• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Henki on November 27, 2011, 20:53:35 PM
Da sitter vi altså igjen med en tapt cupfinale og en tapt bronsemedalje i siste serierunde. Jeg ser ikke så veldig mye grunn til å være overlykkelig over den sesongen vi har hatt.


Tja, man kan vel gå tilbake til Mars etter Nest/Sotra kampen og spurt hva folk her ville følt om en fjerde plass. Irriterende at vi var så nærme medaljer, men ellers fornøyd med sesongen.

Hatleking

Men igjen - kva med den fair play-tabellen?

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on November 27, 2011, 20:59:09 PM
Men igjen - kva med den fair play-tabellen?


Er det ikke Stabæk som kommer til Europa om Norge får Europaplass gjennom den?

Gepard

Tidenes mest frustrerende brannsesong er over?. En sesong preget av bra innsats og elendig offensivt spill.

Lister

Tja, egentlig en ganske typisk brannsesong, himmel og helvete og alt i mellom.
Guinness - Makes you drunk

Huff

For første gang er det pinlig å følge Brann for en som er glad i fotball.

Jeg skammer meg over denne sesongen.

Lister

Du begynte med andre ord å følge brann ved begynnelsen av sesongen?
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2011, 21:00:33 PM
Quote from: Hatleking on November 27, 2011, 20:59:09 PM
Men igjen - kva med den fair play-tabellen?


Er det ikke Stabæk som kommer til Europa om Norge får Europaplass gjennom den?


Men det går vel i stor del på tabellplassering, og pr no ligg vel Stabæk på 10.

krakra

Stabæk burde være disket fra Fair-Playkonkurransen. Om vi sender en mafiaklubb som dem til Europa på Fairplay-kvoten er det en større parodi enn da Odd fikk plassen.

Hatleking

Quote from: krakra on November 27, 2011, 21:31:04 PM
Stabæk burde være disket fra Fair-Playkonkurransen. Om vi sender en mafiaklubb som dem til Europa på Fairplay-kvoten er det en større parodi enn da Odd fikk plassen.


Heilt klårt.

Huff

Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:28:58 PM
Du begynte med andre ord å følge brann ved begynnelsen av sesongen?


Første gang jeg var på stadion var i 1989, da var jeg seks (fylte syv det året). Så noen kamper nå og da frem til 1998 og siden da har jeg vært fast inventar på stadion. Brann har gjort mye rart, vært styrt av diverse klovner, gjort uendelig mye tull, men har gjennom hele perioden neste uten unntak forsøkt å spille fin fotball. 99-sesongen var kjedelig, men det var aldri like ille som i år.

Superjack

November 27, 2011, 22:04:05 PM #2411 Last Edit: November 27, 2011, 22:19:03 PM by Superjack
y
Quote from: Huff on November 27, 2011, 21:46:53 PM
Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:28:58 PM
Du begynte med andre ord å følge brann ved begynnelsen av sesongen?


Første gang jeg var på stadion var i 1989, da var jeg seks (fylte syv det året). Så noen kamper nå og da frem til 1998 og siden da har jeg vært fast inventar på stadion. Brann har gjort mye rart, vært styrt av diverse klovner, gjort uendelig mye tull, men har gjennom hele perioden neste uten unntak forsøkt å spille fin fotball. 99-sesongen var kjedelig, men det var aldri like ille som i år.


Quote from: Huff on November 27, 2011, 21:46:53 PM
Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:28:58 PM
Du begynte med andre ord å følge brann ved begynnelsen av sesongen?


Første gang jeg var på stadion var i 1989, da var jeg seks (fylte syv det året). Så noen kamper nå og da frem til 1998 og siden da har jeg vært fast inventar på stadion. Brann har gjort mye rart, vært styrt av diverse klovner, gjort uendelig mye tull, men har gjennom hele perioden neste uten unntak forsøkt å spille fin fotball. 99-sesongen var kjedelig, men det var aldri like ille som i år.
Brannsupporter.

Lasaron

Du skriver at vi har hatt ett elendig lag. Jasså? Jeg som trodde vi hadde to elendige lag?!!
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 22:14:09 PM
Du skriver at vi har hatt ett elendig lag. Jasså? Jeg som trodde vi hadde to elendige lag?!!


Jadda, jadda!Blir ikke bedre med to elendige lag...
Brannsupporter.

Huff

November 27, 2011, 22:27:27 PM #2414 Last Edit: November 27, 2011, 22:30:06 PM by Huff
Quote from: Superjack on November 27, 2011, 22:04:05 PM
y
Quote from: Huff on November 27, 2011, 21:46:53 PM
Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:28:58 PM
Du begynte med andre ord å følge brann ved begynnelsen av sesongen?


