• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2011

Started by krakra, September 11, 2010, 20:15:20 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

psv-hasund

Så lenge han fikk hjelp gikk det bra, men når det kom inn en til med tilsvarende egenskaper så ble det litt vanskeligere.

SK

Quote from: Yngve on April 17, 2011, 21:01:34 PM
For eit strålande argument du kom med der.

Eg har i minnet ein og annan heilt kurant spelar Mjelde henta til byen og...


Der var vel Per-Ove som kartla og fant spillere, ikke Mjelde. Mjelde sitt viktigste bidrag var å være dyktig i å snakke folk til klubben.

Markmus

Quote from: SK on April 17, 2011, 21:18:37 PM
Quote from: Yngve on April 17, 2011, 21:01:34 PM
For eit strålande argument du kom med der.

Eg har i minnet ein og annan heilt kurant spelar Mjelde henta til byen og...


Der var vel Per-Ove som kartla og fant spillere, ikke Mjelde. Mjelde sitt viktigste bidrag var å være dyktig i å snakke folk til klubben.



Og folk rundt klubben; det vil si Bergen.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Etter neste runde kan vi i teorien være alt fra nr. 1 til nr. 14. 14.plass forutsetter imidlertid at vi taper med 10 mål mot MFK, i tillegg til at alle andre kamper må i vår disfavør.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2011, 21:25:48 PM
Etter neste runde kan vi i teorien være alt fra nr. 1 til nr. 14. 14.plass forutsetter imidlertid at vi taper med 10 mål mot MFK, i tillegg til at alle andre kamper må i vår disfavør.


Alt kan skje. Me er trass alt Brann.

Hansakongen

Quote from: Hatleking on April 17, 2011, 21:41:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2011, 21:25:48 PM
Etter neste runde kan vi i teorien være alt fra nr. 1 til nr. 14. 14.plass forutsetter imidlertid at vi taper med 10 mål mot MFK, i tillegg til at alle andre kamper må i vår disfavør.


Alt kan skje. Me er trass alt Brann.


Vet alt kan skje men vi for bare satse på det beste da at brann topper hele dritten :D :P enn så lenge det varer ;) slik at vi litt ekstra drivkraft inn mot vif kampen runden etter :D

Nixon

Jeg vet ikke om det er blitt nevnt på forumet, men Haugen kan miste seriekampene mot Viking og Odd henholdsvis 24. og 31. juli dersom Norge kvalifiserer seg til G19-VM. Han mister uansett cupkampen 1. mai pga landskamp. Heldigvis er ikke dette i samme tidsrom som Austin kan bli vekke.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hatleking


krakra

April 24, 2011, 16:23:37 PM #1858 Last Edit: April 24, 2011, 16:28:06 PM by krakra
Haugen spiller ikke cupkampen. Både Kalve, Birkelund og Skage bør starte.


            Opdal
Haugsdal - Yaw - Grorud - Skage
Kalve - Birkelund - Fakiri - Holmvik
         Bentley - Juninho

dudo

Austin kan spille. Han kan faa hvile naar det er Gold Cup.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Ankelen til Austin har vel vært litt vond etter noen taklinger i det siste, så han kan få hvile i cupkampene.

ZsoltKorcsmar

Synes Skarsfjord skal ha creds for å ha benket Opdal idag. Det er ikke lett å ta kapteinsbindet fra en som har vært i klubben i flere år med klippekort og deretter henvise han til benken. Trodde ærlig talt at Skarsfjord var for feig.

En ting som likevel irriterer meg grenseløst er hvordan Skarsfjord styrer bytter. Det har irritert meg helt siden han tok over. Som regel benytter han ikke alle tre byttene, og visst han gjørt det så bytter han i det 89. minutt.

Jeg tenker feks. på Juninho og Mezquida, de kan da umulig like treneren/tingenes tilstand når de ikke engang får spille et eneste minutt. Mezquida kom jo til oss nettop for å få spilletid. Han var ute i kulden i Penarol og trengte å spille førstelagsfotball, derfor kom han. Han har jo levert meget godt i 3. divisjon, bedre enn feks. Haugen. Han har ikke scoret målene, men han har satt opp andre spillere, vist herlige detaljer og til tider lekt seg med mostanderene.

