• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sanksjonsmuligheter?

Started by Doffen85, February 02, 2010, 10:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Doffen85

Hvilke sanksjonsmuligheter har vi overfor ledelsen i Sportsklubben Brann? Vi har siden høsten 2007 vært vitne til at stallen sakte, men sikkert bygges ned etter hvert eneste overgangsvindu. Personlig har jeg sendt mail til RBH for en stund siden og spurt om diverse, uten å få noe svar tilbake.

Skal vi bare sitte å klage her på forumet uten å gjøre noe som helst mer? I såfall vil jo krisen bare fortsette.

Det prioriteres ikke per dags dato sportslig satsning i Sportsklubben Brann, og hvis dette får fortsette mye lenger vil man tape enda mer på at interessen faller, at flere spillere stikker som bosman og at RBH får fortsette og hente dårligere spillere enn de vi allerede hadde, men til en dyrere penge. For min egen del følger jeg med på Brann for at de skal gjøre det best mulig i serie, cup og eventuelt europacup, ikke fordi jeg er så fordømt glad i Brann ostepop og at vi har store supporterbutikker med mange ansatte.

Så, hva gjør vi? Vi kan ikke bare sitte å se på at ledelsen kjører alt sammen i dass og at vi forblir et lag som kjemper bak klubber med et halvt budsjett av vårt eget! Samlet er vi sterke, men jeg tror ikke det skjer allverdens hvis vi bare diskuterer saken her på forumet uten å foreta oss noe mer konkret.

Syns dette fortjener en felles frustrasjonstråd med konkrete forslag for hva vi kan finne på.

Nixon

Vel, vi har jo alltids mulighet til å gå i tog opp til Stadion mens vi forlanger RBH sitt hode på et fat. Det har vist seg andre steder at slike ting kan få noen snøballer til å begynne å rulle.

Jeg har dog ikke troen på at Bataljonen kommer til å ta initiativet til noe slikt. Så dette må organiseres av andre.
Rød makt på Hansa

Huff

February 02, 2010, 10:26:17 AM #2 Last Edit: February 02, 2010, 10:31:56 AM by Huff
Tomme seter aksjon 1. serierunde?

Slik ståa er nå ofrer jeg en stadiontur. Kan alltids se kampen på en pub. Tror dette er det mest effektive, gjerne supplert med tifo mot ledelsen, fra enkelte tilhengere som kommer før kampen, men går ved kampstart. Protestmarsj kan også gå, men dette krever en del, blir alldri mange med på noe slikt før seriestart, og må i så fall bli i forbindelse med en hjemmekamp. I tillegg må media kontaktes, slik at saken får mest mulig oppmerksomhet, og en god del ting bør klaffe.

Kan fungere dersom en eksempelvis demonsterere utenfor ved kampstart, og kommer inn i 2.omgang el lign.

Jeg er forøvrig med på det meste innefor lovens rammebetingelser: Så lenge jeg ikke blir stående som en klovn sammen med 20. stk. Skal en aksjon gjennomføres må vi være sikre på å få oppslutning, ellers kan en i verste fall risikere å styrke RBH. Aksjonen må forøvrig ikke kun rette seg mot RBH men ledelsen generelt, og en tomme seter aksjon regner jeg som det tryggeste, da en dersom den ikke mobiliserer folk, jaffal ikke blir stående igjen som en liten gjeng idioter.

steinbygger

Tomme seter vil det uansett være på stadion i år. Kan jo begynne med treningskampen på onsdag. Kan synge gullet ska hem, men bytte det ut med Roald må gå.

Huff

Tomme seter på en treningskamp gir vel neppe noen effekt. 5.000 på stadion og store tomme felter med anti-styre tifo hadde nok vært mer effektivt. Spesielt dersom de som lager lyd uteblir.

Men, treningskampen på onsdag er en utmerket anledning til å markere avstand til styret, jeg er gjerne med på eventuelle protestviser.

Fra Nymark til Laksevaag
Fra Nornes til Loddefjord torg.
Hele Bergen vet at styret må gå
Styret må gå, styret må gååå
Ut med pakket, styret må gå.

Legg på Roald må gå i neste vers.. osv

Henki

Den enkleste måten å få innflytelse på er jo at man får til masseinnmelding i Brann. Da har man rett til å stemme på årsmøtet og slik kan man få folk inn i styret og så blir alt flott og fint.
Ballen skal fremover!

