• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet sommeren 2024

Started by Lasaron, April 13, 2024, 18:48:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Det er på høy tid å starte denne tråden.

Jeg vil, på litt tynt grunnlag, hevde at om Palle forlater Brann i sommer, så bør Brann vurdere å hente Tebo fra Sarp. 00-modell. God mot FFK nå.

Jeg presiserer: Vurdere.

Stikkord:

Oppofrende og vellykket forsvarsspill. Klassisk stopperscoring. Velger å ikke fake skade når han har alle muligheter til det.
Tren på langskudd

Superjack

Tror ikke Palle forlater Brann. Blir i Brann lenge.
Brannsupporter.

pidre

Vel, tillater meg å lansere denne Maxwell hos FFK - var jo outstanding mot oss. Hvordan var han i dag? Og Hiim startet for Sarp.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Superjack on April 13, 2024, 21:43:05 PMTror ikke Palle forlater Brann. Blir i Brann lenge.

Ja er vel større sjangs for at Juben eller Larsen forlater klubben.
Saludar a los monos!

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kagain

Quote from: Superjack on April 13, 2024, 21:43:05 PMTror ikke Palle forlater Brann. Blir i Brann lenge.

Enig der. Pallesen Knudsen må nok sikkert bli så skadet at han legger opp før Horneland kvitter seg med han. Større sannsynlighet for at Holten eller Helland forsvinner før Pallesen Knudsen tror jeg. Ser for meg at Helland kan bli sendt ut på lån i sommer da Brann tross alt har Thore P., Sery Larsen og Pallesen Knudsen. Om ikke noen av de forsvinner før vinteren så regner jeg nesten med at Holten blir solgt. Da har han vært utlånt i over et år. Kan hende Horneland ender opp med å hente Kvile for å ha en backup til Thore P., Jeff og Palle. Eller en annen midtstopper som tilfeldigvis har et snev av skarring i dialekten og/eller en fortid i Haugesund.

Jeg ser ellers at i dagens BA så er det en litt lengre epistel om Crone hvor Horneland hyller han

https://www.ba.no/horneland-hyller-danskens-forvandling/s/5-8-2589536

Horneland er godt fornøyd med det han har levert og sier

"Jeg synes han har spilt sin beste fotball i Brann den siste tiden

[...]

Svenn har hatt flere offensive bidrag i vinter, og nå i sesongen, enn vi så i fjor. Men vi var jo veldig klar over potensialet hans der. Vi snakker om en som hadde 13 målgivende pasninger i 1. divisjon for to år siden"


Vi får se hvordan det går videre der, men det høres jo så langt ikke så lovende ut for Hellan da.

andreas1989

Er stygt redd for at det går mot en forlengelse med Crone.

krakra

Helt greit at Hellan får tid på seg til å trene seg inn i intensiteten. Håper han får regelmessig spilletid for andrelaget og kan bidra der, og så innhopp for a-laget. Det er ruten Kornvig også burde tatt.

fortune

Quote from: Kagain on April 14, 2024, 10:08:46 AMJeg ser ellers at i dagens BA så er det en litt lengre epistel om Crone hvor Horneland hyller han

https://www.ba.no/horneland-hyller-danskens-forvandling/s/5-8-2589536

Horneland er godt fornøyd med det han har levert og sier

"Jeg synes han har spilt sin beste fotball i Brann den siste tiden

[...]

Svenn har hatt flere offensive bidrag i vinter, og nå i sesongen, enn vi så i fjor. Men vi var jo veldig klar over potensialet hans der. Vi snakker om en som hadde 13 målgivende pasninger i 1. divisjon for to år siden"


Vi får se hvordan det går videre der, men det høres jo så langt ikke så lovende ut for Hellan da.

Crone kan helt sikkert bidra med målpoeng, men da må man også legge forholdene tilrette ved å gi ham noen å slå innlegg på. I OBOS-sesongen kunne han sikte på Heggebø, en Rasmussen som var bra i luften og en Heltne som fylte etter. Så langt denne sesongen har beholdningen i stor grad vært Finne/Castro/Kniklas og da kan man ikke forvente det helt store på innlegg fra Crone.
First is first, second is nothing

andreas1989

VG kjører en sak om «salgsfesten i norsk fotball» og det faktum at de fleste klubber budsjetterer med spillersalg som en av de største inntektene.
I den sammenheng er Kalvenes bedt om en kommentar.

