• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tromsø - Brann, mandag 01 april kl.17.00 (runde 1)

Started by Gulløl, March 11, 2024, 21:52:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Kornvig litt sliten mot slutten av omgangen?

Kartum inn på 55-60?
Brannsupporter.

vekkreist

Shit.

Det meldes at det er muligens er en strekk i baksiden av låret til Ulrik.....

2-3 uker ute?

Ikke bra

Spelaren

GÃ¥ av.

nero

Lions led by donkeys.

Spelaren

Kjedelig for Kniklas der, utrolig lekker scoring.
GÃ¥ av.

Lasaron

Sol har vært god, men der skulle han tatt den ned på brystet i stedet for en risikabel heading som noen trekk etter førte til baklengs.

Dyngeland god.
Tren på langskudd

Superjack

Brannsupporter.

Spelaren

Nå er det dårlig spill av oss. En unødvendig klarering og Ruben setter rompen til.
GÃ¥ av.

vekkreist

Soltvedt som gir ballen vekk til Tromsø....  hvorfor i huleste prøver han Ã¥ løfte  ballen til medspiller istedenfor Ã¥ spille langs bakken?

Han skal ha for straffen og målet, men altså.

Eivind

Fotball er så psykisk at det er helt vilt. Plutselig kamp igjen i dette.

Spelaren

GÃ¥ av.

Superjack

Brannsupporter.

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Spelaren

Finne har hatt mange skuddsjanser i dag, dårlig uttelling på de han har tatt bevisst.
GÃ¥ av.

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra


opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

GÃ¥ av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Churchill

...we shall never surrender.

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra

Kronvig er ikke klar for Eliteserien ennÃ¥. Det gÃ¥r for fort for ham. BÃ¥de Kartum og Wassberg er et par hakk foran sÃ¥ det er merkelig hvis danken er sÃ¥ «først pÃ¥ tavla»  som ekspertene skal ha det til.

Vi trenger en hel midtbanetrio som har tempoet og intensiteten som trengs. Håper Sery Larsen er klar til å starte snart også. Særlig hvis Kristiansen må være venstreback igjen.

Spelaren

2-4 er en god start på sesongen, men det raknet litt etter skadene. Det er heldigvis mye bra på benken.
GÃ¥ av.

Erlend

Det ble jo en veldig mye svettere affære enn det trengte å være, vi får være takknemlige for Tromsø sin mangel på disiplin...

Men alt i alt en godt gjennomført serieÃ¥pning og fullt fortjent seier.  Vanskelig Ã¥ komme utenom Soltvedt med 2 mÃ¥l og assist pÃ¥ det annullerte mÃ¥let, men skal vi likevel kjøre en smÃ¥frekk BB til Wassberg?  Involvert i veldig mye og skaper mye selv om han ender uten mÃ¥lpoeng.  Synes ogsÃ¥ Pallesen var god, Kristiansen mangler kanskje litt pÃ¥ formen?

Nixon

Quote from: Churchill on April 01, 2024, 17:53:51 PMNiklas er min man of the match

Ja, og ikke minst gledelig at han holder hele kampen med god intensitet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Gøy kamp!

Her er det mye å glede seg over, utover tre poeng. Aller mest at Brann føk ut av startblokkene og lignet seg selv i betydelige deler av kampen. Også svært gledelig at Wassberg spilte hele kampen. Han tok for seg både offensivt og defensivt. Blomberg lignet seg selv. Japhet og Warming er i gang. Dyngeland veldig god.

Jeg var ikke fornøyd med hverken Kristiansen eller Palle som stoppere, så jeg gleder meg til Japhet kan spille hele kamper. Men det Kristiansen gjør forut for 4-2, det fortjener mer positiv oppmerksomhet. Det var lekkert!

Komisk den situasjonen med rødt kort. Japhet er herlig frekk, men dommeren er i ferd med å gi Japhet et ufortjent gult kort. Da klikker det for ham fra Tromsø med gult kort fra før, så han kjefter på seg en utvisning.
Tren på langskudd

krakra

BA mener Fikke viste hvorfor han er en av de heteste kandidatene til toppscorer i årets ES i kveld. Er ikke nødvendigvis helt enig i det. Et godt stykke unna toppformen. Målet er jo bare flaks. Var neppe intensjonen til verken ham eller Mathisen.

Nixon

Quote from: Lasaron on April 01, 2024, 18:05:51 PMJaphet er herlig frekk, men dommeren er i ferd med å gi Japhet et ufortjent gult kort.

Tror det er et gult kort helt etter regelboken.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on April 01, 2024, 18:14:41 PM
Quote from: Lasaron on April 01, 2024, 18:05:51 PMJaphet er herlig frekk, men dommeren er i ferd med å gi Japhet et ufortjent gult kort.

Tror det er et gult kort helt etter regelboken.
Etter regelboken og all fornuftig rettsfølelse. Det er jo ren sabotasje, for å hindre TIL-kontring

Lasaron

Dere har rett. Det er visst det. Jeg trodde det var lov så lenge ballen var i lufta.

