• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Er det å håpe at Stabæk rykker ned? Jeg tenker på stadionsituasjonen deres....
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 18, 2011, 18:25:30 PM
Er det å håpe at Stabæk rykker ned? Jeg tenker på stadionsituasjonen deres....


Nja, Stabæk kom, så og vant. Sjarmerte litt, for deretter å bli grå både på og rundt banen (gymsalklossen). Trekker på skuldrene, men klart OM det betyr at enkelte Bærumsfolk begynner å heie på engen i stedet er det ein annen sak.
Gå av.

Lasaron

Jeg har ingenting i mot Stabæk som sådan.
Kanskje jeg ikke er orientert nok om situasjonen. Er det slik at De kan bli kastet ut av Telenor nå i sommer, og kanskje ende opp med degradering? Og dermed blir det lettere for Brann å holde seg?
Tren på langskudd

krakra

Tror ærlig talt ikke vi trenger hjelp for å holde oss.

krøvel vellevold

Brann - Viking 24. juli er det 100. toppdivisjon-møte mellom de to. Det er det første internoppgjøret i Norge som når 100 kamper.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Hurra for ørten heimekamper til uten offensiv tankegang før det er slutt.
Gå av.

Markmus

Quote from: Lasaron on June 18, 2011, 18:25:30 PM
Er det å håpe at Stabæk rykker ned? Jeg tenker på stadionsituasjonen deres....


Stabæk er nok ferdige snart uansett om de rykker ned eller ikke. Ryker de fra gymsalen er det over og ut.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Der må de ruste opp for mye mer enn de har råd til. Etter det jeg forstod var Ullevaal det eneste alternativet, men også det var et alternativ som nok ville få dem til å bukke under.
Ka du ve?

Spelaren

Ja til barnehage på Stadion, og eg veit om ein perfekt barnehageonkel. Han er som regel best i alt.
Gå av.

kabelmann

Jeg ville vært passe betenkt med å ha syregliset jobbende i barnehagen til ungen min.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

"Altså, vi hadde en gentlemans agreement at han skulle komme inn og spise lunsj etter at han tok en tur i nabolaget, dette har eg opptil flere vitnar på at han godtok og sjeiket hands med meg. Det e' en vanntett plan som vi forholdar oss til. Hvis du sittar på nye opplysningar så e' det nytt for oss - for vi jobbar i et team, sammen".
Gå av.

krakra

"Hvis noen ønsker å synge ut om at vi har mistet ungene deres så tror jeg ikke det er noe som bidrar positivt til Brann"

Gulløl

June 20, 2011, 20:03:58 PM #1914 Last Edit: June 20, 2011, 20:15:48 PM by Gulløl
Jippi, da er det bare å ansette Tante Grønn, Tante Brun, Tante Fiolett, Onkel Blå og selveste sjefsbarnehageonkelen Onkel Bruun  ;)




Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

...og tradisjonen tro går alt etter planen.

Vittig.
Gå av.

vebo

Nymark velforening er en fitte. Makan for en gjeng med problemorienterte tullinger.
Tiocfaidh ár lá

Markmus

De er visst redd for at ungene skal skade seg i trafikken. Ja, det er HELT sikkert derfor de ikke vil ha barnehage der :rolleyes:
Ka du ve?

krakra

Jeg tror de er redd for at deres unger skal bli påkjørt av de som kjører barna til barnehagen. Uansett virker det som en veldig destruktiv og bakstrevesk gjeng. De sto vel i veien for videre utbygging av Stadion også?(noe som muligens av hell i uhell tho)

Utmedsnolken

Quote from: krakra on June 21, 2011, 12:39:04 PM
Jeg tror de er redd for at deres unger skal bli påkjørt av de som kjører barna til barnehagen. Uansett virker det som en veldig destruktiv og bakstrevesk gjeng. De sto vel i veien for videre utbygging av Stadion også?(noe som muligens av hell i uhell tho)


har de noengang vært for noe som helst? er litt SV-tendenser på de.
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Altså: Kan forstå at Nymark Vel er skeptisk til at Brann skal ha seminar og skjenking og baluba i konferansesenteret sitt, kan med godvilje skjønne at de er skeptisk til en høyere stadion da det kan ta utsikt(?), men nå er de altså mot en barnehage? Og, hold deg fast, den er de imot for barnas skyld...

