• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alexåsane

Det er det vel ikke nok kunstgressbaner til. Alle andre kamper denne runden e på kunstgress, utenom Viking-VIF, og ingen bortelag har kunstgress som hjemmebane.

correct me if i am wrong...
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

ostraume

Altså er det bare kunstgressbaner + Bergen og Stavanger som teoretisk skal ha det mildeste klimaet og burde klare å få til en brukbar bane. Nå har jo gresset vårt "satt seg" (eller kom det på et nytt dekke som bare holder en sesong Reistad?) så gitt en normal vinter burde det gå greit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SKBrannfan

For min del blir det håpløst å dra på bortekamper som er på fredag sammenlignet, med lørdag. Da jeg er student blir det ikke mange timene jeg får på å komme meg til kampen imotsetning til hva jeg hadde hatt av tid på en lørdag..

Og sånn generelt var terminlista ingen julegave dette året. Hadde med glede flyttet flere av kampene til Brann på våren (les:kunstgress) og viking-Brann (torsdagskamp!!!), og flere kamper om jeg hadde hatt muligheten!

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on December 22, 2010, 14:21:37 PM
Men kva er problemet med det då Krøvel? Om det er det nokre vil, så greitt nok det.

Fortell meg heller kvifor du er negativ til fredagskampar? Eg personleg er veldig ambivalent til dette.  Trur det kan funka bra, om det er ikkje for seint.



Hvorfor jeg er negativ til fredagskamper? Selvsagt fordi man da må ta fri for å reise på bortekamper. Det er jo derfor folk er negativ til mandagskamper, er det ikke?

Når det gjelder fredags-bortefylla, så er det jo synd at det er den som skal avgjøre for hvilke dager NSA støtter. De er jo som kjent veldig negative til mandag, men positive til fredag. Hvor er logikken?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Så får vi nok en gang gleden av å se RBK feire seriegullet i en kamp mot Brann. Denne gang på Lerkendal. De får gjerne også gleden av å se oss rykke ned. Revansje for 1961/62 med andre ord.
Legg ned hele klubben!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: 1908 on December 22, 2010, 13:27:29 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5424195.ece

Brann åpner hjemme mot rbk...

Viking-Brann på en jævla torsdag...

NFF Kan brenne i H&"/(")#/"


Hvorfor skal vi spille på en torsdag? Hva er grunnen egentlig?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on December 22, 2010, 15:37:25 PM
Quote from: 1908 on December 22, 2010, 13:27:29 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5424195.ece

Brann åpner hjemme mot rbk...

Viking-Brann på en jævla torsdag...

NFF Kan brenne i H&"/(")#/"


Hvorfor skal vi spille på en torsdag? Hva er grunnen egentlig?


Det er jo en naturlig konsekvens av 16-lagsserien som alle var så jævlig positive til fordi det da ble flere kamper.
Legg ned hele klubben!

krakra

Hvorfor er torsdagskamp mot Viking en naturlig konsekvens av 16-lagsserien?

stig

Konsekvensen av 16-lag serien er flere midtuke kamper.Hvertfall når man endelig har funnet ut at folk ikke gidder å stå i snøstorm for å se fotball
Nettsideansvarlig

stig

December 22, 2010, 16:04:10 PM #910 Last Edit: December 22, 2010, 17:19:25 PM by stig
vi har lagt ut en artikkel om tv kampene. Dette etter at Nff mener nsa og supporter norge ønsket dette. http://www.bataljonen.no/?page=26&news=449

Som det kommer frem ønsket ikke nsa denne løsningen. Det ble fremmet et forsalg der fredag kanskje kunne være bedre enn mandag. Tyskland ble trukket frem som modell. Som krøvel sier kan samme argument mot mandagskamper brukes mot fredagskamper,men noe bedre for både de som vil feste og de som må på skole/jobb. Fredag ble også lansert fordi man vet at det blir svært vanskelig å endre opplegget med 3 kampdager i løpet av uken. Tanken var fredag,lørdag og søndag. Opplegget for neste sesong er betraktelig verre enn det som har vært.
Nettsideansvarlig

abe78

Quote from: stig on December 22, 2010, 16:04:10 PM
vi har lagt ut en artikkel om tv kampene. Dette etter at Nff mener nsa og supporter norge ønsket dette. http://www.bataljonen.no/?page=26&news=449

Som det kommer frem ønsket ikke nsa denne løsningen. Det ble fremmet et forsalg der fredag kanskje kunne være bedre enn madag. Tyskland ble trukket frem som modell. Som krøvel sier kan samme argument mot mandagskamper brukes mot fredagskamper,men noe bedre for både de som vil feste og de som må på skole/jobb. Fredag ble også lansert fordi man vet at det blir svært vanskelig å endre opplegget med 3 kampdager i løpet av uken. Tanken var fredag,lørdag og søndag. Opplegget for neste sesong er betraktelig verre enn det som har vært.