Uansett litt komisk at han fra Tromsø fikk rødt.
Tren på langskudd

vekkreist

Syns at Kartum bør starte mot Fredrikstad istedenfor  Emil Kornvig.

Som flere sier, han klarer ikke tempoet enda.


Men, det kan jo være Horneland ser noe som ikke jeg ser?

Christian

Wassberg var gledelig solid. Jobbet hele veien, leverer både offensivt og defensivt. Kan bli en fin sesong.

Unødvendig spennende, men vel fortjent seier til slutt.

Ruben litt mindre hvass enn vi er vant til.

Superjack

Kniklas totalt sett best på Branm.
Soltvedt, Mathisen og Kornvig var også gode.

Finne kom til flere gode muligheter og var også god, men mangler et mål eller to.

Kornvig holder meget godt ES nivå i 50 minutter.

Brannstilen krever mye, så jeg er tidligere sikker på at alle 4 kantspillerene og indreløperene( Warming, Castro, Blomberg og Mathisen samt Kornvig, Kniklas, Kartum og Myhre) får massevis med spilletid.
Brannsupporter.

Lasaron

Wassberg er klink fra start fremover, i min bok. Så får Kartum og Kornvig konkurrere om den andre.

Tren på langskudd

haak

Vi trenger Kornvig pga fysikken. Kniklas med kjempekamp ja. Håper det var nivået vi
får framover.

Erlend

Erik og Eirik skrøt hemningsløst av Kniklas i Ballspark etter kamp, så han er nok bankers i neste kamp også.

Synes Kornvig gjør mye bra i det defensive minner meg på mange måter om Børsting, men kanskje mer naturlig med boksåpneren Kartum i andre indreløperrollen mot et lavtliggende og kompakt FFK på søndag

Fusentast

Det var svett der på 2-3, men heldigvis hadde Tromsø en klovn som ønsket seg gult kort nr. 2.

Meget bra første 30 min, og alt i alt en ok første kamp. Men Ruben K kan ikke snu ryggen til når motstander avslutter innenfor egen 16-meter!
I don't think you can the rules!

vekkreist

Kjenner jeg blir litt irritert at Knut Høibraatenbruker bruker ordet "dramaturgien" altfor ofte... i hver eneste ..sending..

Og at han sier BarceLUNA, istedenfor BARCELÅNA. Og at han sier at Wassberg er nye Messi ... og at Brann vinner gull iår.

Neida, han er grei kar , Hehe


litt humør må vi ha idag!







RepublikkenBergen

Quote from: vekkreist on April 01, 2024, 19:04:47 PMKjenner jeg blir litt irritert at Knut Høibraatenbruker bruker ordet "dramaturgien" altfor ofte... i hver eneste ..sending..

Og at han sier BarceLUNA, istedenfor BARCELÅNA. Og at han sier at Wassberg er nye Messi ... og at Brann vinner gull iår.

Neida, han er grei kar , Hehe


litt humør må vi ha idag!


Kan ofte bli litt for mye KH........





andreas1989

Tre poeng i Tromsø er knallsterkt alle dager i uken så her skal vi være meget fornøyde selv om det en en 5-10 min i 1 omg og en lengre periode i 2 omg der vi tidvis henger i tauene. Selv om Tromsø har sine perioder så er jo Brann også j***** gode til tider og det med flere nøkkelspillere ute. Det røde kortet blir jo naturligvis avgjørende, så vi må vel innse at vi nok var heldige til slutt.

De bak klarer vel seg greit nok på det de først og fremst skal levere på, men det blir jo litt rom til tider og særlig Nordås får det litt enkelt. Vi får satse på at Soltvedt er frisk og rask og at Sery snart er klar for 90+.

Wassberg er jo helt outstanding utpå der, vi får håpe vi får oppleve Wassberg og Felix sammen i toppslag. Kornvig viser jo noen glimt, men Kartum bør ha en meget fair sjanse til å spille fremover.

Lengst fremme sÃ¥ er Mathisen et moment som Tromsø hele tiden mÃ¥ ta hensyn til, Finne og Blomberg derimot ser ikke akkurat livsfarlige ut selv om Finne selvfølgelig alltid mÃ¥ passes pÃ¥. Skal bli spennende Ã¥ se hvem som starter pÃ¥ kantene neste helg. 

ostraume

God oppsummering!

Akkurat plassene fremme er vel dog ikke spesielt spennende?  Finne blir. Ja han burde jo scoret flere i dag, men kommer til masse sjanser og ender med en scoring og en straffeassisst.

Castro tar venstre, Blomberg høyre og Warming er super sub.

