• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

andreas1989

Børstings gamle klubb Aalborg er jo faktisk også på nivå 2. Litt merkelig at selv ikke de har vært på banen?

Heispassasjer

Quote from: Churchill on January 28, 2024, 22:40:04 PMDette gjør plass til Hove.

Dette er godt mulig. 1. Februar på torsdag. Mulig ting begynner å røre på seg til uken.
Gutta reiser vel sørover den 4, og da vil vel det være naturlig å lande noe før den tid, hvis Hove er aktuell

Larsendos


Quote from: krakra on January 28, 2024, 19:28:17 PMMan får ikke kvittet seg med Sande når han har en alvorlig kneskade. Så tror jeg Brann ser et større potensiale i Kartum enn i Børsting. Han er raskere, bedre teknisk og mer målfarlig. Han var ikke god i høst, men han er ikke den første spilleren som har hatt en tung start her.
«Han var ikke god i høst». Kartum ble hentet MIDT i sesongen. Startet 12 kamper på rad. (Minimalt med treninger?) Av disse 12 ble 8/8 i serien vunnet. Mens man i de 4 Europa-kampene, er en straffekonk fra gruppespill.

Kartum var god fram til Molde-kampen. SÃ¥ var han ikke god etter Molde-kampen.

Det ironiske med hele denne Kartum greia, er jo at han IKKE startet i tre av de dårligste kampene våre i høst.

SF borte
Godset borte
FKH borte

krakra

January 28, 2024, 23:15:20 PM #1703 Last Edit: January 28, 2024, 23:16:51 PM by krakra
Quote from: Heispassasjer on January 28, 2024, 22:50:31 PM
Quote from: Churchill on January 28, 2024, 22:40:04 PMDette gjør plass til Hove.

Dette er godt mulig. 1. Februar på torsdag. Mulig ting begynner å røre på seg til uken.
Gutta reiser vel sørover den 4, og da vil vel det være naturlig å lande noe før den tid, hvis Hove er aktuell
Og da er det ikke merkelig i det hele tatt at man lar Børsting gå gratis. Det ville vært uforsvarlig å hente Hove inn med både Horn Myhre, Børsting, Kartum og Wassberg på laget. Hove inn gjør at vi trolig har to klare førstevalg på indreløper, og et stort talent bak der som skal få mye matching. Å ha to godt etablerte indreløpere til bak der igjen blir for mye. Horneland har gjentatt mantraet sitt om at man å ha stallen på en størrelse der alle får bidratt.

Glipper Hove, så håper jeg på en annen rundt den hyllen. Jeg tror ikke man sier seg fornøyd med den midtbanen vi har i dag. Det er for mye usikkerhet. Både om Kartum faktisk er god nok, og om Wassberg klarer å stå i en hel sesong fysisk. Det er flere andre navn som kan spille indreløpere, men det er ingen som er gode nok til å være førstevalg på et lag med medaljeambisjoner.

BrannAnd

Quote from: Churchill on January 28, 2024, 22:40:04 PMDette gjør plass til Hove.
Har så vanskelig å se det for meg. Johan Hove er kanskje Groningens beste spiller ifølge de jeg kjenner som følger klubben. På Sofascore har han 4. høyest snittskåre på nivå 2 i Nederland. Bare detaljer unna å gå til Southampton i sommer, ifølge Stian Wahl i Mercato. Gir liksom ikke helt mening at han skal returnere til Norge nå. Har ikke gått som planlagt for han mtp. nedrykk, men har et inntrykk av at han presterer veldig bra der. Da vil det jo være naturlig å tenke et steg opp igjen for han, ikke et steg tilbake til Norge.

Hadde vært enormt om man kunne landa den, men tror ærlig talt det ikke er realistisk. Og tipper at Brann har forhørt seg, men at han neppe er interessert. Kun synsing dog.

Pete05

January 28, 2024, 23:17:29 PM #1705 Last Edit: January 28, 2024, 23:19:39 PM by Pete05
Quote from: Larsendos on January 28, 2024, 22:56:22 PM
Quote from: krakra on January 28, 2024, 19:28:17 PMMan får ikke kvittet seg med Sande når han har en alvorlig kneskade. Så tror jeg Brann ser et større potensiale i Kartum enn i Børsting. Han er raskere, bedre teknisk og mer målfarlig. Han var ikke god i høst, men han er ikke den første spilleren som har hatt en tung start her.
«Han var ikke god i høst». Kartum ble hentet MIDT i sesongen. Startet 12 kamper på rad. (Minimalt med treninger?) Av disse 12 ble 8/8 i serien vunnet. Mens man i de 4 Europa-kampene, er en straffekonk fra gruppespill.

Kartum var god fram til Molde-kampen. SÃ¥ var han ikke god etter Molde-kampen.

Det ironiske med hele denne Kartum greia, er jo at han IKKE startet i tre av de dårligste kampene våre i høst.