Godt skrevet! Støttes selvsagt 100 %!
.og husk!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on December 22, 2010, 15:40:15 PM
Quote from: roaldinho on December 22, 2010, 15:37:25 PM
Quote from: 1908 on December 22, 2010, 13:27:29 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5424195.ece

Brann åpner hjemme mot rbk...

Viking-Brann på en jævla torsdag...

NFF Kan brenne i H&"/(")#/"


Hvorfor skal vi spille på en torsdag? Hva er grunnen egentlig?


Det er jo en naturlig konsekvens av 16-lagsserien som alle var så jævlig positive til fordi det da ble flere kamper.


Midtukekamp OG helgekamp. Pose og sekk.

ostraume

Quote from: dudo on December 22, 2010, 15:09:38 PM


Tja. Trolig utfall er 0 poeng etter to kamper og krisestemning før FFK kommer til stadion.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on December 22, 2010, 18:54:31 PM
Quote from: dudo on December 22, 2010, 15:09:38 PM


Tja. Trolig utfall er 0 poeng etter to kamper og krisestemning før FFK kommer til stadion.


Jo, men det er forventet utfall i mine øyne. Det er en viss sjanse for rare resultater i begynnelsen av sesongen, og vi kan være så heldig at ett av dem er i vårt favør.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

posemedsnopi

Quote from: ostraume on December 22, 2010, 14:33:07 PM
Altså er det bare kunstgressbaner + Bergen og Stavanger som teoretisk skal ha det mildeste klimaet og burde klare å få til en brukbar bane. Nå har jo gresset vårt "satt seg" (eller kom det på et nytt dekke som bare holder en sesong Reistad?) så gitt en normal vinter burde det gå greit.


Starter Start og Haugesund hjemme? De har vel mildere vintre enn oss?

Gulløl

Quote from: posemedsnopi on December 22, 2010, 20:27:38 PM
Starter Start og Haugesund hjemme? De har vel mildere vintre enn oss?

Haugesund mildere vinter en Bergen, kun 3 timer kjøretur nedover langs kysten ? Aldri i livet.
Men kanskje Kristiansand har en liten nyans mildere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Quote from: posemedsnopi on December 22, 2010, 20:27:38 PM
Quote from: ostraume on December 22, 2010, 14:33:07 PM
Altså er det bare kunstgressbaner + Bergen og Stavanger som teoretisk skal ha det mildeste klimaet og burde klare å få til en brukbar bane. Nå har jo gresset vårt "satt seg" (eller kom det på et nytt dekke som bare holder en sesong Reistad?) så gitt en normal vinter burde det gå greit.


Starter Start og Haugesund hjemme? De har vel mildere vintre enn oss?


Start har kaldere og tørrere vintre, men vÃ¥ren kommer gjerne tidligere og sommerene er varmere og tørrere. Mars er dog veldig uberegnelig  og hadde vi skrudd klokken tilbake noen Ã¥r hadde ikke dette vært et sÃ¥ stort problem. Det er er dog helt idiotisk at vi ikke fÃ¥r KG kamper først.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: stig on December 22, 2010, 15:54:41 PM
Konsekvensen av 16-lag serien er flere midtuke kamper.Hvertfall når man endelig har funnet ut at folk ikke gidder å stå i snøstorm for å se fotball


Nuvel. De legger kamper i slutten av november neste år, som de ikke gjorde i år, og da kan det fint være snøstorm de tre siste rundene. Selv her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Se positivt på det, nå kan vi gjøre store penger på å selge festlige, røde Brann-stillongs.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Gulløl on December 22, 2010, 20:37:57 PM
Men kanskje Kristiansand har en liten nyans mildere.


