• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

RBH og klovneveldet vet ikke engang hva ordet 'målsetning' betyr. Ambisjoner er også et ukjent ord for dem.
Ka du ve?

Huff

Quote from: nero on October 23, 2010, 16:04:05 PM
Så vidt jeg husker ble det eksplisitt sagt at RBH skulle være med i "spillerlogistikken" sammen med Skarsfjord. I kraft av sin rolle som daglig leder, og siden Skars bare er midlertidig trener, så vil nok RBHs mening veie rimelig tungt. Dessverre.

krakra

Veldig spent på hvem som blir sportssjef ja. Blir det en med tung kompetanse så skal jeg gi RBH litt tid før jeg slakter ham som daglig leder. Dette blir en avgjørende periode for RBH som daglig leder. Hvem han ansetter som sportssjef og trener betyr nok mye for den tillitten han får videre. En god sportssjef og trener vil nok bidra til å lette presset rundt ham

Huff

Quote from: krakra on October 23, 2010, 18:28:00 PM
Veldig spent på hvem som blir sportssjef ja. Blir det en med tung kompetanse så skal jeg gi RBH litt tid før jeg slakter ham som daglig leder. Dette blir en avgjørende periode for RBH som daglig leder. Hvem han ansetter som sportssjef og trener betyr nok mye for den tillitten han får videre. En god sportssjef og trener vil nok bidra til å lette presset rundt ham


Klarer han å holde kontrollen på økonomien, og på sikt sørge for at fremtidige inntektsøkninger brukes på det sportslige, samtidig som vi får inn en meget dyktig sortsdirektør er jeg villig til å se bort fra alt han har gjort som sportsdirektør. For meg er det personlig i den grad at fyren har gjort en elendig jobb for SKB, men ikke mer enn det. Gjør han en god jobb som daglig leder kan han gjerne sitte i stillingen i 20 år for min del. Dette gjelder og dersom han ansetter en svak hovedtrener, igjen dersom han får inn en sportsdirektør med kompetanse som får ansvaret for treneransettelser ved neste korsvei.

skuteviken

Jeg er ikke helt enig, jeg syns ikke denne personen er samlende, eller har den personligheten som skal til for å lede. Han vil uansett aldri få den tilliten, den kampen er tapt selv om Bruun tror det bare er å stå ut stormen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

TCAC

Quote from: skuteviken on October 23, 2010, 16:23:12 PM


Helt enig. Man bør ha konkrete og ambisiøse (men oppnåelige selvsagt) målettinger for tabellplassering, økonomi, sammensetting av spillerstall osv. Både målene og evalueringen i etterkant bør kommuniseres utad, og man bør være tydelig på hvem/hva som var årsaken når ting eventuelt gikk galt, og hvordan det skal forbedres neste sesong. Det som har kommet av informasjon rundt dette fra Stadion de siste årene har vært altfor vagt.

skuteviken

Quote from: TCAC on October 23, 2010, 19:46:09 PM
Quote from: skuteviken on October 23, 2010, 16:23:12 PM


Helt enig. Man bør ha konkrete og ambisiøse (men oppnåelige selvsagt) målettinger for tabellplassering, økonomi, sammensetting av spillerstall osv. Både målene og evalueringen i etterkant bør kommuniseres utad, og man bør være tydelig på hvem/hva som var årsaken når ting eventuelt gikk galt, og hvordan det skal forbedres neste sesong. Det som har kommet av informasjon rundt dette fra Stadion de siste årene har vært altfor vagt.


I fjor sa de på supportermøte at de ikke ville gå ut med målsetning for det var så mange enkeltfaktorer som kunne påvirke resultatet. Javel... Det er vel den innstillingen som gjør at vi havner der vi gjør.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

TCAC

Quote from: skuteviken on October 23, 2010, 19:47:20 PM
Quote from: TCAC on October 23, 2010, 19:46:09 PM
Quote from: skuteviken on October 23, 2010, 16:23:12 PM


Helt enig. Man bør ha konkrete og ambisiøse (men oppnåelige selvsagt) målettinger for tabellplassering, økonomi, sammensetting av spillerstall osv. Både målene og evalueringen i etterkant bør kommuniseres utad, og man bør være tydelig på hvem/hva som var årsaken når ting eventuelt gikk galt, og hvordan det skal forbedres neste sesong. Det som har kommet av informasjon rundt dette fra Stadion de siste årene har vært altfor vagt.


I fjor sa de på supportermøte at de ikke ville gå ut med målsetning for det var så mange enkeltfaktorer som kunne påvirke resultatet. Javel... Det er vel den innstillingen som gjør at vi havner der vi gjør.


