• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Larsendos

Da har Glimt startet sesongoppkjøringen i Spania.

Noen som vet om alle 30 seniorspillerne ble med sørover?

ostraume

Quote from: andreas1989 on January 18, 2024, 12:43:47 PM
Quote from: BAMagnus Warming måtte stå av torsdagens økt i Vestlandshallen.

Dansken kom nylig tilbake fra en skade i høyre hamstring.

Torsdag måtte han stå av treningen med en kjenning i samme muskel.

Er det mulig....? Det begynner å lukte flopp det her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Er han klar igjen til mandag som han håper er det jo ingen sak, men er det en ny skade som drar mer og mer ut i tid igjen, så begynner jeg å miste troen på at han noen gang blir skikkelig klar.

Pete05

Quote from: ostraume on January 18, 2024, 13:26:02 PM
Quote from: andreas1989 on January 18, 2024, 12:43:47 PM
Quote from: BAMagnus Warming måtte stå av torsdagens økt i Vestlandshallen.

Dansken kom nylig tilbake fra en skade i høyre hamstring.

Torsdag måtte han stå av treningen med en kjenning i samme muskel.

Er det mulig....? Det begynner å lukte flopp det her.

Var visstnok ment å være ekstremt forsiktig i starten. Skal være tilbake på på full økt på lørdag. Men skummelt ja.

Morkel

Quote from: Churchill on January 18, 2024, 11:59:59 AM
Quote from: Morkel on January 17, 2024, 22:27:38 PM
Quote from: Churchill on January 17, 2024, 21:16:16 PMJeg tror ikke at hverken Ilic eller Zachariassen hadde passet inn i Brann sin turbo-stil. De løper ikke nok.

Er det ikke løpskapasiteten Zachariassen først og fremst er kjent for?

Han løper sikkert noe, men er jo veldig lite involvert i spillet. Han er god i boksen, det er vel det?

Det stemmer. Fant noe statistikk som sier at han har 69 pasninger i år, på 14 kamper blir det 4,9 per kamp.

Min skepsis til Z. handler likevel om 3 andre ting. Alder, lønn og motivasjon. Skal han komme tilbake nå må han løfte laget betraktelig og man må også spørre seg selv hvor mye rutine man trenger. Man trenger strengt tatt ikke mer enn en rutinert kontinuitetsbærer allá SHN.

Den andre utfordringen er generasjonsgapet. Vi trenger en spiller som skal ta over for SHN, her har man en perfekt mulighet til å sakte fase inn en yngre spiller over 1-2-3 år. Samt at Jensen Wassberg må få plass til å utvikle seg.

Skjønner hvorfor Horneland ønsker seg ham. En rutinert 4-3-3-spiller som kan bekle nær alle midtbane og angrepsroller. Det er fristende å hente noen som kan bidra til å skape resultater raskt og kortsiktig. For det er jo kravet Horneland alltid vil føle på, vi kan snakke mye om langsiktig utvikling, men det er de kortsiktige resultatene som avgjør om han lykkes i medias/supporteres øyne.

Jeg er ikke konsekvent på at Zachariassen ikke kan hentes tilbake. Men alt må ses i en større sammenheng. Hvis det gjør at Wassberg Jensen eller Blomberg blir sittende på benken, må man nesten forvente at Z. bidrar til seriegull eller gruppespill i Europa. Og så stor innflytelse tror jeg ikke han har alene.

Morkel

Quote from: krakra on January 18, 2024, 13:27:49 PMEr han klar igjen til mandag som han håper er det jo ingen sak, men er det en ny skade som drar mer og mer ut i tid igjen, så begynner jeg å miste troen på at han noen gang blir skikkelig klar.

Var jo litt sånn med Martin Andresen også husker jeg. Han gikk og bar på en lyskeskade hele første sesongen i Brann. Når han fikk en ny skade på treningsleir i Februar begynte man å snakke om at man hadde kjøpt katta i sekken.