Kunne godt slengt innpå Mezuida siste 20-30 minuttene og Juninho de siste 10-15 fremover.

krakra

Syns ikke 3. divisjon teller så veldig mye. Alle i Branns stall skal ha ferdighetene til å herje der nede. Det er nok mest snakk om hvem som motiverer seg best.

Men jeg syns Nico hadde et bra innhopp mot RBK og syns det er synd at han ikke har fått flere sjanser. Jeg tror farten hans kunne vært bra mot Molde mot slutten i dag. Vi hadde faktisk noen kontringsmuligheter.

Klaus_Brann

Quote from: ZsoltKorcsmar on April 25, 2011, 23:22:23 PM
Synes Skarsfjord skal ha creds for å ha benket Opdal idag. Det er ikke lett å ta kapteinsbindet fra en som har vært i klubben i flere år med klippekort og deretter henvise han til benken. Trodde ærlig talt at Skarsfjord var for feig.

En ting som likevel irriterer meg grenseløst er hvordan Skarsfjord styrer bytter. Det har irritert meg helt siden han tok over. Som regel benytter han ikke alle tre byttene, og visst han gjørt det så bytter han i det 89. minutt.

Jeg tenker feks. på Juninho og Mezquida, de kan da umulig like treneren/tingenes tilstand når de ikke engang får spille et eneste minutt. Mezquida kom jo til oss nettop for å få spilletid. Han var ute i kulden i Penarol og trengte å spille førstelagsfotball, derfor kom han. Han har jo levert meget godt i 3. divisjon, bedre enn feks. Haugen. Han har ikke scoret målene, men han har satt opp andre spillere, vist herlige detaljer og til tider lekt seg med mostanderene.

Kunne godt slengt innpå Mezuida siste 20-30 minuttene og Juninho de siste 10-15 fremover.


For alt jeg vet har begge to vært dårlige den siste uken på trening. Det er så mange faktorer som spiller inn for å komme innpå at jeg synes det blir veldig lurt å kommentere det her inne bare basert på forrige innhopp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Noe jeg har tenkt på de siste par kampene.. Hvorfor protesterer ikke Brann mer enn en gang i tiåret? Enkelte dommeravgjørelser kommer til å koste oss dyrt utover i sesongen. Vi har fått enkelte horrible kort. Kalvenes sitt tredje gule var en skandale, Sævarsson sitt likeså. Ut fra presedensen som er satt tidligere denne sesongen kunne vi dermed unngått karantene. Karantenen til Kalvenes kan kanskje ha kostet oss 3 poeng mot molde, all den tid det var slapt forsvarsspill ved begge de to første målene.

Spelaren

Kalvenes' merkevare inneværende sesong er vel akkurat svikt i slike situasjoner, for deretter å jobbe jevnt og trutt resten av kampen.
Gå av.

ostraume

Quote from: ZsoltKorcsmar on April 25, 2011, 23:22:23 PM
Synes Skarsfjord skal ha creds for å ha benket Opdal idag. Det er ikke lett å ta kapteinsbindet fra en som har vært i klubben i flere år med klippekort og deretter henvise han til benken. Trodde ærlig talt at Skarsfjord var for feig.

En ting som likevel irriterer meg grenseløst er hvordan Skarsfjord styrer bytter. Det har irritert meg helt siden han tok over. Som regel benytter han ikke alle tre byttene, og visst han gjørt det så bytter han i det 89. minutt.

Jeg tenker feks. på Juninho og Mezquida, de kan da umulig like treneren/tingenes tilstand når de ikke engang får spille et eneste minutt. Mezquida kom jo til oss nettop for å få spilletid. Han var ute i kulden i Penarol og trengte å spille førstelagsfotball, derfor kom han. Han har jo levert meget godt i 3. divisjon, bedre enn feks. Haugen. Han har ikke scoret målene, men han har satt opp andre spillere, vist herlige detaljer og til tider lekt seg med mostanderene.

Kunne godt slengt innpå Mezuida siste 20-30 minuttene og Juninho de siste 10-15 fremover.


Joda, men et naturlig bytte som f.eks Bentley spilte seg jo enormt opp i andre omgang. Ting fungerte generelt bra for oss i andre omgang så hvorfor sette inn på særs usikre kort?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

http://www.brann.no/nyheter/piotr-star-de-neste-kampene/

Piotr står de neste to kampene. Opdal mener at han ikke har sagt at han ikke forstår Skarsfjords uttak og har blitt feilsitert.

