• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Hønefoss 9. februar klokken 1900 i Vestlandshallen

Started by Nixon, February 05, 2010, 13:00:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

Quote from: Erlend on February 09, 2010, 10:13:17 AM


Stemmer det, de går vel til Lønnborg og ut i der, poenget er at klokken 17-18 er frekvensen så høy at en kan bare stille seg utenfor.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde


This Charming Man

Spennende kamp i kveld, og noe av det som er mest spennende blir å se Haugsdal på kanten. Det ville gledet meg stort om han kunne gjøre den plassen til sin i løpet av sesongen. Den surmulende DJ'en med bleiket hår kan heller tjene pengene sine et annet sted. Gjør meg ingenting om han forsvinner. Hvis Brann i tillegg får penger for ham er det perfekt.

I det hele tatt er det gledelig med et større lokalt preg i elleveren: Opdal, Yaw, Mjelde, Huseklepp, Haugsdal. I tillegg må vel Geiten regnes for å være en av våre egne.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

thesevs

Har dere hørt om bil? Mye enklere. Du opplever køer, få parkeringsplasser, tauing osv...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Onside !!!

Unngå 24 bussen! Den går hele veien rundt eidsvågsneset. 80 og 90 er de to greieste.

Markmus

Quote from: thesevs on February 09, 2010, 11:53:11 AM
Har dere hørt om bil? Mye enklere. Du opplever køer, få parkeringsplasser, tauing osv...


Ikke minst den alltid like flaue "Kan eieren av en svart Audi A4 med reg. nr. XX YYYYY vennligst fjerne denne øyeblikkelig?" ;D
Ka du ve?

Gulløl

Eller denne:

Kan eieren av en svart Audi A4 med reg. nr. XX YYYYY som stenger hele innkjørselen til IKEA vennligst fjerne denne øyeblikkelig?"

Jada er det Brann kamp så er det Brann kamp, vi slenger bare bilen i fra oss  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

thesevs

Like vittig hver gang. Og alle tenker: hvordan i h... skal tauebilen få plass inne på parkeringsplassen?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Gå av.

Markmus

Beklager, var ikke meningen å tråkke Audi-sjåfører på tærne :P Her er en liste over hvilke bilmerker som feilparkeres mest og Audi er "bare" den 10. mest feilparkerte bilen: http://www.metro.se/se/article/2008/05/30/07/1828-65/index.xml

Om det er føreren eller bilens feil sier artikkelen ingenting om ;)
Ka du ve?

BojeN

Bookmarkerne har hvertfall klokketro på dagens brannmannskap... 5,40 på Hønefoss seier...Greit de er nyopprykket, men har vel forsterket kraftig i tillegg til at motivasjonen deres bør være på topp... ::)
ojeN

Spelaren

Quote from: Markmus on February 09, 2010, 17:20:01 PM
Beklager, var ikke meningen å tråkke Audi-sjåfører på tærne


Er det noe å beklage?

On topic, merker eg seriøst trenger å sjå Brann massakere eit lag igjen, forrige kamp blei ødelagt av legevaktbesøk og gangen før det kø for å vaske bilen. Denne gangen er ingenting i veien, ølen står kald og klar i kjøleskapet og me treng ein fabelaktig god kamp for å fortsette den gode kampflyten til Brann. Greit nok at økonomien nærmer seg fordums prakt og pressepryd, men klarer Brann å halde trykket oppe og skape entusiasme på den eine måten det faktisk går an å skape entusiasme på, ser eg ikkje så mørkt på 2010-sesongen.
Gå av.

Spelaren

Haha, Bjarnason med Brannkarrierens første(?) raid oppover på venstrevingen...
Gå av.

Doffen85

Tidenes dårligste kommentator! Amankwah er visstnok både Jaiteh og Amankwah. Dessuten har Hønefoss ikke hentet Konate, men Kanoute, fra Sevilla. Ikke verst!!!