Jeg er langt fra noen ekspert på muskel og strekkskader, så skal være forsiktig med å mene for mye om det. Men har jo opplevd at spillere kan slite med dette lenge, men også bli kvitt dem helt. Det er verre med skader i kneet og ankelen som setter seg. Tror hvert fall man skal vente med å konkludere noe, selv om Warming helt tydelig er litt kjeks.

Erlend

https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/glimts-storsalg-kan-sette-fyr-pa-norsk-fotball-skred-kan-ramme-vif-og-brann/16383772/

Siden det ble etterlyst rykter, sÃ¥ har TV2 noen ganske løse spekulasjoner om at Heggebø er aktuell for Ã¥ erstatte Ilic som er aktuell for Ã¥ erstatte Faris.  Det eneste jeg anslÃ¥r som særlig sannsynlig av disse er at Faris blir solgt, resten av dominoen stiller jeg meg heller tvilsom til

Superjack

Quote from: Larsendos on January 18, 2024, 13:21:54 PMDa har Glimt startet sesongoppkjøringen i Spania.

Noen som vet om alle 30 seniorspillerne ble med sørover?

Alle minus Faris (Afrikamesterskap og vel solgt), Vetti (Sikkert skadet) og Syver Skeide (Røk korsbånd tidligere i uken)
Brannsupporter.

andreas1989


Falkman


Pete05

Quote from: Falkman on January 18, 2024, 14:24:26 PM
Quote from: andreas1989 on January 18, 2024, 14:21:50 PMEr ikke Vetti klar for FFK?

Jo, der mener jeg er bekreftet

Det er vel Skjær som er bekreftet til FFK? Vetti skal være med i Bodø - enn så lenge og frem til neste skade.

Hickok

Quote from: Superjack on January 18, 2024, 14:19:50 PM
Quote from: Larsendos on January 18, 2024, 13:21:54 PMDa har Glimt startet sesongoppkjøringen i Spania.

Noen som vet om alle 30 seniorspillerne ble med sørover?

Alle minus Faris (Afrikamesterskap og vel solgt), Vetti (Sikkert skadet) og Syver Skeide (Røk korsbånd tidligere i uken)

Vetti er vel gått gratis til S08 eller Fredrikstad.

andreas1989


Superjack

Ikke sett noe ang Vetti. Ut over at han ikke ble med til syden.

Har vi andre perifere vestlendinger å diskutere her i tråden? Siden det fortsatt er veldig lite å diskutere om reelle overganger og overgansrykter om Brann?

Noen spillere i Obos eller ES med en bestemor eller en oldefar fra Bergen eller noe? Og som ryktes noe sted?
Brannsupporter.

Churchill

Quote from: Erlend on January 18, 2024, 14:18:54 PMhttps://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/glimts-storsalg-kan-sette-fyr-pa-norsk-fotball-skred-kan-ramme-vif-og-brann/16383772/

Siden det ble etterlyst rykter, sÃ¥ har TV2 noen ganske løse spekulasjoner om at Heggebø er aktuell for Ã¥ erstatte Ilic som er aktuell for Ã¥ erstatte Faris.  Det eneste jeg anslÃ¥r som særlig sannsynlig av disse er at Faris blir solgt, resten av dominoen stiller jeg meg heller tvilsom til

Kan aldri tenke meg at Ilic er aktuell for Glimt. Han passer rett og slett ikke inn i deres måte å spille på.
...we shall never surrender.

Morkel

Quote from: Churchill on January 18, 2024, 20:37:49 PM
Quote from: Erlend on January 18, 2024, 14:18:54 PMhttps://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/glimts-storsalg-kan-sette-fyr-pa-norsk-fotball-skred-kan-ramme-vif-og-brann/16383772/

Siden det ble etterlyst rykter, sÃ¥ har TV2 noen ganske løse spekulasjoner om at Heggebø er aktuell for Ã¥ erstatte Ilic som er aktuell for Ã¥ erstatte Faris.  Det eneste jeg anslÃ¥r som særlig sannsynlig av disse er at Faris blir solgt, resten av dominoen stiller jeg meg heller tvilsom til

Kan aldri tenke meg at Ilic er aktuell for Glimt. Han passer rett og slett ikke inn i deres måte å spille på.

