• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

http://fotball.bt.no/eliteserien/article192328.ece

Gustav ser ut til å ha funnet trivselen igjen og går nå for 15 mål denne sesongen.
Samtidig skal jo Ojo score 20 og Haugen og Mjelde 10 hver. Så vi har nok liten grunn til beskymring.

Tapeten

Nei, vi blir nok utvilsomt tippeligaens mestscorende lag i år.
-*Space is the place*--

nero

Quote from: krakra on February 10, 2011, 18:03:20 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article192328.ece

Samtidig skal jo Ojo score 20 og Haugen og Mjelde 10 hver. Så vi har nok liten grunn til beskymring.



Den vanskelige motsetningen mellom det som skjer inne i hodet og det som skjer utenfor. Fantasi vs. realitet. Drøm og virkelighet etc.
;D
Lions led by donkeys.

Markmus

Når man ser taklingen Sævarsson setter på Guastavino, så kan man spørre seg hvor leggbeskytterne hans befinner seg?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: nero on February 10, 2011, 18:43:23 PM
Quote from: krakra on February 10, 2011, 18:03:20 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article192328.ece

Samtidig skal jo Ojo score 20 og Haugen og Mjelde 10 hver. Så vi har nok liten grunn til beskymring.



Den vanskelige motsetningen mellom det som skjer inne i hodet og det som skjer utenfor. Fantasi vs. realitet. Drøm og virkelighet etc.
;D


Han hadde vel det beste målsnittet i fjor, så det er tydeligvis hold i noe av det han snakker om.
At han har fått mer motivasjon igjen er ikke akkurat negativt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on February 10, 2011, 19:33:26 PM
Når man ser taklingen Sævarsson setter på Guastavino, så kan man spørre seg hvor leggbeskytterne hans befinner seg?


Det er flere som ikke spiller med det på trening, husker også folk som Somen Tchoy som spilte med veldig korte, og sikkert ville spilt uten, hvis det var lov.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Har langt større tro på at Gustav skal score 15 enn at Ojo skal score 20 og Haugen og Mjelde ti hver iallefall. Han har store ferdigheter og har hatt en bra utvikling siden han kom til jobben. I år får han nok et større rolle i laget også.

nero

Quote from: Klaus_Brann on February 10, 2011, 20:53:45 PM
Quote from: nero on February 10, 2011, 18:43:23 PM

Den vanskelige motsetningen mellom det som skjer inne i hodet og det som skjer utenfor. Fantasi vs. realitet. Drøm og virkelighet etc.
;D


Han hadde vel det beste målsnittet i fjor, så det er tydeligvis hold i noe av det han snakker om.
At han har fått mer motivasjon igjen er ikke akkurat negativt.


Tenkte faktisk ikke på Gustav når jeg prøvde å være ironisk, det var vel snarere Ojos 20 og de 10 hver på herrene Mjelde og Haugen jeg siktet til. Gustav har nok potensiale til å oppfylle ambisjonen sin, tviler mer på de tre andre.
Lions led by donkeys.

Hatleking

Quote from: nero on February 10, 2011, 22:11:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 10, 2011, 20:53:45 PM
Quote from: nero on February 10, 2011, 18:43:23 PM

Den vanskelige motsetningen mellom det som skjer inne i hodet og det som skjer utenfor. Fantasi vs. realitet. Drøm og virkelighet etc.
;D


Han hadde vel det beste målsnittet i fjor, så det er tydeligvis hold i noe av det han snakker om.
At han har fått mer motivasjon igjen er ikke akkurat negativt.


Tenkte faktisk ikke på Gustav når jeg prøvde å være ironisk, det var vel snarere Ojos 20 og de 10 hver på herrene Mjelde og Haugen jeg siktet til. Gustav har nok potensiale til å oppfylle ambisjonen sin, tviler mer på de tre andre.



