• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Quote from: Nixon on October 31, 2011, 12:43:18 PM
Quote from: roaldinho on October 31, 2011, 12:39:21 PM
Visste ikke hvor jeg skulle poste denne, men dette er fra Vegard Jansen Hagen (Tv2 sporten) på Twitter:

"Seertall Tippeliga: FKH-TIL fredag Max 87.000, RBK-Brann søndag TV 2 499.000. Beste seertall for TL i høst"

Nesten 2,5 millioner mennesker så Brann knuse RBK.


He he, les en gang til...


Hahaha, leste feil ja! Burde hatt TV2 i ett, faen så forviklende :p Nei, 499 000 var ikke så bra, men best i høst.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: kabelmann on October 31, 2011, 12:50:56 PM
Men 499 000 var ikke særlig imponerende.


Ja, det er jo mye mindre enn Brann sine beste kamper i 2007 som vel hadde over 700.000 seere. Men så lenge det er de beste tallene i høst er vel TV2 fornøyd.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Jeg trodde Brann og RBK hadde trukket opp mot millionen tidligere. Men det er nok ikke bare på tribunene interessen daler.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on October 31, 2011, 13:32:20 PM
Jeg trodde Brann og RBK hadde trukket opp mot millionen tidligere. Men det er nok ikke bare på tribunene interessen daler.


Men det har jo noe å si om lagene er involvert i gullkamp eller ikke. RBK - Brann i gullkamp eller tidlig i sesongen, er jo noe annet.
Legg ned hele klubben!

Falkman

fantastisk hvis Vif taper nå.  da er vi  på 3.plass med seier mot lillestrøm, forutsatt at Odd ikke tar 3p, og "kapper inn" to mål på oss hjemme mot Stabæk.

Klaus_Brann

Pokker til jinxing da. 1-1.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

October 31, 2011, 20:23:05 PM #2357 Last Edit: October 31, 2011, 20:36:21 PM by Gulløl
Får håpe 1 - 2 holder inn  :). En hjelp i medaljekampen fra FFK sier vi ikke nei til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Vinner vi våre to siste kan vi faktisk ta sølv. Det vil isåfall si mye om årets TL. For vi har virkelig ikke vært spesielt gode.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 31, 2011, 21:11:26 PM
Vinner vi våre to siste kan vi faktisk ta sølv. Det vil isåfall si mye om årets TL. For vi har virkelig ikke vært spesielt gode.

Mer sannsynlig at Odd tar sølv.
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on October 31, 2011, 23:48:47 PM
Quote from: krakra on October 31, 2011, 21:11:26 PM
Vinner vi våre to siste kan vi faktisk ta sølv. Det vil isåfall si mye om årets TL. For vi har virkelig ikke vært spesielt gode.

Mer sannsynlig at Odd tar sølv.


Odd har sogndal hjemme og Sarpsborg borte. De vel også en av de klubbene som har sanket mest poeng de siste 7-8 rundene.

Skal vi ta medalje i serien , så ser du ut som at vi må opp i 6poeng, da slår vi uansett Odd på målforskjell. Det kan uansett bli en veldig spennende siste serierunde.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

kabelmann

Ikke enig i at vi uansett slår Odd på målforskjell. De har to plussmål færre enn oss. De har i utgangspunktet lettere motstand og de trenger ikke score mer enn et mål mer enn oss per kamp for å være likt.

Ser uansett på TIL som den største trusselen til sølvet. Fire poeng (seier hjemme mot RBK og uavgjort borte mot Start) er alt de trenger. Da kan kun usannsynlig teori ta fra de sølvet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Chrisstah

Quote from: kabelmann on November 01, 2011, 00:12:03 AM
Ikke enig i at vi uansett slår Odd på målforskjell. De har to plussmål færre enn oss. De har i utgangspunktet lettere motstand og de trenger ikke score mer enn et mål mer enn oss per kamp for å være likt.

Ser uansett på TIL som den største trusselen til sølvet. Fire poeng (seier hjemme mot RBK og uavgjort borte mot Start) er alt de trenger. Da kan kun usannsynlig teori ta fra de sølvet.


Herregud , har du glemt at vi har piotr?

Hvem som er størst utfordrer til hva , må vi nesten ta etter neste serierunde. Mye kommer an på hvordan kampen mellom Til og rbk går.