Det føles ikkje sånn...
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: abe78 on December 22, 2010, 16:48:43 PM
Quote from: stig on December 22, 2010, 16:04:10 PM
vi har lagt ut en artikkel om tv kampene. Dette etter at Nff mener nsa og supporter norge ønsket dette. http://www.bataljonen.no/?page=26&news=449

Som det kommer frem ønsket ikke nsa denne løsningen. Det ble fremmet et forsalg der fredag kanskje kunne være bedre enn madag. Tyskland ble trukket frem som modell. Som krøvel sier kan samme argument mot mandagskamper brukes mot fredagskamper,men noe bedre for både de som vil feste og de som må på skole/jobb. Fredag ble også lansert fordi man vet at det blir svært vanskelig å endre opplegget med 3 kampdager i løpet av uken. Tanken var fredag,lørdag og søndag. Opplegget for neste sesong er betraktelig verre enn det som har vært.


Godt skrevet! Støttes selvsagt 100 %!


Merkelig uttalelser fra NSA, men godt at Bataljonen tar denne saken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on December 22, 2010, 17:53:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 22, 2010, 15:40:15 PM
Quote from: roaldinho on December 22, 2010, 15:37:25 PM
Quote from: 1908 on December 22, 2010, 13:27:29 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5424195.ece

Brann åpner hjemme mot rbk...

Viking-Brann på en jævla torsdag...

NFF Kan brenne i H&"/(")#/"


Hvorfor skal vi spille på en torsdag? Hva er grunnen egentlig?


Det er jo en naturlig konsekvens av 16-lagsserien som alle var så jævlig positive til fordi det da ble flere kamper.


Midtukekamp OG helgekamp. Pose og sekk.



Greit for dem som ikke reiser på bortekamper.
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Etter mitt syn er det viktigst å legge til rette for hjemmepublikum og TV-publikum. Bortesupportere er fine greier, men først og fremst for den lille grupperingen som kaller seg det.

Spiller vi borte mot Vålerengen er det kanskje 2-3000 Brannfolk der (lenge siden jeg har vært) og det er lite målt mot kanskje 6-700000 som ser den på TV.

Personlig foretrekker jeg at det spilles færrst mulig kamper til samme tid, slik at det blir lettest mulig å få sett mange simultant på flere små skjermer.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on December 23, 2010, 00:04:27 AM
Etter mitt syn er det viktigst å legge til rette for hjemmepublikum og TV-publikum. Bortesupportere er fine greier, men først og fremst for den lille grupperingen som kaller seg det.

Spiller vi borte mot Vålerengen er det kanskje 2-3000 Brannfolk der (lenge siden jeg har vært) og det er lite målt mot kanskje 6-700000 som ser den på TV.

Personlig foretrekker jeg at det spilles færrst mulig kamper til samme tid, slik at det blir lettest mulig å få sett mange simultant på flere små skjermer.


Så hvis det passet best for TV at kampene gikk onsdag kl 11, så hadde det vært greit siden det er flere som ser tv enn som går på kamp?
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Jeg sa hjemmepublikum og TV-publikum. Onsdag klokken 11 passer ikke godt for noen av disse gruppene som jeg mener bør prioriteres. Bortsesupportere er etter min mening ikke noe å ta spesielt mye hensyn til. Ikke på bekostning av de to førstnevnte iallefall.

De betyr mindre for kampen og stemningen enn hjemmesupporterne og er som sagt en marginal grupe i forhold til TV-publikum.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Derabilo

Totalt uenig. Det viktigste å legge til rette for må være publikum som reiser på kampen, de være seg hjemme-, borte- eller nøytrale supportere. Hvem er det som får pengene da? Klubbene. Hvem får pengene når de ser kampene på TV? Først og fremst TV.

Du sier jo rett ut at du synes bortesupportere er mindre verd enn tv-seere. For meg er det en totalt feil holdning. Det er kanskje bortesupportere det burde bli tatt mest hensyn til, nettopp fordi de har den vanskeligste reisen til og fra kamp.

Hva tenker du da om at en kamp som Viking-Brann kan legges på en fredag no? En kamp der Brann gjerne har en 1000 galne bortesupportere som kan gjøre Viking Stadion til å høres ut som Brann Stadion.

Dersom NFF har samme holdning som deg, noe de tydeligvis har, blir bortesupporterne bare en liten gruppering. Legges det til rette for bortesupporterne snakker vi ikke om en liten gruppering lenger, da kan de gjøre en markant forskjell på tribunen.
Bergen ut av Norge -

Joggi Bogga

Joda, jeg har forståelse for at bortepublikum synes det er gøyere å være 1000 og galne på Viking Stadion enn 12 og stille, men jeg tror at store deler av det fotballinteresserte Norge ikke bryr seg om hvorvidt bortesupporterne er 10 eller 1000, søvninge eller galne.

