• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

March 05, 2011, 16:39:19 PM #1400 Last Edit: March 05, 2011, 16:44:33 PM by krakra
Quote from: Brann_ruler on March 05, 2011, 16:34:05 PM
Ellers så tipper VG oss ned siden vi har en særdeles tynn stall, lite penger, fatalt dårlig toppledelse, nykommere som ikke akkurat har dominert i tippeligaen og mistet mer eller mindre alle nøkkelspillere.
Ingenting av dette er argumenter for at vi er svakere enn Sarpsborg. Det er bare argumenter for at vi er svake. Og vi har definitivt mange ankepunkter, men dårligere enn Sarpsborg? Neppe.


Selv om nykommerne ikke har dominert i TL(Bentley har riktignok gjort det til tider) så betyr det ikke at de ikke kan gjøre det. Det er vel ingen som er uenige i at de fleste nykommerne har vist spennende tendenser så langt i oppkjøringen og at de har vist prov på potensiale til å dominere i TL? Om ikke i år, så iallefall på sikt.

Brann_ruler

Jeg er undrende til at Sarpsborg blir vurdert foran oss. Men de er samspilt og slår undenfra. Brann vil ha et forventingspress uansett hvor stusselig realitetene er. Dette er faktorer som kan være utslagsgivende og spille inn.

Jeg tror for Sarpsborg, Sogndal og Brann blir de tre lagene som kjemper om å unngå nedrykk. Der vi i utgangspunktet burde være marginalt sterkere, om vi slipper unna for mye skader.

krakra

Omgivelsene kan slå begge veier. Får vi en god start med nye, unge Brann vil støtten komme og det kan fort bidra til at vi havner langt unna bunnstriden. Det avhenger litt av starten, men jeg tror vi berger oss uansett. Sarpsborg har ikke spillere som er i nærheten av folk som Zsolt, Austin, Bentley og Guastavinho og jeg tror alle våre nykommere ville forsterket dem. Samspillet vil komme etterhvert og vi bli bare bedre og bedre.

Nixon

Det går ikke bare på spiller for spiller. Men også trener og ressurser. Under sistenevnte kommer også om det er en positiv stemning rundt laget, og ikke bare penger. Og det skal ikke mer til enn at Sarpsborg får ett poeng mer på hver av disse før de er forbi, selv om selve stallen blir vurdert som dårligere.
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: nero on March 05, 2011, 11:56:20 AM
Quote from: eivhelle on March 05, 2011, 11:51:40 AM
FFK overbeviste heller ikke spesielt mot Brann og fikk et langt bedre resultat enn spillet skulle tilsi.


Hallo? Brann ble til tider rundspilt og skapte knapt nok en sjanse. FFK skapte en god del i tillegg til målene så vidt jeg husker. Greit nok at vi ikke stilte med toppet lag, men FFK gjorde vel jobben sin og vel så det mot et svakt Brannlag.

FFK imponerte ingen de første 20 minuttene. Da var de knapt over midtbanen. De var gode siste
halvdelen av 1. omgang og da var Brann drita dårlige. I andre omgang hadde vel streng talt ikke FFK noen skikkelig målsjanse før de scoret rett før slutt. Det at Brann prøvde ut alle mulige slags spillere uten å få til noe som helst offansivt gjør ikke nødvendigvis FFK til noe stort lag.

nero

Quote from: eivhelle on March 05, 2011, 17:36:52 PM
Quote from: nero on March 05, 2011, 11:56:20 AM
Quote from: eivhelle on March 05, 2011, 11:51:40 AM
FFK overbeviste heller ikke spesielt mot Brann og fikk et langt bedre resultat enn spillet skulle tilsi.


Hallo? Brann ble til tider rundspilt og skapte knapt nok en sjanse. FFK skapte en god del i tillegg til målene så vidt jeg husker. Greit nok at vi ikke stilte med toppet lag, men FFK gjorde vel jobben sin og vel så det mot et svakt Brannlag.

FFK imponerte ingen de første 20 minuttene. Da var de knapt over midtbanen. De var gode siste
halvdelen av 1. omgang og da var Brann drita dårlige. I andre omgang hadde vel streng talt ikke FFK noen skikkelig målsjanse før de scoret rett før slutt. Det at Brann prøvde ut alle mulige slags spillere uten å få til noe som helst offansivt gjør ikke nødvendigvis FFK til noe stort lag.


Nå skrev jeg vel ikke at de var noe stort lag, men bare at de gjorde jobben sin mot et pinlig svakt Brannlag.
Lions led by donkeys.

krakra

Men den kampen betyr da like lite som vår kamp mot Løv-Ham. Tre prøvespillere fra start, samt flere reserver.

