• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2011

Started by osoerli, October 26, 2010, 19:46:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Super Hasund

Igjen så sier at de ungene som sang ut Hønefoss supporterene burde få gratis partoukort hele gjengen.

Men Brann virkelig regulere Partoukort prisene etter kvaliteten som blir vist. Dagens priser er ikke gale om vi hadde sankket 2007 nivå, men dagens nivå samsvarer ikke med prisen. Senk den så vil kansje flere handle inn.
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: Super Hasund on November 02, 2010, 16:05:58 PM
Igjen så sier at de ungene som sang ut Hønefoss supporterene burde få gratis partoukort hele gjengen.

Men Brann virkelig regulere Partoukort prisene etter kvaliteten som blir vist. Dagens priser er ikke gale om vi hadde sankket 2007 nivå, men dagens nivå samsvarer ikke med prisen. Senk den så vil kansje flere handle inn.


Hvis folk virkelig har troen på at mange driter i om de må betale 300 kroner ekstra etter momsøkningen (og at mange derfor vil kjøpe p-kort etter det), så er det neppe prisen som er problemet...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on November 02, 2010, 15:48:51 PM
Kan tenke meg at det er få eller ingen på dette forumet ut fra dagens kjente faktorer som tror på et partoutkortsalg på over 8000 for 2011. Men det er ganske sannsynlig at ledelsen på Stadion likevel slår til med 10000 i budsjettet, med etterfølgende økonomisk baksmell. Så får vi se i ettertid om milliontapene får noen følger for ledelsen og spesielt RBH på toppen.



Tror jeg neppe.
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 16:15:36 PM
Quote from: Super Hasund on November 02, 2010, 16:05:58 PM
Igjen så sier at de ungene som sang ut Hønefoss supporterene burde få gratis partoukort hele gjengen.

Men Brann virkelig regulere Partoukort prisene etter kvaliteten som blir vist. Dagens priser er ikke gale om vi hadde sankket 2007 nivå, men dagens nivå samsvarer ikke med prisen. Senk den så vil kansje flere handle inn.


Hvis folk virkelig har troen på at mange driter i om de må betale 300 kroner ekstra etter momsøkningen (og at mange derfor vil kjøpe p-kort etter det), så er det neppe prisen som er problemet...


No er det ikke på grunn av momstillegget men de ekstreme høye prisene på stadion. Det er altfor dyrt iforhold til det vi blir servert.
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: Super Hasund on November 02, 2010, 16:26:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2010, 16:15:36 PM
Quote from: Super Hasund on November 02, 2010, 16:05:58 PM
Igjen så sier at de ungene som sang ut Hønefoss supporterene burde få gratis partoukort hele gjengen.

Men Brann virkelig regulere Partoukort prisene etter kvaliteten som blir vist. Dagens priser er ikke gale om vi hadde sankket 2007 nivå, men dagens nivå samsvarer ikke med prisen. Senk den så vil kansje flere handle inn.


Hvis folk virkelig har troen på at mange driter i om de må betale 300 kroner ekstra etter momsøkningen (og at mange derfor vil kjøpe p-kort etter det), så er det neppe prisen som er problemet...


No er det ikke på grunn av momstillegget men de ekstreme høye prisene på stadion. Det er altfor dyrt iforhold til det vi blir servert.


Hvis det ikke spiller noen rolle at folk må betale ytterligere 300 kroner, så mener de vel ikke prisen er for høy...
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

300 kr er ikke mye men når folk hører at allerede dyre partoukort skal bli dyrere så har gjerne folk gitt opp.