Mine interesser i fotballen går først og fremst på det taktiske, dernest enkeltprestasjoner og tilslutt klubbdrift. Utover det er jeg lite interessert. Vi er forskjellige og NFF tar lite hensyn til den gruppen som er desidert minst. Det synes jeg ikke er veldig urettferdig.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Torvanger

December 28, 2010, 13:32:40 PM #928 Last Edit: December 28, 2010, 13:40:56 PM by Torvanger
Dersom Huseklepp blir ut 2011, samt at det ordner seg med Piotr, tror jeg faktisk at Brann kan gå mot en morsommere sesong enn årets. Med forbehold om at det blir som man håper, kan førsteelleveren bli brukbart sterk:

Piotr - Sævarsson, Zsolt, Yaw, Kalvenes - Mjelde, Austin - Guastavino, Haugen, Huseklepp - OJ

Benk: Opdal, Fakiri, Juninho, Holmvik, Jaiteh, Torp

Flere av spillerne er poteter, kan godt tenkes at både Holmvik og Torp kan bekle flere roller både defensivt og offensivt. Når jeg ser på Branns spillermatriell pr dato, både ellever og stall, ser det ikke gale ut i det hele tatt.

Men, dersom vi må kjøre med Opdal mellom stengen kan det bli en annen skål. Spørsmålet er også om Skarsfjord har luket bort hangen til å sikre poeng når Brann er i ledelsen.

Uansett, det ser ok ut, med forbehold.

PS! Noen som kan oppdatere en ringrusten Torvanger på hvordan det ligger an med Sogndal-løsningen?


dudo

Sogndalløsningen står vel i stampe. Udjus og Pjotr er begge enige om betingelsene med klubbene, mens Cato Hansen ikke vil ta lønnskuttet. Ellers er det kanskje verdt å nevne at spissen vår heter Kim Ojo, og ikke OJ? ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

Er spent på hvordan Torp kommer til å gjøre det, tror fort han kan ta plassen fra Mjelde, men jeg vet ikke helt hvem som har de beste deffansive egenskapene. Jeg håper også det skjer ett mirakel og at Jaiteh kommer tilbake for fullt. Om det er noen flere her som følger med på United så har jeg lenge tenkt på Anderson og Jaiteh som samme story, ubrukelig foran mål og max formsvikt. Nå har jo Anderson storspillt og blitt målfarlig. Hadde vært fint med en god deffansiv spiller til, synets Jaiteh har vært god i en del kamper der han har blitt bedt om å ta ut nøkkelspillere. Negative er om Austin føler seg for trygg og går frem for å skyte fra midten.

INVST

For å være ærlig har jeg aldri sett noe kvalitet i Jaiteh, og jeg blir stadig forundret når jeg hører om noen som har det. Jaiteh er ekstremt begrenset.

Torvanger

Quote from: dudo on December 28, 2010, 14:20:47 PM
Sogndalløsningen står vel i stampe. Udjus og Pjotr er begge enige om betingelsene med klubbene, mens Cato Hansen ikke vil ta lønnskuttet. Ellers er det kanskje verdt å nevne at spissen vår heter Kim Ojo, og ikke OJ? ;)


Vet at han heter Ojo, men valgte å kjøre det noe ladede OJ.

catometeret

Jeg syns det begynner å bli vel mange teknikere og finspillere på midten og litt for få grovarbeidere. Gustavino, Huseklepp, Haugen og Torp (så vidt jeg har forstått) er jo alle spillere som først og fremst har ferdigheter i teknikk, pasninger og den offensive delen. Solli og PVM var jo to av dem som fungerte mest som grovarbeidere. Vi får virkelig håpe at Austin spiller permanent på midten og fokuserer på rollen som "ryddegutt". Det blir mange kamper mot antatt dårligere lag med masse løpskapasitet og styrke på midten og jeg er litt bekymret for at vi fort kan bli kjempet i kne.

Jaiteh tror jeg desverre ikke holder nivået. Det er forbannet synd da det er en spiller jeg hadde mye tro på en gang i tiden.

Klaus_Brann

Vi dribler og passer de i kne. Norges svar på Barca:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

StuckedPaaOstlandet

Quote from: INVST on December 28, 2010, 19:14:00 PM
For å være ærlig har jeg aldri sett noe kvalitet i Jaiteh, og jeg blir stadig forundret når jeg hører om noen som har det. Jaiteh er ekstremt begrenset.