Ojos 20 er jo heilt klårt utopi. Mjelde kan absolutt klare 10 viss han finn fram til noko av det han hadde i Sandefjord. Haugen veit me rett og slett ikkje nok om i TL-samanheng, men både han og Rune trur han kan klare det - så kvifor ikkje?

krakra

Mjelde har jo klart det før, men jeg tror ikke han vil spille fast på den offensive midtbanen. Han blir nok flyttet rundt etter behov. Han er jo den beste backupen vi har i alle posisjoner på midtbanen.

Haugen kan score 10 han, men jeg tror ikke han klarer det i første sesong. Han vil nok svinge endel. Har troen på 10 målpoeng totalt(assist og mål) og klarer han det vil det være en bra prestasjon

Klaus_Brann

Quote from: nero on February 10, 2011, 22:11:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 10, 2011, 20:53:45 PM
Quote from: nero on February 10, 2011, 18:43:23 PM

Den vanskelige motsetningen mellom det som skjer inne i hodet og det som skjer utenfor. Fantasi vs. realitet. Drøm og virkelighet etc.
;D


Han hadde vel det beste målsnittet i fjor, så det er tydeligvis hold i noe av det han snakker om.
At han har fått mer motivasjon igjen er ikke akkurat negativt.


Tenkte faktisk ikke på Gustav når jeg prøvde å være ironisk, det var vel snarere Ojos 20 og de 10 hver på herrene Mjelde og Haugen jeg siktet til. Gustav har nok potensiale til å oppfylle ambisjonen sin, tviler mer på de tre andre.



Jeg skjønner. I og med at artikkelen var om Gustav, tenkte jeg det var han du siktet til.
Ojos 20 mål er vel sagt med litt glimt i øyet, og Haugen sine 10 er det Skarsfjord som har uttalt.

Mjelde derimot kan fort få ti hvis han får spille fast offensivt, han scoret endel i Sandefjord i den offensive midtbanerollen han hadde der.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Godt mulig, men det ligger an til potetrolle for Mjelde i år også. Som krakra sier, han er det beste coveret vi har på alle midtbaneposisjonene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

brann-kalle

Har ikke sett noen av treningskampene, og lurer derfor på;

Er det mulig å se noe klart spillemønster? Leste at enkelte var misfornøyd med at vi slo mye langt på Ojo?


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: brann-kalle on February 12, 2011, 18:58:08 PM
Har ikke sett noen av treningskampene, og lurer derfor på;

Er det mulig å se noe klart spillemønster? Leste at enkelte var misfornøyd med at vi slo mye langt på Ojo?

Xminator

Quote from: krakra on February 10, 2011, 23:13:38 PM
Mjelde har jo klart det før, men jeg tror ikke han vil spille fast på den offensive midtbanen. Han blir nok flyttet rundt etter behov. Han er jo den beste backupen vi har i alle posisjoner på midtbanen.

Haugen kan score 10 han, men jeg tror ikke han klarer det i første sesong. Han vil nok svinge endel. Har troen på 10 målpoeng totalt(assist og mål) og klarer han det vil det være en bra prestasjon


Litt av problemet med Mjelde var at scoringene kom på relativt få sjanser og en del av målene var straffespark. Når han da som i fjor fortsatt har få sjanser uten tilsvarende utelling og ikke tar straffespark blir det hele mer ordinært. For å avslutte med ett spørsmål, er han faktisk bedre enn Storesund, eller har han bare bygget seg opp større "prestisje" gjennom klubbvalg?

nero

Quote from: Xminator on February 13, 2011, 01:46:57 AM
For å avslutte med ett spørsmål, er han faktisk bedre enn Storesund, eller har han bare bygget seg opp større "prestisje" gjennom klubbvalg?


Godt spørsmål. Jeg ble ikke spesielt imponert av Mjelde i fjor. Nå måtte han jo riktignok spille i posisjoner han overhodet ikke passer til, men alikevel var det stort sett rimelig tamt.
Lions led by donkeys.