Xminator

Quote from: krakra on March 05, 2011, 17:50:25 PM
Men den kampen betyr da like lite som vår kamp mot Løv-Ham. Tre prøvespillere fra start, samt flere reserver.


Den betyr noe på den måten at det viser hvordan vi kan komme til å stille lag i flere kamper denne sesongen. Det vil komme skader og karantener, og da kan det er det juniorer som har enda mindre forutsetninger for å levere prestasjon enn det prøvespillerene hadde. Brann har den minste stallen i eliteserien. Det kommer til å vise igjen når poengene skal telles opp.

eivhelle

Quote from: Xminator on March 05, 2011, 19:05:59 PM
Quote from: krakra on March 05, 2011, 17:50:25 PM
Men den kampen betyr da like lite som vår kamp mot Løv-Ham. Tre prøvespillere fra start, samt flere reserver.


Den betyr noe på den måten at det viser hvordan vi kan komme til å stille lag i flere kamper denne sesongen. Det vil komme skader og karantener, og da kan det er det juniorer som har enda mindre forutsetninger for å levere prestasjon enn det prøvespillerene hadde. Brann har den minste stallen i eliteserien. Det kommer til å vise igjen når poengene skal telles opp.

Det er vel heller tvilsomt om vi ser flere kamper der en etter første omgang tar av banen de beste spillerene (Austin, Korczmar) for å sette inn enda flere usikkre kort. Kampen mot FFK var en ren uttestingskamp der en aldri stillte med noe som lignet stammen i laget i noen deler av kampen.

kabelmann

Som Nixon sier så trenger ikke det at vi er bedre spiller for spiller bety at vi er et bedre lag. Samspillet kan være fraværende, vi er veldig skadeutsatt, andre lag vil legge mer i å slå Brann enn smålagene, vi er dårlig besatt på spissplass, det er mange nye spillere med liten TL-erfaring etc. etc.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

alltiduansett

Med alt dette pratet om Sarpsborg er det nesten så man får tillate seg å linke denne:

http://www.youtube.com/watch?v=WOQvEY0YDvU

krakra

blabglalblalgla. VI er svake, vi er tynnne. Vi er bedre enn Sarpsbog. Enkelt.

Nixon

Sarpsborg blir ikke uventet tippet på den neste plassen av VG.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: eivhelle on March 05, 2011, 19:19:20 PM
Quote from: Xminator on March 05, 2011, 19:05:59 PM
Quote from: krakra on March 05, 2011, 17:50:25 PM
Men den kampen betyr da like lite som vår kamp mot Løv-Ham. Tre prøvespillere fra start, samt flere reserver.


Den betyr noe på den måten at det viser hvordan vi kan komme til å stille lag i flere kamper denne sesongen. Det vil komme skader og karantener, og da kan det er det juniorer som har enda mindre forutsetninger for å levere prestasjon enn det prøvespillerene hadde. Brann har den minste stallen i eliteserien. Det kommer til å vise igjen når poengene skal telles opp.

Det er vel heller tvilsomt om vi ser flere kamper der en etter første omgang tar av banen de beste spillerene (Austin, Korczmar) for å sette inn enda flere usikkre kort. Kampen mot FFK var en ren uttestingskamp der en aldri stillte med noe som lignet stammen i laget i noen deler av kampen.


Det er overveiende sannsynlig at vi spiller en del kamper UTEN Austin fra start. Og ikke helt usannsynlig vi spiller hele høstsesongen uten ham i det hele tatt.

Xminator

Quote from: krakra on March 06, 2011, 03:36:47 AM
blabglalblalgla. VI er svake, vi er tynnne. Vi er bedre enn Sarpsbog. Enkelt.


Men er vi bedre enn Sogndal? Vi vet at det er ett lag vi tradisjonelt har hatt problemer med? Og er noen av de 12 lagene som kom over oss i fjor tilstrekkelig svekket til at vi med ett svekket lag og tynnere stall kan slå dem i år?