Quote from: VGBrann går imot strømmen og budsjetterer med kun fire millioner i inntekter fra spillersalg i 2024.

- Hadde vi kjøpt spillere for 20 millioner nå, kunne vi lett satt oss i minus. Klubber som Bodø Glimt og Molde er milevis foran oss økonomisk sett, vi kan ikke konkurrere om de samme spillerne som dem, sier daglig leder Christian Kalvenes til BT.

- Vi kan selge hvis prisen er riktig, men vi må ikke for å klare oss økonomisk. Sånn har det vært i perioder tidligere. Men gjør vi et stort salg, kan vi bruke mer og investere mer

krakra

Det er ikke en kommentar til VGs sak, men en gammel kommentar til BT.

Kagain

Quote from: fortune on April 14, 2024, 10:29:01 AMCrone kan helt sikkert bidra med målpoeng, men da må man også legge forholdene tilrette ved å gi ham noen å slå innlegg på. I OBOS-sesongen kunne han sikte på Heggebø, en Rasmussen som var bra i luften og en Heltne som fylte etter. Så langt denne sesongen har beholdningen i stor grad vært Finne/Castro/Kniklas og da kan man ikke forvente det helt store på innlegg fra Crone.

Ja, jeg er enig med deg i at Crone ikke har hatt de beste arbeidsforholdene med tanke på å sikte på. Det samme kan vel sies for Soltvedt. Finne er ikke akkurat en luftens baron. Sønnen er jo selvsagt fremdeles til stede, og det kan hende at Kornvig kan ta litt av den jobben som Rasmussen gjorde.

Superjack

At norske klubber budsjetterer med store spillersalg er ikke noe godt tegn for økonomien i klubbene.

Det er et tegn på at mange satser over evne.

For det er aldri garantert å få store spillersalg, og klubber som er desperate etter å selge får sjelden prisen de ønsker for spillerene heller.

Brannsupporter.

huleste


fortune

Quote from: Superjack on April 14, 2024, 13:11:38 PMAt norske klubber budsjetterer med store spillersalg er ikke noe godt tegn for økonomien i klubbene.

Det er et tegn på at mange satser over evne.

For det er aldri garantert å få store spillersalg, og klubber som er desperate etter å selge får sjelden prisen de ønsker for spillerene heller.



Det er helt greit å budsjettere med spillersalg dersom man har flere salgsobjekter og forventer at noen av dem kommer til å materialisere seg. En del norske klubber har dessuten god track record på å finansiere både deler av klubbdrift og innkjøp av nye videresalgsobjekter vha spillerkjøp. Man bør imidlertid ha egenkapital og likviditet til å bære at det budsjetterte spillersalget ikke materialiserer seg akkurat når man ønsker.

For Branns del er det riktig å ikke budsjettere med de helt store spillersalgene, vi har få salgsobjekter som dessuten er skadeforfulgte, samtidig som vi ikke har særlig track record på spillersalg.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: andreas1989 on April 14, 2024, 10:23:31 AMEr stygt redd for at det går mot en forlengelse med Crone.
Dette  må da være noe av det tåpeligste jeg har lest på en stund her inne.
Hvorfor i alle dager er du redd for at det går mot en forlengelse om han er begynt å bli bedre?
Han er stabil og alltid tilgjengelig. Han er begynt å bli bedre framover.
Om han fortsetter slik er jo det bare gull og helt greit med en forlengelse.

Har aldri skjønt de som ønsker ThoreP istedenfor Crone.
Og om Crone blir skjøvet ut på benken av Hellan så er jo det kjempe bra og vi får en backup som ikke setter seg selv foran laget
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Har ingen tro at Crone vil godta å sitte på benken for Brann særlig lenge.

andreas1989

April 14, 2024, 20:58:32 PM #17 Last Edit: April 14, 2024, 21:01:00 PM by andreas1989
Quote from: Corran on April 14, 2024, 20:44:56 PM
Quote from: andreas1989 on April 14, 2024, 10:23:31 AMEr stygt redd for at det går mot en forlengelse med Crone.
Dette  må da være noe av det tåpeligste jeg har lest på en stund her inne.
Hvorfor i alle dager er du redd for at det går mot en forlengelse om han er begynt å bli bedre?
Han er stabil og alltid tilgjengelig. Han er begynt å bli bedre framover.
Om han fortsetter slik er jo det bare gull og helt greit med en forlengelse.

