• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann i media

Started by Leffen, August 01, 2016, 13:21:50 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

December 06, 2023, 00:32:30 AM #550 Last Edit: December 06, 2023, 00:39:18 AM by Pete05
Utrolig morsomt å se igjen. Gir er lite overblikk på både gode og minste gode øyeblikk.

Selv om det er høydepunkter er det en fin oppsummering og gir er ganske godt overblikk på hvem som virkelig har bidratt - mer enn forventer

Anbefales på det sterkeste.

andreas1989

Denne var vanvittig bra laget.

haak

Støttes, Den er knallbra.
Skal ses fra start til slutt i jula.

ostraume

Tiltredes. For en produksjon. 10/10!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Ikke at det er så viktig, men det er litt oppsiktsvekkende hvor mye mer «på» BA er enn BT om dagen.

BT har vel enda ikke omtalt bevegelsene rundt Brann 2 sin nye trener og i mellomtiden har BA levert en «eksklusiv» med Bergersen.

BT har faktisk ikke skrevet om herrelaget siden søndag.

Må vel tvinge meg selv igjennom Ballspark poden til uken for jeg regner med Parmer skal «demitere» Bergersen sine påstander/opplysninger som selvfølgeligheter.

Superjack

Enig med den. BA virker mye mer på nå.

Pamer & Co virker mer on når det gjelder sirkus. Nå er det jo såklart litt kjedeligere.

Men litt inside i forhold til spillermarkedet og eventuelle nye eller resigneringer hadde gjort seg.

Noe som kunne vært hyggelig ville vært en lengre ekstrapod med Huseklepp stolen. Ta en recap av utviklingen i Brann fra Huseklepp gikk til Brann f.eks.

Brannsupporter.

andreas1989

Absolutt. Dersom jeg forstod BA rett i Horneland podden så har de spilt inn poder med flere gjester som skal bli tilgjengelig i julen. Da er det lov å håpe på Huseklepp.

Superjack

Fikk sett fotballpunch i ro og fred, i juleforberedelsene.

Basert på det som kommer frem der, både fra Horneland og Sivert så er jeg ikke veldig bekymret. Virker som det ble et vakuum og litt luften ut av boblen etter den vårsesongen.
Og at det ble litt lite rasjonelle vurderinger i den fasen.

Mange ting der som gjør at jeg ser veldig lyst på 2024.

Brannsupporter.

opplett

Etter den episoden av fotballpunch er jeg bare blitt enda sikrere på at Horneland er sendt til oss fra en eller annen gud.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Erlend

Den episoden var verdt TV2play-abonnementet aleine, fantastisk

andreas1989

December 23, 2023, 12:54:15 PM #560 Last Edit: December 23, 2023, 13:03:54 PM by andreas1989
Dette fotballpunch greiene er veldig bra når det er Børslid som tar regien. Artig at de kan lage programmer med litt dybde når det stort sett bare er fjas ellers.

Oppløftende særlig fra Horneland og sånn sett fra SHN, men det var det også i en BA pod to dager før Finne fikk ny kontrakt i sommer.

Leffen

Hvorfor gidder Ballspark å lage ukentlige podder når de akkurat har null å melde?

De få nyhetene er allerede blitt dekket av BA.

krakra

Poenget med podcasten er ikke å lansere ferske nyheter.

Leffen

Det skjønner jeg og. Men hva er egentlig poenget? Det er bare tomprat.

andreas1989

Poenget min venn er at duoen Parmer&Høibråten er hysterisk morsomme.

Hva Brann angår er ikke det så viktig lengre, men Parmer må få lov til å melde litt så lenge det fortsatt er koselig, det er tross alt det viktigste.

krakra

Quote from: Leffen on January 15, 2024, 13:23:05 PMDet skjønner jeg og. Men hva er egentlig poenget? Det er bare tomprat.
Jeg tror ikke man kan legge premisset om at det bare er tomprat til grunn, for det er mange som er uenig i det. De syns det er givende og underholdende. Og det er nok poenget.