Joggi Bogga

Arbeidsoppgavene til de offensive midtbanespillerne våre skal etter systemet 4-2-3-1 være svært forskjellig fra det de bakerst på midten skal drive med.  At Mjelde blir brukt begge steder må være enormt forvirrende for ham selv, for ikke å snakke om for spillerne han skal skape relasjoner med på banen. For å bekle to såpass ulike roller må man ha et ekstremt godt fotballhode og uten at jeg vil rakke ned på Mjelde, så er det vel ikke akkurat blikk og taktikk som har ført ham dit han er i dag.

Slik jeg ser det, er vårt store problem at backene våre er helt håpløse. Hadde de vært svært løpssterke, taktisk gode begge veier og med bra teknikk (ala Hanstveit tidligere), så kunne vi ha benyttet flere av våre offensive spillere i de sentrale posisjonene som de foretrekker. Nå derimot er vi tvunget til å lete etter kantspillere, samt gi eksisterende spillere roller som innebærer mer vingspill enn de strengt tatt behersker.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

Og da var Helstad oppe i 13 mål etter ny scoring i går. Ser ut som han er i storslag. Han er i rute til å klare 20 mål før sesongen avsluttes i slutten av mai. Om Hardball kunne brukt en god del av "Huseklepp-kassa" til å få Helstad tilbake til Brann hadde det betydd enormt for poengsankingen og hadde løftet tilskuertallene kraftig.
http://www.lequipe.fr/Football/breves2011/20110212_174113_le-mans-taille-la-route.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

February 13, 2011, 16:21:54 PM #1170 Last Edit: February 13, 2011, 16:28:39 PM by krakra
Sjansen for at Hardball henter Helstad er vel tilnærmet null? De ønsker å hente spillere med videresalgspotensiale. Det har ikke Helstad. De ønsker også at Brann skal få kontroll over økonomien og Helstads lønnskrav bidrar neppe til det.

På tide å se fremover og ikke bare satse på det som funket før. Hadde vi gått for gull og vært rike så hadde kanskje Helstad vært noe, men ikke når vi skal bygge et lag for fremtiden.

Hvis det stemmer at Borges bare koster 3 mill så syns jeg man kan hente ham som spiss og drite i denne v.kanten. La Holmvik spille der. Har man nok til overs etter Borgeskjøpet kan man bruke det på brassen.

psv-hasund

Quote from: krakra on February 13, 2011, 16:21:54 PM
Sjansen for at Hardball henter Helstad er vel tilnærmet null? De ønsker å hente spillere med videresalgspotensiale. Det har ikke Helstad. De ønsker også at Brann skal få kontroll over økonomien og Helstads lønnskrav bidrar neppe til det.

På tide å se fremover og ikke bare satse på det som funket før. Hadde vi gått for gull og vært rike så hadde kanskje Helstad vært noe, men ikke når vi skal bygge et lag for fremtiden.

Hvis det stemmer at Borges bare koster 3 mill så syns jeg man kan hente ham som spiss og drite i denne v.kanten. La Holmvik spille der. Har man nok til overs etter Borgeskjøpet kan man bruke det på brassen.


Hvis det er tilfelle at han ikke passer inn i spillestilen vår, som det er antydet tidligere i tråden, er det vel riktig å forsøke å hente noen som passer bedre. jeg synes selv han er god, men det viktigste er at han gjør troppen komplett. Forhåpentligvis er vi ferdig med å handle spillere kun på bakgrunn av navn.

krakra

February 13, 2011, 16:59:23 PM #1172 Last Edit: February 13, 2011, 17:02:04 PM by krakra
Quote from: psv-hasund on February 13, 2011, 16:55:33 PM
Quote from: krakra on February 13, 2011, 16:21:54 PM
Sjansen for at Hardball henter Helstad er vel tilnærmet null? De ønsker å hente spillere med videresalgspotensiale. Det har ikke Helstad. De ønsker også at Brann skal få kontroll over økonomien og Helstads lønnskrav bidrar neppe til det.

På tide å se fremover og ikke bare satse på det som funket før. Hadde vi gått for gull og vært rike så hadde kanskje Helstad vært noe, men ikke når vi skal bygge et lag for fremtiden.