SF borte
Godset borte
FKH borte


Du har en litt merkelig definisjon av «dårligste» ...

* FKH borte var vel stort sett enveiskjøring hele veien og vi vant greit 2-0
* SF borte var ogsÃ¥ total var ingen dÃ¥rlig kamp men de lÃ¥ med 11 mann i forsvar stort sett hele tiden. PÃ¥ en vanskelig    bane var det trøblete med presisjon og hastighet pÃ¥ ball. At det ble 1-1 var mer et «uhell» fra SF sin side.
* Godtset borte er et eget kapittel uten sammenligning hele sesongen. Helt greit dritt kamp med et fortjent tap.

Kartum kunne neppe gjort oss bedre i noen av de kampene og han ble av trenerne vurdert som ikke god nok til å starte. Dessverre ble han svakere og svakere utover høsten. Om det skyldes formsvikt eller manglende evne vet ikke jeg. Ser heller på Molde kampen som et unntak andre veien. Og dette selv om jeg veldig gjerne skulle ønsket at han presterte fantastisk i alle kamper...

Så jeg håper vi virkelig henter en ny indreløper som er hakket vassere enn Kartum. En flott spiller til å være nr 14-16. i stallen men ikke en som skal presentere på et lag som jager medalje.

krakra

Quote from: BrannAnd on January 28, 2024, 23:16:18 PM
Quote from: Churchill on January 28, 2024, 22:40:04 PMDette gjør plass til Hove.
Har så vanskelig å se det for meg. Johan Hove er kanskje Groningens beste spiller ifølge de jeg kjenner som følger klubben. På Sofascore har han 4. høyest snittskåre på nivå 2 i Nederland. Bare detaljer unna å gå til Southampton i sommer, ifølge Stian Wahl i Mercato. Gir liksom ikke helt mening at han skal returnere til Norge nå. Har ikke gått som planlagt for han mtp. nedrykk, men har et inntrykk av at han presterer veldig bra der. Da vil det jo være naturlig å tenke et steg opp igjen for han, ikke et steg tilbake til Norge.

Hadde vært enormt om man kunne landa den, men tror ærlig talt det ikke er realistisk. Og tipper at Brann har forhørt seg, men at han neppe er interessert. Kun synsing dog.
Nå stenger vel vinduet i de fleste ligaer på torsdag, og da er det ikke så mange alternativer igjen?

Heispassasjer

Quote from: BrannAnd on January 28, 2024, 23:16:18 PM
Quote from: Churchill on January 28, 2024, 22:40:04 PMDette gjør plass til Hove.
Har så vanskelig å se det for meg. Johan Hove er kanskje Groningens beste spiller ifølge de jeg kjenner som følger klubben. På Sofascore har han 4. høyest snittskåre på nivå 2 i Nederland. Bare detaljer unna å gå til Southampton i sommer, ifølge Stian Wahl i Mercato. Gir liksom ikke helt mening at han skal returnere til Norge nå. Har ikke gått som planlagt for han mtp. nedrykk, men har et inntrykk av at han presterer veldig bra der. Da vil det jo være naturlig å tenke et steg opp igjen for han, ikke et steg tilbake til Norge.

Hadde vært enormt om man kunne landa den, men tror ærlig talt det ikke er realistisk. Og tipper at Brann har forhørt seg, men at han neppe er interessert. Kun synsing dog.
Europa cup får han ikke spille i Groningen iallefall.

BrannAnd

Quote from: krakra on January 28, 2024, 23:17:50 PM
Quote from: BrannAnd on January 28, 2024, 23:16:18 PM
Quote from: Churchill on January 28, 2024, 22:40:04 PMDette gjør plass til Hove.
Har så vanskelig å se det for meg. Johan Hove er kanskje Groningens beste spiller ifølge de jeg kjenner som følger klubben. På Sofascore har han 4. høyest snittskåre på nivå 2 i Nederland. Bare detaljer unna å gå til Southampton i sommer, ifølge Stian Wahl i Mercato. Gir liksom ikke helt mening at han skal returnere til Norge nå. Har ikke gått som planlagt for han mtp. nedrykk, men har et inntrykk av at han presterer veldig bra der. Da vil det jo være naturlig å tenke et steg opp igjen for han, ikke et steg tilbake til Norge.

Hadde vært enormt om man kunne landa den, men tror ærlig talt det ikke er realistisk. Og tipper at Brann har forhørt seg, men at han neppe er interessert. Kun synsing dog.
Nå stenger vel vinduet i de fleste ligaer på torsdag, og da er det ikke så mange alternativer igjen?
Alltids et alternativ å bli til sommeren og få en overgang der eller håpe på opprykk, men om han ønsker seg bort nå er det ikke mange alternativer igjen etter 1. februar nei.