Det er vel først og fremst Nettavisen som har vært opptatt av at Kjetil Knutsen liker Ilic. Hvor mye hold det er i disse ryktene vet vel bare de. Vet at de var ute etter det serbiske stortalentet Milos Lukovic som nylig gikk til Spartak Moskva for 57 millioner. Han er av den mer bevegelige, spillende typen. Så de ser nok på flere alternativer uansett hva de mener om Ilic.


Lasaron

Sjåtil er nå klar for KBK, så da går han ikke til oss.

-Puh, tenker Svenn Crone høyt til Bergen Aftenblad.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on January 19, 2024, 07:04:55 AMSjåtil er nå klar for KBK, så da går han ikke til oss.

-Puh, tenker Svenn Crone høyt til Bergen Aftenblad.
Men kjekt at avisen som opphørte i 1942 er i drift igjen ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Lasaron on January 19, 2024, 07:04:55 AMSjåtil er nå klar for KBK, så da går han ikke til oss.

-Puh, tenker Svenn Crone høyt til Bergen Aftenblad.

Tror fremdeles at det var feil av Brann å ikke bruke en million på Sjåtil om de virkelig vurderer å bytte ut høyrebacken. Overgangssummessig hadde det vært innenfor å gamble dette på en såpass ung spiller. Innsatsen er ikke så stor alt tatt i betraktning, og den potensielle oppsiden ville vært desto bedre.

Spørsmålet jeg stiller meg er: Hvorfor har ikke Horneland & co lagt inn bud på Sjåtil? Noen forklaringer er

- De er mer fornøyd med Crone enn det media har oppfattet, og de velger å holde seg til den gamle tesen om at man vet hva man har, men ikke hva man får.

- De ønsker rett og slett ikke å bruke ungdommer eller spillere som ikke har bevist et stabilt nivå over tid på sammenlignbare nivå. Sjåtil spilte jo på Lyn 2021-2022. Han flyttet til Bergen for å studere og fikk etterhvert til et prøvespill hos Åsane (de hadde ikke egentlig hatt han i kikkerten) hvor han imponerte i så stor grad at Åsane fikk med generalsponsor Tertnes Holding på det økonomiske. Hans tid i Åsane har ikke vært preget av dominans i OBOS.

- Brann har noe mer spicy i kikkerten. Kanskje en spiller som enten er eller har vært i Haugesund tidligere.

Hickok

Jeg tipper det er en miks av 1 og 3. Om de ikke vurderer talentet stort nok til at han blir bedre enn de to de har, så er det like greit å la være. De har tross alt yngre talenter i egne rekker allerede. Om de i tillegg har noe annet bedre på gang, så gir det fullstendig mening.

krakra

Det flommer vel ikke over av gode høyreback-talenter i egne rekker? Ingen som ligger an til noe spilletid i år i alle fall. Har de en mer spennende unggutt i kikkerten så er det greit, men erstattes Crone av en 29-åring, så er det et illevarslende tegn. Igjen.

Hickok

Quote from: krakra on January 19, 2024, 10:59:47 AMDet flommer vel ikke over av gode høyreback-talenter i egne rekker? Ingen som ligger an til noe spilletid i år i alle fall. Har de en mer spennende unggutt i kikkerten så er det greit, men erstattes Crone av en 29-åring, så er det et illevarslende tegn. Igjen.
Nei, det gjør det ikke, men om de vurderer han som ikke god nok, så har de allerede ungdommer som ikke får spille i den posisjonen. De trenger ikke en til som ikke får spille.

andreas1989

Det må taes med i betraktningen at man ikke lå ned en innsats for å få tak i Totland heller. Overgangssummen var iallfall overkommelig.

