• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Dagdrømming: Darlington Arena er nær noe å drømme om, sånn ca hvordan en ny Brann Stadion kan se ut. Den tar 25 000. Søk den opp, da vel.

http://stadiumdb.com/stadiums/eng/darlington_arena
Tren på langskudd

David

Quote from: Lasaron on February 21, 2024, 12:45:49 PMDagdrømming: Darlington Arena er nær noe å drømme om, sånn ca hvordan en ny Brann Stadion kan se ut. Den tar 25 000. Søk den opp, da vel.

http://stadiumdb.com/stadiums/eng/darlington_arena


Det blir som å dagdrømme om Nicki Bille Nielsen i stedet for Haaland.

Hickok

Det blir med dagdrømming om ny Stadion i lang tid fremover. Med de oppgraderingene som blir gjort nå på Nymark, så flytter ikke Brann derfra med det første. Stadion er det veldig begrenset mulighet til å oppgradere da en stor del av tribunene er eid av andre, og det er begrensete mulighet til å bygge i høyden. Det eneste som vel kan gjøres på relativt kort sikt er å fylle igjen mellom Frydenbø og SPV, noe som kanskje kan skaffe et par tusen plasser?

Churchill

Quote from: Hickok on February 21, 2024, 15:01:32 PMDet eneste som vel kan gjøres på relativt kort sikt er å fylle igjen mellom Frydenbø og SPV, noe som kanskje kan skaffe et par tusen plasser?

og det bør gjøres snarest!
...we shall never surrender.

Kalinkasvingen

Den nye kunstgressbanen på grusfeltet er forsinket og vil ikke bli lagt før til høsten en gang. Ting har gått litt sakte hos kommunen.

Hickok

Quote from: Kalinkasvingen on February 21, 2024, 16:16:21 PMDen nye kunstgressbanen på grusfeltet er forsinket og vil ikke bli lagt før til høsten en gang. Ting har gått litt sakte hos kommunen.
Ja, det var jo overraskende. får bare håpe de har startet til høsten.

Superjack

Når det offentlige skal sette i gang med byggeprosjekter så går det vel slik? Litt som private byggeprosjekter.

Koster dobbelt så mye som budsjettet og tar 3 ganger så lang tid som planlagt...
Brannsupporter.

Falkman

Quote from: Lasaron on February 21, 2024, 12:45:49 PMDagdrømming: Darlington Arena er nær noe å drømme om, sånn ca hvordan en ny Brann Stadion kan se ut. Den tar 25 000. Søk den opp, da vel.

http://stadiumdb.com/stadiums/eng/darlington_arena

ble ikke akkurat en drøm for Darlington, de endte opp med å gå konkurs, mye takket være byggingen av denne arenaen. men det er nå en annen historie.

Lasaron

Ja, altså, jeg tenker bare at stadionet ser ganske perfekt ut etter min smak. Kunne dog vært brattere.
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on February 21, 2024, 22:59:09 PMJa, altså, jeg tenker bare at stadionet ser ganske perfekt ut etter min smak. Kunne dog vært brattere.

Personlig synes jeg den type stadioner ser litt kjedelig ut. Liker godt at det er lappeteppe, men gjerne et godt gjennomført lappeteppe. Derfor liker jeg veldig godt hvordan stadion ser ut. «Eneste» forskjellene jeg kunne tenkt meg er:
- Vekk med hyblene.
- Ikke vandreområde mellom nedre og øvre Frydenbø.
- Noen rader til ned mot banen så det blir mer intimt.
Bonus: Liten tribune i svingen mellom Spv og Frydenbø.
Kokende idiot

Lasaron

Enig i at det er litt kjedelig, men jeg tror den totale lyden blir best på en slik stadion.
Tren på langskudd

Finfin respons

Ikke for å snu stemningen men gir kunstig gress bedre akustikk? Noen audiologer eller resonanskammermaestroer på forumet? Ruglete overflater tar som kjent livet av lydbølger.
Kanskje.

Optimist

Quote from: Finfin respons on February 23, 2024, 01:35:42 AMIkke for å snu stemningen men gir kunstig gress bedre akustikk? Noen audiologer eller resonanskammermaestroer på forumet? Ruglete overflater tar som kjent livet av lydbølger.

Hahah det kan faktisk være mulig, men i såfall minimal forskjell. I det store bildet er jo akustikken på stadion veldig bra, med fire tette sider som smeller lyden tilbake - etter det blir det liksom litt flisespikkeri-nivå. Eneste problemet er stadig fulle tribuner som demper lyden mer enn tomme seter 😉
Kokende idiot

Optimist

Men en annen tanke jeg fikk: Kommer den nye matten til å være litt høyere oppe enn den gamle? Så på det siste bildet Brann la ut at det er jo mange cm med sand som legges ned, og synes nivået virket litt høyere enn før. I såfall vil jo det bety at stadion blir bittelitt mer intim, med første seterad litt «lavere» mot banen enn før :)

https://x.com/skbrann/status/1761032705985094135?s=46&t=LP7Vqit_EsF_p_WC4r17zA
Kokende idiot

Lasaron

Hvis det uansett ikke er planer om å bygge flere rader ned mot banen (noe det bør være), så er jo heving av banen i så måte positivt.
Tren på langskudd

Gulløl

Nå ser banen ut til å være perfekt klar for å kjøre en beachvolleyball turnering i helgen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Finfin respons

Her har man ikke kjent sin besøkelsestid. Burde absolutt være et verdenscup arrangement i beachvolley på Brann stadion i februar. Med flomlys. Og undervarme. Den saken er helt enormt grei.
Kanskje.