Men nå er ikke Odd akkurat kjent for å putte som villdyr nede i skien heller så, jeg tror nok at med full pott på de 2 siste kampene så er medalje i boks. For meg blir ikke det så viktig så lenge vi tar cupen. Det aller viktigste blir å kvalifisere seg til Europa, så vi har et joker kort å spille med, når spillere skal signeres. Det kan fort bli store forskjeller neste år mtp på spillerstallen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

kabelmann

Ja, tar vi cupen skal jeg kunne leve godt med den tabellsituasjonen vi har nå. Sølvplass er som kjent bare første taper, og hvem trenger egentlig det?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

StuckedPaaOstlandet

Om vi vinner cupfinalen og slår lsk hjemme, vil vi da ligge ann til å kunne sikre 2 stk e-cup biletter til neste sesong om vi slår Aafk borte. Vil det ikke være slik at cupbiletten da blir gitt til tapende finalist? Så Aafk kan komme godt ut av å tape mot oss i siste runde?

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: StuckedPaaOstlandet on November 01, 2011, 01:29:07 AM
Om vi vinner cupfinalen og slår lsk hjemme, vil vi da ligge ann til å kunne sikre 2 stk e-cup biletter til neste sesong om vi slår Aafk borte. Vil det ikke være slik at cupbiletten da blir gitt til tapende finalist? Så Aafk kan komme godt ut av å tape mot oss i siste runde?


Nei tapende cupfinalist kommer kun til e-cup hvis de taper for et lag som er kvalifisert for CL.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Langt fra overbevist om at Odd slår Sogndal. Aabrekk og co murer godt igjen, og kan fort bli en vrien nøtt, også i Skien.

Det viktigste er å ta 3 poeng mot LSK, så kan alt skje i siste runde.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Da er sjansen for E-cup å ta medalje i serien. Vinner vi de to siste tar vi medaljer - med mindre Odd scorer 2 mål mer enn oss og samtidig vinner sine to kamper. Det vil være utrolig surt om vi skulle klare å vinne de to kampene og ende opp med en 4. plass...

Uavhengig av resultatet i Tromsø vil seier mot LSK ta oss forbi enten RBK eller Tromsø. Uavhengig av resultatet der - forutsatt at vi vinner mot LSK, vil vi fortsatt ha heng på sølvmedaljen.

Så alt avhenger av at vi vinner mot LSK. Taper vi mot LSK kan vi sannsynligvis vinke farvel til at årets serie blir noe mer enn en av akademisk interesse.

E-cupspill er utrolig viktig. Det vil legge press på Brann til å gjøre noe mer enn å legge inn enda ett hvileskjær. Om det hele ender med en hederlig 5. plass er jeg redd årets sesong blir en sovepute og brukt som garanti for at vi ikke havner i bunnstriden i 2012.

Huff

Quote from: Xminator on November 06, 2011, 19:58:13 PM

E-cupspill er utrolig viktig. Det vil legge press på Brann til å gjøre noe mer enn å legge inn enda ett hvileskjær. Om det hele ender med en hederlig 5. plass er jeg redd årets sesong blir en sovepute og brukt som garanti for at vi ikke havner i bunnstriden i 2012.


Sesongen er på ingen måte over nei, men dette hvileskjæret ser for meg ut som en langvarig affære, vi kan nå e-cup og ta medalje, men jeg ser ikke hvordan vi skal kunne være i medaljestriden neste år uten at de andre topplagene går på nok en katastrofesesong og vi fortsetter å ha flaks.

Xminator

Da styrer vi medalje og e-cup selv. Vinner vi må Odd score 4 mål mer enn oss. Vinner vi 1-0 må Odd vinne 5-0. Det er selvsagt ikke umulig, men det er såpass mange mål at det blir vanskelig for dem.

Så var det dette med å vinne da. Gjør vi det så må Tromsø tape for at vi skal ta sølv. Tromsø trenger bare 1 poeng for å sikre sølvmedaljen, målforskjellen vår er for dårlig til at det er noen reell sjanse for å ta dem igjen.

Nixon

Sølv ville vært helt absurd etter hvordan vi har spilt i store deler av sesongen. Og det sier vel litt om den norske serien. Men å slå oransjepakket der oppe? Neppe!