Enkeltfaktorer de ikke har kontroll over? Underforstått; Det er kort og godt tilfeldig om vi havner på 3. eller 13. plass?

skuteviken

Ja det var vel skader de snakket mest om og så fikk vi vite at spillerne så for seg en plass mellom 5. - 2. plass, og de sa helt konkret at de ikke turte å gå ut med denne målsetningen i media for da kunne de bli tatt for det.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra


TCAC

Det er utrolig feigt, ja. Om man mener målsettingen er urealistisk så får man lage en realistisk en, da! Hele poenget med målsettinger er jo at man skal kunne "ta" noen eller noe i ettertid og rette på det om det gikk til helvete, for det betyr jo i bunn og grunn at man ikke har fått tilstrekkelig ut av ressurser som spillerstall, trenerteam og økonomi.

krøvel vellevold

October 23, 2010, 20:07:07 PM #362 Last Edit: October 23, 2010, 20:10:37 PM by krøvel vellevold
Quote from: TCAC on October 23, 2010, 19:49:46 PM
Quote from: skuteviken on October 23, 2010, 19:47:20 PM
Quote from: TCAC on October 23, 2010, 19:46:09 PM
Quote from: skuteviken on October 23, 2010, 16:23:12 PM


Helt enig. Man bør ha konkrete og ambisiøse (men oppnåelige selvsagt) målettinger for tabellplassering, økonomi, sammensetting av spillerstall osv. Både målene og evalueringen i etterkant bør kommuniseres utad, og man bør være tydelig på hvem/hva som var årsaken når ting eventuelt gikk galt, og hvordan det skal forbedres neste sesong. Det som har kommet av informasjon rundt dette fra Stadion de siste årene har vært altfor vagt.


I fjor sa de på supportermøte at de ikke ville gå ut med målsetning for det var så mange enkeltfaktorer som kunne påvirke resultatet. Javel... Det er vel den innstillingen som gjør at vi havner der vi gjør.


Enkeltfaktorer de ikke har kontroll over? Underforstått; Det er kort og godt tilfeldig om vi havner på 3. eller 13. plass?


Jeg er overbevist om at vi har hatt mer uflaks enn flaks denne sesongen. Selv om vi har vært heldige og fått poeng i noen kamper vi var underlegne, har vi nok tapt mange flere poeng vi hadde fortjent. Mange av de uavgjorte kampene skulle vi vunnet, og vi har også tapt flere jevne kamper. Det kan selvsagt være pga udyktighet, men ikke bare det. Det er jo en del uflaks også, og vi har jo bl.a. blitt snytt for 5-6-7 klare straffer denne sesongen, samtidig som at vi også har fått feil idømte straffer imot. Hadde vi f.eks. vunnet tre av de uavgjorte kampene, og spilt uavgjort i tre av tapene (noe som ikke hadde vært urimelig uttelling ut fra spill og sjanser), så hadde vi hatt ni poeng til. Det hadde vært nok til 7.plass. Hadde Haugesund, Odd og AaFK også tatt et par poeng mindre, så hadde vi kunnet lagt helt oppe på 4.plass. VGs sjansestatistikk viser da også at vi ikke er helt på jordet. En annen artig ting: Uslåelige RBK har ikke vunnet en eneste bortekamp med mer enn to mål denne sesongen. Brann har tre borteseire på tre mål!

Slik sett er det lite som skiller oss fra en plass mye høyere oppe på tabellen.

Men noe medalje hadde det uansett ikke blitt, og vi står neppe bedre rustet foran 2011 enn foran 2010. Jeg tror stallen blir dårligere neste år, og vi må derfor håpe på at det kompenseres med at vi får jevn fordeling på flaks/uflaks for at vi skal redde plassen i 2011.
Legg ned hele klubben!

Huff


skuteviken

Quote from: Huff on October 23, 2010, 20:23:27 PM
 Frkyter derimot at de enormt reduserte utgiftspostene på spilerlønninger spises opp av en totalsvikt i p-kortsalget.


