• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2011

Started by osoerli, October 26, 2010, 19:46:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Yngve

502 solgte på Hansa? Trufaste supporterar altso..

BrannSupporter

February 02, 2011, 19:21:29 PM #601 Last Edit: February 03, 2011, 00:30:59 AM by BrannSupporter
Quote from: BrannSupporter on February 02, 2011, 14:15:26 PM
http://billetter.brann.no/venue_areas.asp

Her kan man følge partoutkort-salget.

Frydenbø:
Kapasitet: 3901.
Antall ledige partoutkort: 3399
Antall solgte partoutkort på Frydenbø: 502.

Søndre:
Kapasitet: 4632. Felt P, R og S nærmest BT er ikke ute for salg. Uten at jeg vet det, anslår jeg at de tre feltene har ca 1000 plasser.
Antall ledige partoutkort: 3347
Antall solgte partoutkort på søndre: Ca 285

Når krøvel har sjekket billettsalg til enkeltkamper, har han vel sagt at antall ledige seter på setekartet ikke stemmer overens med antall ledige når man går inn på hvert enkelt felt. Slik må det være nå også, tallene jeg kom frem til kan jo ikke stemme.



Jeg har lekt litt krøvel, og har manuelt regnet ut salgstallene og antall plasser på Frydenbøtribunen. Dette kom jeg frem til:

Felt D (tidligere felt Z):

Kapasitet nedre del: 515
Antall solgt nedre del: 176

Kapasitet øvre del: 459
Antall solgt øvre del: 123

Total kapasitet på felt D: 974
Solgt på felt D totalt:299



Felt C:

Kapasitet nedre del: 518
Antall solgt nedre del: 253

Kapasitet øvre del: 459
Antall solgt øvre del: 192

Total kapasitet på felt C: 977
Solgt på felt C totalt: 445



Felt B:

Kapasitet nedre del: 518
Antall solgt nedre del: 237

Kapasitet øvre del: 482
Antall solgt øvre del: 244

Total kapasitet på felt B: 1000
Solgt på felt B totalt: 481



Felt A:


Kapasitet nedre del: 502
Antall solgt nedre del: Det står at alle setene er solgt, men det kan umulig stemme. Jeg tar derfor ikke dette feltet med i regnestykket.

Kapasitet øvre del: 448
Antall solgt øvre del: 207

Total kapasitet på felt A: 448 (ikke inkl. nedre del)
Solgt på felt A totalt: 207 (ikke inkl. nedre del)



Ser vi bort fra nedre felt A, hvor det står at alle partoutkortene er solgt, er kapasiteten på Frydenbø 3399. Med andre ord nøyaktig det samme antallet det står at er ledig på hele Frydenbø. Det som er blitt registrert som solgt på setekartet, er med andre ord hele nedre felt A, og ingenting annet.

Nedre felt A er det bare å se bort i fra, siden samtlige plasser umulig kan ha blitt solgt der.

Kapasitet Frydenbø (minus nedre felt A): 3399
Antall solgte på Frydenbø (minus nedre felt A): 1432
Antall ledige på Frydenbø (minus nedre felt A): 1967

Hvis vi ser kun på BBB-feltene:
Kapasitet BBB-feltene (minus nedre felt A): 1551
Antall solgte på BBB-feltene (minus nedre felt A): 666
Antall ledige på BBB-feltene (minus nedre felt A): 885

1908

Sånn går det når Brann skal ha blodpriser på alt av plasser.. Felt Z er jo vekke ser det ut som.. Ikke mye igjen der oppe i år..

Nixon

Quote from: 1908 on February 02, 2011, 20:38:00 PM
Sånn går det når Brann skal ha blodpriser på alt av plasser.. Felt Z er jo vekke ser det ut som.. Ikke mye igjen der oppe i år..


Ja, mange av de pent kledde på Felt Z var de første som forsvant da misnøyen bredde om seg. Men de har jo flere aktiviteter å bedrive tiden med, så de holder nok kontakten...

Ellers bør noen flere kjøpe partoutkort på Bataljonsfeltet. Det kan umulig være bra å gå inn i sesongen med 666 solgte!;)
Rød makt på Hansa

Nixon

Men apropos Bataljonsfeltet. Dersom mange supportere mener at det er så dyrt på Stadion (noe det er) og at det er det som kan stoppe de fra å gå på Stadion, så bør i alle fall Bataljonsfeltet bli smekkfullt. Der er prisen overkommelig, og det må da være bedre å stå der enn å ikke gå på Stadion i det hele tatt!
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Quote from: Nixon on February 02, 2011, 20:47:53 PM
Men apropos Bataljonsfeltet. Dersom mange supportere mener at det er så dyrt på Stadion (noe det er) og at det er det som kan stoppe de fra å gå på Stadion, så bør i alle fall Bataljonsfeltet bli smekkfullt. Der er prisen overkommelig, og det må da være bedre å stå der enn å ikke gå på Stadion i det hele tatt!