Har aldri skjønt de som ønsker ThoreP istedenfor Crone.
Og om Crone blir skjøvet ut på benken av Hellan så er jo det kjempe bra og vi får en backup som ikke setter seg selv foran laget

Hvorfor? Fordi vi nettopp har forlenget med Tore Pedersen og skulle vi så forlenge også med Crone så så har vi to middelmådige backer uten noe videresalgspotensiale som står i veien for Hellan.

Han er stabilt middels og tilgjengelig, men det er ikke noe mer enn det selv om du har scoret et mål mot Lyngbø og kommet til et par innlegg. Det finnes ikke noe tvil om hva vi må utvikle i spillet vårt, det er backspillet og det er ikke Crone under noen omstendighet løsningen på.

Og jeg har aldri skjønt de som heller vil ha Crone fremfor Pedersen på backen for Pedersen har iallfall litt energi i spillet sitt, noe som riktignok byr på en del overtenning som resulterer i en del idiotiske situasjoner, men han er bedre med ball og har mer trykk i spillet sitt. Men han er heller ikke noen moderne back som vi trenger.

Corran

Hvorfor ikke?
Han virker som en meget lojal spiller og han stortrives i Bergen.
Virker heller ikke som en spiller som sutrer
Så ut i fra den typen han framstår som så tror jeg ikke han er en som lager kvalm om han sitter på benken.
At han har mer lyst å spille enn å sitte på benken er vel selvsagt

SÅ kom gjerne med noen grunner for hvorfor du ikke tror det og gjerne noe med litt mer substans enn at du bare tror det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: andreas1989 on April 14, 2024, 20:58:32 PM
Quote from: Corran on April 14, 2024, 20:44:56 PM
Quote from: andreas1989 on April 14, 2024, 10:23:31 AMEr stygt redd for at det går mot en forlengelse med Crone.
Dette  må da være noe av det tåpeligste jeg har lest på en stund her inne.
Hvorfor i alle dager er du redd for at det går mot en forlengelse om han er begynt å bli bedre?
Han er stabil og alltid tilgjengelig. Han er begynt å bli bedre framover.
Om han fortsetter slik er jo det bare gull og helt greit med en forlengelse.

Har aldri skjønt de som ønsker ThoreP istedenfor Crone.
Og om Crone blir skjøvet ut på benken av Hellan så er jo det kjempe bra og vi får en backup som ikke setter seg selv foran laget

Hvorfor? Fordi vi nettopp har forlenget med Tore Pedersen og skulle vi så forlenge også med Crone så så har vi to middelmådige backer uten noe videresalgspotensiale som står i veien for Hellan.

Han er stabilt middels og tilgjengelig, men det er ikke noe mer enn det selv om du har scoret et mål mot Lyngbø og kommet til et par innlegg. Det finnes ikke noe tvil om hva vi må utvikle i spillet vårt, det er backspillet og det er ikke Crone under noen omstendighet løsningen på.

Og jeg har aldri skjønt de som heller vil ha Crone fremfor Pedersen på backen for Pedersen har iallfall litt energi i spillet sitt, noe som riktignok byr på en del overtenning som resulterer i en del idiotiske situasjoner, men han er bedre med ball og har mer trykk i spillet sitt. Men han er heller ikke noen moderne back som vi trenger.
Pedersen er en mye dårligere back enn Crone + at han stort sett er skadet og jeg har mye heller Crone som backup enn Pedersen.

Skjønte aldri hvorfor de forlenget med Pedersen og til nå har jo det vist seg å være idiotisk. Vil heller ha Helland og Holte som backup på midtstopper enn ThoreP som ikke har noe i dette laget å gjøre
Gi ham til Åsane eller noe
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Du etterlyser grunner fra andre brukere mens du selv bare kaster ut påstander?