Larsendos

January 29, 2024, 06:38:01 AM #1709 Last Edit: January 29, 2024, 06:44:43 AM by Larsendos
Quote from: Pete05 on January 28, 2024, 23:17:29 PM
Quote from: Larsendos on January 28, 2024, 22:56:22 PM
Quote from: krakra on January 28, 2024, 19:28:17 PMMan får ikke kvittet seg med Sande når han har en alvorlig kneskade. Så tror jeg Brann ser et større potensiale i Kartum enn i Børsting. Han er raskere, bedre teknisk og mer målfarlig. Han var ikke god i høst, men han er ikke den første spilleren som har hatt en tung start her.
«Han var ikke god i høst». Kartum ble hentet MIDT i sesongen. Startet 12 kamper på rad. (Minimalt med treninger?) Av disse 12 ble 8/8 i serien vunnet. Mens man i de 4 Europa-kampene, er en straffekonk fra gruppespill.

Kartum var god fram til Molde-kampen. SÃ¥ var han ikke god etter Molde-kampen.

Det ironiske med hele denne Kartum greia, er jo at han IKKE startet i tre av de dårligste kampene våre i høst.

SF borte
Godset borte
FKH borte


Du har en litt merkelig definisjon av «dårligste» ...

* FKH borte var vel stort sett enveiskjøring hele veien og vi vant greit 2-0
* SF borte var ogsÃ¥ total var ingen dÃ¥rlig kamp men de lÃ¥ med 11 mann i forsvar stort sett hele tiden. PÃ¥ en vanskelig    bane var det trøblete med presisjon og hastighet pÃ¥ ball. At det ble 1-1 var mer et «uhell» fra SF sin side.
* Godtset borte er et eget kapittel uten sammenligning hele sesongen. Helt greit dritt kamp med et fortjent tap.

Kartum kunne neppe gjort oss bedre i noen av de kampene og han ble av trenerne vurdert som ikke god nok til å starte. Dessverre ble han svakere og svakere utover høsten. Om det skyldes formsvikt eller manglende evne vet ikke jeg. Ser heller på Molde kampen som et unntak andre veien. Og dette selv om jeg veldig gjerne skulle ønsket at han presterte fantastisk i alle kamper...

Så jeg håper vi virkelig henter en ny indreløper som er hakket vassere enn Kartum. En flott spiller til å være nr 14-16. i stallen men ikke en som skal presentere på et lag som jager medalje.
Vi må gjerne hente en ny indreløper om vi skal konkurrere med Glimt som henter 24/25 år gamle spillere for 30 og 50 mill.

andreas1989

Ikke at det var realistisk, men Leo Hjelde ser ut til å melde overgang fra Leeds til Sunderland.

Cardiff har kommet med et forbedret bud på Ilic.

45 mill i garantert sum, riktignok over flere år ser det ut til og opp mot 35 mill i potensielle klausuler.

I Stavanger er den sympatiske kapteinen ute å støtter den sympatiske midtstopperen som vil bort.

Lasaron

For oss som mener at stallen er litegrann for stor, som vil beholde de beste spillerne, og vil forynge laget, så er det egentlig innenfor at Børsting skifter klubb. Noen må ut, og han er i den eldre garde uten å være blant de beste. I en skadefri tropp er han sannsynligvis på benken.
Tren på langskudd

Erlend

Quote from: andreas1989 on January 29, 2024, 09:37:05 AMCardiff har kommet med et forbedret bud på Ilic.

45 mill i garantert sum, riktignok over flere år ser det ut til og opp mot 35 mill i potensielle klausuler.

MÃ¥ faktisk gi noe sÃ¥ sjeldent som kudos til VIF sin svenske for Ã¥ stille seg pÃ¥ bakbeina til et monsterbud dukket opp.  NÃ¥ tviler jeg pÃ¥ at han slÃ¥r til og da fÃ¥r de jo ikke veldig mye av de klausulpengene, men 45 mill for Ilic vil jeg si er godt betalt.  Spesielt nÃ¥r han ble hentet for 10 for et halvt Ã¥r siden

andreas1989

Absolutt. Men det at betalingen er delt over flere år kan jo være det som stopper avtalen?

Kagain

Quote from: Lasaron on January 29, 2024, 09:44:42 AMFor oss som mener at stallen er litegrann for stor, som vil beholde de beste spillerne, og vil forynge laget, så er det egentlig innenfor at Børsting skifter klubb. Noen må ut, og han er i den eldre garde uten å være blant de beste. I en skadefri tropp er han sannsynligvis på benken.

Ja, om man skal se på det positive med det så blir det jo en (tvungen) forynging med mindre Brann henter inn Zachariassen (som enkelte lokale aviser har snakket på) eller lignende.

