• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Kongsvinger, mandag 25.oktober kl 19:00

Started by osoerli, October 21, 2010, 11:10:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Satsar på at musa Hansson snur opp ned på alt når katten Skarsfjord er borte og mønstrar denne oppstillinga:

                   Opdal
Sævarsson-Zsolt-Austin-Kalvenes
Solli   -   Fakiri   -   PVM   -   Diego
      Huseklepp -  Juninho
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Ville vært spenstig og interessant. Mulig jeg ville foretrukket Mjelde fremfor Fakiren. (!)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Både Mjelde, Guastavino (skadefri) og Jaiteh er nær startelveren til Hansson (min).
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Se der ja. Jeg hadde glemt hele brasse-Diego, og trodde du hadde DG på venstresiden. Han var jo på benken sist, så han bør jo være klar nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


vebo

Nei, det er vel denne, inneværende uke Skars er på kurs..
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Reknar med resultatet i Hønefoss-kampen får innvirkning på laget mot Kongsvinger.  Eg håpar iallefall det.  Er vel ingen vits å ha med Bakke, Solli, Einarsson, Nielsen eller Guntveit dersom fortsatt tippeligaspel blir sikra i kveld.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Er vel ingen vits i ha å ha Einarsson og Nielsen punktum. Håper heller ikke Solli. Bakke eller Guntveit spiller i morgen hvis Hønefoss taper i kveld.

osoerli

Quote from: krakra on October 24, 2010, 17:01:44 PM
Er vel ingen vits i ha å ha Einarsson og Nielsen punktum. Håper heller ikke Solli. Bakke eller Guntveit spiller i morgen hvis Hønefoss taper i kveld.

Er det punktum eller komma du har mellom Solli og Bakke?  Har ein viss betydning for bodskapen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on October 24, 2010, 17:00:53 PM
Reknar med resultatet i Hønefoss-kampen får innvirkning på laget mot Kongsvinger.  Eg håpar iallefall det.  Er vel ingen vits å ha med Bakke, Solli, Einarsson, Nielsen eller Guntveit dersom fortsatt tippeligaspel blir sikra i kveld.
Rød makt på Hansa

krakra

Det gode er jo at de som skal spille neste sesong får noen "bufferkamper" på å spille seg inn. Sleng inn et par talenter og vis at vi mener alvor med talentsatsningen når vi uansett ikke har noe å spille om. Om vi vinner et par kamper på slutten tror jeg det har minimalt å si for entusiasmen så lenge de som sikrer seierne uansett forsvinner.

Nixon

Jeg tror ikke at folk tenker på at disse forsvinner. All historie de siste årene viser at det som betyr noe er å vinne kamper uansett hvem som spiller. Og svært lite annet.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg tror egentlig folk bryr seg fint lite om vi vinner eller taper de siste kampene uansett. Sesongen har uansett vært en katastrofe og vi ender høyst sannsynelig på plassen rett over kvalikk uansett.

Nixon

Jeg tror dette er tanker som man kan koste på seg på et forum. I den virkelige verden, det vil si på tribunen, er det ikke mye overbærenhet med tap, selv om man har tuppet ut de som ikke skal være med til neste år. Ingen gidder å betale flere hundre kroner for å se bufferkamper.

Jeg tror jo ikke at noen seirer gjør alt bra igjen. Langt i fra. Men det gjør ikke saken noen bedre med flere tap. Og da er det dumt å ikke stille det beste laget.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on October 24, 2010, 18:10:54 PM
Jeg tror dette er tanker som man kan koste på seg på et forum. I den virkelige verden, det vil si på tribunen, er det ikke mye overbærenhet med tap, selv om man har tuppet ut de som ikke skal være med til neste år. Ingen gidder å betale flere hundre kroner for å se bufferkamper.

Jeg tror jo ikke at noen seirer gjør alt bra igjen. Langt i fra. Men det gjør ikke saken noen bedre med flere tap. Og da er det dumt å ikke stille det beste laget.
Nå virker det ikke som at folk er så giret på å betale for å se KIL-kampen overhodet, uansett hvem vi stiller med. Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg kjenner meg ganske likegyldig til KIL-kampen og er ikke sikker på om jeg gidder å se den engang. Om vi vinner eller taper er egentlig ett fett. Da hadde det faktisk vært mer spennende å få sett noen "nye", talentfulle spillere prøve seg. Siden det i realiteten ikke betyr noen verdens ting om vi vinner eller ikke.

Men ser at troppen som er tatt ut inneholder de samme gamle og da bryr jeg meg ikke noe særlig om hvem som spiller heller. Kjenner at engasjementet for de siste kampene er rekordlavt. Kampene er like interessante som en hvilken som helst treningskamp. De samme spillerne har sendt oss til denne nedrykksstriden skal prøve seg på hjemmebane mot TLs nest beste lag. Halvparten av disse spiller neppe for oss neste sesong.

