• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lyngbø - Brann 11. april kl 18. NM

Started by Lasaron, April 09, 2024, 06:08:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

andreas1989

Quote from: krakra on April 11, 2024, 18:04:35 PMIkke en eneste akademispiller får spilletid i dag. Bare én junior får spilletid. Det er ganske utrolig.

Hva godt etablerte førstelagsspillere får til mot 4. divisjonsmotstand etter å ha tatt ledelsen etter 17 sekunder er jo rimelig uinteressant.

Helt utrolig at Rennem ikke kan få spille her. Går vel noen uker så skal man klage over tett program...

vekkreist

Quote from: krakra on April 11, 2024, 17:22:31 PM
Quote from: vekkreist on April 11, 2024, 17:19:46 PMBørsheim  og  Mathias Klausen er på landslag oppdrag, korrekt?




Nei

Da syns jeg det er ganske utrolig at ihvertfall ikke Børsheim får minutter her.----- )?)

RepublikkenBergen

Ufattelig hvor lite Brann scorer med tanke på sjanser..

Lasaron

Quote from: vekkreist on April 11, 2024, 18:15:34 PM
Quote from: krakra on April 11, 2024, 17:22:31 PM
Quote from: vekkreist on April 11, 2024, 17:19:46 PMBørsheim  og  Mathias Klausen er på landslag oppdrag, korrekt?




Nei

Da syns jeg det er ganske utrolig at ihvertfall ikke Børsheim får minutter her.----- )?)

Hornis er tryggere på Holmen enn Børs.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: andreas1989 on April 11, 2024, 18:06:33 PM
Quote from: krakra on April 11, 2024, 18:04:35 PMIkke en eneste akademispiller får spilletid i dag. Bare én junior får spilletid. Det er ganske utrolig.

Hva godt etablerte førstelagsspillere får til mot 4. divisjonsmotstand etter å ha tatt ledelsen etter 17 sekunder er jo rimelig uinteressant.

Helt utrolig at Rennem ikke kan få spille her. Går vel noen uker så skal man klage over tett program...

Tja. Nå hadde Brann usedvanlig få kamper i vinter, pluss at det kladdet veldig mot FFK. Kanskje man tenker relasjoner?
Tren på langskudd

Lasaron

Fint mål av Teigland. Gledelig å se all gleden.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Spent på hvem som starter mot Viking.

De som kom innpå i 2. omgang hevet ikke tempoet.

Basert på intensitet og tempo så blir jeg ikke overrasket om Warming, Heggebø og Blomberg starter på Søndag.

Tror Finne blir benket fra start.
Brannsupporter.

Superjack

Ellers er jeg 100% enig med Horneland og det å la førstelaget få øve.

Mange som såvidt er i gang med sesongen på grunn av skader/operasjoner i sesongoppkjøringen.

Brann har knapt i gang 11 mann som er fit for 90
minutter.

Helland fikk 90 minutter, det er bra. Personlig håper jeg at Helland fases inn som 3. mann på stopperplass, og Kristiansen i år må ta til takke med å være 4. valg som stopper eller 2. valg som venstreback.

Brannsupporter.

vekkreist

Etter å ha sett målet til Lyngbø i reprise, tre kommentarer.

1. i forkant av målet, så har Finne en GIGA sjanse å score med hodet, hvorfor i huleste skal han alltid ha ballen langs bakken? Bare se på reprisen, den er klink klar å score med hodet!

2. Simba å du Simba, som alltid, du gjør endel riktig, men så ender du opp med slike feil. Simba er nok ferdig i Brann etter dette, enig?

3. Målet til Lyngbø er meget pen, pur klasse av ung gutten som visstnok er stor Brann tilhenger og er medlem i Bataljonen. Glad på hans vegne.

3 . Cup er Cup, jeg unner Lyngbø denne opplevelsen. De fortjente det målet faktisk

andreas1989

Quote from: vekkreist on April 11, 2024, 19:53:06 PMEtter å ha sett målet til Lyngbø i reprise, tre kommentarer.

2. Simba å du Simba, som alltid, du gjør endel riktig, men så ender du opp med slike feil. Simba er nok ferdig i Brann etter dette, enig?

Bare lurer, hva mener du egentlig Simba skulle gjort? Lagt seg ned som en FFK spiller? Dersom du skal avslutte Brann karrierer på bakgrunn av noe sånt så er det vel flere venstrefotede forsvare som burde ha spilt sin siste kamp bare på bakgrunn av liknende hendelser denne sesongen.

opplett

Kudos til gjengen som lagde liv på tribunen
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Quote from: andreas1989 on April 11, 2024, 20:09:55 PM
Quote from: vekkreist on April 11, 2024, 19:53:06 PMEtter å ha sett målet til Lyngbø i reprise, tre kommentarer.

2. Simba å du Simba, som alltid, du gjør endel riktig, men så ender du opp med slike feil. Simba er nok ferdig i Brann etter dette, enig?