Første gang jeg var på stadion var i 1989, da var jeg seks (fylte syv det året). Så noen kamper nå og da frem til 1998 og siden da har jeg vært fast inventar på stadion. Brann har gjort mye rart, vært styrt av diverse klovner, gjort uendelig mye tull, men har gjennom hele perioden neste uten unntak forsøkt å spille fin fotball. 99-sesongen var kjedelig, men det var aldri like ille som i år.


Quote from: Huff on November 27, 2011, 21:46:53 PM
Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:28:58 PM
Du begynte med andre ord å følge brann ved begynnelsen av sesongen?


Første gang jeg var på stadion var i 1989, da var jeg seks (fylte syv det året). Så noen kamper nå og da frem til 1998 og siden da har jeg vært fast inventar på stadion. Brann har gjort mye rart, vært styrt av diverse klovner, gjort uendelig mye tull, men har gjennom hele perioden neste uten unntak forsøkt å spille fin fotball. 99-sesongen var kjedelig, men det var aldri like ille som i år.

91, 92 var drita kjedelig, møkkafotball med møkkaspillere. 93 og 94 var det underholdning på våren og rævva resultater og enda verre fotball på høsten. 98-99 ble vi ledet av en mann som går Drillo en høy gang når det går i lange baller opp mot en spiss (Aabrekk). Teitur og Mjelde stod for tydelig spillestil med angrep på kantene. Men der også var det bare sorgen når spillermateriellet var elendig, som Teitur sitt lag i 2002 sesongen og Brann i 2003 og deler av 2005 (når ca hele stammen var skadet samtidig) Virker som alle glemmer dette. I år har vi hatt et elendig lag. Når Mjelde (som ikke var god nok for et fremadstormende Brann i 2003 heller) har klippekort, sammen med Hassan og Grorud, samt at Labukas får komme innpå, så vitner det om latterlig dårlig lag.

Brann begynte sesongen som underdogs pga at laget faktisk er et oppsop av avdankede og middelmådige eliteseriespillere samt noen Adeccoliga stjerner. Hverken Bentley, Sævarson, Mjelde, Holmvik, Hassan, Grorud og knapt Gustavino i dagens lag ville hatt noe sjangs å komme på laget i 2006 og 2007 sesongen til Brann.

Ut i fra spillermateriell er sesongen M+, men jeg forventer at det med bedre spillermateriell neste sesong at Brann bør være bedre rustet til å kunne vinne kamper der de selv og motstanderen forventer at de skal styre kampen. Det har de ikke evner til i år. Kontringssterke, men veldig lite å by på mot lag som satser på det samme som de selv og etablert forsvar.

Første 25 minuttene mot Ålesund var lovende, spesielt da Bentley faktisk fikk til noe.



Du kan vel regne ut hvor gammel jeg var i 92 og 93, så det kan jeg ikke kommentere. Men alvorlig talt, har vi et elendig lag i år? Se tilbake på 2002, og 2003, da vi vår dårlige, men forsøkte? Hvem i all videste verden var da på nivå med Austin, eller  for den saks skyld Ojo, eller Gustav: Knarvik, PFO, Valencia, Petter Andreassen, Jonas Jonsson?

Og i 2002 og 2003 var det sorgen fordi vi ikke var bedre, men vi prøvde faen meg å spille fotball,

olebrann3

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:35:39 PM
Even Hovland årets forsvarsspiller. Han har vært veldig god, så det er fortjent.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

4. plassen er ingenting å samle på så lenge den ikke gir Ecup-plass. Den blir i beste fall en del av listen vi trekker frem om 10 år og sier "vi har ikke vert lavere enn 4. plass de siste 10 årene". Da er den en fin plassering å ha i rekken.

Akkurat nå er den eneste magre trøsten at Tromsø vant så muligheten til 2. plass aldri var der. Og 6 poeng mot RBK. Jeg hadde likevel glatt byttet de 6 poengene mot 3. plass og E-cup.

Markmus

Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on November 27, 2011, 22:57:44 PM


Ikke glem �rst som scoret 16 mål for Start som rykket ned. Jeg syntes det er en veldig god prestasjon.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Ka du ve?

Hatleking

Djurdic har vel teke straffene for Haugesund òg.

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator


Utmedsnolken

Quote from: Xminator on November 28, 2011, 09:49:38 AM
Moa gikk jo for ett helt år siden, så det var nok en minnebrist fra Markmus.



eventuelt så bommet han på "s" knappen og traff "a" istedet.
"og der snubler Sæternes igjen"

Joggi Bogga

Djurdjic fikk en helt fortjent pris. Han har vært HFKs i særklasse viktigste spiller siden han kom. Hvis man ikke har fått med seg hans betydning for HFK, kan man umulig ha sett mange kamper med dem. Jeg har sagt det før, og sier det igjen; -en drømmesignering for oss!

