• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

De få minuttene Bayer fikk på banen var han da elendig? Daffet rundt uten å komme opp i press. Synd med denne skaden, mitt tips er at han sendes hjem til jul.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

August 23, 2011, 16:03:48 PM #2151 Last Edit: August 23, 2011, 16:20:48 PM by krakra
http://www.honefossbk.no/s/aktuelt/2011/08/walstad-forlater-hbk-far-toppjobb-i-sk-brann

Ny sportssjef på plass. Ny nordlending i det sportslige apperatet.

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gulløl

Ikke "sportssjef" men "sportslig administrativt ansvarlig". Stor forskjell. Underlagt Rune Skarfjord som fremdeles vil ha det overordnete ansvaret for sport i klubben. Virker som en ressursperson, positivt for Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Han har jo vært daglig leder i Lyn ;)
Ka du ve?

Red Rabitt

Om han var involvert i spillerlogistikken i Lyn må jo dette være lovende, ihvertfall med tanke på hva de fikk inn av goods , nødvendigvis ikke så positivt om en ser på foredlingen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

nero

Hva i all verden er dette? Er ikke helt overbevist om den cv'en hans, Lyn og Hønefoss er vel ikke det helt store å slå i bordet med, men det er ihvertfall sannsynligvis bedre enn en viss person.
Lions led by donkeys.

Belfort

Quote from: nero on August 23, 2011, 17:42:42 PM
Hva i all verden er dette? Er ikke helt overbevist om den cv'en hans, Lyn og Hønefoss er vel ikke det helt store å slå i bordet med, men det er ihvertfall sannsynligvis bedre enn en viss person.


Absolutt alt er bedre enn Mister Best I Alt. Han var jo en del av Nigeria linken som Lyn hadde så vi får håpe at vi kan dra nytte av den i forhold til nye spillere.




Lasaron

Velger å se positivt på dette. Det vil avlaste Skarsfjord, noe han trenger. Men han kommer vel ikke før om to-tre måneder pga oppsigelsestid. Dette tipper jeg er en som ikke "tar stor plass".
Betyr dette at Skarsfjord nærmer seg en type engelsk manager-rolle?
Tren på langskudd

krakra

Lyn var da, så lenge Brynestad var der, en bra klubb såvidt jeg kan huske. Gode på talentutvikling og gode på kjøp og salg av spillere. Walstad var blant de som fikk skryt etter konkursen. Han var sportssjef for Lyn i 2009 og tok over som daglig leder foran 2010. Da var klubben allerede i store problemer og vanskelig å redde.

Han har erfaring som sportssjef i Lyn i en sesong og sportssjef i NTG i fem sesonger. Samt daglig leder i Lyn i en sesong og daglig leder i Hønefoss i en sesongen. En liten klubbnomade, men det er ikke så rart når man ser på bakgrunnen.

Jeg syns CVen hans er bra. Langt bedre enn RBHs. Han har lederfaring på høyt nivå i to fotballklubber, har erfaring som sportssjef og mye erfaring innen spillerutvikling. Han får gode skussmål fra både Hønefoss og Lyn hvor han har blitt beskrevet som en ressursperson.

I tillegg er han fra Brønnøysund.

Jeg tror han kan bli bra. Det finnes ikke "store navn" i sportssjefsverdenen uansett og han har en god bakgrunn.

Dette er uansett en rolle som var nødvendig å fylle. Vi trenger en mann som kan organiserere spillerkartleggingen og samkjøre talentutviklingen mellom utviklingsavdelingen og a-laget. Skarsfjord har gjort dette så langt. Nå får han mer frihet til å gjøre hovedtrenerjobben.

Lister

August 23, 2011, 18:26:57 PM #2160 Last Edit: August 23, 2011, 18:40:18 PM by Lister
Lyn fikk inn mye de aldri ville vært i nærheten av normalt grunnet et enormt kontaktnett og mye bakromsdealer.
Spesielt Rune Hauge og SEM. For ikke å snakke om dealen med Norsk Toppidrettsgymnas.

Men for all del, tror ikke dette er feil fyr å ha i papirmøllen.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Jeg tror og håper at dette er en bra mann for Brann. Bra CV med veldig relevant erfaring slik at han ikke må på opplæring i ett års tid slik vi har hatt det før. Så tommel opp så sant ingen finner frem til en personlig link til RBH...;)
Rød makt på Hansa

Henrik8

Har litt direkte kjennskap til Walstad fra tidligere. Ikke nok til å uttale meg så mye om jobben han gjorde, men han er i hvert fall en veldig omgjengelig person. Relativt lavmælt, men en god organisasjonsperson.