Største sprsmålstegene er om Soltvedt blir fit, og om Kartum tar plassen til Kornvig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

April 01, 2024, 19:18:05 PM #192 Last Edit: April 01, 2024, 19:26:42 PM by andreas1989
Ja du har nok fort rett i at Warming vil bli holdt tilbake enda en stund.

esp123

Stemmer det at Finne tok 12 skudd?! Det er helt vanvittig.

krakra

April 01, 2024, 19:35:27 PM #194 Last Edit: April 01, 2024, 19:37:12 PM by krakra
18 pasninger på Kronvig bekrefter jo at han sliter med å involvere seg. Brann-spillere med flere pasninger enn Kronvig i dag:

Wassberg, Finne, Castro, Blomberg, Dyngeland, Soltvedt, Heltne Nilsen, Kristiansen, Crone, Sery Larsen, og Knutsen. Ingen som spilte mer enn én omgang hadde like få pasninger.

De andre på midtbanen hadde 61 og 60 pasninger. Kartum, som kom inn for Kronvig etter 68 minutter, hadde 16.

Han viser kvalitet i noen av involveringene sine, men han henger ikke med og jeg skjønner ikke hvorfor han skal ha sikker plass. Han bidrar mer defensivt, men det er ikke voldsomme tall der heller. Fem tilbakevinninger(SHN hadde også fem, Wassberg hadde 14) og null avskjæringer (SHN hadde fem, Wassberg hadde også null).

Det har hele tiden vært sagt fra Huse og Horne at han trenger mye tid på å tilvenne seg treningen og spillestilen. Hvorfor får han ikke den tiden? Hvorfor skal han kjøres inn som fast på laget fra starten av, når han bidrar så lite? Hvis trenerne mener Kartum er lengre bak, så er jo det bekymringsverdig.

Superjack

Usikker på nivået til Tromsø.

Brann kunne fint hatt 4-0 til pause.
Brann slapp seg litt nedpå og lot seg for lett spille av i det høye presset i en 10-12 minutter i 2. omgang når Tromsø lå med to effektive spisser, som resulterte i 2-3, når det skulle vært minst 4-0 til Brann.

Brann må være Brann, men det må ikke bli helt tut og kjør fotball ala Kevin Keegans Newcastle på 90 tallet.

På 3-0 er det lov å ta ned litt tempo og ta overganger.
Brannsupporter.

esp123

Alle som spiller til høyre lider litt av at Brann er veldig venstrevridd. Blir nok litt bedre hvis Sery Larsen kommer inn for Palle. Så mange involveringer som Wassberg har i dag er uvanlig for en Brann-indreløper.

Corran

Quote from: Nixon on April 01, 2024, 18:14:41 PM
Quote from: Lasaron on April 01, 2024, 18:05:51 PMJaphet er herlig frekk, men dommeren er i ferd med å gi Japhet et ufortjent gult kort.

Tror det er et gult kort helt etter regelboken.
Her må noen forklare meg reglene for i min bok (som fult mulig er feil) så er ikke dette noe som helst.
Ballen er ikke i hendene på keeper og spiller er ikke i keeper når han skal sparke ut.
Jeff tar ballen.
Dette kan da ikke være mer ulovlig enn de som header ballen ut av hånden til keeper?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

En fantastisk kamp/resultat.
Brann er mer på og scorer mer enn fryktet (hos meg) selv om en kan se de er et stykke fra toppformen.

Wassberg er for meg dagens store mann. Om han fortsetter dette og utvikler seg videre så kan det bli veldig gøy å følge ham.

Dagens skuffelser er Blomberg og SHN som jeg syntes begge var svakere enn hva en bør kunne forvente av dem.

Kornvig ville jeg etter første omgang ha byttet ut med Kartum og etter Kartum kom inn så tenkte jeg at det er greit at Kornvig starter neste kamp og FHM ikke kan komme raskt nok tilbake.

Men men alt i alt en veldig bra første serierunde på en tradisjonelt vanskelig bane.

SÃ¥ litt frustrasjon ang BA
Ser på børsen der at Dyngeland for kun 4. Etter min mening gjør han en god kamp og har noen flotte redninger og inngripner. En litt dårlig retur, men uten at det var fare på ferde og kunne vel ikke gjøre noe med målene. Eneste forklaringen på 4'er er at han slapp inn to mål.
På samme børsen så får Palle og Ruben 5'ere.
Palle står det at var bunnsolid i 70 minutter (noe som ikke stemmer da han hadde en brøler som ga kontring i mot men som Dyngeland mesterlig reddet) og etter det så raknet det.
Denne forklaringen burde jo ikke gi bedre karakter enn Dyngeland?
PÅ Ruben skriver de positivt om første omgangen men at han ble rundlurt på andre scoringen. Ja og han snudde reven til på det første målet mot. Og minst en gang til snudde han ræven til når TIL spiller skjøt, Og det er et sånt lite pingle hopp hvor han dreier rumpen mot den som skyter og egentlig gjør seg så liten/smal som mulig.
Allikevel så får han høyere karakter enn Dyngeland

Og for å krone det hele i latterlige børs så får Soltvedt 8 på skalaen. Ja det var et godt straffe og et fantastisk skudd men ene målet i mot var han skyld i og han slett med tempo og plassering defensivt så ja en god dag på jobben men ikke tale om at det var 2 karakterer bedre enn Wassberg som uten tvil var best i dag

Ble litt ranting der så beklager det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Go Up