Synes supporternes kamp virker uten mål og mening; men utelukker ikke at jeg tar jeg feil... Kanskje noen kan svare på hva hensikten med denne kampanjen er? Hvilke saker er det en ønsker å kjempe igjennom på årsmøte? Hvis hensikten kun er å få inn sine egne representanter så stiller jeg meg totalt likegyldig til hele greien...

Dagens styre har sikkert ikke gjort en kjempejobb, men jeg klarer ikke helt å se at en ungdomspolitiker fra SV (som ikke har fremhevet seg på noen som helst måte) skal gjøre så mye fra og til.

 

For all del. Man kunne sikkerrt kuppet hele greien eller gått inn for det. Det mener jeg vil være uklokt. For meg er det kjærligheten til klubben som er drivkraften. Jeg tror det er helt avgjørende for klubben at den styres av folk med forskjellig bakgrunn og forskjellig innfallsvinkel. Derfor skal ikke styret fylles av supportere. Eller folk fra tirsdagsgjengen. Eller næringslivet. Eller Brann ung. De beste resultatene tror jeg vi kan oppnå ved å bruke alle ssursene og miljøene vi har i klubben. Jeg mener vi altfor lenge har hatt et styre der alle tenker likt, kommer fra de samme miljøene, har gått på de samme skolene, etc. Om ingenting annet, så kan Gina bidra med en helt annen innfallsvinkel. Som ung kvinne. Som supporter. Som tifo-entusiast. Som tidligere skribent i d12m. Så mener jeg at hun også har mange andre kvaliteter Brann trenger.

Når det gjelder saker som fremmes forøvrig: fristen for å leve forslag til årsmøtet går ut på torsdag. Jeg tror nok det blir rimelig klart hva initiativtakerene ønsker med klubben når de innsendte forslagene levetes.

crm

Uten mål og mening? Det ropes etter initiativ og alternativ, men når noe faktisk skjer...

Med et stort oppmøte og engasjement på årsmøtet kan det nok bli mange verdidiskusjoner og kanskje et alternativt styre med perspektiv og handlekraft til å dra klubben i en ny retning. Det viktigste vil uansett være nye styremedlemmer som kan bidra til å utvide debatten fra dagens arrogante ensretning og arbeide for en helhetlig klubbstyring.

Slik jeg ser det, er ikke dette alternativet et "supporterstyre", men - som PAF er inne på over - et alternativ med annen type kompetanse, erfaring og perspektiv. Hvor mye mer mål og mening må det være?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

kjegil

Jeg kritiserer ikke at det kommer et initiativ. De siste årene har jo vist at det trengs en annerledes tenkning i Brann-styre, jf. den ekstremt markedsorienterte tenkningen som har festet seg i klubben... Det jeg etterlyser er hva en ønsker å oppnå gjennom dette initiativet? Hva er sakene? Uten konkrete saker klarer en aldri å skape noe engasjement... At det skal sitte supportere i styret er ikke nok for meg... En må vite hva en vil!

Derfor bør de som står bak dette initiativet konkretisere hvilke saker de vil få gjennomslag for... En sak jeg synes er viktig er å gjøre Brann om til en klubb for alle - ikke for de spesielt interesserte (tirsdagsklubben med flere)... Derfor bør alle som kjøper sesongkort få stemmerett på årsmøte...

Da vil Brann likne mer på Barcelona - der personer driver valgkamp for å bli valgt til president...

Jeg vil også applaudere et forslag om å gjøre Brann mindre markedsorientert... Slutt på Brann-shampo, ostepop, drakter til 749 kroner og andre veldig markedsorienterte tiltak. Brann trenger et vennligere ansikt utad.

Videre utbygging av Stadion bør i større grad sette supporterne i sentrum. Det vil si at Brann Stadion ikke trenger flere VIP-bokser... Kanskje bør en innføre ståplasser på nedre halvdel av Hansa? Kanskje bør det innføres familievennlige priser...

Dette er noen konkrete (forhåpentligvis samlende) tiltak - og det finnes helt sikkert flere...






 

stig

Det er jo mulig det kan bli lettere å komme til ordet med slike saker du skriver om her,når man har litt anderledestenkende folk i styret enn det som har vært der tidligere.Som paf`en skriver: Det viktigste er å få inn noe fra en annen bakgrunn og innfallsvinkel. Kanskje det blir lettere å få Gina til å fremme disse sakene enn å få Terje Risa til å gjøre det?
Nettsideansvarlig

crm

Mennesker med vilje og gjennomføringskraft vil i realiteten alltid være viktigere enn forslag. Når det er sagt tror jeg det også vil komme forslag som blir viktige. Tiden vil vise.

Det er vel uansett mulig for alle å melde inn forslag til årsmøtet, frist for innsending er førstkommende torsdag, 14 dager før årsmøtet.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

paf

Takk til styret i Bataljonen for tydelig tale ifm årsmøtet
http://bataljonen.no/?page=26&news=459

sveines

Noen som har en formening om det blir benkeforlsag på styreformann?