Hva i allverden er Crone bedre enn Pedersen på? Mindre skadet? For Pedersen er jo ALLTID skadet eller hva?
Forlengelsen har jo vært helt idiotisk? Altså hva er begrunnelsen for det? En strekk på treningsleiren?

Corran

Quote from: andreas1989 on April 14, 2024, 21:08:24 PMDu etterlyser grunner fra andre brukere mens du selv bare kaster ut påstander?

Hva i allverden er Crone bedre enn Pedersen på? Mindre skadet? For Pedersen er jo ALLTID skadet eller hva?
Forlengelsen har jo vært helt idiotisk? Altså hva er begrunnelsen for det? En strekk på treningsleiren?

Hvilke påstander bare kaster jeg ut?
Crone er mer pålitelig og mindre skadet JA. Og om du mener det er en tåpelig påstand så deg om det, men i min bok er det viktig at en spiller som lønnes også er tilgjengelig så mye som mulig.
Pedersen har ikke vært tilgjengelig i år og var ute med skade i 2 eller 3 lengre perioder i fjor.
Crone mener jeg er bedre defensivt.
ThoreP har en del spennende i angrepspillet sitt med mye entusiasme men det blir ikke noe særlig av det.
Crone viste i Obos at han har en del å komme med offensivt og har i årets tre først kamper vist at han har bedret seg i forhold til i fjor.
Pedersen driver samtidig med alternativ trening.

Så ja helt idiotisk i etterpåklokskapens navn men jeg mente det også når de forlenget. Og jeg har hele tiden sagt jeg heller vil ha Crone enn Thore P men at Brann skal hente en som er bedre offensivt enn Crone og kan forvise Crone til benken.

Og hva mener du i ditt forrige innlegg om det er spillere som står i veien for Hellan?
Det er også en ganske tåpelig påstand. Disse spillerne står ikke i veien for Hellan om Hellan er minst like god. De står bare i veien så lenge Hellan ikke er god nok.
Og viser en ung spiller nok til at en trener ser at her kan noen bli virkelig god om vi bare gir dem sjansen og lov til å feile litt så vil han komme før i køen enn både Crone og ThoreP
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

April 14, 2024, 21:30:39 PM #22 Last Edit: April 14, 2024, 21:37:59 PM by andreas1989
Dette blir jo helt useriøst.

Har jeg benektet at Crone er lite skadet? Pedersen er mer taklingsterk og en vektklasse opp fra Crone i både duell og hodespill så jeg lurer på hva du mener gjør Crone bedre defensivt enn Pedersen? Dersom det ikke blir noe mer enn det med Pedersen offensivt så lurer jeg hva du mener det blir mer av med Crone? Og det OBOS argumentet holder ikke, Geddi hadde stått med assist for Brann som høyreback i 2022.

Det eneste du har å komme med er at Pedersen nå er skadet, en spiller som spilte så og spilte alt i fjor fra runde 8.

Pedersen er bedre fremover, bakover, i duellspillet og er mer allsidig enn Crone og faktum er at han har fått forlenget kontrakten sin så det betyr at vi ikke bør eller skal forlenge med Crone. Om du i tillegg forlenger med Crone så har to middelmådige backer uten noe videresalgspotensiale som skal ha sin spilletid noe som vil gå utover prosjektet Hellan selv om tror du tilsynelatende tror det ikke vil ha noe å si. Vi er jo beviselig en klubb som lar ungdommen få spille seg varm når vi har etablerte alternativer.

krakra

Quote from: Corran on April 14, 2024, 21:01:58 PMHvorfor ikke?
Han virker som en meget lojal spiller og han stortrives i Bergen.
Virker heller ikke som en spiller som sutrer
Så ut i fra den typen han framstår som så tror jeg ikke han er en som lager kvalm om han sitter på benken.
At han har mer lyst å spille enn å sitte på benken er vel selvsagt

SÅ kom gjerne med noen grunner for hvorfor du ikke tror det og gjerne noe med litt mer substans enn at du bare tror det.

Hva skulle han sutret over, og hvordan har lojaliteten hans blitt testet? Han er en ordinær back som spiller fast for et medaljelag. Lett å være lojal og fornøyd da.