Det viser vel at det ikke nødvendigvis ville blitt så mange flere på stadion om vi hadde satt ned prisene?

dudo

Eller at folk ikke vil sitte på bataljonsfeltet, slik som det f eks er for meg. Jeg har for øvrig kompiser som vurderer å kjøpe på bataljonsfeltet, men sitte lengre oppe. Det er jo fullt mulig, så mange ledige plasser som vi har.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: psv-hasund on February 02, 2011, 21:15:02 PM
Quote from: Nixon on February 02, 2011, 20:47:53 PM
Men apropos Bataljonsfeltet. Dersom mange supportere mener at det er så dyrt på Stadion (noe det er) og at det er det som kan stoppe de fra å gå på Stadion, så bør i alle fall Bataljonsfeltet bli smekkfullt. Der er prisen overkommelig, og det må da være bedre å stå der enn å ikke gå på Stadion i det hele tatt!


Det viser vel at det ikke nødvendigvis ville blitt så mange flere på stadion om vi hadde satt ned prisene?


Eller at folk ønsker å sitte.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Quote from: BrannSupporter on February 02, 2011, 19:21:29 PM
Quote from: BrannSupporter on February 02, 2011, 14:15:26 PM
http://billetter.brann.no/venue_areas.asp

Her kan man følge partoutkort-salget.

Frydenbø:
Kapasitet: 3901.
Antall ledige partoutkort: 3399
Antall solgte partoutkort på Frydenbø: 502.

Søndre:
Kapasitet: 4632. Felt P, R og S nærmest BT er ikke ute for salg. Uten at jeg vet det, anslår jeg at de tre feltene har ca 1000 plasser.
Antall ledige partoutkort: 3347
Antall solgte partoutkort på søndre: Ca 285

Når krøvel har sjekket billettsalg til enkeltkamper, har han vel sagt at antall ledige seter på setekartet ikke stemmer overens med antall ledige når man går inn på hvert enkelt felt. Slik må det være nå også, tallene jeg kom frem til kan jo ikke stemme.



Jeg har lekt litt krøvel, og har manuelt regnet ut salgstallene og antall plasser på Frydenbøtribunen. Dette kom jeg frem til:

Felt D (tidligere felt Z):

Kapasitet nedre del: 515
Antall solgt nedre del: 176

Kapasitet øvre del: 459
Antall solgt øvre del: 123

Total kapasitet på felt D: 974
Solgt på felt D totalt:299



Felt C:

Kapasitet nedre del: 518
Antall solgt nedre del: 253

Kapasitet øvre del: 459
Antall solgt øvre del: 192

Total kapasitet på felt C: 977
Solgt på felt C totalt: 445



Felt B:

Kapasitet nedre del: 518
Antall solgt nedre del: 237

Kapasitet øvre del: 482
Antall solgt øvre del: 244

Total kapasitet på felt B: 1000
Solgt på felt B totalt: 481



Felt A:


Kapasitet nedre del: 502
Antall solgt nedre del: Det står at alle setene er solgt, men det kan umulig stemme. Jeg tar derfor ikke dette feltet med i regnestykket.

Kapasitet øvre del: 448
Antall solgt øvre del: 207

Total kapasitet på felt A: 448 (ikke inkl. nedre del)
Solgt på felt A totalt: 207 (ikke inkl. nedre del)



Ser vi bort fra nedre felt A, hvor det står at alle partoutkortene er solgt, er kapasiteten på Frydenbø 3399. Med andre ord nøyaktig det samme antallet det står at er ledig på hele Frydenbø. Det som er blitt registrert som solgt på setekartet, er med andre ord hele nedre felt A, og ingenting annet.

Nedre felt A er det bare å se bort i fra, siden samtlige plasser umulig kan ha blitt solgt der.

Kapasitet Frydenbø (minus nedre felt A): 3399
Antall solgte på Frydenbø (minus nedre felt A): 1432
Antall ledige på Frydenbø (minus nedre felt A): 1967

Hvis vi ser kun på BBB-feltene:
Kapasitet BBB-feltene (minus nedre felt A): 1551
Antall solgte på BBB-feltene (minus nedre felt A): 666
Antall ledige på BBB-feltene (minus nedre felt A): 885



Jeg har gått inn og sjekket de nøyaktige salgstallene på Søndre tribune og BT-tribunen også.

