• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Han har vel lyst til å flytte hjem før han legger opp, og prøver å legge inn aksjer.

Jeg håper Brann er så gode om 1-2 år at en gammel Zachariassen er like uaktuell som Andreas Vindheim er nå.
Tren på langskudd

Churchill

Quote from: Lasaron on February 26, 2024, 07:46:44 AMHan har vel lyst til å flytte hjem før han legger opp, og prøver å legge inn aksjer.

Jeg håper Brann er så gode om 1-2 år at en gammel Zachariassen er like uaktuell som Andreas Vindheim er nå.

Det tror jeg er svært sannsynlig faktisk. Da blir det høy lønn og moderate prestasjonskrav i RBK på Zachariassen.
...we shall never surrender.

krakra

På generell basis har jeg liten interesse av en spiller på 30 år, som fortsatt kan tenkes å være rundt toppnivået sitt, som snakker om å "avslutte karrieren" i framtiden, når han sannsynligvis ikke er god nok for utlandet lenger. Brann er ikke noe eldrehjem for avdankede utenlandsproffer.

Hadde han kommet nå, avvist tilbud fra utlandet og tatt et lønnskutt så hadde det vist en motivasjon og vilje som gjorde det langt mer interessant. Men midtbanen er jo fulltallig.

Hickok

Quote from: krakra on February 26, 2024, 12:30:45 PMPå generell basis har jeg liten interesse av en spiller på 30 år, som fortsatt kan tenkes å være rundt toppnivået sitt, som snakker om å "avslutte karrieren" i framtiden, når han sannsynligvis ikke er god nok for utlandet lenger. Brann er ikke noe eldrehjem for avdankede utenlandsproffer.

Hadde han kommet nå, avvist tilbud fra utlandet og tatt et lønnskutt så hadde det vist en motivasjon og vilje som gjorde det langt mer interessant. Men midtbanen er jo fulltallig.
Han kommer neppe nå, men kanskje når kontrakten går ut i sommer. Da passer det mye bedre med kval til Europa og en FHM som mye mulig er på vei ut, enten da eller til vintervinduet. Kommer han inn i sommer, så får han tid til å venne seg til Brann fotikk'en, og utgjør ekstra bredde når kampene kommer til å komme tett (forhåpentligvis).

krakra

Er det ikke meningen at Wassberg skal erstatte Horn Myhre når han forsvinner?

Hickok

Quote from: krakra on February 26, 2024, 13:07:12 PMEr det ikke meningen at Wassberg skal erstatte Horn Myhre når han forsvinner?
Joda, det er det ideelle, men ingen vet vel i dag hvordan kroppen hans virker i sommer, og sannsynligheten er vel uansett stor for at han ikke kan spille 90 minutter 2-3 ganger i uken, hver uke. Vi trenger nok 5 MB spillere minimum til kvalifiseringen starter om vi skal ha en sjanse til gruppespill, og hevde oss noenlunde der.



Lasaron

I min bok er det Kniklas og Felix som spiller fast indreløper fra og med første serierunde. Så når Felix eventuelt forsvinner i sommer, så er det en annen som må erstatte ham. Kartum, Sande og Hartvig er kandidater.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lasaron on February 26, 2024, 13:18:08 PMI min bok er det Kniklas og Felix som spiller fast indreløper fra og med første serierunde. Så når Felix eventuelt forsvinner i sommer, så er det en annen som må erstatte ham. Kartum, Sande og Hartvig er kandidater.

Da må jo Niklas være frisk og tåle trening. Det er han ikke. Iflg oppsummeringen fra Pamer er nok Niklas 3 valg bak Kartum og ham nye dansken pt. Så får vi se om ham tåler 90 min i løpet av våren. Han har vel til nå maks en 90 min på 2 år? Greit for han også å bli frisk nok til å spille.

krakra

February 26, 2024, 13:42:27 PM #2510 Last Edit: February 26, 2024, 13:46:51 PM by krakra
Når har Pamer sagt at Kniklas er bak dansken? Wassberg har vært med på mestparten av treningene så langt. Han sto over en kamp og de mest intense delene av et par treninger på grunn av noe smårusk. I morgen står Felix over med lnoe lignende. Uproblematisk.

Pete05

Quote from: krakra on February 26, 2024, 13:42:27 PMNår har Pamer sagt at Kniklas er bak dansken? Wassberg har vært med på mestparten av treningene så langt. Han sto over en kamp og de mest intense delene av et par treninger på grunn av noe smårusk.

Han oppsummerte vel treningen i går under Ballspark sendingen. Nå er jo Felix skadet i morgen så kanske det vi får se hva som skjer. BA melder at Kornvig ble drillet i hans rolle sammen med Kartum.

krakra

Jeg hørte oppsummeringen. Kan ikke huske at han sa at Wassberg var tredjevalg. Bare at Kornvig er langt unna laget, og kanskje ikke kan regnes med før i høst.