Prica er utgått på dato. Har vært utrolig svak de siste ca 10 kampene.

Jeg ser på Djurdjic, Ujah og Ojo som et par nivåer over de andre angrepsspillerne i TL denne sesongen. Med Ujah som den aller beste.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Toppscoreren Mos unngår du glatt? Morsomt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Ah helsike, hadde glemt "fairplay"-greien vår i Molde. De to poengene ekstra som vi kunne tatt med i lommen uten ett minutt fotball hadde gitt oss 3. plass og E-cup. Det er snakk om flere hundre tusen i plasseringsbonus og ett ukjent antall millioner i Europacup-inntekter.

Enda en fjær i hatten til Roald.

Danny

Quote from: Xminator on November 28, 2011, 16:40:48 PM
Ah helsike, hadde glemt "fairplay"-greien vår i Molde. De to poengene ekstra som vi kunne tatt med i lommen uten ett minutt fotball hadde gitt oss 3. plass og E-cup. Det er snakk om flere hundre tusen i plasseringsbonus og ett ukjent antall millioner i Europacup-inntekter.

Enda en fjær i hatten til Roald.


Hadde vært en flau måte å ta medalje på i så fall. Stolt over at Brann valgte å spille, det er ikke gøy å vinne når du ikke fortjener det. Brann har fortsatt alt å spille for, og all evighet å spille i. Hjelpe meg så mye en skal syte...

krøvel vellevold

November 28, 2011, 17:20:54 PM #2429 Last Edit: November 28, 2011, 17:25:08 PM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on November 28, 2011, 16:40:48 PM
Ah helsike, hadde glemt "fairplay"-greien vår i Molde. De to poengene ekstra som vi kunne tatt med i lommen uten ett minutt fotball hadde gitt oss 3. plass og E-cup. Det er snakk om flere hundre tusen i plasseringsbonus og ett ukjent antall millioner i Europacup-inntekter.

Enda en fjær i hatten til Roald.


Hadde vi nektet å spille bare pga firkantethet, regelrytteri og 25 ekstra minutter ventetid, hadde det bare vært pinlig for SK Brann. Kamper skal avgjøres på banen - ikke på NFFs kontorer. Slike ting som det i Molde kunne skjedd hvem som helst. Hva sier du når Brann møter RBK i siste serierunde 2012, og Brann har problemer med flomlyset eller man hadde satt varmekablene på for seint eller begynt å måke snø for seint - og vi ville vunnet serien med uavgjort? Greit å tape kampen og gi RBK tre poeng og seriegull pga en arangørfeil? Tror ikke det nei...
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on November 28, 2011, 17:20:54 PM
Quote from: Xminator on November 28, 2011, 16:40:48 PM
Ah helsike, hadde glemt "fairplay"-greien vår i Molde. De to poengene ekstra som vi kunne tatt med i lommen uten ett minutt fotball hadde gitt oss 3. plass og E-cup. Det er snakk om flere hundre tusen i plasseringsbonus og ett ukjent antall millioner i Europacup-inntekter.

Enda en fjær i hatten til Roald.


Hadde vi nektet å spille bare pga firkantethet, regelrytteri og 25 ekstra minutter ventetid, hadde det bare vært pinlig for SK Brann. Kamper skal avgjøres på banen - ikke på NFFs kontorer. Slike ting som det i Molde kunne skjedd hvem som helst. Hva sier du når Brann møter RBK i siste serierunde 2012, og Brann har problemer med flomlyset eller man hadde satt varmekablene på for seint eller begynt å måke snø for seint - og vi ville vunnet serien med uavgjort? Greit å tape kampen og gi RBK tre poeng og seriegull pga en arangørfeil? Tror ikke det nei...


Problemet er først og framst at Brann måtte gå til NFF med det sjølv for å kunne få det gjennom. Anten burde NFF avgjort dette sjølv, eller så burde dei ha tilintetgjort heile regelen.

roaldinho

http://fotball.bt.no/blogg/lars_tjaernaas/article215956.ece

Tjærnås kårer årets lag! Austin og Ojo med. Sier meg enig i laget, tror jeg ville tatt ut omtrent det samme.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tom C

Jeg må bare le dersom det virkelig stemmer det jeg hører rykter om, at det er Stabæk som ligger an til å få Fair Play plassen. Dersom NFF virkelig presterer å presentere noe sånt, så beviser vel det en gang for alle at det er en gjeng med komplette idioter som tusler rundt i gangene der oppe... Lurer på om den franske klubben Nancy eller Hr Schnitler synes Stabæk har fremstått som en god amassadør for Fair Play i år...
Aldri mer Obos....