Har lenge tenkt at Horneland sikkert er fornøyd med Crone. Men når det er flere enn oss her inne som har spekulert i den backen så har jeg tenkt at det må være noe i det. Men det er jo ikke sikkert.

Kagain

Quote from: Hickok on January 19, 2024, 11:02:24 AM
Quote from: krakra on January 19, 2024, 10:59:47 AMDet flommer vel ikke over av gode høyreback-talenter i egne rekker? Ingen som ligger an til noe spilletid i år i alle fall. Har de en mer spennende unggutt i kikkerten så er det greit, men erstattes Crone av en 29-åring, så er det et illevarslende tegn. Igjen.
Nei, det gjør det ikke, men om de vurderer han som ikke god nok, så har de allerede ungdommer som ikke får spille i den posisjonen. De trenger ikke en til som ikke får spille.

Kan være at de er litt risikoaverse og heller satser på å eventuelt kjøpe Sjåtil for Soltvedt-beløp fra KBK om han innfrir der oppe. Jeg har ikke god nok innsikt i hva som finner av ungdommer i Brann til å vite om de har noen høyrebacker med potensiale. Kan hende voksenunderholdningsentusiasten eller Gulløl vet mer om dette?

Jeg er ellers i synk med Krakra på at om Crone går ut og det blir hentet inn ny høyreback så er det et klart signal på retning innenfor spillerlogistikk for klubben videre.

Erlend

Quote from: Morkel on January 18, 2024, 23:56:16 PM
Quote from: Churchill on January 18, 2024, 20:37:49 PM
Quote from: Erlend on January 18, 2024, 14:18:54 PMhttps://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/glimts-storsalg-kan-sette-fyr-pa-norsk-fotball-skred-kan-ramme-vif-og-brann/16383772/

Siden det ble etterlyst rykter, sÃ¥ har TV2 noen ganske løse spekulasjoner om at Heggebø er aktuell for Ã¥ erstatte Ilic som er aktuell for Ã¥ erstatte Faris.  Det eneste jeg anslÃ¥r som særlig sannsynlig av disse er at Faris blir solgt, resten av dominoen stiller jeg meg heller tvilsom til

Kan aldri tenke meg at Ilic er aktuell for Glimt. Han passer rett og slett ikke inn i deres måte å spille på.

Det er vel først og fremst Nettavisen som har vært opptatt av at Kjetil Knutsen liker Ilic. Hvor mye hold det er i disse ryktene vet vel bare de. Vet at de var ute etter det serbiske stortalentet Milos Lukovic som nylig gikk til Spartak Moskva for 57 millioner. Han er av den mer bevegelige, spillende typen. Så de ser nok på flere alternativer uansett hva de mener om Ilic.



Og sÃ¥ har svensken satt en prislapp pÃ¥ 50 millioner.  Greit nok at Ilic hadde et veldig godt mÃ¥lsnitt, men han har sine klare begrensninger i... vel, stort sett alt annet enn innlegg.  Skal noen legge 50 millioner pÃ¥ bordet for en spiss, sÃ¥ kan man fÃ¥ noe mye bedre enn Ilic

Superjack

Interessant å lese i Bodø avisen AN at Glimt forhørte seg om Finne i fjor vinter. Mulig det er gammelt nytt men nytt for meg.

Samme mener at Finne ville passet i Glimt men at det neppe er aktuelt for Finne.
Brannsupporter.

andreas1989

January 19, 2024, 15:01:25 PM #1426 Last Edit: January 19, 2024, 15:03:00 PM by andreas1989
Knudsen har vel også bekreftet på live TV at Glimt har undersøkt tilgjengeligheten til Finne. Så at Finne er eller har vært på Glimt radaren er det ingen tvil om.

Botheim ja, det gir jo fort mening. Fikk de egentlig pengene de skulle ha når de solgte han?

ostraume

Glimt har Kapskarmo og Høgh som alternativer som midtspiss. Trenger de egentlig noe mer?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Glimt skal spille sluttspill i europa og Champions League kvalik i sommer. Tror det blir vel tynt med en som kommer rett fra bredden og en annen som kommer rett fra sykestuen.

ostraume

Hmm, ja, du har kanskje rett. De har vel og noe playoffkamper nå snart.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Glimt spiller forøvrig treningskamp mot RB Salzburg kl 1600. Motstander kjent for sitt intensive spill. Skal nok bli en bra test for Knutsen&co.

