• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sportsdirektøren etter RBH

Started by stlastla, January 21, 2010, 10:53:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stlastla

January 21, 2010, 10:53:07 AM Last Edit: January 21, 2010, 11:04:20 AM by mbersve
Jeg har et spørsmål: Dersom RBH en dag tar sin hatt og går, hvem vil vi ha som sportsjef i Brann?
En ting som er sikkert sett med mine øyne er at vi bør få inn en person som vet å verdsette tallenter. Tenk om vi for en gang skyld kunne begynt å kjøpe unge lovende spillere som i tillegg fikk spille? (vet at trenere har noe å si der)

Noen meninger?


dudo

January 21, 2010, 11:01:05 AM #1 Last Edit: January 21, 2010, 11:04:36 AM by mbersve
Mjelde. Helt klart. Eller Helstad som spillende sportsdirektør. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Jeg vil lansere Kvisvik som ny sportssjef!

stlastla

January 21, 2010, 11:16:24 AM #3 Last Edit: January 21, 2010, 11:22:02 AM by stlastla
Quote from: Xminator on January 21, 2010, 11:04:41 AM
Jeg vil lansere Kvisvik som ny sportssjef!


kan du utdype litt?

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Spelaren

Gå av.

Yngve

Jæger. For då kan me spissa produktet enno meir.

Innlandsmax

Quote from: stlastla on January 21, 2010, 10:53:07 AM
Jeg har et spørsmål: Dersom RBH en dag tar sin hatt og går, hvem vil vi ha som sportsjef i Brann?
En ting som er sikkert sett med mine øyne er at vi bør få inn en person som vet å verdsette tallenter. Tenk om vi for en gang skyld kunne begynt å kjøpe unge lovende spillere som i tillegg fikk spille? (vet at trenere har noe å si der)

Noen meninger?


Jeg vil ha manager. Hovedtrener som kun  rapporterer til styret. En fotballkyndig med direkte styring av A-laget som tilleggs-skoleres i økonomi og ledelse er bedre enn en økonom/administrator som ikke har direkte kontakt med A-laget, og som må læres opp i det praktiske arbeidet med fotball. Må styrke hjelpetrener-apparatet i samme slengen, selvfølgelig.

krakra

Managere i England har også sportssjefer som tar seg av papirarbeidet. Jonevret, Jonsson og Hamren har jo i stor grad funket som managere i sine klubber, men de har sportssjefer som gjør drittjobben. Jeg vil gjerne at Brann har en sportssjef, men da med denne rollen. Hovedtreners "assistent", ikke sjef. For faktum at at en hovedtrener sannsyneligvis har langt større fotballfaglig kompetanse enn en sportssjef. I Stabæk og RBK har de riktignok to gamle spillere som gjør jobben bra, men jeg tror fortsatt det er best å la treneren, eller manageren ta seg av byggingen av stallen.

steinbygger

Enten ville jeg kjørt en modell hvor SN får mer ansvar, men hvor man knytter til seg kompetanse på kjøp og salg i sterkere grad. Selv om jeg tviler på at det lar seg gjøre kunne jeg tenkt meg å se Stig Lillejord på Brann sin lønningsliste, men da må han slutte med agentvirksomheten og det tviler jeg på at han gjør. Hvis ikke man ønsker å gjøre endringer på rollene i henhold til dagens struktur så har Mjelde vært mitt ønske som sportsdirektør siden før man ansatte RBH. Kunne også vært spennende å se hva Svante kunne gjort. Han kjenner byen og klubben og har gjort en veldig bra jobb som sportsdirektør i Kalmar.

Huff

En fyr som tenker kontinuitet (videreføring) når det gjelder talentarbeidet kombinert med at vedkommende har et godt kontaktnettverk i utlandet hva gjelder speidere agenter og ol. Gjerne en person som allerede har jobbet som sportsdirektør i en annen klubb og således kjenner arbeidsoppgavene på forhånd. Hva vedkommende heter er irrelevant, men at vedkommende ikke har noen tidligere tilknytning til SK Brann vil jeg betrakte som positivt så lange han ikke er helt blank på hvordan ting fungerer her borte.