Den totale prisen er for høy.
La Folket Synge

*Feltz*

skuteviken

November 02, 2010, 19:33:11 PM #206 Last Edit: November 02, 2010, 20:23:23 PM by skuteviken
Prisene på kortet blir dyrere Krøvel - enkelt å greit. Om det er moms-påslag eller hva det er, spiller ingen rolle. Jeg har ikke penger nå, og får ikke fornyet før senere i år. Nå unner jeg Brann de ekstra pengene (selv om det er et kraftig innhugg i min elendige økonomi), men til neste år må alle betale prisen. Så prisen stiger! Kan ikke forstå hvorfor du forsvarer Brann for hvert steg de tar opp på prisstigen. Du forsvarte Brann sist med at de som hadde vett til å betale i tide ville unngå prisstigning, og nå står vi her 1 år senere og prisen har steget. Eller tar jeg feil?

EDIT: Jeg fornyer seff senere i år/ut på nyåret.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Yngve

Ein ting er jo dei som ikkje fornyar. Men ein klubb som Brann må jo ha nye suporterar etterkvart. Og slol eg har skjøna det, blir jo prisane heilt sinnsjuke frå neste år på eit partoutkort. 3.900 vert det rimelegaste "vanlege" kortet. Litt rimelegare på familietribunen.

Det er ein dyr inngangspris for folk flest.

Eg hugsar i 2005 når eg hadde mitt fyrste kort. Trur eg betalte under 1.000 kroner for eit kort med studentpris..

dudo

Hva med en rabatt til førstegangskjøpere? Hadde vi oldtimers blitt fornærmet over det? Jeg tror jeg hadde sovet godt om natten, ihvertfall. Dog skulle jeg definitivt hatt prioritet til f eks cupfinaler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on November 02, 2010, 19:33:11 PM
Prisene på kortet blir dyrere Krøvel - enkelt å greit. Om det er moms-påslag eller hva det er, spiller ingen rolle. Jeg har ikke penger nå, og får ikke fornyet før senere i år. Nå unner jeg Brann de ekstra pengene (selv om det er et kraftig innhugg i min elendige økonomi), men til neste år må alle betale prisen. Så prisen stiger! Kan ikke forstå hvorfor du forsvarer Brann for hvert steg de tar opp på prisstigen. Du forsvarte Brann sist med at de som hadde vett til å betale i tide ville unngå prisstigning, og nå står vi her 1 år senere og prisen har steget. Eller tar jeg feil?



Foran 2010 steg i hvert fall ikke prisen. At folk ikke klarer å betale innen forfall, er jo ikke Branns feil. Og som alle andre steder man ikke klarer å betale innen forfall, må man betale ekstra.

For 2011 er det momsen som er skyld i en eventuell prisøkning. Jeg har ikke sett årets priskart (finnes det noe sted?), så jeg må gå ut fra det lite oversiktlige regnestykket det blir når p-kortene på Bataljonen er inkludert medlemskontigenten. Og da er det mulig prisene har steget litt, men det kommer i grunn an på hva man sammenligner med: Prisen før 1/11 i fjor, prisen mellom 1/11 og 15/12 i fjor, eller prisen etter 15/12 i fjor.

Når det gjelder årets priser, så har jeg bare uttalt meg ut fra påstanden om at det ikke blir noen prisøkning for dem som betaler før 1/11. Jeg har ikke sett noe priskart. Men med tanke på at jeg forleden betalte 2230 for p-kortet på Bataljonen, mens man i fjor -etter hva jeg kan se- slapp unna med 2080 før 1/11, 2155 før 15/12 og det kostet 2380 etter 15/12, så ser det nok ut som at det er feil at prisen ikke har steget, ja... Men siden kortet inkluderer medlemskap i Bataljonen, kan det være at det er kontigenten som har steget: Hva betaler vi i kontigent i 2011? Betaler vi det samme som i 2010?

For meg ser det ut som at de i "fjorårets pris" har medregnet gebyret, mens de i "årets pris" ikke har regnet med gebyret.

Når jeg betaler 2230 kroner, så er det medregnet et gebyr på 60 kroner og 25 % moms på dette gebyret - altså 75 kroner totalt. Trekker man fra disse 75 kronene, havner man på 2155 kroner. Det er hva jeg mener prisen var MED gebyr i fjor...

