• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stadionnavnet selges!

Started by Xminator, December 01, 2010, 06:58:48 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on December 04, 2010, 23:42:28 PM
Merkelig at mange ikke skjønner at navnet er en del av identiteten til klubben? Heller ned i adecco enn å selge navnet. Brann er en integrert del av min identitet, og jeg bryr meg veldig om klubben, og det er ingenting jeg vil mer enn at Brann skal vinne alt som er. Dette forandrer ikke det faktum at en ikke kan endre navnet til klubben osv. Er det heia den som vinner som gjelder?

Viss navnet ikke har noe å si kunne vi vel alle heiet på RBK. De vinner jo hele tiden. Som sagt, uten å være pompøs, en lever og ånder med Brann.

Det er jo selvfølgelig mange som reiser på stadion bare for å bli underholdt, men det er veldig mange som reiser på stadion som ser på klubben som en del av sin identitet og ikke liker når folk vanskjøtter klubben, for ikke å snakke om å endre navnet på klubben.


I følge en debattant på denne Osdal sin blogg, så kunne vi like gjerne hatt et sponsornavn, siden folk kaller Brann Stadion for "Stadion" - ikke "Brann Stadion"... Men det blir jo som å si at Aston Villa like gjerne kunne kalle seg "Vodafone Villa", siden de likevel bare bruker Villa-delen av navnet, eller at Vålerengen like gjerne kunne kalle seg "Hafslundengen", siden de likevel bare bruker "Engen"-delen av navnet. Dessuten gir ikke navnet "Stadion" noen mening for folk fra andre steder. "Stadion" er ikke noe egennavn. I Brann-sammenheng gir det ingen mening i Stavanger, Kristiansand, Fredrikstad, etc. Der er "Stadion" helt andre stadioner.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Synes ikke man er særlig balansert om man ikke har sterke følelser i mot salg av stadionnavnet. Brann Stadion har altså hatt dette navnet lenger enn de fleste av oss har levd og er en del av identiteten til Brann. Så skal vi plutselig drite på nesten 100 år gammel historie og gjøre den til Komplett.no Skandale?

Hvis vi en gang i fremtiden bygger en ny stadion, så er det et mindre vondt tema å selge navnet (til noe fornuftig). Brann Stadion vil jo fortsatt være den stadionen som ligger på Minde selv om Branns nye stadion blir liggende på Dokken eller hvor pokker.
Ka du ve?

eivhelle

December 05, 2010, 12:11:17 PM #252 Last Edit: December 05, 2010, 12:13:58 PM by eivhelle
Quote from: Markmus on December 05, 2010, 11:18:51 AM
Synes ikke man er særlig balansert om man ikke har sterke følelser i mot salg av stadionnavnet. Brann Stadion har altså hatt dette navnet lenger enn de fleste av oss har levd og er en del av identiteten til Brann. Så skal vi plutselig drite på nesten 100 år gammel historie og gjøre den til Komplett.no Skandale?

Hvis vi en gang i fremtiden bygger en ny stadion, så er det et mindre vondt tema å selge navnet (til noe fornuftig). Brann Stadion vil jo fortsatt være den stadionen som ligger på Minde selv om Branns nye stadion blir liggende på Dokken eller hvor pokker.

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on December 05, 2010, 11:18:51 AM
Synes ikke man er særlig balansert om man ikke har sterke følelser i mot salg av stadionnavnet. Brann Stadion har altså hatt dette navnet lenger enn de fleste av oss har levd og er en del av identiteten til Brann. Så skal vi plutselig drite på nesten 100 år gammel historie og gjøre den til Komplett.no Skandale?