Ser ellers ut til at ting er på gang både i VIF og Viking når det kommer til misfornøyde østeuropeere og ikke minst agentene deres.

Corran

Hadde jeg vært Glimt (eller en annen klubb) og sett hvordan Illic og agenten holder på så hadde jeg aldri kjøpt han om han så kom for glansbilder.
Når de gjør sånn nå så vil de gjøre det igjen når neste fristende bud kommer.
Sånne spillere kan ødelegge en garderobe

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Glimt røk på et 0-6(0-1) tap for RB Salzburg. Så nå skal det nok handles.

andreas1989

BT men sak om størrelsen på stallen.

Quote from: BTEirik Horneland plystrer så det skjærer i ørene.

Et lass av rødkledde menn responderer umiddelbart med å ta til i å løpe i en stor sirkel inne i Vestlandshallen. Er det for mange av dem?Eirik Horneland svarer ikke konkret når han blir spurt om det, men sier en Brann-stall alltid skal jage mer kvalitet.

At det kommer til å skje endringer i Brann-stallen, er det likevel «ingen tvil om» mener treneren.

- Skal den først og fremst krympes?

- Det må være riktig antall for at alle som er her skal føle at de reelt sett er med å konkurrere om å spille, svarer Horneland.

Pete05

Det viktigste for Brann i dette vinduet er å beholde alle de spillerne de kan. Da er laget - med fortsatt fremgang - helt der oppe. Det er mer spennende enn hvem som eventuelt kommer inn.

Larsendos

«Et lass av rødkledde menn»

Samtidig løper det 30 seniorspillere rundt på Glimt-treningene. Ikke én eneste utespiller i junioralder har de med seg på treningsleir.

Og avisene skriver at Glimt håver inn penger og stikker ifra.

Da er det på sin plass at det stilles kritiske spørsmål rundt våre 20 seniorspillere...

krakra

Vi har 22 seniorspillere, Glimt har ambisjoner og gull i både cup og serie, gruppespill i Europa og skal spille sluttspill i vinter og de kommer, også, til å slanke stallen.

andreas1989

Quote from: Larsendos on January 19, 2024, 21:36:41 PM«Et lass av rødkledde menn»

Samtidig løper det 30 seniorspillere rundt på Glimt-treningene. Ikke én eneste utespiller i junioralder har de med seg på treningsleir.

Og avisene skriver at Glimt håver inn penger og stikker ifra.

Da er det på sin plass at det stilles kritiske spørsmål rundt våre 20 seniorspillere...

Hva skal det bety? Du vil at vi skal hente 5-6 aldrende spillere til slik at vi også har 30 seniorspillere eller hva skal du frem til?

Larsendos

Jeg er imot at vi skal følge sportsplanen. Men vi skal selvsagt ikke ha så mange seniorspillere.

Samtidig er det litt morsomt at folk er inne er så opptatt av at vi skal «gjøre som Glimt». Da lykkes man visst. Så i teorien må vi ha 30 seniorspillere i troppen for å lykkes.

Lasaron

La oss gjøre som Glimt = La oss gjøre nøyaktig som Glimt i alt

Ok
Tren på langskudd

andreas1989

Quote from: Larsendos on January 19, 2024, 21:55:51 PMJeg er imot at vi skal følge sportsplanen. Men vi skal selvsagt ikke ha så mange seniorspillere.

Samtidig er det litt morsomt at folk er inne er så opptatt av at vi skal «gjøre som Glimt». Da lykkes man visst. Så i teorien må vi ha 30 seniorspillere i troppen for å lykkes.

