• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann 14.04.2024 kl. 14:30

Started by Superjack, April 09, 2024, 07:10:06 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

En kamp der Brann er desidert best og fortjener 3 poeng. Og det selv om det er en del å plukke på og en del spillere ikke er i form enda.
Larsen har en del å gå på. Ruben er ikke i nærheten av sitt beste.
Kronvig blir bedre og bedre for hver kamp. SHN er langt unna topp form.
Kartum hadde sitt beste innhopp og et par veldig gode involveringer som skapte farligheter. Men å ikke få den siste sjansen på mål er utilgivelig.
Warming er langt unne toppform håper jeg.
Blomberg på gang og veldig bra mål men utilgivelig å holde på ballen til Finne er i offside på kontringen.
Finne skulle satt et par mål om han var i form

Så med mye å gå på så er Brann allikevel best og viking jubler for et poeng og Brann spillerne så ut som om de hadde tapt.

Dommeren var god og la listen kanskje litt vel høyt noen ganger men noe av det bedre jeg har sett av dømming i ES.

Og rent teoretisk siden det ikke ble et tema. Kunne VAR gått inn å tatt den handsen på Ruben om det ikke ble dømt offside?
Og hadde da viking fått frispark eller hadde Ruben fått frispark som han skulle hatt i den situasjonen om det ikke var fordel av ballen. For han blir jo tatt når han går opp der og det er derfor han treffer ballen med hånden (tror jeg)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Det ville garantert blitt tatt på handsen om det ikke var offside, ja.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Billy Elliott on April 14, 2024, 21:03:30 PMDet ville garantert blitt tatt på handsen om det ikke var offside, ja.
Men da måtte de ha gitt frispark til Viking i en situasjon som (la oss for diskusjonens del si at det stemmer at han handser pga at vikingspilleren går i kroppen på ham og at Ruben da skulle hatt frispark) Brann skulle hatt frispark.
Kunne blitt en del deilige diskusjoner rundt det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Corran, med din terskel for utilgivelighet, så har vel alle i Brann gjort utilgivelige ting for lengst.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Quote from: Belfort on April 14, 2024, 20:38:23 PMSynd Kornvig er så utrolig treg, men det er vel en grunn til at han har havnet i Norge. Håper uansett han kan få brukt fysikken sin i boks, og at han snart treffer på skuddene

Han er da ikke treg. Han er ikke rask og heller ikke utrolig treg, ikke engang treg. Tipper han ligger på omtrent gjennomsnittet i ES.
...we shall never surrender.

opplett

Kanskje jeg ser feil da og løpemåten lurer oss. Men han SER i hvert fall utrolig treig og seig ut. Har vært flere baller siste kampene jeg har tenkt at han når lett, men som ender opp med at motstander får eller vallen går ut av banen.

Når det er sagt er det noe jeg liker ved Kornvig. Ha troen på at han kan bli bra etter hvert.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Quote from: Corran on April 14, 2024, 22:09:20 PMHar noen gjort noe utilgivelig da?

Kartum og Blomberg gjorde det mot Viking, i følge deg.
Tren på langskudd

Superjack

Kornvig har ikke helt lært seg det med å spurte i press. Altså spurt, ikke bare løpe fort.

Forresten der Børsting og FHM var / er meget gode.

De var ekstremt hurtig opp i press.

Får Kornig til det med å spurte i press så blir han ekstremt god.
Brannsupporter.

Erlend

Quote from: Corran on April 14, 2024, 21:07:31 PM
Quote from: Billy Elliott on April 14, 2024, 21:03:30 PMDet ville garantert blitt tatt på handsen om det ikke var offside, ja.
Men da måtte de ha gitt frispark til Viking i en situasjon som (la oss for diskusjonens del si at det stemmer at han handser pga at vikingspilleren går i kroppen på ham og at Ruben da skulle hatt frispark) Brann skulle hatt frispark.
Kunne blitt en del deilige diskusjoner rundt det

Det hele bunner vel ut i at ingen egentlig forstår reglementet for hands.

Det er ball som søker hÃ¥nd fra kort avstand, men samtidig er posisjonen til Ruben ganske langt fra det man vil kalle naturlig.  Han sa selv i Ballspark at det var klokkeklar hands og jeg er personlig enig med han.