Jeg er ellers usikker på holdet i ryktene om Johan Hove. Det som taler for det er følgende

25. juni 2023 melder VG at Hove var ute etter en ny klubb forut u21-VM. Det skjedde ikke

https://www.vg.no/sport/fotball/i/jlxXgn/norsk-profil-bekrefter-detalj-det-har-blitt-lekket

Samme dag melder nettavisen at klubber i mange land var interessert i han

https://www.nettavisen.no/sport/hove-bekrefter-interesse-fra-flere-land-det-er-bare-starten-for-ham/s/5-95-1183511

Viking var meldt som interessert i han den 21. august 2023 av Stavanger Aftenblad

https://www.aftenbladet.no/sport/i/BWE6gl/her-er-spilleren-viking-oensker-aa-hente

Men 22. august 2023 melder Eurosport at han var på vei til Southampton

https://www.eurosport.no/fotball/vg-pa-vei-til-engelsk-klubb_sto9753679/story.shtml

Jeg tenkte at dette kanskje bare var hyping av en overentusiastisk agent, men han har, såvidt jeg ser, den godeste Solbakken som agent. Pleier han å hype eller selge spillere via media ofte eller? Inntrykket fra disse artiklene er en ambisiøs og utålmodig spiller. Om han blir signert for Brann og Horneland insisterer på å "spille han inn i laget" over et halvt år bekymrer det meg at det fort kan hende at han blir litt muggen..

Gulløl

January 29, 2024, 10:40:40 AM #1715 Last Edit: January 29, 2024, 10:44:13 AM by Gulløl
Overgangssummen er i underkant av 100.000 DKK melder bold.dk, "for en slik" som danskene kaller det.
Altså et beløp som tilsvarer i underkant 151 408 NOK. Altså ikke helt gratis men uansett er dette småpenger.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-division/nyheder/vendsyssel-far-frederik-borsting-for-en-slik
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Meldingen fra Brann tilsier at han gikk helt gratis. Det står ikke at han er solgt, eller engang gitt vekk, til danskene, men at man har blitt enige om å avslutte kontrakten.

Superjack

Det er 3 dager igjen av overgangsvinduet i det Europeiske markedet.

Om Brann ender opp med Børsting ut, som den eneste av reelle spillere til førsteoppstillingen, så er det ganske bra.

Da er troppen inntakt.
Crone er vel aktuell for å bli solgt/gå. Han har bare dette året igjen av kontrakten og er nok på jakt etter en så godt betalt mulighet, siden det sannsynlig vis blir hans siste gode kontrakt.

Når vinduet er stengt i Europa så øker jo sansynligheten for overganger inn til Brann. Både fra Norge og utlandet.
Noe skjer nok.
Brannsupporter.

andreas1989

Mest spent på om vi er stuck med Crone dersom han ikke selges innen torsdag. Kan vi gi bort Børsting med 2 år igjen av kontrakten så kan vi vel ikke akkurat forvente å få noe igjen for Crone med 1 år igjen av kontrakten. Så må selvfølgelig Crone erstattes, mens Børsting potensielt erstattes internt.

Vil tro vi gjør et fremstøt på Vesterlund neste uke så lenge han fortsatt er i Tromsø.

SÃ¥ tenker jeg at sirkus Heggebø dras i gang i løpet av helgen. 

Kagain

Quote from: andreas1989 on January 29, 2024, 11:42:49 AMMest spent på om vi er stuck med Crone dersom han ikke selges innen torsdag. Kan vi gi bort Børsting med 2 år igjen av kontrakten så kan vi vel ikke akkurat forvente å få noe igjen for Crone med 1 år igjen av kontrakten. Så må selvfølgelig Crone erstattes, mens Børsting potensielt erstattes internt.

Vil tro vi gjør et fremstøt på Vesterlund neste uke så lenge han fortsatt er i Tromsø.

SÃ¥ tenker jeg at sirkus Heggebø dras i gang i løpet av helgen. 

Vil nok tippe at om Crone går ut så er det fordi han blir gitt bort. Så får vi se hvor higen Brann er på å bli kvitt han. Som jeg har sagt tenker jeg at det er ikke er nødvendig å stresse med å kvitte seg med Crone per nu. Om Brann derimot henter Vesterlund (Utrecht fikk jo avslått et bud på 4 millioner for han) så forventer jeg at Brann kanskje setter inn mer energi på å kvitte seg med Crone.

Noen som har hørt noen rykter om Crone og hvordan han trives i Bergen?

andreas1989

Saken er jo at om man skal bli kvitt Crone så må det skje før helgen. Det blir imidlertid en gamble så lenge man ikke har hentet en ny høyreback.

Lasaron

Vi har en bra stall som den er. Med eller uten Crone.
Tren på langskudd

Hickok

Crone blir neppe gitt vekk. Han er god nok for laget i dag, og om det ikke kommer inn en klar forbedring, så lever vi greit med han et år til. Da går kontrakten ut, og en ny vurdering kan gjøres da om han har tatt et nytt steg og dermed forsvarer forlengelse.