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2010, 08:02:15 AMNår jeg betaler 2230 kroner


Er prisen fortsatt inkludert medlemskap i Bataljonen?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 03, 2010, 08:30:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2010, 08:02:15 AMNår jeg betaler 2230 kroner


Er prisen fortsatt inkludert medlemskap i Bataljonen?


Hvis den ikke er det, så har det blitt VELDIG mye dyrere...
Legg ned hele klubben!

BojeN

Quote from: Nixon on November 03, 2010, 08:30:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2010, 08:02:15 AMNår jeg betaler 2230 kroner


Er prisen fortsatt inkludert medlemskap i Bataljonen?


Skjønner ikke hvorfor medlemmer av en inaktiv supporterklubb skal få billettene så mye rimeligere enn resten av stadion. I teorien er det jo det mest ihuga supporterene som er medlem i supporterklubben, altså de som er villig til og gjøre mest for klubben; les - betale mest for billettene.
ojeN

nummer9

Quote from: Yngve on November 02, 2010, 20:01:05 PM
Ein ting er jo dei som ikkje fornyar. Men ein klubb som Brann må jo ha nye suporterar etterkvart. Og slol eg har skjøna det, blir jo prisane heilt sinnsjuke frå neste år på eit partoutkort. 3.900 vert det rimelegaste "vanlege" kortet. Litt rimelegare på familietribunen.

Det er ein dyr inngangspris for folk flest.

Eg hugsar i 2005 når eg hadde mitt fyrste kort. Trur eg betalte under 1.000 kroner for eit kort med studentpris..

Dette er vel rett, og er en av tingene som irriterer meg mest. Spesiellt i den perioden det økte med 400-500kr (2008 og 2009 sesongen)? For meg er det å ha partoutkort mere enn et bare sesongkort for den sesongen. Spesiellt når det som preseres av våre i rødt får en til å føle at sesongen er en transportetappe, så er det forbasket irriterende at selv om en kan fornye tidlig og slippe prisøkningen, så betyr det at neste år er prispåslaget der når _kanskje_ en kan håpe på en underholdende sesong.

Når jeg tenker etter, er dette hovedårsaken til at jeg ikke fornyet mitt partoutkort.

krøvel vellevold

Quote from: BojeN on November 03, 2010, 08:51:51 AM
Quote from: Nixon on November 03, 2010, 08:30:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2010, 08:02:15 AMNår jeg betaler 2230 kroner


Er prisen fortsatt inkludert medlemskap i Bataljonen?


Skjønner ikke hvorfor medlemmer av en inaktiv supporterklubb skal få billettene så mye rimeligere enn resten av stadion. I teorien er det jo det mest ihuga supporterene som er medlem i supporterklubben, altså de som er villig til og gjøre mest for klubben; les - betale mest for billettene.



At medlemmene i supporterklubben har rabatterte billetter, er slik det er alle steder. Jeg forstår hva du mener, men med den logikken så skulle jo de som overhodet ikke bryr seg om klubben slippe gratis inn...
Legg ned hele klubben!

BojeN

Tanker var heller at de som virklig var villig til og betale mer skulle gjøre det. Og at de andre skulle betale det samme som nå/litt billigere.

Eventuelt hadde vi blitt kvitt alle som står på bataljonsfeltene kun for rabatten sin skyld.

Har forresten Bataljonen kommet med noe synspunkt på det som foregår rundt om kring? Kan ikke huske sist jeg leste at de hadde en mening om noe som helst.
ojeN

nummer9

Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2010, 09:24:18 AM
Quote from: BojeN on November 03, 2010, 08:51:51 AM
Quote from: Nixon on November 03, 2010, 08:30:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2010, 08:02:15 AMNår jeg betaler 2230 kroner


Er prisen fortsatt inkludert medlemskap i Bataljonen?