Spelaren

Det virker som om Pitor vs Håkon er det avisene kjem til å skrive om den nærmeste tida. Alle nettavisene ser ut til å ha omtrent daglige oppdateringer på denne føljetongen no, gjerne vinklet som om Håkon ikkje skjønner dette sjølv om han føler seg feilsitert i enkelte medier.
Gå av.

Yngve

Det beste med denne føljetongen er u-svingen til Opdal etter at Propagandaminestriet kom i gang og kviskra han nokre ord i øyra..

Spelaren

Gå av.

dudo

Fyren er et pompoest raevholl uten sidestykke. Floskelkongen som aldri har tenkt en original tanke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Det er bare å tie den mannen i hel.

nero

Før synes jeg han av og til var lesverdig, blind høne kan finne korn og alt det der, men nå blir det jo bare mer og mer bortreist.

Og det er ihvertfall liten tvil om at han er værhanenes konge. Han har ingen problemer med å motsi seg selv fra uke til uke. Følger Christian i at det beste nok er å tie mannen i hjel. Ingen tvil om at denne mystiske Hr.Osdal har vunnet kampen om brannbloggertronen på walk over.
Lions led by donkeys.

krakra

Han vil bare ha oppmerksomhet. Mener sikkert ikke halvparten av det han skriver engang.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Quote from: Klaus_Brann on April 29, 2011, 18:07:20 PM
Merkelig at dette ikke har blitt tatt opp tidligere:

http://www.dagbladet.no/2011/04/29/sport/niso/fotball/16353891/

Håper forøvrig ikke de får igjennom punktet under utstyr. Dette er noe Brann allerede har og blir dumt om alle andre skal få det av en regel, menst Brann har forhandlet det fram.(eventuelt har kappa sagt det må være sånn, pga de ikke har det store utvalget)

Klaus_Brann

Hva har det å si om andre klubber får det eller ei?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

http://fotball.bt.no/eliteserien/article199740.ece

Eg fryktar Martin Andresen veit kva han snakkar om når han seier at:

Quote- Man gjorde for få valg. Man slo seg til ro med at det var bra der og da uten å tenke på at det som er bra nok i dag, er for dårlig i morgen. Man var så glad at man endelig hadde nådd målet at man lot være å sette seg nye mål, mener Andresen.


Og svara frå rbh stadfestar vel langt på veg mykje av det han seier, blant anna ved dette..:

Quote- For å ta nye steg etter et seriegull kreves en organisasjon som er forberedt på hva som kreves. Det hadde vi ikke. Sportslig sett fikk vi en sesong som ble veldig lang på grunn av at europacupen ikke var ferdig før jul, og en sesong som begynte igjen i februar. Det tok på både fysisk og mentalt, og igjen var det noe vi ikke hadde erfaring med, sier Roald Bruun-Hanssen.


Min fyrste tanke er: Om dei hadde planar om å verta best, hadde dei ikkje då tenkt at sesongen kom til å verta lenger pga dei då truleg kom til å få suksess i Europa? Eller hadde dei ikkje tenkt slike tankar i det heile?

Klovnevelde, spør du meg.


krakra

Martin Andresen har helt rett. Tiden etter seriegullet har vært preget av en planløshet over hele linjen, en sportssjef uten kompetanse eller teft, en daglig leder uten kontroll og et styre uten styring.

Om det rette hadde vært å fortsette å kaste penger etter dyre, etablerte og eldre spillere som i 2006 og 2007 er jo diskutabelt, men vi gjorde jo ingenting. Vi hentet spillere på måfå med minimal kartlegging, vi satses på å bygge opp en diger administrasjon fremfor å bygge opp et sterkt, kompetent og langsiktig sportslig apperat, vi sparket treneren etter en dårlig sesong, som fulgte etter at vi solgte nøkkelspilleren uten å evne å erstatte ham og erstattet denne treneren med en annen hvis fotball og lederfilosofi ikke passet inn.