ChristianC????

January 29, 2024, 12:53:25 PM #1723 Last Edit: January 29, 2024, 13:34:55 PM by ChristianC????
Jeg lager en update på siste nytt om Brann i dette vinduet ettersom jeg ser folk her ikke er totalt oppdatert og lager mer ut av Johan Hove enn hva som faktisk er status.


Ole Didrik Blomberg: Bodø veldig interessert i Blomberg, Jens Petter Hauge er en avgjørende faktor i denne eventuelle overgangen. Brann har håpet at interessen ikke skulle materialisere seg i et bud, men hvis Jens Petter Hauge ikke går til Bodø (noe som det ikke ser ut til at han gjør per dags dato) så skal vi ikke se bort fra et bud fra klubben i Nord.

Høyreback: Det er 2 navn som utkrystalliserer seg på kontorene til Brann om dagen. Westerlund er IKKE en av disse 2 men enda veldig interessant.
Disse 2 spillerne er Lars Ranger fra Lillestrøm og Therkildsen fra Haugesund som vi har vært innom før.
Noen her som kan noe om Lars Ranger? Usikker på hvem det er.

Litt avhengig av Crone hva som skjer på høyrebacken. Ved ingen salg er ikke det like hast med å få inn en høyreback.

Aune Heggebø: Er Nr1 på ønskelisten til VIF så det skjer nok....

Bård Finne: Tysk Klubb har forhørt seg, men ser ut til å ikke ende med noe.
Signalene fra Brann er tydeligvis at Finne IKKE kommer til å gå ettersom han trives enormt. Dette ble også gjenspeilet i artikkelen de hadde om han. (https://www.ba.no/avslo-lukrativt-tilbud-skal-mye-til-at-jeg-forlater-brann-na/s/5-8-2509203)

Johan Hove: Ingenting konkret for øyeblikket. Rykket ned med Groningen og har i kontrakten hans en nedrykkklausus som gjør at Brann har råd til han og han blir ikke FOR DYR ved en eventuell overgang.

Magnus Warming: Ikke en overgang, men rapportene fra Brann treningene er at Warming er på et helt eget nivå og ligger over nivået til resten av spillerne. DET hørtes VELDIG interresant ut.

Kilde: Arilas Ould-Saada (Tv2)

Hickok

Quote from: ChristianC???? on January 29, 2024, 12:53:25 PMDisse 2 spillerne er Lars Ranger fra Lillestrøm og Therkildsen fra Haugesund som vi har vært innom før.
Noen her som kan noe om Lars Ranger? Usikker på hvem det er.
1999 modell, oppfostret i LSK. Spilte 16 kamper i fjor, med 71 minutter i snitt. 0 mål 4 assist.

andreas1989

Quote from: Lasaron on January 29, 2024, 12:34:11 PMVi har en bra stall som den er. Med eller uten Crone.

Vi kan ikke gå til sesongstart med kun Tore Pedersen som høyreback, en spiller som stadig må bekle andre roller.

Quote from: Hickok on January 29, 2024, 12:39:30 PMCrone blir neppe gitt vekk. Han er god nok for laget i dag, og om det ikke kommer inn en klar forbedring, så lever vi greit med han et år til. Da går kontrakten ut, og en ny vurdering kan gjøres da om han har tatt et nytt steg og dermed forsvarer forlengelse.

Kan vi gi vekk Børsting så kan vi iallfall gi bort Crone.

Quote from: ChristianC???? on January 29, 2024, 12:53:25 PMJeg lager en update på siste nytt om Brann i dette vinduet ettersom jeg ser folk her ikke er totalt oppdatert og lager mer ut av Johan Hove enn hva som faktisk er status.

Men er det en tilfeldg tv2 jounalist som skal bedømme hva som er "status"?

Så langt har Brann kvittet seg med en indreløper, da er det vel reelt å tro at en indreløper inn er mer reelt enn at Heggebø til VIF er done deal for å si det sånn.

Erlend

Ønsker heller at vi beholder Crone enn at vi bytter han ut med Ranger.  Det som taler for Ranger er at han har en del erfaring som stopper, han har KANSKJE litt flere mÃ¥lpoeng inne (men Crone viste i OBOS at han kan levere pÃ¥ den fronten han ogsÃ¥) og sÃ¥ er han jo litt yngre, men fyller 25 før seriestart sÃ¥ ikke akkurat noe sjumilssteg i foryngingen av troppen.  Nei, behold Crone med mindre det kommer et OK bud og man har en klar forsterkning i kikkerten som erstatter.


Ellers er jo en skadefri Warming nesten som en ny signering å regne, får håpe rapportene stemmer

krakra

Det er ikke noe stort poeng i å skifte ut Crone med en annen middelaldrende middelmådighet. Enten får de hente et stort talent, en klasseback, eller bare fortsette med Crone og fortsette å lete de neste par vinduene. Vi har en høyreback som kan spille stopper i Pedersen, så syns ikke det er så viktig med en til.