På Søndre er ikke felt P, R og S til salgs. R og S er jo bortefeltet, mens P er muligens ikke er til salgs grunnet en eventuell buffer mellom bortesupportere og hjemmesupportere, eller til bortesupportere som stiller mannsterke.

Kapasiteten på Søndre tribune er 4632. Man kommer ikke inn på felt P, R og S, men i følge en 5 år gammel oversikt fra krøvel, har de tre feltene en kapasitet på 1204.

Minus de tre feltene blir Søndres kapasitet på 3428.

Salgstall Søndre tribune:
Felt F: 79
Felt G: 70
Felt H: 219
Felt J: 178
Felt K: 194
Felt L: 204
Felt M: 185
Felt N: 165
Felt O: 212

Kapasitet søndre: 3428
Antall solgt søndre: 1506
Antall ledig søndre: 1922


De fem feltene på BT-tribunen har til sammen 3887 plasser. Felt B og F er ikke åpent for salg. Kun felt C, D og E er åpent. Felt C, D og E har en kapasitet på 2419. De stengte feltene B og F må da ha en kapasitet på 1468.  

Salgstall BT-tribunen:
Kapasitet felt C: 796
Solgt felt C: 254
Ledig felt C: 542

Kapasitet felt D: 811
Solgt felt D: 346
Ledig felt D: 465

Kapasitet felt E: 812
Solgt felt E: 263
Ledig felt E: 549

Kapasitet BT: 2419
Antall solgt BT: 863
Antall ledig BT: 1556


Brann.no skrev 15/12 at de hadde solgt 4250 partoutkort. I tillegg skrev de at cirka 2000 partoutkort knyttet til avtalefestede samarbeidsavtaler med bedrifter, sentrale sponsorater via NFF/NTF og partoutkort solgt i interne kanaler vil bli lagt til salgstallet. Det skulle med andre ord bli 6250.

I tillegg skulle man jo tro at de har solgt en del partoutkort siden 15/12. Tallet bør mao være et stykke over 6250 nå. Resten av billettene må da ha blitt solgt på Sparebanken Vest-tribunen. Minst 2449 partoutkort må ha blitt solgt der med tanke på at Brann har oppgitt 6250 som salgstall. Sannsynligvis en del flere nå nesten 2 mnd senere. Kapasiteten på Sparebanken Vest er forresten 4280.  



krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2011, 03:55:44 AM


Norges beste og mest trofaste publikum, my ass!


Nå var vel gjennomsnittet av publikum på kamper i fjor i følge en artikkel på aftenposten nest høyest i Brann, kun slått av Rosenborg. Engen slo vi knapt, neppe i år, men tror utviklingen vi ser i Brann nå hadde skjedd i hvilken som helst tippeligaklubb. Tror neppe Rosenborg vil være størst om de gikk gjennom tre dårlige sesonger også, og så mer ut som en nedrykkskandidat enn en medaljefavoritt, samtidig som det var stor misnøye til styre i klubben. Tror ikke Brann har flere medgangssupportere enn andre, tvert i mot spør du meg, basert på gjennomsnittstallene aftenposten ga for 2010.

krøvel vellevold

Quote from: Jose Arrogantio on February 03, 2011, 04:43:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2011, 03:55:44 AM


Norges beste og mest trofaste publikum, my ass!


Nå var vel gjennomsnittet av publikum på kamper i fjor i følge en artikkel på aftenposten nest høyest i Brann, kun slått av Rosenborg. Engen slo vi knapt, neppe i år, men tror utviklingen vi ser i Brann nå hadde skjedd i hvilken som helst tippeligaklubb. Tror neppe Rosenborg vil være størst om de gikk gjennom tre dårlige sesonger også, og så mer ut som en nedrykkskandidat enn en medaljefavoritt, samtidig som det var stor misnøye til styre i klubben. Tror ikke Brann har flere medgangssupportere enn andre, tvert i mot spør du meg, basert på gjennomsnittstallene aftenposten ga for 2010.

Basert på 2010-tallene ja... Men i 2011 kommer tallene våre til å ligge 20-30 % lavere enn i 2010.


Foran 2008-sesongen: 16000 ville ha p-kort - 13000 fikk det.
Foran 2009-sesongen: 13000 hadde p-kort
Foran 2010-sesongen: 10200 haddep-kort
Foran 2011-sesongen: Vi ligger for øyblikket på ca 6000, og ender vel opp kanskje på 6500.