Lidenskapen

Ifølge Wathne på twitter så er det Brann som ligger an til og få europa plassen.... nff nedgraderer visstnok Stabæk... kunne jo virkelig ha gjort dagen til hele bergen dette !
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Markmus

Quote from: Lidenskapen on November 28, 2011, 21:13:56 PM
Ifølge Wathne på twitter så er det Brann som ligger an til og få europa plassen.... nff nedgraderer visstnok Stabæk... kunne jo virkelig ha gjort dagen til hele bergen dette !


"få europaplassen"?

Ligger Norge i det hele tatt an til å vinne den plassen? Vi konkurrerer jo mot flere ligaer - det er ikke slik at hver liga får en fairplay-plass :P
Ka du ve?

Lidenskapen

Quote from: Markmus on November 28, 2011, 21:23:55 PM
Quote from: Lidenskapen on November 28, 2011, 21:13:56 PM
Ifølge Wathne på twitter så er det Brann som ligger an til og få europa plassen.... nff nedgraderer visstnok Stabæk... kunne jo virkelig ha gjort dagen til hele bergen dette !


"få europaplassen"?

Ligger Norge i det hele tatt an til å vinne den plassen? Vi konkurrerer jo mot flere ligaer - det er ikke slik at hver liga får en fairplay-plass :P


Litt klønete formulert, har tekstet både Nils johan semb og Svein Graff i NFF og fikk tilbakesvar at de offentligjør tabellen i morgen, mens UEFA ikke offentliggjør hvilket land som får plassen før utpå våren .

Kudos till ledelsen i NFF for raske svar til undrende publikum iallefall :)
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Huff

Etter det som skjedde i Molde er det i alle fall liten tvil om at vi har gjort oss fortjent til den plassen.

krakra


Hatleking

Quote from: krakra on November 28, 2011, 21:51:26 PM


Kva? Veit du at Stabæk vert degradert på den lista?

Huff

Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 21:55:03 PM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 21:51:26 PM


Kva? Veit du at Stabæk vert degradert på den lista?


Med tanke på Davys påstander og NFFs kryptiske svar vil jeg tro Stabæk er degradert i alle fall. Vil anta en rutinert fotballjournalist som Davy har sine kilder.

Markmus

Sier seg selv at Stabæk kommer til å bli degradert fra listen eller rett og slett disket.
Ka du ve?

Hatleking

Quote from: Huff on November 28, 2011, 22:47:09 PM
Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 21:55:03 PM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 21:51:26 PM


Kva? Veit du at Stabæk vert degradert på den lista?


Med tanke på Davys påstander og NFFs kryptiske svar vil jeg tro Stabæk er degradert i alle fall. Vil anta en rutinert fotballjournalist som Davy har sine kilder.


Me får håpa på det :)

Klaus_Brann

Det hadde gjort seg med fair play-pris. Vi burde få det uansett, for å ha gjort vårt beste for norsk fotball, ved å la RBK på 3.plassen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Viss me kjem til Europa via fair play, svir ikkje tapet av bronsemedaljen så veldig mykje lenger.

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 23:03:52 PM
Viss me kjem til Europa via fair play, svir ikkje tapet av bronsemedaljen så veldig mykje lenger.


Ja medalje betyr ingenting uansett om det ikke er gull.

Hatleking

Quote from: Jose Arrogantio on November 28, 2011, 23:08:14 PM
Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 23:03:52 PM
Viss me kjem til Europa via fair play, svir ikkje tapet av bronsemedaljen så veldig mykje lenger.


Ja medalje betyr ingenting uansett om det ikke er gull.


Det er jo litt bronse i skapet og litt pengar, men i det store og heile mindre verdt, ja!

krøvel vellevold

Quote from: Huff on November 28, 2011, 21:41:54 PM
Etter det som skjedde i Molde er det i alle fall liten tvil om at vi har gjort oss fortjent til den plassen.


Men dette er jo noe som regnes ut på poeng for visse kriterier. Brann kan ikke plutselig få 10 ekstra poeng for god oppførsel i en bestemt situasjon.
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on November 29, 2011, 04:59:35 AM
Quote from: Huff on November 28, 2011, 21:41:54 PM
Etter det som skjedde i Molde er det i alle fall liten tvil om at vi har gjort oss fortjent til den plassen.


Men dette er jo noe som regnes ut på poeng for visse kriterier. Brann kan ikke plutselig få 10 ekstra poeng for god oppførsel i en bestemt situasjon.


Fullstendig klar over det, poenget var at hvis det skjedde at vi ble tildelt plassen var dette i høyeste grad fortjent.

Lister

Ganske klart at sesongen er over og spillerne har begynt på restitusjonen.


Guinness - Makes you drunk

Spelaren

 ;D

Det som overrasker meg mest er at BA ikkje bruker uttrykket "hasjtatt".
GÃ¥ av.

Go Up