Fungerer mye bedre i en gruppe enn en del mer høyrøstede lederpersonligheter. Men han er lojal og som sagt lavmælt, så for de som mener Brannsystemet består av personer som ikke tør å stå opp mot styret og RBH, tror jeg ikke han vil bli en person som endrer deres oppfatning.
Kjør over pakket 09`

Xminator

Jeg håper virkelig Skarsfjord var med på å velge ham ut, og ikke fikk det servert over kaffekoppen til Road i forbifarten.

Uansett. Vi trenger 6 poeng de to neste kampene for å være gull-lag. Og vi er avhengige av at Molde går på en smell neste serierunde. Med 0 poeng tyder det meste på at vi må se på cupen som medaljemulighet og surfer inn til den midt-på-treet plassen vi i beste fall kunne håpe på før sesongen.

Nixon

Quote from: Xminator on August 24, 2011, 05:24:42 AMJeg håper virkelig Skarsfjord var med på å velge ham ut, og ikke fikk det servert over kaffekoppen til Road i forbifarten.


Det står i BA i dag at Skarsfjord og Walstad har kjent hverandre i 10 år. Walstad overtok etter Skarsfjord på NTG. Så dette er en Skarsfjord-kompis.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: Henrik8 on August 23, 2011, 21:20:47 PM
Fungerer mye bedre i en gruppe enn en del mer høyrøstede lederpersonligheter. Men han er lojal og som sagt lavmælt, så for de som mener Brannsystemet består av personer som ikke tør å stå opp mot styret og RBH, tror jeg ikke han vil bli en person som endrer deres oppfatning.

Skarsfjords assistent er ikke den som skal utfordre RBH og i hvert fall ikke styre. Så det er bra at han ikke kommer til å gjøre, for da hadde det blitt en kort ansettelse. RBH skal i hovedsak utfordres av styret og selvfølgelig Skarsfjord. Styre skal i hovedsak utfordres av medlemmene, men også RBH.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Quote from: Gulløl on August 24, 2011, 22:33:59 PM

Jan-Erik Aalbu blogger om Brann
http://www.max.no/programmer/max-fotball/best-uten-press-1.11835



"Mange av de vanlige gode lagene har tatt kvantesteg i feil retning, som for eksempel Rosenborg, Vålerenga og Viking som alle har blitt høyst overkommelige motstandere."

Greit nok med Rosenborg, men Vålerengen og Viking?
Ka du ve?

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on August 25, 2011, 06:55:56 AM
Quote from: Gulløl on August 24, 2011, 22:33:59 PM

Jan-Erik Aalbu blogger om Brann
http://www.max.no/programmer/max-fotball/best-uten-press-1.11835



"Mange av de vanlige gode lagene har tatt kvantesteg i feil retning, som for eksempel Rosenborg, Vålerengen og Viking som alle har blitt høyst overkommelige motstandere."

Greit nok med Rosenborg, men Vålerengen og Viking?



har vi et filter som gjør vålereng"a" automatisk om til vålerengen eller går du inn i sitatene og forandrer manuelt?

smart som jeg er, så kom jeg på at jeg kunne sjekke selv. og det var visst et filter der ja.
"og der snubler Sæternes igjen"

storB

Ekstra trening etter eget ønske. Dog skuffende å konstatere at det kun er våre utenlandske profiler som ser dette behovet..

http://www.brann.no/nyheter/det-eneste-de-onsker-er-a-bli-bedre/
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Forøvrig så  husker jeg MIM som mente Hamburg spillerne så ut som supermenn da de kom til Bergen når vi var i gruppespillet. Medisinen da var at dette var ett område vi hang etter på, og at grep skulle taes. Idag trener Brann en gang om dagen i sesong, hvor da kun en dag med laber styrketrening. Det er også en dag med egentrening, ellers er det resitusjon og forbredelser til kamp som gjelder i en typisk uke.