Deres målgruppe er nok ikke de som er oppslukt i Brann, får med seg alle nyheter og er nysgjerrig og interessert i gode, faglige samtaler om hva som skjer og bør skje i Brann.

Leffen

Quote from: krakra on January 15, 2024, 13:26:59 PM
Quote from: Leffen on January 15, 2024, 13:23:05 PMDet skjønner jeg og. Men hva er egentlig poenget? Det er bare tomprat.
Jeg tror ikke man kan legge premisset om at det bare er tomprat til grunn, for det er mange som er uenig i det. De syns det er givende og underholdende. Og det er nok poenget.

Deres målgruppe er nok ikke de som er oppslukt i Brann, får med seg alle nyheter og er nysgjerrig og interessert i gode, faglige samtaler om hva som skjer og bør skje i Brann.

Akkurat det har du nok rett i

Lasaron

Mange finner det underholdende! Og det er bra for økonomien til BT. Det er også bra for Brann, at Ballspark fyrer opp interessen og engasjementet rundt Brann.
Tren på langskudd

Superjack

Har konkludert med at Ballspark er mye klovneri og litt lite substans.

Men en del av det er om Brann og jeg synest det er strålende at de kjører pod hver uke. Kanskje spesielt når det ikke er så mye annet spennende som skjer mtp Brann.

Brannsupporter.

Erlend

En liten hyllest er pÃ¥ sin plass til hun som alltid er i Ballspark nÃ¥r damene spiller som under sendingen etter kamp i Praha i gÃ¥r regelrett ba Knut om Ã¥ holde kjeft sÃ¥ hun kunne utføre skikkelige intervjuer med spillerne.  Fyren er for all del gøy i mindre doser, men det der er det flere som med fordel kunne gjort av og til.

Superjack

Til helgen reiser Brann på treningsleiren. Da blir det lunsj-tv med ballspark Anders.

Sees frem til.
Brannsupporter.

andreas1989

Så lenge Høibråten blir hjemme kan det jo bli levelig.

Christian

Gårsdagens ballspark, uten en syk Høibraaten, var ganske OK. (De prøvde riktignok å ringe han, men han tok ikkje telfonen.) Stort sett saklig snakk om Brann kvinner, Børsting og treningsleir. Mer av dette.

andreas1989

Så lenge det bare blir Parmer sammen med Bøyum/Gullaksen der nede så kan det jo bli greit.

Men både Parmer og Bøyum er jo dessverre blitt mer opptatte av å fjase enn å snakke fotball.

RepublikkenBergen

Så lenge ikke Doddo vender tilbake så er jeg fornøyd. Litt fjas må man regne med.. Skal være glad de faktisk leverer så mye som de gjør..

andreas1989

January 31, 2024, 13:05:26 PM #575 Last Edit: January 31, 2024, 13:07:57 PM by andreas1989
Litt fjas, det var vel det, det var når Doddo var med, nå er det nesten bare fjas.

Leffen

Var betydelig mindre fjas med Doddo. I forrige ukes episode hadde plutselig Pamer bestemt seg for å høre hva Renate hadde å si om ulike saker. Podden hevet seg umiddelbart mange hakk.

Lasaron

Ballspark har sin misjon, og det gagner Brann.

Det fins vel andre Brannrelaterte podcaster som er mer seriøse.
Tren på langskudd

Leffen

Quote from: Lasaron on January 31, 2024, 13:44:07 PMBallspark har sin misjon, og det gagner Brann.

Det fins vel andre Brannrelaterte podcaster som er mer seriøse.

Det er jo akkurat det det ikke gjør. Hadde det vært en flora av valg så hadde det vært lett å velge bort. Men pdd er det bare Ballspark som leverer jevnlig stoff.