Men sÃ¥ var det dette med hva dommerne har blitt enige om angÃ¥ende hva som er hands og ikke denne sesongen.  Dommer stÃ¥r vel godt plassert men vinker det videre.  Jeg tror han ble ganske glad nÃ¥r han sÃ¥ offsiden og slapp Ã¥ ta stilling til spørsmÃ¥let

mbs

Quote from: Erlend on April 15, 2024, 08:05:34 AM
Quote from: Corran on April 14, 2024, 21:07:31 PM
Quote from: Billy Elliott on April 14, 2024, 21:03:30 PMDet ville garantert blitt tatt på handsen om det ikke var offside, ja.
Men da måtte de ha gitt frispark til Viking i en situasjon som (la oss for diskusjonens del si at det stemmer at han handser pga at vikingspilleren går i kroppen på ham og at Ruben da skulle hatt frispark) Brann skulle hatt frispark.
Kunne blitt en del deilige diskusjoner rundt det

Det hele bunner vel ut i at ingen egentlig forstår reglementet for hands.

Det er ball som søker hÃ¥nd fra kort avstand, men samtidig er posisjonen til Ruben ganske langt fra det man vil kalle naturlig.  Han sa selv i Ballspark at det var klokkeklar hands og jeg er personlig enig med han.

Men sÃ¥ var det dette med hva dommerne har blitt enige om angÃ¥ende hva som er hands og ikke denne sesongen.  Dommer stÃ¥r vel godt plassert men vinker det videre.  Jeg tror han ble ganske glad nÃ¥r han sÃ¥ offsiden og slapp Ã¥ ta stilling til spørsmÃ¥let

Handsen hadde ikke blitt avgjørende. Den situasjonen er slik jeg forstår det avgjort og VAR kan ikke plukke den opp i etterkant. Da er det offsiden som ev. redder dommeren for en diskusjon rundt handsen.

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

I følge dommeren hadde det blitt dømt for handsen om det ikke hadde vært offside.

Greit at det ikke ble hands. Farlig frispark i mot.

Handsen til Ruben hadde stilen til en håndballkeeper.

Brannsupporter.

esp123

Lite diskusjon her, men Salvesen sitt slag er jo soleklart rødt kort? Bør vel også kunne straffes i etterkant? Slår jo Blomberg rett ned.

Hickok

Quote from: Superjack on April 15, 2024, 17:25:24 PMI følge dommeren hadde det blitt dømt for handsen om det ikke hadde vært offside.

Greit at det ikke ble hands. Farlig frispark i mot.

Handsen til Ruben hadde stilen til en håndballkeeper.


Dette må jo bare være tull. Om det hadde vært hands, så måtte det da være mye større fordel for Viking med frispark høyt i banen enn en offside i egen 16 meter.

Superjack

Quote from: Hickok on April 15, 2024, 17:51:42 PM
Quote from: Superjack on April 15, 2024, 17:25:24 PMI følge dommeren hadde det blitt dømt for handsen om det ikke hadde vært offside.

Greit at det ikke ble hands. Farlig frispark i mot.

Handsen til Ruben hadde stilen til en håndballkeeper.


Dette må jo bare være tull. Om det hadde vært hands, så måtte det da være mye større fordel for Viking med frispark høyt i banen enn en offside i egen 16 meter.

Bare gjengir det som ble uttalt i en pod om hva dommeren sa.
Og ja, jeg synest også det virker helt noldus, for en klink hands for Viking skulle jo blitt frispark til Viking og ikke resultere i en offsideavgjørelse i situasjonen som følger.

Norske domming er en trist affære.
Brannsupporter.

krakra

Hva som er mest gunstig for Viking er helt irrelevant når VAR brukes.


Erlend

Jøss.  NÃ¥r jeg sÃ¥ kampen syntes jeg det sÃ¥ ut som en arm som ble veivet litt med og traff Blomberg i ansiktet ved et uhell.  Fra den vinkelen der ser det jo veldig ut som et regelrett hardt slag

Hickok

Hvordan fanger ikke VAR opp slikt? Er det ikke derfor vi har systemet, eller er det kun for å støtte dommernes avgjørelser?

Superjack

Quote from: krakra on April 15, 2024, 18:50:58 PMHva som er mest gunstig for Viking er helt irrelevant når VAR brukes.

Om det var en klink hands, hvorfor grep ikke VAR inn der, men ventet til etter offside og tok offsiden?