Vi har allerede fått bekreftet at FFK sannsynligvis har kvalitet nok i laget til å ta nok poeng til å klare seg i årets eliteserie. Og ikke glem at Sarpsborg kommer fra direkte opprykk, og de lagene har ofte prestert over forventning i sin første sesong i tippeligaen. Ett element med kampen mot dem er også om det var ett representativt lag de stilte med. Jeg har ikke fulgt dem nok til å vite om det var ett toppet mannskap. Det er heller ikke umulig vi stilte med betydelig høyere tenningsnivå og vilje til å vinne. Det kan endre seg mye til seriespill. Og de har en mye bredere stall enn oss, noe som gir dem mulighet til å spille med formspillere. Slik stallen til Brann er satt sammen nå vil vi mer som en regel måtte bruke spillere ute av posisjon og ha problemer med å fylle opp benken...

eivhelle

Quote from: Xminator on March 06, 2011, 08:19:19 AM
Quote from: eivhelle on March 05, 2011, 19:19:20 PM
Quote from: Xminator on March 05, 2011, 19:05:59 PM
Quote from: krakra on March 05, 2011, 17:50:25 PM
Men den kampen betyr da like lite som vår kamp mot Løv-Ham. Tre prøvespillere fra start, samt flere reserver.


Den betyr noe på den måten at det viser hvordan vi kan komme til å stille lag i flere kamper denne sesongen. Det vil komme skader og karantener, og da kan det er det juniorer som har enda mindre forutsetninger for å levere prestasjon enn det prøvespillerene hadde. Brann har den minste stallen i eliteserien. Det kommer til å vise igjen når poengene skal telles opp.

Det er vel heller tvilsomt om vi ser flere kamper der en etter første omgang tar av banen de beste spillerene (Austin, Korczmar) for å sette inn enda flere usikkre kort. Kampen mot FFK var en ren uttestingskamp der en aldri stillte med noe som lignet stammen i laget i noen deler av kampen.


Det er overveiende sannsynlig at vi spiller en del kamper UTEN Austin fra start. Og ikke helt usannsynlig vi spiller hele høstsesongen uten ham i det hele tatt.


Hvis vi må spille en kamp uten Austin fra start vil vi ikke erstatte ham med en tilfeldig prøvespiller.
Han vil bli erstattet av det beste alternativet som er tilgjengelig til en hver tid. Og skulle Austin bli solgt i sommervinduet må han selvfølgelig erstattes av en kvalitetsspiller.

Med tanke på at vi har fire tilgjenglige midtstoppere er et godt alternativ å flytte Zolt opp på midtbanen ved behov. I tillegg kan jeg legge til at ungutter som Birkelund også er et alternativ som kan vurderes. Han gjorde en langt bedre innsats i de første treningskampene enn noen av prøvespillerene på La Manga kunne vise til.

Brann_ruler

Hvorfor skulle vi plutselig finne kvalitetsspillere som presterer fra dag 1 når gode spillere forsvinner. Det har vi jo ikke klart de siste 3/4 årene...

Markmus

Quote from: eivhelle on March 06, 2011, 10:16:10 AM
Quote from: Xminator on March 06, 2011, 08:19:19 AM
Quote from: eivhelle on March 05, 2011, 19:19:20 PM
Quote from: Xminator on March 05, 2011, 19:05:59 PM
Quote from: krakra on March 05, 2011, 17:50:25 PM
Men den kampen betyr da like lite som vår kamp mot Løv-Ham. Tre prøvespillere fra start, samt flere reserver.


Den betyr noe på den måten at det viser hvordan vi kan komme til å stille lag i flere kamper denne sesongen. Det vil komme skader og karantener, og da kan det er det juniorer som har enda mindre forutsetninger for å levere prestasjon enn det prøvespillerene hadde. Brann har den minste stallen i eliteserien. Det kommer til å vise igjen når poengene skal telles opp.

Det er vel heller tvilsomt om vi ser flere kamper der en etter første omgang tar av banen de beste spillerene (Austin, Korczmar) for å sette inn enda flere usikkre kort. Kampen mot FFK var en ren uttestingskamp der en aldri stillte med noe som lignet stammen i laget i noen deler av kampen.


Det er overveiende sannsynlig at vi spiller en del kamper UTEN Austin fra start. Og ikke helt usannsynlig vi spiller hele høstsesongen uten ham i det hele tatt.


Hvis vi må spille en kamp uten Austin fra start vil vi ikke erstatte ham med en tilfeldig prøvespiller.
Han vil bli erstattet av det beste alternativet som er tilgjengelig til en hver tid. Og skulle Austin bli solgt i sommervinduet må han selvfølgelig erstattes av en kvalitetsspiller.

Med tanke på at vi har fire tilgjenglige midtstoppere er et godt alternativ å flytte Zolt opp på midtbanen ved behov. I tillegg kan jeg legge til at ungutter som Birkelund også er et alternativ som kan vurderes. Han gjorde en langt bedre innsats i de første treningskampene enn noen av prøvespillerene på La Manga kunne vise til.