Nixon

Jeg kan også bare snakke for meg selv. Og jeg synes som sagt at det er litt merkelig holdning. Både i forhold til kamputfall, og at tilsynelatende engasjerte Brannsupportere (forumsupportere i alle fall) ikke gidder å se kampen...

Uansett. Jeg tror det blir en vanskelig kamp for Brann. Så vi får håpe på Hansson-effekten!
Rød makt på Hansa

krakra

Det handler for min del om at sesongen er over for Brann. Plassen er reddet og vi kommer ikke til å klatre. Jeg er ikke i Bergen og hadde jeg vært det så hadde jeg sikkert gått på kampen, men det blir noe annet å sitte å se en kamp som i realiteten ikke betyr noen verdens ting med de samme trauste spillerne som har spilt dårlig i hele år på pcen. Når sannsyneligheten for at spillet også blir ganske kjedelig, og ingen nye spennende talenter får sjansen til å vise seg fram er det lett å bli fristet til å hoppe på tilbud om å gjøre andre ting enn å se kampen på PCen.


krakra

               Opdal
Grønner - Yaw - Zsolt - Kalvenes
Mjelde - Austin - Birkelund - PVM
      Huseklepp - Hansen

Med Finne og Kalve på benken.

Hadde vært mer spennende i mine øyne enn den troppen og det trolige lag vi får se i morgen. Kanskje hadde vi tapt, men det hadde ikke gjort meg noe. Tenk hvis vi hadde vunnet da? Det hadde jo vært nydelig å vinne en kamp med to guttespillere på banen og to på benken.

osoerli

Quote from: Nixon on October 24, 2010, 17:39:30 PM
Quote from: osoerli on October 24, 2010, 17:00:53 PM
Reknar med resultatet i Hønefoss-kampen får innvirkning på laget mot Kongsvinger.  Eg håpar iallefall det.  Er vel ingen vits å ha med Bakke, Solli, Einarsson, Nielsen eller Guntveit dersom fortsatt tippeligaspel blir sikra i kveld.

Ingen som snakkar om å tapa.  La meg begrunna mitt syn.

Brann har eindel spelarar på lån/korte kontraktar det kan vera greit å testa skikkeleg før ein bestemmer seg om ein vil forlenga leigeperioden/kontrakten.  Difor kunne eg tenkt meg Juninho frå start i sin favorittposisjon spiss, Diego Souza frå start i sin favorittposisjon ventre kant og Kalvenes frå start i min favorittposisjon venstre back.

Brann skal henta opp 2 spelarar frå eigen juniorstall til neste år.  Då kan det vera greit å testa ut desse i 3 betydningslause kampar i TL, og la dei kjenna nivået før ein bestemmer seg for kven ein skal henta opp.

Hvis du trur at å sjå Bakke som enslig spiss på topp også i dei tre siste kampane drar opp entusiasmen (sjøl med seier), for auka partoutkort-salg, så trur eg du tar grundig feil.  Eg kan ikkje tenka meg ein større dempar for entusiasmen enn å framleis spela med spelarar me veit skal bort.

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Bryr folk seg om me havner på 13. plass eller 13. plass? Molde er i siget og slepp oss ikkje forbi. Hønefoss kjem seg ikkje forbi. Kan gjerne stille med nokre talenter for min del...
Gå av.

Hatleking

          Opdal
Sævarsson - Yaw - Zsolt - Kalvenes
                   Jaiteh - Austin
        Hansen - Mjelde - Diego
                     Juninho

osoerli

Men det later ikkje til at Skarsfjord (eller er det Hansson?) er av same oppfatning som meg diverre.
http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-tropp-mot-kongsvinger/

Nielsen, Bakke, Solli og Guntveit er med i troppen.  Talentlaust!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on October 24, 2010, 19:50:51 PM
Men det later ikkje til at Skarsfjord (eller er det Hansson?) er av same oppfatning som meg diverre.
http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-tropp-mot-kongsvinger/

Nielsen, Bakke, Solli og Guntveit er med i troppen.  Talentlaust!


Men den troppen ble jo satt opp før dagens HBK-tap.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2010, 19:52:15 PM
Quote from: osoerli on October 24, 2010, 19:50:51 PM
Men det later ikkje til at Skarsfjord (eller er det Hansson?) er av same oppfatning som meg diverre.
http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-tropp-mot-kongsvinger/

Nielsen, Bakke, Solli og Guntveit er med i troppen.  Talentlaust!


Men den troppen ble jo satt opp før dagens HBK-tap.

