• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Onsdag 14 august er mer sexy enn første søndag i advent, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Enig i at noen flere midtukekamper da er løsningen.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Vi vil ha vekk mandagskampene, men flere midtukekamper?
Legg ned hele klubben!

dudo

Personlig vil jeg heller ha midtukekamper en adventskamper, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 05, 2011, 13:09:24 PM
Personlig vil jeg heller ha midtukekamper en adventskamper, ja.


Støtter den. Mellom to onder, velger jeg lett midtukekamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Apropo EM deltakelse og kvalifisering.

Uefa annonserer nye datoer for EM-kvalifisering fra 2014.

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/UEFA-announce-new-schedule-for-Euro-qualifiers-article808531.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Vet ikke hva det har å si for Tippeligaen, men dere som er skarpe på dette: Hva sier dere?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2011, 13:03:24 PM
Vi vil ha vekk mandagskampene, men flere midtukekamper?


Ja. Det går jo an å mene at de ordinære helgerundene maks skal spilles over tre dager samtidig som man vil ha noen midtukerunder for å få kabalen til å gå opp.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on October 05, 2011, 19:08:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2011, 13:03:24 PM
Vi vil ha vekk mandagskampene, men flere midtukekamper?


Ja. Det går jo an å mene at de ordinære helgerundene maks skal spilles over tre dager samtidig som man vil ha noen midtukerunder for å få kabalen til å gå opp.


Men da vil man jo fort ende opp med like mange kamper på virkedager som før.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Ja, men man slipper kamper i begynnelsen av mars og slutten av november. Dessuten trenger helgerunden å bli mer komprimert for ikke å bli utvannet.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2011, 19:35:35 PMMen da vil man jo fort ende opp med like mange kamper på virkedager som før.


Men motstanden mot mandagskamper er jo ikke bare at det er en virkedag. Men at runden blir spredd for mye og at det blir lite forutsigbarhet. Dersom en midtukerunde blir satt opp før seriestart blir det litt annerledes.

Men klart. For deg som reiser på alle kampene blir det jo ekstra utfordringer med feriedager o.l.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Når det først er blitt som det er blitt med Haugsdal og Holmvik, mener jeg de bør nedprioriteres ved tvil, konsekvent. De er bare marginalt eller litt bedre enn andre. Vi må tenke neste sesong. Jeg vil det skal lite til for at en fra 5ergruppen blir med i en kamptropp på bekostning av disse. Men det må balanseres opp mot garderoben.
I cupfinalen, derimot, skal det toppes.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on October 07, 2011, 08:24:48 AM
Når det først er blitt som det er blitt med Haugsdal og Holmvik, mener jeg de bør nedprioriteres ved tvil, konsekvent. De er bare marginalt eller litt bedre enn andre. Vi må tenke neste sesong. Jeg vil det skal lite til for at en fra 5ergruppen blir med i en kamptropp på bekostning av disse. Men det må balanseres opp mot garderoben.
I cupfinalen, derimot, skal det toppes.


Synes det er helt ok at begge forsvinner, men igjen forutsetter det at vi henter en ny spiss og ikke forlenger med Labusken. Hadde vært langt mer positiv til denne vrakingen om en samtidig fikk vite at Bajter, Labuskas og Kalvenes har lidd samme skjebne, men når deres fremtid forblir uviss synes jeg det er litt skummelt at vi kvitter oss med Haugsdal -som tross alt er anvendelig og høyst sannsynlig en bedre spiss enn Labuskas (som er elendig). Har ikke sett mye av Haugsdal, men de to kampene han har spilt fra start har vært helt greie (høyrekant i serieåpningen i fjor, spiss mot Sogndal i år). Derfor blir det vanskelig å vurdere han utfra noe annet enn at han har prestert greit de ytterst få gangene han har fått sjansen. Ikke mer enn greit, men så har han ikke fått mange sjanser heller. Nå er han ingen ungdom og det han har vist er ikke mer enn at han har potensale til å bli en brukbar spiller (har og sett han i en del treningskamper), ingen ekstremferdigheter så greit at vi kvitter oss med han -forutsatt at vi ikke forlenger med noe langt værre.

Brann skal tross alt hente spillere som har et potensiale til å bli meget gode, ikke middelmådigheter som ikke kan bli bedre.