Bare lurer, hva mener du egentlig Simba skulle gjort? Lagt seg ned som en FFK spiller? Dersom du skal avslutte Brann karrierer på bakgrunn av noe sånt så er det vel flere venstrefotede forsvare som burde ha spilt sin siste kamp bare på bakgrunn av liknende hendelser denne sesongen.
Han burde ikke slått ned bakromspasning til Lyngbø. Det var jo mer eller mindre det dummeste han kunne gjøre. Han slår en farlig pasning, uten oversikt og bommer. 

Har han ikke oversikt så får han bare pælme den ut.

Superjack

Simba spilte generelt en dårlig og rotete omgang.
Tror ikke den feilpassningen isolert sett er det som feller Simba.

Men så gjorde mange i 2. omgang.

Jeg tror den slappe holdningen som Horneland irriterte seg veldig over i 2. omgang, kommer til å få følger for hvem som starter mot Viking.

Jeg setter 60/40 på at Heggebø starter på søndag.

Kristiansen spiller back, Palle og Japhet stoppere.



Brannsupporter.

andreas1989

Det eneste alternativet han har er å sklitakle ballen utover linjen noe som ville vært vel defensivt å gjøre mot et nivå 5 lag på stillingen 6-0 spør du meg. Slik sett er det rett å prøve å spille Sery, men ballen er for hard og for løs.

Men at noen igjen skal drive å avskilte Simba sin Brann karriere blir for dumt, særlig når andre slipper unna med sine blundere.

Lasaron

Kom igjen, folkens. Ingen vits i å sage Simba når vi vinner 7-1. Dette var hans første kamp på lenge. Han hadde dessuten en del fine ting offensivt.

Kom igjen!
Tren på langskudd

Corran

Simba prøvde han og så gjorde han en blemme men målet til Heggebø er han jo glimrende så...

Ellers er jeg mest sannsynlig blant mindretallet som mener at det er helt riktig å kjøre på med toppet lag og la dem få en god følelse samt føle på mestring. Dette er veldig viktig selv om det er mot en dårlig motstander.
Relasjonene skal også øves på og det er mer verdi i en slik kamp som dette enn trening. Og på den annen side er det ikke så god motstand at de blir så mye mer utkjørte enn om de hadde trent i dag.
Så belastningen er ikke så ille og har ikke noe å si før neste kamp, men god følelsen og opplevelsen var mer verdifull enn etter en trening.

Ellers så ser en spesielt på 1-0 hva en får med Heggebø kontra Finne.
Og jeg mener at mot Viking så er dette det som bør prioriteres. Han skulle scoret mer, men det skulle jaggu Finne også.

Crone var dagens mann på Brann og viser enda mer enn det han viste mot ffk. Kjekt å se ham offensiv igjen slik han var i Obos. Ja kanskje til og med bedre.


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Og når skal ungguttene få spille da? Og få en god følelse?

Hvor god følelse får egentlig godt voksne, profesjonelle fotballspillere av å spille ut et 4. divisjonslag?

Corran

Quote from: krakra on April 11, 2024, 22:24:10 PMOg når skal ungguttene få spille da? Og få en god følelse?

Hvor god følelse får egentlig godt voksne, profesjonelle fotballspillere av å spille ut et 4. divisjonslag?

De får en meget god følelse av at ting fungerer
Og de er ikke godt voksne. Karrieren deres er ferdig før de blir godt voksen.

Og akkurat på dette tidspunktet i sesongen der alt ikke er som det skal, for det er vi vel enige i, Så  skal de som skal bære laget få komme skikkelig i gang og de som har vært mye skadet få komme seg i form.

Unguttene, foruten et par stykker får spille på 2 laget akkurat nå.

Men skal være enig i at prioriteringen på keeper plassen ikke er helt slik det burde være.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

April 11, 2024, 22:46:22 PM #69 Last Edit: April 11, 2024, 22:48:57 PM by krakra
Ting fungerer mot et 4. divisjonslag. Igjen. Hvor god følelse gir det?

Ungguttene får spille for andrelaget uten noen støtte fra a-laget, mens de største er leid ut. Det gir neppe så mange gode følelser.

Andreomgangen var ikke spesielt god heller, så usikker på hvor god følelse den ga. Tullete at spillere som Wassberg, Finne og Castro skulle innpå der. Da kunne man heller hevet innpå noen unggutter.

Superjack

Brann skal holde komsentrasjon og spille sitt spill. Uansett situasjon og motstander.

I 2. omgang holdt ikke spillerene konsentrasjon og nivå oppe.

Jeg er faktisk litt bekymret etter den 2. omgangen og ser at laget har en del å gå på før det fungerer med relasjoner og innsats

Horneland virket et sted mellom forbannet og meget oppgitt.

Hvilken verdi ville unguttene fått mot et 4. divisjonslag?
Mot er lag som allerede var utslått?
Når de til vanlig får matching på høyere nivå i 2. divisjon?




Brannsupporter.

Corran

Quote from: krakra on April 11, 2024, 22:46:22 PMTing fungerer mot et 4. divisjonslag. Igjen. Hvor god følelse gir det?