Begynner å bli jævlig lei denne gutteklubben grei som alltid skal ansette gamle kjenninger og venner, tilsynelatende uavhengig av hvilken kompetanse de innehar. Det var slik jeg ser det delvis en slik kultur om førte til RBKs fall i norsk fotball, og det var det motsatte som medførte at klubben kom tilbake, nye tanker og nye koster -utenfra. Ryker RBH ansetter vi sikkert Steffensen, Lambert Wulf eller Geddi, evt en am kompisene til Dahl fra kjegleklubben ol.

Skal jeg velge en person med tilknytning til klubben er derimot øn sket enkelt; Svante Samuelsson.

krakra

Svante kan vel også få Nanne til klubben når Steinar en eller annen gang må erstattes?

nero

En ting er sikkert, her må det for en gangs skyld noe profesjonalisme inn!
Lions led by donkeys.

Brann_ruler

En sportsdirektør i fotballklubben brann må komme fra fotballmiljøet og kunne fotball. Ha kunnskap om kjennskap til ressurspersoner som kan hjelpe i jakten på gode spillere (unge og etablerte), og være tilstrekkelig ydmyk til å kunne motta råd og tips.

Ha "avslutter" egenskaper i kontraktsforhandlinger. Være tøff der man ser spillere vil spekulere i bosman. Selg dem og få inn noen kroner.

Tror "garderobeerfaring" utover juniornivå er en fordel. Er enig i at man ikke må ansette en som pisser styret og daglig leder opp etter ryggen.

Paragrafonanister og rigide formalryttere kan NFF ansette.

krakra

Johan Thorbjørnsen holder jo på å studere økonomi og administrasjon:)

Brann_ruler

Quote from: krakra on January 21, 2010, 12:38:59 PM
Johan Thorbjørnsen holder jo på å studere økonomi og administrasjon:)


Vel, det triste i den er vel erkjennelsen av at det sikkert hadde fungert bedre enn i dag :)

Markmus

Ka du ve?

Tom C

Quote from: Brann_ruler on January 21, 2010, 12:34:34 PM

Paragrafonanister og rigide formalryttere kan NFF ansette.


En setning som hadde fått Gabrielsen til å stotre og stamme i nesegrus beundring... Man kan vel på sett og vis takke ham for din åpenbare litterære gave.   :)
Aldri mer Obos....

Innlandsmax

Quote from: krakra on January 21, 2010, 11:47:08 AM
Managere i England har også sportssjefer som tar seg av papirarbeidet. Jonevret, Jonsson og Hamren har jo i stor grad funket som managere i sine klubber, men de har sportssjefer som gjør drittjobben. Jeg vil gjerne at Brann har en sportssjef, men da med denne rollen. Hovedtreners "assistent", ikke sjef.


Da er vi enige. Hovedtrener ruler, og de andre får ligge under han i hierarkiet, enten det er en hjelpetrener eller en hjelpe-økonom eller hjelpe-administartor.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Tiocfaidh ár lá

Branngutt i trondheim

Har troen på at lundekvam ville gjort det bra som sportsjef.. Eller seff Per ove Ludvigsen den store... Uansett så må vi ha en som vil brann sitt beste og det tror iallefall ikke er RBH...

Savner Monsemann eg.....

Onside !!!

Skulle helst sett at RBH hadde blitt erstattet av en tidligere Brannspiller med så stort kontaktsnetverk som mulig. Svante, Mjelde, POL etc.
Kalvenes er kanskje en jeg med glede hadde sett som sportsdirektør i SK Brann når han legger opp som spiller! Så vidt jeg husker han har fullførte økonomistudier, spilt i utenlands og har nok mye mer respekt rundtom enn hva RBH har. Han har vel og tidligere sagt at han ønsker å bruke studiene sine til å få seg en jobb innen fotball, og gjerne i Brann.

nero

Quote from: Onside !!! on January 24, 2010, 12:18:04 PM
Skulle helst sett at RBH hadde blitt erstattet av en tidligere Brannspiller med så stort kontaktsnetverk som mulig. Svante, Mjelde, POL etc.
Kalvenes er kanskje en jeg med glede hadde sett som sportsdirektør i SK Brann når han legger opp som spiller! Så vidt jeg husker han har fullførte økonomistudier, spilt i utenlands og har nok mye mer respekt rundtom enn hva RBH har. Han har vel og tidligere sagt at han ønsker å bruke studiene sine til å få seg en jobb innen fotball, og gjerne i Brann.