Fra 16000 til 6500 på tre år.  Det er en nedgang på nesten 60 %

En klubb som Viking har jo vært nesten like dårlig som oss disse årene. De har ikke hatt 60 % nedgang, men en nedgang på omtrent 30 %. Vi blir slått av MOLDE og AALESUND på p-kort-salg i år!!!


Legg ned hele klubben!

ZsoltKorcsmar

Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2011, 06:57:40 AM
Quote from: Jose Arrogantio on February 03, 2011, 04:43:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2011, 03:55:44 AM


Norges beste og mest trofaste publikum, my ass!


Nå var vel gjennomsnittet av publikum på kamper i fjor i følge en artikkel på aftenposten nest høyest i Brann, kun slått av Rosenborg. Engen slo vi knapt, neppe i år, men tror utviklingen vi ser i Brann nå hadde skjedd i hvilken som helst tippeligaklubb. Tror neppe Rosenborg vil være størst om de gikk gjennom tre dårlige sesonger også, og så mer ut som en nedrykkskandidat enn en medaljefavoritt, samtidig som det var stor misnøye til styre i klubben. Tror ikke Brann har flere medgangssupportere enn andre, tvert i mot spør du meg, basert på gjennomsnittstallene aftenposten ga for 2010.

Basert på 2010-tallene ja... Men i 2011 kommer tallene våre til å ligge 20-30 % lavere enn i 2010.


Foran 2008-sesongen: 16000 ville ha p-kort - 13000 fikk det.
Foran 2009-sesongen: 13000 hadde p-kort
Foran 2010-sesongen: 10200 haddep-kort
Foran 2011-sesongen: Vi ligger for øyblikket på ca 6000, og ender vel opp kanskje på 6500.

Fra 16000 til 6500 på tre år.  Det er en nedgang på nesten 60 %

En klubb som Viking har jo vært nesten like dårlig som oss disse årene. De har ikke hatt 60 % nedgang, men en nedgang på omtrent 30 %. Vi blir slått av MOLDE og AALESUND på p-kort-salg i år!!!





Ahr! Ikke nevn det en gang, når to regionsklubbber som molde og ålesund ligger foran vet jeg faktisk ikke min arme råd. Vi er Nores største by, og har alltid vert kjent for å vere et fantastisk publikum. Hvor mange blir vi i år? 8-9 kansje 10 000? Det er en skam.


krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler on February 03, 2011, 09:21:38 AM


Er ikke så sikker på at det er nettopp disse som har forsvunnet.

Jeg for min del ønsker alle Brann-entusiaster velkommen på Stadion uansett hvor gamle de er eller hvilket kjønn de har. Selvsagt hadde det idéelle vært at Stadion ble fylt opp av 20-50 år gamle menn som sang og høyt, sånn rent stemningsmessig. Men man kan ikke jage vekk andre av den grunn.   
Legg ned hele klubben!

Northside

Nå blir det enda bedre med nummererte plasser på Bataljonen sine felt!
Folk vil stå spredd over hele tribunen, med 2-3 seter mellomrom.

Dette blir artig!

Brann_ruler

Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2011, 10:07:35 AM

Er ikke så sikker på at det er nettopp disse som har forsvunnet.

Jeg for min del ønsker alle Brann-entusiaster velkommen på Stadion uansett hvor gamle de er eller hvilket kjønn de har. Selvsagt hadde det idéelle vært at Stadion ble fylt opp av 20-50 år gamle menn som sang og høyt, sånn rent stemningsmessig. Men man kan ikke jage vekk andre av den grunn.  


Da er vi temmelig enige. Skal stadion fylles opp er man avhengig av å appelere et bredere lag en 20-50 åringene.

To viktigste punkt for å klare å appelere til alle grupper er at man leverer sportslig. Det andre er at man har tiltro til at man er på rett vei.

I det siste har man vel utelukkende prøvd å appelere til patriotismen. Den er heldigvis veldig sterk i Bergen, ellers kunne det sett virkelig stygt ut.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on February 03, 2011, 10:35:07 AM
Nå blir det enda bedre med nummererte plasser på Bataljonen sine felt!
Folk vil stå spredd over hele tribunen, med 2-3 seter mellomrom.

Dette blir artig!