Ser heller ikke at BA skriver at Kornvig drilles med Kartum. Står bare at han drilles i Horn Myhres rolle. Ikke hvem som drilles i den andre.

Pete05

Quote from: krakra on February 26, 2024, 13:51:33 PMJeg hørte oppsummeringen. Kan ikke huske at han sa at Wassberg var tredjevalg. Bare at Kornvig er langt unna laget, og kanskje ikke kan regnes med før i høst.

Ser heller ikke at BA skriver at Kornvig drilles med Kartum. Står bare at han drilles i Horn Myhres rolle. Ikke hvem som drilles i den andre.

Det var vel på tampen av sendingen hvor Niklas kom opp som et spørsmål og hvor de hadde terpet på en antatt start11. Da startet først Kartum, så Kornvig og så kom Niklas inn. Og han gikk vel langt i å si at dette var rekkefølgen pr i dag.

Lasaron

I all beskjedenhet tror jeg min bok er bedre enn Pamer sin.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Pete05 on February 26, 2024, 13:53:58 PM
Quote from: krakra on February 26, 2024, 13:51:33 PMJeg hørte oppsummeringen. Kan ikke huske at han sa at Wassberg var tredjevalg. Bare at Kornvig er langt unna laget, og kanskje ikke kan regnes med før i høst.

Ser heller ikke at BA skriver at Kornvig drilles med Kartum. Står bare at han drilles i Horn Myhres rolle. Ikke hvem som drilles i den andre.

Det var vel på tampen av sendingen hvor Niklas kom opp som et spørsmål og hvor de hadde terpet på en antatt start11. Da startet først Kartum, så Kornvig og så kom Niklas inn. Og han gikk vel langt i å si at dette var rekkefølgen pr i dag.
Dette er en mistolkning i mine øyne. Det han sa var at at Horn Myhre er et klart førstevalg på den ene indreløperposisjonen, og at det ikke er noen klare førstevalg på den andre. Noe som gjenspeiles av at alle tre spilte på "førstelaget" i 11 mot 11.

Corran

Om Wassberg er skadefri og i kampform tror jeg han er førstevalg ved siden av FHM
Kornvig har vi vel fått en forståelse fra Horneland at skal drilles en del før han er inne i Brann sin måte å spille på.
Kartum har jeg en liten mistanke om at Horneland er minst like skuffet over som jeg er
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: krakra on February 26, 2024, 13:51:33 PMJeg hørte oppsummeringen. Kan ikke huske at han sa at Wassberg var tredjevalg. Bare at Kornvig er langt unna laget, og kanskje ikke kan regnes med før i høst.

Ser heller ikke at BA skriver at Kornvig drilles med Kartum. Står bare at han drilles i Horn Myhres rolle. Ikke hvem som drilles i den andre.

Rart at Brann kjøper spillere som ikke kan regnes med før et halvt år etter de kommer til klubben. Det samme ble jo sgt om Warming (dog må det sies at der traff de, da)

krakra

February 26, 2024, 15:25:01 PM #2518 Last Edit: February 26, 2024, 15:26:52 PM by krakra
Syns egentlig det er en fornuftig tilnærming. Det er jo en grunn til at det tar tid. Kornvig har ikke noe grunnlag for å spille eller trene med den intensiteten som Brann har, men han har et stort råpotensiale og når han får fysikken og intensiteten på plass kan han bli veldig bra. Å handle med litt tålmodighet og langsiktighet kan gi godt betalt. En ferdig utviklet høyintensiv spiller med gode ferdigheter og rett alder vil jo koste enormt mye.

Erlend

Veldig fornuftig tilnærming.  Veien Ã¥ gÃ¥ for Ã¥ unngÃ¥ at vi havner i samme situasjon som i fjor nÃ¥r sommervinduet kommer


Superjack

Quote from: Kagain on February 26, 2024, 14:48:41 PM
Quote from: krakra on February 26, 2024, 13:51:33 PMJeg hørte oppsummeringen. Kan ikke huske at han sa at Wassberg var tredjevalg. Bare at Kornvig er langt unna laget, og kanskje ikke kan regnes med før i høst.

Ser heller ikke at BA skriver at Kornvig drilles med Kartum. Står bare at han drilles i Horn Myhres rolle. Ikke hvem som drilles i den andre.

Rart at Brann kjøper spillere som ikke kan regnes med før et halvt år etter de kommer til klubben. Det samme ble jo sgt om Warming (dog må det sies at der traff de, da)

Det er måten Brann kan hente spillere med såpass stort potensiale på. Det kan også være et tegn på at det faktisk er krevende å komme inn i Brann, også fra det store utland.