Forsvinner Austin, så står nok Bruunikken og syregliser sammen med Storesund.
Ka du ve?

Henki

Vi kan godt bli fornærmet og slikt for at VG tipper oss ned, jeg merket selv at det rykket litt i magen da jeg så tipset i VG. Men jeg tror heller det er mer fornuftig å se på argumentene avisen har, og der synes jeg de argumenterer greit for tipset sitt. Denne sesongen kan fort bli ubehagelig.
Ballen skal fremover!

Xminator

Det går til helvete om ikke lommeboken åpnes den neste uken.

Hatleking

Quote from: Xminator on March 06, 2011, 17:54:07 PM
Det går til helvete om ikke lommeboken åpnes den neste uken.


Borges og Våge Nilsen?

Spelaren

...samtidig som Jessica Alba gir oss alle lyskemassasje. Omtrent like odds.
Gå av.

krakra

Tror Torp og Austin blir en meget spennende duo å følge. De fyller hverandre ut meget bra og Austin er en klassespiller mens Torp også er bra. Guastavinho er en langt bedre spiller i år enn i fjor og blir viktig. Bentley blir også bra. Ojo får for mye pes. Han fremstår ikke som veldig målfarlig for øyeblikket, men gjør en bra jobb. Når Skarsfjord etterhvert finner ut at Mjelde ikke holder mål og satser på Haugen får vi også en god OM.

Ankepunktet er fortsatt backene. Slik Fakiri fremstår syns jeg vi like godt kan hente Skage og satse på ham. En veldig spennende backtype. Addo er et annet alternativ. Opdal er dårlig og vi får bare håpe at Piotr kommer kjappere tilbake enn antatt.

psv-hasund

Quote from: Spelaren on March 06, 2011, 19:20:13 PM
...samtidig som Jessica Alba gir oss alle lyskemassasje. Omtrent like odds.


Jeg tror faktisk at jeg hadde valgt Borges og Våge Nilsen til Brann, selvom Alba frister....

Spiller vi sånn som i store deler av andre omgang og mot Sarpsborg tror jeg VG bommer med tipset sitt, men spiller vi som første omgang og som mot FFK, så tror jeg ikke vi har noen lag bak oss når sesongen er slutt. Jeg er ikke blitt så mye klokere etter de siste kampene.

ipop79

Det er vel bedre å bli tippet ned og få et spark bak før sesongen starte. Enn at spillerne tror at plassen er berget før sesongen starter. Jo flere som tipper Brann ned, jo større sjanse er det for at vi kommer til å klare oss.

apop

Det er jo mye som tyder på at Eirik mjelde blir årets kaptein, men etter å ha sett kampene mot Sarpsborg og AAFK så lurer på om ikke Torp kansje kunne vært en bedre kandidat. Spesielt i dag virket det som han var en av de som stod frem og tok ansvar når han kom på etter pause.

En liten bonus med dette er jo da at Mjelde kan få benke mens Haugen, som jeg har klokketro på, kan få spille i sin favorittrolle som offensiv midtbane.

bonus-frust : Hvorfor i heiteste huleste brukte Skarsfjord Haugen i en defensiv midbanerolle, det er jo misbruk av Haugens talenter.


Jose Arrogantio

Quote from: apop on March 06, 2011, 21:58:51 PM
Det er jo mye som tyder på at Eirik mjelde blir årets kaptein, men etter å ha sett kampene mot Sarpsborg og AAFK så lurer på om ikke Torp kansje kunne vært en bedre kandidat. Spesielt i dag virket det som han var en av de som stod frem og tok ansvar når han kom på etter pause.

En liten bonus med dette er jo da at Mjelde kan få benke mens Haugen, som jeg har klokketro på, kan få spille i sin favorittrolle som offensiv midtbane.




Tenkte samme tanken selv. Torp tok full kontroll og fikset sakene i andre omgang, og er god nok til å spille fast.

osoerli

Mjelde kan få rolla som superinnbytter.
Haugen er før han i køen på offensiv midtbane, og eg reknar med Bentley er tiltenkt rolla på venstre kant.  Defensiv midtbane synes Austin og Torp bankers.  Då er nok bare superinnbytterrolla ledig til Mjelde.  Om laget slit, eller ein av dei andre nemnte ikkje har dagen, kan han koma innpå litt uti andre omgang.  Kapteinsbindet gir eg som før nemnt først til Torp.
Eit kapteinsteam med Torp, Grorud, Mjelde og Kalvenes kan kanskje vera fornuftig.  Av desse 4 trur eg Torp får mest speletid i år.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Tror dette er vår sterkeste ellver per nå skader ikke medregnet.