Jeg tror ikke Crone vil lage noe spesielt dårlig stemning hvis han havner på benken. Tror bare han vil be om å bli solgt.

fortune

Quote from: Corran on April 14, 2024, 21:18:06 PMDisse spillerne står ikke i veien for Hellan om Hellan er minst like god. De står bare i veien så lenge Hellan ikke er god nok.

Og akkurat her beskriver du hvorfor disse spillerne står i veien for Hellan. Om man krever at unge spillere må være minst like gode som etablerte eliteseriespillere for å i det hele tatt få sjansen, så får de aldri sjansen. Fordi de trenger erfaring for å ta det siste steget og den erfaringen tilegner de seg ikke dersom en 28-åring innehar plassen. For øvrig en 28-åring som helt sikkert fikk sjansen før han i sin tid holdt eliteserienivå.

Dette er for øvrig en linje som Brann så godt som alltid har fulgt, noe som er forklaringen på at man nå har et halvt lag av Bergensere i Brann, men hvor ingen av dem har tatt det siste steget på Kniksens plass.
First is first, second is nothing

Corran

La meg si det sånn. Jeg har ikke sett ThoreP spille bedre enn Crone på en dårlig dag en eneste gang på høyrebacken.
Han selger seg lett og er ikke som du sier en vektklasse opp i duellspillet etter min mening.
Sorry men jeg ser det ikke.
Og jeg mener ikke Crone er en veldig god spiller og jeg er enig med at det er på backen en har mye å gå på, men fram til det er en som er god nok så foretrekker jeg Crone + at Crone har imponert meg litt med utviklingen i år og ser enda mer spennende ut. Noe Horneland ser ut til å være enig med etter intervju hin dagen i BA (tror det var BA).
Og når det kommer en ny back (gjerne Hellan) som spiller seg inn til fast plass så vil jeg mye heller ha Crone som backup enn ThoreP.

ThoreP fikk ny kontrakt for han er en potet som kan være backup flere steder (back, kant, indreløper og midtstopper) og Horneland elsker et par allsidige spillere i troppen siden han liker små tropper og dermed får mer dekning med færre spillere.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: fortune on April 14, 2024, 21:33:40 PM
Quote from: Corran on April 14, 2024, 21:18:06 PMDisse spillerne står ikke i veien for Hellan om Hellan er minst like god. De står bare i veien så lenge Hellan ikke er god nok.

Og akkurat her beskriver du hvorfor disse spillerne står i veien for Hellan. Om man krever at unge spillere må være minst like gode som etablerte eliteseriespillere for å i det hele tatt få sjansen, så får de aldri sjansen. Fordi de trenger erfaring for å ta det siste steget og den erfaringen tilegner de seg ikke dersom en 28-åring innehar plassen. For øvrig en 28-åring som helt sikkert fikk sjansen før han i sin tid holdt eliteserienivå.

Dette er for øvrig en linje som Brann så godt som alltid har fulgt, noe som er forklaringen på at man nå har et halvt lag av Bergensere i Brann, men hvor ingen av dem har tatt det siste steget på Kniksens plass.
Legger inn denne setningen jeg hadde med i innlegget du siterte kun deler av:
"Og viser en ung spiller nok til at en trener ser at her kan noen bli virkelig god om vi bare gir dem sjansen og lov til å feile litt så vil han komme før i køen enn både Crone og ThoreP"

Og ja jeg er  enig med at en spiller med mye potensiale skal komme inn litt mer og letter og gjerne komme inn istedenfor en spiller som Crone om de viser rette holdninger og talent.
Og ja Brann har ikke vært gode nok på det men samtidig synes jeg de har blitt bedre.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Vi var bedre i OBOS, men synes ikke vi har vært særlig bedre enn vanlig siden vi rykket opp. U-landslagsspillerne sendes på utlån eller sitter på benken, mens vi ligger helt i bunnen når det gjelder bruk av unge spillere. Vi henter til og med tilbake en spiller som Holmen Johansen, som aldri har holdt eliteserienivå for oss, istedet for å gi ungdommen muligheter.
First is first, second is nothing

Lasaron

Oi. Her spolte jeg litt forbi. Men jeg vil si noe om Thore.