Holmvik er det lettere å vurdere, og faller definitivt inn i siste kategori over. En grei venstrekant når han er i form, middels dårlig ellers. En middels dårlig venstreback når han er i form, meget svak ellers. Sterk, god innleggsfot, ok teknikk og løpskapasitet, og bra dødballfot. Ellers, svak, elendig posisjoneringsevne, dårlig skuddbein, svak i luften etc. Intet savn, og rett og slett en for dårlig venstreback til å vurderes som noe annet enn en rollespesialist på venstrekanten.

ostraume

Labukas kvitter vi oss nok med, akkurat Bajter har jeg enda et håp om skal få markert seg mer og bedre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on October 07, 2011, 09:22:29 AM
Labukas kvitter vi oss nok med, akkurat Bajter har jeg enda et håp om skal få markert seg mer og bedre.


Det jeg har sett av Bajter tilsier Holmviknivå -for dårlig. Når det kommer til Labusken er det mulig du har rett, men hvorfor har han ikke da fått beskjed allerede -sammen med de nevnte tre?

Xminator

Labukas har vist at han ikke har egenskapene til å være ensom spiss.

Bajter avhenger av pris/lønnsnivå, skadesituasjon og hva vi eventuelt kan få tak i av andre spillere i den defensive rollen. Torp etterlater seg ett hull som skal fylles med en erfaren spiller.

osoerli

Brann 2 satsar på entouch-spill, balltempo og variasjon i spillet.
http://www.brann.no/nyheter/kan-sikre-opprykket-neste-helg/

Kvifor satsar ikkje Brann 1 også på det?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Skal vi liksom gi opp kjedelig fotball da? Nei takk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: Klaus_Brann on October 10, 2011, 00:13:21 AM
Skal vi liksom gi opp kjedelig fotball da? Nei takk.


Ja takk!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article212216.ece

Denne artikkelen er skrevet mtp RBK, men er vel så gyldig for oss. Vi tar altfor få poeng mot de svakere lagene. Som vanlig, kan man vel si.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Fra Twitteren til Davy:

"Utsolgt hus og sydende forventninger til kveldens fotballdebatt under litteratursymposiet i Odda. Sportsklubben Brann under lupen"

Også var det en som spurte om dette kom på tv, og han svarte:

"Kan jeg aldri tenke meg. Det er nok veldig internt. Men i dette miljøet er tilnærmingen og temaet overraskende."

Noen her som er der?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Er det samme opplegget som i fjor hvor Mjelde fyrte løs?
Ka du ve?

Yngve

Nei, det var på ein journalistkonferanse på Voss.

Dette er eit litteratursymposium i Odda.

De får følga med på den noko trege nettavisa www.hardanger-folkeblad.no

krøvel vellevold

Brann kommer selvsagt verst ut av alle når det kommer til kamper i helgen vs arbeidsuken:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/695703_brann-sjeldnest-i-helgen
Legg ned hele klubben!

Markmus

Likevel er det ikke vi som klager høyest over det.
Ka du ve?

osoerli

Lurer på kor mange som giddar å møte opp til den totalt uinterressante heimekampen mot Lillestrøm etter cupfinalen.  Der Brann 20. november med verdens kjedelegaste spel slåss om å bli nr 8 eller 9 på sluttabellen i +2 grader og sludd.  Tippar under 5000 reellt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

October 18, 2011, 11:13:20 AM #2275 Last Edit: October 18, 2011, 11:16:12 AM by pidre
Tror Labukas er en typisk boksspiller, men da har han har vanskelige arbeidsvilkår. Vi har nesten ikke innlegg fra kant. Kantspillerene våre er innoverkanter, når kom sist Mjelde, Bentely eller Holmvik seg rundt på kant og slo et godt innlegg foran mål?

Backene våre har ikke egenskapene som trengs. Fakiri - kan faktisk ikke huske at han noen gang har kommet rundt på kant og lagt inn. Sævarson blir satt opp gang på gang av Austin, men går som regel på trynet og skjærer grimaser. Det bli sjelden innlegg av det.

Med gode innlegg i boksen tror jeg både Ojo og Labukas kunne puttet mange flere.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: osoerli on October 18, 2011, 08:44:31 AM
Lurer på kor mange som giddar å møte opp til den totalt uinterressante heimekampen mot Lillestrøm etter cupfinalen.  Der Brann 20. november med verdens kjedelegaste spel slåss om å bli nr 8 eller 9 på sluttabellen i +2 grader og sludd.  Tippar under 5000 reellt.