------------------Legiewski
Kalvenes(k)-Yaw-Korschmar-Sævarsson
-----------------Austin-Torp

----Bentley-----Haugen------Gustavinho
--------------------Ojo

Tror vi stiller slik (desverre)

------------------Legiewski
El-Fakiri--Kalvenes-Korschmar-Sævarsson
-----------------Austin-Torp

----Bentley-----Mjelde(k)------Gustavinho
--------------------Ojo

Slik jeg ser det er dette en meget klar svekkelse, men har skarsfjord litt baller så starter vi med toppet lag mot Start med Haugen i den offensive sentrale rollen fra start, eventuellt kan Mjelde da overta etter 45. Haugen fortjener muligheten. Er desverre rimelig sikker på at Skars har bestemt seg. Mjelde blir kaptein, og kommer trolig til å få svært mange sjanser før han ryker ut av laget. Haugen må ta opp kampen med Gusatavinho og Torp. Disse kampene vil han og tape (denne gang med rette).

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on March 06, 2011, 20:52:05 PM
Quote from: Spelaren on March 06, 2011, 19:20:13 PM
...samtidig som Jessica Alba gir oss alle lyskemassasje. Omtrent like odds.


Jeg tror faktisk at jeg hadde valgt Borges og Våge Nilsen til Brann, selvom Alba frister....


Hvorfor ikke hyre inn ho som massøse, og lokke de som gjør en god kamp med massasje av ho...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2011, 23:27:36 PM
Quote from: psv-hasund on March 06, 2011, 20:52:05 PM
Quote from: Spelaren on March 06, 2011, 19:20:13 PM
...samtidig som Jessica Alba gir oss alle lyskemassasje. Omtrent like odds.


Jeg tror faktisk at jeg hadde valgt Borges og Våge Nilsen til Brann, selvom Alba frister....


Hvorfor ikke hyre inn ho som massøse, og lokke de som gjør en god kamp med massasje av ho...


Gratis Alba-massasje om du kjøper partout-kort, så får vi nok fylt tribunene.

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2011, 23:27:36 PM
Quote from: psv-hasund on March 06, 2011, 20:52:05 PM
Quote from: Spelaren on March 06, 2011, 19:20:13 PM
...samtidig som Jessica Alba gir oss alle lyskemassasje. Omtrent like odds.


Jeg tror faktisk at jeg hadde valgt Borges og Våge Nilsen til Brann, selvom Alba frister....


Hvorfor ikke hyre inn ho som massøse, og lokke de som gjør en god kamp med massasje av ho...


Tror ikke det hjelper at vi har 11 spillere løpende rundt med stake hele kampen.
Ka du ve?

Nightfox

Quote from: Markmus on March 06, 2011, 23:36:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2011, 23:27:36 PM
Quote from: psv-hasund on March 06, 2011, 20:52:05 PM
Quote from: Spelaren on March 06, 2011, 19:20:13 PM
...samtidig som Jessica Alba gir oss alle lyskemassasje. Omtrent like odds.


Jeg tror faktisk at jeg hadde valgt Borges og Våge Nilsen til Brann, selvom Alba frister....


Hvorfor ikke hyre inn ho som massøse, og lokke de som gjør en god kamp med massasje av ho...


Tror ikke det hjelper at vi har 11 spillere løpende rundt med stake hele kampen.


Tja. Hvor ofte har man ikke hørt at en bare har vært noen centimeter unna? Man husker da Norges 1000. landslagsmål, kanskje det var et resultat av en heit massøse?

Markmus

Har vel for så vidt også hørt folk si at man må ha mer stake utpå der ;)
Ka du ve?

nero

Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2011, 23:06:59 PM
Quote from: apop on March 06, 2011, 21:58:51 PM
Det er jo mye som tyder på at Eirik mjelde blir årets kaptein, men etter å ha sett kampene mot Sarpsborg og AAFK så lurer på om ikke Torp kansje kunne vært en bedre kandidat. Spesielt i dag virket det som han var en av de som stod frem og tok ansvar når han kom på etter pause.

En liten bonus med dette er jo da at Mjelde kan få benke mens Haugen, som jeg har klokketro på, kan få spille i sin favorittrolle som offensiv midtbane.





Tenkte samme tanken selv. Torp tok full kontroll og fikset sakene i andre omgang, og er god nok til å spille fast.