Hickok

BÃ¥de Blomberg og Warming blir som nye forsterkninger.

ChristianC????

January 29, 2024, 13:19:50 PM #1729 Last Edit: January 29, 2024, 13:30:25 PM by ChristianC????
Quote from: andreas1989 on January 29, 2024, 13:07:14 PM
Quote from: ChristianC???? on January 29, 2024, 12:53:25 PMJeg lager en update på siste nytt om Brann i dette vinduet ettersom jeg ser folk her ikke er totalt oppdatert og lager mer ut av Johan Hove enn hva som faktisk er status.

Men er det en tilfeldg tv2 jounalist som skal bedømme hva som er "status"?

Så langt har Brann kvittet seg med en indreløper, da er det vel reelt å tro at en indreløper inn er mer reelt enn at Heggebø til VIF er done deal for å si det sånn.

Tror også de er på utkikk etter en Indreløper, men det jeg skrev handler om litt (maks noen timer) før Børsting ble solgt. Jeg leste de siste 100 innleggene for 1-2 timer siden så kom jeg med oppdateringen :)

Vil heller ikke si at han er en «tilfeldig» tv2 journalist men heller Norges fremste journalist innenfor overganger og rykter inne for Eliteserien. Om ikke den fremste i Norge så er han hovedmannen bak info om overgangsvinduet på TV2. Mener han ringer rundt til klubbene flere ganger for dagen hver dag.

ChristianC????

Quote from: Hickok on January 29, 2024, 13:03:17 PM
Quote from: ChristianC???? on January 29, 2024, 12:53:25 PMDisse 2 spillerne er Lars Ranger fra Lillestrøm og Therkildsen fra Haugesund som vi har vært innom før.
Noen her som kan noe om Lars Ranger? Usikker på hvem det er.
1999 modell, oppfostret i LSK. Spilte 16 kamper i fjor, med 71 minutter i snitt. 0 mål 4 assist.

Takk for svar :)

Kagain

Quote from: ChristianC???? on January 29, 2024, 12:53:25 PMJeg lager en update på siste nytt om Brann i dette vinduet ettersom jeg ser folk her ikke er totalt oppdatert og lager mer ut av Johan Hove enn hva som faktisk er status.


Jeg syns dette var en meget nyttig oversikt!

Interessant at en tysk klubb også har vært og luktet på Finne. Vi visste jo om MLS-klubben, men den tyske var ny for meg.

Hove: nedrykksklausul er også interessant. For øyeblikket har jo Brann mye indreløpere, men hvem vet.

Heggebø: Vil tro at en potensiell exit Heggebø er avhengig av statusen på Finne

Det med Blomberg gir mening, så får man se om Hauge kommer tilbake. Om Blomberg reiser nordover og Warming holder seg frisk er jeg i utgangspunktet ikke bekymret. Enda mindre bekymret er jeg når det meldes om at Warming leverer på så høyt nivå.

Lasaron

Tyder på at Warming har trent bra i det siste, da.

Det lille han har vist så langt, jeg har sett det, han kommer til å herje. Om han blir skadefri.

Herje, sier jeg eder.
Tren på langskudd

Gulløl

January 29, 2024, 14:30:46 PM #1733 Last Edit: January 29, 2024, 14:33:22 PM by Gulløl
Quote from: Kagain on January 29, 2024, 12:17:02 PMNoen som har hørt noen rykter om Crone og hvordan han trives i Bergen?
Han og familien trives veldig godt i Brann og Bergen sa han i et intervju med BT 18.01.2025. Jeg tror det er ganske små sjanser for at han forsvinner i dette vinduet.

Klipp:
- Jeg har også ambisjoner om å gå videre til et høyere nivå. Det er selvfølgelig noe man tenker over. Det styres av mine agenter, og er utenfor mine hender akkurat nå. Han sier familien, som for noen måneder siden ble utvidet til fire, sin trivsel er viktig for ham. Den er stor i Bergen. Det bidrar til det skal mye til for at han skal forlate byen.
- Da må det i så fall være det riktige tilbudet. De to siste årene har vært helt eksepsjonelle for min egen del.
- Er du åpen for å skifte klubb før sesongstart?
- Da skal det være noe virkelig godt. Det blir ikke helt riktig å si at jeg er åpen for å forlate Brann, fordi det er ikke slik jeg tenker på det. Nå er vi helt i starten av året, og vi får ta det litt etter hvert.


https://www.bt.no/sport/ballspark/i/5B2Ad1/kan-han-forsvinne-dette-sier-svenn-crone-selv
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Quote from: ChristianC???? on January 29, 2024, 13:19:50 PMTror også de er på utkikk etter en Indreløper, men det jeg skrev handler om litt (maks noen timer) før Børsting ble solgt. Jeg leste de siste 100 innleggene for 1-2 timer siden så kom jeg med oppdateringen :)

Vil heller ikke si at han er en «tilfeldig» tv2 journalist men heller Norges fremste journalist innenfor overganger og rykter inne for Eliteserien. Om ikke den fremste i Norge så er han hovedmannen bak info om overgangsvinduet på TV2. Mener han ringer rundt til klubbene flere ganger for dagen hver dag.