Ungguttene får spille for andrelaget uten noen støtte fra a-laget, mens de største er leid ut. Det gir neppe så mange gode følelser.

Andreomgangen var ikke spesielt god heller, så usikker på hvor god følelse den ga. Tullete at spillere som Wassberg, Finne og Castro skulle innpå der. Da kunne man heller hevet innpå noen unggutter.
Kan godt si en gang til at det gir en god følelse og er godt med en seier og bra spill (for de i 1 omgang. 2 omgangen var så som så) + at en del spillere trenger spilletid grunnet mye skader i vinter

Castro trenger den spilletiden han kan få slik at han kanskje takler en hel kamp snart.
Finne trenger en god opplevelse og score litt mål igjen så han finner formen.

En annen ting er jo at det at Brann stiller med de beste gjør slike kvelder store for lag som Lyngbø og alle rundt disse klubbene.
Det er jo rett og slett respektfullt at Brann stiller med så mange av sine "stjerner" som mulig og tar kampen på alvor siden det fra arrangøren er lagt ned utallige dugnadstimer siden Lyngbø fikk vite hvem de skulle møte.
Samt alle ungene som gleder livdriten av seg til Brann kommer på besøk.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jeg tror ikke Lyngbø ville ville opplevd det respektløst om Brann ga noen akademispillere spilletid i cupen, som alle andre Eliteserie-lag gjør når de møter motstand på nivå 3. eller 4. Jeg har i alle fall aldri, noen sinne, hørt noen 4. divisjonslag, eller publikummet deres, klage på at eliteserielaget de møter brukte noen juniorer fra start. Aldri.

Jeg tror heller ikke Finne fikk noen bedre følelse av å score mot et 4. divisjonslag enn han får av å score på trening.




ostraume

Alltid like interessant å se at du har innsikt i følelseslivet til spillerne.

 
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra


Lasaron

Jeg er normalt ganske talentvennlig av meg. Men i denne kampen syntes jeg faktisk det var grei bruk av spillere (minus keeper). Det er en kombinasjon av tre ting:

1. Få treningskamper i vinter

2. Mange har slitt med skader, og har spilt veldig lite i 2024

3. Det kladdet veldig mot Fredrikstad


Dette har ført til at ting ikke sitter som de skal enda. Relasjoner etc. Å spille en tellende kamp, med fin ramme, tror jeg har verdi selv om det var mot et lag fra nivå 5.
Tren på langskudd

opplett

Slik den FFK-kampen utartet seg tror jeg det var meget viktig å få en god følelse i denne kampen. Viktig at den tapsfølelsen ikke sitter for lenge og endrer for mye på stemningsdynamikken i troppen.

Det ble ikke helt perfekt, men man går inn i møtet mot Viking med en seier i kroppen og en finfin førsteomgang i hvert fall.

Derfor tenker jeg det var greit at troppen ble som den ble. Selv om jeg skulle sett en ungdom i mål.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

krakra

Jeg tar heller en "tapsfølelse" med revansjelyst etter tap i ES enn en "godfølelse" etter seier mot et 4. divisjonslag. De gikk nok inn i FFK-kampen med en godfølelse også. Kanskje en falsk godfølelse.

Holder vi på som vi gjorde i andreomgangen i går, så taper vi mot Viking. Så håper ikke følelsen er alt for god. Virket ikke som Horneland hadde så mye godfølelse etterpå i alle fall.

Nixon

Quote from: opplett on April 12, 2024, 10:23:11 AMSelv om jeg skulle sett en ungdom i mål.

Hva skjedde egentlig på den lange treningsleiren i vinter med de to unge keeperne? Har inntrykk av at det var da trenerteamet mistet troen på at en av dem allerede i år kunne være gode nok erstattere dersom Dyngeland måtte ut en periode.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Nixon on April 12, 2024, 11:23:40 AM
Quote from: opplett on April 12, 2024, 10:23:11 AMSelv om jeg skulle sett en ungdom i mål.

Hva skjedde egentlig på den lange treningsleiren i vinter med de to unge keeperne? Har inntrykk av at det var da trenerteamet mistet troen på at en av dem allerede i år kunne være gode nok erstattere dersom Dyngeland måtte ut en periode.

Etter rapportene hadde trenerteamet aldri ønske om å gi ungguttene sjansen, men ble pålagt av ledelsen å gi dem mulighet. Og så har på et eller annet tidspunkt Horneland trumfet gjennom at heller ikke disse ungguttene bør få spilletid og at man derfor heller henter tilbake en gammel kjenning som aldri har holdt eliteserienivå.
First is first, second is nothing

Lasaron

At mange A-lagsspillere leverte alt for dårlig i andre omgang, har gitt Hornis anledning til å frese litt. Kanskje det kommer godt med inn mot Viking-kamen? Som jeg uansett tror ender med tap. Der er jeg godt fornøyd med en U.
Tren på langskudd

Go Up