Skjønner ikke hvorfor medlemmer av en inaktiv supporterklubb skal få billettene så mye rimeligere enn resten av stadion. I teorien er det jo det mest ihuga supporterene som er medlem i supporterklubben, altså de som er villig til og gjøre mest for klubben; les - betale mest for billettene.



At medlemmene i supporterklubben har rabatterte billetter, er slik det er alle steder. Jeg forstår hva du mener, men med den logikken så skulle jo de som overhodet ikke bryr seg om klubben slippe gratis inn...

Haha, seer for meg dette scenarioet i bilettkøen:
http://www.youtube.com/watch?v=oOUCO5qHGKg&feature=related

krøvel vellevold

Quote from: BojeN on November 03, 2010, 09:30:30 AM
Tanker var heller at de som virklig var villig til og betale mer skulle gjøre det. Og at de andre skulle betale det samme som nå/litt billigere.




Så logikken er at de som er mest Brann-interesserte skulle straffes med å betale f.eks. 10000 kroner for et p-kort fordi de gladelig hadde gjort det, mens de som driter i Brann (mange vip'er og sponsorer) skulle få p-kortet for en 100-lapp? Da blir det jo litt rart når den gjengse mening blant fansen er at klubben driter i fansen, men bare er opptatt av sponsorer...
Legg ned hele klubben!

BojeN

Nei, men de kunne jo betalt llike mye som resten? De skulle jo i teorien være villig til det. (Bortsett fra de få som faktisk ikke har råd).

Hadde de dog vært aktiv i bataljonen(er det noen som er det?), eller bidratt med stemmning er det jo bare rett og rimelig at de skal få rabatterte billetter.
ojeN

krøvel vellevold

Quote from: BojeN on November 03, 2010, 09:44:48 AM
Nei, men de kunne jo betalt llike mye som resten? De skulle jo i teorien være villig til det. (Bortsett fra de få som faktisk ikke har råd).

Hadde de dog vært aktiv i bataljonen(er det noen som er det?), eller bidratt med stemmning er det jo bare rett og rimelig at de skal få rabatterte billetter.


Jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er noen grunn til at Bataljonen skal betale mindre enn andre. Men så lenge dette er også praksis alle andre steder, hadde det virket smålig om Brann ikke også kunne tilby sine supporterklubb-medlemmer noe tilsvarende. 
Legg ned hele klubben!

BojeN

Hva innebærer det egentlig og være en supporterklubb? Meg bekjent gjør ikke bataljonen noenting bortsett fra et par borteturer i året, og få billige billetter til hjemmekampene?

ojeN

nummer9

Quote from: BojeN on November 03, 2010, 10:10:26 AM
Hva innebærer det egentlig og være en supporterklubb? Meg bekjent gjør ikke bataljonen noenting bortsett fra et par borteturer i året, og få billige billetter til hjemmekampene?



De drifter dette forumet også da... :P

SK

De som er mest interesserte kjøper jo partoutkort, og det er en rabatt i seg selv siden det er dyrere å kjøpe enkeltbilletter til alle kampene.

At Bataljonen får billige billetter er vel fordi man vil ha supportere som skal lage stemning på stadion. Personlig tviler jeg på om denne rabatten bidrar til noe mer stemning, for den har vært ekstremt laber de siste sesongene. Supportere som krøvel og andre sier jo selv at det er mange som står på Frydenbø som ikke bidrar med noe som helst, men som trolig er der fordi billettene er billigere. Da virker jo hele rabattordningen mot sin hensikt. Jeg tror stemningen faktisk hadde vært bedre uten disse rabattene. De som er interesserte nok til å komme og synge, hadde nok betalt det som det kostet uansett. Ikke alle kanskje, men de fleste.
Billettene på Frydenbø er uansett ikke så dyre i forhold til en del andre steder på Stadion.