Hvis det stemmer at Borges bare koster 3 mill så syns jeg man kan hente ham som spiss og drite i denne v.kanten. La Holmvik spille der. Har man nok til overs etter Borgeskjøpet kan man bruke det på brassen.


Hvis det er tilfelle at han ikke passer inn i spillestilen vår, som det er antydet tidligere i tråden, er det vel riktig å forsøke å hente noen som passer bedre. jeg synes selv han er god, men det viktigste er at han gjør troppen komplett. Forhåpentligvis er vi ferdig med å handle spillere kun på bakgrunn av navn.
Hvilken spillestil? Har ikke sett noe særlig bevis på et offensivt mønster ennå. Uansett, som spiss kunne Borges helt klart gjort en bra jobb. Han god både som målscorer og som møtende spiss og ballfordeler. Bedre enn Ojo, tryggere enn denne brassen.

Skal vi bygge videre på fjorårets spillestil tror jeg han kunne løst Bakkerollen meget bra. Jeg tror heller ikke Borges - Haugen - Guastavinho hadde vært en dårlig trio.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DangerousDan

Når de i tillegg har spilleren med TL's dummeste navn: Yann-Erik de Lanlay (tett fulgt av Sten Grytebust) så _høres_ i alle fall vår oppstilling vel så bra ut.

dudo

Han er garantert fra Jæren, det er alt jeg har å si. Men han var veldig bra mot oss, og virker som en veldig lovende spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: DangerousDan on February 14, 2011, 16:20:17 PM
Når de i tillegg har spilleren med TL's dummeste navn: Yann-Erik de Lanlay (tett fulgt av Sten Grytebust) så _høres_ i alle fall vår oppstilling vel så bra ut.

Jan Banan Tømmernes er ledig på markedet. Sikkert noe for Viking ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Om vi kunne satt Borges på banen i steden for Haugen og Fall på topp istedenfor Ojo så hadde vi stilt ett lag som allerede har vist at de kan prestere i tippeligaen. OM vi får Bentley er Haugen og Ojo de store usikkerhetsmomentene i forhold til prestasjon.

Guastavino - Borges - Bentley
                      Fall

er en betydelig mer meritert kvartett enn
Guastavino - Haugen - Bentley
                      Ojo

Og det er jo ikke slik at mindre press, 5 kamper fra start og 25 innhopp nødvendigvis er negativt for hverken Haugen eller Ojo. (Fall er her brukt som eksempel på en meritert spiller som passer i 4-2-3-1)

Xminator

BT: Det var egentlig Børven Brann ville ha, men han ble for dyr. Og jeg er egentlig glad til. Bentley passer bedre inn i 4-2-3-1 på venstrekant enn det vi hadde fått med Børven. Bentley uttaler for øvrig at Odd for tiden er en bedre klubb en Brann, så det er jo ikke tatt for gitt at vi får spilleren selv om Odd vil selge.

Det illustrerer også hvor viktig det er å signere stjernespillere igjen. Det gjør det betydelig lettere å overbevise andre spillere om at Brann satser.

krakra

Håper ikke Brann henter en spiller som gjør det umulig for Haugen å etablere seg i førsteelveren. Da kan vi takke talentsatsningen farvel.

Borges inn som spiss hadde vært en drøm. Får vi det har vi en av TLs beste førsteelvere. Da får vi si oss fornøyd med overgangsvinduet.

DangerousDan


Spelaren

--------------------Leciejewski
Sævarsson - Korscmar - Amankwah - Kalvenes
--------------------Austin - Torp
-------Guastavino - Haugen - Bentley*
--------------------------Ojo

* såfremt dette går i orden...

Mykje utenlandsk her, sju av elleve. Men tre av fire norske er lokale kjuagutter. Dette er min antatte førsteellever med mindre eg har gløymt nokon heilt åpenbare.

Norsk versjon:
---------------Opdal
Fakiri - Grorud - Amankwah - Holmvik
------------Torp - Storesund
Haugsdal - Haugen - Mjelde
---------------øøøh... har me norske spisser?