Huff

Quote from: Henki on February 02, 2010, 11:13:08 AM
Den enkleste måten å få innflytelse på er jo at man får til masseinnmelding i Brann. Da har man rett til å stemme på årsmøtet og slik kan man få folk inn i styret og så blir alt flott og fint.


Men har man den nødvendige kompetansen som kreves for å vite hvem som er kvalifisert? Jeg vil faen ikke ha en trivelig type fra gamle BST eller bataljonen som ny direktør, skulle vi supportere drevet klubben blir det fort polsk riksdag, selv om polsk riksdag hadde vært å foretrekke ift den defatismen, apatien og generelle patetiske fremtoningen av mennesker som kaller seg ledelse der oppe nå.

Xminator

En god begynnelse hadde vert å få ett medlem fra bataljonen(Softball) og ett fra Hardball inn i styret.

pidre

February 02, 2010, 11:36:40 AM #8 Last Edit: February 02, 2010, 11:40:41 AM by pidre
Quote from: Nixon on February 02, 2010, 10:24:21 AM
Vel, vi har jo alltids mulighet til å gå i tog opp til Stadion mens vi forlanger RBH sitt hode på et fat. Det har vist seg andre steder at slike ting kan få noen snøballer til å begynne å rulle.

Jeg har dog ikke troen på at Bataljonen kommer til å ta initiativet til noe slikt. Så dette må organiseres av andre.


Hvorfor kan ikke Bataljonen ta initiativ til noe slikt? Er jo fanmeg like handlingslammet som Brann-ledelsen.....
Saludar a los monos!

Joggi Bogga

Huff sin ide om tomme seter synes jeg er svært god. Jeg støtter gladelig opp om den. Sammen med litt informasjonsarbeid overfor andre tilskuere og media, bør det bli et synlig og godt virkemiddel.

Kommer det 7000 på første hjemmekamp og "trusler" om lignende aksjoner i fremtiden, må ledelsen forholde seg til aksjonistene på en respektful måte.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Doffen85

Helt klart enig i at tomme seter er en veldig god idé. Men får vi med oss nok folk på dette? Det hjelper ikke hvis vi blir 250 stk, vi må være mange!

kjegil

Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 11:50:38 AM
Helt klart enig i at tomme seter er en veldig god idé. Men får vi med oss nok folk på dette? Det hjelper ikke hvis vi blir 250 stk, vi må være mange!


United-fans kler seg i gult og grønt i protest mot eierne. Hadde det vært en god ide?

Joggi Bogga

February 02, 2010, 12:01:42 PM #12 Last Edit: February 02, 2010, 12:24:04 PM by Joggi Bogga
Den enkleste og beste informasjonskanalen for å spre massebevegelser er trolig de "nye" sosiale mediene som facebook og tvitter. Avisene fanger også opp slikt og det vil nok raskt bli en sak i ulike redaksjoner.

Før dette iverksettes må fansens krav være tydelige.

Mine øsnker er;
-mer suporterstyrt sportsklubb , les representasjon
-Dahl må gå
-langt billigere billetter

Andre har sine ønsker. Tilslutt må de personene som ønsker å gå videre med denne aksjonformen velge de viktigste og presentere dem på en lett forståelig måte i forbindelse med aksjonen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Kunne det vært organisert et slags åpent allmøte etter treningskampen mot Løv-Ham? Ordet er fritt, håndsopprekning blandt fremmøtte som ønsker en tomme seter aksjon? Deretter tar eventuelle fremmøtte med bredt kontaktnett blant supportere seg av videreformidling.

Et slikt møte bør forøvrig involvere alle slags folk, fra Barten til eventuelle interesserte vipper, ikke bare medlemmer av bataljonen.

Doffen85

Hovedpoenget må vel være at det skal være fokus på det sportslige i all den tid det heter Sportsklubben Brann.

Den dagen vi kaller oss Utenomsportslige Brann, så skal jeg la være å protestere...

Doffen85

Får vi kontaktet guttene på Felt-Z i tillegg til at mange fra bataljonen unnlater å gå, så bør det merkes godt på både fremmøte og stemningen!

Torvanger

Tror man skal være glad for at det er ingen av oss som ansvarlige stillinger i Sportsklubben.