Jeg ønsker meg to spillende og ganske raske stoppere. Nå sliter Ruben noe voldsomt. Er det alderen som endelig tar ham, så håper jeg at Thore kommer tilbake snart. Da kan vi ha Thore og Japhet som stopperpar.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: fortune on April 14, 2024, 21:54:00 PMVi var bedre i OBOS, men synes ikke vi har vært særlig bedre enn vanlig siden vi rykket opp. U-landslagsspillerne sendes på utlån eller sitter på benken, mens vi ligger helt i bunnen når det gjelder bruk av unge spillere. Vi henter til og med tilbake en spiller som Holmen Johansen, som aldri har holdt eliteserienivå for oss, istedet for å gi ungdommen muligheter.
Holmen er jeg helt enig om
U landslagspillere på utlån synes jeg er helt topp.
De har nå sjansen til å utvikle seg og ta de siste stegene.
Helland har de beholdt og jeg håper han får noen innhopp og gjerne noen starter.
Jeg ville personlig hatt ham foran Ruben og i alle fall ThoreP nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Lasaron on April 14, 2024, 22:01:21 PMOi. Her spolte jeg litt forbi. Men jeg vil si noe om Thore.

Jeg ønsker meg to spillende og ganske raske stoppere. Nå sliter Ruben noe voldsomt. Er det alderen som endelig tar ham, så håper jeg at Thore kommer tilbake snart. Da kan vi ha Thore og Japhet som stopperpar.
Kunne ikke vært mer uenig når det gjelder ThoreP her.
Han viste litt i rollen men han viste også store svakheter i plassering o.l.
Mye bedre å satse på og utvikle Helland enn å la en skadeutsatt halvgammel potet få sjansen igjen.
Palle har forresten overasket meg i år. Synes han har litt mer kontroll på ballen og er litt mer fremoverrettet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

April 15, 2024, 06:03:23 AM #31 Last Edit: April 15, 2024, 11:30:21 AM by andreas1989
Så for å oppsummere så mener du Crone beviselig er bedre enn Pedersen på alt i grunn? En spiller som du påstår bare er skadet og som du mener hører hjemme på OBOS nivå.

Poenget for hele debatten var uansett at du kalte det idiotisk av meg å være i mot en forlengelse av Crone. Om så Pedersen og Crone er like middelmådige, så er faktum at vi allerede har forlenget med en av dem og dermed ikke bør forlenge med den andre, rett og slett fordi vi ikke har bruk for den andre. Pedersen er dessuten mer allvenlig og lager, kanskje i likhet med Crone neppe noe bråk om det blir perioder på benken. Så mener jeg med flere at Pedersen også har mer å tilby som spillertype enn Crone, uten at det gjør han til en nøkkelspiller.

I midt hode så bør alle utlendiger vi har i stallen være ganske så udiskutabel på laget, evetuelt ung og med et potensiale for å kunne bli en nøkkelspiller, ikke nokså middels stallfyll som står i veien for de unge, som er det realiteten er med Crone.

Superjack

I skadefri og god form på våren ville jeg tenkt at Japhet, Felix og Kniklas ville være klubbens salgspotensialer.

Nå er Japhet såvidt tilbake fra operasjon, Felix ikke tilbake og Kniklas veldig fort skadet en stund.

Er det Finne som eventuelt står fremst i køen for et eventuelt salg?

Om Finne skulle bli solgt, hvem kan komme inn som spiss?
Brannsupporter.

andreas1989

Finne og kanskje Dyngeland?

Skulle Sery og Felix glimte til i sommerens kvalik så er det vel ikke utenkelig at de kan forsvinne i slutten av august.

fortune

Quote from: Superjack on April 15, 2024, 07:32:42 AMI skadefri og god form på våren ville jeg tenkt at Japhet, Felix og Kniklas ville være klubbens salgspotensialer.

Nå er Japhet såvidt tilbake fra operasjon, Felix ikke tilbake og Kniklas veldig fort skadet en stund.

Er det Finne som eventuelt står fremst i køen for et eventuelt salg?

Om Finne skulle bli solgt, hvem kan komme inn som spiss?