Ja det er nettopp det, det er handlingslammelsen og troen på at vi kommer oss ut av spiralen må knyte i begge ender, som irriterer meg.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Xminator

1. Spillere som garantert hadde spilt fast på de fleste tippeligalag og vært stjernespiller
Huseklepp.
2. Spillere som sannsynligvis ville spilt fast i tippeligaen for andre lag
Opdal, Yaw, Mjelde, Austin, Guastavino
3. Spillere som hadde sittet på benken for andre tippeligalag
Sæverasson, Fakiri
4. Spillere som hadde vert stallfyll
Holmvik
5. Spillere som vi neppe hadde sett i andre tippeligastaller
Mohus, Udjus, Grorud, Jaiteh, Hansen, Haugsdal

Velger å ikke plassere Haugen da vi bør gi ham sjansen til å faktisk vise hvilket nivå han er på. For 2011 kan vi jo drømme om at han er en 1'er eller 2'er, men er nok pga alder og rutine i praksis en 3'er eller 4'er.

Zsolt går inn som en 2'er. Kalvenes som en 4'er.
PVM var en klar 1'er slik han har spilt. Solli og Bakke 2'ere. Det er her logikken sprekker i RBH forklaring til BA. De tre skal erstattes av 2 spillere. Sannsynligvis 3'ere eller 4'ere slik økonomien og ryktet til Brann er nå. Selv med en 1'er og en 2'er hadde vi kommer svekket ut fordi den 3. spilleren er en junior som i forhold til andre lag ligger på nivå 5.

Kontrasten til 2007 er klar. 13 spillere på nivå 1. eller 2. Og da regner jeg Huseklepp i 2007-form som en 3'er. 5 3'ere. Da spiller det liten rolle at resten holdt nivå 4 og 5. Det er ikke tilfeldig at Brann var ett topplag akkurat der. Og gjennom sesongen 2007 ble kvalitet erstattet av kvalitet.

Forfallet begynte i 2008 med feilkjøp og en trend der spillere mistet kvalitet pga alder og det ble forsterket av at andre spillere presterer dårligere med dårligere spillere rundt seg. Nøkkelspillere ble ikke erstattet. Spillere på nedgående karrierekurve ble ikke erstattet. I den grad de ble erstattet var det ikke med spillere som holdt deres gamle nivå, men i beste fall reflekterte det lavere nivået. Fra 18 til 8(9 med Zsolt, 10 med Haugen) spillere på nivå 1, 2 og 3. Derfor er Brann 2010 ett bunnlag. Derfor holder det ikke å hente 2 spillere og tro Brann er ett topplag, eller for den del øvre middelskikt. Brann anno 2011 er ett lag som må spille over evne, og over evne vil da bety en tangering av 2009. Eller 2005. Kanskje til og med 2004 om det er 2 1'ere som kommer til klubben, men selv gode spillere trenger gode spillere rundt seg for å prestere optimalt.

Og om nå Huseklepp skulle selges og erstattes med en 3'er? Og de nye spillerene av Grorud-kvalitet eller kanskje noe som kan ligne på 4'ere? Da er vi tilbake til 80-tallet.

En ting er jeg derimot ganske sikker på. Vi går ikke konkurs før tidligst 2012.

skuteviken

X har et helt sammenfallende syn med meg her. Dette er slik jeg tenker og.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Forsåvidt enig i den kategoriseringen ja, selv om jeg ville satt Grorud i samme bås som Haugen. Vi vet jo ikke hvilket nivå han holder før han har fått sjansen til å bevise at han duger.

Hatleking

DU kan ikkje berre dømme Grorud ut frå hårband!

SK

October 24, 2010, 00:18:38 AM #369 Last Edit: October 24, 2010, 00:27:06 AM by SK
Veldig bra og solid analyse, Xminator, jeg er stort sett bare uenig i én ting, og det er plasseringen av Jaiteh.
Han hører hjemme i kategori 3. I toppform er han en toer, problemet er at han svinger så voldsomt i prestasjonene, og som oftest leverer i nedre del av hva han er god for.

Til neste år kan vi faktisk bli avhengig av at han skjerper seg og presterer på midtbanen, hvis vi ikke får inn noe nytt der.

Edit: Ville også flyttet Opdal ned i kategori 3.

Huff

Quote from: Xminator on October 23, 2010, 22:42:19 PM


Så til stallen for 2011, og de spillerene vi har. Sortert etter kvalitet.