Hvor i allverden tar du det i fra at vi må ha 30 seniorspillere for å lykkes? Hvor er det opplest og vedtatt? Leser du hva Horneland sier så ser jo du selv at han ikke er interessert i å ha 30 spillere, seniorer eller ikke i troppen? Vi har som nyopprykket med en heller tynn tropp frem til september klart en annen plass i serien, et cupgull og nesten kvalifisert oss til et gruppespill i europa. Og i løpet av sesongen har vi fullstendig rundspilt Glimt ved to tilfeller.

Men du mener at vi er sjanseløse fordi vi har en sportsplan som forhindre oss i å havne i den samme elendigheten vi har tilbragt de siste 15+ årene?


Larsendos

Jeg har hørt at vi må ha samme spillerlogistikk som Glimt for å lykkes.

Vi må selvsagt ikke gjøre alt som Glimt gjør.


krakra

Quote from: Larsendos on January 19, 2024, 22:21:09 PMJeg har hørt at vi må ha samme spillerlogistikk som Glimt for å lykkes.

Vi må selvsagt ikke gjøre alt som Glimt gjør.


Samme spillerlogistikk som Glimt hadde da de var i samme situasjon som oss. Skal vi ha samme spillerlogistikk som de har nå bør vi nesten ha samme kravene også. Og da var fjorårssesongen en fiasko.

andreas1989

January 19, 2024, 22:30:34 PM #1443 Last Edit: January 19, 2024, 22:52:06 PM by andreas1989
Hvordan har Glimt kommet i den posisjonen de er i nå? Ved å bygge klubb gjennom en bærekraftig spillerlogistikk som har generert salg av flere unge spillere med en vanvittig gevinst, sannsynligvis kan det komme to slike salg til i løpet av januar. Flere av spillerne som Glimt har eksponert har i tillegg kommet opp gjennom egne rekker. Så det er ikke bare gjennom å hente inn unge spillere, men også gjennom å produsere egne spillere at Glimt har fått muskler. Dette er jo en modell du er i mot etter det jeg kan forstå på deg? Når Glimt har bygget seg opp midler så har de helt riktig hentet inn en del mer etablerte spillere. De betaler sjeldent overgangspenger for disse spillerne, men de betaler de gjerne greit med lønn. Realiteten er uansett at disse spillerne er finansiert av de yngre spillerne de har solgt.

Så må du fremfor noen her inne snart innse det at Glimt er i en annen posisjon enn Brann. Du som er så glad i å sammenlikne Brann opp i mot Glimt må forstå det at Brann nå er på en plass der Glimt var for 4-5 år siden og den gangen så hadde Glimt en forholdsvis ung og tynn tropp. Så har de bygget posisjon gjennom salg og prestasjoner. Nå kjemper de på tre fronter hver sesong og har et helt annet utgangspunkt enn oss og må bygge stall der etter. Det er ikke en gambel for dem slik det er for oss. Så skal du sammenlikne oss med Glimt så må du sammenlikne oss med 2020 utgaven av Glimt og ikke 2024 utgaven. Og hadde 2020 utgaven av Glimt drevet klubb slik du ønsker så hadde de neppe verdt der de er i 2024.

Lasaron

Tren på langskudd

Larsendos

NÃ¥r var vi i samme situasjon?

Da Glimt hadde de lokale ungguttene Bjørkan, Berg, Hauge og Evjen i troppen?

Det høres rettferdig ut å sammenlikne.

Larsendos

Vi er i samme situasjon som Glimt var i i 2019. Hva gjorde de da?

Og slutt med det pisset om at Glimt henter billig. Grønbæk kostet 25 millioner i 2022.

Pete05

Quote from: krakra on January 19, 2024, 22:24:14 PM
Quote from: Larsendos on January 19, 2024, 22:21:09 PMJeg har hørt at vi må ha samme spillerlogistikk som Glimt for å lykkes.

Vi må selvsagt ikke gjøre alt som Glimt gjør.


Samme spillerlogistikk som Glimt hadde da de var i samme situasjon som oss. Skal vi ha samme spillerlogistikk som de har nå bør vi nesten ha samme kravene også. Og da var fjorårssesongen en fiasko.