Snittalderen på den "utenlandske" elleveren vår har sunket godt frå fjorårets, men eg er spent på korleis talentsatsningen vår vil gi utslag på laget vårt i 2011. Haugsdal, Grønner og Birkelund virket interessante, men dersom årets sesong starter like skjevt som i fjor får dei neppe mykje gras under skoene i år.
Gå av.

Kjell249

Quote from: krakra on February 15, 2011, 08:14:12 AM
Håper ikke Brann henter en spiller som gjør det umulig for Haugen å etablere seg i førsteelveren. Da kan vi takke talentsatsningen farvel.

Borges inn som spiss hadde vært en drøm. Får vi det har vi en av TLs beste førsteelvere. Da får vi si oss fornøyd med overgangsvinduet.

Hvis Haugen spiller fast på 11eren er jeg ganske sikker på det blir på nedre halvdel av tabellen, desverre. Selv om jeg vet hvor høyt du setter han. Jeg mener han trenger ett år til å venne seg til TL nivå. Så en håndfull kamper fra start og resten som innbytter tror jeg er optimalt for Brann. Dvs at vi har alternativer som er bedre. Borges i tillegg til Bentley er utopi, selv om han nok kunne gjort det veldig bra i en hengende spissrolle. Mjelde kan også vokse inn i denne rollen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

February 15, 2011, 10:33:05 AM #1183 Last Edit: February 15, 2011, 10:36:00 AM by krakra
Jeg er ganske sikker på at du tar feil.

Skal han vende seg til TL må han få spille. I TL. Jeg tror det går ganske kjapt, som med Yaw.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on February 15, 2011, 10:06:20 AM
--------------------Leciejewski
Sævarsson - Korscmar - Amankwah - Kalvenes
--------------------Austin - Torp
-------Guastavino - Haugen - Bentley*
--------------------------Ojo

* såfremt dette går i orden...

Mykje utenlandsk her, sju av elleve. Men tre av fire norske er lokale kjuagutter. Dette er min antatte førsteellever med mindre eg har gløymt nokon heilt åpenbare.

Norsk versjon:
---------------Opdal
Fakiri - Grorud - Amankwah - Holmvik
------------Torp - Storesund
Haugsdal - Haugen - Mjelde
---------------øøøh... har me norske spisser?


Kan ikke Kalvenes spille venstreback på det norske laget??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on February 15, 2011, 12:05:31 PM
Kan ikke Kalvenes spille venstreback på det norske laget??


Joda.
Gå av.

Tom C

Quote from: krakra on February 15, 2011, 08:14:12 AM
Håper ikke Brann henter en spiller som gjør det umulig for Haugen å etablere seg i førsteelveren. Da kan vi takke talentsatsningen farvel.

Borges inn som spiss hadde vært en drøm. Får vi det har vi en av TLs beste førsteelvere. Da får vi si oss fornøyd med overgangsvinduet.


Tror du skal ha ekstremt sterke Brann-briller på for å få dette til å bli en av norges beste ellevere, selv med Borges på topp.
Aldri mer Obos....

krakra

Sitter folk med et inntrykk av at TL oser over av kvalitetsspillere eller? Et lag med spillere som Piotr, Korcsmar, Austin, Bentley, Gustav og Borges i førsteelveren hadde uten tvil vært en av TLs beste. Haugen, Yaw og Torp er også gode spillere. De eneste vi ville manglet er backer, men alle lag har sine mangler og huller og spørsmålstegn.

VIF er bedre, RBK blir bedre. Ellers ser jeg ingen markant bedre.

Kjell249

Quote from: krakra on February 15, 2011, 10:33:05 AM
Jeg er ganske sikker på at du tar feil.

Skal han vende seg til TL må han få spille. I TL. Jeg tror det går ganske kjapt, som med Yaw.


Det sier seg selv at for Haugen er det best å spille mest mulig. Det er heller ikke poenget. Poenget er at dette mest sannsynlig ikke er optimalt for Brann i 2011. Brann har ikke råd til mellomsesonger i nedrykksstriden for å spille talenter gode.