RepublikkenBergen


Spelaren

Quote from: RepublikkenBergen on February 24, 2024, 11:56:09 AMBlir banen noe høyere enn den som var?

I så fall hadde de nok gravd opp og hevet plastbanen som går rundt spillematten også, det ser ikkje ut til å ha blitt gjort.
Gå av.

Hickok

Det kan vel være at de legger ny plast over den gamle for å få det til å se nytt ut? Den gamle var jo ganske sliten før de begynte å kjøre anleggsmaskiner over den.

Lasaron

Altså, selv om dette på en måte er et tullete innlegg, så tror jeg seriøst det er et marked for det.

Dette gresset, som skal fraktes fra Nord-Italia til Bergen på et par dusin timer, før det går ut på dato, og vi håper inderlig det ikke skjer noe kjipt under transporten........


Hva med en form for streaming minutt for minutt? Jeg er 110% sikker på at det vil få over 100 unike individer som vil følge ferden i minst 5 minutter til sammen.
Tren på langskudd

Optimist

Jeg hadde garantert sett store deler av turen. Er livredd for at det skal skje noe uforutsett. Vi har hatt det altfor bra som supportere siste par årene. MÅ jo skje noe gale snart 🥶
Kokende idiot

Gulløl

March 04, 2024, 12:53:57 PM #3223 Last Edit: March 04, 2024, 12:56:31 PM by Gulløl
Fredrikstad kampen 07 april blir den første på hybridgresset. Kvinnene sin første hjemmekamp 13 april spilles på Stemmemyren, dermed blir 05 mai første kampen for kvinnene på hybridgresset. Belastingen på den nylagte banen ser fornuftig ut de første fire ukene, deretter bør den normalt sett satt seg så bra at den bør tåle tettere kampprogram.

07.04: Fredrikstad (menn)
17.04: HamKam (menn)
21.04: Odd (menn)
04.05: Rosenborg (menn)
05.05: Rosenborg (kvinner)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Jeg tipper vel at om været er bra fra legging til etter påske, så kommer nok den første damekampen også til å gå på Stadion. Jeg antar den er satt opp på Stemmemyren for sikkerhets skyld.

andreas1989

Og nå kan BA melde om ikke optimale treningsforhold for Brann i Bergen. Nymark 3 byttes ut med Åsane Arena fremover.

Optimist

Quote from: andreas1989 on March 05, 2024, 20:40:12 PMOg nå kan BA melde om ikke optimale treningsforhold for Brann i Bergen. Nymark 3 byttes ut med Åsane Arena fremover.

Er det den nye kunstgressmatten med striper? Mener å huske at den har vært litt trøblete.
Kokende idiot

andreas1989

Den som ble lagt i fjor ja, den er med andre ord uten gummi.

Lasaron

Uten gummi?

Forresten, er det noen som vet hvordan det går med Tertnes sin bane? Den som så vidt jeg husker har bjørkegranulat?
Tren på langskudd

Corran

Den på Nymark har grus og er for glatt i følge Horneland. Egner seg ikke til toppidrett sa han vel.
Men det jeg har misforstått er at jeg trodde ikke nye hybrid treningsbanen skulle være klar før mot sommeren. Men i artikkelen så sto det at den ene hybridbanen skal være klar nå i mars, mens nummer to ikke er klar før sommeren.
Når jeg leste det så husket jeg at dette jo var info tidlig men av en eller annen grunn har det i hodet mitt blitt over tid endret til at ingen av dem var klare før senere.
Så en god nyhet for meg der :-D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

De legger gresset på den ene samtidig som de legger legger gresset på Stadion. Den andre blir sådd her, og vokser på plassen, så den er ikke klar før i sommer.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

March 07, 2024, 18:51:13 PM #3232 Last Edit: March 07, 2024, 19:00:06 PM by Gulløl
Quote from: Corran on March 07, 2024, 11:11:05 AMFra staddaen i dag kl 11
Flott bilde : )

Ut fra det som har blitt fortalt av Brann i forkant ser det ut som at dei snart er ferdig med pkt.3 på min egenproduserte liste (ut fra det som er blitt kommunisert ut). Tipper det mellom pkt.3 og pkt.4 skal finjevnes og tromles en god del for å få sand- og jordmassene skikkelig på plass og et passelig komprimert underlag.

1. Nesten 30 km med vannrør er lagt.
2. 20 cm med spesial-sand fra Danmark.
3. Oppå der kommer 10 cm med sand innblandet med 10-15 % med jord.