Hove navnet blir bragt på banen av BA, en kilde jeg anser å ha langt mer innsikt i Brann enn denne TV2 "profilen" som sikkert renner ned dørene på Valle, men at vedkommende skal fortelle "status" i Brann, det blir for dumt. Så derfor er det naturlig at Hove blir diskutert, særlig etter Børsting gate.

andreas1989

BA melder nå at Børsting exiten var forventet internt. Horneland er usikker på om dansken må erstattes eksternt.

Quote from: Horneland/BA- Vi er bra forspent på kantene, så der tenker jeg at det i utgangspunktet ikke må gjøres noe. Men vi er litt underbemannet på midten nå. Vi må se om det kan vokse frem en erstatter internt hos oss, eller om vi må hente noen. Det siste er ikke enkelt, sier haugesunderen.

Lasaron

Supert at Hornis vil se an om Børst kan erstattes med interne opprykk.
Tren på langskudd

andreas1989

Og BT kan melde at Trengereid trener med Kongsvinger og har trent med Sogndal. Kontrakten er utløpt?

Skinner vel igjennom at Trengereid tenker det er på tide å komme seg videre.
Quote from: BT- Jeg føler meg ønsket i Brann, men ser at veien til A-laget er litt lang, presiserer Trengereid.

- Jeg kjenner at jeg er klar for et nytt steg. Og jeg ser at det er vanskelig å bryte gjennom i Brann så gode som de er nå.

Lasaron

Maruis Trengereid er på vei vekk. Han er ønsket med videre i Brann, men da på Brann 2. Han ser for seg å være moden for 1. divisjon. Har trent litt med Sogndal. Skal nå trene med Kongsvinger.

På den ene siden håper jeg han blir, for jeg vil ha et sterkt Brann 2. Men han er kanskje litt lik Vegard Hagen som spillertype, om sistnevnte skal fortsette. Og jeg ønsker det ryddes plass til Eikrem, at han får klippekort på Brann 2. I lys av det kan det være greit om Trengereid forsvinner.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Gulløl on January 29, 2024, 14:30:46 PMHan og familien trives veldig godt i Brann og Bergen sa han i et intervju med BT 18.01.2025. Jeg tror det er ganske små sjanser for at han forsvinner i dette vinduet.

Sivert 5.juli 2018 "drøm om å vinne serien med Brann!"
Sivert 30.juli 2018 "det er dejlig å være norsk, i Danmark!"

Dette snur fort  :)
GÃ¥ av.

andreas1989

Er Trengereid primært indreløper som har blitt brukt på backen eller er det omvendt?

Gulløl

January 29, 2024, 15:13:29 PM #1741 Last Edit: January 29, 2024, 18:23:56 PM by Gulløl
Jeg tror at den som akkurat nå er mest sannsynlig at Brann henter som ny høyreback er Peter Therkildsen. En spiller som var sentral midtbanespiller når han kom til FKH, altså en fleksibel spiller. I dag har Horneland informert om at Brann er underbemannet på midten, så han kan være et alternativ der også.

Av følgende tre hovedårsaker tror jeg han er attraktiv for Brann nå i dagene før vinduet stenger:
1. Beskrivelser av spilleren og hans egenskaper i tidligere innlegg i denne tråden.
2. Det at han i forhold til kontrakt som går ut 31.07.2024 og ikke blir dyr å hente.
3. Og ikke minst det som er nytt i dag og opplyst gjennom Haugesund Avis at klubb og spiller er enig om at han skal finne nye jaktmarker. Altså Therkildsen er i spill, jeg blir ikke kjempe overrasket om det snart kommer opplysninger om at Brann har gitt et bud.

Klipp fra Haugesund Avis:
Men det er ikke bare Magnus Christensen som er i spill hos FKH før det internasjonale overgangsvinduet stenger. Både spiller og klubb er enige om at Peter Therkildsen skal finne seg nye jaktmarker. Dessuten kan det plutselig skje noe rundt Egil Selvik. Men hvis landslagskeeperen fortsatt er FKH-spiller 1. februar, er det grunn til å tro at han blir i FKH fram til sommeren. Også Sory Diarra kan være attraktiv på spillermarkedet. - Jeg har ikke noe nytt å fortelle. Slik det ser ut nå er det ikke grunn til å tro at noen forsvinner før det internasjonale vinduet stenger. Men alt kan skje i fotball, sier sportslig leder i FKH, Eirik Opedal.


https://www.h-avis.no/haper-a-finne-ny-klubb-de-neste-dagene-det-er-planen/s/5-62-1654816
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: andreas1989 on January 29, 2024, 14:36:12 PMBA melder nå at Børsting exiten var forventet internt. Horneland er usikker på om dansken må erstattes eksternt.

