• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sine kamp-, trenings- og anleggsfasiliteter

Started by Gulløl, April 26, 2010, 20:31:50 PM

Superjack and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Fått mer gress i natt, trolig resten. Arbeidet er i gang igjen, siste innspurt.




Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Klarer ikke å legge inn bilde, men nærmer seg veldig nå.
Kokende idiot

Optimist

March 23, 2024, 12:11:52 PM #3302 Last Edit: March 23, 2024, 12:15:01 PM by Optimist
Quote from: Optimist on March 23, 2024, 12:10:24 PMKlarer ikke å legge inn bilde, men nærmer seg veldig nå.

Kom på at jeg bare kan legge ved link til bilder som oppdateres ca hvert 10. min:

https://kunde.byggekamera.no/?u=op-brownbuffalo&c=1119&width=fullsize

For øvrig ganske gunstig vær i dagene fremover for at matten skal få satt seg:

https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/1-92416/Norge/Vestland/Bergen/Bergen
Kokende idiot

Finfin respons

Jeg må si at jeg var temmelig imponert over Corran som skaffet seg stadion tilgang dag og natt med stødige leveranser til forumet. Vel, nå trør jeg til fra eksil. Siste lastebil?

Legg også merke til på bildene fra Gulløl, hvor friskt gresset på første 1/3-del ser ut nå som røttene er i kontakt med sand og næring og vann. Rørende.
You cannot see attachments on this board.
Kanskje.

Corran

Bare 2 rader igjen nå kl 1520 ser det ut som
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Da var hele matten rullet ut. Nå kan finesse-arbeidet begynne :D
Kokende idiot

Churchill

Hva består finessearbeidet av egentlig? skal det sås mer frø, vannes og gros? eller hva?
...we shall never surrender.

Churchill

...we shall never surrender.

Optimist

Quote from: Churchill on March 23, 2024, 17:52:16 PMHva består finessearbeidet av egentlig? skal det sås mer frø, vannes og gros? eller hva?

Ja, det går vel bare på at de skal tromle og vanne og la det gro sammen. Det skal ikke sys sammen. Det skjer naturlig, blant annet ved hjelp av tromling og at røttene gror sammen.
Kokende idiot


Churchill

Er det bare meg som synes det virker vel optimistisk at banen er klar allerede 7. april?
...we shall never surrender.

Optimist

Quote from: Churchill on March 23, 2024, 21:03:54 PMEr det bare meg som synes det virker vel optimistisk at banen er klar allerede 7. april?

Har lest litt uttalelser fra diverse eksperter, blant annet banesjefen til Haugesund. Alle sier at banen i teorien kun trenger å tromles, klippes og males, så skal den være klar. Tror ikke det er noen grunn til bekymring :)
Kokende idiot

Hickok

Jeg tipper de kommer til å trene på den noen dager før Fredriksstad kampen.

Giles

Ser for meg en løs og ødelagt bane 6. april.

RepublikkenBergen

Quote from: Giles on March 24, 2024, 10:08:14 AMSer for meg en løs og ødelagt bane 6. april.

Jeg tror nok de som holder på med dette vet hva de gjør...

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on March 24, 2024, 10:48:19 AM
Quote from: Giles on March 24, 2024, 10:08:14 AMSer for meg en løs og ødelagt bane 6. april.

Jeg tror nok de som holder på med dette vet hva de gjør...

Nå som jeg transporten er gjennomført er jeg også helt sikker på at de har veldig god kontroll.
Kokende idiot

Kirk

Anbudspapirer på den nye kunstgressbanen (Nymark 5) er lagt ut. Kan ikke se noe om tribune.
https://www.doffin.no/notices/2024-104032

RepublikkenBergen

Quote from: Kirk on March 24, 2024, 17:03:06 PMAnbudspapirer på den nye kunstgressbanen (Nymark 5) er lagt ut. Kan ikke se noe om tribune.
https://www.doffin.no/notices/2024-104032

Tribune kommer senere..