Er jo ikke vanskeligere enn at man får folk til å trekke sammen mot midten.
Legg ned hele klubben!

bbjorn

Trur nok at Brann må forstå at å øke billettprisen med 8 % ikkje var et var et veldig lurt trekk.
Virka som om dei bare la på dei 8%, uten å samtidig få med seg at andre momsregler skulle lettast på i samme slengen. Tapte nesten 4 mill gjorde dei og på det...pluss tapte partoutkort-inntekter.... ;D

krøvel vellevold

Quote from: bbjorn on February 03, 2011, 13:45:31 PM
Trur nok at Brann må forstå at å øke billettprisen med 8 % ikkje var et var et veldig lurt trekk.
Virka som om dei bare la på dei 8%, uten å samtidig få med seg at andre momsregler skulle lettast på i samme slengen. Tapte nesten 4 mill gjorde dei og på det...pluss tapte partoutkort-inntekter.... ;D


Vi har landets desidert høyeste priser, laget er et av de dårligste i Tippeligaen, og vi er antagelig de supporterne som gleder oss minst til sesongen.

Salget av p-kort er ELENDIG, men i følge Brann har prisen lite med saken å gjøre  ::)
Legg ned hele klubben!

Spelaren

February 03, 2011, 15:13:33 PM #620 Last Edit: February 03, 2011, 15:15:42 PM by Spelaren
Nei, vent... det var visst for fjoråret!

http://www.tv2sporten.no/fotball/altomfotball/naermer-seg-70000-solgte-sesongkort-3149462.html <- gammel artikkel som trolig stemte då. Rart at den er under "les også"-seksjonen på tv2sportens artikler.
Gå av.

Tapeten

Quote from: bbjorn on February 03, 2011, 13:45:31 PM
Trur nok at Brann må forstå at å øke billettprisen med 8 % ikkje var et var et veldig lurt trekk.
Virka som om dei bare la på dei 8%, uten å samtidig få med seg at andre momsregler skulle lettast på i samme slengen. Tapte nesten 4 mill gjorde dei og på det...pluss tapte partoutkort-inntekter.... ;D
-*Space is the place*--

Northside

Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2011, 11:06:40 AM

Er jo ikke vanskeligere enn at man får folk til å trekke sammen mot midten.


Det stemmer. Da får vi satse på at supportergruppen fikser det.

Angående prisene på Bataljonen sine felt. Enkelte mener de er billige og mener at manglene kjøp av partoutkort der viser at pris har lite å si.
Er ikke enig i det. For det første er det IKKE billig med 2400kr eller hva det måtte være for ståbilletter på et supporterfelt bak mål, til et bunnlag! Folk som mener dette er nok bare blendet av de ekstreme prisene på resten av stadion.

En annen ting er at en vanlig fan neppe undersøker om det er mye billigere der. De fleste tenker bare at "det er sykt dyrt på stadion", fordi det er de "vanlige" prisene de hører mest om.

Utmedsnolken

mitt inntrykk er nå at en vanlig fan har ingen interresse av å være med bataljonen nesten uansett pris.
"og der snubler Sæternes igjen"

nummer9

Quote from: Utmedsnolken on February 03, 2011, 20:49:03 PM
mitt inntrykk er nå at en vanlig fan har ingen interresse av å være med bataljonen nesten uansett pris.

Enig. Eneste Bataljonen fremstår som pdd er en organisasjon som får billigere partoutkort og arrangerer borteturer.

En supporterorganisasjon som ikke har tatt til ordet mot klovneveldet til nå, er tannløst og ikke sitt ansvar bevisst.

steinbygger

February 03, 2011, 21:00:14 PM #625 Last Edit: February 03, 2011, 21:05:23 PM by steinbygger
Brann synes ikke at partoutkort er dyrt. De jobber med ett konsept for neste år hvor de inkluderer litt mere, men hvor prisen blir over 5000.


Nixon

Da har Krøvel noe å gjøre i kveld...
Rød makt på Hansa

bernu

Jeg lurer på om de ansatte i styre og stell opp der blir sendt på kurs i hvordan opptre arrogante og ovenfraogned.
HANSA - Z

Northside

Det var en hel del piss-preik fra totalklovnen avd. Billettsalg.

Totalt virkelighetsfjern, uten snøring på hvorfor det ikke selges partoutkort på stadion.

Men bra fremtidens supportere er i trygge hender. Barneklubben (som overkjører Bataljonen sitt prosjekt) vil nok vokse seg stor og sterk.

Nixon

En ting er å påpeke fakta dersom det viser seg at Krøvel har sammenlignet epler og pærer. Noe annet er det at Brann ser ut til å mangle mye på bakkekontakten i forhold til hva mange føler.
Rød makt på Hansa

ostraume

God underholdning fra Algerøy i alle fall.