Lite tyder dermed på at vi er i nærheten av treningsnivået i nettop Hamburg:

http://www.tv2.no/sport/fotball/tyskland/treningssjokk-for-nordtveit-3565986.html

"I sesongen har vi to timer per trening og to dager i uken har vi dobbel økt. Da kommer jeg til stadion klokken 9 om morgenen og er ikke tilbake før klokken 18, forklarer han til TV 2 Sporten."
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Akkurat nå har jeg mest tro på en 4.-5.plass.

MFK kommer foran, TIL tror jeg kommer foran, RBK kommer foran, og Stabæk kommer kanskje foran.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: storB on August 29, 2011, 16:57:17 PM
Forøvrig så  husker jeg MIM som mente Hamburg spillerne så ut som supermenn da de kom til Bergen når vi var i gruppespillet. Medisinen da var at dette var ett område vi hang etter på, og at grep skulle taes.


Ja, må flire av MIMs legendariske løfte om at Brann skulle bli like godt fysisk trent som Hamburg. Sesongene etter var jo ikke akkurat preget av ekstrem innsats fra Brannspillernes side, og eventuell stålkondis greide de jo å skjule godt.
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: storB on August 29, 2011, 16:51:02 PM
Ekstra trening etter eget ønske. Dog skuffende å konstatere at det kun er våre utenlandske profiler som ser dette behovet..

http://www.brann.no/nyheter/det-eneste-de-onsker-er-a-bli-bedre/


Det finnes enkelte som har et visst forbedringspotensiale, ja. Kapteinen vår fks...
Lions led by donkeys.

Utmedsnolken

må vel gå an å hente inn disse treningsekspertene ved ntnu som driver å veileder Barcelonas trenerteam. om ikke de samme folkene, så er det vel noen andre i den gruppen som kan bidra.
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Dette skulle betra våre sjansar i neste heimekamp betrakteleg.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article208550.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: dudo on August 30, 2011, 13:04:02 PM
7 mill? Jøss!


Det sa nok Haugesund også og kunne nok ikke få signert papirene fort nok - selv om de i avisen sier det er aldri så trist.

Falkman

Quote from: osoerli on August 30, 2011, 12:05:35 PM
Dette skulle betra våre sjansar i neste heimekamp betrakteleg.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article208550.ece


nå har vel Sørum sittet en god del på benken til fordel for  Søderlund i det siste, men han laget jo nok av problemer for oss i vår-kampen. 0g 7 mill høres veldig mye ut. men Helsingborg har jo lommene fulle av penger, etter salgene av Alexander Gerndt og Rasmus Jønson, og de begynte vel å bli rimelig desperate etter å få inn en ekstra spiss ( i tillegg til Alvaro Santos) før vinduet stenger.

abe78

7 mill!!!?? Helt sykt når man tenker på Moa 12 mill og Huseklepp 13-14...
.og husk!

Lasaron

Ikke hvis du ser på antall mål han scorer.
Tren på langskudd

Lister

Sørum er en goalgetter, ikke akkurat med ekstremferdigheter, men ikke en dum spiller å ha på laget.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Er nok snarere at kjøpende klubb er desperat etter å ha solgt seg ut av gullkampen og at Sørum er på utgående kontrakt. Både Moa og Klepp hadde jo og muntlige avtaler med klubbene om at de skulle slippes til en rimelig pris.

roaldinho

Den der reklamen som går noe ala: " Når telefonnummer får deg til å undre, send TLF til 1900."

Nå er jo det kommet parodier på det, som: Når gærne kvinnfolk får deg til å undre, send PMS til 1900.

Samt: Når ukjente barn får deg til å undre, send DNA til 1900.

Her er enda en: Når laget til Skars får deg til å undre, send WTF til 1900.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl


Brann får beholde alle spillerne
For første gang på mange år har sommeren gått uten at en eneste Brann-spiller har forlatt troppen.

http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17773438
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Nåja, det er ikke helt feil å si at Juninho og Mezquida er vekke.
Tren på langskudd

Gulløl

Brann gjør mye rett for tiden, men mye kan sikkert gjøres bedre og optimaliseres inn mot 2012 sesongen. Sikkert også noe å hente av å studere Solskjær-direktivet. En klubb som har gått fra bunnen av eliteserien i fjor til suveren ledelse i år har sikkert gjort mye riktig. Interessant lesing:
http://www.dagbladet.no/2011/08/28/sport/fotball/tippeligaen/molde/mark_dempsey/17857256/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Leste den artikkelen for et par dager siden og de fleste punktene er vel og bra, men synes 7 og 8 var overdrevne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