Corran

Quote from: Leffen on January 31, 2024, 13:51:03 PM
Quote from: Lasaron on January 31, 2024, 13:44:07 PMBallspark har sin misjon, og det gagner Brann.

Det fins vel andre Brannrelaterte podcaster som er mer seriøse.

Det er jo akkurat det det ikke gjør. Hadde det vært en flora av valg så hadde det vært lett å velge bort. Men pdd er det bare Ballspark som leverer jevnlig stoff.
Har ikke BA noe som er ganske jevnlig?
Har inntrykk av de ikke han noen med som aspirerer til å bli komikere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

January 31, 2024, 15:02:20 PM #580 Last Edit: January 31, 2024, 17:31:55 PM by andreas1989
Saken er jo den at Ballspark på et tidspunkt leverte et ganske så bra og seriøst produkt, så falt kvaliteten noe når Huseklepp forsvant, men Erik Mjelde klarte likevel å levere greit. Så forsvant Doddo og da ble det helt jævlig for å si det rett ut.

Istedenfor å ødelegge Ballspark kunne de heller lagd en spinoff pod for all fjasen som sikkert favner bredt. For de som er mest interessert i fotball og minst interessert i fjaset så er det nå ikke lenger et skikkelig alternativ.

BA poden er langt mer seriøs, men også langt sjeldnere. Han nordlendingen gjør en fin jobb og Grønner klarer seg vel greit nok, men de skulle hatt med en person til med litt innsikt. Egentlig er det rart at Tormod Bergersen ikke deltar?

Lasaron

Jeg trodde tydeligvis BA hadde pod oftere enn de har.

Morkel kan være med.
Tren på langskudd

fortune

Blindheim vil jeg si er en oppgradering på det fotballfaglige kontra Mjelde, men Høibråten tar knekken på alle fornuftige diskusjoner når han er tilstede. Alt ender i overdrivelser, fjas, regelrette løgner og tull.

Doddo hadde langt mer å bidra med.
First is first, second is nothing

andreas1989

Altså Mjelde var jo en grei nedgradering fra Huseklepp. Huseklepp er en person med karisma som engasjerer der Mjelde rett og slett er litt traust. Men Mjelde klarte seg faglig bra, viste innsikt og ikke minst kunne si seg uenig med Parmer.

For min del blir det litt mye selvfølgeligheter med Blindheim, men det største problemet er rett og slett at hun ikke tar nok plass og ja er litt traust hun også. Hun er ikke noen motvekt til Parmer og det er det ballespark trenger, særlig når han fjase nissen er så opptatt av å være venn med Parmer. Doddo kunne jo fint stå opp mot Parmer han også, men særlig Huseklepp kunne utfordre Parmer noe som var en av strykene til det opprinnelige firkløveret.

Leffen

January 31, 2024, 17:50:10 PM #584 Last Edit: January 31, 2024, 17:54:57 PM by Leffen
Helt uenig. Veldig lite selvfølgeligheter med Blindheim. Synes hun er ganske så sylskarp på analysene, forrige som var det i podden var Huse. Hun utfordrer dog ikke Pamer, det kommer hun aldri til å gjøre.

Ellers enig med andreas1989, lag en spinoff-pod. Det er helt sikkert interesse for begge deler. Og ja; det er rart at ikke BA plukker opp hansken. De har alle forutsetninger for å lage et bedre produkt. Men podden kommer på odde tidspunkt. Plutselig har de bestemt seg for en episode med intervju osv. Sendinger før/etter kamp er umulig å finne på nettsiden. De har ingen klar strategi tydeligvis. Her har jo Ballspark vært veldig gode. Man følger de ifm kamp. Man vet at podden alltid kommer på mandager. Men har ingen konkurranse. Og naturligvis veldig høye lytter/seertall. Så det er ikke mye insentiv for å forbedre produktet. Anekdotisk: en av få ganger Knut har kommet med noe "fotballfaglig" i det siste foreslo han at vi skulle kjøpe Ilic. Da skjønner du at han er helt ute.