Kalven er et spennende forslag, men det er vel litt tidlig ennå?
Lions led by donkeys.

skuteviken

Det kreves baller for å ta jobben iallefall, ser for meg praten med familien til en evt person som ikke bor i byen. Det handler egentlig bare om å være så profesjonell så mulig så tar en brodden av det.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Onside !!!

Quote from: nero on January 24, 2010, 12:20:09 PM
Kalven er et spennende forslag, men det er vel litt tidlig ennå?


Les hva jeg skrev da, skrev etter han har lagt opp som spiller ;)

nero

Quote from: Onside !!! on January 24, 2010, 12:21:51 PM
Quote from: nero on January 24, 2010, 12:20:09 PM
Kalven er et spennende forslag, men det er vel litt tidlig ennå?


Les hva jeg skrev da, skrev etter han har lagt opp som spiller ;)
:-[ Ja, jeg var nok litt kjapp på avtrekkeren der...
Lions led by donkeys.

kjegil

Quote from: Onside !!! on January 24, 2010, 12:18:04 PM
Kalvenes er kanskje en jeg med glede hadde sett som sportsdirektør i SK Brann når han legger opp som spiller! Så vidt jeg husker han har fullførte økonomistudier, spilt i utenlands og har nok mye mer respekt rundtom enn hva RBH har.


Hvor viktig er det egentlig med økonomiutdannelse når du skal være sportssjef? Og må en ha spilt fotball på høyeste nivå?

Jeg sier som Ivar Hoff: Du trenger ikke å ha vært hest for å bli jockey.

Som sportssjef ønsker jeg en som kan jobbe døgnet rundt, tar liten risiko i spillerkjøp, har en akademisk tilnærming til faget, masse erfaring og evner å lære av de beste klubbene i Europa.

Kanskje Svante Samuelson har noen av disse kvalitene. Han har i alle fall fått mye ut av lite i Sverige. Peddien blir litt for mye dollar i plastpose for meg...

Xminator

Kanskje Sandstø kan være ett sportsdirektøremne? Det virker ihvertfall som kontaktnettet er en solid del av CV'en.

Markmus

Sandstø har nok mer å utrette som trener enn sportsdirektør.
Ka du ve?

Huff

Quote from: Xminator on February 01, 2010, 12:16:56 PM
Kanskje Sandstø kan være ett sportsdirektøremne? Det virker ihvertfall som kontaktnettet er en solid del av CV'en.


Som jeg har nevnt tidligere har jeg en nær venn med god kjennskap til Sandstø. Vil definitivt ikke ha denne fyren som sportsdirektør, Sandstø er kompetent men ekstremt egenrådig og ekstremt vanskelig å samarbeide med dersom du ser på ting annerledes enn han. Denne karakteristikken av fyren fikk jeg for evigheter siden, og ser en på Sandstøs karriære senere styrker dette min tro på at den er ''spot on''.

Lisse

Sandstø fungerte vel som både trener og sportsjef i flere år i Odd (og det er mulig han ble vel enerådig). Men at han fikk mye ut av små ressurser år etter år kan ingen ta fra ham. Absolutt en av de beste når en ser på resultater over tid opp mot ressurser tilgjengelig.

Tror han hadde vært en ypperlig sportssjef faglig sett. Utfordringen er at hans nåværende jobb er ekstremt viktig for bergensfotballen (og Brann), samt at han nok har en stil som ikke er forenlig med den som har etablert seg på Stadion

Henki

Quote from: nero on January 24, 2010, 12:20:09 PM
Kalven er et spennende forslag, men det er vel litt tidlig ennå?


Hva i alle dager er det som gjør Kalvenes til et spennende forslag?
Ballen skal fremover!

nero

Quote from: Henki on February 01, 2010, 15:56:19 PM
Quote from: nero on January 24, 2010, 12:20:09 PM
Kalven er et spennende forslag, men det er vel litt tidlig ennå?


Hva i alle dager er det som gjør Kalvenes til et spennende forslag?