1. Spillere som garantert hadde spilt fast på de fleste tippeligalag og vært stjernespiller
Huseklepp.
2. Spillere som sannsynligvis ville spilt fast i tippeligaen for andre lag
Opdal, Yaw, Mjelde, Austin, Guastavino
3. Spillere som hadde sittet på benken for andre tippeligalag
Sæverasson, Fakiri
4. Spillere som hadde vert stallfyll
Holmvik
5. Spillere som vi neppe hadde sett i andre tippeligastaller
Mohus, Udjus, Grorud, Jaiteh, Hansen, Haugsdal


Ehm, dette var en mildt sagt merkelig klassifisering slik jeg ser det. Er forsåvidt enig dersom du med andre tippeligalag snakker om RBK og VIF, der tror jeg kun Klepp Austin og Zslot kunne konkurrert om en plass i ellveren og Zslot er ikke vår per nå. Men, tror ikke du tar høyde for hvilken båsliga vi spiller i. Sævarsson er eksempelvis langt fra noen klassespiller, men i en såpass dårlig liga som TL hadde han nok vært fast i omkring halvparten av klubbene uten at han hadde blitt renget som noen nøkkelspiller andre steder enn i Sandefjord og KIL. Mjelde trekkes eksempelvis fremdeles frem som hovedårsaken til at Sandefjord gikk fra midt på tabellen til jumbo i hvalfangerbyen, så god er han ikke, men tror han overpresterte i fjor samtidig som han har underprestert i år -det siste delvis fordi han brukes feil pga at han konkurrerer med en enda bedre spiller i favorittposisjonen i Brann (PVM). Austin ville og gått inn i ellveren til tilnærmet alle lagene i TL, mens Gustav var en profil da han var i Lyn. Betyr ikke at de ville vært fast på alle lag, men kategoriene dine er altfor kategoriske, du tar ikke hensyn til de enorme kvalitetsforskjellene mellom topp og bunn. de færreste Sandefjordspillerne hadde forsterket Løv-Ham nevneverdig, mens de fleste i ellveren i RBK kun er et lite hakk for dårlige til å spille for midt på tabellen lag i europas beste ligaer (de er likevel for dårlige, misforstå meg rett).

Samtidig synes jeg det er altfor tidlig å kategorisere Grorud, sannsynligvis ligger han ett eller annet sted mellom bås og god, neppe noen profil i tippeligaen, selv om det ikke kan utelukkes, men vet vi at han er dårlig? Ikke jeg i alle fall.

Ellers ser jeg ikke at det er umulig å erstatte verken Bakke eller Solli med tilsvarende kvalitet. Skal vi fortsette å være forferdelig elendige på overgangsmarkedet og konsekvent erstatte alt bås med enda dårligere spillere så ja, da går det værre, men tror ikke vi får inn fire spillere med Holmvik-kvalitet. PVM har vært strålende i høstsesongen og jeg har ingen tro på at han kan erstattes av tilsvarende kvalitet, Solli var meget solid i noen uker i sommer, men har ellers vært varierende og han har samtidig feile kvaliteter ift makkeren bak på midtbanen når det gjelder pasningskvalitet spesielt. Det eneste punktet der han kan utfylle Austin markant er offensivt en-mot en. Ellers blir de for like og har de samme svakhetene hva gjelder pasningskvalitet og kreativitet -mens Austin utfyller Solli gjennom sine ekstreme kvaliteter en-mot-en defensivt. Bakke er og en god spiller, men har aldri vært omgitt av de rette typene i Brann, og er ei heller en naturlig spiss. Til en andrende midtbanespiller å være har han løst sine oppgaver som spiss eksemplarisk, men skal vi jakte en ordentlig spisstype er det slettes ikke umulig å finne noe bedre for en rimelig penge.

Per nå er det kun Zslot, Klepp og Austin som hadde gått inn på de to gode TL-lagene. PVM og, men han forsvinner. Samtidig er det vel knapt noen av våre som ikke hadde gått rett inn på KIL eller Sandefjord. Ser en på alle klubbene imellom tror jeg de fleste i ellveren vår hadde gått inn i deres ellvere. Dette betyr overhodet ikke at vi er godt besatt slik klovnene på kniksens plass hevder, men kontra klubbene bak RBK og VIF er vi ikke værst besatt med tre etablerte gode TL spillere inn såfremt disse har de rette spisskompetansene og samtidig er i de rette posisjonene. Hvor mange Haugesundspillere vil folk her se i Brann, de ligger tross alt på fjerdeplass og i farten ser jeg kanskje tre jeg ville sett i vår ellver. Samme gjelder vel lag som Stømsgodset og Aafk, har disse syv-åtte spillere som er betydelig bedre enn alle våre foruten Klepp og Austin?

Per nå er stallen anno 2011 en katastrofe, men dette betyr ikke at den ser betydelig bedre ut med litt offensiv kraft inn.

krakra

October 24, 2010, 01:17:50 AM #371 Last Edit: October 24, 2010, 01:21:24 AM by krakra
Opdal og Bakke er litt overvurderte. Hvilke lag kunne de spilt fast for? Spesielt i dagens rolle for Bakke.