Lasaron

Andreas mener Blindheim kommer med selvfølgeligheter, Leffen ikke. Kan det være Andreas dermed har mer peiling på fotball enn Leffen?
Tren på langskudd

andreas1989

Det har jeg nok ikke. Det jeg mener med selvfølgeligheter er at Bøyum feks starter et tema der hun egentlig bare sier det forventede som ja alle her inne kunne kommet med. Hun er sikkert en god trener, men jeg vil ikke si at hun utmerker seg noe særlig faglig i en podcast er nå min mening. En annen ting som har slått meg litt ofte med henne er at jeg får et inntrykk av dette er en person som ikke akkurat har fulgt Brann så veldig nært før hun ble engasjert av BT.

RepublikkenBergen

Noe som jeg har merket meg med BA så er det at det knapt er en Bergenser som dekker Brann.. De som blir sendt ut i feltet er fra nord eller øst stort sett...

Eivind

Er ikke Knuten nok oppe å nikker med dramaturgien for dere?

Leffen

Quote from: Lasaron on January 31, 2024, 20:09:26 PMAndreas mener Blindheim kommer med selvfølgeligheter, Leffen ikke. Kan det være Andreas dermed har mer peiling på fotball enn Leffen?

Haha. Det er meget mulig. Men jeg lar meg lure i hvert fall.

Superjack

Det er ingen gode podcaster om Brann, i forhold til fotballfaglig innhold.

Da er det faktisk mer å hente angående Brann i andre mer generelle podcaster.

Og det er litt synd.

Hadde BA fått på plass en mer stablig frekvens, og en mer analytisk ekspert enn Grønner, så er det en ledig plass i mediebildet angående Brann.

Grønner har vel mest fokus på sine venner og kompiser. Pallesen, Barmen, Haugen osv.
Og at han selv la opp som 27 åring.

Huseklepp var meget god. Og det merkes, spesielt etter at han forsvant fra Ballspark.



Brannsupporter.

andreas1989

Enig i den. Lot meg lure litt av Grønner i starten da jeg hadde et greit inntrykk av han fra TV.

Har Tormod Bergersen bidratt i BA podcasten tidligere? Kanskje BA skulle plukke opp Doddo og få inn en ekspert?

Eivind

En podkast med faglig tyngde rundt Brann, som dere etterlyser hadde fort blitt vanskelig å fylle med innhold hver eneste uke, året rundt.

Ballspark lager jo podkast selv når det ikke skjer noe som helst rundt Brann.

Fotballpreik kjører en mer "faglig greie" rundt Brann, spesielt da Mons Ivar var med. Det var stort sett drepende kjedelig i mine ører, og sikkert ikke all verdens av lyttertall. Men smaken er som baken.

Er jo litt rart å skyte på en kanal som er enestående god på å lage innhold og skape engasjement rundt Brann. Mye fjas eller ei; de fenger jo tydeligvis massene - som er alfaomega og for en medieaktør.

Kagain

Det er jo hipt og kult og trendy med podkaster nå, kan hende Bataljonen burde vurdere å få i gang noe :) Men ja, det er nok litt jobb å lage en podkast hvor man kommer med gode diskusjoner, rykter og lignende uten å ha noe samarbeid med Brann eller lokale mediehus. Så man blir dessverre nødt å se hva BA og BT gjør...

Nixon

Quote from: Kagain on February 01, 2024, 13:39:51 PMDet er jo hipt og kult og trendy med podkaster nå, kan hende Bataljonen burde vurdere å få i gang noe :)

Bataljonen har en podkast "Den 12. mann" som ikke har noe aktivitet. Kom vel ett par episoder da Brann skulle ut i Europa i fjor høst. Siden ingenting. Som med alt annet må det noen skikkelige ildsjeler til for å få noe kontinuitet. Og man kan jo ikke regne med noe særlig med lyttere heller.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Eivind on February 01, 2024, 13:16:57 PMEn podkast med faglig tyngde rundt Brann, som dere etterlyser hadde fort blitt vanskelig å fylle med innhold hver eneste uke, året rundt.