BojeN

ojeN

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Christian

Fin opprulling der, ja. Sikkert og betryggende fra Mjelde foran mål.

Kampen forøvrig er rimelig kjedelig så langt.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Gå av.

roaldinho

Quote from: BojeN on February 09, 2010, 19:32:46 PM
Håpløst dårlig av Jaiteh så lang


Jepp, f.eks den tragiske tversoverpasningen. Elendig.

Herlig mål av Mjelde, og glimrende av Gustav :D
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Christian

Jaiteh har rotet en del. Vi får tro han skjerper seg. Ellers har Haugsdal er fin ro med ballen. Positiv så langt i alle fall.

Gulløl

Haugsdal og Mjelde er Branns beste så langt. Bjarnasson og Yaw ser ut til å ha god kontroll bak. Brann sliter mest på sentral midtbane, Jaiteh er dårlig men Einarsson er langt verre. Håper Einarsson som Brann dårligste blir byttet ut i pausen, en av juniorene kan gjøre en langt bedre jobb.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Vi kan konstatere at Mjelde har spilt seg inn på laget.

I det hele tatt virker laget som starter sesongen å skille seg ut. Solli går nok inn for Haugsdal og Austin vil nok danne duo med Jaiteh på midten. Ellers er dette førstelaget mot Haugesund. Så får tiden vise om det blir bra nok. Hønefoss virker ihvertfall veldig tunge og har problemet med balltempoet.

Tom C

Ja, Einarsson er dessverre kun stallfyll. Men flere positive ting å ta med seg i dag også (selv om vi bare er halveis i kampen seff)

- Mjelde fortsetter å vise målteft
- Ungdommen fortsetter å vise fine tendenser
- Forsvaret klarer seg faktisk ganske bra mot de kjappe og tekniske angriperne til Hønefoss.

Og er det flere enn meg som er imponert over hodestyrken til Mjelde? Han er jo ikke store karen, men han vinner jo pokker meg alt i luften..  :)
Aldri mer Obos....

apop

Haugsdal skal ha stort pluss for innsats, Jaiteh viser ingenting av de han gjorde mot LøvHam. Hvis vi tar vekk assisten så synes jeg Diego har vært skremmende uengasjert, våkne nå Diego.


Chrisstah

Syns dette er lovende. er ikke top class Brann fotball, men tror faktisk dette laget er litt bedre enn det de fleste tror.

Eneste jeg stusser på er en Guastavino som jeg alltid har sett på som skyteglad , har sett tendenser i vinter at han ikke "tørr" å skyte når han nærmer seg mål.

Ellers ser det ut som at det blir en tøff kamp på venstrevingen etterhvert.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Christian


Spelaren

Gå av.

roaldinho

Quote from: Christian on February 09, 2010, 20:02:14 PM
Ut med Einarsson, inn med Solli?


Stemmer. Om Solli blir så er jo han muligens en kandidat på sentral midtbane. Kan bli interessant.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

10'eren til Hønefoss er en av disse sutrespillerene som skal rulle for alt mulig. Skal vedde på at han springer igjen om ett halvt minutt.

apop

Jaiteh har tydeligvis lært taklingsteknikk av Bakke i vinter

Spelaren

Artig TV2-chat, masse om RBH og en moderator som fånyttes prøver å hindre det...
Gå av.

Xminator

Og der var Solli ferdig og Haugsdal kan pusse fotballsko til seriestart.

Tom C

Haha... Den taklingen luktet det svidd av Jaiteh... Austin ville vært stolt av deg... Hardt og rent...  

Og Ja, 10-eren sutrer jo på absolutt alt... jækla filmetryne...
Aldri mer Obos....

Spelaren

Gå av.

apop

Er det bare meg eller har Kalve en fysikk som er langt over normalen for en guttelags-spiller?

vebo

Her var det både Konate og Kanouté, og ikke minst varientene Jaiteh, Sjaiteh, Haithe, Hraiteh.. for en kommentator!