Quote from: Horneland/BA- Vi er bra forspent på kantene, så der tenker jeg at det i utgangspunktet ikke må gjøres noe. Men vi er litt underbemannet på midten nå. Vi må se om det kan vokse frem en erstatter internt hos oss, eller om vi må hente noen. Det siste er ikke enkelt, sier haugesunderen.

For de som har lyst å lese artikkelen så er det denne

https://www.ba.no/horneland-om-borsting-exiten-visst-lenge-at-dette-kunne-skje/s/5-8-2514917

Jeg syns det er interessant at Horneland mener at de er underbemannet på midten. De har jo spillere som insisterer på at de er best der (Thore P.) og spillere som andre mener er best der (Mathisen).

Da regner jeg med at Horneland ser på Sande som ving, Soltvedt som back. De som er igjen er da Kniklas, Kartum,
 og FHM. Jeg ser ogsÃ¥ for meg at Horneland ikke har latt seg blende av Simba sitt utlÃ¥n hvor han i stor grad spilte indreløper...

krakra

Jeg tror nok både Pedersen og Mathisen er blant de interne kandidatene Horneland sikter til. Tror Pedersens tidvis hodeløse spillestil både med og uten ball kan passe bedre som indreløper enn back egentlig.

Larsendos

Quote from: Lasaron on January 29, 2024, 14:43:47 PMMaruis Trengereid er på vei vekk. Han er ønsket med videre i Brann, men da på Brann 2. Han ser for seg å være moden for 1. divisjon. Har trent litt med Sogndal. Skal nå trene med Kongsvinger.

På den ene siden håper jeg han blir, for jeg vil ha et sterkt Brann 2. Men han er kanskje litt lik Vegard Hagen som spillertype, om sistnevnte skal fortsette. Og jeg ønsker det ryddes plass til Eikrem, at han får klippekort på Brann 2. I lys av det kan det være greit om Trengereid forsvinner.
Vi må få bort alle disse seniorspillerne på Brann 2 som ikke er gode nok for A-stallen.

Vi skal liksom følge spillerlogistikken til Molde og Glimt, men så har vi helt motsatt tankegang for rekruttlaget.


Hickok

Skal man utvikle talenter, så må laget være godt nok til å holde seg i 2.div. Det betyr nok at 2-3 overårige spillere er nødvendig. Sånn er det. Man klarer aldri å utvikle hele laget til A-lagsspillere uansett, så det må gjøres tiltak for å kunne klare å utvikle de 2-3 spillerne pr. sesong som er maks å realistisk få opp pr. sesong.

Lasaron

Glimt igjen!

Jeg mener Brann 2 skal optimaliseres for de beste talentene, ikke for de nest beste. Derfor er det bra at Brann 2 er i 2. divisjon, ikke 3. divisjon. Dermed er det bedre at vi også har typer som Vegard Hagen, som holder nivået, enn at vi gir plass til folk som er bak u-landslagsspillerne våre i køen.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Gulløl on January 29, 2024, 15:13:29 PMAv følgende tre hovedårsaker tror jeg han er attraktiv for Brann nå i dagene før vinduet stenger:
1. Beskrivelser av spilleren og hans egenskaper i tidligere innlegg i denne tråden.
2. Det at han i forhold til kontrakt som går ut 31.07.2025 ikke blir dyr å hente.
3. Og ikke minst det som er nytt i dag og opplyst gjennom Haugesund Avis at klubb og spiller er enig om at han skal finne nye jaktmarker. Altså Therkildsen er i spill, jeg blir ikke kjempe overrasket om det snart kommer opplysninger om at Brann har gitt et bud.



2. Har du riktig dato der?
Tren på langskudd

krakra

Hvorvidt andrelaget trenger seniorer eller ikke kommer jo an på hvordan bidraget fra a-laget blir. I fjor var det særdeles tynt. Da trenger man voksne spillere i b-stallen. Ideelt sett skulle det vært flere unge spillere som banket på døren til førstelaget, og som kunne bidratt på andrelaget regelmessig.

Heispassasjer

Quote from: ChristianC???? on January 29, 2024, 12:53:25 PMMagnus Warming: Ikke en overgang, men rapportene fra Brann treningene er at Warming er på et helt eget nivå og ligger over nivået til resten av spillerne. DET hørtes VELDIG interresant ut.

Kilde: Arilas Ould-Saada (Tv2)

Spennende!
Hvor er Bergenspressen med slike rapporter?
En må til østlandet for å få oppdateringer?

Go Up