Jeg håper FHM og Kniklas får
hver sin indreløperplass fra start.
Virker litt som det er glemt, men en av de aller sterkeste prestasjonene på indreløper var Kniklas borte mot Glimt. Så ble han skadet og var mer eller mindre utilgjengelig i hele sesongen.

En frisk og fit Kniklas har et enormt potensiale. Tror faktisk han med en frisk kropp i 2024 kan bli DEN store snakkisen i ES

Brannsupporter.

Churchill

Liker at vi har en spillestil som er så krevende at spillere må trenes opp for å klare å fylle rollene og at vi tenker langsiktig i så måte. Det skiller oss vel litt fra for eksempel Glimt, hvor nyanskaffelser stort sett går rett inn på laget.
...we shall never surrender.

Hickok

Quote from: Churchill on February 27, 2024, 09:31:48 AMLiker at vi har en spillestil som er så krevende at spillere må trenes opp for å klare å fylle rollene og at vi tenker langsiktig i så måte. Det skiller oss vel litt fra for eksempel Glimt, hvor nyanskaffelser stort sett går rett inn på laget.
Det stemmer vel ikke helt. De trener nok veldig hardt i B/G også, og de fleste nye der har hatt noen måneder på benker før de er inne på laget. Ingen av disse gikk rett inn på laget: Vetlesen, Bjørtuft, Grønbæk, Bassi, Gulliksen, Zugelj + mange yngre spillere som ikke er kommet inn på laget ennå i det hele tatt.

andreas1989

Haikin, Lode, Bjørkan, Berg, Evjen og Hauge kjenner jo systemet.

fortune

Quote from: Churchill on February 27, 2024, 09:31:48 AMLiker at vi har en spillestil som er så krevende at spillere må trenes opp for å klare å fylle rollene og at vi tenker langsiktig i så måte. Det skiller oss vel litt fra for eksempel Glimt, hvor nyanskaffelser stort sett går rett inn på laget.

Horneland adresserte dette i ballspark-podcasten i går og sa at grunnen til at nyankomne til Brann ofte ikke går rett inn på laget, er at de oftest kommer fra steder hvor de ikke har spilt noe særlig. Han nevnte Kartum og Soltvedt som eksempler på det motsatte.
First is first, second is nothing

krakra


fortune

Quote from: krakra on February 27, 2024, 11:24:13 AMMen Kartum fikk jo et solid sjokk.

Absolutt, men det får nok OBOS-spillere som ankommer mange eliteserieklubber midt i sesongen. Brann og Glimt mer enn andre sikkert.
First is first, second is nothing

Erlend

Ser BA har en overskrift om at "BAs fotballekspert vil ha denne spilleren i Brann-drakt igjen" med et bilde av Petter Strand.

Er det Grønner som prøver å selge denne absolutte middelmådigheten inn til en av landets beste midtbaner?

krakra

Ja. En middelmådig 30-åring er jo en typisk "Grønne-spiller".

Han mener også at presset er mye større på VIF enn på Brann.

Lasaron

Nei takk til Petter Strand. La oss ikke hente en 30 år gammel squad-spiller som vil kunne stå i veien for Kniklas, Tomar, Eikrem etc.

Men jeg vil tro han kan passe inn i spillestilen noenlunde. Driftssikker, frekvens, god i press, kombinasjoner.
Tren på langskudd

ostraume

Selv jeg som elsker gamlingen sier nei til Strand. "For god" for å bli med i OBOS? Synd. Brann er nå for god for Strand.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Churchill

Det vil være et sjokk om Brann henter Stand. Han er på ingen måte god nok for dette laget.
...we shall never surrender.

Corran

Det verste er jo at Grønner mener at Brann skal hente ham når kontrakten går ut om 2 år
Nei takk sier jeg
Han var ikke god nok sist og er ikke god nok nå
I tillegg så stakk han av for han ville ikke være med ned og spille Brann opp igjen så for meg så ville han ikke vært velkommen om han var blitt bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Var det sånn at det var en så ensidig avgjørelse at Strand stakk, eller var det noe Brann også ønsket? Det var nødvendig å rydde plass i den stallen og man fikk muligheter til å få inn noen millioner også. Strand hadde også vært misfornøyd med situasjonen i Brann ganske lenge så vidt jeg husker, så vet ikke om det er helt fair å framstille det som at han var "for god for OBOS".

Corran

Han ville ikke være med ned og Brann slapp ham
Han hadde en eller annen uttalelse så vidt jeg kan huske
MEN det kan jo være en slik berømt vedtatt sannhet som lurer meg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

BA har andre stemmer enn Grønner som bør komme på trykk.