Som med Yaw? Så du mener at Haugen i sin første sesong med Brann skal spille 2-3 kamper fra start, for å så bli leid ut til Adecco i 2012 for å så komme tilbake i 2013 og gjøre en helt grei innsats (verken mer eller mindre)? Nå må du bestemme deg!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

tem

mener at Brann til en hver tid skal stille til start med de 11 som er best
så får andre komme til via innbytter
dersom haugen vurderes bland de 11 så skal han starte . om ikke er han på benken
så enkelt er det

så ang hvem som skal putte ballen i mål i 2011 .
dette er for meg revnede likegyldig så lenge laget Brann putter
om ojo putter 1 eller 20 spiller liten rolle dersom han gjennom sitt spill gjør det mulig for andre å gjøre dette .
ser heller at Ojo putter 0 pr kamp , mens laget Brann gjør 3 mål i snitt ( utopi) , enn at Ojo putter 1 pr kamp , og det er det brann og gjør i disse kampene

ser og heller at 5 forskjellige putter 5 hver i sesongen enn at en mann putter 25
jo mer en gjør på "egenhånd" jo mer er en avhengie av denne spiller og jo mer sårbar om han er ute.

Tom C

Quote from: krakra on February 15, 2011, 12:40:48 PM
Sitter folk med et inntrykk av at TL oser over av kvalitetsspillere eller? Et lag med spillere som Piotr, Korcsmar, Austin, Bentley, Gustav og Borges i førsteelveren hadde uten tvil vært en av TLs beste. Haugen, Yaw og Torp er også gode spillere. De eneste vi ville manglet er backer, men alle lag har sine mangler og huller og spørsmålstegn.

VIF er bedre, RBK blir bedre. Ellers ser jeg ingen markant bedre.



På det laget du har satt opp som et av TL's beste, ser jeg kun to spillere som tilhører den øverste klasse i norge, og det er Austin og Bentley (dersom vi skulle få han da). Resten tilhører ifølge mitt syn spillere som enten bare er middels gode, har liten TL erfaring eller er meget ustabile i prestasjonene. Kan til nøds gå med på at Korscmar og Haugen har potensiale til å bli tippeligaprofiler, men de er ikke det pr i dag.
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: Kjell249 on February 15, 2011, 13:09:45 PM
Quote from: krakra on February 15, 2011, 10:33:05 AM
Jeg er ganske sikker på at du tar feil.

Skal han vende seg til TL må han få spille. I TL. Jeg tror det går ganske kjapt, som med Yaw.


Det sier seg selv at for Haugen er det best å spille mest mulig. Det er heller ikke poenget. Poenget er at dette mest sannsynlig ikke er optimalt for Brann i 2011. Brann har ikke råd til mellomsesonger i nedrykksstriden for å spille talenter gode.

Som med Yaw? Så du mener at Haugen i sin første sesong med Brann skal spille 2-3 kamper fra start, for å så bli leid ut til Adecco i 2012 for å så komme tilbake i 2013 og gjøre en helt grei innsats (verken mer eller mindre)? Nå må du bestemme deg!
Haugen er ikke bare et talent som Brann skal ofre det sportslige for å gjøre god. Han er en meget god fotballspiller som trolig blir en viktig spiller for oss i år.

Han bør spille fast og det meste tyder på at han kommer til å gjøre det.

krakra

Quote from: Tom C on February 15, 2011, 13:26:56 PM
Quote from: krakra on February 15, 2011, 12:40:48 PM
Sitter folk med et inntrykk av at TL oser over av kvalitetsspillere eller? Et lag med spillere som Piotr, Korcsmar, Austin, Bentley, Gustav og Borges i førsteelveren hadde uten tvil vært en av TLs beste. Haugen, Yaw og Torp er også gode spillere. De eneste vi ville manglet er backer, men alle lag har sine mangler og huller og spørsmålstegn.

VIF er bedre, RBK blir bedre. Ellers ser jeg ingen markant bedre.