Brann_ruler

Tomme seter mener jeg er uheldig tatt i betraktning den åpenbart pressede økonomiske situasjonen brann er i. Men aksjon som tydelig viser misnøye mot den elendige jobben som er gjort etter 2007 bør skje. Farge aksjon høres ut som en god ide, twitter, facebook likedan. Bannere som krever handling. Men her må handlingen være enstemmig og unison fra supporter miljøet.

Er det Dahl, RBH eller styret? Jeg personlig mener RBH er vårt soleklart svakeste ledd og burde våre mål for aksjonen. Alle må gå tilnærming blir fort ansett som useriøst. Men bataljonen bør i utgangspunktet være initiativtaker og talerør.

kabelmann

Quote from: Torvanger on February 02, 2010, 12:18:52 PM
Tror man skal være glad for at det er ingen av oss som ansvarlige stillinger i Sportsklubben.


Jepp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Problemet med å skulke en Stadion-kamp er jo nettopp at man ikke får gått på Stadion, så det liker jeg ikke :P Det hadde vært bedre om vi begynte å vise misnøyen på tribunene. Vi hadde jo en fin sang til RBH før seriestart i fjor som aldri ble sunget:

"RBH du må gå
kem bestemmar, Store Stå
Hele byen e med
du får det faen ikkje te"


Mener det var slik teksten gikk.
Ka du ve?

Huff

February 02, 2010, 12:27:57 PM #20 Last Edit: February 02, 2010, 12:31:49 PM by Huff
Quote from: Brann_ruler on February 02, 2010, 12:21:10 PM
Tomme seter mener jeg er uheldig tatt i betraktning den åpenbart pressede økonomiske situasjonen brann er i. Men aksjon som tydelig viser misnøye mot den elendige jobben som er gjort etter 2007 bør skje. Farge aksjon høres ut som en god ide, twitter, facebook likedan. Bannere som krever handling. Men her må handlingen være enstemmig og unison fra supporter miljøet.

Er det Dahl, RBH eller styret? Jeg personlig mener RBH er vårt soleklart svakeste ledd og burde våre mål for aksjonen. Alle må gå tilnærming blir fort ansett som useriøst. Men bataljonen bør i utgangspunktet være initiativtaker og talerør.


Jeg har p-kort så Brann taper ikke en krone dersom jeg ikke stiller. Når det gjelder salg av enkeltbilletter til kamper kan en jo også spørre seg hvor mye de potensiellt kan tape på en slik aksjon; hvor mange hadde kommet uansett? Dessuten regner jeg med at en slik aksjon vil få størst gjennomslag blant oss som cvirkelig bryr oss om klubben; jfr folk med p-kort. ED: Dessuten så er det ingen signaleffekt som hadde vært klarere enn å kjøpt kampbillett og ikke møtt opp (dersom mange hadde gjort dette)

ED: Det må legges til at jeg mente dette som en engangsaksjon, ikke noe som gjentas helt til RBH slutter eller hele styret går av. Når det gjelder dette med å ikke gå på stadion har jeg også omtalt dette som en oppofrelse, ikke noe jeg gjør med glede. Men slik ståa er nå gjør jeg det glatt.

Joggi Bogga

Quote from: Brann_ruler on February 02, 2010, 12:21:10 PM
Er det Dahl, RBH eller styret? Jeg personlig mener RBH er vårt soleklart svakeste ledd og burde våre mål for aksjonen. Alle må gå tilnærming blir fort ansett som useriøst. Men bataljonen bør i utgangspunktet være initiativtaker og talerør.


Jeg mener Dahl. Han er ansvarlig for økonomien og at vi har en svak sportsdirektør som igjen er ansvarlig for at vi har en av de svakeste trenerne i ligaen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Ricky

Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 10:14:32 AM
Hvilke sanksjonsmuligheter har vi overfor ledelsen i Sportsklubben Brann?


Kupping av årsmøtet.

Ewen

At så mange Brann "supportere" viser seg å være så kunnskapsløse, naive og blåøyde er jo bare bekymringsverdig. Nå vet jeg ingenting mer om dere enn navnet dere her inne, så for alt jeg vet kan dere være medlem av klanen og det er nesten så jeg håper på det..

Men uansett så føler jeg at det er på sin plass med et noen punkter her for å få frem poenget mitt.