Alle kilder, inkludert Branns sportssjef og Felix selv, forteller at det var begrenset interesse for Felix i vinter.

Finne kan man kanskje klare å lokke til et eksotisk utenlandsopphold ala MLS nå som han uansett har mistet landslagsplassen. Så får vi håpe at Heggebø fremdeles er i klubben om det skulle skje.
First is first, second is nothing

ostraume

Litt merkelig å vurdere Crone som "stallfyll" når han beviselig er klink førstevalg.

Forlengelse med Thore Potet var rar. Og han har virkelig ikke bevist at han er noen oppgradering på Crone verken fremover eller bakover.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Beviselig klink førstevalg? Er vel ikke rart når man er eneste høyreback i såfall?

Hva er det du mener Crone er bedre enn Pedersen på egentlig? Være skadefri?

krakra

Quote from: ostraume on April 15, 2024, 09:28:34 AMLitt merkelig å vurdere Crone som "stallfyll" når han beviselig er klink førstevalg.

Forlengelse med Thore Potet var rar. Og han har virkelig ikke bevist at han er noen oppgradering på Crone verken fremover eller bakover.
Brann har jo hentet høyreback to år på rad. Det er et signal. Målet er vel at Hellan skal utkonkurrere Crone i år, og da er han stallfyll. Ingen grunn til å forlenge før sesongen nærmer seg slutten og man eventuelt vet at Hellan ikke har tatt steget.

ostraume

Quote from: andreas1989 on April 15, 2024, 09:40:32 AMBeviselig klink førstevalg? Er vel ikke rart når man er eneste høyreback i såfall?

Hva er det du mener Crone er bedre enn Pedersen på egentlig? Være skadefri?

Ja, vi kan jo begynne der. Solid og skadefri.

Og beviselig førstevalg over flere år. Du må gjerne peke på skader, men det er del av gamet og fasiten er at Crone har vært førstevalget over lengre tid.

Pedersen har kanskje litt bedre intensitet og fysikk og har sånnsett, kanskje, større potensiale.

Crone har garantert et høyere bunn-nivå. Pedersen har vært skrekkelig, Crone leverer stort sett sånn ok.

Hva er du synes Pedersen er så bra på, da? Når du mener han er klart bedre enn Crone?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Beviselig første valg over flere år? Som det blir påpekt er det andre vinteren på rad Brann går ut å rekrutterer en høyreback og når Pedersen først kunne konsentrere seg om høyrebacken i 2023 så ble Crone satt på benken.

Nokså stabil bunnivå det skal Crone ha, problemet er bare at toppnivået ikke er noe særlig høyere og det er ikke godt nok og grunn nok til å ikke gi dansken  ny kontrakt.

Jeg har vel beskrevet 3-4 ganger nå hva jeg synes Pedersen er bedre enn Crone på, men det er jo tilsynelatende fortsatt umulig for enkelte av dere å oppfatte?

Corran

Når Brann går ut i 2 vinduer og signerer nye backer og Crone fremdeles er et klart førstevalg så sier vel det sitt om de som er hentet og at Crone kanskje hever seg med konkuransen?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Klart førstevalg? Hva er det du ikke forstår med at Pedersen er skadet og Hellan er fersk?

Og nei Crone var ikke klink på laget i fjor selv om du har fått det for deg. I såfall, hvorfor har han ikke fått ny kontrakt for lengst? Venter han på Real Madrid?

Corran

Er ikke Crone et klart førstevalg?
Har ikke Horneland gått ut og skrytt av utviklingen hans?

Hvorfor begynner du å surre med Real og at han ikke har fått kontrakt for lengst?
Hadde ikke vært naturlig å gi ham forlenget kontrakt enda da det ikke er nært at den han har går ut.
Og jeg er jo helt enig at vi skulle ha oppgradert ham. Men alternativene er ikke gode nok pr nå.
Vet ikke hva du ser i ThoreP men han har ikke overbevist meg på backen og tar Crone foran ham hver eneste dag.
Og at Brann forlenget med ThoreP når de gjorde det skjønner jeg veldig lite av. Noe de fleste vel var enige om når de ble forlenget.