Fantastisk gjeng med grinebitere det der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: vebo on June 21, 2011, 11:10:26 AM
Nymark velforening er en fitte. Makan for en gjeng med problemorienterte tullinger.


Det blir sikkert en voldsom rushtrafikk der nå vet du! Det er disse naboene som blir karikert i diverse tegneserier som den idiotiske naboen som krangler hvis en veps fra din hage flyr over i hans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Forventer noen juniorer opp i a-stallen snart. Andrelaget herjer i tredjedivisjon, Skage og Birkelund har allerede hatt gode innhopp i TL og Larsen hadde et meget positivt innhopp i kveld og storspilte også i sitt forrige innhopp. Stallen er så tynn at det er mer enn nok plass til 2-3 juniorer der.

Nixon

Quote from: krakra on June 22, 2011, 20:03:30 PMStallen er så tynn at det er mer enn nok plass til 2-3 juniorer der.


Sant nok. Men det er ikke umulig at dette blir et økonomisk spørsmål. Brann har jo tilgang på juniorene slik det er i dag, og vil kanskje bruke pengene (hvis de har noen) på å hente ett par mer etablerte spillere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Ja, men det er jo bare fem om gangen og akkurat nå står spillere som Larsen og Grønner utenfor. Skal de inn må noen ut. Dette med utdanningskompensasjon gjelder jo heller ikke alle. Barmen har vel vært i klubben siden han var 10 eller noe f.eks.

dudo

Larsen må ha kontrakt. Han bør få mer enn de 3 kampene (?) femmerbandespillerne kan spille.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, dessuten har jo ikke femmerbanden den samme statusen som resten av spillerne i stallen. De konkurrerer tydeligvis ikke om noen plass i troppene og får kun være med hvis vi ikke har nok fra a-stallen og de trener ikke daglig med Brann, men "hospiterer" nå og da. Alle spillere som er gode nok til å bidra i TL burde være i a-stallen og jeg mener at Larsen beviste at han kan bidra i dag. Han kan være Juninho-erstatteren. Holder tydeligvis et høyere nivå.

Nixon

Quote from: krakra on June 22, 2011, 21:37:39 PMDette med utdanningskompensasjon gjelder jo heller ikke alle. Barmen har vel vært i klubben siden han var 10 eller noe f.eks.


Det vil også koste Brann penger i form av lønn.

Men ellers enig i at Larsen godt kan hoppe over femmerbanden og gå rett inn i A-stallen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Joda, men det er neppe store utgiftene. Tviler på at en junior blir noen større kostnad enn Juninho var. Larsen og en fra femmerbanden burde tas opp i stallen, så blir det plass til Grønner i femmerbanden. Han virker å være på god vei tilbake nå og bør være tilgjengelig for spill i høst.

Nixon

Quote from: krakra on June 22, 2011, 21:56:32 PM
Joda, men det er neppe store utgiftene. Tviler på at en junior blir noen større kostnad enn Juninho var. Larsen og en fra femmerbanden burde tas opp i stallen, så blir det plass til Grønner i femmerbanden. Han virker å være på god vei tilbake nå og bør være tilgjengelig for spill i høst.


Er det ikke en minstelønn som klubben må betale? Ellers er jeg ikke uenig at Brann godt kunne gjort det. Jeg sier bare at det kan være økonomien som stopper det, og ikke en sportslig vurdering.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Joda det er det sikkert, men det var det jo for Juninho også. Tipper det var noen sosiale kostnader innvolvert der også som vi slipper med juniorene. Hadde vi råd til ham burde vi ha råd til å gi våre beste juniorer, såfremt de er gode nok for TL, en fullverdig a-stallstatus.

Nightfox

Minstelønn? Tviler på det... Dure sa jo nei til et helt rævva lønnstilbud fra Brann? Og i så fall er ikke minstelønn det som sender SK Brann til skifteretten...

StuckedPaaOstlandet

Jeg måtte gå på ut rett etter guastavinos mål i dag så fikk ikke sett alt for mye av Larsen, viste han noe i nærheten av den dominansen han hadde i en juniorkamp i vinter(?) ?