4. Deretter legges hybridgresset  fra ca. 18 - 24 mars (uke 12).
5. Ferdig bane klar til bruk i slutten av mars. Noen treningstimer i første kampuken håper dei kanskje også på.
6. Fredrikstad kamp 07 april.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Med det været vi har om dagen må det ligge godt i rute, flott bilder Gulløl!

Corran

Solen skinner på staddaen og arbeidet går framover
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Ser ut som de nå er ferdig med å legge sand på banen nå.
De store gravemaskinene er vekke og denne lille har kjørt rundt og jevnet ut i flere timer nå

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

March 13, 2024, 13:15:41 PM #3236 Last Edit: March 13, 2024, 13:22:04 PM by Gulløl
Da er det ikke mange dager igjen til kortesjen med kjølebiler lastes opp i Cusago og setter kursen mot Bergen. Ankomst Stadion om kun åtte dager den 21 mars. Og om kun 10 dager den 23 mars er hybridgressmatten ferdig lagt og sydd sammen og er klar til bruk nokså umiddelbart. Får håpe at denne tidsplanen som Brann gav BA 17 februar fremdeles holder og at alt er i rute. Eventuelle avvik og forsinkelser er ikke meldt fra Brann eller media så nedtellingen av de siste dagene av ventetiden kan vel begynne : )
Tok ellers en liten sjekk på AccuWeather sitt langtidvarsel. Der er heldigvis ikke meldt kulde og snø i Bergen dagene 21.03 - 23.03 når gresset skal legges men finfine 6-7 plussgrader.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Kan fortelle at den lille grønne traktoren har jevnet ut sanden i går og noen timer i dag. De siste timene har det ikke skjedd noe så kanskje de mener dette nå skal sette seg og jeg vil da tro at de er i god rute der oppe 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on March 13, 2024, 13:58:13 PMKan fortelle at den lille grønne traktoren har jevnet ut sanden i går og noen timer i dag. De siste timene har det ikke skjedd noe så kanskje de mener dette nå skal sette seg og jeg vil da tro at de er i god rute der oppe 

Det høres veldig bra ut!

Gulløl

March 16, 2024, 12:18:46 PM #3239 Last Edit: March 16, 2024, 12:31:52 PM by Gulløl
Registrer følgende i Kalvenes sin oppdatering på hjemmesiden om anleggene, spesielt gledelig at alle tre banene fremdeles er i rute:
- Brann Stadion er klar 23 mars. Altså nøyaktig en uke til.
- Den ene treningsbanen er klar 29 april.
- Den siste treningsbanen er klar 15 juli.

Det som jeg ellers ser i farten er nytt angående anleggene som er verdt å merke seg:
- Nye doble LED-skjermer rundt banen.
- Ansatt Stein Erik Ebbesvik med bakgrunn fra Meland Golfklubb som går inn i teamet som skal ta seg av dei tre banene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Doble led-skjermer? Betyr det at skiltene forsvinner, eller får vi nå hele tre rader med reklame?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

RepublikkenBergen

Gresset kommer til Bergen ut i uken. Blir rullet ut neste helg..

Gulløl

Quote from: opplett on March 16, 2024, 14:37:12 PMDoble led-skjermer? Betyr det at skiltene forsvinner, eller får vi nå hele tre rader med reklame?
Brann skriver om sine doble LED-skjermer her:
https://www.brann.no/kommersiell-avdeling/reklame-pa-brann-stadion
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on March 16, 2024, 15:36:03 PMGresset kommer til Bergen ut i uken. Blir rullet ut neste helg..

Håper vi... Stoler fortsatt ikke helt på den kjøreturen fra Italia.
Kokende idiot

RepublikkenBergen

Quote from: Optimist on March 16, 2024, 17:28:02 PM
Quote from: RepublikkenBergen on March 16, 2024, 15:36:03 PMGresset kommer til Bergen ut i uken. Blir rullet ut neste helg..

Håper vi... Stoler fortsatt ikke helt på den kjøreturen fra Italia.

Noe grunn til at du ikke stoler på det??

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on March 16, 2024, 17:29:24 PM
Quote from: Optimist on March 16, 2024, 17:28:02 PM
Quote from: RepublikkenBergen on March 16, 2024, 15:36:03 PMGresset kommer til Bergen ut i uken. Blir rullet ut neste helg..

Håper vi... Stoler fortsatt ikke helt på den kjøreturen fra Italia.

Noe grunn til at du ikke stoler på det??


Nei, kun frykt for at noe hakkende gale skal skje på veien. Gresset har jo bare en viss levetid.
Kokende idiot

RepublikkenBergen

Quote from: Optimist on March 16, 2024, 17:33:48 PM
Quote from: RepublikkenBergen on March 16, 2024, 17:29:24 PM
Quote from: Optimist on March 16, 2024, 17:28:02 PM
Quote from: RepublikkenBergen on March 16, 2024, 15:36:03 PMGresset kommer til Bergen ut i uken. Blir rullet ut neste helg..

Håper vi... Stoler fortsatt ikke helt på den kjøreturen fra Italia.

Noe grunn til at du ikke stoler på det??


Nei, kun frykt for at noe hakkende gale skal skje på veien. Gresset har jo bare en viss levetid.

De har nok full kontroll....

Optimist

Kokende idiot

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Go Up