Solli hadde nok fått bra med spilletid for alle lagene under topp3, PVM hadde nok spilt regelmessig for disse også, Huseklepp også.

Austin tror jeg også kunne spilt endel for TIL, som ender på tredjeplass. På RBK hadde han selvfølgelig ikke danket ut Annan, men både her og på VIF tror jeg han hadde kunnet etablert seg i midtforsvaret. Det samme gjelder Zsolt, som er bedre enn både Bjartsmyr og Wangberg i RBK(som faktisk er RBKs foreløbige stopperduo for neste sesong) og han guttungen i VIF som jeg har glemt navnet på nå.

Klaus_Brann

Både Jaiteh, Hansen og da evt. Grorud kunne sikkert vært i flere andre staller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Ja Huff, jeg har vert veldig snill i forhold til klassifiseringen av årets stall. Og kanskje tilsvarende streng i forhold til 2007. Det endrer jo fortsatt ikke konklusjonen. Brann anno 2011 blir ett av de dårligste tippeligalagene om Brann tviholder på at de skal hente 4 + 2 juniorer og der Zsolt og Kalvenes er blant de 4. Skulle man klare PVM også så er vi fortsatt ikke kommet videre fra i år.

Klaus_Brann: Nei, jeg tror ikke det. Jaiteh pr 2011 er i samme bås som Monkam. Tippeligalagene lå ikke akkurat langflat da han ikke lenger var bundet til Løvham... Hansen og Grorud? Ikke med mindre lagene de spilte for hadde rykket opp fra 1. divisjon (eller ansvarlig for innkjøp hadde fått solstikk). De to står for meg som personifiseringen av snikinnføringen på lavere ambisjonsnivå. Om noen virkelig tror at vi blir bedre av å bytte Zsolt mot Grorud i dagens lagoppstilling, så er det på tide å velge virkelighetspillen.

BT Gjentar historien i dag. 3 keepere, 13 utespillere. Brann skal hente 6 nye, to av dem juniorer fra egne rekker (pussig at BA ikke nevnte M. Møvik og Næs i går? De kan jo fort bli 2 av de andre 4...)

Myten om den gode høstsesongen 7 poeng på 6 kamper siden august. Vi kan takke Hønefoss for at vi ikke ligger dårligere til. Molde derimot har hatt en god høstsesong. 13 poeng på 6 kamper. Da kunne jeg kjøpt at "vi egentlig er bedre enn tabellen viser". Men de sørgelige fakta er at kvaliteten på stallen gjenspeiler poengfangsten. Også under Skarsfjord. Og stallen OG førstelaget for 2011 blir dårligere. Vi snakker om poengsnitt rundt 1 og krise før juni.

Ellers leter vi i følge BT fortsatt etter trener, de 10 millionene vi sparer i lønnsmidler går stort sett rett i sparehullet (og lønnsvekst for våre kjære ledere...) De vet ikke om det er penger til Zsolt.

Og det er fortsatt håpet om denne flommen av spillere som skal bli frigitt av andre klubber med økonomiske problemer... Naivt.

Huff

Quote from: Xminator on October 24, 2010, 07:25:23 AM
Ja Huff, jeg har vert veldig snill i forhold til klassifiseringen av årets stall. Og kanskje tilsvarende streng i forhold til 2007. Det endrer jo fortsatt ikke konklusjonen. Brann anno 2011 blir ett av de dårligste tippeligalagene om Brann tviholder på at de skal hente 4 + 2 juniorer og der Zsolt og Kalvenes er blant de 4. Skulle man klare PVM også så er vi fortsatt ikke kommet videre fra i år.

Hatleking

Eg klikkar dersom Zsolt blir venta ut av Brann. Det må vel i så fall vera siste handling frå RBH?

Markmus

Om Brann ikke klarer å somle seg til å kjøpe Korcsmar, så bør det være dråpen som får byen til å tilte.
Ka du ve?

Gepard

October 24, 2010, 11:10:41 AM #377 Last Edit: October 24, 2010, 13:37:15 PM by Gepard
En annet poeng er jo om Zsolt selv vil bli, er jo langt fra sikkert det vel...

Kan jo feks være at han synes klubben er litt vel klovnete. Klubben har ikke trener eller sportsjef, de beste og mest seriøse spillerne (pvm og solli + huseklepp potensielt) er på vei ut porten, og mannen som er ansvarlig for å rette opp disse tingene er Rbh.

Eg ville tenkt meg jævlig godt om før eg signerte for denne klubben frsdsn.