Burde være muligheter for å bli tatt opp som ett fullverdig medlem av stallen fra august av da hvert fall. Og så matche han forsiktig, på tide at noen av tvåre egne talenter blir tatt opp i stallen! Skage er også en jeg vil ha opp i stede for å hente hanstveit tilbake. Ser på dette som en bedre løsning nå som økonomien er trang, men en backup spiss er nødvendig! Kanskje en dm også om ikke barmen eller Birkelund funker der som backup?

krakra

Han dominerte ikke i samme stil som mot Blackburn nei. Hadde han gjort det hadde det ærlig talt ikke vært noe spørsmål engang. Men han spilte bra, bedre enn mange av de som startet og som har spilt fast i år.

Lasaron

Brann gikk inn i sesongen med 17 utespillere i A-stallen. Etter at Juninho forsvant er vi nede i 16. Jeg mener den bør opp i 18 i vinduet. Kristoffer Larsen bør være en av de.
Tren på langskudd

krakra

Jeg sier 20. To juniorer opp. To etablerte inn.

Da har Skarsfjord 25 utespillere å velge mellom. Da kan han ikke klage på tynn tropp.

Chrisstah

Tror nok Larsen spilte seg til kontrakt i går. Blir spennende og følge han fremover!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Da har VIF passert oss på tabellen samtidig som de har en kamp mindre spilt, og om RBK vinner i kveld og vi bare greier U i morgen, så passerer dem oss og. Det var gøy så lenge det varte - og det forteller mye om formen vår i det siste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansakongen

Vi for satse på seier i morgen da er det heldigvis "ikke" langt opp til toppen 4 poeng så vidt jeg har lagt merke til.. nå som tromså har begynt og dale formkurve... sier i morgen er alfa omega vil jeg si..

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er jevnt. Vinner vi i morgen er det 3p opp til gull.

dudo

Det er jevnt. Men vi lå bedre an tidligere, formkurven er ikke bra, og prestasjonen mot Sogndal i cupen var helt klart et nedrykkslag verdig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Og takk og pris for det. En u hjemme mot Sogndal hadde vært katastrofe. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Heh, vi slo og rundspilte jo Sogndal i TL uten verken Austin eller Ojo.

Riktignok spilte vi også uten Mjelde. Noe som trolig styrket oss en god del.

dudo

Jeg er uenig med deg i denne angivelige rundspillingen, men det var tre fortjente poeng, ja. Poenget mitt er derimot at siden den seieren har formkurven hatt ytterligere svikt, og i så måte er sist kamp mer interessant enn den for tre kamper siden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Danny

Quote from: krakra on June 26, 2011, 18:53:17 PM
Det er jevnt. Vinner vi i morgen er det 3p opp til gull.


Og nå er det 4p ned til nedrykk... For en liga!  ;D

krøvel vellevold

Quote from: Danny on June 26, 2011, 20:12:45 PM
Quote from: krakra on June 26, 2011, 18:53:17 PM
Det er jevnt. Vinner vi i morgen er det 3p opp til gull.


Og nå er det 4p ned til nedrykk... For en liga!  ;D


Ja vi er ikke reddet ennå...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser ikke bort fra at den jevne serien gjør at vi man kanskje må ha mer enn 35 poeng for å redde plassen. Sogndal er forsåvidt en klar nedrykkskandidat, men den andre nedrykksplassen er helt åpen. Det blir neppe Viking som tar den, og en mer åpenbar nedrykkskandidat som S08 vil være over halvveis til 35 poeng allerede etter 13 kamper hvis de slår Brann i morgen.

Men hvis vi tar utgangspunkt i 35 poeng, så må Brann ha 18 til på de siste 18. F.eks. 5-3-10 eller 4-6-8. Høres jo greit ut med et poengsnitt på 1 pr kamp, men det holder jo omtrent med noe sånt for nedrykksrivalene også.

Start er kanskje det nærmeste man kommer en klar nedrykkskandidat utenom Sogndal. Start har jo bare én seier og fire poeng på de siste ni kampene. Helt utrolig at det laget ledet serien etter fire runder! Heldigvis skal vi ikke møte dem før 16. oktober, så det vil gå lang tid før det snur seg for dem.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er enda en nøkkelkamp i dag ja, 3 poeng vil etablere oss på øvre halvdel. 0 eller 1 poeng vil bety god kontakt med nedrykksdelen av tippeligaen.

Go Up