Merker meg denne drøye påstanden: "De mest skuffede og minst forventningsfulle supporterne har de siste årene stått på Bataljonsfeltet"

Her gjør man seg til lags med de "mest ihuga" det er helt sikkert :)

Likte også denne: "Brann har en prispolitikk der tribuneplassene prises nokså jevnt, og der spennet mellom ordinær pris og premium pris er langt, langt mindre enn for de aller fleste Tippeligaklubber. Vi har sagt at billetter på Frydenbø og BT i prinsippet er like gode som store deler av Søndre. Og derfor priset disse likt. Andre TL-klubber kjører en langt større prisdifferensiering innen tribuner/felt.

Hva man reelt oppnår med det, utover å komme gunstig ut i Brannbloggen og VG sine prissammenligninger, er jeg noe usikker på. "

Kan svare for Krøvel på den: Det man oppnår er å ikke stenge ute tilskuere som ser på pris som en hindring for å gå på stadion. Studenter, barn ogungdom som kan bli livsstidssupportere, men som aldri noensinne dukker opp på stadion. Utrolig at noe så banalt ikke forstås. Snill pris for barn, ungdom, studenter (og honnør for den saks skyld!) burde være en selvfølge.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Må nesten få sitere denne også: "Partoutkortinnehaverne fikk tilbud om å ta med en venn (eller flere) til de siste høstkampene i 2010-sesongen for KUN kr 100,- pr venn. Selv det fikk vi kritikk for fra partoutkortinnehavere. Det er nesten ikke til å tro. Her i Bergen blir man altså kritisert for å legge fordeler inn i partoutkortet!"

Hallo? Det er jo alltid noen som vil syte uansett hva man gjør. De fleste var vel enig i at dette var et fornuftig tilbud. Om du ikke tåler noen surmagete kommentarer så er du i feil jobb.

Dette er et godt bilde på skyttergravsmentaliteten som råder på Kniksens plass. Uansett hva "vi" gjør så blir det feil i følge "dem".
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Langhår

Han nekter innrømme at store deler av årsaken til nedgangen skyldes en fraværende tillitt til dem som klamrer seg til sine taburetter på Kniksens Plass.

Visstnok sier han dette i private sammenhenger, men selvsagt ikke i bloggen sin på Brann.no. Det kan man jo også skjønner, de betaler jo lønnen hans. På den annen side kan man jo ikke ha særlig tillitt til ham når man skjønner at han unnlater å nevne en av årsakene. Da mister jo hele innholdet verdi.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

vebo

Quote from: Nixon on February 03, 2011, 21:46:47 PM
En ting er å påpeke fakta dersom det viser seg at Krøvel har sammenlignet epler og pærer. Noe annet er det at Brann ser ut til å mangle mye på bakkekontakten i forhold til hva mange føler.


Det Nixon sa, elllers så må mannen roe seg!
Tiocfaidh ár lá

Ricky

Quote from: Nixon on February 03, 2011, 21:46:47 PM
En ting er å påpeke fakta dersom det viser seg at Krøvel har sammenlignet epler og pærer. Noe annet er det at Brann ser ut til å mangle mye på bakkekontakten i forhold til hva mange føler.


Krøvel har sammenlignet epler med epler, han.. Er bare Algerøy som ikke klarte å lese at enkelte av prisene kun gjaldt frem til en viss dato. Men dette ble oppgitt på samme måte for Brann som for alle andre ("Brann 3640, men 3940 fra 1/11 + for nye kjøpere"), så sammenlignbarheten er det ingenting å si på.

nero

Noe av det mest hysteriske jeg har lest. Bare introen fikk meg til å hoppe i stolen:

Det er i utgangspunktet vanskelig å sammenligne prisene på partoutkort klubbene imellom. Som jeg har nevnt for deg tidligere; sammenligninger på tvers av fotballklubbene i Tippeligaen er faktisk litt meningsløst fordi det er følelser, engasjement, lokal forankring og opplevd merkevareverdi som er med på å avgjøre prisnivået.

Dette er da altså årsaken til at vi må betale mer enn fks RBK og VIF. Jadda, Algerøy. Klovneveldet fortsetter å leve opp til navnet sitt.
Lions led by donkeys.