Tipper over. Men glissent blir det. Jeg tror heller ikke at en eventuell cupfinaleseier vil gi så mange flere tilskuere. For det er jo to hele uker mellom kampene, og det er for lenge til at det gir særlig effekt når det er så mange andre faktorer som trekker ned.

Men hvem skal tenne det første adventlyset rundt omkring i den siste seriekampen?:)

Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on October 18, 2011, 11:25:36 AM

Men hvem skal tenne det første adventlyset rundt omkring i den siste seriekampen?:)



Det hadde vært gyselig artig om bataljonen dro "nå tenner vi det første lys"...
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on October 18, 2011, 11:26:33 AM
Quote from: Nixon on October 18, 2011, 11:25:36 AM

Men hvem skal tenne det første adventlyset rundt omkring i den siste seriekampen?:)



Det hadde vært gyselig artig om bataljonen dro "nå tenner vi det første lys"...


Hva med Kim Ojo?
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Spelaren on October 18, 2011, 11:26:33 AM
Quote from: Nixon on October 18, 2011, 11:25:36 AM

Men hvem skal tenne det første adventlyset rundt omkring i den siste seriekampen?:)



Det hadde vært gyselig artig om bataljonen dro "nå tenner vi det første lys"...

Då må nok Krøvel synga åleine.  Ingen andre kjem til å reisa til Aalesund 27. november og lida seg gjennom nok ein kamp mot Rekdals menn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Har etter hvert begynt å få rimelig lave sportslige forventninger til cupfinalen. Brann har virkelig falt samme. Det er ikke bare 3 tapte på rad, det er vel 1 seier på 8 kamper eller noe slikt. Rett nok har vi vunnet to cupkamper i denne perioden også, men poengfangsten har vert ett nedrykkslag verdig.

Nå kan vi rett nok spille på oss en porsjon selvtillit mot Sarpsborg, og om vi kan slå litt nedenfra og overraske positivt mot RBK på Lerkendal så er det en god inngang mot cupfinalen. Realisten i meg sier derimot klart fra om at poengtap mot Sarpsborg og en stjernesmell mot RBK er mer "normalt". Og ett Brannlag med 4 tap og 1 uavgjort er ikke noen gjeng med lave skuldre på Ullevåll.

Aalesund har jevnere motstand før cupfinalen. Så det er ikke utenkelig de fortsetter den formstigningen de virker å ha. Foran 2004-finalen var vi jo på en medgangsbølge så det holdt. Med spillersigneringer og en uventet medalje. Alle piler pekte oppover.

En ting er ihvertfall 100% sikkert. Denne sesongen henger på cupfinalen og en seier der. Taper vi cupfinalen sitter vi igjen med en ting - vi rykket ikke ned. Cupfinaleseier og det er europacup og gulerot når nye spillere skal signeres. Tap i cupfinalen og vi er en klubb uten penger og uten sportslige mål for 2012. Det blir en tung sesong i så fall. Og med tanke på hvordan høsten har vert, så vil jeg allerede forutsi hvordan jeg vil se på en 2012 uten spennende nysigneringer - en reprise av årets inngang der jeg forventer ett Brannlag som mest sannsynlig må overraske mye for å ikke være ett bunnlag.

dudo

Hvordan ligger vi an mtp fair play da?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Vet ikke hvor dette passer, men tar det her.
Sitter og ser Napoli-Bayern nå, og der har dommeren forstått det. Når en spiller ligger nede med skade og et lag spiller ut ballen, får de innkastet.
Dette bør i alle fall følges når man f.eks. har etablert seg høyt på mostanderens banehalvdel, og må starte på nytt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det kan godt hende Brann får muligheten til å sette spikeren i kista for Rosenborgs gullambisjoner når vi møtes. Det blir da ekstra gøy å slå dem.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

De ambisjonene bør være begravd allerede, MFK har gullet dypt nede i lomma.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Om VIF og RBK kunne tenke seg å avgi poeng nå så er vi tilbake som outsider i medaljekampen. Det vil selvsagt kreve at vi tar 3 poeng på Lerkendal, men det ville ikke vert helt utypisk årets Brannlag å faktisk overraske i en slik kamp. Håpet lever...