Jeg har dog en litt bedre magefølelse enn jeg hadde før cupfinalen...
Rød makt på Hansa

Huff

Hvis dette Brannlaget tar sølv er det en falitterklæring for norsk fotball. Tenk bare på forrigew sølvlag ala 2006 og sammenlign med dette...herregud for en nivåforskjell.

Klaus_Brann

Medalje hadde vært voldsomt deilig i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Medalje er fint i seg selv. Men utsikten til å spille E-cup neste år er mye viktigere enn selve medaljen.

Noen må jo gjøre skam på norsk fotball ute i Europa. Og det kan like gjerne være oss!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Utvilsomt er det viktigere, og det hadde smakt med litt e-cup igjen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

E-cup hadde vært kjærkomment. Kanskje det jeg har savnet mest med Brann de siste årene. Men så er det jo dette med å stille med førstelaget da. Jeg føler meg ikke veldig sikker på at vi har lært.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Husker jeg ble latterliggjort av enkelte da jeg mente at Brann ville ha medaljepotensiale med Borges. Nå kan vi altså ta sølv, og det uten Borges. Det sier desverre mer om TL enn om Brann. At det skulle være så "enkelt" å ta medalje i årets TL hadde iallefall ikke jeg sett for meg. Forutenom de første kampene og de tre siste før sommerferien så har vi ikke fremstått som noe medaljelag i det hele tatt i år.

catometeret

Hadde vært gøy å fryse ræven av seg for å se brann slite mot en latvisk bakgårdsklubb igjen ja. Lenge siden sist!

Oransjepakket har jo heller ikke noe særlig å spille for i siste runde, så forhåpentligvis tar de for lett på jobben. Husker imidlertid en lite trivelig bortekamp der borte i 2007, selv om det jo gikk bra til slutt.

dudo

Quote from: krakra on November 20, 2011, 21:17:14 PM
Husker jeg ble latterliggjort av enkelte da jeg mente at Brann ville ha medaljepotensiale med Borges.


Jeg var sikekrt en av dem, og jeg står på mitt! Dette laget er faen ikke godt nok til å være med i noen medaljekamp. Fakta er detaljer i denne sammenheng, vi må se på det bakenforliggende. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Før denne runden kunne vi havnet på 10. plass. Nå kan vi havne på 6. plass (med mindre noen av de i nærheten møter hverandre, har ikke sjekket). Mao. jævlig jevnt.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: catometeret on November 20, 2011, 21:23:18 PMOransjepakket har jo heller ikke noe særlig å spille for i siste runde,
Rød makt på Hansa

dudo

Siste runde:
AaFK - Brann
Start - TIL
FKH - Godset
RBK - Viking
S08 - Odd

TIL 50
Brann 48
Odd 48
RBK 46
Godset 45

Jeg tror ikke Godset vinner i Haugesund. Jeg er ikke helt sikker på at RBK tar Viking heller, de er ikke i form, (det er forsåvidt ikke Viking heller) og det kommer knapt til å komme folk på kampen. Odd slår nok S08 borte, selv om ren statistikk vel må tilsi et poengtap snart, samtidig som den samme statistikken bør tilsi en seier til S08 snart. Det er mitt lille halmstrå. TIL tar poeng, den er enormt grei. Jeg tror vi kan klare uavgjort, og tror faktisk det kan holde til bronsen. Med flaks.

Men vi vet jo at det blir femmålstap og 5. plass, etter at Odd også har tapt, og RBK vinner og kommer til e-cup.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Da er vi sikret en sjetteplass. Det er jeg godt fornøyd med.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg er ganske sikker på at enten Odd eller RBK går forbi oss hvis vi ikke vinner neste runde. Jeg håper så inderlig at revansjelyst, innsats og "smartness" er på topp neste helg!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator

Quote from: Huff on November 20, 2011, 20:53:46 PM
Hvis dette Brannlaget tar sølv er det en falitterklæring for norsk fotball. Tenk bare på forrigew sølvlag ala 2006 og sammenlign med dette...herregud for en nivåforskjell.


Det er egnentlig logisk når du tenker på at det har vert en knekk i pengestrøm i hele eliteserien og at det spilles flere kamper.