- Alle tippeliga lag har en dårligere stall i dag sammenlignet med høsten 2007.
- Noen av dere klarte å mobbe MIM ut av klubben og det har vell ikke gjort noen verdens ting bedre?
- Billettprisen kan godt reduseres, men da blir jo en naturlig konsekvens at den sportslige satsingen blir redusert.
- Hvem skulle egentlig gjort noe annerledes og hva skulle de gjort?

Vist det er noe mer dere er missfornøyde med kan jeg gjerne hjelpe dere med å forstå.. Bare skriv hva dere er missfornøyde med..  

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Brann_ruler

February 02, 2010, 13:04:50 PM #25 Last Edit: February 02, 2010, 13:09:33 PM by Brann_ruler
Quote from: Ewen on February 02, 2010, 12:51:02 PM
At så mange Brann "supportere" viser seg å være så kunnskapsløse, naive og blåøyde er jo bare bekymringsverdig. Nå vet jeg ingenting mer om dere enn navnet dere her inne, så for alt jeg vet kan dere være medlem av klanen og det er nesten så jeg håper på det..

Men uansett så føler jeg at det er på sin plass med et noen punkter her for å få frem poenget mitt.

- Alle tippeliga lag har en dårligere stall i dag sammenlignet med høsten 2007.
- Noen av dere klarte å mobbe MIM ut av klubben og det har vell ikke gjort noen verdens ting bedre?
- Billettprisen kan godt reduseres, men da blir jo en naturlig konsekvens at den sportslige satsingen blir redusert.
- Hvem skulle egentlig gjort noe annerledes og hva skulle de gjort?

Vist det er noe mer dere er missfornøyde med kan jeg gjerne hjelpe dere med å forstå.. Bare skriv hva dere er missfornøyde med..  

Nixon

Quote from: Joggi Bogga on February 02, 2010, 12:01:42 PM
Den enkleste og beste informasjonskanalen for å spre massebevegelser er trolig de "nye" sosiale mediene som facebook og tvitter. Avisene fanger også opp slikt og det vil nok raskt bli en sak i ulike redaksjoner.


Det finnes en anti-RBH side på Facebook som ikke akkurat har tatt av. Men med litt blest om saken kan det være forsøket verdt.
http://www.facebook.com/group.php?gid=55341796212&ref=search&sid=566665830.4258294914..1
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 12:51:02 PM- Alle tippeliga lag har en dårligere stall i dag sammenlignet med høsten 2007.


Joda, men synes du ikke at vår har blitt mye dårligere i forhold til de andre? Hadde alle hatt en jevn og lik tilbakegang hadde Brann fortsatt vært på topp...
Rød makt på Hansa

Doffen85

Ewen:
- Jeg startet denne tråden og har vært fan av Mjelde som trener hele veien, problemet ligger ikke der. Og jeg er helt enig med deg at jeg gjerne ville beholdt Mjelde.

- Billettprisene er ikke hva vi er misfornøyd med, så det trenger du ikke poengtere.

- Alle tippeligaklubber har ikke en dårligere stall enn i 2007, eksempelvis Rosenborg, Molde, Aalesund osv, som har handlet fornuftig og forsterket laget gradvis. Ellers skal det vel sies at andre klubber også har gått de samme gradene som oss, men vi kan vel ikke se på hva alle andre gjør hele tiden?! Vi har da tross alt et såpass stort budsjett at vi må kunne klare å slå fra oss mot ODD og Stabæk?!

- Hele diskusjonen handler om at Sportsklubben Brann skal ha hovedfokus på det sportslige. Og når man med et budsjett på 140 millioner ikke kan sette av 1,25 millioner til å forsterke laget kraftig, da er det noe som ikke fungerer. Hvor det har gått feil er hva vi diskuterer og mye av skylden må vel ligge i styret, eller?

Derabilo

Quote from: kjegil on February 02, 2010, 11:59:17 AM
Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 11:50:38 AM
Helt klart enig i at tomme seter er en veldig god idé. Men får vi med oss nok folk på dette? Det hjelper ikke hvis vi blir 250 stk, vi må være mange!