Hvilken planet er du på?

andreas1989

January 19, 2024, 23:10:12 PM #1448 Last Edit: January 19, 2024, 23:16:41 PM by andreas1989
Hva vet du om hvor Wassberg, Torsvik og Heggebø er i 2028 om det er det som skal være poenget ditt?

Er det noen som har benektet at Glimt bruker penger? Hvordan kunne Glimt bruke penger på Grønbæk? Er det noen som sier at vi ikke kan eller skal bruke penger på talent?

Er det noen som må slutte med å preike piss så er det faktisk deg. Du bidrar nada til debatten her inne med dine innlegg. Du kan jo starte med å skrive et lengre innlegg om dine tanker rundt hva Brann gjør galt og hvordan du mener det skal gjøres for å bygge en klubb som skal kunne være suksessfull over en lengre periode.

Du fremstiller flere her inne som naive idioter som tror at man kan utrette noe med kids, mens historien til denne klubben i klartekst viser at din visjon iallfall ikke er veien Ã¥ gÃ¥ og er den mest naive av dem alle. 

Pete05

Quote from: andreas1989 on January 19, 2024, 22:30:34 PMHvordan har Glimt kommet i den posisjonen de er i nå? Ved å bygge klubb gjennom en bærekraftig spillerlogistikk som har generert salg av flere unge spillere med en vanvittig gevinst, sannsynligvis kan det komme to slike salg til i løpet av januar. Flere av spillerne som Glimt har eksponert har i tillegg kommet opp gjennom egne rekker. Så det er ikke bare gjennom å hente inn unge spillere, men også gjennom å produsere egne spillere at Glimt har fått muskler. Dette er jo en modell du er i mot etter det jeg kan forstå på deg? Når Glimt har bygget seg opp midler så har de helt riktig hentet inn en del mer etablerte spillere. De betaler sjeldent overgangspenger for disse spillerne, men de betaler de gjerne greit med lønn. Realiteten er uansett at disse spillerne er finansiert av de yngre spillerne de har solgt.

Så må du fremfor noen her inne snart innse det at Glimt er i en annen posisjon enn Brann. Du som er så glad i å sammenlikne Brann opp i mot Glimt må forstå det at Brann nå er på en plass der Glimt var for 4-5 år siden og den gangen så hadde Glimt en forholdsvis ung og tynn tropp. Så har de bygget posisjon gjennom salg og prestasjoner. Nå kjemper de på tre fronter hver sesong og har et helt annet utgangspunkt enn oss og må bygge stall der etter. Det er ikke en gambel for dem slik det er for oss. Så skal du sammenlikne oss med Glimt så må du sammenlikne oss med 2020 utgaven av Glimt og ikke 2024 utgaven. Og hadde 2020 utgaven av Glimt drevet klubb slik du ønsker så hadde de neppe verdt der de er i 2024.

Nei, du kan ikke sammenligne verden for 5-6 år siden med dagens. Og B/G har timet dette perfekt med oppgang i priser på spillere med europeisk spill. Uten denne deltagelsen og sportslig suksess hadde ikke B/G hvert der de er i dag.

Sportslig suksess er er stort kriteria. Så må man også utvikle unge men uten Europa spill får du ikke i nærheten av samme priser. Derfor satser klubben alt på å oppnå «fast» deltagelse. Forskjellen på salg av spillere er 3-4 ganger.

NÃ¥r noen her inne tror at enhver spiller som snakker riktig dialekt og er i akademiet skal bli stjernespillere, da er det egentlig bare Ã¥ si natta. Det blir bare for dumt. Finnes ikke en klubb i hele verden som har et akademi med sÃ¥nne talenter.  Kan vi fÃ¥ opp en eller to hvert Ã¥r sÃ¥ er det full klaff. Men kanskje dukker det opp en og annen som kan bidra sportslig ogsÃ¥. Man ser det man vil med talenter.

Go Up