Utmedsnolken

Nå er jo det mange som ikke har tid eller anledning til å gå på alle hjemmekampene. Nå som det er så lett å få billetter, så er det ikke problematisk å kjøpe billetter til kampene man er interressert i og droppe resten. da får man også være med på kampanjene som Brann kjører iblant for å øke tilskuertallene
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: SK on November 03, 2010, 17:21:14 PM
De som er mest interesserte kjøper jo partoutkort, og det er en rabatt i seg selv siden det er dyrere å kjøpe enkeltbilletter til alle kampene.

At Bataljonen får billige billetter er vel fordi man vil ha supportere som skal lage stemning på stadion. Personlig tviler jeg på om denne rabatten bidrar til noe mer stemning, for den har vært ekstremt laber de siste sesongene. Supportere som krøvel og andre sier jo selv at det er mange som står på Frydenbø som ikke bidrar med noe som helst, men som trolig er der fordi billettene er billigere. Da virker jo hele rabattordningen mot sin hensikt. Jeg tror stemningen faktisk hadde vært bedre uten disse rabattene. De som er interesserte nok til å komme og synge, hadde nok betalt det som det kostet uansett. Ikke alle kanskje, men de fleste.
Billettene på Frydenbø er uansett ikke så dyre i forhold til en del andre steder på Stadion.


Hva er denne Frydenbø du snakker om? Bataljonen har vel tilhold på Hansatribunen.

Forøvrig hadde ikke dyrere priser hjulpet det spor, tvert imot motsatt. Det er dessverre ikke veldig attraktivt å stå på bataljonsfeltene, og jeg kan bare spekulere i om vi hadde sett tomme bataljonsfelt hvis prisene hadde steget opp til det skyhøye nivået resten av partoutkortene ligger på.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann_ruler86

Fakta er det at Hansa/Frydenbø er MINST like glissen som resten av stadion, hvis ikke mer. Det sier vel litt om hvor attraktivt det er. Jeg tror ikke dyrere billetter hadde gjort det bedre. Det er kanskje mange som ikke bidrar på bataljonsfeltene, men for tiden ser det ut til at det er like mange tomme seter.

For å ta en liten sammenligning så så jeg et par minutter av en av Europe League kampene til Liverpool. Hele stadion var glissent, utenom the kop der det var smekkfullt. Hvorfor er det ikke slik hos oss? Har Bataljonen et imageproblem? (trenger vi virkelig å spørre??)
Gå ta banen!

SK

Quote from: Stoffi on November 05, 2010, 16:20:48 PM
Forøvrig hadde ikke dyrere priser hjulpet det spor, tvert imot motsatt. Det er dessverre ikke veldig attraktivt å stå på bataljonsfeltene, og jeg kan bare spekulere i om vi hadde sett tomme bataljonsfelt hvis prisene hadde steget opp til det skyhøye nivået resten av partoutkortene ligger på.


Hvorfor er det ikke attraktivt å stå der, da?

Hvis det er som du sier, at feltet hadde vært nærmest tomt hvis prisene ikke hadde vært lavere, kan man jo begynne å spørre seg hvilke supportere vi egentlig har i klubben. Gidder man ikke stille på kamp som supportere hvis man må betale de samme prisene som alle andre tilskuere (de som altså ikke er samme type super-supportere som mange liker å titulere seg) ?

Nå vil jo ikke prisene være like høye som det de er en del andre steder. på Staion. At Frydenbø er en kortside skal selvsagt reflekteres i en lavere pris. Men når det ikke leveres særlig bra stemning, ser jeg ikke noen grunn til at Bataljonen skal ha rabatterte billetter.

skuteviken

Nå er det mange kvinner og misplasserte menn som står på Hansa og denne sesongen. Det ser faktisk ut som de har det lite koselig når det står masse folk stå å bjeffe og få utløp for litt testosteron som ikke alltid kommer ut i hverdagen. My point is at ikke alle vil trives med å sitte på Hansa. Nå handler det bare om å finne seg en plass en føler seg vel, og da mener jeg at de som synger bør samles. Blåser i organisasjonen av supporterklubb, og prisfordeler osv.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Noen setter i hvert fall prisene ned:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article184936.ece

Ser ikke bort fra at den klubben vil selge flere p-kort enn oss i 2011.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on November 05, 2010, 17:43:54 PM
Noen setter i hvert fall prisene ned:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article184936.ece

Ser ikke bort fra at den klubben vil selge flere p-kort enn oss i 2011.