United-fans kler seg i gult og grønt i protest mot eierne. Hadde det vært en god ide?
Bergen ut av Norge -

Henki

Quote from: kjegil on February 02, 2010, 11:59:17 AM
Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 11:50:38 AM
Helt klart enig i at tomme seter er en veldig god idé. Men får vi med oss nok folk på dette? Det hjelper ikke hvis vi blir 250 stk, vi må være mange!


United-fans kler seg i gult og grønt i protest mot eierne. Hadde det vært en god ide?


Hva med å kle seg i grått for å illustrere hvor ufattelig kjedelig og uinteressant Brann har blitt i løpet av det siste året?
Ballen skal fremover!

dudo

Eller gult, for å illustrere at man føler seg pisset på? Jeg foreslår gule og brune effekter på en grå bakgrunn! Ispedd litt grønt, for å skryte over naturgresset.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hva med spygrønt? Akkompagnert med en plakat som sier "Brann - det er til å spy av" ;)
Ka du ve?

Joggi Bogga

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 12:51:02 PM
Vist det er noe mer dere er missfornøyde med kan jeg gjerne hjelpe dere med å forstå.. Bare skriv hva dere er missfornøyde med..  


Det bør heller gå andre veien. Hvis du ikke ser hvilken uheldig situasjon vi har havnet i og hvor dystre utsikter vi har på sikt, så bør du sette deg bedre inn i hvordan klubben har blitt drevet de siste årene. Det finnes mye dokumentasjon i flere av trådene på forumet. Lykke til!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!


pidre

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 14:45:49 PM


Herregud mann, så vi har kjøpt spillere som har forutsetninger for å lykkes i Brann, men de har ikke lykkes? Og Stabæk og Odd, de har bedre forutsetninger enn Brann til å jobbe langsiktig? Er det forklaringen?

Hva med at vi har Tippeligaens dårligste sportslige ledelse?
 
Saludar a los monos!

Brann_ruler

Det første bataljonen kunne gjort var å innkalle til ekstraordinært styremøte. Tema: tillit til til brann sportslige ledelse. La lokale journalister får nyss i at slik er på trappene.

Dette i seg selv ville kanskje vært tilstrekkelig til at Ba/ BT/ TV 2 sender sine middels kompetente journalister til idrettsveien for å kommentere.

Resultat av styremøtet i bataljonen er først å avvente situasjonen for se om dagens kurs med manglende vilje til sportslig satsning ikke endres.

Dersom brann ikke klarer å forsterke stallen og kontrakter fornyes bør bataljonen kalle inn til ekstraordinært medlemsmøte der det avgjøres om dagens regime har tillit eller ikke fra supporterklubben.

Tror poenget fort blir tatt i idrettsveien, uavhengig av resultat fra medlemsmøtet. Uansett blir det lagt press på ledelsen om å omprioritere midler til sport fra administrasjon.

Og er det ikke tillit så får man stå inne for en slik avgjørelse og avbryte samarbeid med SKB inntil sportslig satsning gjenopprettes.

Northside

Noen sanger og bannere bør det startes med. Dersom resultatene uteblir etter 3-4 kamper er det på tide med tomme tribuner, gjerne 15 første minuttene av kampen, eller en omgang. Det gir et ganske tydelig signal om hva vi mener.

Er tydelig at noe er feil med produktet om dagen, det bør legges dødt øyeblikkelig! Klubben derimot bør vi klare å redde.

At Ewen kaller oss "kunnskapsløse, naive og blåøyde " får stå på hans kappe. Kanskje dette er en blind klovn, hva vet jeg. Fyren klarer å lese, så det holder kanskje med klovn da.
Alle Norske klubber ble rammet av finanskrisen. Problemet er at vi og RBK lå best ann når finanskrisen kom, men at vi nå ligger dårligst ann etter finanskrisen! Slikt skjer ikke bare automatisk, og i overgangsvinudet etter 2007, eller sommeren 2008, var "finanskrisen" et hitil ukjent begrep. Hva er unskyldningen her?


Spelaren

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 16:51:55 PM
- Brann har blitt cupmester med RBH som leder.


Vennligst forklar...
Gå av.

Northside

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 16:51:55 PM
- Brann har blitt cupmester med RBH som leder.
- Brann har vunnet serien med RBH som leder.
- RBH ordnet finanser til å ordne ny kontrakt med Huse når han så godt som var klar for Stabæk
- Huse har vi fortsatt i stallen vår.
- Vi har de siste årene signert spillere som har vært landslagsaktuelle og premier league aktuelle.
- Vi har i årets overgang vindu signert en lokal stjerne spiller, med et enormt potensial.