Jepp, støtter denne. Tror Torp får fast plass på laget, noe han også fortjener. Som du sier, er en positiv bieffekt med den løsningen at Mjelde da kunne bekledd benken, noe han fortjener. Så kunne Mjelde heller bruke treningene på å vise at han har noe på laget å gjøre i stedenfor å snakke seg til klippekort og kapteinsbind.
Lions led by donkeys.

Red Rabitt

Quote from: nero on March 07, 2011, 11:09:18 AM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2011, 23:06:59 PM
Quote from: apop on March 06, 2011, 21:58:51 PM
Det er jo mye som tyder på at Eirik mjelde blir årets kaptein, men etter å ha sett kampene mot Sarpsborg og AAFK så lurer på om ikke Torp kansje kunne vært en bedre kandidat. Spesielt i dag virket det som han var en av de som stod frem og tok ansvar når han kom på etter pause.

En liten bonus med dette er jo da at Mjelde kan få benke mens Haugen, som jeg har klokketro på, kan få spille i sin favorittrolle som offensiv midtbane.





Tenkte samme tanken selv. Torp tok full kontroll og fikset sakene i andre omgang, og er god nok til å spille fast.



Jepp, støtter denne. Tror Torp får fast plass på laget, noe han også fortjener. Som du sier, er en positiv bieffekt med den løsningen at Mjelde da kunne bekledd benken, noe han fortjener. Så kunne Mjelde heller bruke treningene på å vise at han har noe på laget å gjøre i stedenfor å snakke seg til klippekort og kapteinsbind.



Har tenkt det samme. Ser helt klart Torp som en tryggere og mer naturlig kaptein, Mjelde som kaptein er bare deprimerende.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Huff

SS-Tv (ikke Schutzstaffel, men Stabæksatyrene) tipper Brann. 14.plass

http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=X90PbTEwgyc

Tar egentlig ingen tabelltips så altfor seriøst etterhvert pga den latterlig (u)jevne ligaen vår der nesten samtlige lag kan havne fra 3. til 15.plass. Analysene interesserer meg likevel og derfor var eksempelvis VG-tipset ganske lite spennende. SS-tv har mer interessante perspektiver. De tror kort og godt at det går til helvete, men at HB ordner opp. Ikke helt overbevist, men det de skisserer fremstår likevel som et troverdig ''worst case scenario'' (før HB kommer på banen altså). En del av kritikken deres angående mangel på offensivt mønster er og på sin plass ut fra det jeg har sett, og det kan selvsagt tenkes at de får rett i at våre nye spillere bryter sammen under presset i Bergen dersom Brann får en dårlig start. Kritikken deres av Skars er jeg dermed i stor grad enig i, selv om jeg og mener han har gjort enkelte ting meget bra, på felter SStvs diskusjon i liten grad berører. Så lenge starten blir elendig er de og sikre på at HB ordner opp, det er ikke jeg, men jeg tror heller ikke det går så galt som de tror. Likevel, må gjenta at det de skisserer som en innledende katastrofe kan komme til å skje. Et troverdig worst case scenario, og et tips som vitner om langt mer innsikt enn hva VG kan skilte med.

Gepard

Støtter 100 % forslaget om Torp som årets kaptein. Egentlig merkelig om det ikke blir utfallet. Helt klart den spilleren som har stått mest frem i forsesongen, både innsats og kvalitetsmessig. Mjelde er Langt unna Torp på disse områdene og virker slett ikke som noe klart førstevalg i årets oppstilling.

ostraume

Quote from: Huff on March 06, 2011, 23:18:19 PM
Tror dette er vår sterkeste ellver per nå skader ikke medregnet.

------------------Legiewski
Kalvenes(k)-Yaw-Korschmar-Sævarsson
-----------------Austin-Torp

----Bentley-----Haugen------Gustavinho
--------------------Ojo

Tror vi stiller slik (desverre)

------------------Legiewski
El-Fakiri--Kalvenes-Korschmar-Sævarsson
-----------------Austin-Torp

----Bentley-----Mjelde(k)------Gustavinho
--------------------Ojo

Slik jeg ser det er dette en meget klar svekkelse, men har skarsfjord litt baller så starter vi med toppet lag mot Start med Haugen i den offensive sentrale rollen fra start, eventuellt kan Mjelde da overta etter 45. Haugen fortjener muligheten. Er desverre rimelig sikker på at Skars har bestemt seg. Mjelde blir kaptein, og kommer trolig til å få svært mange sjanser før han ryker ut av laget. Haugen må ta opp kampen med Gusatavinho og Torp. Disse kampene vil han og tape (denne gang med rette).