Hvis vi en gang i fremtiden bygger en ny stadion, så er det et mindre vondt tema å selge navnet (til noe fornuftig). Brann Stadion vil jo fortsatt være den stadionen som ligger på Minde selv om Branns nye stadion blir liggende på Dokken eller hvor pokker.
Legg ned hele klubben!

dudo

Om det er eneste virkemiddel for å unngå konkurs og degradering til 7. div, så er jeg en entusiastisk tilhenger av å selge navnet. Hvis ikke er jeg fullstendig imot. Klubben foran Stadion - selvsagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 05, 2010, 12:48:39 PM
Om det er eneste virkemiddel for å unngå konkurs og degradering til 7. div, så er jeg en entusiastisk tilhenger av å selge navnet. Hvis ikke er jeg fullstendig imot. Klubben foran Stadion - selvsagt.


Så enkelt kan det sies, og der er nok de fleste av motstanderne enig med deg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Quote from: dudo on December 05, 2010, 12:48:39 PM
Om det er eneste virkemiddel for å unngå konkurs og degradering til 7. div, så er jeg en entusiastisk tilhenger av å selge navnet. Hvis ikke er jeg fullstendig imot. Klubben foran Stadion - selvsagt.


Det er omtrent det eneste scenarioet der jeg kunne akseptert det.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

For øvrig ligger Telenor Arena også i Karlskrona, mens Color Line Arena lå i Hamburg helt til i år. Da byttet sistnevnte navn til O2 World - det samme som en tilsvarende gigantarena i Berlin... O2 Arena heter det i Praha, mens man har O2 Arena også inni Millennium Dome (nå "The O2") i London... The O2 er også navnet på et teater i Dublin...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Gå av.

Tapeten

...og mener som vanlig ingenting selv.
-*Space is the place*--

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

paf

Quote from: Tapeten on February 18, 2011, 11:19:48 AM
...og mener som vanlig ingenting selv.

Det gjør han da.
Quote from: Doddo
Hansen foreslår at følgende formulering legges til vedtektene i SK Brann: «Klubbens hjemmebane er Brann Stadion.» Jeg håper at dette forslaget får to tredjedels flertall på årsmøtet.

Tapeten

Quote from: paf on February 18, 2011, 12:08:41 PM
Quote from: Tapeten on February 18, 2011, 11:19:48 AM
...og mener som vanlig ingenting selv.

Det gjør han da.
Quote from: Doddo
Hansen foreslår at følgende formulering legges til vedtektene i SK Brann: «Klubbens hjemmebane er Brann Stadion.» Jeg håper at dette forslaget får to tredjedels flertall på årsmøtet.



Så sannelig! Overså den innimellom alle spørsmålene..
"Hvorfor ikke selge navnet?
Bør navnet være til salgs?
Hvorfor skal ikke Brann gjøre det samme?
Er det ikke det vi vil ha?
Hva mener du?"

Men det lå altså et standpunkt gjemt inni der også..
-*Space is the place*--

olebrann3

Søndre tribune får nytt navn.

NextGenTel-tribunen.

http://www.brann.no/nyheter/nextgentel-overtar-sondre-tribune/

Lurer på hvor mye penger det er inne i bildet her. Kjedelig navn på en tribune, men bedre å selge tribunen enn stadion navnet!

Utmedsnolken

kan ikke se for meg at det navnet blir en slager blant folk flest. håper den lilla-fargen ikke blir brukt på noe annet enn reklameskilt, men utenom det, så er det vel greit. Søndre tribune hadde ikke det mest fengende navnet fra før.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Ser ikke helt at fargen skal bli et problem, eneste som bruker den er vel tredjedrakten til molde i fjor.
Fargene til chess er svart og hvit og har enda ikke assosiert en eneste chess/brann-reklamesak med bartepakket.

Synes forøvrig at det faen meg var på tide at ngt puttet penger i Brann.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Sikkert derfor Barmen var med i troppen på onsdag!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lister

Nei det har sikkert ingenting med at han gjorde en god kamp for 2.laget eller at han er et stort talent og har forsvart plassen sin på b-listen med gjentatte prestasjoner på 2.laget. Er nok kun pga. pappa betaler.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on May 13, 2011, 08:05:42 AM
Søndre tribune får nytt navn.