Jeg er helt enig med Brann om at det er en av plassene som vi kan bli bedre enn det vi har vært og at de prøvde Thore P er greit men han er et bomkjøp og en uforståelig forlengelse.
Han har vel vært mer skadet enn tilgjengelig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

April 15, 2024, 21:30:28 PM #43 Last Edit: April 15, 2024, 21:47:01 PM by andreas1989
Klart førstevalg fordi han er den eneste høyrebacken vi har tilgjengelig? Altså du må snart begynne å lese hva folk skriver og ikke minst så kan du begynne med å begrunne meningene dine. "Vet ikke hva du ser i ToreP, tar Crone anyday", det er så lite dybde i det du kommer med at jeg forstår ikke poenget? Og det er vel ingen som har sagt at de mener det var riktig å gi Tore Pedersen en ny kontrakt, men når det først er gjort så bør det utelukke Crone. Men ja, om valget sto mellom ny kontrakt til en av disse to så er det klart bedre å beholde Pedersen av flere grunner som nå er ramset opp gang pågang i denne tråden uten at du klarer å få det med deg. "Tore Pedersen er et bomkjøp", han kom gratis og bidro i  større grad enn Crone sist sesong til sammenlikning. "Vært mer skadet enn tilgjengelig",  mistet 4 kamper fra runde 8 og ut sist sesong. Du lever jo i en fantasi verden der faktiske realiteter ikke er noe man trenger å forholde seg til.

Nixon

Bare for å blande meg: Tar også Crone foran denne haugalendingen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg foretrekker Thore om jeg må velge. Mer allsidig, høyere toppnivå, og med mye større potensiale til å heve bunnivået sitt enn Crone har til å heve toppnivået sitt. Tror jeg.
Tren på langskudd

Superjack

Med både Thore og Crone i stallen så skal det vel noe til før det blir hentet en høyreback.

Tror det blir rolig overgangsvindu i sommer.
Brannsupporter.

Hickok

En ung venstrefotet midtstopper med fart er nok fortsatt på planen om denne er mulig å finne til en fornuftig pris.

andreas1989

Quote from: Hickok on April 16, 2024, 09:26:03 AMEn ung venstrefotet midtstopper med fart er nok fortsatt på planen om denne er mulig å finne til en fornuftig pris.

Definitivt, blir jo enda mer prekært dersom Kristiansen ikke skulle finne formen.

Gulløl

April 16, 2024, 09:58:30 AM #49 Last Edit: April 16, 2024, 10:28:18 AM by Gulløl
Tror det fort kan bli en indreløper(/kant) som blir det første Brann ser etter inn mot sommervinduet. Det viser seg i år som også ofte tidligere år er at det er i dei to posisjonene spillere ofte er mest utsatt for skader og slitasje, løper mest og er i mye dueller. Altså det er absolutt behov for god dekning. Nå har vi følgende ute eller nettopp tilbake i nevnte posisjoner:

- Felix Horn Myhre. Spilleren selv har antydet tilbake i mai.
- Niklas Wassberg. Venter på sikker status, trolig blir det langvarig.
- Ulrik Mathisen. Ute minst en uke etter hjernerystelsen.
- Mads Sande. Ute til etter sommeren.
- Moonga Simba. Fikk en del spilletid for Brann 2 i går. Kanskje klar for 90 minutter snart ?-
- Magnus Warming. Forhåpentligvis nå klar for 90 min og to kamper i uken etter skaden.
- Niklas Castro. Forhåpentligvis nå klar for 90 min og to kamper i uken etter skaden.

Mulig at Thore-potet også kan gå inn på den listen, men er vel hovedsakelig vurdert som back og som midtstopper som andre prio. Han er ute med skade fremdeles men trolig snart tilbake.

Er Brann uheldig og eventuelt også får skade på enten Kornvig eller Kartum i tillegg nå i april ser dekningen ikke bra ut. Jada vet at det er et par rekrutter som kan komme inn og gjøre en bra jobb, men da bør kanskje en av dei allerede i denne uken få prøve seg i innhopp før eventuelt senere være aktuell for 90 minutter.

Jeg blir ikke så overrasket om Brann kommer til å prøve å hente Kristoffer Zachariassen hjem i sommer, vi får se.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up