For å ta det med flere kamper først, i utgangspunktet krever det flere spillere i stallen og de må ha en viss kvalitet. Når klubbene ikke har backupspillere blir det flere kamper der de ikke nødvendigvis stiller sterkere enn motstander. Det blir flere bingoresultater, men er det virkelig uheldig? Flere spillere slipper til og det blir større spenning i serien.
På toppen kommer generelt dårligere økonomi. Dette fører til at klubbene slanker stallene sine, de har generelt færre "gode" spillere. Da er det igjen statistisk sett flere kamper der det blir bingo og formsvikt hos enkeltspillere får store konsekvenser.
Det er ikke tilfeldig at Molde med sin ikke akkurat superslanke stall (de har vel 30 A-lagsspillere) og supersatsing med hele norges Ole vant serien. Det som overrasker mer er at RBK og VIF fortsetter å rote til tross for at de satser relativt hardt de også.

Om Brann fikk forlenget med Austin og Guastavino, og fikk investorhjelp til å hente de 5-6 A-lagsspillerene vi vel alle identifiserer som ønskelig og på øverste hylle kombinert med litt smartness så ikke øverste hylle egentlig viser seg å være flopper. så er Brann en gullkandidat allerede i 2012. Det er selvsagt ikke realistisk. Det vil koste tett oppunder ett Brannbudsjett å få til. Og påføre klubben lønnskostnader de neste 5 årene som Brann neppe kan bære.

QuoteDa er vi sikret en sjetteplass. Det er jeg godt fornøyd med.

Slik sesongen har utviklet seg vil jeg være utrolig skuffet om det blir slutt-tabellen. Det er en plassering som overhode ikke vil bety noe, kun mimre-verdi sammen med 6 poeng mot RBK. Fattigmannstrøst.
Medaljen er mindre viktig enn Ecup-plassen. Vinner vi ikke går ett av lagene bak oss forbi, og sesongen er egentlig en fiasko som knapt er bedre enn fjoråret.

Spelaren

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/skutt-fire-ganger-paa-utoeya-bruker-brann-som-terapi-3642383.html

Skutt fire ganger på Utøya, bruker Brann som terapi! Rørende sak om viktigheten av å komme tilbake til livet for de mange traumatiserte ofrene frå sommerens tragedie...
Gå av.

Markmus

Må være spesielt å flykte fra massakrer i Afghanistan og når han endelig kommer i trygghet i Norge, så blir han skutt i en annen massakre.

Ka du ve?

Klaus_Brann

Godt å se at det funker for han i alle fall, han så ut som en guttunge på ti som fikk møte idolene sine:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

November 22, 2011, 19:05:21 PM #2389 Last Edit: November 22, 2011, 19:13:30 PM by Huff
13.000 i snitt i år. Er ikke det over budsjett?

http://fotball.bt.no/eliteserien/article215519.ece

ED. Budsjett er på 11.500
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5500183.ece

Har ett eller sted bak i hodet at Brann sa på et av supportermøtene at de tjente c.150.k per tusen tilskuere på TL-kamper (noen som kan bekrefte avkrefte?). Anyhoo, dersom dette stemmer skulle vel en gått med 215k i pluss per kamp omkring 3,2.mill totalt i pluss her i tillegg til resten.

Apropos andre lag ser jeg og på NRK-nyhetene at Troms kraft muligens er i enorme problemer. Er vel enda viktigere for TIL enn Mohn...

krakra

Quote from: Spelaren on November 22, 2011, 14:52:31 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/skutt-fire-ganger-paa-utoeya-bruker-brann-som-terapi-3642383.html

Skutt fire ganger på Utøya, bruker Brann som terapi! Rørende sak om viktigheten av å komme tilbake til livet for de mange traumatiserte ofrene frå sommerens tragedie...
Og selvfølgelig er Calle den første som går bort og prater til ham.

Ellers en flott sak. Bra at Brann også kan hjelpe noen av ofrene med å komme tilbake til hverdagen. Virket som det var en stor opplevelse for ham.

Markmus

Quote from: Huff on November 22, 2011, 19:05:21 PM
13.000 i snitt i år. Er ikke det over budsjett?

http://fotball.bt.no/eliteserien/article215519.ece

ED. Budsjett er på 11.500
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5500183.ece

Har ett eller sted bak i hodet at Brann sa på et av supportermøtene at de tjente c.150.k per tusen tilskuere på TL-kamper (noen som kan bekrefte avkrefte?). Anyhoo, dersom dette stemmer skulle vel en gått med 215k i pluss per kamp omkring 3,2.mill totalt i pluss her i tillegg til resten.