Gulløl

March 26, 2024, 13:02:33 PM #3318 Last Edit: March 26, 2024, 13:26:50 PM by Gulløl
Har gresset på Stadion fått sitt første klipp allerede siden det virket bra høyt når det kom ? Hadde vært artig med nye bilder, i påsken har jeg ikke tilgang til å skaffe det selv og legge det ut her. Går ut fra at matten utvikler seg og blir finere for hver deg som går med full guff på under-varmen og god pleie av banemannskapene. Brann har enda ikke lagt ut bilder på hjemmesiden av hybridgresset, absolutt ikke alle som følger så godt med på sosiale medier og det som blir lagt ut der. Gode bilder og video som viser utvikling av matten et par ganger før Fredrikstad kampen der en omtrent kan "lukte gresset" fra den nydelige banen er også en brikke som øker interessen og billettsalget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Quote from: Gulløl on March 26, 2024, 13:02:33 PMHar gresset på Stadion fått sitt første klipp allerede siden det virket bra høyt når det kom ? Hadde vært artig med nye bilder, i påsken har jeg ikke tilgang til å skaffe det selv og legge det ut her. Går ut fra at matten utvikler seg og blir finere for hver deg som går med full guff på under-varmen og god pleie av banemannskapene. Brann har enda ikke lagt ut bilder på hjemmesiden av hybridgresset, absolutt ikke alle som følger så godt med på sosiale medier og det som blir lagt ut der. Gode bilder og video som viser utvikling av matten et par ganger før Fredrikstad kampen der en omtrent kan "lukte gresset" fra den nydelige banen er også en brikke som øker interessen og billettsalget.

At Brann enda ikke har lagt ut noen feed på gresset, er egentlig for dårlig. Særlig nå når du er på ferie...
...we shall never surrender.

Gulløl

March 29, 2024, 11:11:46 AM #3320 Last Edit: March 29, 2024, 11:22:47 AM by Gulløl
Nå er det nesten en hel uke siden det er kommet fotografier på det store internettet om banens beskaffenhet. Håper hybridgress mattene som er rullet ut trives inne på Stadion og får god pleie og blir penere og grønnere for hver dag :). Noen som kan sende opp en drone og se hva som skjer ? ;)

Kan bli en god 1.aprilspøk for en avis i år at alt er råtnet på rot og det ser helt jævlig ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Her er matten i dag
Ser vel ikke for godt hvordan det er bortsett fra grønt og fint samt at de vanner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

March 29, 2024, 12:32:20 PM #3322 Last Edit: March 29, 2024, 12:42:16 PM by Gulløl
Flott at kameraet er slått på igjen, trodde det var avslått for godt. Registrer at gresset er klippet og banen vannes og at det jobbes på og rundt banen i dag. Fire mål er transportert inn, Horneland håper vel på noen økter med laget inn mot Fredrikstad kampen. Brunfargen inn i mellom i gresset vil nok ikke forsvinne helt til første hjemmekamp. Mulig vi må vente til mai før den ser visuelt 100 % flott ut. I første omgang er det viktigste at den er bra å trene og spille kamp på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 30, 2024, 18:19:57 PM #3323 Last Edit: March 30, 2024, 18:27:26 PM by Gulløl
God visuell fremgang med banen bare siden i går. I dag er det kjørt over en vogn/maskin som har fjernet blant annet en del av de brune flekkene. Tror ikke det er gressklipp det er snakk om, er usikker. En tilhenger med gress er fylt opp i hvert fall. Stripene/skjøtene er blitt mindre synlige. Regnet kombinert med undervarmen har nok også gjort banen godt. Se bare forskjellen fra bildet fra i går i innlegget over.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Hvilket år var det de byttet gress og alt så strøkent ut helt til første hjemmekamp da det løsnet nærmest store flak da spillerne tråkket til?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hickok

09 eller 10 mener jeg. Da var torven mye tynnere og det manglet en plastikkmatte inni. Dette blir bra.

Superjack

Brannsupporter.

Spelaren

Ny undervarme og gress ble lagt før 2009-sesongen.
Gå av.


Optimist

Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on April 01, 2024, 13:02:52 PMSjekk denne matten da!

https://kunde.byggekamera.no/?u=op-brownbuffalo&c=1119&width=fullsize
Banemannskapene fortjener skryt. Dei jobber på, har vært folk og pleiet banen både på lørdag og i dag andre påskedag. Dei klarer å få banen til se litt bedre ut fra dag til dag og enda har dei en hel uke på seg til første kamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Pete05

Når du ser hvordan gresset på Lerkendal ser ut så er det enda bedre det vi har fått 😉.