Huff

Quote from: Gepard on October 24, 2010, 11:10:41 AM
En annet poeng er jo om Zsolt selv vil bli, er jo langt fra sikkert det vel...

Kan jo feks være at han synes klubben er litt vel klovnete. Klubben har ikke trener eller sportsjef, de beste og mest seriøse spillerne (pvm og solli + huseklepp potensielt) er på vei ut porten, og mannen som er ansvarlig for å rette opp disse tingene er Rbh.

Eg ville tenkt meg jævlig godt om får eg signerte for denne klubben frsdsn.


Tviler på at en nyansatt ungerer synes at RBh er en tulling, så mye har han nok ikke hatt å gjøre med sportsdirektøren. Det er likevel ikke usannsynlig at Zsolt går til en større klubb en Brann, men mest sannsynlig er det at han fortsetter. Om han får et tilbud vel og merke.

Brann_ruler

http://fotball.bt.no/eliteserien/article183725.ece

Det oser lidenskap, engasjement, sportslig framgang og entusiasme. Når i helvete skal de skjønne at de lever av å prestere på banen?!? De skal redusere med 20% i 2011 også, dersom ikke inntektene faller. (som er en naturlig konsekvens av elendige sportslige ambisjoner og en latterlig ledelse som driver klubben rett i graven). Når skal RBH komme med gode nyheter som gir folket lyst til å ta turen på stadion? Dette er så defensivt og patetisk at det er til å grine. Begynner å lure på om han svartmaler situasjonen for å dekke over sin egen inkompetanse på overgangsmarkedet. Hvor lenge skal man få lov å si at det blir bedre til neste år, mens tilskuerantall, entusiasme, lidenskap og sportslig evne råtner på rot.

krakra

October 24, 2010, 12:54:50 PM #380 Last Edit: October 24, 2010, 13:01:48 PM by krakra
Hehe, ser at Moldestads plan er å vente, så kommer det gode spillere nærmest av seg selv. Dette er jo Branns nye superplan: Vente.

Skulle vi ikke ta oss råd til Zsolt er det en katastrofe. Ikke bare er han ung og talentfull med et stort videresalgspotensiale, men han er allerede nå en meget god stopper som hever laget vårt og innehar kvaliteter vi burde sikle etter i form av sin spilleforståelse, ro og ferdigheter med ball. Et soreklart kjøp. Hardball har lovet å bidra til å hente ham, det regner jeg med at de står for. Problemet kan jo være i form av at Brann må stå for den andre halvdelen av overgangen.

Får vi inn Zsolt står jeg ved at det er fult mulig å komme styrket ut av vinduet med bare tre ekstra etablerte. Bakke kan erstattes i form av ren kvalitet. Solli kan ersattes med en spiller med ferdigheter som kan nyttes bedre sentralt på midten. PVM blir veldig vanskelig å erstatte, og vi bli nok svekket der, men samtidig er vi ganske sterke på den sentrale trioen med gustav - Mjelde - Huseklepp og en meget god Haugen i bakhånd, som fort kan danke ut en av de tre.

Får håpe at Brann ikke ser seg blind på at de må erstatte Solli, må erstatte Bakke og må erstatte PVM. De viktigste blir å se på stallen og se hva som mangler og fylle disse hullene. Branns største problem i dag er en skjev og dårlig sammensatt stall. Vi har nå muligheten til å forbedre sammensettingen og komme ut med en mer komplimentær stall og da er vi styrket selv om de tre spillerne, i tillegg til Zsolt, ikke nødvendigvis holder et bedre nivå enn de som gikk ut isolert sett

krakra

Det er forøvrig ingen grunn til å konludere med at disse to talentene ikke vil bidra i det hele tatt.

Huff

October 24, 2010, 13:36:36 PM #382 Last Edit: October 24, 2010, 13:40:30 PM by Huff
Quote from: Brann_ruler on October 24, 2010, 12:52:19 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article183725.ece

Det oser lidenskap, engasjement, sportslig framgang og entusiasme. Når i helvete skal de skjønne at de lever av å prestere på banen?!? De skal redusere med 20% i 2011 også, dersom ikke inntektene faller. (som er en naturlig konsekvens av elendige sportslige ambisjoner og en latterlig ledelse som driver klubben rett i graven). Når skal RBH komme med gode nyheter som gir folket lyst til å ta turen på stadion? Dette er så defensivt og patetisk at det er til å grine. Begynner å lure på om han svartmaler situasjonen for å dekke over sin egen inkompetanse på overgangsmarkedet. Hvor lenge skal man få lov å si at det blir bedre til neste år, mens tilskuerantall, entusiasme, lidenskap og sportslig evne råtner på rot.