Apropos andre lag ser jeg og på NRK-nyhetene at Troms kraft muligens er i enorme problemer. Er vel enda viktigere for TIL enn Mohn...


Hvordan i faen kan et kraftselskap være i problemer? ;D
Ka du ve?

Lister

De har vel akkurat nok vann i magasinene og kan derfor ikke sette opp prisene.

Du må huske at prisene kun kan settes opp hvis det er for mye eller for lite vann i magasinene.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Quote from: Lister on November 22, 2011, 21:24:10 PM
De har vel akkurat nok vann i magasinene og kan derfor ikke sette opp prisene.

Du må huske at prisene kun kan settes opp hvis det er for mye eller for lite vann i magasinene.


Nå er ikke jeg økonom, men så vidt jeg forstår er ikke TIL de eneste som driver med frisk budsjettering. Troms kraft sitt svenske datterselskap har angivelig over tid blåst opp budsjettene sine. Over tid dreier det seg om et mindre beløp; 1,5.mrd er såvidt jeg forstår feilført som inntekter. Kanskje Mohn kan bidra?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7885997

Xminator


Lister

Quote from: Huff on November 22, 2011, 21:49:04 PM
Nå er ikke jeg økonom, men så vidt jeg forstår er ikke TIL de eneste som driver med frisk budsjettering.


Trenger ikke være øknom for å skjønne kraftprising. Det er veldig enkelt.

Hvis det regner mye og blir mye vann i magasinene:

1: Selg dyr miljøvennlig strøm til utlandet.
Mengden strøm solgt må alltid overstige forventet forbruk (som igjen alltid overstiger forventningene)

2: Kjøp billig strøm fra utlandet laget av kullkraft

3: Sett opp prisene fordi det er lite vann i magasinet

Hvis det regner lite og er lite vann i magasinene: Hopp over punkt 1 og 2.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Svein Oddvar Moen årets dommer.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Even Hovland årets forsvarsspiller. Han har vært veldig god, så det er fortjent.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Sprøtt, men en del av meg er litt lettet over at det ikke ble bronse når kampen (og sesongen) ble som den ble.

Hvorfor? Fordi det hadde vært litt flaut, og veldig flatterende. Og jeg er fortsatt fornøyd med at kampen i Molde ble spilt.

Nå har Brann vært litt dårlig i tre sesonger, og da skal en bronse føles godt. Hvis vi hadde endt opp med bronse etter dette tapet hadde ikke bronsen føltes så godt som den burde. Og det er to grunner til det:

1. Måten Brann har spilt på i mange kamper. Både når det gjelder poling, og defensivt spill. Nå i siste kamp var vi offentlige nok, men spillestilen med poling var der.

2. Forventningene. Med det så mener jeg at en bronse hadde kommet litt for brått på. Entusiasmen rundt klubben har ikke vært der. Det er litt som at tiden ikke var moden ennå. Det hadde blitt litt sånn: "Bronse. Javel, men hvorfor er vi ikke gladere? Hvorfor føles det ikke bedre?" Og da hadde bronsen på en absurd måte blitt en nedtur. Kanskje.
Neste år er medalje målet. Og om vi da klarer medalje i siste serierunde da vil det skape mye mer glede enn om det hadde skjedd i dag (forutsatt at vi ikke spiller ræv). For da er tiden moden.
På samme måte tror jeg Sandnes Ulf har rykket opp for tidlig. Det har kommet for brått på. De har ikke rukket å få byen med seg. Jeg spår det blir stusselig på Sandnes stadion neste år.

Ikke misforstå. Jeg hadde vært en gladere mann nå om vi hadde tatt bronse i stedet for fjerdeplass. Det er jo også snakk om noen millioner og europacup. Men en del av meg tenker altså at det var kanskje like greit. Og kansjke Brann som klubb fortsatt ikke er solide nok til at ikke spill i Europa hemmer prestasjonene i eliteserien?
Mitt Brannengasjement er jo egentlig en egoistisk greie. Jeg er på jakt etter følelser.

Tren på langskudd

Henki

Da sitter vi altså igjen med en tapt cupfinale og en tapt bronsemedalje i siste serierunde. Jeg ser ikke så veldig mye grunn til å være overlykkelig over den sesongen vi har hatt.
Ballen skal fremover!

Go Up