For å være litt flåsete så mener jeg at det meste vil være bedre enn det vi har i dag.... Kalven har joøkonomiutdanning, har vært utenlands og har kanskje skaffet seg en del kontakter. Må presisere at han kan være aktuell i fremtiden en gang, ikke nå.
Lions led by donkeys.

Huff

Quote from: Lisse on February 01, 2010, 15:06:21 PM
Sandstø fungerte vel som både trener og sportsjef i flere år i Odd (og det er mulig han ble vel enerådig). Men at han fikk mye ut av små ressurser år etter år kan ingen ta fra ham. Absolutt en av de beste når en ser på resultater over tid opp mot ressurser tilgjengelig.

Tror han hadde vært en ypperlig sportssjef faglig sett. Utfordringen er at hans nåværende jobb er ekstremt viktig for bergensfotballen (og Brann), samt at han nok har en stil som ikke er forenlig med den som har etablert seg på Stadion


Nja, nå er det en forskjell på å være vrang å samarbeide med i en klubb som Odd og en klubb som Brann. Skal du ha alt på din måte i Brann må du nok ha litt av en CV å vise til for å si det mildt. Uansett, skal vi se på folk som har fått mye ut av lite gruser uansett Svante alt på listen her: Like gode resultater som Brann under Mjelde/POL, med en klubb som er mindre enn Strømsgodset.

roaldinho

Hva med Eirik Bakke når han en gang legger opp? Han har vel stort nettverk, muligens i England men iallefall i Sogndal der masse talenter fostres opp.

Dessuten er jo navnet hans kjent, og det har vel en del å si. Han kan vel såvidt jeg vet prate for seg også.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kai-Olai

Tom Nordlie har også ett stort nettverk.. Ihvertfall innad i Norge.. Han kan sikkert skremme noen og enhver til signering også.. Go for it!

KEA

Quote from: Kai-Olai on February 01, 2010, 18:12:52 PM
Tom Nordlie har også ett stort nettverk.. Ihvertfall innad i Norge.. Han kan sikkert skremme noen og enhver til signering også.. Go for it!


Vi får håpe dette var en fleip... jada, han kan skremme mange - vekk!

Kai-Olai

Quote from: KEA on February 01, 2010, 18:17:59 PM
Quote from: Kai-Olai on February 01, 2010, 18:12:52 PM
Tom Nordlie har også ett stort nettverk.. Ihvertfall innad i Norge.. Han kan sikkert skremme noen og enhver til signering også.. Go for it!


Vi får håpe dette var en fleip... jada, han kan skremme mange - vekk!


Det var gjerne en smule ironisk, ja.. For å få frem at ett nettverk ikke nødvendigvis er alt..
Men selvsagt, det er jo ikke negativt å ha litt kontakter rundt omkring..

storB

Det artige i denne her er jo at de samme folkene som skriker etter RBH's avgang i RBH tråden her lanserer alt fra Wassberg til Bakke. Hvorfor ikke like greit gi stafettpinnen videre til godeste Frank Strandli, virker som eneste kriterium er en spillerfortid i Brann!!

Faktum er at det finnes ingen troverdige etterfølgere til RBH, som er en etterlyst kombinasjon av "gull av gråstein" fenomen på overgangsmarkedet, har en skikkelig økonomi utdanning samt har kjernekompetanse på talentutvikling. I tillegg kommer krav om kjennskap til alt av regelverk (NFF/UEFA/FIFA), mediahåndtering og ledererfaring.

Det virker som om det hersker en mentalitet at selv om RBH ikke har vist seg som en åpenbaring på ett av nevnte feltene, så konkluderes det automatisk med at han er komplett udugelig også ved alle andre aspekter i jobben. Vil folk virkelig gladelig ta til takke med friskt blod, uavhengig av kompetanse og egnethet? Er eneste kriterium at den eventuellt nye har ett halvkjendt fjes fra Brannfeltet?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

kjegil

Synes Hans Lokøy bør bli vår neste sportssjef. Han har jo nå vært et år i Arna-Bjørnar og sikret seg god erfaring fra damefotballen. I tillegg kjenner han jo Brann-kulturen ut og inn. Han har også jobbet for Manchester United supporterklubb. Det borger for kvalitet.