Og det slaget mot Blomberg?

Og den episoden i Fredrikstadkampen?


VAR skal bare ta hårfine offsider, men ikke åpenbare feil, eller direkte voldelig opptreden?


Norske dommere er generelt for svake  gjelder ogsÃ¥  dem som sitter i VAR rommet.


Brannsupporter.

krakra

Fordi VAR ikke skal bryte inn i enkle frisparksituasjoner. De skal vurdere straffspark, direkte røde kort, kort til feil spiller og godkjenning/annullering av mål. De har ikke anledning til å sjekke om noe er frispark eller ikke med mindre det er grunnlag for annullering. Men her annullerte de for offside, som er korrekt fordi det er nærmest målsituasjonen og den mest objektive vurderingen.

Dessuten skal ikke VAR bryte inn før spillet er avbrutt. For VAR bestemmer ikke. De gir en anbefaling til dommer, men dommer kan i teorien være uenig(uansett hvor sikre VAR er) og da er det dumt å ha blåst av en kontring.

Blomberg-situasjonen er soleklart rødt, så den burde de tatt.

Corran

Quote from: Lasaron on April 15, 2024, 07:26:38 AM
Quote from: Corran on April 14, 2024, 22:09:20 PMHar noen gjort noe utilgivelig da?

Kartum og Blomberg gjorde det mot Viking, i følge deg.
Ahh så ikke den med en gang Kanskje litt feil bruk av ordet og spesielt to setninger etter hverandre sånn.
Du skal få den ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Bare så det er sagt jeg betvilte aldri det var hands og jeg lurte bare på om VAR kunne gå så langt tilbake i angrepet for å ta den handsen (om det ikke var Offside) Og om det da hadde blitt frispark til VIking eller til Brann da Ruben ble tatt i den situasjonen (dvs om han ble det).

Den til Salvesen bør det gås inn og straffe i etterkant for der har ikke dommer eller VAR gått inn så da kan det straffes i ettertid, men det er i de reprisene en har sett i dag ikke tvil om at det er rødt kort i min bok.
Ser TV2 har en artikkel på at det bør reageres på den i etterkant også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on April 15, 2024, 21:13:30 PMBare så det er sagt jeg betvilte aldri det var hands og jeg lurte bare på om VAR kunne gå så langt tilbake i angrepet for å ta den handsen (om det ikke var Offside) Og om det da hadde blitt frispark til VIking eller til Brann da Ruben ble tatt i den situasjonen (dvs om han ble det).

Vet ikke om det har blitt gjort i Norge, men i England har det vært flere annulleringer på grunn av at VAR har dømt frispark flere trekk forut for en skåring. Så regner med at det samme kan skje her.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: krakra on April 15, 2024, 19:46:32 PMApropos VAR. Sjekk dette svinet da

https://x.com/alekdg/status/1779829462986543223

Ja, sår oppunder øyet oppstår ikkje av seg selv. Uforståelig at VAR ikkje kan fange opp sånt som dette når det går et minutt med behandling. Blomberg sa sikkert noe, har ikkje dommer mulighet til å spør bussen om de fanget opp noe?
GÃ¥ av.


David

Rart det ikke ble undersøkt, eller i det minste opplyst om det, men det kan vel se ut som armen får momentum fra medspilleren der? Mulig de har vurdert det sånn. Hvis TV 2 har bedre kameravinkler enn denne, burde de vært med i klippet.

Lasaron

Jeg tror ikke det er nevnt eksplisitt enda, så jeg gjør det nå. Jeg la merke til at etter Viking gikk opp i ledelsen, så begynte de ikke å fake skader. Denne gangen. Det er jo bra.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on April 17, 2024, 06:02:05 AMJeg tror ikke det er nevnt eksplisitt enda, så jeg gjør det nå. Jeg la merke til at etter Viking gikk opp i ledelsen, så begynte de ikke å fake skader. Denne gangen. Det er jo bra.
I hvert fall ikke i provoserende grad. Det var noen små drypp, men Brann utlignet tidlig nok til at det ikke ble så veldig aktuelt.
Jeg tror det hadde med hjemmebane å gjøre, og at de ikke ville fremstå som fullstendig kynisk og destruktiv foran en full stadion. Hadde det vært i Bergen, så tror jeg fortsatt vi hadde sett full pakke, med parkering av buss og konstante skader.

Go Up