Alderen tatt i betrakning var han god i perioder i 2008 og 2009, men desverre for ustabil. Han fyller 22 år om 2 dager og bør ha kommet i en alder der han begynner å prestere oftere. Jeg tror han kommer tilbake sterkere enn i fjor, og kan derfor bli en viktig backup på ett lag med få valg. Han er god defansivt og har ett bra potensiale i ankerroller, han er også høy men litt for lett for å bli like tøff som austin.

Xminator

December 31, 2010, 08:56:21 AM #936 Last Edit: December 31, 2010, 08:58:22 AM by Xminator
Ser Brann.no har fÃ¥tt de lokale mediene til Ã¥ skrive noenlunde positivt om Branns sjanser  i 2011.

Vel her kommer min spådom for sesongen 2011:

Nedrykk.

Jose Arrogantio

Mister vi Zsolt tror jeg sjansen er stor for at forsvaret blir for tynt og det kan fort bli nedrykkstrid. Grorud kan jo for alt vi vet floppe, og Yaw var jo skadet store deler av fjoråret. Klarer vi å beholde Zsolt, og forlenger et år med Kalvenes tror jeg vi skal klare å holde oss over verste bosset og havne et sted midt på tabellen. Forutsett at Ojo, Haugen og Torp ikke alle flopper selvsagt, men har god tro på de tre, er mer usikker på Grorud.

Markmus

Quote from: Xminator on December 31, 2010, 08:56:21 AM
Ser Brann.no har fÃ¥tt de lokale mediene til Ã¥ skrive noenlunde positivt om Branns sjanser  i 2011.

Vel her kommer min spådom for sesongen 2011:

Nedrykk.


Samtidig ser vi jo at Tormod Bergersen fra BA skriver "For klubbens del hÃ¥per jeg at store deler av styret â?? inkludert lederen â?? blir byttet ut pÃ¥ Ã¥rsmøtet". Skulle tro Brann.no ville sensurert slikt.

Ingen kvalik i 2011, nei.
Ka du ve?

Markmus

Ka du ve?

Yngve

http://fotball.bt.no/eliteserien/article189131.ece

Ikke overraskande, men Brann kjem ikkje strålande ut av kredittratingane. Men i FFK er det jo katastrofe. Må jo vera mogleg å henta spelarar der ifrå om dei har nokon dugande?

vebo

Kredittratingen vår er kanskje ikke så bra, men jeg har hørt at TM sin duger :P
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: Yngve on January 03, 2011, 13:48:03 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article189131.ece

Ikke overraskande, men Brann kjem ikkje strålande ut av kredittratingane. Men i FFK er det jo katastrofe. Må jo vera mogleg å henta spelarar der ifrå om dei har nokon dugande?


2009-tall? Isåfall er det ekstremt lite interessant...
GÃ¥ av.

Chrisstah

Noen som vet om det har blitt bekreftet hvilken formasjon det kommer til å bli satset på til året?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Jeg tipper vi fortsetter med 4-2-3-1, men håper inderlig ikke vi binder oss til noe. Det tror jeg ikke heller, Skarsfjord er en pragmatisk type.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Quote from: Chrisstah on January 03, 2011, 18:48:47 PM
Noen som vet om det har blitt bekreftet hvilken formasjon det kommer til å bli satset på til året?


Skarsfjord sa i BT (rett før jol eller i romjola) at han kom til å halda fram med den gode gamle 4-2-3-1. Hugsar ikkje om saka ligg på nettet.

Jose Arrogantio

Quote from: Yngve on January 03, 2011, 19:56:00 PM
Quote from: Chrisstah on January 03, 2011, 18:48:47 PM
Noen som vet om det har blitt bekreftet hvilken formasjon det kommer til å bli satset på til året?


Skarsfjord sa i BT (rett før jol eller i romjola) at han kom til å halda fram med den gode gamle 4-2-3-1. Hugsar ikkje om saka ligg på nettet.


Ligger på nett et sted, men husker ikke hvor, men Skarsfjord kommer til å satse hovedsaklig på 4-2-3-1.

Klaus_Brann

Noen som vet hvem han med det heftige håret er på slutten av denne videoen:

http://www.brann.no/nyheter/her-starter-skarsfjord-2011-sesongen/
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Klaus_Brann

Stemmer det, jeg hadde helt glemt han. Flott med prøvespillere, men det overrasker meg om han er i troppen i 2011.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up