Kudos til Mjelde, Diego og Huse samt ungguttene på høyrekanten, alt i alt en godkjent 2.-omgang. Første var preget av mye rot, feilpasninger og dårlig kommunikasjon.
Tiocfaidh ár lá

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

The Boss

Når eg har fått tenkt meg om er eg ikke LIKE skeptisk lenger..

Det er ikke mange klubbene i TL som matcher en angrepsrekke bestående av Solli, Jaiteh, Austin, Mjelde, Gustav, Huseklepp.

Så har vi Bakke, PVM, Hansen i bakhånd..

Om vi får inn en klassestopper àla Reginiussen kan dette faktisk bli bra!

krakra

Yaw imponerte meg i kveld.  Han var rett og slett bunnsolid. Hadde full kontroll på både Angan og Konate og var banens beste. Jaiteh var neste ditto dårlig.  Mange horrible feilpasninger og til dels stygt spill. Han bør skjerpe seg. Trenger ikke fly inn med knottene først i en treningskamp. Selv om den ene Hønefossnegern fortjente noen trøkker. Jævla sippegjøk. Det var vel Konate hvis jeg ikke tar helt feil?

Haugsdal var bra. Jobbet hardt og skapte endel, litt nølende til tider som gjør at han ikke kommer inn i situasjonene tidsnok, men det kommer nok etterhvert. Kalve er utrolig spennende. Fikk vist seg mer frem i dag enn mot Løv-Ham og hadde jo en kjempesjanse. 15 år er han, et kjempetalent som skal bli spennende å se på Brann 2 i år.

krakra

Quote from: apop on February 09, 2010, 19:50:12 PM
Haugsdal skal ha stort pluss for innsats, Jaiteh viser ingenting av de han gjorde mot LøvHam. Hvis vi tar vekk assisten så synes jeg Diego har vært skremmende uengasjert, våkne nå Diego.


Assisten var det vel Gylfi som hadde?

skuteviken

Yaw var konge i dag, herlig at han er lokal og ung i tillegg. Råsterk og dominerte på hodet.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

bernu

Quote from: krakra on February 09, 2010, 22:29:31 PM
Quote from: apop on February 09, 2010, 19:50:12 PM
Haugsdal skal ha stort pluss for innsats, Jaiteh viser ingenting av de han gjorde mot LøvHam. Hvis vi tar vekk assisten så synes jeg Diego har vært skremmende uengasjert, våkne nå Diego.


Assisten var det vel Gylfi som hadde?




Var Diego som passet til Mjelde....
HANSA - Z


krakra

Kalve bør få sin a-lagsdebut(obligatorisk kamp) allerede i år. Da tenker jeg hovedsaklig på cupen, men hvis han får en god utvikling burde det ikke være umulig å hive ham innpå mot slutten av en avgjort TL-kamp, men det er nok lite trolig.
Cupen bør han derimot få prøve seg i. Hadde han vært 18 år hadde det ikke vært noen tvil. Han var jo faktisk konstruktiv i dag. Bør også være med  Brann til La Manga

Brannpoet

Yaw imponerte idag... Men det er noe helt annet å spille TL-kamp enn å spille en treningskamp foran 1000 "anonyme" tilskuere. Håper han takler å møte bedre motstand og i en kamp med mer trøkk og spenning.
Ikkje for å være spesielt negativ, men Haugsdal sin prestasjon kan ikke sies å være spesielt bra.Det lukter ikke akkurat mål når han driver fremover.  Han er altfor veik og puslete. Bør lånes ut til en 1 eller 2.div-klubb, da han ikke er god nok for første-ellveren til Løv-ham


Klaus_Brann

Fikk ikke sett kampen, men ut fra høydepunktene og det som er skrevet her i dag virker det i alle fall nogenlunde positivt. Guastavino hadde en del fine pasninger, Mjelde scorer igjen, Brann vinne. Optimismen er gryende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

Go Up