Brann_ruler

Quote from: storB on February 01, 2010, 19:03:34 PM
Det artige i denne her er jo at de samme folkene som skriker etter RBH's avgang i RBH tråden her lanserer alt fra Wassberg til Bakke. Hvorfor ikke like greit gi stafettpinnen videre til godeste Frank Strandli, virker som eneste kriterium er en spillerfortid i Brann!!

Faktum er at det finnes ingen troverdige etterfølgere til RBH, som er en etterlyst kombinasjon av "gull av gråstein" fenomen på overgangsmarkedet, har en skikkelig økonomi utdanning samt har kjernekompetanse på talentutvikling. I tillegg kommer krav om kjennskap til alt av regelverk (NFF/UEFA/FIFA), mediahåndtering og ledererfaring.

Det virker som om det hersker en mentalitet at selv om RBH ikke har vist seg som en åpenbaring på ett av nevnte feltene, så konkluderes det automatisk med at han er komplett udugelig også ved alle andre aspekter i jobben. Vil folk virkelig gladelig ta til takke med friskt blod, uavhengig av kompetanse og egnethet? Er eneste kriterium at den eventuellt nye har ett halvkjendt fjes fra Brannfeltet?


Eller man kan tolke det dithen at det at det er særdeles liten tillit til RBH og man hadde nesten tatt til takke med hva som helst annet.

Hadde du lest tråden ordentlig finnes det innlegg som er mer gjennomtenkte og reflekterte ift kriterier, men lettere å påpeke halvseriøse og småironiske forslag for å underbygge et poeng.

At det ikke finnes noen troverdige etterfølgere finner jeg underlig, tatt i betraktning RBH merittliste på overganger og kontraktsforhandlinger. Når vi i tillegg ser SKB tabellplasseringer , antall bosman spillere, forholdet til Hardball og stallens sammensetning under sportsdirektørens regjeringstid burde det ikke være ett mesterstykke å finne mer et kompetent menneske til å være sportsdirektør.

Forresten, hvilken av dine fagområder har RBH håndtert på en slik måte at det har gitt sportslig utvikling og gevinst? Mediehåndtering, talentutvikling, regelverk, økonomi, ledererfaring?

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler on February 01, 2010, 19:26:14 PM

Eller man kan tolke det dithen at det at det er særdeles liten tillit til RBH og man hadde nesten tatt til takke med hva som helst annet.


Slik som med Mjelde. Alt skulle jo bli så mye bedre bare vi fikk ham vekk. POL skulle man jo også ha vekk på et tidspunkt.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: storB on February 01, 2010, 19:03:34 PM
Faktum er at det finnes ingen troverdige etterfølgere til RBH, som er en etterlyst kombinasjon av "gull av gråstein" fenomen på overgangsmarkedet, har en skikkelig økonomi utdanning samt har kjernekompetanse på talentutvikling. I tillegg kommer krav om kjennskap til alt av regelverk (NFF/UEFA/FIFA), mediahåndtering og ledererfaring.


Stryk "en skikkelig økonomiutdanning". Man trenger ikke 5 års høyere utdannelse for å holde seg innenfor gitte budsjettbetingelser. Det er en haug med økonomer i organisasjonen, både på nivåene under og over sportsdirektøren. Jeg er også usikker på dette med kjernekompetanse på utvikling: Holder det ikke at man har en gruppe (som nå) som driver med dette? Må sportsdirektøren også være spillerutvikler?

For meg er det fortsatt én mann som utkrystalliserer seg, og det er Mjelde. En fantastisk leder og en beinhard forhandler, med det som unektelig må være svært gode overtalelsesevner. At han i tillegg er en type som evner å planlegge frem i tid samtidig som han er offensiv i tankegangen er heller ingen ulempe. Nettverket er kanskje et lite drawback i fht til enkelte andre, men det kan bøtes på enten med en trener med et visst nettverk, eller med at han forholder seg profesjonelt til andre. MIM er kanskje fotball-Norges minst flåsete fyr.

Ellers er det ikke vanskelig å la seg imponere over Svante, for den som ønsker nytt blod.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_ruler

Mjelde sin avgang var temmelig omdiskutert mener jeg å huske. Muligens en liten majoritet som ønsket ham bort, i RBH sitt tilfeller virker det som overveldende flertall som ønsker ham bort.