Utmedsnolken

Står nå på molde sine sider at man får voksensesongkort på unummererte seter til 1300, så der bommer nå iallefall Algerøy stort: http://www.moldefk.no/index.php?page_id=11497
"og der snubler Sæternes igjen"

bbjorn

February 03, 2011, 23:17:47 PM #638 Last Edit: February 03, 2011, 23:36:54 PM by bbjorn
Han med tilsvaret mangler ydmykhet, lurer på om det kanskje er det som sitter igjen i veggene på stadion ??
Men kan alltids benytte meg meir av tv2-sport abonnementet ...
Ser at eg kunne få ett partoutkort på røkkeløkka for meg og min sønn for nesten halve prisen, enn på familiefeltet på stadion.( 2400 kr kontra 4720 kr.) No holder eg ikkje med Molde, men eg er sikkert på at for dem som holder med Molde, er det like verdifullt
å gå der som for oss å gå på stadion. Virker som om han meiner at sia det heiter Brann-stadion, så kan prisene godt være doble, for vi er jo Brann ! Og en så veldig videnskapelig undersøkelse kan eg ikkje huske at det er blitt  gjort, mht å undersøke grunnene til at partoutkort-salget er sterkt fallende. Det er jo jævla rart at ingen nevner pris, men han snakker nok bare med dem som har råd til dei dyraste billettene tror eg, og der betyr nok ikkje litt pristigning år etter år så mykje..Vel eg får stå neste gang  :P men så gale er det ikkje enda :P




SK

Så et av svarene på kritikken er at Brann har som policy å IKKE differensiere så mye på pris, og at dette altså er positivt? Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

For øvrig går jeg ut fra at krøvel vil komme med et svar på dette. Gleder meg allerede.

krøvel vellevold

February 03, 2011, 23:45:00 PM #640 Last Edit: February 03, 2011, 23:58:38 PM by krøvel vellevold
Dette har jeg skrevet i kommentarfeltet under hans innlegg:




Jeg har nettopp snakket med Algerøy, og det skal visstnok komme et dementi i morgen. Greit nok at vi er uenige om ting, men jeg reagerer kraftig på å bli beskyldt for å komme med feilinformasjon og forsøk på å villede leserne.

Edit: Har fikset på URL'ene det linkes til.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Fantastisk innlegg av Algerøy.

Kvar gong han kom med eit nytt argument skaut han eit nytt hol i foten sin.

Sette og pris på argumentet
Quoteden totale underholdningsverdien
Meinar han at den er på eit nivå som gjer at Brann kan ta dei høgaste prisane i Noreg? I så fall har ikkje han vore på kamp sidan november 2007..

Og med dette argumentet:
QuoteSe disse prisforskjellene på ordinære partoutkort, som du ikke tar med i din blogg:

Brann priser fra 3.940,- til 4.350,- (diff på 410kr)

RBK priser fra 2.199,- til 4.399,- (diff på 2.200kr)

VIF priser fra 2.050,- til 3.350,- (diff på 1.300kr)

Viking priser fra 2.050,- til 4.550,- (diff på 2.500kr)

MFK priser fra 2.490,- til 3.250,- (diff på 760kr)


Gjer han vel ikkje anna enn å bevisa at Brann sine rimelegaste billettar ligg over 1.700 kroner høgare enn t.d hjå seriemeisteren. Kva er poenget hans? Me drit strengt tatt i kva dei dyraste billettane kostar. Poenget til folk er at den genrelle prisen er alt for høg. Diffrensiering er ein god ting på prisar. Difor bør det vera nokre tusen plassar som er rimelegare. T.d. T-feltet, F-feltet på BT for å nemna nokre. Men og andre.

Det er til dømes ikkje så gjevt å sitja høgt på Hansa og få ein stolpe i vegen. Det er ikkje verd dei 4.000 kronene dei tek.

krøvel vellevold

February 04, 2011, 01:10:17 AM #642 Last Edit: February 04, 2011, 01:12:35 AM by krøvel vellevold
Jeg ønsker å påpeke en ting til angående denne Algerøy-bloggen:

Jeg har aldri fått beskjed om - eller gitt noen godkjennelse for - at vår mail-korrespondanse skulle publiseres på Brann.no.

Jeg spurte Algerøy om et intervju til bloggen min, det takket han ja til - og svarte over mail på mine spørsmål om klubbens prispolitikk. Men før han har fått lest mitt gjensvar tilbake med oppfølgingsspørsmål (der han ville fått motbevist at prisene var feilinformasjon fra min side), så har han kuppet hele intervjuet og selv lagt det ut på sin egen blogg - der undertegnede urettmessig blir uthengt som en som sprer feilinformasjon for å føre leserne bak lyset - eventuelt sette Branns priser i et enda dårligere lys enn det som er reelt.