Både jeg og flere har diskutert dette i RBH-tdåen + noen andre tråder. Vi bør kanskje fortsette i en av de trådene fremfor å ta den diskusjonen her også ;)

Quote


Forferdelig dårlig argumentasjon du kom med her. Du forguder visst systemet i Brann og skylder på en intern finanskrise innad i Brann som klubb. Med andre ord, du er ikke enig i at noe er feil om dagen? At vi ikke behøver å vise vår misnøye på noen måte?

Om løsningen er at alle som er kritisk til dagens system boikotter alle kampene, slik du ønsker, så har faktisk Brann seriøs grunn til å bekymre seg! Selv om du og RBH klapper fint for alle feilene en høstkveld i duskregn...

Jeg er desverre ikke en av de som spyr ut penger på en klubb jeg følger tett og bruker ekstremt mye tid på, uten å si et ord når noen i klubben kjører hele greien på ræv...

Brann_ruler

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 16:51:55 PM


Hurra. RBH har klart å signere en kontrakt!! Hurra RBH klarte ikke påvirke Mjelde og POL sitt byggverk nok til at vi ikke tok gull i 2007.

Hvem er premierleague aktuell? Hvem er disse landslagsaktuelle? Holmvik? CUP`en tok vi lenge før RBH kom til makten.

La oss glemme at stallen består av 9 bosman, 15 midtbanespillere og at de fleste tegn tyder på at lagets stjerne går vederlagsfritt etter sesongen eller for lommerusk i sommer.

La oss og også overse alle bomkjøp.

Halleluja.

Du er kanskje ikke blind, men har et alvorlig fornektelse syndrom.

Jeg har fulgt opp og nedturer siden vi slo Varegg i 82 og rykket. 25 års lidelse med noen små unntak. 2 år var alt det tok før vi igjen er sjanseløs på å kjempe om gull og økonomien er i ruiner.

Huff

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 16:51:55 PM


Brann ble seriemester med en stall som bestod av omkring 90 prosent spillere hentet inn under POL. Brann ble cupmester lenge før RBH hadde satt sin fot i Brann, og med et mindre budsjett enn dagens Brann-TV har. Vi har fremdeles huse i stallen vår, noe RBH delvis skal ha æren for, vi har de siste årene signert en rekke has beens på måfå. RBH har hatt bedre rammebetingelser enn noen annen sportsdirektør i hele Norge foruten Hoftun i RBK i de tre årene han har vært i Brann, vi har floppet med bingokjøp til millioner mens Stabæk har hentet stjerne på stjerne. Nå har jeg ikke tatt med Steffensensaken, løgner i media og stallsammensetning. Men dette er vel ikke RBHs feil det heller, det er jo intet tegn på inkompetanse og konsekvent kjøpe inn sentrale midtbanespillere når vi trenger stoppere, spisser og backer.

Når det gjelder dette med boikott skriver du også masse tull. Jeg luftet forslaget og jeg har overhodet ikke snakket om å boikotte stadion permanent eller slutte å gå på stadion. Jeg har snakket om en markering som atpåtil ikke vil koste Brann noe særlig økonomisk (da flertallet av de som hadde deltatt allerede ville betalt gjennom p-kort), men som forhåpentligvis ville hatt en sterk signaleffekt. Når det gjelder Brann og å bli kvitt sine bekymringer har du muligens et poeng, hvem vet, men i en situasjon der klubben desperat ringer opp tidliger partoutkortinnehavere tviler jeg på SKB er så veldig interessert i at samtlige som synes RBH har gjort en eksepsjonellt ræva jobb skal slutte å gå på stadion. Da snakker vi fort en enorm svikt i bilettinntektene.

Ewen

Jeg er på ingen måter fornøyd med å komme midt på tabellen. Men klarer faktisk å se realiteten i øyene. Vi hadde Norges beste lag, mistet spillere og finanser gjorde det fysisk umulig for oss å vinne flere trofeer med det første. Når Nilsen og RBH får tid på seg til å bygge opp et lag med eller uten Huseklepp er jeg sikker på at vi vill få et topplag igjen. Dersom det ikke skjer innen et par år er det nok sikkert noen som må ta sine hatter, men det er opp til styret i Brann å bestemme og en sak som ikke angår supporterne.