En viss bedring ser vi konturene av. Vi gjør mer gjennomtenkte spillerkjøp, tenker både på dagen i dag og i morgen, og om flere år, satser på talentarbeid(men ikke på talentene?) og har satt igang en langsiktig strategiprossess for hele klubben. I tillegg har vi gjort endringer i styret som jeg tror vil være positivt.

Det måtte bare et nestennedrykk og en nesten-konkurs til, men vi ser iallefall konturene av at vi jobber etter en plan igjen. Så er spørsmålet om nøkkelpersonene i klubben er dyktige nok til å gjennomføre den planen.

nero

Jeg er enig med hvert ord MA kommer med her. Dessverre. Sannheten er noen ganger vond.
Lions led by donkeys.

Nixon

MA har selvsagt rett i mye, og nå som vi vet fasiten er det også lett å sette fingeren på de mest opplagte punktene. Denne analysen kunne hvem som helst gjort. Og ingen må tro at det i hovedsak var derfor han stakk av. Det var avgjort allerede på sommeren 2007.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Han stakk fordi han ikke fikk jobben til Mjelde. Det skjønner nok alle, men han har likevel rett. Mulig at alle kunne tatt denne analysen. Vår daglige leder ser ikke ut til å være helt enig.

Jose Arrogantio

Hva slags tanker har folk om resten av mai måned? Synes mai er en vanskelig måned for Brann, eneste kampen jeg forventer seier i er Odd hjemme, både Godset og Tromsø borte blir vanskelige kamper, og føler meg ikke helt trygg på Start hjemme heller.

Klaus_Brann

Begge de er vanskelige ja, Tromsø er nok den verste, da de har vært veldig gjerrige bakover hittil.
Men jeg tror vi overrasker i en av de to kampene og får i alle fall med oss 1 poeng i en av de. Alt er mulig med trusselen Ojo på topp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Ja, mai blir vel en mnd hvor det kan bli himmel eller helvete. Ut i fra forutsettningene for denne sesongen hadde jeg aldri i verden trodd at vi skulle tatt 3 skalper som rbk hjemme, lsk og vif borte. I år vil jeg si alt er mulig med dette laget vi har på papiret i år, Vi kan fort stå med 4 seire til før mnd er over og vi kan stå med 4 tap, hvem vet. Eneste jeg uansett er helt sikker på er at ballen er rundt og at ingen vet hvor ballen spretter i de neste 4 kampene om vi får stang inn eller stang ut i de kampene der.  I og med brann har hatt 3 vanskelige kamper bort i år og står med 7 av 9 mulig poeng er det langt over det man igrunnen hadde forutsett før sesongen. Vil tørre og påstå selv om det er 2 vanskelige kamper, hvem vant i trømsø i fjor husker ikke resultatet der men tror det var 2 eller 3-0. Skal jeg spå disse kampene tipper jeg på 2 seier 1 uavigjort og 1 tap. selv om det beste hadde vært og vunnet alle sammen :)

Quote from: Jose Arrogantio on May 08, 2011, 21:26:09 PM
Hva slags tanker har folk om resten av mai måned? Synes mai er en vanskelig måned for Brann, eneste kampen jeg forventer seier i er Odd hjemme, både Godset og Tromsø borte blir vanskelige kamper, og føler meg ikke helt trygg på Start hjemme heller.

Hatleking

Som brukaren over meg seier, kan alt skje. No har me vunne både mot Tertnes og Vålerenga. Alt kan skje, og eg anar ein større stabilitet enn fjoråret. Verken tapet mot Fredrikstad eller Molde var nokon heilsprekk. Eg trur faktisk Brann kan gjere det godt utover sesongen. No ligg me på 4. plass, tre poeng frå Strømsgodset på første - alt kan skje.

Christian


Yngve

Eg veit det er heilt på tryne, men eg byrjar å fantasera om at me kan kvalifisera oss for Europa i år. Dvs spel neste år..

Det hadde vore deilig etter gammalt det.

krakra

Veel, vi rykker ikke ned i år. Det føler jeg meg trygg på. Bra kamp uten Ojo og Austin.

blobby winters

Vi kan ta en medalje i år med det laget vi har i dag. Med svake Rosenborg og Vålerenga er visstnok muligheten der for t.o.m gull hvis vi kan hente inn 2-3 gode forserkninger i sommeren. Jeg er spent på muligheten fot å få Ereland Hanstveit tilbake.