Ballspark lager jo podkast selv når det ikke skjer noe som helst rundt Brann.

Fotballpreik kjører en mer "faglig greie" rundt Brann, spesielt da Mons Ivar var med. Det var stort sett drepende kjedelig i mine ører, og sikkert ikke all verdens av lyttertall. Men smaken er som baken.

Er jo litt rart å skyte på en kanal som er enestående god på å lage innhold og skape engasjement rundt Brann. Mye fjas eller ei; de fenger jo tydeligvis massene - som er alfaomega og for en medieaktør.

Kan bare snakke for meg selv. Gir stor kreditt til Ballspark for at de kjører podcaster hver uke.
Og samtidig må det være lov å kommentere og ønske litt mer fotball og Brann, og litt mindre tant og fjas?

Som flere er inne på, inkludert meg, kanskje det er et rom som BA kunne tatt?

Avisa Norland kjører Studioglimt podden like ofte, til tider oftere enn Ballspark. Og de klarer fort timespodder med mye fotball.
Hjelper litt på at Glimt spiller kamper fra februar til jul.
Også et fornuftig sideblikk på de andre klubbene i ES. Det er åpenbart at de der har deltagere som er genuint opptatt av, og ser MYE norsk fotball. Mer enn at de har en arbeidsgiver som betaler dem for det, som jeg får inntrykk av noen i BT er.



Brannsupporter.

andreas1989

Dissse Avisa Nordland guttene er vel de samme som hadde sending og kommentering av Glimt sine kamper mot AC Milan under covid? Husker jeg rett og slett ble sjokkert over det solide nivået de holdt sammenliknet med tv2 og Viasat.

Lasaron

Jeg også så en Glimtkamp en gang for et par års tid siden. Med kommentatorer derfra. Husker ikke hvilken. Men jeg ble veldig imponert over kommentatorene, husker jeg.
Tren på langskudd

andreas1989

Quote from: Eivind on February 01, 2024, 13:16:57 PMEn podkast med faglig tyngde rundt Brann, som dere etterlyser hadde fort blitt vanskelig å fylle med innhold hver eneste uke, året rundt.

Ballspark lager jo podkast selv når det ikke skjer noe som helst rundt Brann.

Fotballpreik kjører en mer "faglig greie" rundt Brann, spesielt da Mons Ivar var med. Det var stort sett drepende kjedelig i mine ører, og sikkert ikke all verdens av lyttertall. Men smaken er som baken.

Er jo litt rart å skyte på en kanal som er enestående god på å lage innhold og skape engasjement rundt Brann. Mye fjas eller ei; de fenger jo tydeligvis massene - som er alfaomega og for en medieaktør.

Sakens kjerne her er jo at Ballspark var et konsept med fokus på fotballen og lite fjas? Ballspark var en stor suksess før de skulle dra inn Høibråten og dermed bli en "humor" pod eller hva de prøver på

Det kan jo umulig være noen som mener at Ballspark er bedre med Renate Blindheim og Knut Høibråten enn det var med Erik Huseklepp og Doddo? Da er man iallfall ikke særlig fotballinteressert.

Nixon

Quote from: andreas1989 on February 01, 2024, 16:30:43 PMSakens kjerne her er jo at Ballspark var et konsept med fokus på fotballen og lite fjas? Ballspark var en stor suksess før de skulle dra inn Høibråten og dermed bli en "humor" pod eller hva de prøver på


Har du tall?

Ikke jeg heller. Men skal vedde på at Ballspark er en enda større suksess nå.
Rød makt på Hansa

Go Up