Rudy var PL aktuell. Ikke bare aktuell, han var klar for Stoke, men som du kanskje husker fikk han ikke arbeidstillatelse? Holmvik var landslagsaktuell ja. Han var av flere kåret til norges beste venstreback i 08. Vi kunne ikke drømt om noen bedre erstattere for EH enn han på det tidspunktet. At han ikke lykkes er ikke RBH sin feil, men en sak spilleren må ta på sine skuldrer. Når det er sagt spilte han seg oppover på høstsesongen.

Dersom du "Brann Ruler" husker kamper i 82 betyr det etter rask hode regning at du har passert de første 30. Da bør du også klare å tenke nøye over det før du ønsker å mobbe en sportsdirektør ut av jobben sin helt uten grunn. Går utifra at du allerede har vært med på å gjøre det samme med en trener og en ass. trener.
Når du har tatt tak i dine problemer så skal jeg oppsøke lege/psykolog (eller hva du ønsker) så skal jeg sende deg attesten min etterpå. Avtale?

Ewen

Quote from: Huff on February 02, 2010, 17:39:49 PM
Brann ble seriemester med en stall som bestod av omkring 90 prosent spillere hentet inn under POL. Brann ble cupmester lenge før RBH hadde satt sin fot i Brann, og med et mindre budsjett enn dagens Brann-TV har. Vi har fremdeles huse i stallen vår, noe RBH delvis skal ha æren for, vi har de siste årene signert en rekke has beens på måfå. RBH har hatt bedre rammebetingelser enn noen annen sportsdirektør i hele Norge foruten Hoftun i RBK i de tre årene han har vært i Brann, vi har floppet med bingokjøp til millioner mens Stabæk har hentet stjerne på stjerne. Nå har jeg ikke tatt med Steffensensaken, løgner i media og stallsammensetning. Men dette er vel ikke RBHs feil det heller, det er jo intet tegn på inkompetanse og konsekvent kjøpe inn sentrale midtbanespillere når vi trenger stoppere, spisser og backer.

Når det gjelder dette med boikott skriver du også masse tull. Jeg luftet forslaget og jeg har overhodet ikke snakket om å boikotte stadion permanent eller slutte å gå på stadion. Jeg har snakket om en markering som atpåtil ikke vil koste Brann noe særlig økonomisk (da flertallet av de som hadde deltatt allerede ville betalt gjennom p-kort), men som forhåpentligvis ville hatt en sterk signaleffekt. Når det gjelder Brann og å bli kvitt sine bekymringer har du muligens et poeng, hvem vet, men i en situasjon der klubben desperat ringer opp tidliger partoutkortinnehavere tviler jeg på SKB er så veldig interessert i at samtlige som synes RBH har gjort en eksepsjonellt ræva jobb skal slutte å gå på stadion. Da snakker vi fort en enorm svikt i bilettinntektene.


Det siste først. Du finner  sikkert en del som er missfornøyd med RBH. For all del, sikkert mye han kunne gjort annerledes (i etterpå klokskapens ånd). Men derifra til  å ikke støtte laget (spillerne) er det en veldig lang vei. Det gjelder nok både meg og mange andre. Er spillerne og det som skjer ut på banen jeg er mest opptatt av, hva som skjer i gangene bak tribunene er jeg (og de fleste andre her) kompetent nok til å bedømme.

Det du skriver om mitt forslag til boikott tror jeg nesten du må lese en gang til så skjønner du nok..

Husker Molde supporterne hadde en aksjon for noen år siden. Da en liten brøk del av supporterne ikke sang eller klappet første kvarteret og ble gjort til latter for hele Norge. Hadde jo vært litt gøy vist dere hadde funnet på noe lignende.

Steffensensaken kom pga av press fra supportere og media. Det er jo kommet veldig klart frem i ettertid. Hvem andre i Brann enn RBH er det som skal ha æren for at Huse er i stallen vår??

Spelaren

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 18:03:09 PM
Steffensensaken kom pga av press fra supportere og media. Det er jo kommet veldig klart frem i ettertid.