Churchill

Nå er det vel også forskjell på vekstvilkårene i Bergen og Trondheim, særlig på denne tiden av året. Men den matten på Lerkendal ser elendig ut.
...we shall never surrender.

RepublikkenBergen

De skal vell bytte matte på Lerkendal i år?

opplett

Det jobbes på stadion. Fine bilder i morgensolen i dag.

Nettet på det nye målet er trukket ned, og merker fort at målet er mye grunnere enn de gamle målene med stripete nett. Langskudd ser ofte veldig bra ut i grunne mål, så det kan bli gøy.

Merker også at gressmatten er større enn før, ettersom hele målet er montert på gresset, sammenlignet med før hvor gresset kun gikk til sidelinjene og målstreken før kunstgresset begynte.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.


Optimist

Nå har de begynt smått å male krittlinjer :)
Kokende idiot

andreas1989

BT kan melde at lørdagens trening blir inne på stadion.

Quote from: BT- Lørdag skal spillerne få en liten generalprøve for å kjenne på underlaget. Etter det er alt klart for at det skal spilles god fotball på det nye gresset, sier hun.

Gulløl

Innbytterbenker/stoler monteres i dag. Er dei nye ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Gulløl on April 04, 2024, 09:40:29 AMInnbytterbenker/stoler monteres i dag. Er dei nye ?
På bildet så de litt blasse ut i fargen så tror det er de gamle?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Ser lik ut som de gamle ja. De driver å vanner også nå ser jeg.
Kokende idiot

Giles

Jeg legger inn litt negativitet. Det ble lagt nytt gress på Gamla Ullevi i våres. Det var strøkent, ingen linjer eller brune flekker,og like bra etter tre kamper på tre dager. Håper det er samme gress.

RepublikkenBergen

Quote from: Giles on April 04, 2024, 17:32:10 PMJeg legger inn litt negativitet. Det ble lagt nytt gress på Gamla Ullevi i våres. Det var strøkent, ingen linjer eller brune flekker,og like bra etter tre kamper på tre dager. Håper det er samme gress.

Hvor er det brune flekker? =)

Giles

Nevnt i tråden. Visuelt er det tydelig «tråder» mellom rullene så jeg håper gresset bokstavlig talt henger sammen.

Churchill

Jeg har også lurt litt på de sømmene mellom rullene. De viser mye mindre nå enn for en uke siden. Hvis man ser banen fra siden, er de neppe synlig. Det kan jo hende du så gresset på Gamla Ullevi fra siden og ikke den vinkelen vi ser nå?
...we shall never surrender.

Hickok

Jeg går ut fra at banen ble sandet etter montering, og at sanden siger ned i sprekkene. Da blir dette torv til slutt (ganske fort), så det blir nok bra.

Giles

Quote from: Churchill on April 05, 2024, 08:01:17 AMJeg har også lurt litt på de sømmene mellom rullene. De viser mye mindre nå enn for en uke siden. Hvis man ser banen fra siden, er de neppe synlig. Det kan jo hende du så gresset på Gamla Ullevi fra siden og ikke den vinkelen vi ser nå?

Gamla var perfekt fra alle vinkler. Om Brann har fått det samme blir det gode dager..

Churchill

Quote from: Giles on April 05, 2024, 12:12:49 PM
Quote from: Churchill on April 05, 2024, 08:01:17 AMJeg har også lurt litt på de sømmene mellom rullene. De viser mye mindre nå enn for en uke siden. Hvis man ser banen fra siden, er de neppe synlig. Det kan jo hende du så gresset på Gamla Ullevi fra siden og ikke den vinkelen vi ser nå?

Gamla var perfekt fra alle vinkler. Om Brann har fått det samme blir det gode dager..

Det er samme gress og samme teknologi. Det ser jo strålende ut da...
...we shall never surrender.

Churchill

Jeg mener at vi må bygge ut hjørnet mellom SPV og Frydenbø. Med den interessen det er for Brann for tiden, kan vi i ganske mange kamper komme til å trenge de 1000 ekstra sitteplassene vi får plass til der. Dessuten hadde Stadion ved dette blitt komplett.
...we shall never surrender.

Go Up