Helt ufattelig at det seriøst går ann å oppriktig mene at Brann burde hente Strand.

krakra

February 27, 2024, 13:23:39 PM #2537 Last Edit: February 27, 2024, 13:25:24 PM by krakra
Jeg husker ikke at Strand ikke ville være med videre. Taylor var veldig klar på det. Husker at jeg ble overrasket og lettet over at vi fikk et bud på Strand og at han var en av spillerne jeg håpet vi kvittet oss med, sammen med den ekstraordinært tamme og anonyme kapteinen vår og Taylor.

Mener også at Strand var veldig god for oss i starten, fram til den første skaden. Men han var ganske grinete og åpenlyst misfornøyd på slutten og da er det like greit å dra et annet sted.

Hickok

Alt med Strand er feil. Han er ikke målfarlig, men er ikke god nok, han er alt for gammel, Brann har ingen umiddelbare behov i den lagdelen. I tillegg er han under kontrakt og koster penger.

Kagain

Quote from: andreas1989 on February 27, 2024, 13:21:08 PMBA har andre stemmer enn Grønner som bør komme på trykk.

Helt ufattelig at det seriøst går ann å oppriktig mene at Brann burde hente Strand.

Jeg leste det ikke helt som Grønner lanserte det som et must. Det var som andre nevnte noe han mente de burde vurdere når kontrakten hans går ut. Strand på sin side har et mål om å være ferdig med flytting innen 3 år pga. barn og slikt.

Superjack

Husker det slik at Strand var ok med å bli med i Obos, men pengene på overgangen og de sparte lønnsmidlene gjorde at det var en vinn vinn situasjon.

Strand er nok rett Horneland treningsmateriale. Men som flere her skriver, ikke god nok og ikke alder for å videreutvikle.
Brannsupporter.

Lasaron

Grønner har ord på seg her inne, for å snakke opp vennene sine litt mer enn hva en kommentator i pressen kanskje bør. Er Strand også i vennekretsen hans?
Tren på langskudd

andreas1989

De har ikke spilt sammen i Brann, men begge er 94-modeller så de har vel garantert kjennskap til hverandre fra lokalfotballen som unge, eventuelt krets lag. Begge to er vel også fra Åsane? Så de kjenner nok hverandre.

Superjack

Grønner virker å ha veldig lite innsikt i hva som beveger seg i fotballen i Norge.

Han er nok mest familiefar og kaffeselger.

BA bør nok se etter annen ekspert. Må være mulig å finne.
Brannsupporter.

Lasaron

Elias Myrlid er tredje års senior, har vært frisk i hele vinter, og vært ubenyttet reserve i alle treningskampene (tror jeg). Dette lukter utlån eller billigsalg.
Tren på langskudd

andreas1989

Parmer pratet jo litt om Myrlid sist uke og påpekte at Myrlid tidvis viser glimt av klasse på trening.

Fjoråret ble jo alt annet enn velykket, men det hadde vært gøy å se hva han kan utrette i en mindre OBOS klubb.

Eivind

Strand er ikke i nærhet av god nok. En av de jeg gremmet meg mest over sist han var her. Utrettelig arbeidsjern men alltid feile valg offensivt og lite produktivt.

Hiver man på alder og evt overgangssum (eller gratis som 32-åring) blir det helt feil.

andreas1989

BA har pratet med Myrlid, Horneland og Per-Ove.

Quote from: Myrlid- Jeg har lyst til å være i Brann, men ser ikke for meg at jeg får spille så mye her neste sesong. Nei, jeg kommer nok ikke til å spille her, sier han og sikter til A-laget.

Quote from: Horneland- Elias har fantastiske egenskaper i boksen, men så er han bak Bård Finne og Aune Heggebø. Det sier seg selv at det er vanskelig for ham å få mye spilletid på A-laget. Vi får se om det finnes muligheter for et utlån, hvis ikke har vi en god kamphverdag med Brann 2, sier trener Eirik Horneland.

Quote from: Per-Ove- Om det blir utlån er egentlig helt opp til alternativene som dukker opp. Det er heller ingen krise for ham om han spiller på Brann 2, mener Ludvigsen.

Sportssjefen bekrefter at 1. divisjonsklubber har uformelt forhørt seg om angriperen, men at ikke noe konkret forslag har kommet på bordet ennå.

- Det skjer ofte mer når vinduet nærmer seg stenging. Men det er ikke så mye som rører seg akkurat nå, slår Ludvigsen fast.

Superjack

For Brann er det topp om Myrlid blir videre og spiller i Brann 2.

Brannsupporter.

andreas1989

Skinner igjennom i BA saken at Myrlid nok er lite giret på å spille 2 div for Brann 2.

OBOS er det naturlige steget, men da må man finne riktig klubb og ikke en klubb som har som mål å rykke opp.

Go Up