Klaus_Brann

Merkelig nok gjør det faktisk det. Hvis RBK fortsetter sånn i 2. Omgang, blir det tap.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Godset overkjører Rosenborg totalt. Burde vært 3,4-0 til pause. 2 annulerte scoringer, en var korrekt den andre var aldri offside. Bare Rbk som kan få medhold i det, samt Viking i den ene kampen mot Brann.
Slakt i første omgang, Rbk fortjener absolutt ingenting. Håper Godset fortsetter kjøret.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Koffert1

Enig. Strømsgodset har levert en fest av en omgang, og det slår meg at et lag med enkeltspillere rundt samme nivå til enkeltspillere i Brann får til denne underholdene og tiltrekkende fotballen, og Brann leverer som de gjorde i dag. Hvor ligger hovedproblemet?

Skarsfjord er en trener som har vist at han kan få en glød og tenning i spillerne. Noe som er svært viktig for at en gruppe med mangel av stjerner skal prestere. Men det viser seg at dette ikke holder over tid, i Skarsfjord og brann sitt tilfelle.

Kan løsningen være så enkel som nordlendingens mangel på taktiske ferdigheter? Som forøvrig er huket frem som en mangelvare hos skarsfjord av utallige debatanter her inne.

Ville det ikke da være en idè å hente inn en taktiker VED SIDEN AV Skarsfjord, og la disse to, samt hjelpetreneren ha innvirkning på spillerne på hver sin måte?
Kunne duoen Drillo(eks) - Skarsfjord gjort susen, eller er rett og slett ikke Skarsfjord rett mann?

krakra

Og selv om det ikke ga klaff med en gang så har Godset helt spilt, eller prøvd og spille, underholdende fra første dag med Deila. Det var ikke sånn at det tok halvannet år før man så antydninger til at de forsøkte å underholde. Noe vi fortsatt mangler med Skarsfjord.

Koffert1

Det er rett og slett en taktisk skalle som mangler på stadion. Hent inn en rutinert og erfaren herremann på 70 år som kan sitte på treningsfeltet å sette opp en taktikk for laget, å finne en passende spillestil som øker underholdningsverdien. Kan da ikke koste allverden? Noen forslag?

nummer9

Drillo? Underholdningsverdi?

Jose Arrogantio

Quote from: Koffert1 on October 23, 2011, 20:15:43 PM
Det er rett og slett en taktisk skalle som mangler på stadion. Hent inn en rutinert og erfaren herremann på 70 år som kan sitte på treningsfeltet å sette opp en taktikk for laget, å finne en passende spillestil som øker underholdningsverdien. Kan da ikke koste allverden? Noen forslag?


Få inn Tørum. Ledig, så slipper å betale noen kompensasjon. Beste vi har råd til, og en jeg har tro på at kunne bidratt med noe.

esp123

Tørum er akkurat som Skarsfjord, har ikke noe filosofi han heller. Start spilte drittfotball under Tørum.

roaldinho

Jeg vil ha Godset treneren, en av de beste i Norge. Han har en plan for både forsvar og angrep, han kan organisering og han utvikler laget i riktig retning. Godset spiller også en kjapp og underholdende kontringsfotball når det andre laget presser. Samt han satser på talenter når de fortjener det. Virker også som en allright fyr.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Deila var den nye vinen i fjor, og det virker som han fortsatt har noe ved seg. Om han er stor nok for Brann er jeg mer usikker på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Spørsmålet er vel heller om Brann har råd til å betale kompensasjon til Deila og eventuelt si opp Skarsfjord.

Klaus_Brann

Det kan ikke bli så mye traustere...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Mye tyder på at vi ikke kan bli bedre enn nr. 6. Molde har allerede slått oss, og det er vel også ganske sannsynlig at RBK, TIL og VIF havner foran oss. Men Odd skal møte Sogndal, Start og S08 i de tre siste, så det skal i grunn en del til for at vi ender foran dem også. Det verste er at Odd - med et slikt program - faktisk kan ende opp med medalje!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi kan fortsatt bli nummer 2. Vi kan også bli nummer 11, vi trenger ikke engang tape alle kampene...

Jeg tror følgenge blir fasit: 3 seire, ikke dårligere enn 4. plass. Med litt medgang i de andre lagenes resultater så kan det bli 2. plass.
3 tap - sannsynligvis en 9. plass, neppe bedre enn 8, og med uflask helt nede på 11. plass.
2 tap og en seier - det som er det mest realistiske utgangspunktet - 7. plass, men kan bli alt fra 9. til 5. plassen vi har nå. Med maks flaks og at den ene seieren er mot RBK, så er det mulig å få 3. plass med 1 seier og 2 tap.

Go Up