Dette mener jeg er OK priser på Stadion og. På sikt tror jeg det vil lønne seg og. Det er å ta tak i de som forsvinner og dra de med en sesong til.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

ostraume

Quote from: Brann_ruler86 on November 05, 2010, 16:39:24 PM
Fakta er det at Hansa/Frydenbø er MINST like glissen som resten av stadion, hvis ikke mer. Det sier vel litt om hvor attraktivt det er. Jeg tror ikke dyrere billetter hadde gjort det bedre. Det er kanskje mange som ikke bidrar på bataljonsfeltene, men for tiden ser det ut til at det er like mange tomme seter.

For å ta en liten sammenligning så så jeg et par minutter av en av Europe League kampene til Liverpool. Hele stadion var glissent, utenom the kop der det var smekkfullt. Hvorfor er det ikke slik hos oss? Har Bataljonen et imageproblem? (trenger vi virkelig å spørre??)


Et poeng her er at Brann ikke har nok supportere til å forvente en hel (eller halv) kortside (et par tusen) med såkalt "ihuga" som synger for full hals store deler av kampen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kapteinen

Problemet er at bataljonen ikke greier å organisere noe som helst som ligner stemning. Fyll og klovneriet over lang tid har fått folk til å trekke seg mer og mer vekk.
Per i dag gjør Bataljonen en dårligere jobb på sitt område enn Brann gjør på sitt.
Z

1908


Langhår

Regner med Brann kommer med noe lignende over nyttår. Regnestykker er jo rimelig enkelt. Tomme seter som ødelegger "produktet" og genererer kroner 0,- eller (forhåpentligvis) folk i setene som genererer kroner 500,-.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

1908

Jeg tror de fleste klubber må dumpe prisene i 2011 for å få tilbake folket..

skuteviken

Quote from: Langhår on November 05, 2010, 19:02:20 PM
Regner med Brann kommer med noe lignende over nyttår. Regnestykker er jo rimelig enkelt. Tomme seter som ødelegger "produktet" og genererer kroner 0,- eller (forhåpentligvis) folk i setene som genererer kroner 500,-.


Jeg er enig i det i et litt lenger perspektiv da verdien av et negativt sete ikke er 0 men gjerne negativ. Det er dog et faktum at viss en senker prisene 1000 kr for alle så må en selge mange flere billetter for å dekke prisdifferansen. På lang sikt derimot så vil den negative verdien av tomme seter, og den negative spiralen gå ned mot null om man ikke tar grep.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 05, 2010, 17:43:54 PM
Noen setter i hvert fall prisene ned:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article184936.ece

Ser ikke bort fra at den klubben vil selge flere p-kort enn oss i 2011.


Ja til barnebilletter!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

November 06, 2010, 16:08:27 PM #237 Last Edit: November 06, 2010, 16:15:27 PM by krøvel vellevold
Prisen økte i fjor (for dem som betalte etter 1/11), men ikke i år. Prisen har ikke økt i år (men for dem som i fjor betalte før 1/11 har den det). Her er forklaringen:

Pris 2009: 1880 + avgift 75 = 1955 for kortet + kontigent 200 = 2155
-
Pris 2010 (før 1/11-09): 1880 + avgift 75 = 1955 for kortet + kontigent 200 = 2155
Pris 2010 (1/11-15/12-09): 1955 + avgift 75 = 2030 for kortet + kontigent 200 = 2230
-
Pris 2011 (før 1/11-10): 1955 + avgift 75 = 2030 for kortet + kontigent 200 = 2230