Huff

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2010, 19:15:27 PM
Helt enig:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/603740_tippeliga-for-brann-i-2011


Som vanlig interessant lesning, og mange gode poenger. Jeg vil dog påstå at det slik jeg tolker sportsklubbens ansikt utad er bestemt at vi skal ha en sportsdirektør, se eksempelvis Vestlandrevyen for et par dager siden.

Videre tyder artikkelen i dagens Bt på at Brann regner med en inntektsnedgang neste år da de også da skal kutte 20 pst i budsjettet, og enda mer dersom inntektene går ytterligere ned ift deres egne prognoser nå. Da sponsorbudsjettet slik jeg forsåt det mer eller mindre er på plass, og en ikke ser noen reduksjoner her er det kun TV-penger og publikum igjen å tape penger på. Skal de kjøre med samme inntektsprognoser neste år som i år trenger de ikke mer enn en reduksjon på 3-5 prosent for å gå i null. Så en reduksjon på minimum 20 pst tyder på at de forstår at publikumssvikten vil fortsette og endog eskalere neste år. Denne realismen ift de dystre realiteter er det eneste positive med denne Bt-artikkelen, at det fremkommer at en ikke nødvendigvis kjøper Zsolt er igjen; hinsides.

krakra

http://nrksport.no/fotball/eliteserien/1.7349959

VIF får hjelp fra sponsorene til å satse på gullet neste sesong. Siterer følgende.

"Ja, det... Jeg må si at hvis det skulle være behov for det, er nok viljen større nå enn når man lå langt nede, til å være med på å gi det lille kicket som trengs for å være med på å utfordre Rosenborg, sier storaksjonær Nordbrekken."

Tar det her fordi jeg tror dette er den samme mentaliteten som regjerer hos våre investorer. Brann er en lite attraktiv klubb å støtte økonomisk for tiden uten kompetanse på spillerkjøp eller ambisjoner what so ever. I tillegg er både det administrative og sportslige et eneste rot hvor planen går ut på å vente på at noe bra skjer.

Jeg tror Brann må belage seg på å bygge seg opp igjen på egen hånd, uten den store hjelpen fra Hardball eller andre investorer. Litt hjelp, som en million til Zsolt og lignende, kan vi sikkert regne med, men vi kan ikke forvente noen tung satsing fra investorer før vi har klart å stable på beina en stall, en økonomi og et sportslig apperat som er i stand til å kjempe om gull. Det er vi ganske langt unna per dags dato.

krakra

http://origo.no/-/bulletin/show/603792_vi-er-dritt-lei-av-aa-vente-brann

Jeg skrev et lite "blogginnlegg" om RBH og Moldestads bønn og tålmodighet.

haak

Treffer spikeren her ja,
Meget godt skrevet.

handlevogn

Det plager meg sterkt at Brann virker fornøyd av å ikke rykke ned. De bør være påtte sur for å havne på 13. plass. Det er dårlig! Jeg er veldig enig med Brannbloggen og det gjør meg bare mer fustrert!

Huff

Quote from: krakra on October 24, 2010, 20:54:59 PM
http://origo.no/-/bulletin/show/603792_vi-er-dritt-lei-av-aa-vente-brann

Jeg skrev et lite "blogginnlegg" om RBH og Moldestads bønn og tålmodighet.


Utmerket, skulle virkelig like å se dette på trykk i noen bergenske aviser i morgen.

Spelaren

Gå av.

dudo

Quote from: Huff on October 24, 2010, 22:01:29 PM
Quote from: krakra on October 24, 2010, 20:54:59 PM
http://origo.no/-/bulletin/show/603792_vi-er-dritt-lei-av-aa-vente-brann

Jeg skrev et lite "blogginnlegg" om RBH og Moldestads bønn og tålmodighet.


Utmerket, skulle virkelig like å se dette på trykk i noen bergenske aviser i morgen.


Et par småjusteringer, så er det bare å sende det inn til BT. Stiller meg fullstendig bak innholdet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hvilke småjusteringer?

dudo

Egentlig bare korrekturlesing. Det er jo også kanskje litt muntlig i stilen til å stå på trykk?