September 02, 2011, 22:25:47 PM #2189 Last Edit: September 03, 2011, 07:48:38 AM by olebrann3
Våre landslags spillere som har spilt idag:
Birkir spilte hele kampen mot norge
Labukas spilte hele 2. omgang som spiss mot Liechtenstein og scorte ikke. Kampen endte 0-0. Burde vell gjerne scort mot sånn motstand
Zsolt spilte hele kampen for ungarn mot sverige og vant 2-1
Austin spilte hele kampen for jamaica mot ecuador og tapte 5-2

Xminator

QuoteBrann gjør mye rett for tiden, men mye kan sikkert gjøres bedre og optimaliseres inn mot 2012 sesongen.


En god begynnelse vil være å søke etter ny daglig leder.

Klaus_Brann

Kjipt med TL-pause. Hadde mareritt om at jeg skulle på Godset-Brann i natt, men jeg havna etter mye rot på Ullevaal, hvor jeg hev en dukke på banen, som jeg hadde glemt å tre på Brann-drakt, siden det skulle være en maskot for laget, av en eller annen sær grunn.

På Ullevaal skulle det spilles en jente-15 kamp, men det var sikkert 30 Brann-supportere der, for de skulle demonstrere mot mandagskampene (selv om det var søndag)...
Jeg endte opp med å kjøre feil vei igjen, og måtte se kampen på en pub i Lillestrøm. Det endte 1-1. Off.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on September 04, 2011, 22:04:33 PM
Kjipt med TL-pause. Hadde mareritt om at jeg skulle på Godset-Brann i natt, men jeg havna etter mye rot på Ullevaal, hvor jeg hev en dukke på banen, som jeg hadde glemt å tre på Brann-drakt, siden det skulle være en maskot for laget, av en eller annen sær grunn.

På Ullevaal skulle det spilles en jente-15 kamp, men det var sikkert 30 Brann-supportere der, for de skulle demonstrere mot mandagskampene (selv om det var søndag)...
Jeg endte opp med å kjøre feil vei igjen, og måtte se kampen på en pub i Lillestrøm. Det endte 1-1. Off.



Haha :p

krøvel vellevold

Etter 9 runder var S08 foran oss på bedre målforskjell. Etter 21 runder er vi 19 poeng foran dem! Imidlertid har S08 spilt en kamp mindre.

Etter 8. runde har S08 bare tatt 3 poeng på 12 kamper.
Legg ned hele klubben!

Markmus

MAX lagde en liten snutt om "ekspert"tipsene om Branns tabellplassering før sesongstart.

http://www.youtube.com/watch?v=lFUP7NnZVGU
Ka du ve?

Xminator

Det var to poeng for lite til å ha heng på gullmedaljen. Nå må Tromsø og spesielt Molde virkelig rote det til i avslutningen, og vi må nesten vinne 8 kamper på rad selv...

Xminator

Noen som tør å gjette på om Molde fikk bedre score på fair play søndag enn Brann? Vi fikk tross alt ett rødt kort...

Markmus

Om Brann ikke vinner den rankingen i år er det bare å gi den opp.

Det året Odd bedrev gjøn med fairplay (Opdal-episoden, Dokken-sparket) vant de vel fairplayen?
Ka du ve?

olebrann3

Quote from: Markmus on September 13, 2011, 07:28:20 AM
Om Brann ikke vinner den rankingen i år er det bare å gi den opp.

Det året Odd bedrev gjøn med fairplay (Opdal-episoden, Dokken-sparket) vant de vel fairplayen?


Det tror eg stemmer, mener å huske at de ikke spilte inn siden det var i cupen!

nummer9

Quote from: olebrann3 on September 13, 2011, 08:22:15 AM
Quote from: Markmus on September 13, 2011, 07:28:20 AM
Om Brann ikke vinner den rankingen i år er det bare å gi den opp.

Det året Odd bedrev gjøn med fairplay (Opdal-episoden, Dokken-sparket) vant de vel fairplayen?


Det tror eg stemmer, mener å huske at de ikke spilte inn siden det var i cupen!

Var det ikke dette året en U21(?)-spiller fikk rødt kort helt på tampen av en U21-kamp og det ikke ble noe av Europa-tur for Fair-Play-laget?

Go Up