• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vekk med reklameskiltet foran store stå

Started by grei, September 20, 2003, 15:10:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei

Disse ungene på muren sperret sikten der jeg sto sist kamp, men jeg kom meg oppover. La merke til at de ble jaget ned etterhvert, men dette ble ikke mottatt bare positivt blant de voksne som sto rundt. Litt hadde nok med den iboende motviljen for vaktene. Men det hadde også med sympati for ungene, de har jo ingen mulighet til å se fra store stå uten å sette seg på muren.

Hva slags fotballstadion er det som lager høye sperringer foran banen så det ikke er mulig å se? Hva kommer det egentlig av at det er så vanskelig å se der nede? Det kommer av at Brann i sin griskhet har satt opp to rekker med reklame i høyden. Det vil si, vet ikke hva som veier tyngst for Brann, de ekstra kronene eller det at man skaper et skille mot bermen på den andre siden der alt er så mye mindre grønt. Alle andre lag klarer seg med én rekke reklameskilter rundt banen, forståelig nok fordi nærhet til banen og god sikt på tribunen er kvaliteter som stort sett verdsettes av de som driver fotballklubb. I tillegg gir en enkel rekke med reklame mer oppmerksomhet rundt reklamen slik at den har en høyere verdi (jfr. 20 små reklamer på en eliteserietrøye mot én hovedsponsor som får disponere trøyen alene).

Dette dobbeltskiltopplegget ble satt opp for noen år siden i forbindelse med at det gamle gjerdet ble tatt ned.  I gleden over at gjerdet forsvant glemte vi visst at dette enormt høye skiltet gjør at man ser ganske dårlig når man står nederst. Spesielt hvis man er barn. . For all del, jeg promoterer ikke flere unger på store stå, men i anstendighetens navn kan ikke sitteplass eller klokkesvingen være deres eneste alternativ. Få vekk den øverste reklamerekken, og la oss få tilbake den nærheten vi hadde til gresset før i tiden.

Erik

Neste sesong er jo klokkesvingen tom, kan de flytte reklamedriten opp der... Gooooood plass der da!!

paf

Quote from: "grei"
Dette dobbeltskiltopplegget ble satt opp for noen år siden i forbindelse med at det gamle gjerdet ble tatt ned.

Mye bra poenegr her. Men jeg mener bestemt at dobbeltskiltingen kom før årets sesong, og at skiltene ble hevet med 30cm omtrent da. De må være litt høyere enn muren pga plastrullen som "bor" under, men det får jo være grenser.

Knixen

Quote from: "grei"Det vil si, vet ikke hva som veier tyngst for Brann, de ekstra kronene eller det at man skaper et skille mot bermen på den andre siden der alt er så mye mindre grønt. Alle andre lag klarer seg med én rekke reklameskilter rundt banen, forståelig nok fordi nærhet til banen og god sikt på tribunen er kvaliteter som stort sett verdsettes av de som driver fotballklubb. I tillegg gir en enkel rekke med reklame mer oppmerksomhet rundt reklamen slik at den har en høyere verdi (jfr. 20 små reklamer på en eliteserietrøye mot én hovedsponsor som får disponere trøyen alene).


Sikkert en god del ekstra penger å hente på dobbel reklame på den siden av banen som blir vist mest på (riksdekkende) tv og...

grei

Quote from: "Knixen"

Sikkert en god del ekstra penger å hente på dobbel reklame på den siden av banen som blir vist mest på (riksdekkende) tv og...

Knixen

Quote from: "grei"
Quote from: "Knixen"

Sikkert en god del ekstra penger å hente på dobbel reklame på den siden av banen som blir vist mest på (riksdekkende) tv og...


Prøvde på ingen måte å forsvare det, bare konstaterte at det var sånn det foregår.

Blææ

ont follow me,Im lost too

Ricky

Tror neppe vi får tak i noe annet enn røykfrie billetter fra og med neste år enten vi er supportere eller ei. Og bra er dét. ;)

Go Up