Tja.

Mot Sarpsborg fikk Mjelde og Haugen 45 min hver som OMS. Her var Mjelde klart best. Rett og rimelig at Mjelde da beholdt plassen til neste kamp (oransjepakket). Haugen fikk da sjansen som DMS siden Torp var småsyk (eller hva det var). Den sjansen tok ikke Haugen. Mjelde var på ingen måte stor mot Aafk men bedre enn Haugen (rett nok ute av posisjon) var han.

Nå kan det vise seg en fordel for Haugen at han kun kan spille offensivt, jeg lukter en superinnbutter (som Huseklepp i sin tid) i alle offensive midtbaneposisjoner. Om han skal danke Mjelde ut som førstevalg som OMS må han da for pokker prestere bedre enn Mjelde når de får sjansen i samme posisjon.

Så blir spørsmålet: Skal Skarsfjord gi Haugen sjansen til en ny "duell" mot Mjelde med 45 min hver mot Start eller skal det beste lag pt (hoho) drilles?

Når det gjelder Kalvenes så virker det som han ble signert som midtstopper og utelukkende vurderes som midtstopper. Absolutt merkelig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on March 07, 2011, 14:46:09 PM
Quote from: Huff on March 06, 2011, 23:18:19 PM
Tror dette er vår sterkeste ellver per nå skader ikke medregnet.

------------------Legiewski
Kalvenes(k)-Yaw-Korschmar-Sævarsson
-----------------Austin-Torp

----Bentley-----Haugen------Gustavinho
--------------------Ojo

Tror vi stiller slik (desverre)

------------------Legiewski
El-Fakiri--Kalvenes-Korschmar-Sævarsson
-----------------Austin-Torp

----Bentley-----Mjelde(k)------Gustavinho
--------------------Ojo

Slik jeg ser det er dette en meget klar svekkelse, men har skarsfjord litt baller så starter vi med toppet lag mot Start med Haugen i den offensive sentrale rollen fra start, eventuellt kan Mjelde da overta etter 45. Haugen fortjener muligheten. Er desverre rimelig sikker på at Skars har bestemt seg. Mjelde blir kaptein, og kommer trolig til å få svært mange sjanser før han ryker ut av laget. Haugen må ta opp kampen med Gusatavinho og Torp. Disse kampene vil han og tape (denne gang med rette).



Tja.

Mot Sarpsborg fikk Mjelde og Haugen 45 min hver som OMS. Her var Mjelde klart best. Rett og rimelig at Mjelde da beholdt plassen til neste kamp (oransjepakket). Haugen fikk da sjansen som DMS siden Torp var småsyk (eller hva det var). Den sjansen tok ikke Haugen. Mjelde var på ingen måte stor mot Aafk men bedre enn Haugen (rett nok ute av posisjon) var han.

Nå kan det vise seg en fordel for Haugen at han kun kan spille offensivt, jeg lukter en superinnbutter (som Huseklepp i sin tid) i alle offensive midtbaneposisjoner. Om han skal danke Mjelde ut som førstevalg som OMS må han da for pokker prestere bedre enn Mjelde når de får sjansen i samme posisjon.

Så blir spørsmålet: Skal Skarsfjord gi Haugen sjansen til en ny "duell" mot Mjelde med 45 min hver mot Start eller skal det beste lag pt (hoho) drilles?

Når det gjelder Kalvenes så virker det som han ble signert som midtstopper og utelukkende vurderes som midtstopper. Absolutt merkelig.
Skulle vi fulgt den logikken burde jo Haugen spilt fra start mot Sarpsborg etter å ha vært best mot FFK. Det er ingen tvil om at det var en fordel å spille førsteomgangen hvor vi var klart best.

Mjelde burde da også miste plassen til kampen mot Start etter å ha spilt elendig.

Haugen har da forøvrig for pokker spilt bedre enn Mjelde så langt denne oppkjøringen som OM han. Høyere toppnivå, høyere bunnivå og høyere normalnivå. Mjelde har stort sett vært elendig, forutenom 25 gode minutter mot Sarpsborg. Haugen var god både mot FFK og Viking og var ikke dårlig mot Sarpsborg.

ostraume

Gladnyhetene står i kø: http://fotball.bt.no/eliteserien/article194154.ece

Satser på han timer inn noen grisetaklinger i forkant av dette.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Til krakra (gidder ikke sitere så mye tekst): Jeg så ikke kampen mot FFK så der skal jeg ikke si noe. Men så ræva som Brann var kan han vel ikke akkurat ha imponert?