Har ikkje anledning til å gå på årsmøtet, men gir gjerne min fullmakt om noen har ett sterkt engasjement for å felle Moldestad.
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: sveines on February 05, 2011, 22:04:27 PM
Har ikkje anledning til å gå på årsmøtet, men gir gjerne min fullmakt om noen har ett sterkt engasjement for å felle Moldestad.


Jeg er redd for at det ikke går. § 5 i Branns lover, "Stemmerett og valgbarhet", spesifiserer at "Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt, jfr. NIFs lov § 2-9".

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

kjegil

February 05, 2011, 22:53:26 PM #128 Last Edit: February 05, 2011, 22:57:49 PM by kjegil
Quote from: stig on February 05, 2011, 16:23:56 PM
Det er jo mulig det kan bli lettere å komme til ordet med slike saker du skriver om her,når man har litt anderledestenkende folk i styret enn det som har vært der tidligere.Som paf`en skriver: Det viktigste er å få inn noe fra en annen bakgrunn og innfallsvinkel. Kanskje det blir lettere å få Gina til å fremme disse sakene enn å få Terje Risa til å gjøre det?


Greit nok, men fryktelig vagt... Kunne godt tenkt meg og visst hva det er for noen slags saker Gina skal fremme som ikke Terje Risa kan... At en ønsker Ã¥ fÃ¥ inn litt andre typer enn menn i 50-Ã¥rene med grÃ¥tt  hÃ¥r, dress og slips er sÃ¥ lite konkret som det kan fÃ¥ blitt... Problemet til Brann har heller ikke alltid vært for mye blÃ¥russ, valgkomiteen har jo ogsÃ¥ blitt kritisert for Ã¥ rekruttere gamle Brann-spillere fremfor mennesker med kompetanse...

Jeg synes en burde lage et valgprogram/prinsipprogram som representantene forplikter seg til å jobbe for...

crm

Quote from: kjegil on February 05, 2011, 22:53:26 PM
Jeg synes en burde lage et valgprogram/prinsipprogram som representantene forplikter seg til å jobbe for...


Hva "en" / "man" / "noen" / "folk" burde gjøre blir en teoretisk problemstilling. For det første oppfordrer jeg som nevnt deg til å formulere forslag til årsmøtet, for det andre kommer det nok mer fra andre kanter.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

kjegil

February 06, 2011, 00:32:42 AM #130 Last Edit: February 06, 2011, 08:57:58 AM by kjegil
Det kan være du har rett i det - men jeg tror uansett det blir vanskelig å engasjert bredt hvis alt skal handle om styrevalg og en ikke er konkret på hva en ønsker å oppnå.

Nixon

Quote from: kjegil on February 05, 2011, 11:51:35 AMJeg vil også applaudere et forslag om å gjøre Brann mindre markedsorientert... Slutt på Brann-shampo, ostepop, drakter til 749 kroner og andre veldig markedsorienterte tiltak.


Du hadde en smørbrødliste i et innlegg som du etterpå slettet. Men en del av de gikk på dette.

Jeg for min del hadde ikke vært like overbevist om dette valgprogrammet. For det hadde det vært fint med noen forslag om hvordan øke Brann sine inntekter. Og ikke bare redusere de.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

crm

Det er nok urealistisk å tro at det er mulig med mindre markedsorientering. Men det må være viktig å se på en ANNERLEDES markedsorientering. Markedsføring av en klubb er et dypt og komplekst strategisk område som i Brann sitt tilfelle har blitt erstattet av reklametiltak. For eksempel har det blitt viktigere å lage skilt og trykksaker med Branns kjerneverdier enn å faktisk vise disse gjennom tenke- og handlemåte.

Det viktige for å øke inntektene fremover må være å arbeide systematisk med å gjenreise tilliten mellom klubb og by. Dette er selvsagt veldig komplekst, men det krever i første rekke at kjerneverdiene får en reell betydning. Det er et sterkt behov for et styre som kan ta kontroll over klubbens "totale framferd", så må markedsavdelingen selvsagt springe rundt og høste fruktene av Branns gode omdømme når dette omdømmet er gjenreist.

kjegil: Det kommer altså forslag som vil peke en ny retning, men det har ennå ikke kommet tilbakemelding på utfordringen til deg om å formulere dine forslag!?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

crm

Er det mange som kan og skal delta på årsmøtet, egentlig? Det er behov for et bredt engasjement fra tilhengere og patrioter.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

dudo

Nå er det to dager til regnskap og budsjett kommer, og denne tråden virkelig våkner til liv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

paf

Minner om at fristen for å sende inn saker til årsmøtet er i morgen. Viktig at de av klubbens medlemmer som ønsker å ta opp noe på årsmøtet sender inn forslag innen den fristen.

Markmus

Ka du ve?

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Spelaren

Er det gitt at det redegjøres for tallene for 2010 i dag?
GÃ¥ av.