OK, dei burde kanskje ha venta litt då.  Eller er det eit krav at troppen skal meldast inn ei viss tid før kampen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Som nevnt i sesongtråden blir jeg forbannet om jeg ser tidligere Brannspillere i startoppstillingen vår i morgen. Vil se følgende lag:

-----------------Opdal
Sævarsson-Yaw-Szolt-Kalvenes
------------Austin-Jaiteh

Klepp--------Mjelde------Diego
--------------Juninho


C.H og Guastavinho bør være høyaktuelle innbyttere. Plassen er sikret, Solli, PVM, Guntveit, Nielsen, Gylf og Bakke er det totalt meningsløst og bruke. Helst skulle Grønner og Kalve umiddelbart hatt proffe juniorkontrakter, og fått spille, men når vi ikke har midler til Zsolt lar jeg dette gå.

krakra

Forlengingen av Nielsen begynner å nærme seg en katastrofe. Jeg bryr meg ikke om hva den kostet. Når vi ikke har råd til å gjøre fornuftige løsninger bør vi ikke bruke et rødt øre på ubrukelige løsninger.

Nixon

Om noen er opptatt av å vinne de siste kampene så er det Skarsfjord. Jeg tror at sluttstatistikken er veldig viktig for han. Og da stiller han det laget han mener er best uavhengig av hvem som er med videre eller ikke.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on October 24, 2010, 20:14:49 PM
Om noen er opptatt av å vinne de siste kampene så er det Skarsfjord. Jeg tror at sluttstatistikken er veldig viktig for han. Og da stiller han det laget han mener er best uavhengig av hvem som er med videre eller ikke.


Men det vikstigste for sportsklubben er definitivt å teste ut spillere ift 2011. Det betyr at Bruun bør legge ned forbud mot at Skars bruker bosmanspillerne fra start fremover. Kommer ikke til å skje, men dette burde gjøres.

dudo

Opdal

Birkir - Yaw - Zsolt - Kalven

Solli - Austin - PVM - Mjelde

Hansen - Huse

Kjør på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det burde være enkelt for Brann å fortelle Skarsfjord at resultatene de siste tre kampene ikke er det viktigste og at de heller ønsker at de som skal utgjøre Brann neste sesong får sjansen til å vise seg frem. Skarsfjord har reddet oss fra nedrykk og levert gode nok resultater, hva som skjer de neste kampene burde ikke forandre mye der. Men jeg skjønner selvfølgelig at Skarsfjord ikke er villig til å ofre resultatene for noen "langsiktig" løsning når han ikke aner om han er Branntrener neste sesong eller ikke.  Derfor bør Brann si ifra at det viktigste nå er å begynne forberedelsene for neste sesong

SK

Enig i at vi kan eksperimentere litt mer enn ellers, men vi må ikke ta den helt ut i morgen. Kongsvinger har fortsatt en sjanse på kvalikplass, og vi bør være såpass seriøse at vi ikke påvirker dette i for stod grad ved å stille med fullt av usikre kort. Bortekampen mot Viking i 2006 avgjorde kampen om kvalikplassen og er et flaut kapittel i Branns historie (selv om det riktignok ikke hadde så mye med at vi stilte med svekket lag å gjøre).

Men Bakke må vi bare benke. Hva folk som Guntveit og særlig Nielsen gjør i troppen tror jeg bare Skarsfjord skjønner. Guntveit skal heller få en verdig avskjed i siste kamp mot Odd.

osoerli

Quote from: Nixon on October 24, 2010, 20:14:49 PM
Om noen er opptatt av å vinne de siste kampene så er det Skarsfjord. Jeg tror at sluttstatistikken er veldig viktig for han. Og da stiller han det laget han mener er best uavhengig av hvem som er med videre eller ikke.

Enten har du eller Skarsfjord misforstått.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg vil heller se Brann vinne enn å se en gjeng Brann-unggutter bli utspilt av Kongsvinger.

I praksis er Juninho dessverre skadet, og troppen inneholder (som fair er) ingen Brann-2-/juniorspillere, så da sitter vi igjen med Cato Hansen. Jeg håper han får litt spilletid - men ikke hele kampen. Seier, takk!

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Brann har ingenting å spela for.  Kongsvinger kan framleis klara kvalik.  Brann har lange tradisjonar i å tapa slike kampar.  Det siste eg vil sjå er eit Brannlag beståande av etablert bos(menn) tapa for Kongsvinger.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Ja, det er så jævla typisk Brann. Vi skal ikke gi ungguttene eller reservene tillitt, men stille med toppet lag fordi vi ønsker så gode resultater som mulig. Så stiller vi med våre "beste" og blir fullstendig latterliggjort. Jeg kan godt se for meg at vi stiller med "toppet" lag i morgen og blir rundspilt av KIL. Samtidig kan jeg også se for meg at vi slår KIL med Birkelund og Grønner i førsteelveren.