Jeg mener at venstre beck og høyre kant er svakhetene i laget vårt i år. EH kunne løse 1 av de 2 problemområdene for oss.

krakra

Ser ikke hvorfor vi ikke skal -kunne- ta medalje. Det er mange medaljekandidater i år og Brann burde etterhvert være en av dem. Men da snakker vi en av 6-8 medaljekandidater. Skal vi være en medaljefavoritt trenger vi nok mer bredde. Førsteelveren er stadig god nok, men dekningen er tynn.

Uansett. Det var nedrykk folk fryktet før sesongen og jeg tror vi unngår det med god margin.

Klaus_Brann

Nedrykk blir det ikke. Som ventet.
Gull blir det nok heller ikke, men det var slike år man skulle hatt investorer/grunker til å hente forsterkninger, så kunne vi fort vært med å kjempe om gullet. Fortsetter Ojo i samme spor fremover kan det fort bli medalje i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel


Torvanger

Ikke for å legge press på unge skuldre, men jeg har stor tro på at Kristoffer Larsen kommer til å bli hentet inn i 5er-gruppen i sommer og at han kommer til å gjøre seg bemerket i det som er igjen av sesongen. Jeg husker jeg mente det samme helt i starten med Huseklepp, nå enser jeg at en ny lokal helt kan tre frem. Ikke til forkleinelse til noen av de andre unge, men jeg aner at det er enda større potensiale ute og går når det gjelder Larsen. Tror også han vokser med oppgavene og at han vil blomstre foran relativt fullsatte tribuner.

krakra

På bakgrunn av hva? Larsen er definitivt en spiller med visse store ferdigheter. Samtidig har han også endel svakheter og det er først i år at han har levert stabile prestasjoner i 3. divisjon. Etter det jeg har hørt skal han også slite litt med holdningene. Han er ganske arrogant og slurver med de fasene av spillet han ikke er like god i. Både på banen og i treningsarbeidet.

Brann bør gi proffkontrakt til Barmen og en til i femmergruppen til sommeren. Det gir plass til Larsen og Grønner i høstens femmergruppe.

Spelaren

Etter at gullet kom hem, har Brann - som eitt av ti lag som har vore i TL frå 2008 til i dag - sluppet inn nest flest mål sammen med Lillestrøm (153). Kun Strømsgodset har måttet plukke fleire baller frå eget nett (157). Fire lag har scoret meir enn oss. Til info har Rbk og Tromsø sluppet inn 96 mål i samme periode.

Det irriterer meg grenselaust at me dermed kan få slike tussete nyhetssaker som det her. "Solid backduo" meg midt i ræven. Slik målene renner inn bak oss er det sikkert at forsvarsspelet til Brann er i særdeles dårlig forfatning, der antall personlege feil er av skremmende høgt antall. I går var det igjen tabbenes kveld i jåttåpåtto. Her har Brann ein enorm jobb foran seg.
Gå av.

krakra

Eneste gode spilleren i forsvaret er Zsolt. Og også han surrer litt nå og da. Sævarssons gode spill i år har først og fremst vært offensivt. Defensivt er han ikke veldig god. Kalvenes roter det for ofte til, mens Fakiri er helt grei.

Torvanger

Quote from: krakra on June 17, 2011, 13:14:16 PM
På bakgrunn av hva? Larsen er definitivt en spiller med visse store ferdigheter. Samtidig har han også endel svakheter og det er først i år at han har levert stabile prestasjoner i 3. divisjon. Etter det jeg har hørt skal han også slite litt med holdningene. Han er ganske arrogant og slurver med de fasene av spillet han ikke er like god i. Både på banen og i treningsarbeidet.

Brann bør gi proffkontrakt til Barmen og en til i femmergruppen til sommeren. Det gir plass til Larsen og Grønner i høstens femmergruppe.


Arroganse er ofte et karaktertrekk som går igjen hos idrettsutøvere med ekstreme ferdigheter. Arrogansen kan gjøre at hodet holdes kaldt i pressede situasjoner.

krakra

Arrogant kan man være når man når et visst nivå. Ikke når man varier mellom det gode og det begredelige i 3. divisjon. Arroganse er ikke positivt hos en guttunge som fortsatt har en del steg igjen før han faktisk holder TL-nivå.

Go Up