Forøvrig var det vel sportsdirektøren RBH som utviste strålende lederegenskaper ved først sparke assistenten, og deretter erstatte Mjelde med Nilsen. Men det er vann under broen, og nokså ferdigdiskutert.

krakra

February 01, 2010, 20:29:21 PM #45 Last Edit: February 01, 2010, 20:33:00 PM by krakra
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2010, 19:42:06 PM
Quote from: Brann_ruler on February 01, 2010, 19:26:14 PM

Eller man kan tolke det dithen at det at det er særdeles liten tillit til RBH og man hadde nesten tatt til takke med hva som helst annet.


Slik som med Mjelde. Alt skulle jo bli så mye bedre bare vi fikk ham vekk. POL skulle man jo også ha vekk på et tidspunkt.

Nixon

Quote from: kjegil on February 01, 2010, 19:20:26 PM
Synes Hans Lokøy bør bli vår neste sportssjef. Han har jo nå vært et år i Arna-Bjørnar og sikret seg god erfaring fra damefotballen. I tillegg kjenner han jo Brann-kulturen ut og inn. Han har også jobbet for Manchester United supporterklubb. Det borger for kvalitet.


Hvis han kjøper spillere like ukritisk som han kjøpte supporterutstyr kunne det blitt riktig så morsomt!:)
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: dudo on February 01, 2010, 20:24:13 PM
For meg er det fortsatt én mann som utkrystalliserer seg, og det er Mjelde. En fantastisk leder og en beinhard forhandler, med det som unektelig må være svært gode overtalelsesevner.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

February 02, 2010, 00:12:27 AM #48 Last Edit: February 02, 2010, 00:18:13 AM by Huff
Quote from: storB on February 01, 2010, 19:03:34 PM
Det artige i denne her er jo at de samme folkene som skriker etter RBH's avgang i RBH tråden her lanserer alt fra Wassberg til Bakke. Hvorfor ikke like greit gi stafettpinnen videre til godeste Frank Strandli, virker som eneste kriterium er en spillerfortid i Brann!!

Faktum er at det finnes ingen troverdige etterfølgere til RBH, som er en etterlyst kombinasjon av "gull av gråstein" fenomen på overgangsmarkedet, har en skikkelig økonomi utdanning samt har kjernekompetanse på talentutvikling. I tillegg kommer krav om kjennskap til alt av regelverk (NFF/UEFA/FIFA), mediahåndtering og ledererfaring.

Det virker som om det hersker en mentalitet at selv om RBH ikke har vist seg som en åpenbaring på ett av nevnte feltene, så konkluderes det automatisk med at han er komplett udugelig også ved alle andre aspekter i jobben. Vil folk virkelig gladelig ta til takke med friskt blod, uavhengig av kompetanse og egnethet? Er eneste kriterium at den eventuellt nye har ett halvkjendt fjes fra Brannfeltet?


Nå vil jeg som nevnt helst ha en uten noen som helst tilknytning til Brann, men alt du nevner her -mulighens foruten talentarbeid, aner ikke- har Svante Samuelsson på CVen, rett skal være rett.

Sjekkliste.

storB

Eg personlig syntes RBH gjerne har hatt en litt for svak læringskurve, men at det nå begynner å ta seg opp. At Mjelde og Svante nevnes som de to mest hete potetene til å overta etter RBH er jo ingen overaskelse. Begge to hadde kultstatus hos oss, begge har en fin merittliste. Men jeg er ganske sikker på at begge ikke er realistisk. Er redd Mjelde ville skadet sitt gode navn og rykte ved å falle totalt igjennom faglig sett i en sportsdirektør rolle. Tiden er over for at en skal kunne få lov til å lære og utvikle seg, vi trenger en som kan gå inn å prestere fra første dag på jobben. Iom at RBH tross alt begynner å få noen år på baken gjør at han stiller sterkere enn Mjelde i mine øyne, selv om Mjelde er aldri så god på "overtalelse"..!!

At Svante nevnes er litt artig. Alle ønsker ham, men ønsker han oss?  
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Go Up