Jeg trodde prisen 2010 var 75 kroner lavere fordi man slapp gebyret før 1/11. Det var feil, for det var prisstigningen man slapp... Det er jo ikke akkurat oversiktlighet Brann legger opp til når prisene oppgis uten gebyrer, det kommer prisøkning midt i salgsperioden, osv. I tillegg må man trekke fra kontigenten til BBB, og i år skal man også regne 8 % moms på kortet etter 1/11, mens det er 25 % moms på gebyret...
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: SK on November 05, 2010, 17:27:48 PM
Quote from: Stoffi on November 05, 2010, 16:20:48 PM
Forøvrig hadde ikke dyrere priser hjulpet det spor, tvert imot motsatt. Det er dessverre ikke veldig attraktivt å stå på bataljonsfeltene, og jeg kan bare spekulere i om vi hadde sett tomme bataljonsfelt hvis prisene hadde steget opp til det skyhøye nivået resten av partoutkortene ligger på.


Hvorfor er det ikke attraktivt å stå der, da?

Hvis det er som du sier, at feltet hadde vært nærmest tomt hvis prisene ikke hadde vært lavere, kan man jo begynne å spørre seg hvilke supportere vi egentlig har i klubben. Gidder man ikke stille på kamp som supportere hvis man må betale de samme prisene som alle andre tilskuere (de som altså ikke er samme type super-supportere som mange liker å titulere seg) ?

Nå vil jo ikke prisene være like høye som det de er en del andre steder. på Staion. At Frydenbø er en kortside skal selvsagt reflekteres i en lavere pris. Men når det ikke leveres særlig bra stemning, ser jeg ikke noen grunn til at Bataljonen skal ha rabatterte billetter.



Det er ikke attraktivt å stå der fordi dette:

Quote from: kapteinen on November 05, 2010, 18:16:55 PM
Problemet er at bataljonen ikke greier å organisere noe som helst som ligner stemning. Fyll og klovneriet over lang tid har fått folk til å trekke seg mer og mer vekk.
Per i dag gjør Bataljonen en dårligere jobb på sitt område enn Brann gjør på sitt.


Det er for mange testosteronkvinner og feilplasserte menn/unger på tribunen.

At folk ikke vil stå på bataljonsfeltene betyr ikke at folk er dårlige supportere. Det betyr bare at man sitter seg et annet sted på tribunen....

Kapteinen her for eksempel, er en av de jeg sto med før. Den eneste forskjellen på oss er at han er realist, og jeg er idealist. Han stakk et annet sted på Stadion og trives med det. Jeg tenkte at ting ble bedre med tiden og har gitt det noen år nå. Dette betyr ikke at bataljonsfeltene ikke er et sted folk kan trives, for all del. Men folk har forskjellig smak, og jeg ønsker i dag jeg hadde tatt følge med Kapteinen for noen år siden.



16. mai i år var forøvrig helt forferdelig. Halve tribunen burde blitt kastet ut for fyll. Jeg hadde drukket endel selv, men jeg drikker ikke mer enn at jeg kan snakke og synge. Det var det mange, mange andre som ikke greide. Første gang jeg har hørt syvstemt sang på bataljonsfeltet, og det innenfor ganske små områder. Var årsverste, og jeg ga etterhvert opp å synge. Det sier sitt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

November 06, 2010, 18:07:51 PM #239 Last Edit: November 06, 2010, 18:09:43 PM by krøvel vellevold
Quote from: JhonnyBeGood on October 31, 2010, 10:08:45 AM
Hahaha bli med i en facebook gruppe? e det den sterkeste protest aksjonen vi har i dag?? Andre steder hadde man samlet store folkemasser, ropt mot styret, kanskje satt fyr på ett par biler...


Quote from: JhonnyBeGood on October 31, 2010, 10:46:29 AM
Ja vil  ikke fronte det, men hvis noen andre begynner og sette fyr på noe skal eg være med  ;)


http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bilbrannstifter-herjer-1188967.html

Er det deg Jhonny?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2010, 17:50:38 PMGull er for pyser. Det er dette som er Brann! Kan ikke fatte og begripe at folk vil gå glipp av alt dette i 2011!