Jeg liker dårlig at privat mail-korrespondanse uten forvarsel blir publisert offentlig. I hvert fall når det brukes til å undergrave mailsenders troverdighet. Hadde jeg visst det, hadde jeg selvsagt fått klart opp i misforståelsene rundt prisene, før det havnet på trykk her.

Jeg liker også dårlig at noe som er ment som et intervju til min egen blogg, uten forvarsel eller godkjennelse blir kuppet og brukt på intervjuobjektets egen blogg - før intervjuet i det hele tatt er gjort ferdig eller er offentliggjort der det skulle.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on February 03, 2011, 21:48:41 PM
Studenter, barn ogungdom som kan bli livsstidssupportere, men som aldri noensinne dukker opp på stadion.


At studenter ikke har råd er bare piss, det er prioritering, som alt annet.
Jeg er selv student, og klarer fint å fornye partoutkortet uten å forsake fyll & fanteri. Hvis man bryr seg nok, klarer man fint å få seg et partoutkort på Hansa. Bryr man seg ikke nok, får man nøye seg med en kamp i ny og ne, eller se den på tv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Langhår on February 03, 2011, 21:58:46 PM
Han nekter innrømme at store deler av årsaken til nedgangen skyldes en fraværende tillitt til dem som klamrer seg til sine taburetter på Kniksens Plass.

Visstnok sier han dette i private sammenhenger, men selvsagt ikke i bloggen sin på Brann.no. Det kan man jo også skjønner, de betaler jo lønnen hans. På den annen side kan man jo ikke ha særlig tillitt til ham når man skjønner at han unnlater å nevne en av årsakene. Da mister jo hele innholdet verdi.


Sikkert fordi det ikke er hovedgrunnen. Det er ikke hans jobb å være kritisk til ledelsen, det hadde satt han i en klam situasjon, så det forstår jeg godt at han ikke gjør.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on February 04, 2011, 01:10:17 AM
Jeg ønsker å påpeke en ting til angående denne Algerøy-bloggen:

Jeg har aldri fått beskjed om - eller gitt noen godkjennelse for - at vår mail-korrespondanse skulle publiseres på Brann.no.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 01:46:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 04, 2011, 01:10:17 AM
Jeg ønsker å påpeke en ting til angående denne Algerøy-bloggen:

Jeg har aldri fått beskjed om - eller gitt noen godkjennelse for - at vår mail-korrespondanse skulle publiseres på Brann.no.


Ja forresten glemte jeg at jeg ikke er denne Osdal. Merkelig av meg å skrive i jeg-person.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Det hadde vært ekstra morsomt om dette ikkje involverte Brann. No som det faktisk gjer det, er det berre litt morsomt, og samtidig litt flaut.

Opp som ei løve, ned som ein skinnfell.
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2011, 01:42:12 AM
Quote from: ostraume on February 03, 2011, 21:48:41 PM
Studenter, barn ogungdom som kan bli livsstidssupportere, men som aldri noensinne dukker opp på stadion.


At studenter ikke har råd er bare piss, det er prioritering, som alt annet.
Jeg er selv student, og klarer fint å fornye partoutkortet uten å forsake fyll & fanteri. Hvis man bryr seg nok, klarer man fint å få seg et partoutkort på Hansa. Bryr man seg ikke nok, får man nøye seg med en kamp i ny og ne, eller se den på tv.


Blir det noengang for dyrt for deg eller er det bare å ofre mer da? Det sier seg selv at folk som har andre interesser enn Brann må veie prisen og tiden av disse opp mot hverandre i jo dyrere Brann blir, jo lettere blir det å velge de vekk. Så kan folk beskylde de uten sesongkort for å ikke bry seg nok så mye de vil, men tilskuertallene vil ikke gå opp av den grunn
"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Quote from: Langhår on February 03, 2011, 21:58:46 PM
Han nekter innrømme at store deler av årsaken til nedgangen skyldes en fraværende tillitt til dem som klamrer seg til sine taburetter på Kniksens Plass.

Visstnok sier han dette i private sammenhenger, men selvsagt ikke i bloggen sin på Brann.no. Det kan man jo også skjønner, de betaler jo lønnen hans. På den annen side kan man jo ikke ha særlig tillitt til ham når man skjønner at han unnlater å nevne en av årsakene. Da mister jo hele innholdet verdi.



Som jeg har skrevet tidligere så har han gitt en oppgave til de studentene som han underviser på BI om hvordan Brann skal selge ett nytt partourkortkonsept og i oppgaveteksten står det blandt annet  at folk har latt være å fornye partourkortene sine som følge av en protest mot ledelsen.

Go Up