dudo

Skarsfjord har jo lyst å bruke guttespillerne, men så lenge man ikke tar seg råd til å gi dem proffkontrakt, så er det fint lite man får gjort. Jeg håper dog at vi får se Huse og Hansen på topp i en 4-4-2.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hva skjedde forøvrig med Softballpengene som skulle brukes på Dure? Det ble jo samlet inn 500k som skulle brukes på Haugen og Dure, men når Brann har bestemt seg for å "vente" med Dure så må en jo spørre seg hvor pengene som var ment til å brukes på ham har blitt av?

dudo

De står vel forhåpentligvis fortsatt på Softballs konto.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: krakra on October 24, 2010, 23:23:59 PM
Hva skjedde forøvrig med Softballpengene som skulle brukes på Dure? Det ble jo samlet inn 500k som skulle brukes på Haugen og Dure, men når Brann har bestemt seg for å "vente" med Dure så må en jo spørre seg hvor pengene som var ment til å brukes på ham har blitt av?


Får absolutt ikke håpe Softball har oversendt pengene til Brann enda. Da har de gått i sluket...
Ka du ve?

Spelaren

Vallaheiane kl ti over halv ni; det snør det snør... møkkavér.
Gå av.

Utmedsnolken

Det eneste som kan gi kampen et grann av interresse, må jo være å la noen nye få sjansen. Andre klubber slipper til folk i hytt og pine, mens vi ikke en gang skal kunne gjøre det i en totalt uviktig kamp? Hva er vitsen med å bruke penger på juniorlaget hvis spillerne som kommer opp ikke engang er gode nok til å spille slike kamper?
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Quote from: Utmedsnolken on October 25, 2010, 09:19:22 AM
Det eneste som kan gi kampen et grann av interresse, må jo være å la noen nye få sjansen. Andre klubber slipper til folk i hytt og pine, mens vi ikke en gang skal kunne gjøre det i en totalt uviktig kamp? Hva er vitsen med å bruke penger på juniorlaget hvis spillerne som kommer opp ikke engang er gode nok til å spille slike kamper?

Fordi det viktigaste er visst å vinna kampen og avslutta sesongen med stil, for det vil publikum ha.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Hvilke juniorspillere snakker dere om egentlig? Er det de som vil koste Brann flere hundretusen å sende ut på banen?
Rød makt på Hansa

BojeN

De kommer vel til og koste det samme til neste år uansett?
ojeN

Huff

Quote from: Nixon on October 25, 2010, 10:17:40 AM
Hvilke juniorspillere snakker dere om egentlig? Er det de som vil koste Brann flere hundretusen å sende ut på banen?


Det er vel snarere snakk om kontrakter i størrelseslordenen 30 tusen per stykk eller noe. Vanligvis ville jeg derfor vært rimelig irritert for at en ikke bruker dette på å fylle benken mer Kalver, Grønnere og Birkelunder fremfor dansker og islendinger som var gode rundt milenniumsskiftet. Men, når en ikke har rpd til å hente en klassespiller for 1,6 mill får det heller gå. Da kan en heller glede seg over at Brann vet å prioritere, eksempelvis gjennom å forlenge med David Nielsen. Uten han hadde vi jo rykket ned?

Nixon

Quote from: Huff on October 25, 2010, 11:00:51 AMDet er vel snarere snakk om kontrakter i størrelseslordenen 30 tusen per stykk eller noe.


Jeg vet bare om det som stod i pressen tidligere i år da Kalve og Grønner spilte cup for Brann, men ikke serie. Det ble forklart med utgifter i hundretusenkroners-klassen fordi det utløser kompensasjonsutbetalinger til guttene sine tidligere klubber.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Sett nå innpå brasilianerne ihvertfall. Bladde akkurat gjennom spillerstallen for å finne noen unge, men det var noe av den mest deprimerende lesningen jeg har gjort på lenge. Står mye dårligere til enn jeg selv trodde.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Nixon on October 25, 2010, 10:17:40 AM
Hvilke juniorspillere snakker dere om egentlig? Er det de som vil koste Brann flere hundretusen å sende ut på banen?
De som Brann har tenkt å gi poroffkontrakt neste år og som de uansett må betale disse kronene for neste år?

dudo

Om kassen er bunnskrapt nå, så kan det uansett være fornuftig å vente til man får penger for p-kort, sponsorer etc for 2011. Uansett hvor frustrerende det er.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krakra on October 25, 2010, 12:56:24 PMDe som Brann har tenkt å gi poroffkontrakt neste år og som de uansett må betale disse kronene for neste år?


Vet Brann hvem de har tenkt å gi proffkontrakt til neste år?

Det er nå en ting. Det økonomiske er det viktigste. Kostnaden blir i år en ekstrautgift, mens den neste år er innbakt i budsjettet. Stor forskjell.
Rød makt på Hansa

Go Up