Men ikke misforstå, det er et knakende godt innlegg!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Støtter den. Godt innlegg som Klovneveldet fortjener å lese til morgenkaffen.
Lions led by donkeys.

roaldinho

Angående Gylfi. Det er jo ingen tvil om at man ønsker Gylfi vekk fra stallen i 2011, men han har jo en kontrakt. Når den kontrakten går ut husker jeg ikke i farten, men hvem gidder kjøpe Gylfi? Om ingen kjøper han blir jo han bare i Brann og hever høye lønninger. Det er tvilsomt at Gylfi går ned i lønn for å spille i adeccoligaen f.eks. Han vil nok heller heve den lønnen han har, og det er jeg sikker på at ingen er dumme nok til å slå til på. For Gylfi er for gammel og utdatert.
En annen spiller som samtidig ønsker seg vekk er Holmvik. Han har ikke prestert når han har fått sjansen og nok ett bomkjøp sett i ettertid. Samtidig tviler jeg på at han gidder å gå ned så mye i lønn, og hvem gidder kjøpe Holmvik og attpåtil betale høy lønning for han? Brann har høye lønninger i stallen og det er vel bare Rosenborg og eventuelt Vif som kan matche, og de gidder iallefall ikke kjøpe en venstreback som ikke har prestert.

Så vi får vel forholde oss til at disse to blir å være i klubben til kontrakten går ut, for jeg ser ikke noe lys i enden av tunnelen, da må det iallefall være ett genistrek av Bruun om han klarer å få solgt disse to spillerne. Og akkurat det er vel like stor sjanse som at Gylfi blir topscorer neste sesong med 20++ mål og sender Brann til Europa!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Gylfis kontrakt går jo ut i år:)

osoerli

October 25, 2010, 00:59:32 AM #397 Last Edit: October 25, 2010, 01:02:30 AM by osoerli
Ein må satsa litt for å vinna.  I 2007 hadde Brann eit publikumssnitt på 17225.  I 2010 ligg ein vel an til ca 13500.  Brann klarar aldri å forlenga med PVM, Huseklepp blir kanskje selt, pengar til kjøp av Korcsmar blir ikkje prioritert, spelarar inn er på Grorud-hylla supplert av eit par juniorar frå eigen stall.  Det luktar bunnstrid og eit publikumssnitt på 10500 av slikt.  Meiner å ha lest ein stad at Brann reknar 190,- netto pr billett.
(17225-10500) * 190 * 15 = 19 166 250,-
Forskjell på medaljestid og bunnstrid i 2011 er 19 mill.  No er det ikkje sikkert medaljestrid i 2011 hadde gjeve same publikumssnittet som i 2007.  Det tar nok kanskje litt lenger tid å bygga opp det RBH & Co har klart å riva ned sidan den gongen.  Men eg vil allikevel leka litt med tanken.

Ein må altså satsa litt.  Ta sjansen på å bruka opptil 19 mill for å skapa eit topplag og dermed trekka fulle hus enkelt sagt.  For opptil 19 mill kunne ein fått:

Kjøp av Korcsmar som gis ein 4-årskontrakt.  Kjøpesummen fordeles såleis over 4 år, løn 1,2 mill.  Utgift i 2011: 1.6 mill

Ny 3 års kontrakt til PVM, ingen SOF, løn 2 mill.  Utgift 2011: 2 mill

Kjøp av klassespiss for 6 mill, ingen SOF, 3-års kontrakt, løn 2 mill.  Utgift 2011: 4 mill.

Kjøp av ung lovande spiss for 3 mill, Ingen SOF, 3-års kontrakt, løn 700.000.  Utgift 2011: 1.7 mill.

Kjøp av ny venstreback (f.eks J. V. Nilsen) for 6 mill, ingen SOF, 4-års kontrakt, løn 1.2 mill.  Utgift for 2011: 2.7 mill.

Då gir eg meg faktisk.  No har eg eit lag som vil kunna kjempa om medalje i 2011 *).  Det var altså nok å bruka 11 mill i 2011 for å kanskje auka inntektene med 19 mill.

Og då har eg ikkje rørt dei 10-12 millionane Brann sparar på lønsbudsjettet til neste år pga spelaravgangar etter denne sesongen.

*) Forutset at dersom Huseklepp og/eller PVM forsvinner må dei erstattast av tilsvarande kvalitet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Du vil at Brann skal budsjettere med 19 millioner i underskudd? Håper jeg misforstår.
Ka du ve?

Xminator

October 25, 2010, 07:15:38 AM #399 Last Edit: October 25, 2010, 07:18:00 AM by Xminator
Nei, han vil at Brann skal tigge penger så vi "bare" pløyer tilbake de lønnsutgiftene vi sparer...

QuoteNy 3 års kontrakt til PVM, ingen SOF, løn 2 mill.  Utgift 2011: 2 mill

Go Up