NextGenTel-tribunen.

http://www.brann.no/nyheter/nextgentel-overtar-sondre-tribune/

Lurer på hvor mye penger det er inne i bildet her. Kjedelig navn på en tribune, men bedre å selge tribunen enn stadion navnet!


Ja, heldigvis har vi vedtaket. Sikkert veldig få som kommer til å bytte til å kalle den NGT-tribunen uansett. For langt og keitete navn. Men godt at Brann får inn noen penger på det, og det er vel uvanlig at de ikke skriver mer om avtalen. Bruker de ikke å skrive sum??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Lister on May 13, 2011, 09:50:58 AM
Nei det har sikkert ingenting med at han gjorde en god kamp for 2.laget eller at han er et stort talent og har forsvart plassen sin på b-listen med gjentatte prestasjoner på 2.laget. Er nok kun pga. pappa betaler.


Såså, smileyen avslører ganske greit at det er en spøk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja det var vel en spøk, men det er jo de som mener at det er uakseptabelt at sønnen til sjefen hos Branns sponsor er i Branns a-stall og at Barmen enten må holdes unna a-laget eller at Brann nekter å ta imot penger fra Chess. Tåpelig.

Jeg syns det er helt greit at Brann2s kanskje viktigste spiller i fjor blir belønnet med en plass på B-listen. Selv om han ikke har noen veldig ekstreme ferdigheter.

Hansakongen

Lurer på hvor mye penger det er inne i bildet her. Kjedelig navn på en tribune, men bedre å selge tribunen enn stadion navnet!
[/quote].

Uten at noen vet hva summen er kan må vel vi kunne tenke tilbake hva frydenbø, SPV og BT betaler i året. skulle jeg tippet en årlig sum tipper jeg den ligger på kanskje 6-8 mill i året vist ikke vi kan håpe på 10 tallet men det er lite sansynelig. Men det mest realistiske er vel første summen ut fra SPV betaler vel rundt 10 mill i året er hovedsponsor i tillegg. Blir spenndes og se hva som skjer med frydenbø tribunen hørte for LENGE siden sikkert 1-2 år siden de ikke ville forlenge den avtalen men om det har blitt forandringer vet jeg ikke.

skuteviken

Nå kjenner jeg ikke avtalen inngående, men skal jeg tippe så er det mye lavere enn det andre har betalt for de andre navnene.

Ikke det at jeg er negativ altså, men avtalen de har fått er nok billigere enn det de andre fikk i sin tid.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Men betaler Frydenbø og BT 6-8 mill og SPV 10 mill for tribunenavnene i året? Det høres veldig høyt ut. Høres mer ut som for hele perioden.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Det kan umulig være en årlig sum. Det er jo mer/like mye som andre lag får for hele stadionnavnet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on May 13, 2011, 18:28:21 PM
Nå kjenner jeg ikke avtalen inngående, men skal jeg tippe så er det mye lavere enn det andre har betalt for de andre navnene.

Ikke det at jeg er negativ altså, men avtalen de har fått er nok billigere enn det de andre fikk i sin tid.


Fordi det er nye tribuner?
Et viktig punkt for å kjøpe plass der er at de får mye tv-eksponering i alle fall, siden det filmes fra Spv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fanahallen

May 13, 2011, 20:46:53 PM #276 Last Edit: May 13, 2011, 20:49:41 PM by Fanahallen
Klaus var først... skrev det samme..  :P

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 13, 2011, 18:38:14 PM
Men betaler Frydenbø og BT 6-8 mill og SPV 10 mill for tribunenavnene i året? Det høres veldig høyt ut. Høres mer ut som for hele perioden.


SPV sine er nok tall per år, men det er nok også for både tribune og draktreklamen.
Den forrige avtalen med dem var i alle fall rundt de tallene mener jeg å huske.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Det blir jo hintet om flere sponsoravtaler fra ngt sin side så mulig det ligger noen løfter i tillegg til prisen.
Guinness - Makes you drunk

Go Up