Ja eg husker det som det var igår, evinnelige rop etter Steffensens avgang, supportertog og heftige bannere mot vanstyret frå assistenttreneren. Eller nei forresten, det var jo fullstendig feil...
Gå av.

krakra

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 18:03:09 PM
Hvem andre i Brann enn RBH er det som skal ha æren for at Huse er i stallen vår??
Et eksempel på hvor lite RBH har fått til. At RBH, med fet hjelp fra Hardball, fikk overtalt benkespilleren Huseklepp om å bli i klubben, noe som førte til at han fikk storspilt et par sesonger og deretter(sannsyneligvis) forsvinner som bosman er det ENESTE skikkelige RBHs forsvarere har å slå i bordet med. På tre sesonger er èn re-signering av en bergenser, som på den tiden ikke var voldsomt ettertraktet alt man har. Det er vel og bra at RBH kjempet for å beholde Huseklepp, men er dette og bare dette nok til å veie opp for alle tabbene han har gjort de siste 3 årene?

Brann_ruler

Mobbing er liksom ikke helt min greie, Ewen. Og at du legger sammen 2+2 og får ca 3000 betyr ikke at jeg ønsket verken Mjelde eller Steffensen ut av stadionporten.

Jeg har prøvd å holde diskusjonen om RBH på et saklig nivå. Jeg har konkludert med at han er en belastning for brann ut fra en rekke argumenter. Dersom argumentasjon for slett utført arbeid er mobbing så har vi ikke mer å diskutere.

Håper du får en god dag. (ps beklager min lett ironiske tone i forrige svar til deg, det ligner forresten mye mer på mobbing enn noe jeg noengang har skrevet på på forumet om RBH)

krakra

Quote from: Ewen on February 02, 2010, 17:52:18 PM
Jeg er på ingen måter fornøyd med å komme midt på tabellen. Men klarer faktisk å se realiteten i øyene. Vi hadde Norges beste lag, mistet spillere og finanser gjorde det fysisk umulig for oss å vinne flere trofeer med det første.

Jada. Dette er kronargumentet for de som forsvarer RBH i disse finanskrisedager, men faktum er at RBH har brukt 40-50 millioner på spillere i rene overgangssummer. I tillegg kommer nok et tosifret millioner i SOF. For denne summen burde vi DEFINITIVT tatt medaljer etter 2007. Problemet er bomkjøp, dyre bomkjøp. Dessuten har de få gode spillerne vi har fått vært dyre og vi har ikke evnet å hente noen gode, billige spillere som andre klubber gjør og selger med overskudd.

Huff

Fantastisk! Vi kjøpte en spiller som var klar for ''stoke'' for 10 millioner midt i finanskrisen mens trenerapparatet skrek etter en spiss. Tenk hva som hadde skjedd dersom ikke RBH hadde hentet Rudy, da hadde vi bare sittet igjen med TJ, El Fakiri, Bakke og Gylfen som våre primære sentrale midtbanespillere, tar ikke med at Solli, PVM og Bjarnasson også har spilt der tidligere om det skulle være krise. Det er utrolig hva RBH får til, for en type, magiske evner etc, etc.

Når det gjelder dette svaret ditt gir jeg faen i hva resten av Norge synes om at en ikke kommer på stadion. Lavt oppmøte har en tendens til å bli oppfattet som ganske alvorlig- husker et lag for et par år tilbake 2009 var det vel, Viking het de, spilte ræva fotball og gikk med store underskudd da de ikke satset og bare lot ting skure og gå. Dette fant ikke stavangerpublikumet seg i, og det bletatt affære.

Når en har en sportsdirektør som, senest i forrige uke eller uken lirte av seg direkte løgner (antar han løy og at han ikke er riv ruskende gal) i bt, løgner enhver idiot visste var pisspreik, sier det meg at ledelsen gir fullstendig faen i hva den jevne supporter mener om Brann. Da er det relativt begrenset hva en kan gjøre for at ledelsen skal høre på en. Og nå er jeg jævlig lei, en tomme tribuner aksjon hadde således vært ypperlig, enhver aksjon mot ledelsen der eksempelvis RBH hetses på bannere ol vil bare avfeies som useriøst, en massiv boikott av 1 serierunde kan ikke avfeisen uansett hvordan en snur og vender på det. Dette forutsetter selvsagt at en sikrer seg at svært mange er villige til å delta på noe slikt på forhånd, men dette er og nevnt her over.

Go Up