På det laget du har satt opp som et av TL's beste, ser jeg kun to spillere som tilhører den øverste klasse i norge, og det er Austin og Bentley (dersom vi skulle få han da). Resten tilhører ifølge mitt syn spillere som enten bare er middels gode, har liten TL erfaring eller er meget ustabile i prestasjonene. Kan til nøds gå med på at Korscmar og Haugen har potensiale til å bli tippeligaprofiler, men de er ikke det pr i dag.
Borges hører også til øverste klasse. Da har vi tre. Piotr kan fort vise seg å være blant de beste keeperne i TL. Da har vi fire. I tillegg er Guastavinho og Korcsmar gode TL-spillere som ville styrket de fleste lag i TL. Ikke mange lag i TL kan skilte med så mye mer enn det.

krakra

February 15, 2011, 14:06:03 PM #1193 Last Edit: February 15, 2011, 14:07:44 PM by krakra
Quote from: tem on February 15, 2011, 13:23:25 PM
mener at Brann til en hver tid skal stille til start med de 11 som er best
så får andre komme til via innbytter
dersom haugen vurderes bland de 11 så skal han starte . om ikke er han på benken
så enkelt er det

så ang hvem som skal putte ballen i mål i 2011 .
dette er for meg revnede likegyldig så lenge laget Brann putter
om ojo putter 1 eller 20 spiller liten rolle dersom han gjennom sitt spill gjør det mulig for andre å gjøre dette .
ser heller at Ojo putter 0 pr kamp , mens laget Brann gjør 3 mål i snitt ( utopi) , enn at Ojo putter 1 pr kamp , og det er det brann og gjør i disse kampene

ser og heller at 5 forskjellige putter 5 hver i sesongen enn at en mann putter 25
jo mer en gjør på "egenhånd" jo mer er en avhengie av denne spiller og jo mer sårbar om han er ute.

Hva hvis du har en spiller som er litt dårligere enn en annen, men som du har stor tro på vil være langt bedre dersom han får 4-5 kamper fra start? Har vi råd så bør vi hente en ny spiss. Har vi fortsatt råd bør vi forsterke backene. Jeg tror ikke vi har råd til noen av delene.

På offensiv midtbane er det ikke noe prekært behov for forsterkninger. Vi har Mjelde som kan gjøre en brukbar jobb der og Haugen som ikke var vist noe tegn overhodet på at han ikke kan gjøre en bra jobb der.

Tom C

Foretrekker å vente med å selge bjørnen til den er skutt. Har til gode å se noe fantastisk av "Piotr", men du har gjerne fulgt bedre med på ham enn meg.

Personlig så er jeg redd for at forsvaret vårt kommer til å lekke som en sil, ettersom vi kun har en med fart baki der, og det er "trefoten" Sævarsson. Og med en midtbanegeneral som fort kan være ute med karantener i kritiske deler av sesongen (med mindre dommerne begynner å legge seg på en mer fornuftig linje) så ser jeg forferdelig mange usikkerhetsmomenter foran kommende sesong.

Men godt å høre at det finnes optimister blant oss ihvertfall.  ;)
Aldri mer Obos....

krakra

Alle lag har usikkerhetsmomenter. Vi kunne byttet stall med alle forutenom VIF og folk ville likevel klagd over vhvor dårlige vi var.

Problemet til Brann er at vi har mye nytt som må læres og sys sammen på en gang. Spillerne er gode nok. Hadde vi fått inn Bentley og Borges hadde det vært klasse over den.

GlennK

Vi har fått et bud på Bentley, ja. Men der er flere ting med det kontraktsforslaget han ikke er fornøyd med, så vi får vel bare vente og se, sier Dag-Eilev Fagermo til TV 2 Sporten.

Betyr dette at budet er akseptert??

Klaus_Brann

Regel nummer 1: Aldri stol på en dritt som kommer ut av kjeften til Fagermo.
Men ja, jeg regner med at de har akseptert budet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

i flg BT er ikke budet akseptert, men de er i forhandlinger om den beroemte totalpakken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tipper Odd er fornøyd med summen, men at de også vil ha videresalgsprosenter.

Go Up