Jeg er faktisk litt enig med deg. Det er slik vi har det stort sett hele tiden. Eneste er at jeg gjerne skulle sluppet å betale 3600 kroner for nok et år med ydmykelser og sinne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2010, 17:50:38 PM


Helt konge faktisk. Man må ikke glemme nervene ved å stadig kjempe mot å unngå nedrykk. Mye artigere dette enn å surfe midt på tabellen med ok økonomi.

Bare synd Brann skal ta seg så jævlig godt betalt når stadion skal fylles.

Langhår

Ja, de som hatet at Stadion ble fyllt opp av gloryhunters, masende tenåringjenter og folk som fulgte trenden bør ihvertfall være fornøyd å fornye med et smil. Det finnes ingen glory igjen, tenåringsjentene er forduftet og enhver trendy person vil vel gå i en lang bue rundt Stadion i overskuelig framtid.

Så alt er ikke helsvart!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Nixon

Sønnen til en bekjent av meg fikk i går brev fra Brann om at han måtte betale inn momsen selv om han fornyet før fristen. Det var litt uklart om momsfritaket var en feil eller om man skulle få refundert momsen senere. Det var annenhånds opplysninger fra en som ikke er så interessert, så detaljene var noget uklare. Men er det flere som har fått et slikt brev?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 10, 2010, 09:25:39 AM
Sønnen til en bekjent av meg fikk i går brev fra Brann om at han måtte betale inn momsen selv om han fornyet før fristen. Det var litt uklart om momsfritaket var en feil eller om man skulle få refundert momsen senere. Det var annenhånds opplysninger fra en som ikke er så interessert, så detaljene var noget uklare. Men er det flere som har fått et slikt brev?


For å illustrere med noen enkle tall:

Grunnpris p-kort: 1000
+ moms: 80
= 1080

Brann sier de betaler momsen. Det er en sannhet med visse modifikasjoner. Det betyr nemlig bare at du skal betale en totalsum tilsvarende grunnprisen. Altså i dette tilfellet kr. 1000. MEN; moms må man likevel betale. Men da av en sum som er 1000 : 1,08 = 925,93. Dette fordi:

grunnpris 925,93
+ moms 74,07 (av 925,93)
= 1000,00

Men når Brann da oppgir grunnpris 925,93 + moms 74,04 = 1000,00 - og forteller at de skal spandere momsen, så er det ikke rart folk tenker at de bare skal betale 925,93. Jeg stusset selv.
Legg ned hele klubben!

vebo

Ja, det er jo ikke som et momsfritak, det hadde jo ikke vært lov. Blir det samme som Kiwi sitt momsfritak på frukt og grønt. Man betaler moms i kassen alikvel.
Tiocfaidh ár lá

Alzheimer/Silverspurs

Forresten har Molde, i følge NRK/RB solgt 2000 sesongkort sidan i går!

Langhår

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on November 10, 2010, 16:44:01 PM
Forresten har Molde, i følge NRK/RB solgt 2000 sesongkort sidan i går!


Det er disse synergieffektene satsing gir men som Brann dessverre ikke har forstått. I stedet presenterer de et stadig dårligere, kjedeligere lag og klør seg i hodet over at interessen svinner hen.

Hva var det BruunH sa i sitt store "vise ydmykhet-intervju"? Han håpet at Skarsfjord-ansettelsen skulle skape entusiasme? Det blir virkelig satt i perspektiv nå når Molde henter Solskjær. Mannen er ikke i kontakt med virkeligheten. Og det blir klubben straffet knallhardt for.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Markmus

Quote from: Langhår on November 10, 2010, 17:17:08 PM
Han håpet at Skarsfjord-ansettelsen skulle skape entusiasme?


Hva er det med Bruun-Hanssen og det å si ord han ikke forstår?
Ka du ve?

Go Up