Langhår

Quote from: Spelaren on February 10, 2011, 12:18:24 PM
Er det gitt at det redegjøres for tallene for 2010 i dag?


Tipper på fredag klokken 1400.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Utmedsnolken

de venter vel til at innmeldingsfristen for saker har gått ut. I mitt hode burde fristene vært omvendt: først kommer tallene, så fristen for å melde inn saker og når sakene er kjente, så kunne fristen for å melde seg inn i klubben komme.
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Eller kl 16, når folk er på vei til hytten eller gjør seg klar til en helaften på byen. Beleielig tidspunkt for Klovneveldet, ja.
Lions led by donkeys.

crm

Quote from: Utmedsnolken on February 10, 2011, 12:26:32 PM
de venter vel til at innmeldingsfristen for saker har gått ut. I mitt hode burde fristene vært omvendt: først kommer tallene, så fristen for å melde inn saker og når sakene er kjente, så kunne fristen for å melde seg inn i klubben komme.


For å forsvare Brann litt akkurat på dette punktet, er slike ting regulert i idrettens lover. Så det er nok ikke så mye Brann kan gjøre med rekkefølge, frister og saksgang i utgangspunktet.

Uansett må det mobiliseres på årsmøtet. Det er mulig å melde seg inn fortsatt og få oppmøte- og talerett, men da uten å kunne stemme og velges. Oppmøte i seg selv er viktig for å sette stemningen og tonen på møtet - så vil oppfordre alle til å bli med selv uten å ha meldt seg inn innenfor månedsfristen.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Utmedsnolken

da er idrettens lover litt merkelige også. Er de redd for at folk skal engasjere seg når de får vite de økonomiske tallene eller ser sakene på årsmøtet?
"og der snubler Sæternes igjen"

crm

Tror logikken er at idretten skal være medlemsbasert, og at det i mindre grad skal være mulig å melde seg inn dagen før for å stemme for eller mot noe spesifikt. Altså at man skal være engasjert medlem i utgangspunktet, og ikke bare ad hoc, slik det har blitt gjort noen ganger innen politikken.

Lik det eller ikke, men slik er det i alle fall. Ved innmelding er det som sagt uansett mulig å stille opp for å engasjere seg i debatten, og det er også veldig viktig.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

crm

Hoi, oppslag i dagens BA om innsendt årsmøteforslag. Solidariske billettpriser blir kampsak!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

paf

Quote from: crm on February 11, 2011, 08:35:58 AM
Hoi, oppslag i dagens BA om innsendt årsmøteforslag. Solidariske billettpriser blir kampsak!

Jepp. Her er hele forslaget slik det er sendt inn til Brann:


Sportsklubben Branns årsmøte ber styret utrede mer sosiale modeller for billettprising på Branns hjemmekamper.

Begrunnelse:
Den manglende differensieringen av priser på Brann Stadion har de siste årene vært med på å fjerne barn, unge og andre med trang økonomi fra Brann Stadion. Stor interesse fra publikum og mange tilskuere tilstede er en viktig katalysator for klubbens øvrige økonomi. Det vil derfor også være svært viktig å arbeide for å både fylle tribunene og rekruttere fremtidens Brannsupportere.

I dag vil det koste en student eller arbeidsledig over 300 kroner Ã¥ kjøpe en sitteplassbillett pÃ¥ Brann Stadion.  For mange er dette svært mye penger i et trangt budsjett. Samtidig er ikke stÃ¥plassene egnet for de som ogsÃ¥ ønsker Ã¥ se kampen. OgsÃ¥ for barn og familier kan sÃ¥vel enkeltbilletter som partoutkort være et stort løft.

I verdens mest populære liga, Bundesliga, har samtlige klubber rimelige billetter tilgjengelig. I tillegg har man som regel rabatterte billetter for barn, arbeidsledige og studenter på alle felter. Undersøkelser viser at dette har hatt stor betydning for populariteten til ligaen og de enkelte lagene. Dette har igjen stor betydning for klubbenes øvrige inntekter, i form av sponsoravtaler, TV-avtaler, effektsalg, varesalg på kamp, etc.

Brann har, med en mer sosial prisprofil, muligheten til å markere at vi er hele Bergens og hele Hordalands lag. En klubb som ønsker alle som er glad i klubben velkomne og trenger alle som er glad i klubben. Det vil også være et viktig grep for å fylle tribunene på stadion.

Utmedsnolken

ett forslag jeg hadde stilt meg bak om jeg hadde hatt stemmerett. hva med forslag om ståtribuner neste år også med henvisning til Tyskland. fungerer jo helt fint der.

digresjon: hvordan sjekker de egentlig at folk er arbeidsledige i Tyskland? må billettene kjøpes via NAV eller må de vise et id-kort?
"og der snubler Sæternes igjen"

Langhår

Veldig godt forslag. Velformulert og "to the point". Håper og tror at dette bankes igjennom. Forøvrig applauderer jeg folkene bak forslaget. La oss håpe at dette markerer slutten på noe og begynnelsen på noe nytt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Go Up