Enig med deg i at Haugen fremsto bedre enn Mjelde mot Viking, men dette var vel midt i januar? Og Mjelde var vel og dyttet ut av posisjon (venstre ving)? Regner med du er enig i at det er viktigere å prestere i mars? Og at Haugen har prestert middels til svakt i to treningskamper på rad?

Poenget mitt er bare at jeg ikke kjøper forum-hypen om at Haugen er milevis bedre enn Mjelde og at fiasko-Skarsfjord ikke innser dette. Det er en jevn kamp mellom to gode spillere (gudene vet at vi ikke har en slik kamp i mange posisjoner), der begge kan komme ut "on top."
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Quote from: ostraume on March 07, 2011, 17:27:28 PM
Gladnyhetene står i kø: http://fotball.bt.no/eliteserien/article194154.ece

Satser på han timer inn noen grisetaklinger i forkant av dette.


Da vil jo Austin faktisk tjene på å ta et gult kort i siste kamp før han reiser i tilfelle han bare mangler ett kort. Ikke ved å grisetakle naturligvis, men ved å holde noen i trøyen eller lignende.
Ka du ve?

dudo

Quote from: ostraume on March 07, 2011, 17:27:28 PM
Gladnyhetene står i kø: http://fotball.bt.no/eliteserien/article194154.ece

Satser på han timer inn noen grisetaklinger i forkant av dette.


Jævla typisk at vi skal møte våre to kanskje argeste nedrykkskonkurrenter i denne perioden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg syns da ikke det er noen forumhype om at Haugen er milevis bedre, men han har vært best. Problemet er hovedsaklig at Mjelde ser ut til å bli kaptein. Hvis det skjer blir det veldig vanskelig for Haugen å danke ham ut av laget, selv om Haugen er bedre. De fleste syns nok det er litt merkelig å velge en kaptein som ikke har vært best i sin posisjon så langt i oppkjøringen og som konkurrerer med et av Norges største midtbanetalenter. Det blir ikke en fair konkurranse når en av konkurrentene er kaptein.

Kapteinsbindet burde gått til en av de som er mer eller mindre garantert fast plass. Zsolt, Austin, Torp eller Kalvenes.

KEO

Nu kør vi!

SK

Mjelde beviste vel i stort sett hele fjor at det ikke er noe tap at han benkes. Med mindre han har tatt store skritt i år, noe det er lite som tyder på. Hvis grinegutten utnevnes til kaptein og derigjennom holder det mest spennende lokale talentet vårt på en mannsalder (utenom Huseklepp) på benken, er det kort og godt en tragedie. Skjønner ikke hvordan man i det hele tatt kan vurdere Mjelde som kaptein. En spiller som ikke er god nok til å være fast på laget, og som ikke har de holdninger og lederegenskaper en kaptein må ha.
Er det et poeng at kapteinen må være norsk og kjenne klubben, er Kalvenes et klart bedre alternativ.
Hvorfor Kalvenes ikke plasseres på v.back samtidig som Yaw trekkens inn i midtforsvaret er like uforståelig for meg som for en del andre.
Samlet er dette to irritasjonsmomenter angående det som skjer for tiden. Med et så dårlig utgangspunkt som vi har denne sesongen, er det ikke bra at vi svekker oss ytterligere fra makspotensialet vårt.

Nixon

Quote from: ostraume on March 07, 2011, 17:32:41 PMPoenget mitt er bare at jeg ikke kjøper forum-hypen om at Haugen er milevis bedre enn Mjelde og at fiasko-Skarsfjord ikke innser dette. Det er en jevn kamp mellom to gode spillere (gudene vet at vi ikke har en slik kamp i mange posisjoner), der begge kan komme ut "on top."


Nei, det kan bli litt mye Haugen-mas. Det er nesten som at det mister litt av sjarmen å ha en ung og spennende bergenser på laget når dette hele tiden kommer på repeat.
Rød makt på Hansa

krakra

Er det så mye Haugen-mas da? Virkelig? Det er en diskusjon rundt hvorvidt Haugen eller Mjelde burde være førstevalget på OM. De fleste ser ut til å være enige i at plassen bør gå til Haugen, uten at jeg har sett noen mene at han er helt fantastisk eller milevis foran Mjelde.

Han har vært bra i oppkjøringen mens Mjelde har vært middels. En ting Haugen ligger milevis foran Mjelde på er pasningsspillet, som jeg syns er viktig i den rollen, men så har også Mjelde sine plusser.

Go Up